Opnieuw: het is helemaal niet zo moeilijk om in een vergelijkbare situatie urgentie te krijgen. Ikzelf heb zonder problemen urgentie gekregen 4 jaar terug.quote:Op zaterdag 7 april 2007 17:08 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Nee, maar dat probleem hebben Nederlanders ook.
Geen reden dus om asielzoekers wel urgentie te geven en Nederlanders in een soortgelijke (of ergere) situatie niet.
[..]
Je draait de zaken om, ik vind dat asielzoekers geen voorrang op geboren en getogen Nederlanders mogen krijgen, jij wel. Dus jij hebt wat uit te leggen, niet ik.
[..]
Toch verdedig je de huidige situatie dat de ene groep meer rechten heeft dan de andere groep.
[..]
Die kun je gewoon openlaten, geen enkel probleem.
[..]
Ja, maak het maar belachelijk.
[..]
Dat is een mooie gedachte, alleen jammer dat je toch de huidige kromme situatie verdedigt.
[..]
Als de voorstanders van discriminatie zoals jij, SCH, Wouter Bos, Marcel van Dam en anderen nu allemaal een asielzoeker in hun (tweede) huis nemen dan komt het vast wel goed.
[..]
Nee, het is discriminatie om de ene groep meer recht op urgentie te geven dan de andere groep.
Asielzoekers hadden zich vooraf moeten informeren dat zelfs in het rijke Nederland geen gratis huizen worden uitgedeeld aan iedereen die binnenkomt, dat de prijzen bovendien erg hoog zijn en dat het verblijf in een AZC tijdelijk is en je daarna op straat staat.quote:Op zaterdag 7 april 2007 19:30 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Opnieuw: het is helemaal niet zo moeilijk om in een vergelijkbare situatie urgentie te krijgen. Ikzelf heb zonder problemen urgentie gekregen 4 jaar terug.
Als er een asielzoekersgezin geen woning meer zal hebben binnen een maand, en en Nederlands gezin, dan hebben beiden recht op urgentie imo. En zo gebeurt het ook in de regel. Er zullen vast schrijnende gevallen zijn omdat er in de praktijk medewerkers van woningbouwverenigingen fouten maken, maar ik vind het ronduit raar dat jij het discriminatie wilt noemen als asielzoekers op terechte gronden urgentie krijgen.
Waarom zouden ze urgentie moeten krijgen terwijl al vanaf het begin van de procedure duidelijk was dat ze bij een verblijfsvergunning weg moeten uit het AZC?quote:Waar haal jij het hele beeld vandaan dat die asielzoekers niet uit hun centra zouden moeten maar zonder noodzaak urgentie aanvragen?
Wat een ellendig leven moet jij hebben. Wil je er over praten?quote:Op zaterdag 7 april 2007 20:36 schreef Bloemkool het volgende:
100 euro van het vakantiegeld af? Gooi ze maar het land uit onder het mom dat het niet te betalen is.
Als ik geen geld heb dan moet ik het ook laten, en de nederlandse staat gooit het geld over de balk.
Of ze krijgen allemaal een persoonlijke lening van dat geld welke ze renteloos mogen afbetalen.
Het zou te gek zijn als de Nederlandse samenleving alweer mag gaan inleveren.
Gelukkig heb ik hard geleerd en gewerkt om ervoor te zorgen dat ik een goed leven heb.quote:Op zaterdag 7 april 2007 20:42 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wat een ellendig leven moet jij hebben. Wil je er over praten?
Jouw frustratie deed me toch echt vermoeden dat je het heel slecht had.quote:Op zaterdag 7 april 2007 20:43 schreef Bloemkool het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik hard geleerd en gewerkt om ervoor te zorgen dat ik een goed leven heb.
Misschien heb je zelf problemen?
quote:Op zaterdag 7 april 2007 09:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Peperduur? 500 miljoen? Och, koop 1 JSF minder en je hebt het eruit. En die dingen hebben we toch niet nodig. Of hou gewoon op met neo-koloniale oorlogen in Afghanistan en Irak en binnen een jaar heb je het terugverdiend.
quote:Bij de totstandkoming van het regeerakkoord is met de kosten van het pardon geen rekening gehouden, erkent een woordvoerder van het ministerie van Financiën.
Gaan we dat ook doen met die zeikerds die na een dure opleiding hier (plus zoveel jaren profiteren van alle voorzieningen in dit land) emigreren, goed? Eerst terugbetalen wat je de staat hebt gekost, dan mag je ergens anders heen.quote:Op zaterdag 7 april 2007 21:13 schreef Fogel het volgende:
Als die lui nu gewoon terug moeten betalen wat ze tot nu toe gekost hebben, mogen ze van mij best blijven.
Het verschil tussen de asielzoekers met pardon en de vertrekkende mensen is dat de mensen die vertrekken de Nederlandse staat niks meer kosten, in tegenstelling tot mensen die in Nederland blijven en geen baan hebben maar wel steun trekken.quote:Op zaterdag 7 april 2007 21:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Gaan we dat ook doen met die zeikerds die na een dure opleiding hier (plus zoveel jaren profiteren van alle voorzieningen in dit land) emigreren, goed? Eerst terugbetalen wat je de staat hebt gekost, dan mag je ergens anders heen.
Ja en 1 keer raden welke groep daar voordeel bij heeftquote:Op zaterdag 7 april 2007 21:47 schreef Fogel het volgende:
En nog 13 weken vakantie voor uitkeringstrekkers ook: Dertien weken vakantie in de bijstand maar gelukkig is dat binnenkort hopelijk afgelopen
Dat geldt alleen voor bijstandsgerechtigden boven de 57,5 jaar.quote:Op zaterdag 7 april 2007 21:47 schreef Fogel het volgende:
En nog 13 weken vakantie voor uitkeringstrekkers ook: Dertien weken vakantie in de bijstand maar gelukkig is dat binnenkort hopelijk afgelopen
De kosten van het pardon blijven gelijk hoor.quote:Op zaterdag 7 april 2007 09:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Peperduur? 500 miljoen? Och, koop 1 JSF minder en je hebt het eruit. En die dingen hebben we toch niet nodig. Of hou gewoon op met neo-koloniale oorlogen in Afghanistan en Irak en binnen een jaar heb je het terugverdiend.
Lees nog eens...quote:Op zondag 8 april 2007 22:54 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat geldt alleen voor bijstandsgerechtigden boven de 57,5 jaar.
Doe het dan gelijk goed.
quote:Eind vorig jaar oordeelde de Centrale Raad van Beroep dat ten onrechte een onderscheid op grond van leeftijd werd gemaakt. Volgens het hoogste rechtscollege kan het niet dat iemand van 57,5 jaar en ouder, dertien weken in het buitenland mag vertoeven zonder dat het gevolgen heeft voor zijn uitkering, terwijl een jonger persoon maar recht heeft op maximaal vier weken.
Daardoor kreeg jong en oud het recht op ten hoogste dertien weken verblijf in het buitenland en besloot het kabinet de wet zo snel mogelijk aan te passen.
quote:Op zaterdag 7 april 2007 20:20 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Asielzoekers hadden zich vooraf moeten informeren dat zelfs in het rijke Nederland geen gratis huizen worden uitgedeeld aan iedereen die binnenkomt, dat de prijzen bovendien erg hoog zijn en dat het verblijf in een AZC tijdelijk is en je daarna op straat staat.
quote:Waarom moet de overheid urgentie geven aan mensen die al jaren weten dat ze op een gegeven moment op straat komen te staan?Dat kun je niet vergelijken met mensen die pas een paar maanden van tevoren horen dat hun huis "te goedkoop" is en dus gesloopt moet worden. Voor die groep is urgentie wel terecht, niet voor asielzoekers.
[..]
Omdat er volgens het normale woonduur/puntensysteem te weinig mogelijk blijkt. Want (wéér iets wat jij duidelijk niet weet) veel asielzoekers verblijven vóór het einde van hun procedure allang buiten een centrum (en spreken Nederlands en gaan al naar school).quote:Waarom zouden ze urgentie moeten krijgen terwijl al vanaf het begin van de procedure duidelijk was dat ze bij een verblijfsvergunning weg moeten uit het AZC?
Idd zeg, daar hoor je nou nóóit iets overquote:Op zaterdag 7 april 2007 21:41 schreef StefanP het volgende:
Het zegt genoeg over je dat je het vertikt om ook maar een keer rationeel na te denken en eens kijkt naar de absurde kosten die allochtonen maken, maar dat je wel meteen begint te schuimbekken over emigranten. Jaja, dat is de grootste ellende in de Nederlandse samenleving inderdaad. Mensen die het beu zijn en vertrekken. Die moeten alles terug betalen. De criminele, analfabete, luie kutmarokkaantjes, daar wordt met geen woord over gerept. Die zijn namelijk heilig...
[afbeelding]
Ik ben eenquote:Op maandag 9 april 2007 07:49 schreef StefanP het volgende:
Snap je nou echt niet dat ik het over LV en kornuiten heb, of veins je dat enkel?
?quote:criminele, analfabete, luie kutmarokkaan
Ja joh, dat die zich niet op elk Marokkanen-bashtopic storten met domme oneliners of racistische pleidooien pleit tegen zequote:Op maandag 9 april 2007 07:49 schreef StefanP het volgende:
Snap je nou echt niet dat ik het over LV en kornuiten heb, of veins je dat enkel?
Ik verwacht er ook binnenkort geband voor te wordenquote:Op maandag 9 april 2007 08:27 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja joh, dat die zich niet op elk Marokkanen-bashtopic storten met domme oneliners of racistische pleidooien pleit tegen ze![]()
Agreed.quote:Op zaterdag 7 april 2007 09:52 schreef NewOrder het volgende:
Toch vind ik dit vreemd. Het betreft hier mensen die al vele jaren in Nederland verblijven en die al die tijd al geld kosten. Dat zijn kosten die door de overheid worden betaald. Nu ze permanent mogen blijven zouden ze ineens 500 miljoen meer kosten aan integratie? Dat is nogal ongeloofwaardig. Dit lijkt me weer zo'n typische situatie waarbij gemeenten zoveel mogelijk budgetten proberen binnen te slepen die ze vervolgens aan allerlei lucratieve projecten kunnen besteden.
Als het aan StefanP c.s. ligt, in ieder geval veel goedkoper: In touringcars, naar het strand, zak cement om de nek en de Noordzee inschoppen. Of in een veewagon via de betuwelijn het land uitrijden.quote:Op maandag 9 april 2007 08:40 schreef Toeps het volgende:
[..]
Agreed.
En het uitzetten van al die mensen als er géén pardon zou zijn, da's toch ook niet gratis?
Zo, kom je je bekrompen domheid weer eens tentoonspreiden? Gefeliciteerd, het is je gelukt met slechts een enkele post. Toch knap, dat iemand zijn mening kan vormen over mensen die hij nieteens kent, in het verre Nederland, met enkel de Telegraaf tot zijn beschikking als informatiebron. Hey Redneck, ga nou maar fijn je KKK lidmaatschap activeren, ik zag laatst in een docu dat het tegenwoordig een hele open organisatie is, die blije asbakken en sleutelhangers verkoopt. Echt iets voor jou.quote:Op zaterdag 7 april 2007 21:04 schreef StefanP het volgende:
[..]Alsof je die analfabete paupers wel nodig hebt. De rest van hun leven kan Nederland krom liggen om hun uitkeringen en criminele uitwassen te betalen. En die van hun 5 koters. Nee, dat is een bijdrage.
Tuuk niet. Dan kunnen ze geen katoenbalen meer sjouwen.quote:Op maandag 9 april 2007 08:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als het aan StefanP c.s. ligt, in ieder geval veel goedkoper: In touringcars, naar het strand, zak cement om de nek en de Noordzee inschoppen. Of in een veewagon via de betuwelijn het land uitrijden.
quote:Op maandag 9 april 2007 08:45 schreef Toeps het volgende:
[..]
Zo, kom je je bekrompen domheid weer eens tentoonspreiden? Gefeliciteerd, het is je gelukt met slechts een enkele post. Toch knap, dat iemand zijn mening kan vormen over mensen die hij nieteens kent, in het verre Nederland, met enkel de Telegraaf tot zijn beschikking als informatiebron. Hey Redneck, ga nou maar fijn je KKK lidmaatschap activeren, ik zag laatst in een docu dat het tegenwoordig een hele open organisatie is, die blije asbakken en sleutelhangers verkoopt. Echt iets voor jou.![]()
Dan duurt dat nog wel 150 jaarquote:Op maandag 9 april 2007 08:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als het aan StefanP c.s. ligt, in ieder geval veel goedkoper: In touringcars, naar het strand, zak cement om de nek en de Noordzee inschoppen. Of in een veewagon via de betuwelijn het land uitrijden.
Maarquote:Op maandag 9 april 2007 09:08 schreef MaGNeT het volgende:
500.000.000 euro.
Een hele hoop geld.
Maar vergeet niet: als jij 1000 euro uitgeeft is het op.
Als de regering het uitgeeft pompt het rond.
1. mij hoor je dat niet bestrijdenquote:Op maandag 9 april 2007 09:15 schreef Napalm het volgende:
[..]
Maar
1) als de regering het uitgeeft aan wat anders dan pompt het ook rond. Wat is het punt?
2) als ik het uitgeef, pompt het dan niet rond?
3) het economische probleem met geld bij immigranten is dat het veel vaker naar elders wordt gepompt; spullen uit het thuisland worden geimporteerd en geld naar de familie aldaar gezonden. Dat gaat dus niet de Nederlandse economie in.
Ah maar ik woon in een klein dorp. ALs ik geld uitgeef komt het in 9 van de 10 gevallen bij een bevriende winkelier, bij een kroegbaas die ik al jaren ken, bij een bedrijf waar mijn vrienden werken.quote:Op maandag 9 april 2007 09:21 schreef MaGNeT het volgende:
2. dan pompt het rond maar het vloeit niet meer terug in jouw geldbuidel. Je loon is een vast gegeven, of je het nu uitgeeft of niet; het neemt niet toe of af.
Je bent dus met me eens dat de rond-pomp theorie maar gedeeltelijk opgaat voor asielzoekers, dat de effecten voor Nederland veel minder gunstig zijn als dat geld aan 10 generatie kaaskop wordt gegeven?quote:Op maandag 9 april 2007 09:21 schreef MaGNeT het volgende:
3. een zeer groot deel van immigranten stuurt geld naar hun huisfront.
En vergeet niet dat van die 15.000 mio ongeveer de helft weer als belastingen en premies terug vloeide naar de staat. Maar belangrijker nog: dat de bouwfraude een reactie was op overheden die ondernemers wilde uitwringen. M.a.w. hun machtige positie misbruiken... Het is allemaal niet zo zwart-wit.quote:Op maandag 9 april 2007 09:12 schreef MaGNeT het volgende:
De betuwelijn werd in 1991 begroot op 1.100.000.000 ecu (jaja, toen kenden we nog geen euro).
We zitten nu al op 5.000.000.000 euro.
De HSL kostte uiteindelijk 6.000.000.000 euro.
Bouwfraude kostte ons minimaal 15.000.000.000 euro.
Enige troost is dat een deel van dát bedrag van de vorige 2 afgetrokken mag worden![]()
500 mio is idd. voor de overheid niet zo heel veel geld. Wel dom dat men er geen rekening mee heeft gehouden.quote:Daar valt die 500.000.000 bij in het niet.
Ik zie heel veel verspilling. Ik kom ook redelijk vaak in overheidsgebouwen... (ok, daar zitten relatief veel allochtonen, maar dat is uiteraard niet het probleem).quote:Maar we zien alleen maar verspild belastinggeld als er "allochtoon" of "asielzoeker" in de zin voorkomt.
ik moest lachenquote:Op maandag 9 april 2007 08:45 schreef Toeps het volgende:
[..]
Zo, kom je je bekrompen domheid weer eens tentoonspreiden? Gefeliciteerd, het is je gelukt met slechts een enkele post. Toch knap, dat iemand zijn mening kan vormen over mensen die hij nieteens kent, in het verre Nederland, met enkel de Telegraaf tot zijn beschikking als informatiebron. Hey Redneck, ga nou maar fijn je KKK lidmaatschap activeren, ik zag laatst in een docu dat het tegenwoordig een hele open organisatie is, die blije asbakken en sleutelhangers verkoopt. Echt iets voor jou.![]()
Zolang ze werk hebben zie ik geen probleem. Zogauw ze geen werk meer hebben, mag er wat mij betreft best hard opgetreden worden. (met enige nuance, als iemand al 10 jaar gewerkt heeft in nederland en daarvoor belasting betaald heeft, dan mag deze persoon best op den duur een keer een uitkering. Misschien de grens stellen dat X jaar gewerkt geeft recht op X jaar uitkering, heb je in die tijd geen nieuw werk, mag je alsnog opzouten)quote:Op maandag 9 april 2007 10:12 schreef DS4 het volgende:
Ik zie heel veel verspilling. Ik kom ook redelijk vaak in overheidsgebouwen... (ok, daar zitten relatief veel allochtonen, maar dat is uiteraard niet het probleem).
Als ik 1000 EURO opmaak, ik koop bijv. een pak. Dan gaat die 1000 EURO naar een winkel, die er weer zijn belasting van betaald en dus weer terecht komt bij de overheid.quote:Op maandag 9 april 2007 09:08 schreef MaGNeT het volgende:
500.000.000 euro.
Een hele hoop geld.
Maar vergeet niet: als jij 1000 euro uitgeeft is het op.
Als de regering het uitgeeft pompt het rond. Een groot deel komt direct terug (in de vorm van belastingen) en de rest gaat op aan omzet en lonen van de woningbouwcorporaties, (kringloop-)winkels, etc.
Dat geldt niet alleen nu voor de nieuwe medelanders maar ook voor bijstandsgerechtigden, aow'ers, wao'ers, ww'ers, etc.
Maar dat weigeren sommigen te zien. Zij zien het alleen maaar als "down the drain"...
Kijk... Als je het nu overmaakt op de rekening van Mugabe; dan zijn we het écht kwijt.
Daarnaast mag je je afvragen of het niet goedkoper kan. Efficiënt werken kennen ze nog niet zo goed bij overheden. Als de Nederlandse overheid een bedrijf was, dan was ze al failliet.
Gelukkig kunnen ze rekenen op grote geldstromen die wij allemaal ophoesten; belastinggeld.
Als mijn baas al z'n klanten regelmatig een blauwe brief met acceptgiro zou sturen zou hij geen klant overhouden. Maarja...
Gelukkig kost het ook veel meer dan datquote:Op maandag 9 april 2007 10:15 schreef TranceAction het volgende:
[..]
Maare anyway als ik jouw quasi-economisch verhaaltje goed lees moeten we eigenlijk balen dat het MAAR 500.000.000 kost![]()
Dat is inderdaad de onvermijdelijke logische volgende stap. Het is een kwestie van tijd voordat iemand dit gaat voorstellen, waarschijnlijk in EU-verband.quote:Op zaterdag 7 april 2007 21:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Gaan we dat ook doen met die zeikerds die na een dure opleiding hier (plus zoveel jaren profiteren van alle voorzieningen in dit land) emigreren, goed? Eerst terugbetalen wat je de staat hebt gekost, dan mag je ergens anders heen.
Gek dat jij na een opmerking van mij over de inefficientie van overheidslichamen het bijzinnetje aangrijpt om door te gaan over allochtonen.quote:Op maandag 9 april 2007 10:14 schreef Fogel het volgende:
Zolang ze werk hebben zie ik geen probleem. Zogauw ze geen werk meer hebben, mag er wat mij betreft best hard opgetreden worden. (met enige nuance, als iemand al 10 jaar gewerkt heeft in nederland en daarvoor belasting betaald heeft, dan mag deze persoon best op den duur een keer een uitkering. Misschien de grens stellen dat X jaar gewerkt geeft recht op X jaar uitkering, heb je in die tijd geen nieuw werk, mag je alsnog opzouten)
Het is niet echt een sterk verhaal...quote:Op maandag 9 april 2007 10:49 schreef Sjonnjoop het volgende:
Gelukkig kost het ook veel meer dan dat
Verklaar u nader? Jij denkt dat als we er zijn als we die gasten in een huis stoppen?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |