Dan zal dat soort bruinen wel niet in mijn woonplaats wonen..quote:Op vrijdag 6 april 2007 16:34 schreef GertvanderVolk het volgende:
[..]
Neehoor, het ligt aan die bruinen, aan een bepaald soort bruinen. Van gelen of zwarten of roden of witten heb ik ook nooit last.
Het gaat toch om alle asielzoekers die mogen blijven? Dat noem ik geen klein %.quote:Op vrijdag 6 april 2007 16:23 schreef cora4034 het volgende:
Het % asielzoekers dat via een urgentie een woning krijgt tegewezen is erg klein.
Nou en? Dat is toch logisch? Geen status = minder rechten.quote:Bovendien kan een asielzoeker zonder status zich niet inschrijven, dus hij kan moeillijk wachttijd opbouwen vanuit het azc.
quote:Wanneer is een vergunninghouder aan de beurt voor huisvesting in een gemeente?
In principe zodra hij zijn verblijfsvergunning krijgt.
quote:Op vrijdag 6 april 2007 16:35 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Klinkt als een stoer huilie verhaal dat niet gebeurt is.
Dus ze krijgen WEL voorrangquote:Op vrijdag 6 april 2007 16:43 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hier staat je verhaal:
http://www.coa.nl/NED/website/faq.asp?menuid=15&command=detail&r=3
Ik zeg nergens dat sielzoekers zich moeten kunnen inschrijven als ze geen status hebben. De wetgeving verbied dat en daar is niks mis mee. Ik zeg wel dat het totale % asielzoekers op het totaal aantal urgente meevalt. Ik ga ervanuit dat een aantal jaren werken bij een corporatie mij een realistisch beel hebben gegeven. Maar wellicht weet jij het beter.quote:Op vrijdag 6 april 2007 17:00 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Het gaat toch om alle asielzoekers die mogen blijven? Dat noem ik geen klein %.![]()
[..]
Nou en? Dat is toch logisch? Geen status = minder rechten.
Niemand heeft hen gedwongen om naar Nederland te komen hoor!
Het lijkt me logisch dat je je pas mag inschrijven voor een huis als eerst vaststaat dat je in Nederland mag blijven.
Dat ze al zolang gewacht hebben is hun eigen schuld, ze hadden ook asiel kunnen aanvragen in een minder populair land. En bovendien hebben ze vaak zélf hun verblijf gerekt door tegen elke rechterlijke uitspraak in beroep te gaan.
Dus nogmaals de vraag: waarom moeten geboren en getogen Nederlanders maanden langer wachten voor een stelletje asielzoekers waar niemand om gevraagd heeft?![]()
uit de link van MaGNet:
[..]
![]()
Ja. Dat krijgen ze. Nadat ze gemiddeld zo'n 5 jaar hebben gewacht in het AZC, op een uitslag.quote:
Dat is niet zo moeilijk omdat je dat per jaar moet bekijken op het aantal ingewilligde asielverzoeken tov het aantal inwoners van Nederland.quote:Op vrijdag 6 april 2007 17:11 schreef sanger het volgende:
Ik denk dat je het omgekeerde bedoeld? Dat het aantal urgente gevallen van alle asielzoekers wel meevalt?
Overigens blijkt uit de link bovenaan pagina 2 dat ze dus wel degelijk vorrang krijgen. Als jij bij een corporatie gewerkt hebt, kun je dan een indicatie geven hoeveel dat er zijn op hoeveel inwoners?
Personen. Een gezin met 22 kinderen telt dan voor "24".quote:Op vrijdag 6 april 2007 17:23 schreef sanger het volgende:
Gaat het dan om inwoners of gezinnen (en dus huizen)?
Nee, ik bedoel dat er een hele boel urgenten zijn waarvan maar een klein deel asielzoeker is.quote:Op vrijdag 6 april 2007 17:11 schreef sanger het volgende:
Ik denk dat je het omgekeerde bedoeld? Dat het aantal urgente gevallen van alle asielzoekers wel meevalt?
Overigens blijkt uit de link bovenaan pagina 2 dat ze dus wel degelijk vorrang krijgen. Als jij bij een corporatie gewerkt hebt, kun je dan een indicatie geven hoeveel dat er zijn op hoeveel inwoners?
Als de gezinsgrootte gelijk is kan dat prima hoor. In iedergeval om een indruk te krijgen van de hoeveelheid.quote:Op vrijdag 6 april 2007 17:41 schreef rebel6 het volgende:
19.490 ingewilligde verzoeken.
Veel grote gezinnen, maar ook veel alleenstaanden, dus laten we zeggen 6500 woningen nodig per jaar. Voor een willekeurige stad gok ik op minstens 100 woningen per jaar. Zo heel veel sociale woningen komen er niet vrij in een jaar, als er dan ook nog 100 worden weggekaapt door de asielzoekersindustrie merk je dat als wachtende wel degelijk.
En MaGNeT, vergunninghouders afzetten tegenover het totale aantal inwoners is natuurlijk geen goede vergelijking, maar dat begrijp je zelf denk ik ook wel.
Jouw bedoeling is waarschijnlijk om de indruk te wekken dat asielzoekers geen noemenwaardige invloed hebben op de wachttijd voor Nederlanders.quote:Op vrijdag 6 april 2007 17:43 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als de gezinsgrootte gelijk is kan dat prima hoor. In iedergeval om een indruk te krijgen van de hoeveelheid.
Ja, dat leg ik net uit.quote:Op vrijdag 6 april 2007 17:50 schreef rebel6 het volgende:
[..]
Jouw bedoeling is waarschijnlijk om de indruk te wekken dat asielzoekers geen noemenwaardige invloed hebben op de wachttijd voor Nederlanders.
Maar je vergeleek appels met peren.
Een zinnige vergelijking is om vergunninghouders af te zetten tegenover het aantal mensen dat óók een sociale huurwoning zoekt, ipv álle inwoners van Nederland.
En dan is 19.490 mensen die voorrang krijgen wel degelijk een zeer grote groep!
Bullshit. Toen ik dat probeerde was het antwoord dat ik maar terug naar mijn ouders moest gaan (terecht trouwens).quote:Op vrijdag 6 april 2007 14:01 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een voorbeeld zou zijn wanneer je geen zelfstandige woonruimte hebt.
Dat is niet helemaal waar, al moet ik wel zeggen dat zgn. urgentie soms ook niet bepaald urgent te noemen is. Het kan dan nog best aardig lang duren.quote:Op vrijdag 6 april 2007 18:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Als NLer lukt het je bijna nooit om urgentie te krijgen, dat zijn per defintie bijna altijd asielzoekers.
Nee, jij hebt gewoon willens en wetens oogkleppen op.quote:Op vrijdag 6 april 2007 16:48 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dan zal dat soort bruinen wel niet in mijn woonplaats wonen..
Die cijfers bedoel ik dus ook eigenlijkquote:Op vrijdag 6 april 2007 18:00 schreef cora4034 het volgende:
Je zou cijfers moeten hebben van het totaal aantal toewezen sociale huurwoningen in nedeland en daarvan en daavan het % van nemen wat is toegewezen aan asielzoekers. Ik weet niet of dat ergens te vinden is.
En ik dus ookquote:Op vrijdag 6 april 2007 18:42 schreef sanger het volgende:
[..]
Die cijfers bedoel ik dus ook eigenlijk
Beetje zielige reactie door iemand die het heel slecht heeft?quote:Op zaterdag 7 april 2007 13:48 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat is dus de nog walgelijkere kant van het toch al absurde pardon.
'och jeetje die zielige buitenlandertjes. laten we ze helemaal voortrekken en de gewone achtergestelde autotochtone bevolking, acht wat boeit die nou'.
Walgelijk links gedoe, bah zeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |