Dus omdat jij denkt te weten wat de achterliggende motivatie is voor TS (en dus TS automatisch een gebrek aan inzicht heeft) geef je hem het predicaat rascist en plaats je een foto van Janmaat?quote:Op zaterdag 7 april 2007 19:41 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik denk niet dat mensen als de TS inzicht hebben in het falende uitkeringsbeleid of dat ze het goed voorhebben met immigranten itt jij. Het is gewoon vreemdelingenhaat, weinig discussie mogelijk. Ze willen helemaal geen oplossing van het uitkeringsprobleem of een betere arbeidspositie van allochtonen, ze willen ze gewoon het land uit hebben.
Het is inderdaad vreemdelingenhaat en ik ben daar geen voorstander van. Dat neemt niet weg dat het heel normaal is dat vreemdelingenhaat de kop op steekt als immigrantenproblemen niet afdoende worden aangepakt. Politici en belangengroepen dragen daar de verantwoordelijkheid voor. Dat doen ze GVD niet. Want het is gemakkelijker om met het vingertje naar Neo-Nazi's te wijzen, dan problemen daadwerkelijk aan te pakken.quote:Op zaterdag 7 april 2007 19:41 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik denk niet dat mensen als de TS inzicht hebben in het falende uitkeringsbeleid of dat ze het goed voorhebben met immigranten itt jij. Het is gewoon vreemdelingenhaat, weinig discussie mogelijk. Ze willen helemaal geen oplossing van het uitkeringsprobleem of een betere arbeidspositie van allochtonen, ze willen ze gewoon het land uit hebben.
Je moet beide aanpakken.quote:Op zaterdag 7 april 2007 19:50 schreef Lyrebird het volgende:
Want het is gemakkelijker om met het vingertje naar Neo-Nazi's te wijzen, dan problemen daadwerkelijk aan te pakken.
Daar weet jij natuurlijk alles van!quote:Op zaterdag 7 april 2007 19:41 schreef gelly het volgende:
Ik denk niet dat mensen als de TS inzicht hebben in het falende uitkeringsbeleid
Je hoeft je geen zorgen over vreemdelingenhaat te maken, als er geen reden is voor vreemdelingenhaat.quote:
Er zijn mensen die negers haten ook als er geen reden voor is.quote:Op zaterdag 7 april 2007 20:00 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Je hoeft je geen zorgen over vreemdelingenhaat te maken, als er geen reden is voor vreemdelingenhaat.
Klopt. Maar daar hebben we het in dit topic niet over.quote:Op zaterdag 7 april 2007 20:02 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Er zijn mensen die negers haten ook als er geen reden voor is.
Kom op zeg, dit is gewoon niets meer dan geklaag. Geen aanzet tot discussie, geen beargumenteerd betoog voor een andere, wél constructieve aanpak, geen discussiestuk dat waar dan ook de indruk doet wekken dat de TS ontvankelijk is voor een van die van hem afwijkende lezing over het échec rondom immigratie, maar gewoon een jammerende klaagzang over de zwartjes en de Islamieten die het aangedurfd hebben 'onze beschavingsrijke Westerse Wereld de rug toe te keren en bereidwillig te parasiteren op onze sociale voorzieningen' <insert vingertje>.quote:Op zaterdag 7 april 2007 19:36 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Tuurlijk. Wanneer gaan de treinen weer rijden?
Het is zo gemakkelijk om de OP in het belachelijke te trekken. Feit is dat de Nederlandse uitkeringswinkel desastreus is voor kansarme immigranten die tot een leven achter de geraniums veroordeeld worden. Ze hebben zonder opleiding geen enkele kans op de arbeidsmarkt en wat is gemakkelijker dan je hand op te houden voor een uitkering?
De verantwoordelijkheid voor dit drama ligt bij goed bedoelende belangengroepen, politici en kiezers die graag mensen wilden helpen, maar geen oog hadden voor de realiteit.
Dat is een gepasseerd station. Zie mijn eerder gegeven antwoord.quote:Op zaterdag 7 april 2007 20:16 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Kom op zeg, dit is gewoon niets meer dan geklaag.
En er zijn ook negers die blanke/gele/groene/paarse mensen haten ook als er geen reden voor is. Maar dat is dan natuurlijk een stuk minder erg. Je moet eens weten hoe er in Suriname gediscrimineerd wordt tussen de verschillende bevolkingsgroepen.quote:Op zaterdag 7 april 2007 20:02 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Sturen die ook al hun geld naar het buitenland?quote:Op zaterdag 7 april 2007 21:15 schreef Dutchie4life het volgende:
En er zijn ook negers die blanke/gele/groene/paarse mensen haten ook als er geen reden voor is. Maar dat is dan natuurlijk een stuk minder erg. Je moet eens weten hoe er in Suriname gediscrimineerd wordt tussen de verschillende bevolkingsgroepen.
Vast wel.quote:Op zaterdag 7 april 2007 21:15 schreef Dutchie4life het volgende:
[..]
En er zijn ook negers die blanke/gele/groene/paarse mensen haten ook als er geen reden voor is. Maar dat is dan natuurlijk een stuk minder erg. Je moet eens weten hoe er in Suriname gediscrimineerd wordt tussen de verschillende bevolkingsgroepen.
Mja, altijd weer blij als je boven Almere bent he?quote:Op zaterdag 7 april 2007 18:56 schreef gelly het volgende:
Het lijkt me nogal een belediging voor de gemiddelde rechtse medemens om te stellen dat je extreem-links bent als je wat tegen racisme hebt. Racisme heeft geen politieke kleur namelijk, ieder fatsoenlijk mens wijst het af.
quote:Op zaterdag 7 april 2007 20:01 schreef Duiveltja het volgende:
Achjee weer zo'n xenofoob.
quote:
quote:Op zaterdag 7 april 2007 18:20 schreef Borkydude het volgende:
Dit stuk is zeer generaliserend.
quote:Op zaterdag 7 april 2007 18:24 schreef Vhiper het volgende:
Hier serieus op reageren lijkt me nutteloos. TS post een stukje wat je werkelijk de tranen in de ogen doet springen van de grote hoop onzin en generalisaties die erin zitten.
Ik zou zeggen, ga maar weer lekker protesteren in Oss ofzo![]()
quote:Op zaterdag 7 april 2007 18:15 schreef gelly het volgende:
Ah, weer terug van de NVU demonstratie ?
quote:Op zaterdag 7 april 2007 18:12 schreef Mokz het volgende:
Stormfront is verderop.
En als klap op de vuurpijl...quote:
quote:Op zaterdag 7 april 2007 18:27 schreef gelly het volgende:
Overigens heeft het weinig zin om in dit soort topics met feiten en cijfers aan te komen, ze worden toch genegeerd.
Iemand die in de grote stad op de zwartste VMBO-school les heeft gegeven, ook goed?quote:Op zaterdag 7 april 2007 22:07 schreef Golradir het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat er tegenwoordig nog steeds mensen zijn die geloven in de multikul en deze met verve proberen te verdedigen. Zijn dit soms zelf allochtonen, zijn het boeren die nog nooit in de grote stad zijn geweest of zijn ze zo gehersenspoeld dat rationeel nadenken niet meer mogelijk is?
Inderdaad ieder fatsoenlijk mens wijst het af. En dan natuurlijk ook "positieve discriminatie".quote:Op zaterdag 7 april 2007 18:56 schreef gelly het volgende:
Het lijkt me nogal een belediging voor de gemiddelde rechtse medemens om te stellen dat je extreem-links bent als je wat tegen racisme hebt. Racisme heeft geen politieke kleur namelijk, ieder fatsoenlijk mens wijst het af.
Zwitserland is dus een lachertje? Hilarische staat, dat Zwitserland.quote:Op zaterdag 7 april 2007 22:09 schreef gelly het volgende:
Wat valt er te geloven aan de multikul ? Het is een feit, wereldwijd. Ik vind het juist grappig dat de zich normaal rechtsnoemende medemens op dit punt wel in een maakbare samenleving gelooft.
Daar wonen enkel Zwitsers ? Grappig. Zelfs zonder buitenlanders zijn ze nog multicultureel trouwens.quote:Op zaterdag 7 april 2007 22:14 schreef -JSM- het volgende:
[..]
Zwitserland is dus een lachertje? Hilarische staat, dat Zwitserland.
Eurabia he...... en ik ga het verhaal steeds meer geloven.quote:Op zaterdag 7 april 2007 22:09 schreef gelly het volgende:
Wat valt er te geloven aan de multikul ? Het is een feit, wereldwijd. Ik vind het juist grappig dat de zich normaal rechtsnoemende medemens op dit punt wel in een maakbare samenleving gelooft.
Wát wijst ieder fatsoenlijk mens af? Dat er mensen uit een atheistische cultuur in één land leven met godsgelovigen? Dat mensen die geboren zijn in dit land gerekend worden als landgenoten?quote:Op zaterdag 7 april 2007 22:10 schreef Dutchie4life het volgende:
[..]
Inderdaad ieder fatsoenlijk mens wijst het af.
Een gefrustreerd joods fundamentaliste, dat moet wel objectief geschreven zijn.quote:Op zaterdag 7 april 2007 22:16 schreef Dutchie4life het volgende:
[..]
Eurabia, geschreven door Bat Ye'or.
Dus?quote:Op zaterdag 7 april 2007 22:11 schreef Dutchie4life het volgende:
Kijk even naar NOVA...
NOVA de Milli Görus zwendel
Vanavond op Nova, de oplichting van islamieten door hun eigen geestelijke leiders.
'Je bent Turk en gelovig moslim. Wat doe je dan met je zuurverdiende spaargeld? Sparen bij een bank en rente ontvangen mag immers niet van de islam. Islamitische beleggingsfondsen bieden een oplossing. Maar niet altijd. Tachtigduizend Turken - alleen al in Nederland - zijn slachtoffer geworden van oplichting door malafide beleggingsfondsen. In heel Europa zouden meer dan anderhalf miljoen Turken gedupeerd zijn voor meer dan een miljard euro.'
21% van de Zwitserse bevolking bestaat uit allochtonen en gastarbeiders (bron: Wikipedia), dus ik snap je punt niet.quote:Op zaterdag 7 april 2007 22:14 schreef -JSM- het volgende:
Zwitserland is dus een lachertje? Hilarische staat, dat Zwitserland.
Ik bedoel racisme. Ik vind wel dat er tegenwoordig misbruik gemaakt wordt van dat woord.quote:Op zaterdag 7 april 2007 22:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Wát wijst ieder fatsoenlijk mens af? Dat er mensen uit een atheistische cultuur in één land leven met godsgelovigen? Dat mensen die geboren zijn in dit land gerekend worden als landgenoten?
Nee! Racisme.quote:Op zaterdag 7 april 2007 22:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Wát wijst ieder fatsoenlijk mens af? Dat er mensen uit een atheistische cultuur in één land leven met godsgelovigen? Dat mensen die geboren zijn in dit land gerekend worden als landgenoten?
Tuurlijk...... een joodse vrouw uit Egypte. Joden kunnen natuurlijk nooit de waarheid vertellen. Daar hebben we weer zo'n linkse antisemiet. Moet je niet op het forum van Anja posten? Had je vandaag niet beter met die gastjes van de NVU mee kunnen lopen.quote:Op zaterdag 7 april 2007 22:20 schreef gelly het volgende:
[..]
Een gefrustreerd joods fundamentaliste, dat moet wel objectief geschreven zijn.
Dat is waar, maar dat aantal kun je reduceren door ze geen reden te geven.quote:Op zaterdag 7 april 2007 19:50 schreef Lyrebird:
Want het is gemakkelijker om met het vingertje naar Neo-Nazi's te wijzen, dan problemen daadwerkelijk aan te pakken.
Op zaterdag 7 april 2007 19:52 schreef ub40_bboy:
Je moet beide aanpakken.
Op zaterdag 7 april 2007 19:52 schreef Lyrebird:
Je hoeft je geen zorgen over vreemdelingenhaat te maken, als er geen reden is voor vreemdelingenhaat.
Op zaterdag 7 april 2007 20:00 schreef ub40_bboy:
Wij zijn sinds 2002 al wakker uit die slaap. Hoewel ik moet zeggen dat in andere landen in Europa nog geslapen word.quote:Op zaterdag 7 april 2007 23:10 schreef Dutchie4life het volgende:
[..]
Tuurlijk...... een joodse vrouw uit Egypte. Joden kunnen natuurlijk nooit de waarheid vertellen. Daar hebben we weer zo'n linkse antisemiet. Moet je niet op het forum van Anja posten? Had je vandaag niet beter met die gastjes van de NVU mee kunnen lopen.
Ik denk dat de palestijnen veel gefrustreerder zijn. Ze willen natuurlijk ook zo'n mooi welvarend en groen land als Israel. Alleen ze weten niet hoe ze zoiets moeten doen. Daar zijn ze te simpel en te dom voor. Ik zou ook zwaar gefrustreerd worden.
Slaap lekker verder vriend..... of lees dit eens! Ook van een simpele jood en ook nog eens homofiel.
Terwijl Europa sliep
Bruce Bawer
http://www.nobelprijsvoor(...).asp?ISBN=9029077867
Toen Bruce Bawer in 1998 zijn geboorteland de Verenigde Staten verliet om naar Nederland te gaan dacht hij dat hij daarmee ook ontsnapte aan de greep van het religieuze fundamentalisme. Hij besefte al snel dat hij van de wal in de sloot was beland. In Amsterdam en later in Oslo, Kopenhagen, Parijs, Berlijn, Madrid en Stockholm kwam Bawer grote, zich snel uitbreidende moslimenclaves tegen waarin vrouwen werden misbruikt, 'ongelovigen' belasterd, joden en homoseksuelen gediscrimineerd, barbaarse tradities (zoals eerwraak) regelmatig voorkwamen en de vrijheid van meningsuiting onder druk stond. Even zorgwekkend was dat Bawer ontdekte dat het Europese establishment de politiek en de media deze praktijken stelselmatig negeerde en de radicale islamisten tegemoetkwam om de illusie van een multiculturele harmonie in stand te houden. Bawer zag dat Europa in de greep was van een politieke correctheid die onafwendbaar op culturele zelfmoord afstevende. De weinige publieke figuren die de radicale islam bekritiseerden en opkwamen voor liberale waarden werden systematisch uitgemaakt voor fascistische fanatici iets wat mede geleid heeft tot de moorden op Pim Fortuyn en Theo van Gogh.
Terwijl Europa sliep met zijn intrigerende combinatie van opzienbarende reportages uit de eerste hand en ongezouten, scherpe analyses is essentieel voor iedereen die zich zorgen maakt over de toekomst van Europa.
Quotes
"Een boek van het grootste belang, vol diepe bezorgdheid over Europa."- Booklist
"Sommige boeken zijn gewoon belangrijk. Dit boek is onmisbaar."- Jonathan Rauch, columnist van National Journal
Dan ben ik erg benieuwd naar de feiten en cijfers. Ik doe inderdaad aan vreemdelingenhaat, maar dit is met een gegronde reden. Sterker, ik heb zelfs liever Indo's dan Hollanders, omdat ze zich nog beter gedragenquote:Op zaterdag 7 april 2007 23:14 schreef Kees22 het volgende:
Dat is waar, maar dat aantal kun je reduceren door ze geen reden te geven.
Daarom denk ik, dat we ook TS antwoord moeten geven en cijfers moeten laten zien. Dan blijkt vanzelf wel, hoeveel verstand en moed hij en wij hebben. Want problemen zijn er natuurlijk wel.
Daar dachten ze in de jaren 70 anders over.quote:Op zaterdag 7 april 2007 23:21 schreef -JSM- het volgende:
[..]
ik heb zelfs liever Indo's dan Hollanders, omdat ze zich nog beter gedragen.
Dit is een voorbeeld van de hoogstaande joodse cultuur?quote:Op zaterdag 7 april 2007 23:10 schreef Dutchie4life het volgende:
[..]
Tuurlijk...... een joodse vrouw uit Egypte. Joden kunnen natuurlijk nooit de waarheid vertellen. Daar hebben we weer zo'n linkse antisemiet. Moet je niet op het forum van Anja posten? Had je vandaag niet beter met die gastjes van de NVU mee kunnen lopen.
Misschien willen ze dat wel, misschien ook niet. Moeten ze zelf weten, lijkt me. Maar als ze een groen land willen, moeten ze eerst hun gestolen water terugkrijgen, en hun gestolen land en huizen. En oogsten en boomgaarden. Het is makkelijk lullen over frustraties, zolang je het grootste geweer vasthebt!quote:Ik denk dat de palestijnen veel gefrustreerder zijn. Ze willen natuurlijk ook zo'n mooi welvarend en groen land als Israel. Alleen ze weten niet hoe ze zoiets moeten doen. Daar zijn ze te simpel en te dom voor. Ik zou ook zwaar gefrustreerd worden.
Merkwaardige voorkeuren houdt die Bawer er op na!quote:Slaap lekker verder vriend..... of lees dit eens! Ook van een simpele jood en ook nog eens homofiel.
Terwijl Europa sliep
Bruce Bawer
http://www.nobelprijsvoor(...).asp?ISBN=9029077867
Toen Bruce Bawer in 1998 zijn geboorteland de Verenigde Staten verliet om naar Nederland te gaan dacht hij dat hij daarmee ook ontsnapte aan de greep van het religieuze fundamentalisme. Hij besefte al snel dat hij van de wal in de sloot was beland. In Amsterdam en later in Oslo, Kopenhagen, Parijs, Berlijn, Madrid en Stockholm kwam Bawer grote, zich snel uitbreidende moslimenclaves tegen waarin vrouwen werden misbruikt, 'ongelovigen' belasterd, joden en homoseksuelen gediscrimineerd, barbaarse tradities (zoals eerwraak) regelmatig voorkwamen en de vrijheid van meningsuiting onder druk stond. Even zorgwekkend was dat Bawer ontdekte dat het Europese establishment de politiek en de media deze praktijken stelselmatig negeerde en de radicale islamisten tegemoetkwam om de illusie van een multiculturele harmonie in stand te houden. Bawer zag dat Europa in de greep was van een politieke correctheid die onafwendbaar op culturele zelfmoord afstevende. De weinige publieke figuren die de radicale islam bekritiseerden en opkwamen voor liberale waarden werden systematisch uitgemaakt voor fascistische fanatici iets wat mede geleid heeft tot de moorden op Pim Fortuyn en Theo van Gogh.
Terwijl Europa sliep met zijn intrigerende combinatie van opzienbarende reportages uit de eerste hand en ongezouten, scherpe analyses is essentieel voor iedereen die zich zorgen maakt over de toekomst van Europa.
quote:Op zaterdag 7 april 2007 22:20 schreef gelly het volgende:
Een gefrustreerd joods fundamentaliste, dat moet wel objectief geschreven zijn.
Gadverdamme: Hollanders! Dat is pas raar volk! Laat die toch allemaal lekker onderlopen!quote:Op zaterdag 7 april 2007 23:21 schreef -JSM- het volgende:
[..]
Dan ben ik erg benieuwd naar de feiten en cijfers. Ik doe inderdaad aan vreemdelingenhaat, maar dit is met een gegronde reden. Sterker, ik heb zelfs liever Indo's dan Hollanders, omdat ze zich nog beter gedragen.
Kortom, ik kijk niet naar iemands huidskleur, maar naar diens gedrag, mentaliteit en inzet.
Ik zal eens kijken of ik tijd heb en wat kan vinden.quote:Op zaterdag 7 april 2007 23:21 schreef -JSM- het volgende:
[..]
Dan ben ik erg benieuwd naar de feiten en cijfers. Ik doe inderdaad aan vreemdelingenhaat, maar dit is met een gegronde reden. Sterker, ik heb zelfs liever Indo's dan Hollanders, omdat ze zich nog beter gedragen.
Kortom, ik kijk niet naar iemands huidskleur, maar naar diens gedrag, mentaliteit en inzet.
Ik wil wel een tegenprestatie: zoek jij dan maar eens de cijfers en feiten op om je betoog te ondersteunen. Dan zien we in een eerlijk duel, wie er het meest gelijk heeft.quote:Op zaterdag 7 april 2007 23:21 schreef -JSM- het volgende:
[..]
Je woont in de VS of heb ik dat verkeerd begrepen?quote:Op zaterdag 7 april 2007 19:36 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Tuurlijk. Wanneer gaan de treinen weer rijden?
Het is zo gemakkelijk om de OP in het belachelijke te trekken. Feit is dat de Nederlandse uitkeringswinkel desastreus is voor kansarme immigranten die tot een leven achter de geraniums veroordeeld worden. Ze hebben zonder opleiding geen enkele kans op de arbeidsmarkt en wat is gemakkelijker dan je hand op te houden voor een uitkering?
De verantwoordelijkheid voor dit drama ligt bij goed bedoelende belangengroepen, politici en kiezers die graag mensen wilden helpen, maar geen oog hadden voor de realiteit.
Marokkanen, Turken, en allerhande volken leverden in de jaren '70 ook problemen, dat met de dag alleen maar verergerd lijkt te worden. De Indo's zijn daarom juist een uitzondering, net als de Chinezen.quote:Op zaterdag 7 april 2007 23:24 schreef gelly het volgende:Daar dachten ze in de jaren 70 anders over.
Krijgen wij dan ook ons gestolen geld terug. Of denk jij dat Arafat met hard werken die 4 miljard dollar heeft verdiend...quote:Op zaterdag 7 april 2007 23:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dit is een voorbeeld van de hoogstaande joodse cultuur?
[..]
Misschien willen ze dat wel, misschien ook niet. Moeten ze zelf weten, lijkt me. Maar als ze een groen land willen, moeten ze eerst hun gestolen water terugkrijgen, en hun gestolen land en huizen. En oogsten en boomgaarden. Het is makkelijk lullen over frustraties, zolang je het grootste geweer vasthebt!
Trouwens: toen TS het had over de miljoenen die naar het thuisland gestuurd worden, moest ik spontaan denken aan al dat geld dat vanuit de VS naar Israël stroomtL een hele defensiebegroting! En wij de VS-economie maar steunen met investeringen!
[..]
Merkwaardige voorkeuren houdt die Bawer er op na!
Wie zoekt, zal vinden. Zeker in grote steden kun je allerlei varianten van de menselijke soort vinden. Tot homofiele joodse negers met horrelvoeten aan toe.
Dat heb je goed begrepen. Ik kijk vanaf de andere kant van de oceaan naar Nederland en ik huiver.quote:Op zaterdag 7 april 2007 23:38 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Je woont in de VS of heb ik dat verkeerd begrepen?
Er word gezegd dat als je boven Almere woont je niet in kunt schatten hoe de problemen met allochtonen zijn. Kun jij de problemen met allochtonen wel inschatten vanuit Amerika?quote:Op zondag 8 april 2007 00:05 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat heb je goed begrepen. Ik kijk vanaf de andere kant van de oceaan naar Nederland en ik huiver.
Emigreer dan.quote:Op zondag 8 april 2007 00:08 schreef Dutchie4life het volgende:
Ik geef je helemaal gelijk Lyre! Het is niet leuk meer in dit land. Helaas......
Dat ligt dan helemaal aan jezelf. De schuld bij anderen leggen is erg goedkoop.quote:Op zondag 8 april 2007 00:08 schreef Dutchie4life het volgende:
Ik geef je helemaal gelijk Lyre! Het is niet leuk meer in dit land. Helaas......
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |