Idd, anders zouden alle fans van The Godfather ook mafiosi moeten zijn.quote:Op dinsdag 10 april 2007 12:42 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Je kan niet ontkennen dat qua design, stijl en symboliek Nazi-Duitsland behoorlijk aan de top staat. Je hoeft geen bewonderaar te zijn van een gedachtegoed om iets mooi te vinden natuurlijk.
Bedoel je die plaatjes van ExperimentalFrentalMental? Dat lijkt me een lading wapentuig uit sterk verschillende tijden en landen. Die dolken met dat H-volmige handvat zijn Katars, Indiase wapens.quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:06 schreef Burakius het volgende:
OMG FOKKIN VETTE WAPENS>..... die dolken doen het em!!
Ik neem aan dat de meeste wapens uit het oude china zijn?
Ik heb mijn post aangepast beste Burakius, ik heb de afkomst erbij geschreven...quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:06 schreef Burakius het volgende:
OMG FOKKIN VETTE WAPENS>..... die dolken doen het em!!
Ik neem aan dat de meeste wapens uit het oude china zijn?
Ja raar dat deze nog niet gemaakt was in zo een subforaquote:Op dinsdag 10 april 2007 18:36 schreef flyguy het volgende:
cool topic
Het zijn Afrikaanse werp'messen' beste Barakius...quote:Op dinsdag 10 april 2007 18:51 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ja raar dat deze nog niet gemaakt was in zo een subfora
edit: die maleisische dolken en de indo-perzische dolken zijn pwnzors!... de Afrikaanse wapens vind ik er raar uit zien :S
oo.. dat verklaart de rare vormen..quote:Op dinsdag 10 april 2007 19:09 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Het zijn Afrikaanse werp'messen' beste Barakius...
Je bent een kenner neem ik aanquote:Op dinsdag 10 april 2007 17:18 schreef Alecks het volgende:
[..]
Bedoel je die plaatjes van ExperimentalFrentalMental? Dat lijkt me een lading wapentuig uit sterk verschillende tijden en landen. Die dolken met dat H-volmige handvat zijn Katars, Indiase wapens.
Verder herken ik een Vlaamse Goedendag (eind 13e, begin 14e eeuw) wat andere knuppels uit die tijd en een behoorlijke hoeveelheid Europese paalwapens uit de 15e en 16e eeuw, wat zwaarden uit de 16e eeuw, Italiaanse linkerhanddolken uit de renaissance, wat pijlpunten waar de onderste helft inderdaad oosters lijkt...
De plaatjes eronder lijken me (Met uitzondering van de katars en knuppels) Oosters of anderszins uitheems. Wapens van Haaientanden?
Kortom: een bijelkaar geraapt zooitje behoorlijk gevarieerde collectie.
quote:Op dinsdag 10 april 2007 23:51 schreef denka het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Pak in actie1
Pak in actie2
Troy Hurtubise ontwierp dit pak (trojan suite) voor het leger en dit zullen toch wel de toekomstige uitrustingen worden. Helaas voor hem is er nog niet echt interesse getoond en nu is hij 'Broke' en je kon deze uitrusting zelfs kopen op ebay
![]()
quote:Op dinsdag 10 april 2007 23:20 schreef Alecks het volgende:
Wat het (Europese) Middeleeuwse wapentuig betreft wel, ben ik bang.![]()
300 is zo nep als wat,ik heb ook nog nooit hoplieten gezien in onderbroekenquote:Op woensdag 11 april 2007 01:30 schreef AryaMehr het volgende:
Persian immortal:
[afbeelding]
Nee, ze hebben geen maskers.
Spartaanse hoplites droegen álles tijdens de strijd, behalve die rode cape...quote:Op woensdag 11 april 2007 02:15 schreef Double-Helix het volgende:
[..]
300 is zo nep als wat,ik heb ook nog nooit hoplieten gezien in onderbroeken![]()
En Xerxes een neger![]()
Walgelijke uniformen, misschien meer door de connectie die ik ermee maak. (bij de Duitse uniformen krijg ik veel minder dat idee)quote:Op woensdag 11 april 2007 16:04 schreef _The_General_ het volgende:
Nederlandse uniformen door Frans Smits,
[afbeelding]
Tijdens zijn persconferentie voor CNN, waar het bericht binnen kwam dat zijn zoon levend was teruggevonden.quote:of zoals Paulus, de overwinnaar van de Macedoniërs zei: 'it was the scariest thing i've ever seen'.
quote:Op zondag 22 april 2007 17:57 schreef Apropos het volgende:
[..]
Tijdens zijn persconferentie voor CNN, waar het bericht binnen kwam dat zijn zoon levend was teruggevonden.
Gezien de loop kan je gelijk hebben, maar ik zie geen munitie '' trommel'' wat bij een MG34 vrijwel standaard was.quote:
MG34:quote:The Machine Gun Platoon - the German Army had learned well the lessons taught by the machine gun on the killings fields of the Great War. But they did not rely on the self same weapons for the next conflict, as was the case with the allies. The MG34 was a unique concept, a General Purpose Machine Gun or GPMG. The same weapon could be mounted on a heavy tripod and fed by continuous belts of ammunition, or fired from a bipod with a short belt contained in a drum. The toll this weapon and its successor took on allied troops was truly terrible. Each Platoon served four MG34s, used in the sustained fire mode on tripod mountings.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |