Niet wijken maar terugvechten.quote:Op zondag 8 april 2007 00:10 schreef ub40_bboy het volgende:
Emigreer dan.
Ik heb ze niet binnengelaten, hoor.quote:Op zondag 8 april 2007 00:11 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat ligt dan helemaal aan jezelf. De schuld bij anderen leggen is erg goedkoop.
quote:Op zondag 8 april 2007 00:11 schreef gelly het volgende:
Dat ligt dan helemaal aan jezelf. De schuld bij anderen leggen is erg goedkoop.
Daar zijn 'we' collectief verantwoordelijk voor.quote:Op zondag 8 april 2007 00:15 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Is hij verantwoordelijk voor de massamigratie die veel steden verklooid heeft dan?
quote:Op zondag 8 april 2007 00:16 schreef gelly het volgende:
Daar zijn 'we' collectief verantwoordelijk voor.
Ik kom inderdaad zo weinig mogelijk naar Nederland en heb daardoor niet meer dezelfde informatie als die ik zes jaar geleden had. Maar het frappante is wel dat ik iedere keer met de uitwassen van de multiculturele samenleving apartheid wordt geconfronteerd als ik in Nederland ben.quote:Op zondag 8 april 2007 00:10 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Er word gezegd dat als je boven Almere woont je niet in kunt schatten hoe de problemen met allochtonen zijn. Kun jij de problemen met allochtonen wel inschatten vanuit Amerika?
Ze nemen zelf ook niet veel initiatief om er wat van te maken hoor.quote:Op zondag 8 april 2007 00:19 schreef Lyrebird het volgende:
Maar nogmaals, ik neem de buitenlanders weinig kwalijk.
Neen. Daar zijn jullie verantwoordelijk voor. En dan nog iets. Al sinds Janmaat lopen jullie de discussie over dit probleem gigantisch te frustreren.quote:Op zondag 8 april 2007 00:16 schreef gelly het volgende:
[..]
Daar zijn 'we' collectief verantwoordelijk voor.
Nu moet je echt ophouden hoor, als er 1 land bestaat waar apartheid heerst en heerste is het wel de VS. Sinds wanneer hebben negers stemrecht ? Zijn er niet complete wijken en steden waar bevolkingsgroepen apart van elkaar leven ? Zijn immigranten in de VS niet trots op hun afkomst, al is die Iers, Italiaans, Pools en tot in de 4e generatie ? Hoe noemen negers zichzelf graag, was het niet Afro-American ? Is er niet een Ierse feestdag, St. Patricksday, waar men hun ierse gevoelens niet onder stoelen of banken steekt ? Wat is er in godsnaam ook mis mee ?quote:Op zondag 8 april 2007 00:19 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Maar het frappante is wel dat ik iedere keer met de uitwassen van de multiculturele samenleving apartheid wordt geconfronteerd als ik in Nederland ben.
Of je staat om vier uur 's ochtends op om kippen te gaan vangen, of je houdt je hand op voor een uitkering. Ik kan me goed voorstellen dat men voor het laatste kiest.quote:Op zondag 8 april 2007 00:21 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ze nemen zelf ook niet veel initiatief om er wat van te maken hoor.
Nee joh, in Nederland zijn geen illegalen aan het werkquote:Op zondag 8 april 2007 00:27 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Er lopen hier tuinmannen rond die geen Amerikaans spreken. So what? Maar in Nederland bestaan die baantjes niet.
Allemaal waar, maar het pleit niemand vrij om maar op z'n gat te zitten en uitkering te trekken.quote:Op zondag 8 april 2007 00:27 schreef Lyrebird het volgende:
Of je staat om vier uur 's ochtends op om kippen te gaan vangen, of je houdt je hand op voor een uitkering. Ik kan me goed voorstellen dat men voor het laatste kiest.
De Nederlandse economie is - in tegenstelling tot de Amerikaanse - totaal niet toegerust om honderdduizenden ongeschoolde buitenlanders die de Nederlandse taal niet machtig zijn op te vangen. Er lopen hier tuinmannen rond die geen Amerikaans spreken. So what? Maar in Nederland bestaan die baantjes niet.
Kereltje, je hebt geen flauw benul waar je het over hebt. Als er één land op deze aardbol is waar de multiculturele samenleving een feit is, dan is dat in de VS. Dat jij met je opgekropte frustatie over het Nederlandse wanbeleid niet meer in staat bent om helder na te denken, betekent nog niet dat het overal zo'n drama is als in Nederland.quote:Op zondag 8 april 2007 00:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Nu moet je echt ophouden hoor, als er 1 land bestaat waar apartheid heerst en heerste is het wel de VS. Sinds wanneer hebben negers stemrecht ? Zijn er niet complete wijken en steden waar bevolkingsgroepen apart van elkaar leven ? Zijn immigranten in de VS niet trots op hun afkomst, al is die Iers, Italiaans, Pools en tot in de 4e generatie ? Hoe noemen negers zichzelf graag, was het niet Afro-American ? Is er niet een Ierse feestdag, St. Patricksday, waar men hun ierse gevoelens niet onder stoelen of banken steekt ? Wat is er in godsnaam ook mis mee ?
Maar stellen dat je hier in Nederland huivert van de uitwassen de multiculturele samenleving is op z'n zachts gezegd ABSURD als je zelf in de VS woont.
Dat zijn legale tuinmannen, vrind.quote:Op zondag 8 april 2007 00:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee joh, in Nederland zijn geen illegalen aan het werk
Mijn God, ik ga wat anders doen.
Dat is toch ook precies wat ik zegquote:Op zondag 8 april 2007 00:37 schreef StefanP het volgende:
[..]
Als er één land op deze aardbol is waar de multiculturele samenleving een feit is, dan is dat in de VS.
Nou, dan bega je toch een misdaad. De heer Witbol zal je graag uitzetten!quote:Op zondag 8 april 2007 00:08 schreef Dutchie4life het volgende:
Ik geef je helemaal gelijk Lyre! Het is niet leuk meer in dit land. Helaas......
Dit is weer zó Kay v/d Linde...quote:Op zaterdag 7 april 2007 18:14 schreef -JSM- het volgende:
Ah, de gebruikelijke demoniseringpatroon: als je eens keer wat tegengas geeft omtrent de allochtonen, dan moet je gelijk opbokken naar een of ander Nazi-forum
Ja maar dat is heeeeeeel andersquote:Op zaterdag 7 april 2007 22:09 schreef gelly het volgende:
Wat valt er te geloven aan de multikul ? Het is een feit, wereldwijd. Ik vind het juist grappig dat de zich normaal rechtsnoemende medemens op dit punt wel in een maakbare samenleving gelooft.
En wat bedoel je met "als nederlander behandelen"? Vast niet "minder positieve discriminatie"...quote:Op zondag 8 april 2007 00:38 schreef gelly het volgende:
Als men nou hier in Nederland iedereen die hier binnenkomt ook eens als Nederlander zou behandelen, dan zouden immigranten zich ook Nederlander gaan voelen, en zouden de problemen een stuk minder erg zijn.
Als je nou gewoon leest.quote:Op zondag 8 april 2007 00:37 schreef StefanP het volgende:
[..]
Kereltje, je hebt geen flauw benul waar je het over hebt. Als er één land op deze aardbol is waar de multiculturele samenleving een feit is, dan is dat in de VS. Dat jij met je opgekropte frustatie over het Nederlandse wanbeleid niet meer in staat bent om helder na te denken, betekent nog niet dat het overal zo'n drama is als in Nederland.
Immigranten hier zijn voor alles Amerikaan, met als uitzondering een deel van de groep Mexicanen die illegaal en in te grote aantallen binnenkomt. Integratie is een feit, wat te danken is aan de wijze waarop immigranten niet als zielepietjes gezien worden maar geacht worden op hun eigen benen te staan. Of het nu negers, moslims, Indiers, Chinezen of Ieren zijn - in de VS zijn het allemaal Amerikanen. Met hun eigen achtergrond, inderdaad, maar daar doet niemand moeilijk over en dat draagt juist bij tot de diversiteit. De VS was en is een land van immigranten. Een succesvol land, met succesvolle mensen.
Dat doet natuurlijk heel veel pijn, als zelfbenoemde proponent van de 'successvolle' Nederlandse multiculturele samenleving zien dat die eigenlijk totaal gefaald heeft terwijl dat aan de overkant van de grote plas niet zo is. Veel plezier nog met je krampachtige pogingen om te ontkennen dat het Nederlandse, en Europese, beleid om de domsten en zieligsten binnen te halen en vooral zo te houden middels een ongepend 'pappen en nathouden' beleid.
Oh flikker toch alsjeblieft op met dit soort zielige praat alsjeblieft zeg.quote:Op zondag 8 april 2007 00:38 schreef gelly het volgende:
[..]
Als men nou hier in Nederland iedereen die hier binnenkomt ook eens als Nederlander zou behandelen, dan zouden immigranten zich ook Nederlander gaan voelen, en zouden de problemen een stuk minder erg zijn.
Waarom zou je je inzetten voor een samenleving die je toch uitkotst ? Dat doe ik niet, jij niet, en niemand niet.
Ik huiver van het feit dat de regering Bush ism de Mexicaanse regering doodseskaders heeft opgericht om Mexicaanse migranten te vermoorden. Ook huiver ik van het feit dat Cubanen, mits ze via een illegale manier binnen komen, 40.000 dollar in de pocket krijgen en direct een verblijfsvergunningquote:Op zondag 8 april 2007 00:05 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat heb je goed begrepen. Ik kijk vanaf de andere kant van de oceaan naar Nederland en ik huiver.
Nou moet je niet doen of alles koek en ei is in de VS, want dat is gewoon niet zo.quote:Op zondag 8 april 2007 00:37 schreef StefanP het volgende:
[..]
Kereltje, je hebt geen flauw benul waar je het over hebt. Als er één land op deze aardbol is waar de multiculturele samenleving een feit is, dan is dat in de VS. Dat jij met je opgekropte frustatie over het Nederlandse wanbeleid niet meer in staat bent om helder na te denken, betekent nog niet dat het overal zo'n drama is als in Nederland.
Immigranten hier zijn voor alles Amerikaan, met als uitzondering een deel van de groep Mexicanen die illegaal en in te grote aantallen binnenkomt. Integratie is een feit, wat te danken is aan de wijze waarop immigranten niet als zielepietjes gezien worden maar geacht worden op hun eigen benen te staan. Of het nu negers, moslims, Indiers, Chinezen of Ieren zijn - in de VS zijn het allemaal Amerikanen. Met hun eigen achtergrond, inderdaad, maar daar doet niemand moeilijk over en dat draagt juist bij tot de diversiteit. De VS was en is een land van immigranten. Een succesvol land, met succesvolle mensen.
Dat doet natuurlijk heel veel pijn, als zelfbenoemde proponent van de 'successvolle' Nederlandse multiculturele samenleving zien dat die eigenlijk totaal gefaald heeft terwijl dat aan de overkant van de grote plas niet zo is. Veel plezier nog met je krampachtige pogingen om te ontkennen dat het Nederlandse, en Europese, beleid om de domsten en zieligsten binnen te halen en vooral zo te houden middels een ongepend 'pappen en nathouden' beleid.
Vandaag nog:quote:Op zondag 8 april 2007 23:36 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Nou moet je niet doen of alles koek en ei is in de VS, want dat is gewoon niet zo.
Ook daar heb je nog steeds ethnische brandhaarden, ik zeg de LA rellen, de KKK (in de Zuidenlijke staten) en bv waarom er nog nooit een zwarte president is geweest.
Ik heb trouwens een goed plan, als we die handelbarrieres nou eens afschaffen, zodat veel landen de kans krijgen zich fatsoenlijk te ontwikkelen, zullen er ook minder immigranten komen.quote:05:18 08 April 2007
Protest tegen immigratieplan VS
Duizenden mensen hebben in het hart van Los Angeles gedemonstreerd tegen een immigratieplan van de Amerikaanse regering. Volgens een uitgelekt voorstel van het Witte Huis kunnen illegalen een verblijfsvergunning krijgen, maar moeten ze daarvoor wel eerst terug naar hun land van herkomst.
Daar moeten ze bij de Amerikaanse ambassade een aanvraag indienen en dat kost 10.000 dollar. De meeste illegalen kunnen dat niet betalen.
Op het voorstel is dan ook veel kritiek gekomen, onder meer van advocaten, veel Democraten en de vakbonden. In Amerika wonen ongeveer 12 miljoen illegalen.
Jouw replies in ieder geval niet - straks daalt m'n IQ nog...quote:
quote:Op zondag 8 april 2007 23:35 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Ik huiver van het feit dat de regering Bush ism de Mexicaanse regering doodseskaders heeft opgericht om Mexicaanse migranten te vermoorden.
Dan hebben ze vette pech. Zeikerds. Dat is nou de enige groep met wie ik problemen heb - een soort Marokkaantjes, maar dan in de VS. Een enorm grote bek bij al die demonstraties dat ze geen 'respect' krijgen, en dat ze het 'recht' hebben op een verblijfsvergunning. Opsodemieteren! Ga maar in de rij staan zoals tienduizenden anderen die wel jarenlang op een visum wachten. Hondsbrutale brulapen. Misbruik makend van het systeem en gesteund door nietszeggende identiteitspapieren (matricula card), nota bene uitgeveven door Mexicaanse consulaten in de VS, kost deze groep profiteurs immigranten miljarden per jaar. Ze krijgen gratis gezondheidszorg en onderwijs maar betalen ondertussen geen ene cent mee aan de samenleving waar ze van profiteren. Maar wel met z'n honderdduizenden betogen dat ze het 'recht' hebben om in Amerika te wonen... opdonderen. Sluit maar achteraan de rij met mensen die dat ook willen, maar die zich netjes aan de wet houden en de lange procedures volgen.quote:05:18 08 April 2007
Protest tegen immigratieplan VS
Duizenden mensen hebben in het hart van Los Angeles gedemonstreerd tegen een immigratieplan van de Amerikaanse regering. Volgens een uitgelekt voorstel van het Witte Huis kunnen illegalen een verblijfsvergunning krijgen, maar moeten ze daarvoor wel eerst terug naar hun land van herkomst.
Daar moeten ze bij de Amerikaanse ambassade een aanvraag indienen en dat kost 10.000 dollar. De meeste illegalen kunnen dat niet betalen.
Hoe past in jouw Cuba is fantastisch-langspeelplaat eigenlijk het feit dat iedereen Cuba UIT vlucht en niet in?quote:Op zondag 8 april 2007 23:35 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Ik huiver van het feit dat de regering Bush ism de Mexicaanse regering doodseskaders heeft opgericht om Mexicaanse migranten te vermoorden. Ook huiver ik van het feit dat Cubanen, mits ze via een illegale manier binnen komen, 40.000 dollar in de pocket krijgen en direct een verblijfsvergunning
quote:Op zondag 8 april 2007 23:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hoe past in jouw Cuba is fantastisch-langspeelplaat eigenlijk het feit dat iedereen Cuba UIT vlucht en niet in?
quote:Op zondag 8 april 2007 23:35 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Ik huiver van het feit dat de regering Bush ism de Mexicaanse regering doodseskaders heeft opgericht om Mexicaanse migranten te vermoorden. Ook huiver ik van het feit dat Cubanen, mits ze via een illegale manier binnen komen, 40.000 dollar in de pocket krijgen en direct een verblijfsvergunning
Yup, want alle allochtonen werken niet, zitten aan de uitkering en betalen geen belasting. Je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 7 april 2007 18:12 schreef -JSM- het volgende:
In Den Haag is in 2042 zelfs 74% van de inwoners van niet-Westerse afkomst, als de trend van 2006 zich voortzet. Allemaal gereed om te gaan profiteren van voornamelijk blanke welvaart. Komt allen! Komt allen!
Het Verenigd Koninkrijk.quote:Op zondag 8 april 2007 23:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh flikker toch alsjeblieft op met dit soort zielige praat alsjeblieft zeg.
Noem mij 1 land waar je beter behandelt wordt als immigrant/vluchteling, waar je meer bescherming vd overheid krijgt, waar je sneller een huis krijgt, waar meer voor je betaald wordt.
Flikker toch op met dit soort gejankzak.
NL is al decennia gekke henkie met dit soort shit en dat is precies de reden dat er zo van geprofiteerd wordt. We moeten veel, veel harder worden en hoewel we even de juiste weg leken in te slaan wordt er nu weer lekker gepamperd zodat de zelfde fantastische successen van de laatste decennia lekker herhaald kunnen worden.
Oh ja hoor, die baantjes bestaan wel degelijk. Maar ze zijn (terecht) illegaal. "Ik geef je hier werk. De eerste maand krijg je geen loon: dat geld is voor mij. Daarna krijg je aan het eind van de maand uitbetaald." Dat was een voorman bij McDonalds. Uiteraard werd de vreemdeling, die hier overigens legaal was, op de een na laatste dag van de tweede maand ontslagen.quote:Op zondag 8 april 2007 00:27 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Of je staat om vier uur 's ochtends op om kippen te gaan vangen, of je houdt je hand op voor een uitkering. Ik kan me goed voorstellen dat men voor het laatste kiest.
De Nederlandse economie is - in tegenstelling tot de Amerikaanse - totaal niet toegerust om honderdduizenden ongeschoolde buitenlanders die de Nederlandse taal niet machtig zijn op te vangen. Er lopen hier tuinmannen rond die geen Amerikaans spreken. So what? Maar in Nederland bestaan die baantjes niet.
Lijkt me een goed idee. Want wie thuis kansen ziet, hoeft niet aan buurmans vrouw ... Oh nee, dat is weer wat anders.quote:Op zondag 8 april 2007 23:45 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Vandaag nog:
[..]
Ik heb trouwens een goed plan, als we die handelbarrieres nou eens afschaffen, zodat veel landen de kans krijgen zich fatsoenlijk te ontwikkelen, zullen er ook minder immigranten komen.
En je hebt al een extreem laag iq straks heb je -20.quote:Op zondag 8 april 2007 23:51 schreef StefanP het volgende:
Jouw replies in ieder geval niet - straks daalt m'n IQ nog...
Mijn god zeg, wat een triest betoog.quote:Op maandag 9 april 2007 00:06 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
The U.S. war on immigrants and the death toll on the U.S./Mexico border
Het is wat! He-le-maal de schuld van de VS inderdaad. Ik eis dat die rivier gedempt wordt. Droogleggen! Ook moet alle verkeer in die regio verboden worden. En er moet aan de Mexicaanse zijde van de grens om de 100km een startpunt zijn, waar die Mexicanen een rugzak vol met water en eten kunnen krijgen. Bekostigd door de VS. Want anders is het de schuld van de VS dat ze verhongeren bij het oversteken van de grens, dat ze doodgereden worden of dat ze verzuipen in die rivier.quote:More than two-thirds drowned while trying to cross the Rio Bravo/Rio Grande or other rivers and canals on the border. Other causes of death include: being hit by cars, "environmental causes" (such as dehydration and heat stroke), train accidents, auto accidents.
Zij zijn groot en ik is klein...quote:For the immigrants, making the dangerous crossing on the U.S.-Mexico border is not a matter of choice. U.S. imperialism has made a shambles of the Mexican economy, and the intense poverty compels many poor peasants and workers to seek work in the garment sweatshops of Los Angeles, fruit orchards of Florida, meat-packing plants of Iowa....
Boehoe. De grote boze meneren met geweren dwingen die zielige border jumpers om risico's te nemen.quote:Faced with this wall of military firepower, immigrants are being forced to make their crossings in remote desert areas or deep in the mountains. The study by the Center for Immigration Research points out: "Undocumented migrants who cross the border between Mexico and the United States confront many dangers. Seeking to escape detection by U.S. authorities, many undocumented migrants take substantial risks. Tragically, these dangers can lead to fatal consequences."
-20 koeien? -20 vaatwassers? Houd jij je nou maar in je Ajax topicjes...quote:Op maandag 9 april 2007 01:38 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
En je hebt al een extreem laag iq straks heb je -20.
Mensen, deze post niet lezen dan krijg je net zulke visstick hersenen als stefanp.quote:Op maandag 9 april 2007 01:44 schreef StefanP het volgende:
[..]
Mijn god zeg, wat een triest betoog.
[..]
Het is wat! He-le-maal de schuld van de VS inderdaad. Ik eis dat die rivier gedempt wordt. Droogleggen! Ook moet alle verkeer in die regio verboden worden. En er moet aan de Mexicaanse zijde van de grens om de 100km een startpunt zijn, waar die Mexicanen een rugzak vol met water en eten kunnen krijgen. Bekostigd door de VS. Want anders is het de schuld van de VS dat ze verhongeren bij het oversteken van de grens, dat ze doodgereden worden of dat ze verzuipen in die rivier.x100
[..]
Zij zijn groot en ik is klein...
Mexico heeft haar armoede aan niemand te danken dan haar eigen wanbeleid. Die zielige Mexicanen in Mexico, werkend in Mexicaanse bedrijven onder de Mexicaanse wetgeving, bestuurd door de Mexicaanse politiek - wou je beweren dat de VS daar enige schuld aan heeft?
[..]
Boehoe. De grote boze meneren met geweren dwingen die zielige border jumpers om risico's te nemen.
Er moet natuurlijk een grote horizontale roltrap, op z'n Schiphols, staan waarop de Mexicanen aan hun zijde van de grens op kunnen stappen om rustig 10 minuten later aan de Amerikaanse zijde weer af te stappen. Even een kruisje op een papiertje zetten en ze krijgen ook meteen een paspoort, huis en baan aangeboden. Of niet soms?
Wat een vreselijke bullshit.
Merkwaardige reactie!quote:Op zondag 8 april 2007 23:51 schreef StefanP het volgende:
[..]
Dan hebben ze vette pech. Zeikerds. Dat is nou de enige groep met wie ik problemen heb - een soort Marokkaantjes, maar dan in de VS. Een enorm grote bek bij al die demonstraties dat ze geen 'respect' krijgen, en dat ze het 'recht' hebben op een verblijfsvergunning. Opsodemieteren! Ga maar in de rij staan zoals tienduizenden anderen die wel jarenlang op een visum wachten. Hondsbrutale brulapen. Misbruik makend van het systeem en gesteund door nietszeggende identiteitspapieren (matricula card), nota bene uitgeveven door Mexicaanse consulaten in de VS, kost deze groep profiteurs immigranten miljarden per jaar. Ze krijgen gratis gezondheidszorg en onderwijs maar betalen ondertussen geen ene cent mee aan de samenleving waar ze van profiteren. Maar wel met z'n honderdduizenden betogen dat ze het 'recht' hebben om in Amerika te wonen... opdonderen. Sluit maar achteraan de rij met mensen die dat ook willen, maar die zich netjes aan de wet houden en de lange procedures volgen.
En nu argumenten?quote:Op maandag 9 april 2007 01:44 schreef StefanP het volgende:
[..]
Mijn god zeg, wat een triest betoog.
[..]
Het is wat! He-le-maal de schuld van de VS inderdaad. Ik eis dat die rivier gedempt wordt. Droogleggen! Ook moet alle verkeer in die regio verboden worden. En er moet aan de Mexicaanse zijde van de grens om de 100km een startpunt zijn, waar die Mexicanen een rugzak vol met water en eten kunnen krijgen. Bekostigd door de VS. Want anders is het de schuld van de VS dat ze verhongeren bij het oversteken van de grens, dat ze doodgereden worden of dat ze verzuipen in die rivier.x100
[..]
Zij zijn groot en ik is klein...
Mexico heeft haar armoede aan niemand te danken dan haar eigen wanbeleid. Die zielige Mexicanen in Mexico, werkend in Mexicaanse bedrijven onder de Mexicaanse wetgeving, bestuurd door de Mexicaanse politiek - wou je beweren dat de VS daar enige schuld aan heeft?
[..]
Boehoe. De grote boze meneren met geweren dwingen die zielige border jumpers om risico's te nemen.
Er moet natuurlijk een grote horizontale roltrap, op z'n Schiphols, staan waarop de Mexicanen aan hun zijde van de grens op kunnen stappen om rustig 10 minuten later aan de Amerikaanse zijde weer af te stappen. Even een kruisje op een papiertje zetten en ze krijgen ook meteen een paspoort, huis en baan aangeboden. Of niet soms?
Wat een vreselijke bullshit.
[..]
-20 koeien? -20 vaatwassers? Houd jij je nou maar in je Ajax topicjes...
Lees jij je nou eerst maar eens in, OK? De 'winst' die die illegalen opleveren in de vorm van de geserveerde hamburger of gemaaide tuin, valt in het niet vergeleken met de kosten die de staat voor ze moet maken. En dan heb ik het nog niet eens over de kosten die ze maken door normale lonen te ondermijnen, door lower class Americans uit een baan te dwingen en door innovaties op het gebied van industrialisering tegen te gaan door voor een paar dollar per uur te werken.quote:Op maandag 9 april 2007 01:46 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Merkwaardige reactie!
Als ik goed ben ingelicht bestaat er in de VS niet of amper iets als de bijstandsuitkering. Dat betekent, dat al die illegalen toch ergens de kost mee moeten verdienen en dus de minste baantjes doen. Schoonmaken bij McDonalds, bijvoorbeeld, zie hierboven. Dan kun je toch niet zeggen, dat ze niet meebetalen aan de samenleving. Goed, ze betalen geen belasting, maar ze verdienen nog minder dan iemand die wel belasting betaalt. Dus ze betalen gewoon in natura, met hun arbeid.
En de gratis gezondheidszorg? Was daar niet iets met een plan van de Clintons, dat niet doorging? Ik weet wel dat een vriendin van mij ooit uit de coma-machine is gezet omdat ze geen geld had.
Leuk bijverschijnsel: duren die kloteprocedures in de VS echt net zo lang als in Nederland? Wat kut voor je! Terwijl je nog wel zo'n rechtschapen, hardwerkende immigrant bent.![]()
Ach, het pubertje heeft een stopwoordje gevonden. Wat schattig. Voorlopig heb ik het gemaakt - en jij? Heb je je VMBO diploma al?quote:Op maandag 9 april 2007 01:52 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Je moet even uitleggen wat argumenten zijn, vissticks kunnen niet goed nadenken.
Draai alles even helemaal om ja. Alsof ik argumenten nodig zou hebben om die bullshit retoriek dat iedereen zomaar de VS in zou moeten mogen, onderuit te halen. Bekijk het maar gauw. Blijf lekker janken dat de VS schuldig is aan al die zielige dode Mexicaantjes die zelf de grens oversteken; ik weet wel beter. Dergelijk Indymedia-achtig gejank krijgt geen aandacht behalve van wat langharig tuig dus het lijkt me beter als je zelf eens wat aan argumentatie doet. Misschien dat dat soort drieste sensatie-artikelen meer dan drie en een halve lezer weet te winnen.quote:
Jeetje, en ik maar denken dat dat nu juist het pro van de VS was, keihard kapitalisme en marktwerking.quote:Op maandag 9 april 2007 01:55 schreef StefanP het volgende:
[..]
En dan heb ik het nog niet eens over de kosten die ze maken door normale lonen te ondermijnen, door lower class Americans uit een baan te dwingen en door innovaties op het gebied van industrialisering tegen te gaan door voor een paar dollar per uur te werken.
Wat heb je gemaakt een kerstboom met de figuurzaag? en ja ik heb me HBO diploma al en ga nu voor de master.quote:Op maandag 9 april 2007 01:55 schreef StefanP het volgende:
Ach, het pubertje heeft een stopwoordje gevonden. Wat schattig. Voorlopig heb ik het gemaakt - en jij? Heb je je VMBO diploma al?
Dan zou ik toch eens wat beter om me heen kijken...quote:Op zondag 8 april 2007 00:19 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Maar nogmaals, ik neem de buitenlanders weinig kwalijk. We zijn ten slotte allemaal mensen. Ik leg de schuld voor de volle 100% bij hen die ervoor hebben gezorgd dat ze hier naar toe konden komen en het toen verdomden om ervoor te zorgen ze Nederlander werden. Turken bleven Turk, Marokanen bleven Marokaan. Dat gaat hier toch anders.
Resumé.quote:Op maandag 9 april 2007 00:06 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
The U.S. war on immigrants and the death toll on the U.S./Mexico border
Sorry, dat geloof ik ook. (Maar dat is weer een ander onderwerp)quote:Op maandag 9 april 2007 01:52 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Je moet even uitleggen wat argumenten zijn, vissticks kunnen niet goed nadenken.
Aan je spelling te zien ben je anders niet bijster snugger - integendeel.quote:Op maandag 9 april 2007 01:58 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Wat heb je gemaakt een kerstboom met de figuurzaag? en ja ik heb me HBO diploma al en ga nu voor de master.
Jou posts zitten ook vol spellings fouten dus doe maar niet al te wijs om 3 uur 's nachts Stefie P.quote:Op maandag 9 april 2007 02:09 schreef StefanP het volgende:
[..]
Aan je spelling te zien ben je anders niet bijster snugger - integendeel.
Misschien je maatschappij een beetje anders inrichten?quote:Op maandag 9 april 2007 01:55 schreef StefanP het volgende:
[..]
Lees jij je nou eerst maar eens in, OK? De 'winst' die die illegalen opleveren in de vorm van de geserveerde hamburger of gemaaide tuin, valt in het niet vergeleken met de kosten die de staat voor ze moet maken. En dan heb ik het nog niet eens over de kosten die ze maken door normale lonen te ondermijnen, door lower class Americans uit een baan te dwingen en door innovaties op het gebied van industrialisering tegen te gaan door voor een paar dollar per uur te werken.
http://www.cis.org/articles/2004/fiscalexec.html
Begin hier maar eens, zou ik zeggen.
http://www.nctimes.com/ar(...)/19_56_5812_5_04.txt
Kosten illegale immigranten in Californie alleen al? 9 miljard per jaar.
http://www.amazon.com/Wha(...)curity/dp/089526028X
Of lees dit boek voor het totaalbeeld. De kosten zijn astronomisch en vrijwel niet eens meer in geld uit te drukken.
[..]
Ach, het pubertje heeft een stopwoordje gevonden. Wat schattig. Voorlopig heb ik het gemaakt - en jij? Heb je je VMBO diploma al?
[..]
Draai alles even helemaal om ja. Alsof ik argumenten nodig zou hebben om die bullshit retoriek dat iedereen zomaar de VS in zou moeten mogen, onderuit te halen. Bekijk het maar gauw. Blijf lekker janken dat de VS schuldig is aan al die zielige dode Mexicaantjes die zelf de grens oversteken; ik weet wel beter. Dergelijk Indymedia-achtig gejank krijgt geen aandacht behalve van wat langharig tuig dus het lijkt me beter als je zelf eens wat aan argumentatie doet. Misschien dat dat soort drieste sensatie-artikelen meer dan drie en een halve lezer weet te winnen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |