Nadat ik GDI heb gespeeld, viel me op hoe zwak ze eigenlijk zijn, het is niet eens meer grappig. Of ik doe iets vreselijks fout, of het is normaal dat 40 mammoth tanks door een medium CPU wordt afgemaakt met enige micromanagement van mijn kant. Terwijl ik met 7 scrin units complete legers en bases tegen hard CPU mol. Enkel zonetroopers gaven nog een hard handje, de rest was zo weggevaagd. De vliegtuigen voor transport zijn echt een lachertje, als ze in lucht kapot raken, units kwijt, terwijl je zou verwachten dat iemand met een jetpack of 500 gold erop legt toch wel een parachute erbij kan doen. Om nog maar te twisten dat als ik een unit in een vliegtuig heb, dat ik die niet eens via teamklikken (1-0 knoppen dus) weer terug kan krijgen. :/
Hoe meer ik speel hoe meer het lijkt alsof ze het compleet gerushed hebben. Ze gaven het idee dat ze veel hebben getest, maar volgensmij klopt er weinig van. als ik met 10+ zonetroopers op 1 plek met jetpack gaat, is er altijd 1 of meer zonetrooper die achterblijft, niets doet en doodleuk zijn jetpack verbruikt. Ander bug bij deze zonetroopers (althans zo lijkt ut) is dat na een jumpjet, dat ze soms niet eens meer via team aanroepbaar zijn, terwijl ze van het zelfde team zijn. Verder bewegen ze ook niet en alleen na moeilijk klikken krijg je ze te pakken. Groepklikken kan niet eens met ze, enkel individueel...
Waarom zit er geen timeleft op specials? Of ben ik blind? Als dat ding enigszins rond kan gaan voor het laden, waarom geen tijd erop? Of uberhaupt als je je muis erover laat gaan...
Is er een knop om alle health tabs automatisch standaard aan te hebben? Nu moet ik telkens tussen 3-5 teams tabben om te zien wat kapot gaat/is en draaien met het zicht/inzoomen om een unit ook maar aan te kunnen klikken voor een heal (met scrin dus). En dan die massale hoeveelheid units om een enemy, ik kan de enemy niet eens aanklikken in zo'n geval.. vind dat bestwel...absurd en niet getest.
Misschien heb ik nog iets gemist, maar waarom is er een reversed rijd mode, als je niet eens kunt zeggen waar units naar toe moeten richten. Zodat je zonder eerst wat extra moet rijden ze enigszins op een plaats richting een kant op kan laten kijken...
Units kunnen ranks krijgen, erg leuk enzo, maar hoe zie je de hoeveelheid experience en meest belangrijke, hoe zie je uberhaupt de naam van de rank, de icoontjes zijn erg leuk maar weinig betekenend.
Vraag me eigenlijk ook af of de units wel wat sterker worden, 2x bloodhounds mollen een simpele captured turret (van nobody geval) trager dan een team van 4 tripods.
AI harvesteer blijkt nog kapotter dan eerst bleek. Eerst nog de gebruikelijke, kip zonder kop rondrijden en harvesten, maakt niet uit of er ook maar enemies zitten of dat een veld dat je bezit gewoon wordt overgeslagen. Maar dit is nog absurder: als je een paar refineries sloopt (cpu molde een paar met vliegtuigen), blijven sommigen gewoon niks doen op een veld, ze harvesten niet, lopen niet rond, zelfs als je 1 refinery over hebt. En het meest domme is dat ze ook deden als ze niet vol of maar halfvol waren.
De manier waarop de harvesters rijden, zijn soms ook om te huilen. Bij scrin maak je een via tanksbouwer, hij komt eruit, staat een sec stil, draait dan langzaam om en gaat pas naar een veld, het eeuwige ronddraaien/wachten voor een refinery ook nog...
Dan nog de vliegtuigen, als de target verdwenen is of gemold terwijl je ze erop af hebt gestuurd blijven ze er gewoon rondhangen, wachten voor hun dood.
Achtervolging van units, er mag best wel een limiet zitten op hoe ver ze bewegen, ipv dat ze je de hele map over laten volgen enkel om dood te gaan aan basedefense, je zou ze zelfs rondjes kunnen laten rijden. Ik ben nog niet eerder zoiets belachelijks tegengekomen in een RTS.
Stealthed units, ligt het aan mij of is stealthed gelijk aan sterke unit, maar wordt toch wel gevonden? Ik hoefde enkel met een sniper kwart map van een basis te vallen, enkel om doelgerichte motors richting me snipers te zien en langzaam te sterven... verder lijkt het alsof snipers 'te slap' zijn tegen goedkope buggies. Je kunt toch de bestuurder doden? En dan de GDI commando, ik heb hem wel 7 keer gemaakt, 4 keer ging ie dood door het geweldige systeem van vliegtuig vertrek (enkel om te proberen), als je landt wordt ie gemold, in de lucht door antiair...als ie dan eindelijk op de voet is, gaat ie soms simpel kruipen terwijl ie allang ontdekt is en aan het doodgaan is. Ren dan naar die fucking turret om te exploderen??
Voor mij is het voorlopig enkel scrin, daar mollen units nog aardig wat en kan ik makkelijk repairen en hele basissen wegvagen met een handjevol tripods. (op free for all attack mode <3 )
Tot zover me ideeen over dat EA het gewoon heeft zitten rushen en de gameplay half zijn vergeten.
[ Bericht 4% gewijzigd door koffiegast op 14-04-2007 12:46:42 ]