abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 juli 2007 @ 21:54:58 #201
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_51444262
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 21:39 schreef EricT het volgende:

[..]

oke dan, dan ben je toch nog wel o.k.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 21:56:22 #202
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_51444295
quote:
Op woensdag 11 april 2007 17:18 schreef EricT het volgende:

[..]

Walgelijke uniformen, misschien meer door de connectie die ik ermee maak. (bij de Duitse uniformen krijg ik veel minder dat idee)
En welke connectie maak jij dan? En kan je ook verklaren waarom je dat minder heb bij Duitse uniformen...
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_51444528
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 21:56 schreef Pracissor het volgende:

[..]

En welke connectie maak jij dan? En kan je ook verklaren waarom je dat minder heb bij Duitse uniformen...
Het roept beelden van Nederlands-Indie op en tja dan zoeft er nogal wat door je hoofd. Bij Duitse uniformen denk ik ook aan het leed wat die lui in die uniformen hebben aangericht, maar dat staat voor mn gevoel verder weg dan dat eerste voorbeeld

Dat plaatjes van van Heutsz geeft me keer op keer de rillingen overigens
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  vrijdag 13 juli 2007 @ 23:08:28 #204
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51446640
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 22:03 schreef EricT het volgende:

[..]

Het roept beelden van Nederlands-Indie op en tja dan zoeft er nogal wat door je hoofd. Bij Duitse uniformen denk ik ook aan het leed wat die lui in die uniformen hebben aangericht, maar dat staat voor mn gevoel verder weg dan dat eerste voorbeeld

Dat plaatjes van van Heutsz geeft me keer op keer de rillingen overigens
Ja, maar waarom? Uit je e-mailadres neem ik aan dat je een Ambonees bent. Des te meer vind ik je opinie dan interessant. Ik zou graag meer willen horen. .

Overigens vind ik het concept van de marechaussee van Van Heutsz wél revolutionair, ff los van daden die onder zijn commando uitgevoerd zijn.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_51452827
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 23:08 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Ja, maar waarom? Uit je e-mailadres neem ik aan dat je een Ambonees bent. Des te meer vind ik je opinie dan interessant. Ik zou graag meer willen horen. .

Overigens vind ik het concept van de marechaussee van Van Heutsz wél revolutionair, ff los van daden die onder zijn commando uitgevoerd zijn.
Zelf heb ik een beetje een hekel aan het woord Ambonees (dekt de lading niet, koloniaal, etc), Molukker, Zuid Molukker of als je heel specifiek wilt zijn, Orang Saparua (naar het eiland ) gebruik ik liever.

Het concept van de Marachaussee is natuurlijk wel revolutionair, goed doordacht en tot op zekere hoogte was het ook effectief. Ware het niet dat juist deze groep voornamelijk uit de zogenaamde Amboneeschen bestond en dat de Molukkers na de onafhankelijkheid van Indonesie daar de prijs voor betaald hebben .
  zaterdag 14 juli 2007 @ 10:25:39 #206
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_51455625
Sorry, EricT. Ik ben zelf een Indo en binnen onze familie (ook die afkomstig van de Molukken) is de term "Ambonees" nog gemeentegoed.

Ik geef je gelijk dat de Molukkers na de onafhankelijkheid goed genaaid zijn, maar vergeet niet dat Nederland ook goed genaaid is in die tijd en dat mede gezorgd dat Nederland haar beloften niet na kon komen. Maar misschien hadden zulke dappere beloften ook niet gemaakt moeten worden in zo'n rumoerige tijd. Maar dat is geheel offtopic hier. .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_51457715
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 10:25 schreef Witchfynder het volgende:
Sorry, EricT. Ik ben zelf een Indo en binnen onze familie (ook die afkomstig van de Molukken) is de term "Ambonees" nog gemeentegoed.
[quote]

Dat ik de term Abonees niet gebruik is subjectief, maar niemand in mijn omgeving gebruikt die nog vooral omdat het grootste gedeelte van de Molukkers niet van Ambon komt.

[quote]
Ik geef je gelijk dat de Molukkers na de onafhankelijkheid goed genaaid zijn, maar vergeet niet dat Nederland ook goed genaaid is in die tijd en dat mede gezorgd dat Nederland haar beloften niet na kon komen. Maar misschien hadden zulke dappere beloften ook niet gemaakt moeten worden in zo'n rumoerige tijd. Maar dat is geheel offtopic hier. .
Hierin heb je gelijk.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 08:55:15 #208
52513 whosvegas
The Trickster
pi_51686654
tvp
Are you nuts??
pi_51687627
Pruisische Grenadiers vallen aan bij Hohenfriedberg 1745:

De Britse garde onder Sir Charles Hay ontmoet de Franse Garde. Fontenoy 1745:

"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_51688164
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:34 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Pruisische Grenadiers vallen aan bij Hohenfriedberg 1745:

[afbeelding]

De Britse garde onder Sir Charles Hay ontmoet de Franse Garde. Fontenoy 1745:

[afbeelding]
Ik voorzie voor die officier (?) met de lans een snelle dood
pi_51688654
quote:
Op woensdag 11 april 2007 17:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
de fallschrimjager natuurlijk met het beste wapen wat destijds bestond.

[afbeelding]

Verder als het echt oorlog zou worden de modernste VS wapenuitrusting met exoskelloten
Was dat niet het Stuhrmgewehr?

pi_51813034
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 11:45 schreef Knipkip het volgende:

[..]

Was dat niet het Stuhrmgewehr?

[afbeelding]
ook heel goed maar de fs was beter alleen vele malen duurder en moeilijker om te maken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_52005521

Een griekse Hoplite
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 23:45:56 #214
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_52005590
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  maandag 13 augustus 2007 @ 15:13:06 #215
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_52331037

US Army Rangers. Snel, simpel, licht.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_52629879
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 15:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]

Wat een bullshit. Wat een gelul van een dronken aardbei en zo enorm bezijden de waarheid. Wonen wij nu in een totalitaire staat dan?
Ja dit noem ik toch wel een hele dikke diss..
pi_53064357
Geweren
De Mosin Nagant:
http://www.mosinnagant.net/finland/default.asp

De K98:

Edged weapons:
De Khukuri:

Zoals eerder gepost de Italiaanse dolk uit de 18e eeuw:

Uniformen/Armour

Duitse Trench Raiders uit WOI:

Ze waren uitgerust met borstplaat:

en soms hadden ze:

Net middeleeuwse soldaten dus. Ze staan ook wel bekent als:
Stosstruppen en Sturmkommandos
pi_53170797
vraag me af in hoeverre dei borstplaat uberhaupt nog wat geholpen heeft. of dat het alleen maar lastig/zwaar te dragen was, en een machinegeweer nogsteeds gatenkaas van je maakte.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_53175645
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 13:43 schreef Augustus_Thijs het volgende:
vraag me af in hoeverre dei borstplaat uberhaupt nog wat geholpen heeft. of dat het alleen maar lastig/zwaar te dragen was, en een machinegeweer nogsteeds gatenkaas van je maakte.
De gevechten in de loopgraven werden grotendeels met bajonetten, scheppen en geweerkolven gevoerd. Dus die borstplaten hadden wel degelijk effect. De geweren waren dan ook lang, niet echt geschikt om op de korte afstand te knokken.

Die sturmtruppen hadden trouwens ook de beschikking over het eerste machinepistool.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_53176005
Lijkt me onwaarschijnlijk dat zulke uitrusting tijdens trench raids werd gebruikt, aangezien men meestal snel moest toeslaan en zo snel mogelijk weer verdwijnen. Heb wel al eens een foto gezien van een duitser die op wacht stond met deze uitrusting. Maar dan lijkt het me nog erg vermoeiend om mee rond te lopen.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  vrijdag 14 september 2007 @ 21:40:04 #221
92711 hasse8
Semper ad meliora
pi_53182917
[afbeelding]

Dit is pas fijn om naar te kijken Is gedeeltelijk mijn eigen kluppie!

Overigens vind ik de uniformen van de Gele rijders ook wel wat hebben hoor! Of van de Black Watch.

Vond overigens de post over Ghandi briljant, maar ik geloof dat ik een van de weinigen was die m snapte....

[ Bericht 32% gewijzigd door hasse8 op 14-09-2007 21:47:48 ]
  vrijdag 14 september 2007 @ 22:41:44 #222
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_53184923
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 12:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ook heel goed maar de fs was beter alleen vele malen duurder en moeilijker om te maken.
bedoel je niet de fg?

FG-42

Toch vind ik het beste wapen uit WWII wel het Sturmgewehr/MP-44.
Was ook 3e geworden in een top 10 beste geweren van discoverychannel (achter de AK-47 en m16, nou vooruit).

Hitler was niet onder de indruk van het wapen en verbood dan ook de productie ervan.
Toch zetten de fabrikanten door en stuurden ze naar het oostfront waar het zeer succesvol bleek te zijn.
Toen Hitler tijdens een bliksembezoek de oostfronttroepen inspecteerden en vroeg aan een soldaat wat zij nodig hadden antwoordde de soldaat "MP-43's" waarna Hitler vroeg waar hij het in godsnaam over had, dus liet een andere soldaat zijn MP-43 zien en kwam de aap uit de mouw.
Maar na een demonstratie en de lovende verhalen was Hilter toch onder de indruk geraakt en herdoopte het geweer Sturmgewehr-44 ipv Maschinenpistole-44.

*edit: kijk maar gewoon
*edit *edit: 3e zei ik toch

[ Bericht 2% gewijzigd door Rave_NL op 14-09-2007 22:49:18 ]
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_53199937
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 22:41 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

bedoel je niet de fg?

FG-42
[afbeelding]

Toch vind ik het beste wapen uit WWII wel het Sturmgewehr/MP-44.
Was ook 3e geworden in een top 10 beste geweren van discoverychannel (achter de AK-47 en m16, nou vooruit).

Hitler was niet onder de indruk van het wapen en verbood dan ook de productie ervan.
Toch zetten de fabrikanten door en stuurden ze naar het oostfront waar het zeer succesvol bleek te zijn.
Toen Hitler tijdens een bliksembezoek de oostfronttroepen inspecteerden en vroeg aan een soldaat wat zij nodig hadden antwoordde de soldaat "MP-43's" waarna Hitler vroeg waar hij het in godsnaam over had, dus liet een andere soldaat zijn MP-43 zien en kwam de aap uit de mouw.
Maar na een demonstratie en de lovende verhalen was Hilter toch onder de indruk geraakt en herdoopte het geweer Sturmgewehr-44 ipv Maschinenpistole-44.

*edit: kijk maar gewoon
*edit *edit: 3e zei ik toch
klopt fallschirm gewehr typfout .
als je trouwens ooit wo2 spellen speelt merk je ook dat dat wapen te sterk is eigenlijk.
geen goede bron weet ik
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_53325092
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 17:06 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Lijkt me onwaarschijnlijk dat zulke uitrusting tijdens trench raids werd gebruikt, aangezien men meestal snel moest toeslaan en zo snel mogelijk weer verdwijnen. Heb wel al eens een foto gezien van een duitser die op wacht stond met deze uitrusting. Maar dan lijkt het me nog erg vermoeiend om mee rond te lopen.
Weet iemand hoe zwaar dat borststuk was dan?
Ik bedoel, je hoort mensen ook roepen dat malienkolders zo zwaar zijn omdat ze hem met een hand proberen op te tillen in plaats van over hun schouders over hun lichaam te dragen. Terwijl het allemaal wel mee valt.
Bewegingsvrijheid in een harnas ook trouwens, je kan radslagen in die dingen maken. Als je er echt zo onbewegelijk in bent hadden ze het wel anders gemaakt.
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_53358475
Aangezien het borststuk bescherming moest geven tegen kogels lijkt me de vergelijking met malienkolders en harnassen niet echt opgaan. Laten we zeggen dat het borstuk misschien 10kg weegt, daarnaast zou een soldaat ook nog munitie, granaten en een geweer moeten dragen, a 15 kg. Plus ander uitrustingstukken misschien nog eens 20kg.
Die borstplaten zijn ook nooit in grote getallen geproduceerd, anders was er wel meer fotografisch bewijs van geweest. Wat ik ervan weet is dat dit "harnas" meer van expirimentele aard was.
  vrijdag 21 september 2007 @ 16:44:33 #226
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_53360159
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 15:42 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Aangezien het borststuk bescherming moest geven tegen kogels lijkt me de vergelijking met malienkolders en harnassen niet echt opgaan. Laten we zeggen dat het borstuk misschien 10kg weegt, daarnaast zou een soldaat ook nog munitie, granaten en een geweer moeten dragen, a 15 kg. Plus ander uitrustingstukken misschien nog eens 20kg.
Die borstplaten zijn ook nooit in grote getallen geproduceerd, anders was er wel meer fotografisch bewijs van geweest. Wat ik ervan weet is dat dit "harnas" meer van expirimentele aard was.
gast,

in loopgraafgevechten was het gemiddelde wapen een helm, bajonet, dolk, vork, lepel, huls, koffer, plank , slagersmes, de geweren waren te onhandig en groot voor loopgraafgevechten, het was hoofdzakelijk handtohand combat, steken van bajonetten e.d moest het weren.nee het is geen experimenteel geval want de Soviets gebruikten dit ook in Wo2.

Kijk hier maar eens.

http://youtube.com/watch?v=GdJtVAmcCBs
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_53361594
Even snel op wikipedia gezocht.
quote:
Plate armour slowly discarded

Gradually starting in the mid 16th Century, one plate element after another was discarded to save weight for foot soldiers, but breast and back plates continued to be used through the entire period of the 18th Century through Napoleonic times in many (heavy) European cavalry units, all the way to the early 20th Century. Muskets from about 1700 and later could pierce plate, so cavalry had to be far more mindful of the fire. At the start of World War I the French Cuirassiers, in the thousands, rode out to engage the German Cavalry who likewise used helmets and armour. By that period, the shiny armour plate was covered in dark paint and a canvas wrap covered their elaborate Napoleonic style helmets. Their armour was meant to protect only against sabres and light lances. The cavalry had to beware of high velocity rifles and machine guns like the foot soldiers, who at least had a trench to protect them. Machine gunners in that war also occasionally wore a crude type of heavy armour. Towards the end of WWI, armies on both sides were experimenting with plate armor as protection against shrapnel and ricocheting projectiles.
Ik blijf erbij dat het expirimenteel is. Ik geloof ook niet dat de russen hele legers met borstplaten hebben uitgerust in ww2.
  vrijdag 21 september 2007 @ 17:54:47 #228
168777 Rave_NL
pi_53361689
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 17:50 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]

Ik blijf erbij dat het expirimenteel is. Ik geloof ook niet dat de russen hele legers met borstplaten hebben uitgerust in ww2.
Als je nou die moeite had gestoken in het begeleidend stukje tekst bij de video:
quote:
19 August 1943, Smolensk region
During a couple of days the Soviet forces tried to capture the hill, that was became a citadel by the Hitler's Army.
After some unsuccessful attacks an extraordinarily unit was joined the battle.
The Germans threw a massive fire on it, but the Russian soldiers as if didn't felt it.
Nikolay Nikifofrov, the vice-president of the War History Institute, DM, Russia says:
"The brigade had got the body armor.
One of the Russian soldiers had a jam of his weapon during the assault. The Germany officer discharged on him the whole cage of handgun.
The soldier was quickly recovered from the first shock and by one rifle butt smack finished the Nazi'.
They were the fighters of a Russian engineer storm-brigade.
In addition to the body armor, they were equipped with automatic assault rifles, anti-tank anti-material rifles and grenades.
They also were worn in camouflage.
Despite squally fire the 'panzer infantry' quickly closed to enemy and open the close fighting.
"Now the hill was captured literally during an hour. That hill was inaccessible during two weeks.
During the attack the brigade lost only 2 combatants killed and 19 wounded".
Until the end of the War, only 15 such units were established.
They were the Lead Commander reserve and appeared where the regular infantry proved to be unsuccessful.
However, those storm-brigades couldn't become the basis of Red Army.
The fighting then happened on the huge territory. Thousands of soldiers were died each day.
It was quite impossible to fill up the Army with full equipped, high-skill infantry units.
Thus, the regular infantry has been equipped with inexpensive light weapon, equipment and closing.
pi_53365967
Het gaat hier over 15 russisch genie brigades, een russisch brigade was indertijd zo groot als een westers bataljon. Dat is hoogstens 15000 man. Dat is niks vergeleken met de miljoenen die de russen het veld inbrachten.
  vrijdag 21 september 2007 @ 20:44:32 #230
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_53365987
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 17:50 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]

als je nu wilt gaan zeggen dat je niet gelooft dat trench raiders bestonden of dat deze uitrusting niet door ze gedragen werd ben je gewoon historische feiten aan het negeren.

Er is nergens gezegd dat hele legers werden uitgerust, dat heb jij ervan gemaakt. Wat wij hebben gezegd is dat speciale brigades of afdelingen deze uitvoeringen droegen om dat ze speciale taken hadden, soort commando's. dat gold zowel voor de Duitsers, als voor de Russen.
pi_53366866
Kun je een aantal bronnen leveren waarin wordt aangegeven dat deze eenheden beter presteerden als troepen zonder deze uitrusting?
Van "trench raider" hen ik nog nooit gehoord. De term "trench raid"(loopgraaf overval) wel. Deze werden door alle partijen aan het westerlijk front uitgevoerd meestal waren deze overvallen van peletonssterkte maar ze konden ook op bataljons niveau worden uitgevoerd. Sommige eenheden en nationaliteiten bouwden hiermee ook een reputatie op.(Canadezen en Australiers) Maar om nou te zeggen dat landen speciale troepen ontwikkelden is onzin.

De duitsers richtten van 1915 special detachementen stormtroepen op om door geallieerde linies te infiltreren. Maar het favoriete wapen van deze eenheden was de steelhandgranaat en ze droegen zeker geen harnassen. Het probleem van de stormtroepen was dat het maar een select gezelschap was en ze leden vaak verschrikkelijke verliezen. De duitsers dachten er niet aan om reguliere eendheden infiltratie taktieken te leren. Iets wat de gealieerden wel deden. Tijdens de slag bij loos in 1915 paste de britse 15e divisie al een vorm van infiltratie technieken toen ze 4 mijl konden oprukken met maar zwakke tegenstand.(Om maar een voorbeeld te noemen.
pi_53374859
Duitse Luftwaffe uniform:

Duitse Allgemeine SS uniform:
  maandag 24 september 2007 @ 17:03:23 #233
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_53436087
Jullie geloven toch niet echt dat een stukje staal een geweerkogel stopt hoop ik? Dat verhaal over die Duitse officier die een pistool op een Rus zou hebben geleegd maakt het helemaal hilarisch. Na een heel magazijn( en zeker op korte afstand) sjouw je zelfs met een modern vest niet vrolijk verder alsof er niks gebeurd is
pi_53440767
quote:
Op maandag 24 september 2007 17:03 schreef Nobu het volgende:
Jullie geloven toch niet echt dat een stukje staal een geweerkogel stopt hoop ik? Dat verhaal over die Duitse officier die een pistool op een Rus zou hebben geleegd maakt het helemaal hilarisch. Na een heel magazijn( en zeker op korte afstand) sjouw je zelfs met een modern vest niet vrolijk verder alsof er niks gebeurd is
stukje propaganda idd maar je weet niet hoe dik dat staal was enw elke kwaliteit.

Overigens zou ik als duitse oficier dan gewoon op het hoofd mikken of de benen
  dinsdag 25 september 2007 @ 18:06:47 #235
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_53465260
Staal van een dikte die kogels van vlakbij stopt is niet te tillen
pi_53469478
Kogels niet, maar in een loopgraaf vecht men lang niet altijd met kogels.
En daarbij ziet het er vrij angstwekkend uit denk ik. Als je een met metaal behangen figuur op je af ziet komen.
Ik zou gaan rennen denk ik.
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
  dinsdag 25 september 2007 @ 21:31:34 #237
168777 Rave_NL
pi_53471105
ik zou hier achter kruipen en kijken hoeveel gaatjes er in een stuk borstplaat kunnen

dinsdag 25 september 2007 @ 23:59:28 #238
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_53476221
quote:
Op maandag 24 september 2007 17:03 schreef Nobu het volgende:
nja zal ook wel een aangedikt verhaal zijn uiteraard ,maar de toepassingen van het harnas varieerden, zo gebruikten de duitsers ze in wo1 voor trenchraiding, Britten naar mijn weten als bescherming voor hun tank crew ( maliënkolders ) in wo1 en in wo2 schijnbaar de russen, maar dat zal hoofdzakelijk als bescherming hebben bedoeld voor schrapnel, kogels die ergens tegenaankaatsen en jou in hun baan vinden, of vuur van een bepaalde hoek.

maar een magazijn zo recht legen op zo'n ding zal nog grappig worden denk ik ja
pi_53478624
quote:
Op maandag 24 september 2007 19:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

stukje propaganda idd maar je weet niet hoe dik dat staal was enw elke kwaliteit.

Overigens zou ik als duitse oficier dan gewoon op het hoofd mikken of de benen
Dat lukt ook als je nauwelijks tijd hebt om te richten, het doel vlak voor je staat of als het doel snel beweegt
pi_53483561
quote:
Op woensdag 26 september 2007 07:00 schreef Karrs het volgende:

[..]

Dat lukt ook als je nauwelijks tijd hebt om te richten, het doel vlak voor je staat of als het doel snel beweegt
als hij een magazijn er op los kan schieten dan heeft hij ook vast de tijd gehad om te mikken
  woensdag 26 september 2007 @ 21:03:45 #241
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_53497269
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 20:45 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Kogels niet, maar in een loopgraaf vecht men lang niet altijd met kogels.
En daarbij ziet het er vrij angstwekkend uit denk ik. Als je een met metaal behangen figuur op je af ziet komen.
Ik zou gaan rennen denk ik.
In WO2 was de oorlog tussen de Duitsers en de Russen niet direct een loopgravenoorlog Het schijnt trouwens dat die platen op een 150 meter in staat waren een 9mm kogel te stoppen.Onder welke hoek weet ik niet, maar die Duitse officier was vast een stuk dichterbij als hij daarna een klap voorz'n hersens kreeg van diezelfde Rus
  woensdag 26 september 2007 @ 22:53:10 #242
168777 Rave_NL
pi_53501939
quote:
Op woensdag 26 september 2007 21:03 schreef Nobu het volgende:

[..]

In WO2 was de oorlog tussen de Duitsers en de Russen niet direct een loopgravenoorlog
Die slag waarvoor die brigade in het leven was geroepen ging dan ook om een door de moffen versterkte heuvel.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:27:04 #243
21467 franske19
Hit the deck!
pi_54112782
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 21:31 schreef Rave_NL het volgende:
ik zou hier achter kruipen en kijken hoeveel gaatjes er in een stuk borstplaat kunnen

[ afbeelding ]
Lijkt een beetje op een Vickers MG.
[i]"The wolves will come again," said Jojen solemnly.[/i] - George R.R. Martin
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:10:20 #244
176916 Karrs
2007-2017
pi_54115944
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 16:27 schreef franske19 het volgende:

[..]

Lijkt een beetje op een Vickers MG.
Eerder een Spandau. Er ligt ook een Duitse helm bij.
pi_54120548
Het is een Duitse MG08/15 . Om de loop heen zit een mantel die tijdens het vuren voorzien wordt van water om de loop koel te houden tijdens lange vuurstoten. De vuursnelheid was zo'n 400 schoten per minuut.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 23:16:26 #246
168777 Rave_NL
pi_54122974

Vickers MG

MG 08/15

Laatste dus

Want spandau's werden normaalgesproken toch op vliegtuigen gemonteerd?
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 23:41:53 #247
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_54123761
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 13:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat is dus totale kolder. Juist regimes die dit soort zaken onderdrukken leunen hevig op soldaten.
Regimes die het bevechten ook.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_54124959
tvp, hoe moderner hoe interessanter ik het vind.
pi_54320465
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 00:22 schreef Evil_Jur het volgende:
tvp, hoe moderner hoe interessanter ik het vind.

Dan zal je deze website wel interessant vinden.
http://www.militaryphotos.net/

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')