abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Donald Duck held zaterdag 7 april 2007 @ 14:52:37 #51
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_48109871
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 14:41 schreef Mwanatabu het volgende:
Nee? Mensen zonder huis niet?
[..]

Oh ja, en vervolgens moeten we dan toe gaan kijken hoe het zootje verpaupert en niet aan werk komt?
Strak plan
Dat verpauperen zouden ze dan aan zichzelf te danken hebben. Niks mis met containerwoningen. Er zijn ook diverse studentenparken op die manier. Het zijn volledig ingerichte woningunits met alle levensbehoeftes.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_48109900
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 14:40 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Voorrang? Nederlanders kunnen in noodgevallen toch ook urgentie krijgen?
In noodgevallen, maar dan praat je ook echt over zeer uitzonderlijke situaties, bv. als iemands huis is afgebrand of kinderverkrachters die bedreigd worden door hun buren. Voor minder extreme situaties moet je je beurt afwachten als Nederlander.

Maar asielzoekers krijgen dus altijd voorrang op anderen.
Nederlanders worden dus in eigen land gediscrimineerd.
pi_48110038
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 14:44 schreef retteketet het volgende:

[..]

Want een Nederlands gezin dat al een huis heeft en een nieuw zoekt is natuurlijk goed te vergelijken met een asielzoekersgezin dat helemaal géén woonruimte heeft. Het is toch niet zo moeilijk te begrijpen dat iemand die nog geen huis heeft op de woningmarkt voorrang krijgt boven iemand die al een huis heeft en wil verkassen naar een nieuw huis?
Hoe kom je erbij dat asielzoekersgezinnen op dit moment nog geen woonruimte hebben?
Wonen ze op straat ofzo?

Nee, ze wonen al in luxe bungalowparken
.
pi_48110219
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 14:53 schreef rebel6 het volgende:

[..]

In noodgevallen, maar dan praat je ook echt over zeer uitzonderlijke situaties, bv. als iemands huis is afgebrand of kinderverkrachters die bedreigd worden door hun buren. Voor minder extreme situaties moet je je beurt afwachten als Nederlander.
Nee hoor, ik heb ook urgentie gehad zonder afgefikt huis.
Hier in Zwolle krijgen bijvoorbeeld bewoners van een wijk die nu gerenoveerd wordt voorrang.
quote:
Maar asielzoekers krijgen dus altijd voorrang op anderen.
Neuh, ik ken dr zat die vanuit het centrum via een tijdelijke woning (dus speciaal daarvoor gebouwd/aangekocht, meestal een groepsgebeuren-achtig iets) op normaal tempo een huis betrokken hebben.
quote:
Nederlanders worden dus in eigen land gediscrimineerd.
Ga anders even opzoeken wat "discrminatie" betekent
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_48110686
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 15:05 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb ook urgentie gehad zonder afgefikt huis.
Hier in Zwolle krijgen bijvoorbeeld bewoners van een wijk die nu gerenoveerd wordt voorrang.
Ja dan zeg je ook wat. Huizen die (tijdelijk) niet meer bewoonbaar zijn, dan krijg je inderdaad urgentie, gek he?
quote:
Neuh, ik ken dr zat
quote:
die vanuit het centrum via een tijdelijke woning (dus speciaal daarvoor gebouwd/aangekocht, meestal een groepsgebeuren-achtig iets) op normaal tempo een huis betrokken hebben.
[..]
Het gaat erom dat ze volgens discriminerende PvdA regeltjes recht hebben op urgentie, niet of ze daar ook gebruik van maken. Dat sommigen daar geen gebruik van maken omdat de woning die ze aangeboden krijgen niet bevalt of niet in de stad, tja dat is hun eigen ondankbaarheid, dan duurt het wat langer ja.
quote:
Ga anders even opzoeken wat "discrminatie" betekent
Mensen met een niet-Nederlandse afkomst voortrekken, terwijl Nederlanders op hun beurt moeten wachten en ondertussen moeten opdraaien voor de honderden miljoenen die dit krankzinnige plan kost.
pi_48110700
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 14:58 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat asielzoekersgezinnen op dit moment nog geen woonruimte hebben?
Wonen ze op straat ofzo?

.
Ik weet niet wat jij onder luxe verstaat, maar in de regel zijn het uit de grond gestampte centra, omgebouwde containers enzo. Maja, daar wil een gedeelte van de mensen ze liever in zien, op een kluitje en zonder een fuck te doen zodat ze lekker niet integreren enzo, want dat mag vooral geen geld kosten.
Kindje van schoonfamilie van me heeft ernstige chronische bronchitis opgelopen in zo'n doortochtend centrum. Nederlanders kunnen dan hun woning laten keuren en op grond van de uitslag medische urgentie krijgen omdat het onverantwoord is er te blijven wonen.
Zij niet.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_48110862
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 15:25 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Ja dan zeg je ook wat. Huizen die (tijdelijk) niet meer bewoonbaar zijn, dan krijg je inderdaad urgentie, gek he?
[..]

[..]
Die mensen moeten hun huis uit. De asielzoekers ook.
Wat is het verschil?
quote:
Het gaat erom dat ze volgens discriminerende PvdA regeltjes recht hebben op urgentie, niet of ze daar ook gebruik van maken. Dat sommigen daar geen gebruik van maken omdat de woning die ze aangeboden krijgen niet bevalt of niet in de stad, tja dat is hun eigen ondankbaarheid, dan duurt het wat langer ja.
[..]
Wat een ongefundeerde kul, het gaat helemaal niet om mensen die woningen weigeren. Waar je dat nu vandaan haalt?
En ja, ik ken asielzoekers. Daarom weet ik ook waar ik over praat.
quote:
Mensen met een niet-Nederlandse afkomst voortrekken, terwijl Nederlanders op hun beurt moeten wachten en ondertussen moeten opdraaien voor de honderden miljoenen die dit krankzinnige plan kost.
Nederlanders in vergelijkbare gevallen krijgen toch ook urgentie? Dat is dus geen voortrekken.
pi_48111437
Om mezelf maar een keer te quoten
(uit een reactie op Saviour in een ander topic over woonruimte)
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 15:53 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Beetje zielige reactie door iemand die het heel slecht heeft?

Ben je zo achtergesteld? Op welk vlak voel jij je achtergesteld?

Het pardon is er om jarenlange achterstand in 1x weg te werken.

1). Die mensen wachten al jaren en het IND lijkt er niet uit te komen.
2). Ze zijn er nu ook al, wonen nu vaak al (al dan niet met hun gezin) in een huis (tot 1994 in een ROA huis, daarna vooral VVTV of andere statushouders).
3). De grenzen zijn al sinds 2001 "dicht". De hoeveelheid die nu nog binnenkomt is ongeveer 1/4e van 12 jaar geleden.
4). Door dit pardon is er weer tijd voor de nieuwe gevallen en kunnen deze sneller afgehandeld worden.
5). We hebben ze binnengelaten en horen het nu eindelijk goed af te handelen.

En nog één ding tot slot:

We hebben ons middels internationale verdragen verplicht tot de opvang van vluchtelingen.
Dat jij het gevoel hebt dat je achtergesteld bent, slecht behandeld wordt, geen woonruimte krijgt of wat dan ook is te wijten aan beleid van de regering. Asielzoekers en een goed beleid voor het "eigen" volk zijn 2 dingen die prima naast elkaar kunnen bestaan.

Waarom wordt er niet massaal goedkoop woningen gebouwd? Onlangs is al gebleken dat het prima kan (nieuwe huizen voor 120.000 euro waar ik zeker wel in zou willen wonen!). Maar we worden verneukt door onze eigen regering, evenals de lokale beleidsmakers.

Wat ik bedoel? Een voorbeeld:
Grond wordt in kleine hoeveelheden opgekocht van boeren (voor een prikkie). Vervolgens verandert de gemeente het bestemmingsplan zodat er gebouwd mag worden. Daarna wordt die "bouwgrond" peperduur verkocht omdat er veel vraag is en (bewust gecreëerd) weinig aanbod. Er wordt grof aan verdiend, ten koste van onze bevolking die amper woonruimte kan krijgen.
Dat soort praktijken zijn de echte vloek voor Nederland. Niet die 26.000 "generale pardonners" die maar een fractie van de allochtone bevolking uitmaken.

Beleid faalt voor het "eigen" volk en er wordt een zondebok gezocht...
En wie zou die zondebok moeten zijn? Precies; de politiek.
pi_48111488
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 15:32 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Wat is het verschil?
Verschil is dat asielzoekers gewoon in hun sta-caravan kunnen wachten tot ze aan de beurt zijn voor een sociale woning. Door de sterke afname van de stroom asielzoekers is er geen reden waarom ze daar eerder wegmoeten.
quote:
Wat een ongefundeerde kul, het gaat helemaal niet om mensen die woningen weigeren. Waar je dat nu vandaan haalt?
En ja, ik ken asielzoekers. Daarom weet ik ook waar ik over praat.
Het gaat erom dat ze "dankzij" de asiellobby recht hebben op urgentie. Dat het in de praktijk soms anders loopt doet daar niets aan af.
quote:
Nederlanders in vergelijkbare gevallen krijgen toch ook urgentie? Dat is dus geen voortrekken.
Het gaat erom dat asielzoekers standaard urgentie krijgen op basis van hun niet-Nederlandse afkomst. Terwijl ze al beschikken over een zelfstandige wooncaravan of een tijdelijk huis.

Nederlanders krijgen pas in zeer uitzonderlijke gevallen urgentie, zelfs als je dakloos bent, of op een zolderkamertje bij een hospita.

Als je hier geen discriminatie in ziet...
pi_48111654
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 16:00 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Verschil is dat asielzoekers gewoon in hun sta-caravan kunnen wachten tot ze aan de beurt zijn voor een sociale woning. Door de sterke afname van de stroom asielzoekers is er geen reden waarom ze daar eerder wegmoeten.
[..]
Nee, dat kunnen ze niet, ze moeten het centrum uit.
quote:
Het gaat erom dat ze "dankzij" de asiellobby recht hebben op urgentie. Dat het in de praktijk soms anders loopt doet daar niets aan af.[..]
Hoe bedoel je dat?
quote:
Het gaat erom dat asielzoekers standaard urgentie krijgen op basis van hun niet-Nederlandse afkomst. Terwijl ze al beschikken over een zelfstandige wooncaravan of een tijdelijk huis.
Nee, op basis van hun situatie.
quote:
Nederlanders krijgen pas in zeer uitzonderlijke gevallen urgentie, zelfs als je dakloos bent, of op een zolderkamertje bij een hospita.
Nee hoor, ik heb ook urgentie gehad terwijl ik niet dakloos was oid.
quote:
Als je hier geen discriminatie in ziet...
Dat jij dat wel doet
Zoek het woord -nogmaals- eens op...
pi_48112233
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 16:07 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nee, dat kunnen ze niet, ze moeten het centrum uit.
[..]
Als een generaal pardon mogelijk is (tegen alle wetten, logica en rechtvaardigheid in) dan is het zeker mogelijk om een regeltje te schrappen dat ze na het krijgen van een verblijfsvergunning daar weg moeten.

En als daar blijven te duur is dan zoeken ze maar tijdelijke woonruimte buiten het AZC en wachten ze daar netjes op hun beurt, net als Nederlanders op zoek naar een sociale woning.

Leg mij nou eens uit waarom je voor asielzoekers een uitzondering wilt maken?
quote:
Hoe bedoel je dat?
[..]
Dat ze dat recht op urgentie wel degelijk hebben, ook al suggereer je van niet.
quote:
Nee, op basis van hun situatie.
[..]
Nederlanders die noodgedwongen in een caravan moeten wonen (of erger) krijgen ook geen urgentie, dus waarom asielzoekers in precies dezelfde situatie wél?
quote:
Nee hoor, ik heb ook urgentie gehad terwijl ik niet dakloos was oid.
[..]
Ja vanwege renovatie, dat is logisch.
quote:
Dat jij dat wel doet
Zoek het woord -nogmaals- eens op...
Ik zie heel duidelijk verschillende maatstaven voor Nederlanders en niet-Nederlanders.
Hoeveel duidelijkheid wil je nog meer dat de asielindustrie Nederlanders discrimineert?
pi_48112398
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 14:58 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Wonen ze op straat ofzo?

.
Ja man, echt, de onmetelijke luxe. Helemaal het einde, zo'n AZC.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_48112427
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 16:31 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Als een generaal pardon mogelijk is (tegen alle wetten, logica en rechtvaardigheid in) dan is het zeker mogelijk om een regeltje te schrappen dat ze na het krijgen van een verblijfsvergunning daar weg moeten.

En als daar blijven te duur is dan zoeken ze maar tijdelijke woonruimte buiten het AZC en wachten ze daar netjes op hun beurt, net als Nederlanders op zoek naar een sociale woning.
Ja? Die zijn voor het oprapen?
quote:
[..]
Nee, leg mij eens uit waarom jij van asielzoekers een uitzondering wilt maken.
quote:
Dat ze dat recht op urgentie wel degelijk hebben, ook al suggereer je van niet.
[..]
Oh zo. Natuurlijk hebben ze recht op urgentie.
quote:
Nederlanders die noodgedwongen in een caravan moeten wonen (of erger) krijgen ook geen urgentie, dus waarom asielzoekers in precies dezelfde situatie wél?
[..]
Omdat het ronduit schandalig is als een van beide noodgedwongen in een caravan zou moeten wonen. Twee krommen maakt nog niet een rechte enzo.
quote:
Ja vanwege renovatie, dat is logisch.
[..]
Net zo logisch als dat veel de asielzoekerscentra afgeschaft worden dus.
quote:
Ik zie heel duidelijk verschillende maatstaven voor Nederlanders en niet-Nederlanders.
Hoeveel duidelijkheid wil je nog meer dat de asielindustrie Nederlanders discrimineert?
De asielindustrie discrimineert Nederlanders zeker, ze kunnen immers niet in asielzoekerscentra gaan wonen
Maar wat jij bedoelt: jij vindt dat asielzoekers vaker op mindere gronden urgentie krijgen. Ik vind van niet. Ik vind dat zowel asielzoekers als Nederlanders in aanmerking moeten komen voor urgentie in vergelijkbare omstandigheden. Tevens vind ik het van den zotte om te suggereren dat hele gezinnen maar gedumpt moeten worden in containers "totdat ze aan de beurt zijn" omdat ze geen Nederlanders zijn. Want a) met de huidige stand van zaken op de woningmarkt komen ze dus nooit aan de beurt met dank aan het regeringsbeleid en b) is het juist discriminatie om deze groep uit te sluiten van de normale woningmarkt op grond van hun afkomst. Je draait zaken om.
pi_48112449
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 16:31 schreef rebel6 het volgende:

Omdat ze geen woonruimte meer hebben nadat ze eenmaal een legale status krijgen. En dus is hun geval urgenter dan dat van een Nederlander die al een huis heeft (of nog bij zijn/haar ouders woont) en graag een nieuw wil.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
  zaterdag 7 april 2007 @ 17:03:26 #65
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_48112988
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 09:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Peperduur? 500 miljoen? Och, koop 1 JSF minder en je hebt het eruit. En die dingen hebben we toch niet nodig. Of hou gewoon op met neo-koloniale oorlogen in Afghanistan en Irak en binnen een jaar heb je het terugverdiend.
Voor dat geld heb je voldoende JSF's om een klein land terug naar de steentijd te bombarderen.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_48113105
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 16:39 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja? Die zijn voor het oprapen?
Nee, maar dat probleem hebben Nederlanders ook.
Geen reden dus om asielzoekers wel urgentie te geven en Nederlanders in een soortgelijke (of ergere) situatie niet.
quote:
Nee, leg mij eens uit waarom jij van asielzoekers een uitzondering wilt maken.
Je draait de zaken om, ik vind dat asielzoekers geen voorrang op geboren en getogen Nederlanders mogen krijgen, jij wel. Dus jij hebt wat uit te leggen, niet ik.
quote:
Omdat het ronduit schandalig is als een van beide noodgedwongen in een caravan zou moeten wonen. Twee krommen maakt nog niet een rechte enzo.
Toch verdedig je de huidige situatie dat de ene groep meer rechten heeft dan de andere groep.
quote:
Net zo logisch als dat veel de asielzoekerscentra afgeschaft worden dus.
[..]
Die kun je gewoon openlaten, geen enkel probleem.
quote:
De asielindustrie discrimineert Nederlanders zeker, ze kunnen immers niet in asielzoekerscentra gaan wonen
Ja, maak het maar belachelijk.
quote:
Maar wat jij bedoelt: jij vindt dat asielzoekers vaker op mindere gronden urgentie krijgen. Ik vind van niet. Ik vind dat zowel asielzoekers als Nederlanders in aanmerking moeten komen voor urgentie in vergelijkbare omstandigheden.
Dat is een mooie gedachte, alleen jammer dat je toch de huidige kromme situatie verdedigt.
quote:
Tevens vind ik het van den zotte om te suggereren dat hele gezinnen maar gedumpt moeten worden in containers "totdat ze aan de beurt zijn" omdat ze geen Nederlanders zijn. Want a) met de huidige stand van zaken op de woningmarkt komen ze dus nooit aan de beurt met dank aan het regeringsbeleid
Als de voorstanders van discriminatie zoals jij, SCH, Wouter Bos, Marcel van Dam en anderen nu allemaal een asielzoeker in hun (tweede) huis nemen dan komt het vast wel goed.
quote:
en b) is het juist discriminatie om deze groep uit te sluiten van de normale woningmarkt op grond van hun afkomst. Je draait zaken om.
Nee, het is discriminatie om de ene groep meer recht op urgentie te geven dan de andere groep.
pi_48113171
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 16:39 schreef Mwanatabu het volgende:

Maar wat jij bedoelt: jij vindt dat asielzoekers vaker op mindere gronden urgentie krijgen. Ik vind van niet. Ik vind dat zowel asielzoekers als Nederlanders in aanmerking moeten komen voor urgentie in vergelijkbare omstandigheden. Tevens vind ik het van den zotte om te suggereren dat hele gezinnen maar gedumpt moeten worden in containers "totdat ze aan de beurt zijn" omdat ze geen Nederlanders zijn. Want a) met de huidige stand van zaken op de woningmarkt komen ze dus nooit aan de beurt met dank aan het regeringsbeleid en b) is het juist discriminatie om deze groep uit te sluiten van de normale woningmarkt op grond van hun afkomst. Je draait zaken om.
Inderdaad.
Het moet niet zo moeilijk zijn om goedkope woonhuizen erbij te bouwen.

Als het gaat om industrieterreinen dan stampen ze hier ook de één na de ander uit de grond.

Maar nee... Het moet mondjesmaat anders zakken de prijzen te veel door het grote aanbod.
Dan verdienen de heren projectontwikkelaars, gemeenten en bouwbedrijven niets meer
En je zal tenslotte ook maar eens een huis kunnen kopen voor 120.000 euro..

GVD... In 1997 had je daar nog een ruime 2 onder één kap voor...

In 1993 kochten m'n ouders een 2 onder één kap voor 85.000 GULDEN!!!
Was wel in een boerengat, maar toch. Nu vind je niets meer voor 100.000 in EURO'S!!!
Of renoveren moet je hobby zijn
pi_48113243
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 16:40 schreef retteketet het volgende:

[..]

Omdat ze geen woonruimte meer hebben nadat ze eenmaal een legale status krijgen. En dus is hun geval urgenter dan dat van een Nederlander die al een huis heeft (of nog bij zijn/haar ouders woont) en graag een nieuw wil.
Wat ik al zei, dan schrap je het regeltje dat ze meteen na een verblijfsstatus moeten vertrekken uit het AZC.

en het lijkt me een goed idee als ze voortaan gaan betalen voor hun luxe caravan, de dokter, het fitnesscentrum en andere voorzieningen, want nu zal dat wel gratis zijn voor die lui.
pi_48113335
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 16:38 schreef retteketet het volgende:

[..]

Ja man, echt, de onmetelijke luxe. Helemaal het einde, zo'n AZC.
In hun eigen land hadden ze natuurlijk ook een luxe stacaraven met TV, gratis sportvoorzieningen, een gratis dokter op loopafstand en schoon drinkwater.
pi_48113461
Sneu geld, dat pardon vind ik echt onzin.
pi_48113466
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 17:19 schreef rebel6 het volgende:

[..]

In hun eigen land hadden ze natuurlijk ook een luxe stacaraven met TV, gratis sportvoorzieningen, een gratis dokter op loopafstand en schoon drinkwater.
Je zou er soms verbaasd van staan
pi_48113483
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 15:32 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Wat is het verschil?
Iemand die volkomen vrijwillig zich hier komt vestigen, zou in principe helemaal geen recht mogen hebben om aanspraak te maken op sociale voorzieningen, net zoals een willekeurige dakloze niet zomaar een plek in jouw huis kan opeisen.

Aan de andere kant, wij verwachten wel dat deze mensen zich zo snel mogelijk inburgeren, wat ook terecht is. Het is dan ook te prevereren dat deze mensen zo snel mogelijk een woning toegewezen krijgen. Een recht is het wat mij betreft het allerminst en het is volkomen terecht dat mensen vinden dat autochtonen voorrang moeten hebben. Een eigen woning is bevordelijk voor de inburgering, maar niet per defenitie noodzaak.
pi_48113697
quote:
Peperduur? 500 miljoen? Och, koop 1 JSF minder en je hebt het eruit. En die dingen hebben we toch niet nodig. Of hou gewoon op met neo-koloniale oorlogen in Afghanistan en Irak en binnen een jaar heb je het terugverdiend.
Gast leer eens vergelijkingen trekken. Als je met dit soort zaken aankomt kun je beter direct stoppen met discussieren.
When I win, I win. When i loose? I still win..
pi_48113736
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 17:19 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Jij vindt luxe overbodig? En wat versta je onder luxe? Hoe wil je mensen anders opvangen? Mogen ze hun tijd nog een beetje doorkomen? Of moeten ze de hele dag naar ramen en muren staren?

Een TV is:
a. om tijd door te komen
b. Nederlands te leren

Sport is:
a. om tijd door te komen
b. gezonde bewoners te houden

Dokter is:
a. om directe zorg te verlenen
b. mensen die niet sporten op te lappen

Schoon drinkwater:
a. wat is daar in hemelsnaam mis mee?
pi_48113799
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 17:33 schreef paradoXical het volgende:

[..]

Gast leer eens vergelijkingen trekken. Als je met dit soort zaken aankomt kun je beter direct stoppen met discussieren.
Hij mag toch dingen vergelijken met elkaar? Het is maar net wat hij een prioriteit vindt.
Ik vind de JSF ook overbodig.
pi_48113909
Ik ben blij toe.
DIt is het geld meer dan waard.

Deze mensen zullen immers, zoals alle vorige immigranten, een waardevolle bijdrage aan NL gaan leveren.

Zij zullen fijne koters voortbrengen die NL dankbaar zijn voor de opvang en waardevolle, productieve burgers worden die goed inburgeren.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_48113943
quote:
Zeg was jij niet de huilebalk die zeurde dat er teveel Polen jouw werk inpikken?

Buiten dat: schaf dat leger dan af! Doe het dan! Dan kan ik tenminste de macht overnemen!
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_48114043
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 17:35 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Jij vindt luxe overbodig? En wat versta je onder luxe? Hoe wil je mensen anders opvangen? Mogen ze hun tijd nog een beetje doorkomen? Of moeten ze de hele dag naar ramen en muren staren?

Een TV is:
a. om tijd door te komen
b. Nederlands te leren

Sport is:
a. om tijd door te komen
b. gezonde bewoners te houden

Dokter is:
a. om directe zorg te verlenen
b. mensen die niet sporten op te lappen

Schoon drinkwater:
a. wat is daar in hemelsnaam mis mee?
Van mij mag het, maar als ik jullie moet geloven is het onmenselijk als ze daar moeten blijven nadat ze een verblijfsvergunning hebben gekregen.

Terwijl ze voor hun begrippen baden in luxe willen jij en Mwatanabu daar nog een schepje bovenop doen en dan ook nog eens ten koste van Nederlandse woningzoekenden.
pi_48114050
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 11:02 schreef retteketet het volgende:

Jij hebt niet te maken met een gedwongen verblijf van zo'n tien jaar in een asielzoekerscentrum, alwaar je niet mag werken en je moet leven van een schrale toelage. Jij hebt geen last van discriminatie op de arbeidsmarkt. Enzovoort, enzovoort. Tel je zegeningen, jong.
Ja, het was vast veel beter waar ze vandaan kwamen.

Hoe zien asielzoekerscentra in Turkije er eigenlijk uit?
  zaterdag 7 april 2007 @ 17:51:43 #80
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_48114098
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 17:03 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Voor dat geld heb je voldoende JSF's om een klein land terug naar de steentijd te bombarderen.
Je hebt er 10. 9,5 en wat wisselgeld om precies te zijn. Op dit moment. Met de prijsstijging van dat ding tot op heden doorgetrokken tot de daadwerkelijke aflevering, heb je voor dat geld waarschijnlijk 3 JSF's.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_48114107
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 12:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Klein verschil met toen: Tegenwoordig ziet niemand (wie dan ook, aan welke kant van het spectrum dan ook) in de naaste omgeving van Nederland op welke wijze dan ook een vijand opdoemen.

We hebben dus inderdaad veel minder defensie nodig. Daar kan dus makkelijk 500 miljoen op bezuinigd worden. Kopen we maar 75 JSF's in plaats van 85. Daar zal het toch wel op uitdraaien, aangezien dat ding met het jaar duurder wordt, tegenorders uitblijven en het geval bovendien beperkt wordt door de Amerikanen in wat het kan, zodat zij betere hebben.
Voor het geval je het niet wist: we zijn lid vd NAVO. Dat is trouwens ook 1 vd redenen, samen met de EU, dat we geen vijanden meer hebben in de directe omgeving.
1 vd voorwaarden van het NAVO-lidmaatschap is een bepaald budget te besteden aan je defensie. Doe je dat niet, dan lig je er simpelweg uit. En dan mag NL opeens nog VEEL meer gaan betalen voor zijn defensie, want dan mag het alles zelf gaan doen.

Buiten dat zijn er wel degelijk directe bedreigingen of landen die dat zouden kunnen worden op korte termijn.
pi_48114130
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 17:24 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Je zou er soms verbaasd van staan
Ah, dat is alles wat je nog weet te zeggen.
  zaterdag 7 april 2007 @ 17:55:44 #83
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_48114190
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 17:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja, het was vast veel beter waar ze vandaan kwamen.

Hoe zien asielzoekerscentra in Turkije er eigenlijk uit?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  zaterdag 7 april 2007 @ 17:56:34 #84
66444 Lord_Vetinari
pi_48114213
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 17:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Buiten dat zijn er wel degelijk directe bedreigingen of landen die dat zouden kunnen worden op korte termijn.
Ja, ik sidder ook elke dag in mijn bed voor Luxemburg, België, Liechtenstein en Andorra. Zelfs als we de Navo utigeschopt worden zijn we aan alle kanten omringd door Navo landen. Elke aanvalsmacht moet door een Navoland. Ik zie ze dat nog niet doen met toestemming van die landen of ongemerkt.
  zaterdag 7 april 2007 @ 17:57:43 #85
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_48114236
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 17:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, ik sidder ook elke dag in mijn bed voor Luxemburg, België, Liechtenstein en Andorra. Zelfs als we de Navo utigeschopt worden zijn we aan alle kanten omringd door Navo landen. Elke aanvalsmacht moet door een Navoland. Ik zie ze dat nog niet doen met toestemming van die landen of ongemerkt.
Grappig dat je normaal je mond vol hebt van solidariteit.
pi_48114382
Als ik dit lees vraag ik em altijd af.

Wat kost het als ze uitgezet zouden worden en de hele procedures af moeten maken??
  zaterdag 7 april 2007 @ 18:04:30 #87
66444 Lord_Vetinari
pi_48114388
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 17:57 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Grappig dat je normaal je mond vol hebt van solidariteit.
Solidaritiet tussen landen op het gebied van oorlogvoering? Ikke niet. Ik ben totaal tegen de Navo, vooral vanwege zake als Bosnië, Afghanistan en Irak. We worden meegesleept in dingen waar we niet in meegesleept willen worden omdat één bepaald lid vindt, dat het de politieagent van de wereld is en dat zijn normen en waarden algemeen geldend zouden moeten zijn.
pi_48114394
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 17:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, ik sidder ook elke dag in mijn bed voor Luxemburg, België, Liechtenstein en Andorra. Zelfs als we de Navo utigeschopt worden zijn we aan alle kanten omringd door Navo landen.
Oh?
Zeg, vertel me eens, welk Navo-land heet "Noordzee"?
quote:
Elke aanvalsmacht moet door een Navoland. Ik zie ze dat nog niet doen met toestemming van die landen of ongemerkt.
Nou, dat is dus niet waar, dat heb ik hierboven al neergezet.

Buiten dat hebben we nu al de dreiging van moslimterrorisme en is bijvoorbeeld een Rusland zeer instabiel.
Het is gewoon extreem korte termijn denken om te denken dat je het leger totaal kan verwaarlozen. We geven in NL al een zeer marginaal bedrag er aan uit, laten we dat alsjeblieft zou houden om nog een beetje slagkracht over te houden. Een leger is zo afgeschaft, het is echter zeer moeilijk en langdurig om het van 0 weer op te bouwen.

En... wie zou een paar andere gekken tegenhouden om het land over te nemen als je geen leger hebt? Alsof een dreiging alleen vanuit een andere staat kan komen zeg
pi_48114418
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 18:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Solidaritiet tussen landen op het gebied van oorlogvoering? Ikke niet. Ik ben totaal tegen de Navo, vooral vanwege zake als Bosnië, Afghanistan en Irak. We worden meegesleept in dingen waar we niet in meegesleept willen worden omdat één bepaald lid vindt, dat het de politieagent van de wereld is en dat zijn normen en waarden algemeen geldend zouden moeten zijn.
Oh ja, Bosnie was de schuld vd VS he?

Neem nog een kopje SP-soep joh
pi_48114420
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 17:53 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Ah, dat is alles wat je nog weet te zeggen.
Nee, jouw discussievaardigheden en "oplossingen" sla ik steil van achterover

Wat ik bedoelde te zeggen -onder andere- is dat het een non-argument is om te zeggen "die mensen hadden toch ook niets waar ze vandaan kwamen, dus we zijn ze niets verplicht".
Wel dus. Medische zorg, onderdak in ieder geval. Sport lijkt me vrij nuttig, hebben ze iets te doen, en tv mwoh.
  zaterdag 7 april 2007 @ 18:15:11 #91
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_48114626
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 18:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Oh?
Zeg, vertel me eens, welk Navo-land heet "Noordzee"?

Ben benieuwd op het antwoord
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_48114976
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 18:05 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nee, jouw discussievaardigheden en "oplossingen" sla ik steil van achterover

Wat ik bedoelde te zeggen -onder andere- is dat het een non-argument is om te zeggen "die mensen hadden toch ook niets waar ze vandaan kwamen, dus we zijn ze niets verplicht".
Wel dus. Medische zorg, onderdak in ieder geval. Sport lijkt me vrij nuttig, hebben ze iets te doen, en tv mwoh.
Zie reaktie aan MaGNet.

Ik wacht nog altijd op antwoord van jou, je hebt jezelf al een paar keer tegengesproken en ik ben toch wel benieuwd hoe jij je daar uit l.lt.
  zaterdag 7 april 2007 @ 18:35:24 #93
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_48115080
quote:
500 miljoen per JSF?! Bron?
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 10:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Op dit moment hebben we geen JSF nodig omdat we a) niet bedreigd worden, b) NAVO-lid zijn, c) voorzien zijn van prima F-16's, die met een goede make-over nog zeker 15 jaar mee kunnen en d) de Eurofighter een goedkoper en beter alternatief is.
poep

A) Hmm, beter meer Apaches om de rellen in de steden aan te kunnen.
B) Nee. Als NAVO lid heb je juist de plicht om een hoogwaardig leger er op na te houden. Nedelrand is hard bezig de NAVO nomrmen niet meer te halen.
C) Alleen al de onderhoudskosten voor de F-16 zullen over de komende 20 jaar hoger uitvallen dan de onderhoudskosten+aanschaf van de JSF. Vergelijk het met doorrijden met een oude ferrari; om de 1000 km heb je kostbare reparaties nodig.
D) Nee en Nee. Bron?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_48115160
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 17:49 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Van mij mag het, maar als ik jullie moet geloven is het onmenselijk als ze daar moeten blijven nadat ze een verblijfsvergunning hebben gekregen.
Nou, specificeer "jullie"?
pi_48115436
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 18:38 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nou, specificeer "jullie"?
Jij keurt urgentie voor asielzoekers toch ook goed?

Dan geef je toch aan dat je een asielzoeker in een mooie sta-caravan ipv een gewoon huis erger vindt dan een dakloze Nederlander?
pi_48115543
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 17:49 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Ze mogen er niet eens blijven als ze een vergunning krijgen.
quote:
Terwijl ze voor hun begrippen baden in luxe
Dat valt in veel gevallen best mee en is niet relevant
quote:
willen jij en Mwatanabu daar nog een schepje bovenop doen en dan ook nog eens ten koste van Nederlandse woningzoekenden.
Ten koste van Nederlandse woningzoekers? Omdat ze urgentie krijgen? Ze hebben die toch nodig? Net als sommige Nl woningzoekenden natuurlijk.

En als jij me even zegt waar ik mezelf volgens jou tegenspreek?
pi_48115596
Ik snap trouwens niet waarom er nu mensen boos worden op de asielzoekers. Dat de overheid Nederlandse mensen in caravannetjes laat rotten in noodsituaties is erg, maar zuiver te wijten aan die overheid.
pi_48116189
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 18:53 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ze mogen er niet eens blijven als ze een vergunning krijgen.
[..]
En jij zou niet klagen als ze daar voortaan wél mogen blijven, tot ze aan de beurt zijn?
quote:
Dat valt in veel gevallen best mee en is niet relevant
Valt mee? Elke vorm van huisvesting in Nederland is beter dan wat ze in eigen land hadden.
En dan vind jij het pure noodzaak om ze zo snel mogelijk uit een AZC te krijgen?
quote:
Ten koste van Nederlandse woningzoekers? Omdat ze urgentie krijgen?
Juist.
quote:
Ze hebben die toch nodig? Net als sommige Nl woningzoekenden natuurlijk.
Dat probeer ik dus duidelijk te maken, er is niets mis met hun huidige woonsituatie, dus geen enkele reden om ze voorrang te geven.
quote:
En als jij me even zegt waar ik mezelf volgens jou tegenspreek?
In de link die ik je gaf.
pi_48116331
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 18:50 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Jij keurt urgentie voor asielzoekers toch ook goed?

Dan geef je toch aan dat je een asielzoeker in een mooie sta-caravan ipv een gewoon huis erger vindt dan een dakloze Nederlander?
Jij stelt dat het ene ten koste gaat van het andere.
Als dat zo is, dan is dat een beleidsprobleem waardoor er een huizentekort is.

Voor beiden is een huis te vinden.
Jij wilt alleen die optie niet accepteren.
pi_48116364
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 19:17 schreef rebel6 het volgende:

[..]

En jij zou niet klagen als ze daar voortaan wél mogen blijven, tot ze aan de beurt zijn?
[..]

Valt mee? Elke vorm van huisvesting in Nederland is beter dan wat ze in eigen land hadden.
En dan vind jij het pure noodzaak om ze zo snel mogelijk uit een AZC te krijgen?
[..]
Ik niet, het COA wel. Blijkbaar willen die ze zo snel mogelijk daaruit krijgen. Van mij mogen ze dr vanaf het begin woonpunten sparen als ieder ander mens hoor.
quote:
Juist.
[..]

Dat probeer ik dus duidelijk te maken, er is niets mis met hun huidige woonsituatie, dus geen enkele reden om ze voorrang te geven.
[..]
Behalve dat ze uit hun centra moeten.
quote:
In de link die ik je gaf.
Ff kijken dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')