Deze staatssecretaris heeft een valse start gemaakt. Is het dan wel verstandig om er aan te beginnen????quote:Het bedrijf van beoogd staatssecretaris van Financiën Jan Kees de Jager droeg de pensioenpremies van zijn werknemers niet af.
Jan Kees de Jager, bijgenaamd de Nederlandse Bill Gates, is eigenaar van het ICT-bedrijf ISM in Rotterdam. De Jager is behalve succesvol ondernemer en penningmeester van het CDA ook beoogd staatssecretaris van Financiën.
Vier werknemers van een vestiging van zijn bedrijf die worden ontslagen, stonden dinsdag voor de rechter. In die zaak werd duidelijk dat er een jaar lang geen pensioenpremie is afgedragen aan verzekeraar Nationale Nederlanden. De werknemers hebben die premie echter wel betaald en waren niet op de hoogte.
Als staatssecretaris van financiën spelen er geen conflicterende belangen met zijn oude functie. Hij kan zijn werk gewoon doen zonder dat zijn integriteit in het geding is. Bovendien:quote:Op woensdag 11 april 2007 22:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Deze staatssecretaris heeft een valse start gemaakt. Is het dan wel verstandig om er aan te beginnen????
Of is het alleen een probleem als je moslim bent?
Wat mij betreft kan hij het proberen hoor maar het lijkt me wel lastig als je begint met zo'n incident.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Kees_de_Jagerquote:Tot een echte rel kwam het niet; de premies zijn alsnog betaald en De Jager was geen bestuurder van het dochterbedrijf toen de achterstand geconstateerd werd.
Dat is maar de vraag. Het is niet slim om je premies niet te betalen, ben je dan capabel voor financien?quote:Op woensdag 11 april 2007 22:38 schreef sizzler het volgende:
[..]
Als staatssecretaris van financiën spelen er geen conflicterende belangen met zijn oude functie. Hij kan zijn werk gewoon doen zonder dat zijn integriteit in het geding is. Bovendien:
quote:Op woensdag 11 april 2007 22:38 schreef sizzler het volgende:
[..]
Als staatssecretaris van financiën spelen er geen conflicterende belangen met zijn oude functie. Hij kan zijn werk gewoon doen zonder dat zijn integriteit in het geding is.
Albayrak kan er ook niks aan doen dat ze Turkse is. Abhoutaleb niet dat hij Marokkaans is. Toch wordt hen dat wel nagedragen. Dan mag je dit De Jager ook nadragen. Bovendien blijft het feit dat de eigenaar van het bedrijf eindverantwoordelijk is voor het voeren van een correcte administratie.quote:
In sommige kringen tel je dan pas mee.quote:Op woensdag 11 april 2007 22:25 schreef PLAE@ het volgende:
Witte-boorden-criminaliteit telt toch nooit echt in deze wereld?
Hij hoefde geen premies te betalen. Hij was immers geen bestuurder.quote:Op woensdag 11 april 2007 22:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is maar de vraag. Het is niet slim om je premies niet te betalen, ben je dan capabel voor financien?
Nee, dat is de directeur.quote:Op woensdag 11 april 2007 22:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Bovendien blijft het feit dat de eigenaar van het bedrijf eindverantwoordelijk is voor het voeren van een correcte administratie.
Het kleeft wel aan hem, er is iets misgegaan bij dat bedrijf. Hij is een risicofactor.quote:Op woensdag 11 april 2007 22:41 schreef sizzler het volgende:
[..]
Hij hoefde geen premies te betalen. Hij was immers geen bestuurder.
Als hij directeur is van het moederbedrijf is hij dat qualitate qua ook van het dochterbedrijf. Net als Elizabeth ook koningin van Australie is.quote:
Onzin. Als aandeelhouder ben ik ook deels eigenaar van Ahold. Kleeft er aan mij dan ook een boekhoudschandaal? Bovendien zijn alle premies inmidels gewoon afgedragen. Alle misstanden zijn rechtgezet. Er is niets meer aan de hand.quote:Op woensdag 11 april 2007 22:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Het kleeft wel aan hem, er is iets misgegaan bij dat bedrijf. Hij is een risicofactor.
Onze staatssecretarissen zijn ook gewoon benoemd volgens de wet. je mag twee paspoorten hebben volgens de wet. Dat is dus ook allang rechtgezet. Waarom wordt daar dan wel over doorgeouwehoerd?quote:Op woensdag 11 april 2007 22:44 schreef sizzler het volgende:
[..]
Onzin. Als aandeelhouder ben ik ook deels eigenaar van Ahold. Kleeft er aan mij dan ook een boekhoudschandaal? Bovendien zijn alle premies inmidels gewoon afgedragen. Alle misstanden zijn rechtgezet. Er is niets meer aan de hand.
Weet ik. Maar ;volgens de POL-mods is het zinvol om topics te openen over non-issues.quote:Op woensdag 11 april 2007 22:44 schreef sizzler het volgende:
[..]
Onzin. Als aandeelhouder ben ik ook deels eigenaar van Ahold. Kleeft er aan mij dan ook een boekhoudschandaal? Bovendien zijn alle premies inmidels gewoon afgedragen. Alle misstanden zijn rechtgezet. Er is niets meer aan de hand.
Als je directeur bent van een moederbedrijf dan ben je dat ook van een dochterbedrijf??quote:Op woensdag 11 april 2007 22:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als hij directeur is van het moederbedrijf is hij dat qualitate qua ook van het dochterbedrijf. Net als Elizabeth ook koningin van Australie is.
Nu sla je wel een flater sizzler. Alsof de directeur van een moederbedrijf die verantwoordlijkheid niet heeft.quote:Op woensdag 11 april 2007 22:47 schreef sizzler het volgende:
[..]
Als je directeur bent van een moederbedrijf dan ben je dat ook van een dochterbedrijf??![]()
Managers? Dagelijkse leiding? Er is een verschil tussen de baas zijn en de dagelijkse leiding hebben, hoor.quote:Op woensdag 11 april 2007 22:47 schreef sizzler het volgende:
[..]
Als je directeur bent van een moederbedrijf dan ben je dat ook van een dochterbedrijf??![]()
Wat zijn de directeuren van het dochterbedrijf dan? Stagiaires???
Ok. Ik begrijp de insteek ook wel.quote:Op woensdag 11 april 2007 22:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Weet ik. Maar ;volgens de POL-mods is het zinvol om topics te openen over non-issues.
Je verwart een dochteronderneming met een gewone afdeling. Een dochteronderneming is een aparte BV met eigen aandelen en een eigen bestuur. In veel gevallen zelfs met een eigen OR. Een aparte BV heeft een eigen directie die verantwoordelijk is voor de BV. De moeder is degene met meer dan de helft in aandelen en is niet verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken.quote:Op woensdag 11 april 2007 22:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Managers? Dagelijkse leiding? Er is een verschil tussen de baas zijn en de dagelijkse leiding hebben, hoor.
quote:Op woensdag 11 april 2007 22:53 schreef sizzler het volgende:
[..]
Je verwart een dochteronderneming met een gewone afdeling. Een dochteronderneming is een aparte BV met eigen aandelen en een eigen bestuur. In veel gevallen zelfs met een eigen OR. Een aparte BV heeft een eigen directie die verantwoordelijk is voor de BV. De moeder is degene met meer dan de helft in aandelen en is niet verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken.
Als het een schandaal op BV-niveau was niet nee, maar het ging om de waardering van juist de aandelen van een dochter op de gecondoliceerde jaarrekening.quote:Op woensdag 11 april 2007 22:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]Als dat zo zou zijn zou Ahold niet zoveel problemen hebben gehad met dat boekhoudschandaal.
quote:Op woensdag 11 april 2007 22:51 schreef SCH het volgende:
Was jij er nog maar sizzler, zelfs jij deed dat beter
Ik hoop het. Het kost wel weer veel tijd en energie van de opleidingsusers...quote:Op woensdag 11 april 2007 22:58 schreef sizzler het volgende:
[..]![]()
Geef ze tijd. Ik weet zeker dat ze het straks net zo goed doen als sidekick of kozzmic.
quote:Op woensdag 11 april 2007 22:55 schreef sizzler het volgende:
[..]
Als het een schandaal op BV-niveau was niet nee, maar het ging om de waardering van juist de aandelen van een dochter op de gecondoliceerde geconsolideerde jaarrekening.
quote:bijgenaamd de Nederlandse Bill Gates
Jack de Vries wordt de nieuwe partijvoorzitter van het CDA, naar ik heb vernomen. Ook Doekle Terpstra wil graag.quote:Op woensdag 11 april 2007 22:24 schreef SCH het volgende:
Ach, het CDA. Daar hebben ze Jack de Vries om dit soort dingen te managen.
Bovendien is de pers happiger op PvdA-rellen.
Slachtofferrol-alert.quote:Op woensdag 11 april 2007 22:24 schreef SCH het volgende:
Bovendien is de pers happiger op PvdA-rellen.
http://www.zibb.nl/finance/nieuwsbericht.asp?artnr=1402301quote:'De Jager schond werknemersrechten'
Staatssecretaris van Financiën, Jan Kees de Jager (CDA), overtrad als softwareondernemer de arbeidswet. Dat schrijft de Volkskrant dinsdag. Het dagblad baseert zich op officiële documenten en gesprekken met betrokkenen.
De Jager, eigenaar en directeur van softwarebedrijf ISM, zou de oprichting van een ondernemingsraad hebben tegengewerkt en onwettige arbeidscontracten hebben ondertekend, aldus de krant. Zo legde ISM alle aansprakelijkheid voor de ziekte rsi bij de werknemers neer. Ook mochten personeelsleden in werktijd niet over hun rechten vergaderen en werden pensioenpremies vaak te laat betaald.
Ontslagvergoeding
Na zijn benoeming als staatssecretaris raakte De Jager al in opspraak over de pensioenafdracht bij een van zijn bedrijven. Een dochteronderneming van ISM betaalde toen geen ontslagvergoedingen en pensioenpremies. De Jager wilde niet reageren op de aantijgingen, aldus de Volkskrant.
Pas als allochtonen ook witteboorden-criminaliteit gaat plegen wordt het een issue en publiceert De Telegraaf suggestieve grafiekjes zodat StefanP en Geert Wilders weer kunnen zeiken op allochtonen denk ik.quote:Op woensdag 11 april 2007 22:25 schreef PLAE@ het volgende:
Witte-boorden-criminaliteit telt toch nooit echt in deze wereld?
Sssst, starks komen posters er nog achter dat ze een dubbele moraal hebben!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:23 schreef JohnDope het volgende:
Gaan we hier nou hypocriet over doen???
Ik noem al vast ene Guusje ter Horst, die werd toen ze nog baas van politie was, dronken achter het stuur vandaan gehaald en vervolgens probeerde mevrouw deze affaire in de doofpot te stoppen.
Terwijl een normale politie-agent allang ontslagen zou zijn.
Die Jan Kees zit precies waar hij hoort; tussen het schorem.
Verschil is echter dat dit pas bekend is geworden nadat de Jager staatssecretaris is geworden. Dit in tegenstelling tot ter Horst. Die had het na die hele affaire uiteraard nooit meer zover mogen schoppen. Binnen de pvda lijken dit soort misstappen echter geen probleem en kan men gewoon nog een politieke carrière opbouwen. De Jager zou per direct op moeten zouten.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:23 schreef JohnDope het volgende:
Gaan we hier nou hypocriet over doen???
Ik noem al vast ene Guusje ter Horst, die werd toen ze nog baas van politie was, dronken achter het stuur vandaan gehaald en vervolgens probeerde mevrouw deze affaire in de doofpot te stoppen.
Terwijl een normale politie-agent allang ontslagen zou zijn.
Die Jan Kees zit precies waar hij hoort; tussen het schorem.
Grappig, jullie leggen nou precies de vinger op de zere plek. Bij Ter Horst stonden GeenStijl en de Telegraaf er vol van, nu wordt het nogal verzwegen en is er veel minder ophef. Resultaat is dat Pvda'ers als Oudkerk op moeten stappen en deze witteboorden gierige ondernemer gewoon mag blijven zitten.quote:Sssst, starks komen posters er nog achter dat ze een dubbele moraal hebben!
Hoe bedoel je verzwegen en minder ophef?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Grappig, jullie leggen nou precies de vinger op de zere plek. Bij Ter Horst stonden GeenStijl en de Telegraaf er vol van, nu wordt het nogal verzwegen en is er veel minder ophef. Resultaat is dat Pvda'ers als Oudkerk op moeten stappen en deze witteboorden gierige ondernemer gewoon mag blijven zitten.
De berichtgeving over dit akkefietje is alweer een 'bewijs' dat de media helemaal niet door links gedomineerd wordt.
Wees maar weer blij dat linkse Volkskrant bestaat en dit heeft opgevist![]()
![]()
Misschien omdat hij dat niet is? Die slachtofferrol omtrent Elsevier ook altijd.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:50 schreef Klopkoek het volgende:
Wijs me dan eens een Elsevier-achtige collumn oid aan waar Jan Kees de Jager bijv. wordt uitgemaakt voor een 'laffe kronkelende bureaucraat'?
Kan je echt niet beter dan naamsverbasteringen? Zit dat er echt niet in voor onze held van de inhoud?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:06 schreef PJORourke het volgende:
Misschien dat deze lompe kwal nog eerder sneuvelt dan CPN Ella of Armenocide Albayrak.
Luister eens, koning van de napraterij, in die naamsverbastering zit precies mijn inhoudelijke kritiek verwerkt.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:54 schreef du_ke het volgende:
Kan je echt niet beter dan naamsverbasteringen? Zit dat er echt niet in voor onze held van de inhoud?
Is dit een poging tot humor?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:53 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Misschien omdat hij dat niet is? Die slachtofferrol omtrent Elsevier ook altijd.
Naar mijn idee is het gewoon goedkope troep. Maar goed we weten onderhand dat je inhoud beperkt is tot een paar scheldkannonades.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:56 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Luister eens, koning van de napraterij, in die naamsverbastering zit precies mijn inhoudelijke kritiek verwerkt.
Mensen als jij die gedoemd zijn tot napraterij moeten niet aan ideeen beginnen.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:59 schreef du_ke het volgende:
Naar mijn idee is het gewoon goedkope troep.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |