mijn god leer eens samenvatten.quote:Op zaterdag 14 april 2007 12:39 schreef koffiegast het volgende:
Nadat ik GDI heb gespeeld, viel me op hoe zwak ze eigenlijk zijn, het is niet eens meer grappig. Of ik doe iets vreselijks fout, of het is normaal dat 40 mammoth tanks door een medium CPU wordt afgemaakt met enige micromanagement van mijn kant. Terwijl ik met 7 scrin units complete legers en bases tegen hard CPU mol. Enkel zonetroopers gaven nog een hard handje, de rest was zo weggevaagd. De vliegtuigen voor transport zijn echt een lachertje, als ze in lucht kapot raken, units kwijt, terwijl je zou verwachten dat iemand met een jetpack of 500 gold erop legt toch wel een parachute erbij kan doen. Om nog maar te twisten dat als ik een unit in een vliegtuig heb, dat ik die niet eens via teamklikken (1-0 knoppen dus) weer terug kan krijgen. :/
Hoe meer ik speel hoe meer het lijkt alsof ze het compleet gerushed hebben. Ze gaven het idee dat ze veel hebben getest, maar volgensmij klopt er weinig van. als ik met 10+ zonetroopers op 1 plek met jetpack gaat, is er altijd 1 of meer zonetrooper die achterblijft, niets doet en doodleuk zijn jetpack verbruikt. Ander bug bij deze zonetroopers (althans zo lijkt ut) is dat na een jumpjet, dat ze soms niet eens meer via team aanroepbaar zijn, terwijl ze van het zelfde team zijn. Verder bewegen ze ook niet en alleen na moeilijk klikken krijg je ze te pakken. Groepklikken kan niet eens met ze, enkel individueel...
Waarom zit er geen timeleft op specials? Of ben ik blind? Als dat ding enigszins rond kan gaan voor het laden, waarom geen tijd erop? Of uberhaupt als je je muis erover laat gaan...
Is er een knop om alle health tabs automatisch standaard aan te hebben? Nu moet ik telkens tussen 3-5 teams tabben om te zien wat kapot gaat/is en draaien met het zicht/inzoomen om een unit ook maar aan te kunnen klikken voor een heal (met scrin dus). En dan die massale hoeveelheid units om een enemy, ik kan de enemy niet eens aanklikken in zo'n geval.. vind dat bestwel...absurd en niet getest.
Misschien heb ik nog iets gemist, maar waarom is er een reversed rijd mode, als je niet eens kunt zeggen waar units naar toe moeten richten. Zodat je zonder eerst wat extra moet rijden ze enigszins op een plaats richting een kant op kan laten kijken...
Units kunnen ranks krijgen, erg leuk enzo, maar hoe zie je de hoeveelheid experience en meest belangrijke, hoe zie je uberhaupt de naam van de rank, de icoontjes zijn erg leuk maar weinig betekenend.
Vraag me eigenlijk ook af of de units wel wat sterker worden, 2x bloodhounds mollen een simpele captured turret (van nobody geval) trager dan een team van 4 tripods.
AI harvesteer blijkt nog kapotter dan eerst bleek. Eerst nog de gebruikelijke, kip zonder kop rondrijden en harvesten, maakt niet uit of er ook maar enemies zitten of dat een veld dat je bezit gewoon wordt overgeslagen. Maar dit is nog absurder: als je een paar refineries sloopt (cpu molde een paar met vliegtuigen), blijven sommigen gewoon niks doen op een veld, ze harvesten niet, lopen niet rond, zelfs als je 1 refinery over hebt. En het meest domme is dat ze ook deden als ze niet vol of maar halfvol waren.
De manier waarop de harvesters rijden, zijn soms ook om te huilen. Bij scrin maak je een via tanksbouwer, hij komt eruit, staat een sec stil, draait dan langzaam om en gaat pas naar een veld, het eeuwige ronddraaien/wachten voor een refinery ook nog...
Dan nog de vliegtuigen, als de target verdwenen is of gemold terwijl je ze erop af hebt gestuurd blijven ze er gewoon rondhangen, wachten voor hun dood.
Achtervolging van units, er mag best wel een limiet zitten op hoe ver ze bewegen, ipv dat ze je de hele map over laten volgen enkel om dood te gaan aan basedefense, je zou ze zelfs rondjes kunnen laten rijden. Ik ben nog niet eerder zoiets belachelijks tegengekomen in een RTS.
Stealthed units, ligt het aan mij of is stealthed gelijk aan sterke unit, maar wordt toch wel gevonden? Ik hoefde enkel met een sniper kwart map van een basis te vallen, enkel om doelgerichte motors richting me snipers te zien en langzaam te sterven... verder lijkt het alsof snipers 'te slap' zijn tegen goedkope buggies. Je kunt toch de bestuurder doden? En dan de GDI commando, ik heb hem wel 7 keer gemaakt, 4 keer ging ie dood door het geweldige systeem van vliegtuig vertrek (enkel om te proberen), als je landt wordt ie gemold, in de lucht door antiair...als ie dan eindelijk op de voet is, gaat ie soms simpel kruipen terwijl ie allang ontdekt is en aan het doodgaan is. Ren dan naar die fucking turret om te exploderen??
Voor mij is het voorlopig enkel scrin, daar mollen units nog aardig wat en kan ik makkelijk repairen en hele basissen wegvagen met een handjevol tripods. (op free for all attack mode <3 )
Tot zover me ideeen over dat EA het gewoon heeft zitten rushen en de gameplay half zijn vergeten.
dude, jij doet echt iets verkeerd...quote:Op zaterdag 14 april 2007 12:39 schreef koffiegast het volgende:
Nadat ik GDI heb gespeeld, viel me op hoe zwak ze eigenlijk zijn, het is niet eens meer grappig. Of ik doe iets vreselijks fout, of het is normaal dat 40 mammoth tanks door een medium CPU wordt afgemaakt met enige micromanagement van mijn kant. Terwijl ik met 7 scrin units complete legers en bases tegen hard CPU mol. Enkel zonetroopers gaven nog een hard handje, de rest was zo weggevaagd. De vliegtuigen voor transport zijn echt een lachertje, als ze in lucht kapot raken, units kwijt, terwijl je zou verwachten dat iemand met een jetpack of 500 gold erop legt toch wel een parachute erbij kan doen. Om nog maar te twisten dat als ik een unit in een vliegtuig heb, dat ik die niet eens via teamklikken (1-0 knoppen dus) weer terug kan krijgen. :/
het klinkt alsof je een illegale versie met crack gebruikt...quote:Hoe meer ik speel hoe meer het lijkt alsof ze het compleet gerushed hebben. Ze gaven het idee dat ze veel hebben getest, maar volgensmij klopt er weinig van. als ik met 10+ zonetroopers op 1 plek met jetpack gaat, is er altijd 1 of meer zonetrooper die achterblijft, niets doet en doodleuk zijn jetpack verbruikt. Ander bug bij deze zonetroopers (althans zo lijkt ut) is dat na een jumpjet, dat ze soms niet eens meer via team aanroepbaar zijn, terwijl ze van het zelfde team zijn. Verder bewegen ze ook niet en alleen na moeilijk klikken krijg je ze te pakken. Groepklikken kan niet eens met ze, enkel individueel...
zoals ik al zij: je hebt een illegale versie of je ben blindquote:Waarom zit er geen timeleft op specials? Of ben ik blind? Als dat ding enigszins rond kan gaan voor het laden, waarom geen tijd erop? Of uberhaupt als je je muis erover laat gaan...
geen last van ik kan prima me units selecteren in combat...quote:Is er een knop om alle health tabs automatisch standaard aan te hebben? Nu moet ik telkens tussen 3-5 teams tabben om te zien wat kapot gaat/is en draaien met het zicht/inzoomen om een unit ook maar aan te kunnen klikken voor een heal (met scrin dus). En dan die massale hoeveelheid units om een enemy, ik kan de enemy niet eens aanklikken in zo'n geval.. vind dat bestwel...absurd en niet getest.
die reversed mode is simpel:quote:Misschien heb ik nog iets gemist, maar waarom is er een reversed rijd mode, als je niet eens kunt zeggen waar units naar toe moeten richten. Zodat je zonder eerst wat extra moet rijden ze enigszins op een plaats richting een kant op kan laten kijken...
die experience heb je nooit kunnen zien en verpest alleen maar het overzichtelijke.quote:Units kunnen ranks krijgen, erg leuk enzo, maar hoe zie je de hoeveelheid experience en meest belangrijke, hoe zie je uberhaupt de naam van de rank, de icoontjes zijn erg leuk maar weinig betekenend.
Vraag me eigenlijk ook af of de units wel wat sterker worden, 2x bloodhounds mollen een simpele captured turret (van nobody geval) trager dan een team van 4 tripods.
stilblijven staan omdat een rifinery is vernietigd kan ik me niet herrinneren, en idd het door basisen heen trekken van harvesters is kut maar niet echt erg ofzo (leer er gewoon mee omgaan, zat immers in alle voorgaande delen ook)quote:AI harvesteer blijkt nog kapotter dan eerst bleek. Eerst nog de gebruikelijke, kip zonder kop rondrijden en harvesten, maakt niet uit of er ook maar enemies zitten of dat een veld dat je bezit gewoon wordt overgeslagen. Maar dit is nog absurder: als je een paar refineries sloopt (cpu molde een paar met vliegtuigen), blijven sommigen gewoon niks doen op een veld, ze harvesten niet, lopen niet rond, zelfs als je 1 refinery over hebt. En het meest domme is dat ze ook deden als ze niet vol of maar halfvol waren.
De manier waarop de harvesters rijden, zijn soms ook om te huilen. Bij scrin maak je een via tanksbouwer, hij komt eruit, staat een sec stil, draait dan langzaam om en gaat pas naar een veld, het eeuwige ronddraaien/wachten voor een refinery ook nog...
is rottig maar ook dat kan je met micromanagment prima oplossen...quote:Dan nog de vliegtuigen, als de target verdwenen is of gemold terwijl je ze erop af hebt gestuurd blijven ze er gewoon rondhangen, wachten voor hun dood.
een limiet hebben ze volgens mij nooit gehad, en zoiets belachelijks, zoals jij het noemt, ben ik o.a. ook in age of empires 2 tegengekomen...quote:Achtervolging van units, er mag best wel een limiet zitten op hoe ver ze bewegen, ipv dat ze je de hele map over laten volgen enkel om dood te gaan aan basedefense. Ik ben nog niet eerder zoiets belachelijks tegengekomen in een RTS.
heb je uberhaupt wel de filmpjes e.d. gevolgd...quote:Stealthed units, ligt het aan mij of is stealthed gelijk aan sterke unit, maar wordt toch wel gevonden? Ik hoefde enkel met een sniper kwart map van een basis te vallen, enkel om doelgerichte motors richting me snipers te zien en langzaam te sterven... verder lijkt het alsof snipers 'te slap' zijn tegen goedkope buggies. Je kunt toch de bestuurder doden? En dan de GDI commando, ik heb hem wel 7 keer gemaakt, 4 keer ging ie dood door het geweldige systeem van vliegtuig vertrek (enkel om te proberen), als je landt wordt ie gemold, in de lucht door antiair...als ie dan eindelijk op de voet is, gaat ie soms simpel kruipen terwijl ie allang ontdekt is en aan het doodgaan is. Ren dan naar die fucking turret om te exploderen??
huilie, leer het spel eerst eens spelen voordat je EA de schuld geeft..quote:Voor mij is het voorlopig enkel scrin, daar mollen units nog aardig wat en kan ik makkelijk repairen en hele basissen wegvagen met een handjevol tripods. (op free for all attack mode <3 )
Tot zover me ideeen over dat EA het gewoon heeft zitten rushen en de gameplay half zijn vergeten.
je snapt hem niet, ik wil de units een richting naar laten kijken.quote:die reversed mode is simpel:
het is een terugtrek manoevre, dus schieten ze alles wat in bereik ligt
wat als ik geen illegale versie heb? ik zie geen punt dat een illegale versie ertoe doet dat een unit opeens eruit bugged.. Wat zou uberhaupt een illegale versie daaraan veranderen?quote:het klinkt alsof je een illegale versie met crack gebruikt...
heb jij ze wel dan? Ik bedoel dus echt tijd, aftellend dus 0.50 minuten etc.quote:zoals ik al zij: je hebt een illegale versie of je ben blind
Bij mij staat er altijd wel een unit voor, een tank omgeven door 20 buzzers is lastig aan te klikken vanuit volledig uitzoomed, wat ik toch wel minder vindquote:geen last van ik kan prima me units selecteren in combat...
en er is geen optie om healt bar automatisch te laten zien, dit moet ze zelf doen, micromanagment
Gewoon, net zoals bij die andere vakjes staat er wat bij erover, dus leek me opzijn minst een stuk duidelijk als ze een naam erbij zetten.quote:die experience heb je nooit kunnen zien en verpest alleen maar het overzichtelijke.
waarom zou je namen voor je rank willen hebben en kunnen zien, a.d.v. het plaatje kan je precies zien wat hun rank is.. (m.a.w. je kan ook over BS dingen zeuren)
het is me echt overkomen, ik had 4 velden en zag dat een refinery gemold was, maakte 1 aan, en keek eens hoe de harvesters het deden. Stonden er 4 stil van de 6quote:stilblijven staan omdat een rifinery is vernietigd kan ik me niet herrinneren
leek me op zijn minst wel waard om ze dan terug te sturen automatisch, het doelloos rondvliegen en wachten voor je dood noem ik niet echt..handig/leukquote:is rottig maar ook dat kan je met micromanagment prima oplossen...
het zal wel aan mij liggen, maar ik heb games gespeeld waarbij ik nooit telkens me units constant terug moest sturenquote:een limiet hebben ze volgens mij nooit gehad, en zoiets belachelijks, zoals jij het noemt, ben ik o.a. ook in age of empires 2 tegengekomen...
Scrin ook enzo :/ wat is het nut van een commando guerilla tactics te doen nogquote:heb je uberhaupt wel de filmpjes e.d. gevolgd...
bijna elke NOD unit kan GDI stealth detecten...
hmm waarom zou je je units een bepaalde kant willen laten opkijken als ze zich aan het terug trekken zijn?quote:Op zaterdag 14 april 2007 13:39 schreef koffiegast het volgende:
[..]
je snapt hem niet, ik wil de units een richting naar laten kijken.
[..]
wat als ik geen illegale versie heb? ik zie geen punt dat een illegale versie ertoe doet dat een unit opeens eruit bugged.. Wat zou uberhaupt een illegale versie daaraan veranderen?
[..]
heb jij ze wel dan? Ik bedoel dus echt tijd, aftellend dus 0.50 minuten etc.
[..]
die 4 patches zeggen natuurlijk niks over het wel of niet gerushed hebben van een game, tuurlijk er worden problemen opgelost, maar relatief gezien komen die problemen maar bij een handje vol mensen voorquote:Blijf toch wel beetje vinden dat ze het gerushed hebben. 4 patches na vlakke start vind ik een duidelijke gedeeltelijke aanwijzing
Je vatte me dus nietquote:Op zaterdag 14 april 2007 13:51 schreef mschol het volgende:
[..]
hmm waarom zou je je units een bepaalde kant willen laten opkijken als ze zich aan het terug trekken zijn?
een illegale versie werkt vaak met een crack die vaak het spel verneukt...
ik heb bij mijn special powers gewoon een aftellend klokje..
[..]
die 4 patches zeggen natuurlijk niks over het wel of niet gerushed hebben van een game, tuurlijk er worden problemen opgelost, maar relatief gezien komen die problemen maar bij een handje vol mensen voor
en imho is gdi nu nog de gemiddelde qua sterkte, scrin is ZWAAR overpowerd (nog steeds, echte balance fixes hebben ze nog niet gedaan) de NOD is een gare kut side geworden
aha oke...quote:Op zaterdag 14 april 2007 13:57 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Je vatte me dus niet
Het gaat niet over het terugtrekken, maar als gezegd wordt dat tanks vatbaarder aan achterkant/zijkant zijn, dan wil ik ze dolgraag met de voorkant richting het battlefield laten kijken.
hebben ze nooit gehad, waarom zouden ze dat nu opeens wel doen?quote:BIj special powers heb ik ook een klokje ja, linksbovenin. Maar wat ik bedoelde is dat ik geen klokje heb met de specials links op me scherm, zoals repairdrones/boms/droppings.
tuurlijk zal vast wel maar das is maar een handjevol mensen relatief..quote:Je wilt niet weten hoeveel topics webworld er zijn over errors met cnc3game.datzelfs totaal nieuwe configureerde high end systemen krijgen errors
scrin is precies daarom zwaar overpowerd..quote:tot nu toe vind ik scrin beste, dan nod, dan gdi. Enige leuke voor me bij GDI is de ioncannon&zonetroopers. Nod, kan ik nog wat leuk met mechs, suicide gedoe gaan. Maar scrin zijn ze units op zichzelf lekker sterk, airartillery is te fucking ergen dan shields en tripods <3. Rift is ook erg vet
en de overpriced stealth units die eigenlijk niet stealthed zijnquote:scrin is precies daarom zwaar overpowerd..
1 tripod die 2 mammoet tanks molt??? right....
GDI enige echt zwakke punt is de veels te traag zijnde mammoet tank...
ze zijn stealthed genoeg om een flinke klap aan een basis af te leveren...quote:Op zaterdag 14 april 2007 14:21 schreef koffiegast het volgende:
[..]
en de overpriced stealth units die eigenlijk niet stealthed zijn
Hier stopte ik met lezen,quote:Op zaterdag 14 april 2007 12:39 schreef koffiegast het volgende:
Nadat ik GDI heb gespeeld, viel me op hoe zwak ze eigenlijk zijn, het is niet eens meer grappig. Of ik doe iets vreselijks fout, of het is normaal dat 40 mammoth tanks door een medium CPU wordt afgemaakt met enige micromanagement van mijn kant.
lees dan het 2e deel hoe ik met 7 units van scrin hele basissen/legers mol :/quote:
als je constant op 5k + staat en je stuff wilt uitproberen? Noem dat geen waste, maar proberen XDquote:Op zaterdag 14 april 2007 12:56 schreef outcast_within het volgende:
[..]
mijn god leer eens samenvatten.
1 ja er zitten bugs in.
2 maar goed niet alles is zo erg, en het helpt als je geen huillie noob bent
en zeven keer een commando maken damn what a waste of resources![]()
Niet echt. NOD is het sterkte. Online heb ik het dan over, niet over nietszeggende skirmish potjes waar niets over balance uit te herleiden valt.quote:Op zaterdag 14 april 2007 13:51 schreef mschol het volgende:
[..]
hmm waarom zou je je units een bepaalde kant willen laten opkijken als ze zich aan het terug trekken zijn?
een illegale versie werkt vaak met een crack die vaak het spel verneukt...
ik heb bij mijn special powers gewoon een aftellend klokje..
[..]
die 4 patches zeggen natuurlijk niks over het wel of niet gerushed hebben van een game, tuurlijk er worden problemen opgelost, maar relatief gezien komen die problemen maar bij een handje vol mensen voor
en imho is gdi nu nog de gemiddelde qua sterkte, scrin is ZWAAR overpowerd (nog steeds, echte balance fixes hebben ze nog niet gedaan) de NOD is een gare kut side geworden
Eens.quote:Op zaterdag 14 april 2007 12:39 schreef koffiegast het volgende:
Dan nog de vliegtuigen, als de target verdwenen is of gemold terwijl je ze erop af hebt gestuurd blijven ze er gewoon rondhangen, wachten voor hun dood.
Stealthed units, ligt het aan mij of is stealthed gelijk aan sterke unit, maar wordt toch wel gevonden? Ik hoefde enkel met een sniper kwart map van een basis te vallen, enkel om doelgerichte motors richting me snipers te zien en langzaam te sterven... verder lijkt het alsof snipers 'te slap' zijn tegen goedkope buggies. Je kunt toch de bestuurder doden? En dan de GDI commando, ik heb hem wel 7 keer gemaakt, 4 keer ging ie dood door het geweldige systeem van vliegtuig vertrek (enkel om te proberen), als je landt wordt ie gemold, in de lucht door antiair...als ie dan eindelijk op de voet is, gaat ie soms simpel kruipen terwijl ie allang ontdekt is en aan het doodgaan is. Ren dan naar die fucking turret om te exploderen??
scorpions spammen?quote:Op zaterdag 14 april 2007 16:32 schreef Nietmachine2 het volgende:
[..]
Niet echt. NOD is het sterkte. Online heb ik het dan over, niet over nietszeggende skirmish potjes waar niets over balance uit te herleiden valt.
Ja, wat wil je daarmee zeggen? Vooral met die smiley.quote:
Dat het een stategy game van niks is online omdat het een zielige taktiek is.quote:Op zaterdag 14 april 2007 16:54 schreef Nietmachine2 het volgende:
[..]
Ja, wat wil je daarmee zeggen? Vooral met die smiley.
Dus jullie zijn geweldig met jullie strats tegen medium ai's?quote:Op zaterdag 14 april 2007 17:02 schreef McGilles het volgende:
[..]
Dat het een stategy game van niks is online omdat het een zielige taktiek is.
Nee hoor, ik heb meerdere strategy games online gespeeld maar dingen zo simpel als bijvoorbeeld een scorpion rush is gewoon zielig, echt slecht dat dat zo kan en dat dat nog niet veranderd is met een patch.quote:Op zaterdag 14 april 2007 17:04 schreef Nietmachine2 het volgende:
[..]
Dus jullie zijn geweldig met jullie strats tegen medium ai's?
NOD spam is te makkelijk ja, dat is waar. Maar dat wordt waarschijnlijk toch wel aangepast in de eerste balancepatch. Maar jullie punt is meer dat de betere spelers online hoe dan ook zielige taktieken gebruiken, wat ze ook doen.
Het nut van buzzers spammen in de base van je tegenstander ontgaat me een beejte. Buzzers doen verder 0.0 damage aan tanks of gebouwen.quote:Op zaterdag 14 april 2007 17:20 schreef koffiegast het volgende:
Spammen kan echt iedereen, gewoon veel op het knopje drukken, de slimmere spammers bouwen er nog een extra gebouw ervoor bij of 2, maar het komt er op neer dat je zowat enkel moet zeggen, ga daar maar heen spam.
Scrin heeft ook een sneaky tactic, kun je eigenlijk alleen op kleine korte mappen doen. Je maakt een refinery en stroom,vervolgens move je je huisbasis naar de andermans basis en gaat volop buzzers spammen.
dat dusquote:Op woensdag 11 april 2007 11:32 schreef outcast_within het volgende:
Het is gewoon een topgame ^_^
Ok vooruit de noodzaak voor patches is dramatisch,
Het gedoe met connecten ook.
De rankings die niet goed werken om te huilen
All die duitsers en noobs online vervelend.
Shadow teams die weg rennen of niet landen/opstijgen frustrerend
De single player missies op normal niet zo heel erg interessant (en ook geen goeie intro voor de skirmisch). En ook niet eens gebruik makend van alle functies. (Zit die anti emp knop nog in de temple of nod?)
Je kan geen muren bouwen, waar ik niks om geef.
Als noob zijnde raak je al gauw gefrustreerd door de brutal enemy die 2keer zo veel geld krijgt, De scrin Waarmee je enkel met predators niet zo heel erg ver mee komt, en de NOD waar je toch wat slimmer mee moet spelen en gemakkelijk overdonderd kan worden door gdi's sterke tanks.
En dan heb je nog de uber pro's die ik graag doorverwijs naar SupCom, WCIII, en starcraft. Als je zo graag diepgang wilt.
CenC3 is erg goed in wat het doet, een action packed arcade rts.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |