abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48256341
ach, die camera is nu toch niets meer waard
maar je hebt nu wel goeie reden om nooit meer wat aan haar uit te lenen (zelfs als ze hem ineens wel teruggeeft)
iets wat ze ongetwijfeld nog wel eens zal proberen en dus kun je haar tot vervelens toe hier aan herinneren

revenge is sweet
pi_48256515
overigens, als je zus je echt ontwijkt vanwege deze kwestie, is dat een duidelijk teken dat ze weet dat ze fout zit. maar ik vind het echt te bezopen voor woorden dat je zus je mijdt en de camera niet wil terug geven. hoe is jullie relatie normaal gesproken?
pi_48259643
Pff... hoe krijg je familieruzies. Is het je waard om ruzie te maken met je zus over een ding wat niks meer waard is?
Nou geef je rekeningnummer maar dan maak ik wel de 10 euro over die dat ding nog waard is.
Nad Tatrou sa blýska hromy divo bijú.
Zastavme ich bratia, ved' sa ony stratia, Slováci o¸ijú.
  † In Memoriam † donderdag 12 april 2007 @ 18:19:33 #64
43556 miss_dynastie
pi_48262594
quote:
Op donderdag 12 april 2007 16:46 schreef zure_apple het volgende:
Pff... hoe krijg je familieruzies. Is het je waard om ruzie te maken met je zus over een ding wat niks meer waard is?
Nou geef je rekeningnummer maar dan maak ik wel de 10 euro over die dat ding nog waard is.
Was jij niet diegene die laatst zat te miepen over een bekeuring die je notabene zelf veroorzaakt had? Zat je toen niet te huilen over 'bewijs' dat er vast niet was? Gia heeft bewijs dat het ding van haar is. En tuurlijk is het het waard om daar ruzie over te maken, want die zus had het ding terug moeten geven toen het wel wat waard was en als ze een beetje ballen had gehad zou ze voor TS een nieuwe camera kopen.
pi_48263285
quote:
Op donderdag 12 april 2007 16:46 schreef zure_apple het volgende:
Daar gaat het niet om, ik zou ook gewoon die camera terug nemen, maakt niet uit hoe. En bovendien zou ik dan nooit meer wat met dat naaste familielid te maken krijgen, geen verjaardagen e.d., nisk meer. Als je zo met andere mensen om gaat moet je daar ook niet verbaasd van opkijken, maar dat doen ze waarschijnlijk ook niet.

Ontopic: Ik denk toch dat de ouders hier wel redelijke rol in kunnen vervullen, dus ik zou het bij hun nog een keer aankaarten als je na het weekend nog geen reactie hebt.
pi_48264449
quote:
Op donderdag 12 april 2007 18:42 schreef InnocentFR het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om, ik zou ook gewoon die camera terug nemen, maakt niet uit hoe. En bovendien zou ik dan nooit meer wat met dat naaste familielid te maken krijgen, geen verjaardagen e.d., nisk meer. Als je zo met andere mensen om gaat moet je daar ook niet verbaasd van opkijken, maar dat doen ze waarschijnlijk ook niet.

Ontopic: Ik denk toch dat de ouders hier wel redelijke rol in kunnen vervullen, dus ik zou het bij hun nog een keer aankaarten als je na het weekend nog geen reactie hebt.
Misschien berust alles wel op een misverstand?
pi_48264468
quote:
Op donderdag 12 april 2007 18:19 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Was jij niet diegene die laatst zat te miepen over een bekeuring die je notabene zelf veroorzaakt had? Zat je toen niet te huilen over 'bewijs' dat er vast niet was? Gia heeft bewijs dat het ding van haar is. En tuurlijk is het het waard om daar ruzie over te maken, want die zus had het ding terug moeten geven toen het wel wat waard was en als ze een beetje ballen had gehad zou ze voor TS een nieuwe camera kopen.
Appels met peren vergelijken
pi_48267791
Ga er naar toe en ga ontzettend stennis lopen maken als ze het niet afgeeft. Als je relatie met je zus dermate non-existent is dan gewoon maar forceren.
  donderdag 12 april 2007 @ 22:22:00 #69
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_48272575
Ik vroeg een keer mijn moeder naar mijn oude spellen waarvan ik dacht dat ze daar nog op zolder stonden. Leuk voor mijn kind om mee te spelen.
Je weet wel: Mens erger je niet, Valkuil, Halma, Ganzenborden etc., de spellen waarvan ik nog wist dat ik ze vroeger voor verjaardagen had gehad. (Mijn zus had er uiteraard ook gehad voor verjaardagen en Sinterklaas), maar ik wist nog precies wat van wie was.
Mijn moeder zei dat ze ze weggegeven had "want ik deed er toch niets meer mee"... nee duh.. ik dacht dat ik ze gewoon op hun zolder had bewaard tot ik zelf kinderen kreeg.

Ik was trouwens te verbouwereerd om te reageren. Gebeurt ook wel eens.
Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
  donderdag 12 april 2007 @ 22:22:45 #70
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_48272615
quote:
Op donderdag 12 april 2007 20:41 schreef sampoo het volgende:
Ga er naar toe en ga ontzettend stennis lopen maken als ze het niet afgeeft. Als je relatie met je zus dermate non-existent is dan gewoon maar forceren.
En als ze niet toegeeft is de relatie toch al voorgoed verziekt en dan met de politie terug komen.
pi_48275364
quote:
Op donderdag 12 april 2007 13:06 schreef Gia het volgende:

Ze doet dit overigens met meer spullen. Ze leent ze als iemand het niet gebruikt en zij het wel kan gebruiken, en zo gauw iemand het geleende terug wil, gebruikt ze als commentaar dat diegene 'het' toch niet gebruikte. En ze geeft het gewoon niet terug.
Als je dit al weet, hoe kom je er dan bij om iets aan haar uit te lenen

En daarbij komt dat de camera nu ruim 10 jaar oud is en zeer waarschijnlijk niet meer werkt, misschien is dat dan ook de reden dat ze dat niet durft te vertellen en ze haar eigen kind ermee laat spelen.

Misschien doe je er wijzer aan om de bandjes via een fotozaak op disc te laten zetten en zelf een nieuwe camera te kopen, gelukkig zijn ze tegenwoordig niet meer zo duur.

En voor je zus, laat ze gewoon barsten..... snap niet dat je haar nog binnen laat.
  vrijdag 13 april 2007 @ 07:40:56 #72
3542 Gia
User under construction
pi_48280451
quote:
Op donderdag 12 april 2007 18:42 schreef InnocentFR het volgende:
Daar hoef ik niet bij aan te kloppen. Die willen zich er zogezegd, niet mee bemoeien.

Maar owee, als ik het toen op die verjaardag uit de handen van mijn neefje had getrokken!
  vrijdag 13 april 2007 @ 07:42:27 #73
3542 Gia
User under construction
pi_48280457
quote:
Op donderdag 12 april 2007 19:19 schreef zure_apple het volgende:

[..]

Misschien berust alles wel op een misverstand?
Kan, maar ik heb twee maanden geleden dat misverstand dan toch al de wereld uit geholpen. Intussen zijn ze al een keer hier geweest en hadden ze die camera makkelijk mee kunnen nemen. Zit een draagtas bij en al, dus zo moeilijk is dat niet.
  vrijdag 13 april 2007 @ 07:46:58 #74
3542 Gia
User under construction
pi_48280484
quote:
Op donderdag 12 april 2007 22:22 schreef Larissa het volgende:
Ik vroeg een keer mijn moeder naar mijn oude spellen waarvan ik dacht dat ze daar nog op zolder stonden. Leuk voor mijn kind om mee te spelen.
Je weet wel: Mens erger je niet, Valkuil, Halma, Ganzenborden etc., de spellen waarvan ik nog wist dat ik ze vroeger voor verjaardagen had gehad. (Mijn zus had er uiteraard ook gehad voor verjaardagen en Sinterklaas), maar ik wist nog precies wat van wie was.
Mijn moeder zei dat ze ze weggegeven had "want ik deed er toch niets meer mee"... nee duh.. ik dacht dat ik ze gewoon op hun zolder had bewaard tot ik zelf kinderen kreeg.

Ik was trouwens te verbouwereerd om te reageren. Gebeurt ook wel eens.
Ik ken het. Ouders geven kinderen spellen met sinterklaas of verjaardagen, maar beschouwen die spellen dan toch als hun eigendom.

Mijn schoonouders zijn nu op visite bij mijn schoonzus in Spanje en die vroeg of wij wat oude spellen hadden waar onze kinderen niks meer mee deden. Die wilde ze dan lenen voor die vakantie.
We hebben er een paar uitgezocht en aan de kinderen gevraagd of hun neefjes en nichtje die mochten hebben. We hoeven ze dus ook niet terug. (Hebben we nadrukkelijk erbij gezegd!)
We hebben ook wat boekjes en donald ducks meegegeven.

Ben dus geen krent die op haar spullen zit.
  vrijdag 13 april 2007 @ 07:49:00 #75
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_48280493
Echt irritant mensen die wat lenen en het niet of half teruggeven...........
  vrijdag 13 april 2007 @ 07:53:45 #76
3542 Gia
User under construction
pi_48280518
quote:
Op donderdag 12 april 2007 23:32 schreef klipper het volgende:

[..]

Als je dit al weet, hoe kom je er dan bij om iets aan haar uit te lenen
Dat weet ik sinds een paar jaar, omdat er nog meer mensen gevraagd hebben naar geleende spullen. Haar commentaar was dan: Och, jij gebruikt dat toch niet. Hier wordt het tenminste gebruikt.
Is sowieso de laatste tijd schijnbaar gebruikelijk om te vragen of iemand nog iets met dit of dat doet, zo niet, dan wil zij het wel hebben.
Bekijk het. Als ik spullen heb die ik niet gebruik, wil dat niet zeggen dat ik ze dan dus weg moet geven!
quote:
En daarbij komt dat de camera nu ruim 10 jaar oud is en zeer waarschijnlijk niet meer werkt, misschien is dat dan ook de reden dat ze dat niet durft te vertellen en ze haar eigen kind ermee laat spelen.
Volgens mij werkt ie nog wel. Mijn neefje liep er mee te filmen.
Persoonlijk kan ik er niet veel mee doen, maar mijn zoon kan er nog leuk wat mee experimenteren, samen met zijn vriendjes.
quote:
Misschien doe je er wijzer aan om de bandjes via een fotozaak op disc te laten zetten en zelf een nieuwe camera te kopen, gelukkig zijn ze tegenwoordig niet meer zo duur.
Kan dat dan op disc? Het is geen digitale camera!!
Met de camera kunnen we ze in elk geval zelf op een videoband zetten.
quote:
En voor je zus, laat ze gewoon barsten..... snap niet dat je haar nog binnen laat.
Tja, wel lullig voor de kids. Zowel voor die van mij als die van hun. Mijn nichtje doet volgende week haar communie.
pi_48280586
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 07:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar owee, als ik het toen op die verjaardag uit de handen van mijn neefje had getrokken!
Waarom niet?
  vrijdag 13 april 2007 @ 08:01:39 #78
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_48280592
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 07:53 schreef Gia het volgende:
Bij de meeste fotozaken kun je oude filmpjes en video's op DVD laten zetten
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 13 april 2007 @ 08:08:52 #79
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_48280663
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 07:53 schreef Gia het volgende:

Wist je dat niet? Dat gaat heel simpel hoor. Je sluit de camera aan op een DVD-recorder voor de TV en neemt het gewoon op!

Gelijk een reden om de camera te vragen... dat je de filmpjes op disc of videoband wilt zetten maar dat je daar de camera voor nodig hebt. En vervolgens geef je hem natuurlijk nooit meer terug.
  vrijdag 13 april 2007 @ 08:09:30 #80
3542 Gia
User under construction
pi_48280674
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 08:01 schreef Mark het volgende:

[..]

Bij de meeste fotozaken kun je oude filmpjes en video's op DVD laten zetten
Okay, kan ik dat sowieso nog laten doen.

Maar wat die camera betreft: Ik ga niet naar hun, voordat het ding terug is. En ja, dat is onderhand een principe kwestie. Zuslief moet maar eens leren dat ze niet zomaar alles wat ze leent mag houden, omdat de eigenaar er volgens haar toch niks mee doet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')