quote:
En welke connectie maak jij dan? En kan je ook verklaren waarom je dat minder heb bij Duitse uniformen...quote:Op woensdag 11 april 2007 17:18 schreef EricT het volgende:
[..]
Walgelijke uniformen, misschien meer door de connectie die ik ermee maak. (bij de Duitse uniformen krijg ik veel minder dat idee)
Het roept beelden van Nederlands-Indie op en tja dan zoeft er nogal wat door je hoofd. Bij Duitse uniformen denk ik ook aan het leed wat die lui in die uniformen hebben aangericht, maar dat staat voor mn gevoel verder weg dan dat eerste voorbeeldquote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:56 schreef Pracissor het volgende:
[..]
En welke connectie maak jij dan? En kan je ook verklaren waarom je dat minder heb bij Duitse uniformen...
Ja, maar waarom? Uit je e-mailadres neem ik aan dat je een Ambonees bent. Des te meer vind ik je opinie dan interessant. Ik zou graag meer willen horen.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 22:03 schreef EricT het volgende:
[..]
Het roept beelden van Nederlands-Indie op en tja dan zoeft er nogal wat door je hoofd. Bij Duitse uniformen denk ik ook aan het leed wat die lui in die uniformen hebben aangericht, maar dat staat voor mn gevoel verder weg dan dat eerste voorbeeld![]()
Dat plaatjes van van Heutsz geeft me keer op keer de rillingen overigens![]()
Zelf heb ik een beetje een hekel aan het woord Ambonees (dekt de lading niet, koloniaal, etc), Molukker, Zuid Molukker of als je heel specifiek wilt zijn, Orang Saparua (naar het eilandquote:Op vrijdag 13 juli 2007 23:08 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja, maar waarom? Uit je e-mailadres neem ik aan dat je een Ambonees bent. Des te meer vind ik je opinie dan interessant. Ik zou graag meer willen horen..
Overigens vind ik het concept van de marechaussee van Van Heutsz wél revolutionair, ff los van daden die onder zijn commando uitgevoerd zijn.
Hierin heb je gelijk.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 10:25 schreef Witchfynder het volgende:
Sorry, EricT. Ik ben zelf een Indo en binnen onze familie (ook die afkomstig van de Molukken) is de term "Ambonees" nog gemeentegoed.
[quote]
Dat ik de term Abonees niet gebruik is subjectief, maar niemand in mijn omgeving gebruikt die nog vooral omdat het grootste gedeelte van de Molukkers niet van Ambon komt.
[quote]
Ik geef je gelijk dat de Molukkers na de onafhankelijkheid goed genaaid zijn, maar vergeet niet dat Nederland ook goed genaaid is in die tijd en dat mede gezorgd dat Nederland haar beloften niet na kon komen. Maar misschien hadden zulke dappere beloften ook niet gemaakt moeten worden in zo'n rumoerige tijd. Maar dat is geheel offtopic hier..
Ik voorzie voor die officier (?) met de lans een snelle doodquote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:34 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Pruisische Grenadiers vallen aan bij Hohenfriedberg 1745:
[afbeelding]
De Britse garde onder Sir Charles Hay ontmoet de Franse Garde. Fontenoy 1745:
[afbeelding]
Was dat niet het Stuhrmgewehr?quote:Op woensdag 11 april 2007 17:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
de fallschrimjager natuurlijk met het beste wapen wat destijds bestond.
[afbeelding]
Verder als het echt oorlog zou worden de modernste VS wapenuitrusting met exoskelloten
ook heel goed maar de fs was beter alleen vele malen duurder en moeilijker om te maken.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 11:45 schreef Knipkip het volgende:
[..]
Was dat niet het Stuhrmgewehr?
[afbeelding]
Ja dit noem ik toch wel een hele dikke diss..quote:Op zaterdag 16 juni 2007 15:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Wat een gelul van een dronken aardbei en zo enorm bezijden de waarheid. Wonen wij nu in een totalitaire staat dan?
De gevechten in de loopgraven werden grotendeels met bajonetten, scheppen en geweerkolven gevoerd. Dus die borstplaten hadden wel degelijk effect. De geweren waren dan ook lang, niet echt geschikt om op de korte afstand te knokken.quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:43 schreef Augustus_Thijs het volgende:
vraag me af in hoeverre dei borstplaat uberhaupt nog wat geholpen heeft. of dat het alleen maar lastig/zwaar te dragen was, en een machinegeweer nogsteeds gatenkaas van je maakte.
bedoel je niet de fg?quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ook heel goed maar de fs was beter alleen vele malen duurder en moeilijker om te maken.
klopt fallschirm gewehr typfout .quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:41 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
bedoel je niet de fg?
FG-42
[afbeelding]
Toch vind ik het beste wapen uit WWII wel het Sturmgewehr/MP-44.
Was ook 3e geworden in een top 10 beste geweren van discoverychannel (achter de AK-47 en m16, nou vooruit).
Hitler was niet onder de indruk van het wapen en verbood dan ook de productie ervan.
Toch zetten de fabrikanten door en stuurden ze naar het oostfront waar het zeer succesvol bleek te zijn.
Toen Hitler tijdens een bliksembezoek de oostfronttroepen inspecteerden en vroeg aan een soldaat wat zij nodig hadden antwoordde de soldaat "MP-43's" waarna Hitler vroeg waar hij het in godsnaam over had, dus liet een andere soldaat zijn MP-43 zien en kwam de aap uit de mouw.
Maar na een demonstratie en de lovende verhalen was Hilter toch onder de indruk geraakt en herdoopte het geweer Sturmgewehr-44 ipv Maschinenpistole-44.
*edit: kijk maar gewoon![]()
*edit *edit: 3e zei ik toch![]()
Weet iemand hoe zwaar dat borststuk was dan?quote:Op vrijdag 14 september 2007 17:06 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Lijkt me onwaarschijnlijk dat zulke uitrusting tijdens trench raids werd gebruikt, aangezien men meestal snel moest toeslaan en zo snel mogelijk weer verdwijnen. Heb wel al eens een foto gezien van een duitser die op wacht stond met deze uitrusting. Maar dan lijkt het me nog erg vermoeiend om mee rond te lopen.
gast,quote:Op vrijdag 21 september 2007 15:42 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Aangezien het borststuk bescherming moest geven tegen kogels lijkt me de vergelijking met malienkolders en harnassen niet echt opgaan. Laten we zeggen dat het borstuk misschien 10kg weegt, daarnaast zou een soldaat ook nog munitie, granaten en een geweer moeten dragen, a 15 kg. Plus ander uitrustingstukken misschien nog eens 20kg.
Die borstplaten zijn ook nooit in grote getallen geproduceerd, anders was er wel meer fotografisch bewijs van geweest. Wat ik ervan weet is dat dit "harnas" meer van expirimentele aard was.
Ik blijf erbij dat het expirimenteel is. Ik geloof ook niet dat de russen hele legers met borstplaten hebben uitgerust in ww2.quote:Plate armour slowly discarded
Gradually starting in the mid 16th Century, one plate element after another was discarded to save weight for foot soldiers, but breast and back plates continued to be used through the entire period of the 18th Century through Napoleonic times in many (heavy) European cavalry units, all the way to the early 20th Century. Muskets from about 1700 and later could pierce plate, so cavalry had to be far more mindful of the fire. At the start of World War I the French Cuirassiers, in the thousands, rode out to engage the German Cavalry who likewise used helmets and armour. By that period, the shiny armour plate was covered in dark paint and a canvas wrap covered their elaborate Napoleonic style helmets. Their armour was meant to protect only against sabres and light lances. The cavalry had to beware of high velocity rifles and machine guns like the foot soldiers, who at least had a trench to protect them. Machine gunners in that war also occasionally wore a crude type of heavy armour. Towards the end of WWI, armies on both sides were experimenting with plate armor as protection against shrapnel and ricocheting projectiles.
Als je nou die moeite had gestoken in het begeleidend stukje tekst bij de video:quote:Op vrijdag 21 september 2007 17:50 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Even snel op wikipedia gezocht.
[..]
Ik blijf erbij dat het expirimenteel is. Ik geloof ook niet dat de russen hele legers met borstplaten hebben uitgerust in ww2.
quote:19 August 1943, Smolensk region
During a couple of days the Soviet forces tried to capture the hill, that was became a citadel by the Hitler's Army.
After some unsuccessful attacks an extraordinarily unit was joined the battle.
The Germans threw a massive fire on it, but the Russian soldiers as if didn't felt it.
Nikolay Nikifofrov, the vice-president of the War History Institute, DM, Russia says:
"The brigade had got the body armor.
One of the Russian soldiers had a jam of his weapon during the assault. The Germany officer discharged on him the whole cage of handgun.
The soldier was quickly recovered from the first shock and by one rifle butt smack finished the Nazi'.
They were the fighters of a Russian engineer storm-brigade.
In addition to the body armor, they were equipped with automatic assault rifles, anti-tank anti-material rifles and grenades.
They also were worn in camouflage.
Despite squally fire the 'panzer infantry' quickly closed to enemy and open the close fighting.
"Now the hill was captured literally during an hour. That hill was inaccessible during two weeks.
During the attack the brigade lost only 2 combatants killed and 19 wounded".
Until the end of the War, only 15 such units were established.
They were the Lead Commander reserve and appeared where the regular infantry proved to be unsuccessful.
However, those storm-brigades couldn't become the basis of Red Army.
The fighting then happened on the huge territory. Thousands of soldiers were died each day.
It was quite impossible to fill up the Army with full equipped, high-skill infantry units.
Thus, the regular infantry has been equipped with inexpensive light weapon, equipment and closing.
als je nu wilt gaan zeggen dat je niet gelooft dat trench raiders bestonden of dat deze uitrusting niet door ze gedragen werd ben je gewoon historische feiten aan het negeren.quote:Op vrijdag 21 september 2007 17:50 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Even snel op wikipedia gezocht.
[..]
Ik blijf erbij dat het expirimenteel is. Ik geloof ook niet dat de russen hele legers met borstplaten hebben uitgerust in ww2.
stukje propaganda idd maar je weet niet hoe dik dat staal was enw elke kwaliteit.quote:Op maandag 24 september 2007 17:03 schreef Nobu het volgende:
Jullie geloven toch niet echt dat een stukje staal een geweerkogel stopt hoop ik?Dat verhaal over die Duitse officier die een pistool op een Rus zou hebben geleegd maakt het helemaal hilarisch. Na een heel magazijn( en zeker op korte afstand) sjouw je zelfs met een modern vest niet vrolijk verder alsof er niks gebeurd is
![]()
nja zal ook wel een aangedikt verhaal zijn uiteraardquote:Op maandag 24 september 2007 17:03 schreef Nobu het volgende:
Jullie geloven toch niet echt dat een stukje staal een geweerkogel stopt hoop ik?Dat verhaal over die Duitse officier die een pistool op een Rus zou hebben geleegd maakt het helemaal hilarisch. Na een heel magazijn( en zeker op korte afstand) sjouw je zelfs met een modern vest niet vrolijk verder alsof er niks gebeurd is
![]()
Dat lukt ook als je nauwelijks tijd hebt om te richten, het doel vlak voor je staat of als het doel snel beweegtquote:Op maandag 24 september 2007 19:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
stukje propaganda idd maar je weet niet hoe dik dat staal was enw elke kwaliteit.
Overigens zou ik als duitse oficier dan gewoon op het hoofd mikken of de benen![]()
als hij een magazijn er op los kan schieten dan heeft hij ook vast de tijd gehad om te mikkenquote:Op woensdag 26 september 2007 07:00 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat lukt ook als je nauwelijks tijd hebt om te richten, het doel vlak voor je staat of als het doel snel beweegt
In WO2 was de oorlog tussen de Duitsers en de Russen niet direct een loopgravenoorlogquote:Op dinsdag 25 september 2007 20:45 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Kogels niet, maar in een loopgraaf vecht men lang niet altijd met kogels.
En daarbij ziet het er vrij angstwekkend uit denk ik. Als je een met metaal behangen figuur op je af ziet komen.
Ik zou gaan rennen denk ik.![]()
Die slag waarvoor die brigade in het leven was geroepen ging dan ook om een door de moffen versterkte heuvel.quote:Op woensdag 26 september 2007 21:03 schreef Nobu het volgende:
[..]
In WO2 was de oorlog tussen de Duitsers en de Russen niet direct een loopgravenoorlog![]()
Lijkt een beetje op een Vickers MG.quote:Op dinsdag 25 september 2007 21:31 schreef Rave_NL het volgende:
ik zou hier achter kruipen en kijken hoeveel gaatjes er in een stuk borstplaat kunnen
[ afbeelding ]
Eerder een Spandau. Er ligt ook een Duitse helm bij.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 16:27 schreef franske19 het volgende:
[..]
Lijkt een beetje op een Vickers MG.
Regimes die het bevechten ook.quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat is dus totale kolder. Juist regimes die dit soort zaken onderdrukken leunen hevig op soldaten.
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 00:22 schreef Evil_Jur het volgende:
tvp, hoe moderner hoe interessanter ik het vind.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |