abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 april 2007 @ 16:28:20 #241
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_48324540
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 16:24 schreef Kaffer het volgende:

[..]

Dinosaurussen hebben een staart en 4 ledematen.
Mensen hebben een staartebeentje en 4 ledematen .
Logica van de evolutietheorie :Mensen zijn dino's die rechtop hebben leren gaan ;
Weet je wel wat een bewijs is
Logica van de evolutietheorie: Mensen en dino's hebben een gemeenschappelijke voorouder.

En verdomd; das nog waar ook.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_48324560
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 11:18 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Daarbij zou Kaffer eens een boek over fylogenetica moeten lezen; of eens opzoeken wat dat betekent.
In tegenstelling tot velen ben ik geinteresseerd in bewijzen .
De laatste vliegende dino stierf 77 miljoen jaar geleden uit .
De eerste moderne vogelsoorten ontstonden 60 miljoen jaar geleden .
geen enkele tussenvorm op 17 miljoen jaar tijd .
Een beetje schraal om van wetenschap te spreken .
Theorietjes in elkaar steken kan iedereen .
Noem het voor mijn part evolutiefilosofie , maar dit is géén wetenschap .
  zaterdag 14 april 2007 @ 16:34:38 #243
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_48324659
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 16:29 schreef Kaffer het volgende:

[..]

In tegenstelling tot velen ben ik geinteresseerd in bewijzen .
De laatste vliegende dino stierf 77 miljoen jaar geleden uit .
De eerste moderne vogelsoorten ontstonden 60 miljoen jaar geleden .
geen enkele tussenvorm op 17 miljoen jaar tijd .
Een beetje schraal om van wetenschap te spreken .
http://hometown.aol.com/darwinpage/dinobirds.htm
http://www.talkorigins.org/indexcc/CC/CC214.html
quote:
Theorietjes in elkaar steken kan iedereen .
Laat jouw theorietje dan maar eens zien.
quote:
Noem het voor mijn part evolutiefilosofie , maar dit is géén wetenschap .
Bla bla, reageer eens inhoudelijk op reacties.

[ Bericht 6% gewijzigd door Invictus_ op 14-04-2007 16:52:12 (linkje d\'r bij) ]
pi_48325635
quote:
Van dergelijke schemaatjes krijg ik dus het bloedspeen .
Soort A ontstaat en sterft uit .
Miljoenen tot tientallen miljoenen jaren nadien ontstaat soort B die verdacht goed op soort A gelijkt .
Nu zou ik wel eens willen weten waarom soort B uit soort A is ontstaan .
Als een schilder 10 schilderijen maakt ga je ook een zekere gelijkenis doch tevens evolutiezien in zijn werken .
Wil dat zeggen dat schilderij B uit schilderij A is ontstaan .
Nee , beiden hebben dezelfde oorsprong .
Mijn theorietje is dees ; als virussen uit de ruimte kunnen komen ( voorlopig slechts door een hééél klein deel van de wetenschappelijke wereld aanvaard ) dan kunnen ook meer complexe levensvormen uit de ruimte komen .
http://www.panspermia.org/cantest.htm
Nieuwe levensvormen ontstaan steeds plots na komeetinslagen .
Klinkt zot , maar toch wat minder zot dan die evolutietheorie .
pi_48325774

It's almost impossible you're this dumb.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  zaterdag 14 april 2007 @ 17:28:16 #246
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_48325824
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 17:19 schreef Kaffer het volgende:

[..]

Van dergelijke schemaatjes krijg ik dus het bloedspeen .
Soort A ontstaat en sterft uit .
Miljoenen tot tientallen miljoenen jaren nadien ontstaat soort B die verdacht goed op soort A gelijkt .
Nu zou ik wel eens willen weten waarom soort B uit soort A is ontstaan .
Als een schilder 10 schilderijen maakt ga je ook een zekere gelijkenis doch tevens evolutiezien in zijn werken .
Wil dat zeggen dat schilderij B uit schilderij A is ontstaan .
Nee , beiden hebben dezelfde oorsprong .
Dusch? Je hebt naar de plaatjes gekeken maar niet even de moeite genomen om de tekst te lezen? Lees nou eens gewoon de info, als je iets niet snapt volg je een linkje of stel je een vraag. En dan kan je inhoudelijk reageren op hetgeen er wordt voorgeschotelt.
[edit]En lees eens iets over genetica, dan hoef je geen stukje meer te tikken over schilderijen en snap je ook nieuwsberichten zoals deze.
quote:
Mijn theorietje is dees ; als virussen uit de ruimte kunnen komen ( voorlopig slechts door een hééél klein deel van de wetenschappelijke wereld aanvaard ) dan kunnen ook meer complexe levensvormen uit de ruimte komen .
http://www.panspermia.org/cantest.htm
Nieuwe levensvormen ontstaan steeds plots na komeetinslagen .
Klinkt zot , maar toch wat minder zot dan die evolutietheorie .
  • Waarom kunnen we door bijv. veredeling evolutietje spelen? En waarom zou de natuur dat zelf niet kunnen?
  • Hoe ontstaan al die nieuwe complexe levensvormen in de ruimte?
  • Waarom zien we precies dezelfde soortvorming (of voor jou: soortverschijning) ook zonder inslag?
  • Hoe werkt jouw theorie zo niche specifiek? Ijsberen bij 't ijs, kamelen in de woestijn, etc.

[edit2]
    quote:
    Klinkt zot , maar toch wat minder zot dan die evolutietheorie.
    Niet om het één of ander, maar het klinkt ook een stuk simplistischer dan de evolutietheorie. 'Alles komt uit de ruimte' is nou niet echt de meest ingewikkelde uitleg die ooit bedacht is. Hoe combineer jij jouw simplisme-standpunt met deze theorie?

[ Bericht 4% gewijzigd door Invictus_ op 14-04-2007 17:42:37 ]
  • Now I'm walking on the sunnyside of the street
      zaterdag 14 april 2007 @ 17:36:50 #247
    41051 Rasing
    Taalnazis vereinigt euch!
    pi_48326036
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 17:28 schreef Invictus_ het volgende:
  • Hoe ontstaan al die nieuwe complexe levensvormen in de ruimte?
  • Hoe overleeft deze levensvorm in de ruimte? Een ijsbeer op een meteoriet? Laat maar eens zien.
    Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
    Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
    pi_48330144
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 17:36 schreef Rasing het volgende:

[..]

Hoe overleeft deze levensvorm in de ruimte? Een ijsbeer op een meteoriet? Laat maar eens zien.
    Oh gewoon, hij klemt zich goed vast met alle vier zijn poten. Oh, het moet een zij zijn en zwanger bovendien. Of het moet een zwerm meteorieten zijn, met allemaal ijsberen.
    Wel weer eens wat anders dan de ark.
    Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
    Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
      zaterdag 14 april 2007 @ 20:09:36 #249
    41051 Rasing
    pi_48330378
    De theorie van de panspermie zegt toch alleen dat er wat aminozuren op aarde zijn neergekomen, en dat dat het begin was van het leven op aarde? Toch niet dat er nog steeds meteorieten met kant-en-klare ijsberen langskomen? En dan nog, waar komen die ijsberen dan vandaan?
      zaterdag 14 april 2007 @ 20:33:47 #250
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_48331084
    Waarom heb ik nog geen enkele foto in dit topic gezien?
    I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
    pi_48331199
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 17:36 schreef Rasing het volgende:

[..]

Hoe overleeft deze levensvorm in de ruimte? Een ijsbeer op een meteoriet? Laat maar eens zien.
    Devolutie. De voorouders van ijsberen konden nog prima overleven zonder zuurstof en konden ook veel lagere temperaturen aan. In de loop van miljoenen jaren devolutie, is de ijsbeer echter als soort zwakker geworden en kan nu niet langer in de ruimte overleven.
    pi_48331330
    Nou, kijk: als er aminozuren of virussen of zo met meteorieten uit de ruimte komen, verplaatst dat het probleem alleen maar. Want dan zijn a: die aminozuren toch ergens uit iets ontstaan en b) hier op aarde in extreem korte tijd omgevormd tot een hele zooi planten en dieren. Als je niet in evolutie gelooft, moet dat een soort transformermethode zijn geweest, waarbij niet uit een auto een vechtmachine ontstaat (is het eigenlijk ook al), maar uit een aminozuur of virus een olifant of ijsbeer.

Kaffer gelooft niet in de evolutie, dus moeten er wel, zoals je zelf al suggereert, complete organismen op rotsblokken zijn komen aansuizen. Dat mogen van mij zelfs nog wel jonkies zijn, maar kleiner kan niet: een bevruchte eicel heeft een heel ei of een baarmoeder nodig. Verschuift alleen het probleem weer: waar zijn die rotsblokken met die dieren dan vandaan gekomen?

Uiteindelijk zul je toch de vraag moeten oplossen: hoe (en eventueel waar) zijn alle organismen ontstaan?

Raadsel: je hebt een wolf, een geit en een kool. Die wil je vervoeren van het ene sterrenstelsel naar het andere. Je hebt maar een rotsblok, maar dat kun je wel vaker dan een keer gebruiken. Op dat ene rotsblok kun je twee dingen meenemen. Bedenk hoe je alle drie veilig over krijgt in zo weinig mogelijk vluchten.
    Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
    pi_48331387
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 20:33 schreef gronk het volgende:
    Waarom heb ik nog geen enkele foto in dit topic gezien?
    Ik weet niet hoe ik foto's moet plaatsen. Heb prachtige plaatjes van een olifant en een muis op een meteoor. Zegt die muis: "Wat vliegen we toch hard hè?" Nee, hij had het NIET over stampen!!
    pi_48331440
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 20:37 schreef Petera het volgende:

[..]

Devolutie. De voorouders van ijsberen konden nog prima overleven zonder zuurstof en konden ook veel lagere temperaturen aan. In de loop van miljoenen jaren devolutie, is de ijsbeer echter als soort zwakker geworden en kan nu niet langer in de ruimte overleven.
    Zoals ik al eerder dacht: wij komen ook uit de ruimte, van god vandaan eigenlijk. Dus het is waar, dat we van god los zijn geraakt? Zo iets:

pi_48336172
    Wat voor kul lees ik hier weer .
    Leven vanuit de ruimte is heel goed mogelijk .
    1) Het oorspronkelijk leven is heel waarschijnlijk door een ruimtexplosie ontstaan niet .
    ( Zelfs de evolutionisten zullen moeten toegeven dat het eerste leven niet uit evolutie is ontstaan ).
    2) Kometen bevatten organische moleculen .
    3) Er zijn aminozuren in de ruimte aanwezig .
    4) Komeetinslagen gaan gepaard met radioactiviteit .
    Radioactiviteit kan gepaard gaan met razendsnelle genetische veranderingen binnen één generatie .
    De regenwormen werden na de explosie in tsjernobyl binnen één generatie ettelijke centimeter langer .
    Zotte theorie , maar minder zot dan jullie evolutietheorie .
    Zelfs de Oude Grieken speelden al met het evolutieidee toen ze de eerste mensaap zagen .
    De Oude Grieken ...
    pi_48336318
    zucht kaffer je bent echt kansloos bezig

evolutietheorie zegt niets over begin leven

get your facts right.
    Bovendien is evolutietheorie enkel een benaming van processen die zouden beschrijven hoe al die soorten zijn ontstaan, dmv van verandering en splitsing. Dat jij niet begrijp doe je nu, deed je en zal je altijd doen, je bent nog blinder dan een blinde met geen ogen in een zwarte donkere kamer, waarvan de kamer niet bestaat en nooit zal bestaan, kortom je hebt niet het vermogen om het te begrijpen. Dats het enige wat jij hier verkondigt.
    pi_48337862
    quote:
    Op zaterdag 14 april 2007 23:11 schreef Kaffer het volgende:
    1) Het oorspronkelijk leven is heel waarschijnlijk door een ruimtexplosie ontstaan niet .
    ( Zelfs de evolutionisten zullen moeten toegeven dat het eerste leven niet uit evolutie is ontstaan ).
    Radioactiviteit kan gepaard gaan met razendsnelle genetische veranderingen binnen één generatie .
    De regenwormen werden na de explosie in tsjernobyl binnen één generatie ettelijke centimeter langer .
    Zelfs de Oude Grieken speelden al met het evolutieidee toen ze de eerste mensaap zagen .
    De Oude Grieken ...
    Ja, ik zat wat te griepen, dat geef ik toe.
    En we komen nu een klein beetje verder.
    maar dan blijft het punt, dat het probleem verschoven wordt naar ofwel de ruimte voor de inslag van de meteorieten ofwel de aarde na de inslag. Hoe dan ook is er een soort evolutie/ontwikkeling van organismen geweest.
      zondag 15 april 2007 @ 01:00:24 #258
    41051 Rasing
    pi_48339088
    quote:
    En die aminozuren en dergelijke vliegen dan recht vanuit de ruimte in het genoom van een dier? Zodat hij fijn kan muteren en zo evolueren? Of wilde je zeggen dat er virussen zijn aangetoond op meteorieten? Dan zou ik daar gaarne een bron van zien.
    quote:
    De Oude Grieken ...
    Dus als de oude Grieken het hebben gezegd, is het niet waar?
    pi_48343111
    quote:
    Op zondag 15 april 2007 01:00 schreef Rasing het volgende:

[..]

En die aminozuren en dergelijke vliegen dan recht vanuit de ruimte in het genoom van een dier? Zodat hij fijn kan muteren en zo evolueren? Of wilde je zeggen dat er virussen zijn aangetoond op meteorieten? Dan zou ik daar gaarne een bron van zien.
    De theorie van die professoren van de universiteit van Cardiff zit hem zo :
    Alle nieuwe griepvirussen ontstaan in de Chinese provincie Guangdong , te weten , de Spaanse griep ( waarschijnlijk ) , de aziatische griep , de Hong-Kong griep , sars , de vogelgriep .
    De reden is dat de stratosfeer daar het dunst is op aarde .
    De ruimte bevat geen virussen , wel de bouwstenen tot leven .
    Door de botsing van ruimtestof en de dampkring zou aldus nieuw leven kunnen ontstaan .
    Nog zo gek niet .
    Als dergelijke botsingen al tot primitieve vormen van leven kunnen leiden , wat vermogen komeetinslagen niet .
    Dus , ik meen dat door botsingen van kometen die de voorwaarden tot ontstaan van nieuw leven meebrengen inderdaad ook kunnen leiden tot komplexe levensvormen binnen één generatie .
    Dat zou meteen het raadsel van de missing links oplossen .
    Geen evolutie dus maar sars van mars .
    http://griep.blog.nl/wist(...)elijk_buitenaards_is
      zondag 15 april 2007 @ 11:31:50 #260
    36971 Invictus_
    Religieuze Minderheid
    pi_48343532
    quote:
    De evolutietheorie zegt niets over het ontstaan van leven hoewel een zelfde soort proces, zei het op chemische schaal, bezig moet zijn geweest. Het verplaatsen van het ontstaansprobleem naar de ruimte lost niets op. Hoe leven is ontstaan is de vraag, daarna komt waar. Dus, hoe is leven ontstaan?
    quote:
    Kip of het ei kwestie. Overigens wat bedoel jij met ruimte? Andere planeten, zonnen, zoiets?
    quote:
    De regenwormen werden na de explosie in tsjernobyl binnen één generatie ettelijke centimeter langer.
    Mjah, zou je ook nog in kunnen gaan op mijn vragen in mijn vorige post?
    quote:
    De Oude Grieken ...
    Panspemie is ook al oud hoor. Het is niet ongebruikelijk dat een cultuur één of ander verhaal over een buitenaardse/bovennatuurlijke schepper heeft. Een prutsopmerking dus. De grieken konden ook rekenen, dus kloppen de wiskundige wetten niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door Invictus_ op 15-04-2007 11:36:55 (typo) ]
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')