quote:Op maandag 18 juni 2007 18:27 schreef Hrvat het volgende:
hier nog een klein filmpje van een stukje van de tuin.
Is niet veelzeggend hoor, maar je kan toch iets zien...
http://www.youtube.com/watch?v=nrVq9BcR6jg
wat een groot maaiveld. , en een baby op komst, is dit een 10 jaren verbouwing ? of is alles klaar als de baby komt, dat vinden wij ik moeder's belanrijker als de tuin, wanneer komt de baby?quote:Op maandag 18 juni 2007 18:27 schreef Hrvat het volgende:
hier nog een klein filmpje van een stukje van de tuin.
Is niet veelzeggend hoor, maar je kan toch iets zien...
http://www.youtube.com/watch?v=nrVq9BcR6jg
Knip. waarom heb een schutting geplaatst, je kijkt vrijuit over meters uitzicht , misschien voor de wind of zo?quote:Op maandag 11 juni 2007 23:00 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ok hier komen de, langegeleden al eens beloofde, foto`s van mijn project
De tuin zoals hij was toen we hier kwamen wonen
[afbeelding]
[afbeelding]
En na veel bloed, zweet en tranen heb ik er dit van geproduceerd
Wederhelft heeft de schutting e.d. gedaan, en ik verzorg de beplanting.
Eerst lijnen uitzetten en buxushaagjes erin
[afbeelding]
Toen zag het er zo`n beetje zo uit, nog niet helemaal jofel dus
[afbeelding]
Na er een zooi split, en nog wat mooiere planten tegenaan gegooid te hebben, zit het er nu zo uit
[afbeelding]
Aan de andere kant is nog zo`n bak, en die is zo geworden:
[afbeelding]
Overzichtje
[afbeelding]
En nog wat detailfoto`s
We focussen ons vooral op de nutsvoorzieningen en de afwerking van het huis zelf.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 00:33 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
wat een groot maaiveld. , en een baby op komst, is dit een 10 jaren verbouwing ? of is alles klaar als de baby komt, dat vinden wij ik moeder's belanrijker als de tuin, wanneer komt de baby?
Vrij uitzicht valt wel mee, er zit een paardenbak naast de tuin met veel aanloop en dus weinig privacyquote:Op dinsdag 19 juni 2007 00:45 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
Knip. waarom heb een schutting geplaatst, je kijkt vrijuit over meters uitzicht , misschien voor de wind of zo?
en nog een vraag, mijn jongste broer zit in de electronika van de kassen bouw. 4 van de 10 keer heeft hij te maken met een afgeschermd gedeelte van de kas, met een Jacuzzie en een party gedeelte, iets voor jouw? met zoveel plaats? Electro Limburg![]()
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:44 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
Vrij uitzicht valt wel mee, er zit een paardenbak naast de tuin met veel aanloop en dus weinig privacy
Jacuzi lijkt me lekker, maar ik denk dat we dat maar niet moeten doen haha. Er is nu al amper genoeg plek voor de teelt.
Ik heb vanmorgen 3 hibiscussen gekregen (yay) vragen die nog speciaal onderhoud?
quote:Op woensdag 20 juni 2007 00:52 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
wat telen jullie eigenlijk?
Hibiscus verzorging = bijna niks, behalve water als t een tijd droog is, en afentoe wat kunstmest. voor de rest is t een hele mooie struikvorm. ik laat t gewoon groeien, nu al tegen de 2.5 meter aan... en boordevol met knoppen, straks diep paars- blauw in de achtertuin, voor staan er 2 in Rose- paars. een heerlijke plant.
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 07:50 schreef Maneki.Neko het volgende:
Xebber, men kweekt hier skimmia`s/violen/potanjers/swallowtails en nog wat meer van zulks
Ja, dat was eigenlijk de bedoeling niet. Ik wou een soort oud-groen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 19:36 schreef dutch-mamma het volgende:
Apart, zeg, dat blauw!
Jeetje wat is alles netjes, bijna klinisch schoon als in een ziekenhuis.quote:Op woensdag 20 juni 2007 21:07 schreef rollator_GSI het volgende:
Hierbij laat ik even onze tuin zien,net een maandje klaar.
zelf aangelegd met hulp van een hovenier.
Alhoewel de gedachte was om minder "aarde " in de tuin te hebben en dus ook minder onkruid,dus automatisch minder onderhoud,hebben we toch meer planten dan dat we eerst hadden.
de 2 boompjes,de phlox,de hibiscus en rhodondendron,hebben we overgehouden.
de rest is bijgekocht.
de grote magnoliaboom is een beetje gesnoeid.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
op de stenen van de bakken is een soort zoutuitslag te zien,het word al minder,maar is dit makkelijk te verwijderen??
gaarne jullie reactie en eventueel tips!
dit is mooi, in die tuin kun je zitten, en of werken. dat is de bedoeling van een tuin.quote:Op woensdag 20 juni 2007 16:49 schreef Bass-Miss het volgende:
Hier ook een filmpje van ons stadstuintje met kitsch.![]()
Te beginnen bij de druiven, lavendel en olijfboompjes. Daartussen staan nog wat dingen als laurier,zurkel,... En Roger de schildpad...
Tegen de andere muur staan frambozen, bramen, rode besjes, bosbessen.
Aan de andere kant zie je het verblijf van onze twee bejaarde kiekens (Marie & Theabald) met ernaast een perkje met tomatenplanten, pompoen, paprika en pepers en ervoor twee vijgeboompjes.
Waar de tafel en bbq staat komt er nog een terras in kasseistenen.
Het is dus nogal een chaostuin maar ik vind het leuk zo.
Ow ja, en die verschrikkelijke wasdraad moet ook nog naar de tegenoverliggende muur eens we daar ons terras hebben.
[afbeelding]
Lavendel, olijfboompjes en schildpad Roger.
[afbeelding]
Klimop en kitsch...
[afbeelding]
Billy met frambozen, bosbessen, rode besjes en bramen.
[afbeelding]
Meiklokjespot en opkomende zonnebloem ...
[afbeelding]
Hoekje met pompoen,tomaat, paprika, pepers,...
[afbeelding]
Fonske met de kippen en vijgeboompjes.
[afbeelding]
Druiven met blote madam en aardbeien...
IMO is een tuin voor mij een plek waar ik kan relaxen. Waar ik na een dag werken kan rusten. Kan zitten. Kan genieten. Een plek waar ik volledig tot rust kan komen.quote:Op donderdag 21 juni 2007 01:35 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
dit is mooi, in die tuin kun je zitten, en of werken. dat is de bedoeling van een tuin.
dit ziet er strak uit, een eigenhuis en tuin ....tuin. niets in die tuin is er om je over te ergeren, we willen vloeken over onkruid zevenblag en noem maar op, wij willen vuile handen ! je tuin is super mooi, een droom voor luie tuintjes mensen,quote:Op woensdag 20 juni 2007 21:07 schreef rollator_GSI het volgende:
Hierbij laat ik even onze tuin zien,net een maandje klaar.
zelf aangelegd met hulp van een hovenier.
Alhoewel de gedachte was om minder "aarde " in de tuin te hebben en dus ook minder onkruid,dus automatisch minder onderhoud,hebben we toch meer planten dan dat we eerst hadden.
de 2 boompjes,de phlox,de hibiscus en rhodondendron,hebben we overgehouden.
de rest is bijgekocht.
de grote magnoliaboom is een beetje gesnoeid.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
op de stenen van de bakken is een soort zoutuitslag te zien,het word al minder,maar is dit makkelijk te verwijderen??
gaarne jullie reactie en eventueel tips!
wieden doe ik als ik een beetje rondloop, als ik iets zie wat er niet hoort trek ik t uit, waar ik van baal maak ik korte metten mee, zoals een Rozenboompje van mijn oma, 20 scheuten in een omtrek van 3 meter. nu heb ik er 3 op een stok gezet, die gaan volgend jaar bij mijn zoon de tuin in. of hij wil of niet, dumpen die handel, hij vindt die witte rozen mooi,. maar de rest moet ik uitspitten.quote:Op donderdag 21 juni 2007 01:43 schreef Xebber het volgende:
[..]
IMO is een tuin voor mij een plek waar ik kan relaxen. Waar ik na een dag werken kan rusten. Kan zitten. Kan genieten. Een plek waar ik volledig tot rust kan komen.
Mijn tuin zal nooit en te nimmer een plek zijn waar ik kan werken. Tenzij het gaat om het wieden van onkruid of zulks.
Dat is wel nodig met dit weer. Ik durf niet meer met blote voeten op de tegels te lopen na een krakerig en kleverig ongelukje gisteren.quote:Op zondag 24 juni 2007 15:31 schreef Bluezz het volgende:
Oh en gisteravond voor het eerst slakkenkorrels gestrooid (escar-go)![]()
Is dat een Surfinia of heb je hem gekocht als Petunia?quote:Op zondag 24 juni 2007 22:01 schreef Bluezz het volgende:
Mooooi met die druppels!
Ik ben ook net even bezig geweest met de macrostand in de regen
(niet helemaal scherp)
[afbeelding]
Vorig jaar had ik petunia's aan de schutting hangen. Ze stonken naar een ouderwets fikkie.quote:Op zondag 24 juni 2007 22:15 schreef Bluezz het volgende:
Als piepklein petuniaatje, hij bloeit en bloeit en bloeit
Hangt aan de schutting.
[afbeelding]
Gisteren heb ik nog enkele fotos en filmkes gemaakt.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 21:08 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
mooi! wil je een foto overzicht van je hele tuin maken, ik ben zeer benieuwd hoe die er in zijn geheel uitziet.
Merci voor je leuke reactie.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 02:32 schreef Killer_Mom het volgende:
dit is een mooie tuin, zondermeer. wat op de oprit staat is veel mooier, daar wil ik wel een scheut je van.
lichtmetalen vel ..potten he?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:40 schreef Hrvat het volgende:
[..]
Merci voor je leuke reactie.
Ik zal voorzichtig de oprit openbreken en het plantje in een potje zetten tot je ze kan komen halen..
dit is mooi, ik zou die planten nooit aan t bloeien krijgen, sommigen hebben armoede nodig,? minder water en voeding? bij mij gaan alle kamer planten dood aan te veel voeding en zo, behalve mijn bonzai, die doet t echt goed. 'quote:Op donderdag 5 juli 2007 12:42 schreef senesta het volgende:
Mijn cactusje is toch driftig aan het bloeien:
[afbeelding]
Mijn palmpje groeit gestaag door, volgend jaar de tuin in hoop ik:
[afbeelding]
Daglelie:
[afbeelding]
Canna:
[afbeelding]
soms kan je beter de camera met een een statief gebruiken, dat doe ik veel, dan is de kans om te 'wakkelen" niet zo groot en krijg je ze superscherpquote:Op zondag 24 juni 2007 22:01 schreef Bluezz het volgende:
Mooooi met die druppels!
Ik ben ook net even bezig geweest met de macrostand in de regen
(niet helemaal scherp)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb geen statief, ga er ook geeneen kopen en ik doe het gewoon lekker amateuristisch uit de hand met een pocketdingetjequote:Op vrijdag 6 juli 2007 11:53 schreef Charisma het volgende:
soms kan je beter de camera met een een statief gebruiken, dat doe ik veel, dan is de kans om te 'wakkelen" niet zo groot en krijg je ze superscherp![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |