abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48362890
quote:
Op zondag 15 april 2007 22:10 schreef Frezer het volgende:

[..]

Tjah, het feit dat India en (vooral) pakistan kernwapens hebben is ook bepaald geen fijne gedachten, en daar is ook niks aan gedaan.

Iran maakt nu handig gebruik van het feit dat Amerika weinig kan.
ehhh pakistan heeft de technologie uit Nederland. Nederland wilde ingrijpen maar mochten dat niet van de VS die hadden een of andere operatie die mislukt is en voila pakistan heeft een kernwapen

ze wilde er dus wel wat aan doen maar het is mislukt
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_48374491
quote:
Op zondag 15 april 2007 22:10 schreef Frezer het volgende:

[..]

Tjah, het feit dat India en (vooral) pakistan kernwapens hebben is ook bepaald geen fijne gedachten, en daar is ook niks aan gedaan.

Iran maakt nu handig gebruik van het feit dat Amerika weinig kan.
boycotten maar daar is idd te weinig aan gedaan

en dat laatste klopt
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 16 april 2007 @ 17:33:00 #253
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48386561
Was volgens mij niet gepost, maar:
quote:
Guided missile destroyer USS Chafee embarks from Pearl Harbor for Gulf

April 12, 2007, 11:00 AM (GMT+02:00)

The Chafee will join up with the USS Nimitz carrier strike group and operate with the Stennis aircraft carrier group in the vicinity of Iranian shores
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_48401938
Toch vind ik het merkwaardig: India en Pakistan hebben kernbommen, Israël heeft kernbommen, Rusland en China hebben ze, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en de Verenigde Staten. In Nederland liggen ze opgeslagen.
En kerncentrales zijn nog veel meer verspreid en worden zelfs van alle kanten weer aanbevolen. Op grond van een quatsjverhaal dat ze geen bijdrage aan het broeikaseffect zouden leveren.

En nu doet iedereen opeens moeilijk over Iran! Heel vreemd! Je zou bijna achterdochtig worden!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 17 april 2007 @ 00:11:25 #255
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48402328
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 00:00 schreef Kees22 het volgende:
Toch vind ik het merkwaardig: India en Pakistan hebben kernbommen, Israël heeft kernbommen, Rusland en China hebben ze, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en de Verenigde Staten. In Nederland liggen ze opgeslagen.
En kerncentrales zijn nog veel meer verspreid en worden zelfs van alle kanten weer aanbevolen. Op grond van een quatsjverhaal dat ze geen bijdrage aan het broeikaseffect zouden leveren.

En nu doet iedereen opeens moeilijk over Iran! Heel vreemd! Je zou bijna achterdochtig worden!
Zucht...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_48402608
quote:

een land als Iran kan je niet vergelijken met de landen die jij noemde.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_48402684
quote:
Op maandag 16 april 2007 17:33 schreef -skippybal- het volgende:
Was volgens mij niet gepost, maar:
[..]
waarom is die niet gelijk vertrokken met de nimitz? en hoe lang duurt het voordat die boot aankomt? het staat iig zo vast als een huis dat er militair ingegrepen gaat worden zoveel als er ligt en onderweg is OMG das echt veel...

edit:
is het deze ?

gaat 57 KM per uur
pi_48402858
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 00:19 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

een land als Iran kan je niet vergelijken met de landen die jij noemde.
Waarom niet?

Zerstörer is ook wel een passende aanduiding voor zo'n ding: kapotmaker.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_48402922
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 00:28 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Waarom niet?
omdat het een gevaarlijk land is die door radicalen wordt bestuurt en ze kernenergie als excuus gebruiken om uranium te verrijken voor een kernwapen
pi_48402969
En dat geldt niet voor Israël, de VS, Rusland en Pakistan (min of meer in die volgorde)?
pi_48403084
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 00:32 schreef Kees22 het volgende:
En dat geldt niet voor Israël, de VS, Rusland en Pakistan (min of meer in die volgorde)?
pakistan hebben we geprobeerd tegen te houden dat is mislukt zoals je eerder had kunnen lezen...

de rest heeft ze al een behoorlijke tijd, dit is ook al meerdere malen aangegeven...

vertel eens waarom wil jij zo graag dat iran kernwapens krijgt? of ben jij zo naief om te denken dat ze daar niet mee bezig zijn

typo gefixt

[ Bericht 2% gewijzigd door GewoneMan op 17-04-2007 00:47:40 ]
pi_48403252
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 00:37 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

pakistan hebben we geprobeerd tegen te houden dat is gelukt zoals je eerder had kunnen lezen...

de rest heeft ze al een behoorlijke tijd, dit is ook al meerdere malen aangegeven...

vertel eens waarom wil jij zo graag dat iran kernwapens krijgt? of ben jij zo naief om te denken dat ze daar niet mee bezig zijn
Pakistan tegenhouden is gelukt? Voorzover ik weet heeft Pakistan echt wel een atoombom.
En waarom mag het wel als het al een behoorlijke tijd geleden is, en niet als dat nu is?

Ik ben voor uitbanning van alle kernwapens, maar ik ben ook voorstander van eerlijkheid. Ik ben geen voorstander van kern"energie", en Ahmadinejad geloof ik ook niet. Dus ik wil niet graag dat Iran kernwapens krijgt, maar ik vind wel dat de rest van de wereld niet zo moet liggen zeiken.
Laat ze dan eerst hun eigen kernwapens maar eens opruimen. Maar de VS willen zelfs tactische kernwapens ontwikkelen. Dus wat emmeren die nou?
pi_48403365
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 00:45 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Pakistan tegenhouden is gelukt? Voorzover ik weet heeft Pakistan echt wel een atoombom.
En waarom mag het wel als het al een behoorlijke tijd geleden is, en niet als dat nu is?
typo inmiddels gefixt, en ze hebben kernwapens geen atoombom. (nee dat is niet hetzelfde)
quote:
Ik ben voor uitbanning van alle kernwapens, maar ik ben ook voorstander van eerlijkheid. Ik ben geen voorstander van kern"energie", en Ahmadinejad geloof ik ook niet. Dus ik wil niet graag dat Iran kernwapens krijgt, maar ik vind wel dat de rest van de wereld niet zo moet liggen zeiken.
Laat ze dan eerst hun eigen kernwapens maar eens opruimen. Maar de VS willen zelfs tactische kernwapens ontwikkelen. Dus wat emmeren die nou?
we gaan onze kernwapens niet opruimen dus als je daarop wacht kan je lang wachten. wat betreft de tactische kernwapens die hebben ze al zowiezo de bunkerbuster maar ze zullen er ongetwijfeld meer hebben.
pi_48403473
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 00:50 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

typo inmiddels gefixt, en ze hebben kernwapens geen atoombom. (nee dat is niet hetzelfde)
Wat is het verschil???? Meen ik serieus!
quote:
[..]

we gaan onze kernwapens niet opruimen dus als je daarop wacht kan je lang wachten. wat betreft de tactische kernwapens die hebben ze al zowiezo de bunkerbuster maar ze zullen er ongetwijfeld meer hebben.
Nou dan, wat proberen ze anderen dan te ontzeggen wat ze zelf hebben. Of je, als ik het goed begrijp.
pi_48403799
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 00:55 schreef Kees22 het volgende:
Wat is het verschil???? Meen ik serieus!
vroeger hadden we de ABC wapens Atoom, Bilogische en Chemische wapens. dat is verandert na de komst van de neutronenbom wat dus een kernwapen is. Hierdoor is het ABC verhaal verandert in NBC namelijk: kern, Bilogische en Chemische wapens. de reden was simpel elk atoomwapen is een kernwapen maar niet elk kernwapen is een atoomwapen. net zoiets als bier en pils al het pils is bier maar niet al het bier is pils
quote:
Nou dan, wat proberen ze anderen dan te ontzeggen wat ze zelf hebben. Of je, als ik het goed begrijp.
omdat de wereldmachten macht willen behouden nogal logisch lijkt me.
pi_48404420
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 01:14 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

vroeger hadden we de ABC wapens Atoom, Bilogische en Chemische wapens. dat is verandert na de komst van de neutronenbom wat die dus een kernwapen is. Hierdoor is het ABC verhaal verandertd in NBC namelijk: kern, Biologische en Chemische wapens. de reden was simpel elk atoomwapen is een kernwapen maar niet elk kernwapen is een atoomwapen. net zoiets als bier en pils al het pils is bier maar niet al het bier is pils
[..]

omdat de wereldmachten macht willen behouden nogal logisch lijkt me.
OK. dat Kernwapen, Biologisch en Chemisch verandert tot NBC is logisch
Dat de wereldmachten ook de baas willen blijven, snap ik wel. Maar is het redelijk en eerlijk?
pi_48404545
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 01:49 schreef Kees22 het volgende:

[..]

OK. dat Kernwapen, Biologisch en Chemisch verandert tot NBC is logisch
Dat de wereldmachten ook de baas willen blijven, snap ik wel. Maar is het redelijk en eerlijk?
het leven is niet altijd eerlijk. welkom in de grote boze mensen wereld.

die dus een kernwapen is nee dat is niet goed gehehe die andere correctie klopte wel was inderdaad met een d (sue me )
pi_48404774
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 01:57 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

het leven is niet altijd eerlijk. welkom in de grote boze mensen wereld.

die dus een kernwapen is nee dat is niet goed gehehe die andere correctie klopte wel was inderdaad met een d (sue me )
De neutronenbom (v).
Dat is een tic van mij. Spelfouten. Typefouten is wat anders. Excuus, kan heel vervelend zijn.

Nee, ik weet wel dat het leven niet eerlijk is. Maar als je met allerlei wapentuig onder je arm eist, dat de buurjongens hun katapulten moeten neerleggen, val je voor mij toch wel door de mand.
  † In Memoriam † dinsdag 17 april 2007 @ 07:49:35 #269
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_48406022
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 00:50 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

Kernwapens:
Atoombom (kernsplitsing van uranium of plutonium)
Waterstofbom of H-bom (kernfusie van waterstof)
Neutronenbom (een aangepaste waterstofbom)
- en DU wapens horen er imo ook bij

Volgens mij behoort Pakistan bij het rijtje landen dat atoombommen heeft. Die zijn ook het meest eenvoudig, een hoeveelheid verrijkt uranium of plutonium is genoeg.

Vandaar ook dat als Iran per se kernwapens wil is het toch niet tegen te houden. Zodra een land centrifuges voor het verrijken van uranium heeft kan men ook uranium voor atoomwapens maken. Het enige dat isolatie, sancties en dreigen met een aanval doet is Iran aansporen ook daadwerkelijk bommen te gaan maken.

Pakistan heeft de centrifuges btw uit Nederland via Abdul Qadeer Khan.
  dinsdag 17 april 2007 @ 08:02:07 #270
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48406117
Abdul Q. Khan, het toonbeeld dat het allemaal 1 grote show kan zijn.

De persoon die uiteindelijk door een Nederlandse dienst opgepakt is. De persoon die in een Amsterdamse rechtbank veroordeeld zou worden, waarna er ineens het dossier kwijtraakte (volgens minister van Justitie / AIVD), maar, volgens de voorzitter van de rechtbank en onze premier destijds, kwam de CIA gewoon op bezoek. Wie moet je dan geloven.

Vervolgens speelde Abdul fijn, ongetwijfeld volgens plan, zijn kernwapengegevens door aan Noord-Korea, Libië en Iran, als ik het goed had. In ieder geval 3 landen.

Ergens zijn er sceptici die beweren dat de plannen van Abdul niet deugen, en dat je er geen kernbom mee kunt maken. Op zich zou dat wel grappig zijn.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 17 april 2007 @ 08:29:44 #271
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_48406421
quote:
. Dit verhaal is quatsch idd. Voorlopig is het dé methode om stroom op te wekken zonder dat er co2 wordt geproduceerd.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  dinsdag 17 april 2007 @ 08:36:09 #272
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48406538
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 08:29 schreef Frezer het volgende:

[..]

. Dit verhaal is quatsch idd. Voorlopig is het dé methode om stroom op te wekken zonder dat er co2 wordt geproduceerd.
Ehm, dat is niet helemaal waar.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 17 april 2007 @ 08:36:43 #273
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_48406550
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 00:31 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

omdat het een gevaarlijk land is die door radicalen wordt bestuurt en ze kernenergie als excuus gebruiken om uranium te verrijken voor een kernwapen
Dat geldt natuurlijk ook voor een land als Pakistan. Musharraf ligt redelijk op één lijn met het westen, maar ik zou me er niet over verbazen als hij een keer aan de kant wordt gezet, bijvoorbeeld door extremisten.

"Gelukkig" weten die extremisten ook dat 1 keer met zo'n ding gooien een heleboel shit voor jezelf betekend. Dus hebben en kijk-ons-een-stoer-zijn-met-een-bom gedrag is één ding, maar om er mee te gaan gooien moet je echt debiel en op zelfdestructie uit zijn. Neemt niet weg dat ik het geen prettige gedachte vind als ook Iran aan het rijtje kan worden toegevoegd.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  dinsdag 17 april 2007 @ 08:37:54 #274
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_48406576
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 08:36 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ehm, dat is niet helemaal waar.
Vertel.

edit: Met wat vlug gegoole heb ik idd wat gevonden. Geen cijfertjes kunnen vinden, maar het is in elk geval laag. Dat geldt ook voor de zogenaamde co2 neutrale energie bronnen, hoe ze zich precies verhouden weet ik dus nog niet.

[ Bericht 28% gewijzigd door Frezer op 17-04-2007 08:49:56 ]
pi_48409158
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 08:02 schreef Yildiz het volgende:

Vervolgens speelde Abdul fijn, ongetwijfeld volgens plan, zijn kernwapengegevens door aan Noord-Korea, Libië en Iran, als ik het goed had. In ieder geval 3 landen.
En Pakistan, en Saoedi-Arabië, en mogelijk meer.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_48410580
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 02:10 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De neutronenbom (v).
Dat is een tic van mij. Spelfouten. Typefouten is wat anders. Excuus, kan heel vervelend zijn.
whatever, excuus is niet nodig
quote:
Nee, ik weet wel dat het leven niet eerlijk is. Maar als je met allerlei wapentuig onder je arm eist, dat de buurjongens hun katapulten moeten neerleggen, val je voor mij toch wel door de mand.
als ze alleen maar katapulten hadden was er geen probleem en lagen er niet 4 vliegdekschepen met allerlei ondersteunende schepen in de perziche golf

Iran is een groot land met een behoorlijk leger en moderne wapens. Niet zo geavanceerd dan wij, en dat willen we graag zo houden.
pi_48411748
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 11:02 schreef GewoneMan het volgende:

Iran is een groot land met een behoorlijk leger en moderne wapens. Niet zo geavanceerd dan wij, en dat willen we graag zo houden.
Als men al een atoombom heeft dan moet die ook nog ergens naar toe geschoten worden, wat voor rakketten heeft iran dat het een dreiging voor ons (europa) zou vormen?

Vooral de arrogantie van de opmerking "dat willen we graag zo houden" ja daar maak je natuurlijk geen iraanse vrienden mee.

Iran moet in de optiek van veel mensen zich als een soort hond gedragen en als we een stok weggooiern het ook netjes weer gaan halen. Dat doe je een paar keer, maar daarna ga je toch ook aan je eigen belangen als land denken.

Het grote probleem is en blijft natuurliujk dat de VS zelf in 1970 begonnen zijn met het verstrekken van nuclaire technologie aan iran, en nu zeggen we opeens jullie mogen die technologie niet gebrbuiken.
pi_48411990
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 08:02 schreef Yildiz het volgende:
Abdul Q. Khan, het toonbeeld dat het allemaal 1 grote show kan zijn.

De persoon die uiteindelijk door een Nederlandse dienst opgepakt is. De persoon die in een Amsterdamse rechtbank veroordeeld zou worden, waarna er ineens het dossier kwijtraakte (volgens minister van Justitie / AIVD), maar, volgens de voorzitter van de rechtbank en onze premier destijds, kwam de CIA gewoon op bezoek. Wie moet je dan geloven.

Ergens zijn er sceptici die beweren dat de plannen van Abdul niet deugen, en dat je er geen kernbom mee kunt maken. Op zich zou dat wel grappig zijn.
Dat was de bedoeling dacht ik hem verkeerde plannen voor kernwapens meegeven zodat de hele meuk gesaboteerd zou worden en volgens mij is dat gedeeltelijk ook gelukt want zijn centrifuges zijn alles behalve efficient en het heeft nog vele jaren geduurd voordat ze daadwerkelijk werkten.

Maar iets is er misgegaan in het plan in ieder geval
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_48412041
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 11:02 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

whatever, excuus is niet nodig
[..]

als ze alleen maar katapulten hadden was er geen probleem en lagen er niet 4 vliegdekschepen met allerlei ondersteunende schepen in de perziche golf

gemiddeld loopt zo`n land 50 jaar achter op het westen en dat willen we idd zo houden.

Is het eerlijk nee, is het verstandig ja
pi_48412076
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 11:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als men al een atoombom heeft dan moet die ook nog ergens naar toe geschoten worden, wat voor rakketten heeft iran dat het een dreiging voor ons (europa) zou vormen?

Vooral de arrogantie van de opmerking "dat willen we graag zo houden" ja daar maak je natuurlijk geen iraanse vrienden mee.

Iran moet in de optiek van veel mensen zich als een soort hond gedragen en als we een stok weggooiern het ook netjes weer gaan halen. Dat doe je een paar keer, maar daarna ga je toch ook aan je eigen belangen als land denken.

Het grote probleem is en blijft natuurliujk dat de VS zelf in 1970 begonnen zijn met het verstrekken van nuclaire technologie aan iran, en nu zeggen we opeens jullie mogen die technologie niet gebrbuiken.
men maakt iran goede progressie met de rakketten die ze hebben ik dacht dat ze griekenland net konden raken
  † In Memoriam † dinsdag 17 april 2007 @ 11:58:31 #281
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_48412430
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 11:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

gemiddeld loopt zo`n land 50 jaar achter op het westen en dat willen we idd zo houden.

Is het eerlijk nee, is het verstandig ja
Je bent er iig eerlijk over.
pi_48412675
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 11:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

men maakt iran goede progressie met de rakketten die ze hebben ik dacht dat ze griekenland net konden raken
En van wie hebben we die informatie gekregen dat ze rakketten hebben die een bereik hebben van rond de 1600 kilometer?
pi_48412952
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 12:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En van wie hebben we die informatie gekregen dat ze rakketten hebben die een bereik hebben van rond de 1600 kilometer?
betrouwbare bron of van onze verslaggever
pi_48413407
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 12:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

betrouwbare bron of van onze verslaggever
Diezelfde bron die ons verteld heeft over die verplaatsbare wmd labratoria
Of de bron die verteld heeft over de rakketten die irak zou gehad hebben en ook ons geraakt zou kunnen hebben
quote:
En dat al in 1997, en nog steeds heeft iran die raketten niet. Maar we blijven maar alle leugens die ons verteld worden geloven.
pi_48413469
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 12:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Diezelfde bron die ons verteld heeft over die verplaatsbare wmd labratoria
Of de bron die verteld heeft over de rakketten die irak zou gehad hebben en ook ons geraakt zou kunnen hebben
[..]

En dat al in 1997, en nog steeds heeft iran die raketten niet. Maar we blijven maar alle leugens die ons verteld worden geloven.
nee volgens mij het iraanse persbureau zelf was iets met de shahab 3 of zo iets
pi_48413916
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 12:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

nee volgens mij het iraanse persbureau zelf was iets met de shahab 3 of zo iets
Dan is opeens het iraanse persbureau wel een betrouwbare bron maar als men andere berichten de wereld in gooit dan klopt het opeens niet. Nogal een selectieve nieuwsgaring zou ik dat willen noemen.
pi_48414241
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 12:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan is opeens het iraanse persbureau wel een betrouwbare bron maar als men andere berichten de wereld in gooit dan klopt het opeens niet. Nogal een selectieve nieuwsgaring zou ik dat willen noemen.
ach volgens mij staat het ook op globaldefense.org een vrij accurate site over de militaire hardware van een land
pi_48414452
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 12:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

ligt eraan wat voor soort nieuws positief nieuws over iran is betrouwbaarder vanuit andere bronnen negatief nieuws is het iraanse persbureau beter
pi_48440760
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 08:29 schreef Frezer het volgende:

[..]

Jaja, uranium groeit aan bomen. Je hoeft het alleen maar te plukken.

Ik heb, met gegevens uit een levenscyclusanalyse, eens een berekening gemaakt. De hoeveelheid CO2 die vrijkomt bij de opwekking van 1 MJ energie is met steenkool 0,265 kg. met olie 0,206 kg, met gas 0,134 kg en met uranium 0,127 kg. Dus maar marginaal beter dan bij gebruik van gas en veel en veel gevaarlijker en ingewikkelder.
Dat komt omdat het erts maar maximaal 0,3 gew-% (= 3 gram per kilo erts) uraniumoxide bevat, en uranium maar 0,7 % splijtbaar U-235. Als je echt op CO2 wilt besparen, moet je aan warmte-krachtkoppeling gaan doen of gewoon zuinig zijn met energie.

Van windmolens heb ik geen cijfers. Van zonnecellen weet ik alleen, dat de huidige generatie er ongeveer de halve levensduur over doet om de CO2-emissie van de productie weer terug te verdienen. Tijdens het maken van Si uit zand is nogal wat cokes en houtskool nodig om de zuurstof te binden.

Maar sorry, eigenlijk is dit buiten de orde. Het gaat er hier om, of "we" oorlog gaan voeren met Iran.
pi_48441154
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 11:58 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Inderdaad, daarvoor mijn respect. Maar ik geloof toch niet helemaal dat het verstandig is. Je maakt met een dergelijke houding namelijk geen vrienden (dat is nog tot daar aan toe) en wel vijanden (en dat geeft alleen maar trammelant).
pi_48443327
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 12:26 schreef Basp1 het volgende:

correctie wel dus.... shahab 3

The Shahab-3 (Persian: شهاب-3, meaning "Meteor-3") is a medium-range ballistic missile (MRBM) developed by Iran and based on the Nodong-1. An early variant could fly 1,300 km; a later one may reach nearly 2,100 km. It was tested from 1998 to 2003 and added to the military arsenal on July 7, 2003, with an official unveiling by Ayatollah Khamenei on July 20.
Only by great risks can great results be achieved.
an Achaemenian, a Persian, son of a Persian, an Aryan, having Aryan lineage...
pi_48443582
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 23:05 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Inderdaad, daarvoor mijn respect. Maar ik geloof toch niet helemaal dat het verstandig is. Je maakt met een dergelijke houding namelijk geen vrienden (dat is nog tot daar aan toe) en wel vijanden (en dat geeft alleen maar trammelant).
het wordt pas echt trammelant als die vijanden geavanceerde wapens hebben, gelukkig valt dat bij iran nog mee. laten we dat vooral zo houden.
pi_48443733
quote:
Op woensdag 18 april 2007 00:13 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

het wordt pas echt trammelant als die vijanden geavanceerde wapens hebben, gelukkig valt dat bij iran nog mee. laten we dat vooral zo houden.
Iran is nooit een oorlog begonnen, als je kijkt naar de VS ben je morgen nog niet klaar...
Met de VS is het pas trammelant stelletje agressieven!
Only by great risks can great results be achieved.
an Achaemenian, a Persian, son of a Persian, an Aryan, having Aryan lineage...
pi_48445513
quote:
Op woensdag 18 april 2007 00:13 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

Ik vind bermbommen en zelfmoordenaars niet echt geavanceerd. Maar ze geven wel trammelant.
pi_48471819
quote:
Op woensdag 18 april 2007 02:00 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik vind bermbommen en zelfmoordenaars niet echt geavanceerd. Maar ze geven wel trammelant.
jazeker maar stel je voor dat zo`n zelfmoordenaar controlle krijgt over een nuke (op welke manier dan ook)
pi_48474038
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 11:58 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ik bedoel dan op militair gebied he, op energie gebied zou het me een worst zijn voor mijn part bouwen we een reactor in iran die alleen voor energie gebriukt kan worden dat is mij best.
pi_48474133
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 23:05 schreef Kees22 het volgende:

[..]

je maakt beiden vergeet niet dat het dan verder gaat dan alleen iran als iran er 1 heeft wil de rest van de regio er ook 1 en dat zie je ook terug komen in het opnieuw opstarten van de kern"energie"programma`s daar.
Dus door zich zo op te stellen maakt de VS vrienden met het MO en de EU maar vijanden met iran je moet dan kijken wie je liever als vriend hebt.
pi_48474263
quote:
Op woensdag 18 april 2007 02:00 schreef Kees22 het volgende:

[..]

in vergelijking met een tank valt het nogal mee of een kruisraket
  Moderator donderdag 19 april 2007 @ 10:41:27 #299
8781 crew  Frutsel
pi_48494485
'Iran verder met atoomprogramma dan gedacht' Nieuws.NL

(Novum/AP) - Iran is verder met zijn atoomprogramma dan tot nu toe is aangenomen. Dat blijkt volgens het persbureau Associated Press uit een document van het Internationaal Atoomagentschap (IAEA). Iran zou begonnen zijn met het proces waarbij uraniumgas in centrifuges wordt geleid zodat het verrijkt kan worden tot het niveau waarop het geschikt is voor gebruik in wapens.

In het document, een woensdag verstuurde brief van het agentschap aan een Iraanse overheidsfuctionaris, laat de organisatie haar ongenoegen blijken over Irans weigering om waarnemers van het Atoomagentschap toe te laten tot een zogenoemde zwaar water-reactor. Die reactor kan in de toekomst mogelijk plutonium produceren. Plutonium kan, net als uranium, in verrijkte vorm gebruikt worden voor de productie van kernwapens.

Uit de brief valt ook op te maken dat Iran inmiddels 1.300 ultracentrifuges in gebruik heeft in het complex in Natanz, een sterke stijging ten opzichte van eerdere berichten. Twee weken geleden schatten kenners van Irans atoomprogramma, onder wie IAEA-chef Mohamed ElBaradei, dat aantal nog op hoogstens zeshonderd. Het bericht van de zijde van Iran, dat het al drieduizend centrifuges in bedrijf heeft, werd toen als zeer overdreven beschouwd
pi_48519862
Ik heb er de ballen verstand van, maar is er een soort omslagpunt wanneer men weet dat het echt om kernenergie, of om het maken van kernwapens gaat?
Of ligt het zo nauw, dat men het pas weet als het te laat is
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')