Wel een heel traject van studieloopbaanbegeleiding (SLB).quote:Op zondag 10 juni 2007 22:17 schreef leonieke het volgende:
Even een vraagje trouwens: zijn jullie tijdens jullie opleiding ooit in contact gekomen met tutoring of studievoortgangsgesprekken?
En hield dat gewoon in dat je andere vakken volgde dan het overgrote deel van jouw groep of extra begeleiding?quote:Op zondag 10 juni 2007 22:36 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Wel een heel traject van studieloopbaanbegeleiding (SLB).
Dit is een bijeenkomst van 1,5 uur per week waarin je werkervaringen uitwisselt, reflecteert, intervisierondes houdt en aan je portfolio en/of assessment werkt.quote:Op zondag 10 juni 2007 22:38 schreef leonieke het volgende:
En hield dat gewoon in dat je andere vakken volgde dan het overgrote deel van jouw groep of extra begeleiding?
Ik vraag dit eigenlijk omdat ik studieloopbaanbegeleider ben en een aantal projecten moet opstarten voor volgend academiejaar en ervaringen van anderen zijn natuurlijk altijd interessant
Je krijgt er punten voor en het is inderdaad verplicht, hoewel ik één van de weinigen was die ook trouw iedere week kwam...quote:Op zondag 10 juni 2007 22:49 schreef leonieke het volgende:
En zijn die zaken verplicht? En krijg je daar dan studiepunten voor? Of is dat op vrijwillige basis? Want als dat zo is wil ik ook zo'n studenten om projecten mee op te starten
Bij een vierdejaarsstage zijn ze toch verplicht te betalen?quote:Op maandag 11 juni 2007 09:08 schreef bloempjuh het volgende:
Ik moet/mag woensdag a.s. op sollicitatie voor een vierdejaars stage op een school in een stad waar ik niet echt wil staan. Maar ik ga in ieder geval praten. Moet toch een vierdejaars of LIO-stage hebben (verschil: betaald/niet betaald) en de geweldige school waar ik in het bestand sta heeft voorlopig geen passende vacatures. Dan toch maar weer voor nop op een andere school. Zucht.
Ai... dat zijn rotmomenten.. Sterkte.quote:Op maandag 11 juni 2007 20:26 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Vandaag werden we met zijn allen bijeengeroepen in de lerarenkamer; vanochtend is een leerling van ons geheel onverwachts overleden. Zijn heftige dingen...
Nee, LIO is betaald en vierdejaars stage niet.quote:Op maandag 11 juni 2007 20:28 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Bij een vierdejaarsstage zijn ze toch verplicht te betalen?
Bedankt, Baba ook. Ik gaf zelf geen les aan deze leerling, maar het zet je toch aan het denken...quote:Op maandag 11 juni 2007 21:29 schreef bloempjuh het volgende:
Nee, LIO is betaald en vierdejaars stage niet.
Sterkte trouwens.
Ja inderdaad. Ik heb in de 6 jaar dat ik les geef ook al wat begrafenissen van leerlingen moeten meemaken. Dat zijn echt de dieptepunten uit mijn carrière geweest.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:32 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Bedankt, Baba ook. Ik gaf zelf geen les aan deze leerling, maar het zet je toch aan het denken...
Omdat er geen vacature is op de school waar ik wil werken en ik wil wel graag mijn studie afmaken.quote:Op maandag 11 juni 2007 21:32 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Bedankt, Baba ook. Ik gaf zelf geen les aan deze leerling, maar het zet je toch aan het denken...
Ik dacht dat de vierdejaars stage gelijk aan LIO was...
Waarom ga je niet gewoon werken en rond je de studie in deeltijd af? Lesgeven moet je toch, dan krijg je er tenminste fatsoenlijk voor betaald...
Dat kan toch ook bij een andere school? Wie weet kun je volgend jaar -bevoegd en al- alsnog naar de school waar je wilt werken.quote:Op maandag 11 juni 2007 22:33 schreef bloempjuh het volgende:
Omdat er geen vacature is op de school waar ik wil werken en ik wil wel graag mijn studie afmaken.
Heb je gelijk inquote:Op maandag 11 juni 2007 22:54 schreef Baba-O-Riley het volgende:
"De school waar ik wil werken".. ik bedoel: ik zou ook een beetje op andere scholen rond kijken als ik jou was. Daar leer je ook een hoop van.
Ik denk hetquote:Op donderdag 21 juni 2007 21:54 schreef nickybol het volgende:
Is dat een Vlaams woord, deliberatie?
Jaquote:Op donderdag 21 juni 2007 22:53 schreef nickybol het volgende:
Een soort examenvergadering ala leerlingenbespreking ala rapportvergadering?
Dat hoort er toch bij?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:39 schreef Roellio het volgende:
Maandag nog 2 uurtjes lesgeven, dinsdag vrij, wo-do-vr projectdagen, de week daarna rapportvergaderingen en dan is 't af.
En * Roellio loopt al vanaf maandag met een griep o.i.d. die maar niet doorbreekt.
Dat wordt weer fijn de eerste week van de zomervakantie ziek thuis.
We hebben net de proefwerkweek gehad, alles is inmiddels nagekeken, nu volgende week nog rapportvergadering, personeelsBBQ en rapportuitreiking. Zal mijn mentorklasje toch wel missen hoor.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:39 schreef Roellio het volgende:
Maandag nog 2 uurtjes lesgeven, dinsdag vrij, wo-do-vr projectdagen, de week daarna rapportvergaderingen en dan is 't af.
En * Roellio loopt al vanaf maandag met een griep o.i.d. die maar niet doorbreekt.
Dat wordt weer fijn de eerste week van de zomervakantie ziek thuis.
Dat is bijna mijn weekquote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:54 schreef Baba-O-Riley het volgende:
[..]
We hebben net de proefwerkweek gehad, alles is inmiddels nagekeken, nu volgende week nog rapportvergadering, personeelsBBQ en rapportuitreiking. Zal mijn mentorklasje toch wel missen hoor.
Omdat werken met jongeren en ze dingen bijbrengen helemaal GEWELDIG isquote:Op woensdag 27 juni 2007 15:41 schreef mrfox het volgende:
Docent worden wordt steeds minder populair.
Kunnen de startende docenten mij vertellen waarom ze toch hiervoor kiezen? Ik ben wel geinteresseerd in de motivatie van de startende docenten
quote:Op woensdag 27 juni 2007 23:06 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Het is hard werk, maar wel ontzettend leuk en dankbaar werk. Een leerling uit mijn mentorklas (2VMBO) zei me vanmiddag: "De klas zal ik volgend jaar missen, maar U ga ik nog het meeste missen". Op dat moment weet ik weer waar ik het voor doe.![]()
En jawel.. flesjes bier én chocolade vandaag..quote:Op donderdag 28 juni 2007 15:05 schreef Baba-O-Riley het volgende:
"Meneer, houdt u van chocolade of toch maar sterke drank?". Wedden dat er morgen weer een fles wijn staat...
Heb jij al vakantie dan? Wij moeten nog 2 weken...quote:Op zaterdag 30 juni 2007 08:09 schreef teigan het volgende:
wat maf om dat zo te lezen, mijn laatste lesdag is alweer twee weken geleden...
Vergeet neit ziek te zijn.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 13:39 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Ik ga nu beginnen aan mijn vakantie, alhoewel ik volgende week grote schoonmaak ga houden in mijn lokaal.
Nog nergens last vanquote:
Ik ben wel toekomstig docent Nederlands, maar heb geloof ik nooit leerlijnen voor alle onderdelen gemaakt. Wel voor jeugdliteratuur.quote:Op woensdag 4 juli 2007 21:07 schreef miss-scofield het volgende:
Hallo!
Zijn hier ook docenten Nederlands te vinden?
Ik ben aankomend docent Nederlands...ik moet voor school een leerlijn uitzetten voor alle leerjaren, alle nieveaus, onderbouw havo/vwo en vmbo.
Daar moet ik in zetten wat de leerlingen dat jaar voor NL leren.
Snap je?
Kan iemand mij hier mee helpen?
Wat heb je daar dan zoal ingezet?quote:Op woensdag 4 juli 2007 21:09 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
Ik ben wel toekomstig docent Nederlands, maar heb geloof ik nooit leerlijnen voor alle onderdelen gemaakt. Wel voor jeugdliteratuur.
Wowquote:Op woensdag 4 juli 2007 21:07 schreef miss-scofield het volgende:
Ik ben aankomend docent Nederlands...ik moet voor school een leerlijn uitzetten voor alle leerjaren, alle nieveaus, onderbouw havo/vwo en vmbo.
quote:Op woensdag 4 juli 2007 21:21 schreef Baba-O-Riley het volgende:
[..]
WowDa's effe een bezigheidstherapie...
![]()
Oja, en als aanstormend lerares Nederlands moet je wel weten dat het niveau is, he..![]()
![]()
't is deze week net slecht weer.quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:04 schreef Baba-O-Riley het volgende:
[..]
Heb besloten om de grote schoonmaak in mijn lokaal maar te verplaatsen naar de laatste vakantieweek.![]()
Moet je daar voor aangenomen worden dan bij Fontys? Iedereen kan zich toch gewoon inschrijven voor die opleiding? Geschiedenis lijkt me ook een leuk vak om te geven. Heerlijk verhalen vertellen, de geschiedenis levend maken voor de kinderen. Lijkt me geweldig. Maar goed, dat kan bij andere vakken natuurlijk ook.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 03:51 schreef Herr_Munk het volgende:
Ik heb al even geleden een aanmelding weggedaan voor docent geschiedenis aan de Fontys in Tilburg. Ik hoop echt dat ik aangenomen wordt, Ik heb echt enorm veel zin in het schooljaar!
3 september pas...quote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:52 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Wanneer mogen jullie trouwens weer beginnen? Ik begin maandag weer. Hele dag vergaderen en zo. Heb er wel weer zin in.
Ik ben al een tijde niet hier geweest, maar ik werk nog steeds in het onderwijs (wiskunde)quote:Op zondag 19 augustus 2007 19:44 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Voor de rest iedereen gestopt of zo?![]()
Misschien zal er links of rechts nog wel een beetje veranderen, maar zelfs dan blijft het gewoon echt bagger.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:11 schreef leonieke het volgende:
Maar misschien zal jouw rooster nog veranderen Baba...? Of is het echt al helemaal definitief?
Precies! Dat gevoel heb ik dus ook. Mja, we zien wel...quote:Eén tussenuur per dag vond ik wel leuk: beetje babbelen in de leraarskamer, kopies nemen, klas wat op orde zetten, administratieve zaken in orde brengen, vlug een vergaderingske tussendoor, ... vanaf dat het twee uur werd, vond ik het ook al minder leuk. Zeker als dat dat nog eens gekoppeld werd aan de middagpauze bv. Dan zat ik daar bijna 3 uur te "niksen".
Ik heb zelf ook een 2VMBO en bij ons zijn we begonnen met een uurtje met de klas bezig zijn en daarna hadden we een wandeling met opdrachten onderweg. Tijdens zo'n wandeling zie je precies hoe de verhoudingen in de klas liggen en dan vertellen de leerlingen ook veel meer.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:43 schreef Roellio het volgende:
Ik heb voor het eerst een mentorklas (Vmbo2). Ik heb echt geen idee wat ik met die gasten moet doen.
Voorstelrondje/spelletje, plattegrond maken, telefooncirkel maken, klassenvert. kiezen. Iemand ideeen?
Ja, dat is bij ons ook vaak het geval. Een goede sfeer vind ik echt belangrijk. Niks is fijner dan een les te beginnen als je weer es even goed gelachen hebt.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 22:06 schreef thaleia het volgende:
Het was vorig schooljaar tegen het einde zo leuk dat iemand tijdens een tussenuur opmerkte dat hij het bijna jammer vond dat hij les moest gaan geven, zo dolle pret was het in de personeelskamer.
Valt me nog mee moet ik zeggen. Afgelopen week ben ik 's avonds weggeweest naar een kamp van brugklassers, dus toen was ik elke nacht zo rond 2 uur/half 3 thuis (ook hier weer: 't was zo gezellig met collega's onder elkaar), maar ik had niet zoveel problemen meer met opstaan.quote:Degenen die alweer begonnen zijn: veel plezier, en sterkte met opstaan. Dat is het enige waar ik hevig tegenop zie![]()
Wat is er gebeurd?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:33 schreef bloempjuh het volgende:
Ik ben sinds een week gestopt met de opleiding. Sabattical, ik red 't ff niet. Vandaag gesprek met coach over 'hoe nu verder'. Bah
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |