abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 april 2007 @ 17:15:36 #1
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_48084468
Afgelopen maandag was er een documentaire over de machtige Israel lobby in de Verenigde Staten van het documentaire programma tegenlicht. Hierin zie je dat de macht van deze beweging , de Aipac, zover gaat dat ze politici die ook maar een beetje kritisch zijn, helemaal demoniseren en zwartmaken dmv de media en op zo'n manier ervoor zorgen dat zo'n persoon niet voor een tweede keer herkozen word.

Bekijk de aflevering hier
pi_48084695
Ik zie het, de joden zitten overal!!

Wat dacht je van om een tweede endlösung organiseren, m'n rooie kameraad?
pi_48084781
Antisemitisme, slotje.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  vrijdag 6 april 2007 @ 17:30:02 #4
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_48084926
Ik kijk em nu, begin komt al een beetje tendentieus over...
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  vrijdag 6 april 2007 @ 17:37:00 #5
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_48085135
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 17:25 schreef Apropos het volgende:
Antisemitisme, slotje.
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 17:22 schreef -JSM- het volgende:
Ik zie het, de joden zitten overal!!

Wat dacht je van om een tweede endlösung organiseren, m'n rooie kameraad? [afbeelding]
Ja daar gaat deze aflevering ook over, mensen die iets van kritiek hebben worden uitgemaakt voor antisemiet. Wat nergens op slaat. Maar bedankt voor de bevestiging
pi_48085192
Ik heb het al gezien, interessante aflevering.
Loopt ook al een topic over in NWS.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_48085298
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 17:37 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

[..]

Ja daar gaat deze aflevering ook over, mensen die iets van kritiek hebben worden uitgemaakt voor antisemiet. Wat nergens op slaat. Maar bedankt voor de bevestiging
Ten eerste was het een grap en ten tweede ben je er zelf ook niet vies van.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  vrijdag 6 april 2007 @ 17:44:15 #8
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_48085386
OMG, ze proberen niet eens gebalanceerd over te komen.

Jammer, gemiste kans.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  vrijdag 6 april 2007 @ 18:02:38 #9
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_48085913
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 17:41 schreef Apropos het volgende:

[..]

Ten eerste was het een grap en ten tweede ben je er zelf ook niet vies van.
Uit tekstberichten is niet altijd te halen dat het om een grap gaat.

Maar je hebt gelijk, die stelling van mij heeft wat meer onderbouwing nodig. 'Cuba Futuro' een organisatie die aangesloten is bij het 'Cuba platform', ondersteunt, samen met Pax Christi, het 'Varela Project':
(van hun site)
quote:
PROJECTEN

Activiteiten algemeen
- Het internationaal ondersteunen van burgerinitiatieven in Cuba, zoals onafhankelijke mensenrechtenorganisaties, vakbonden, onafhankelijk pers en bibliotheken, etc.

- Het bevorderen van internationale activiteiten ten behoeve van de vrijlating van politieke gevangenen.

- Ondersteuning genereren in ‘Brussel’ voor het referendum in zake democratische hervormingen zoals voorgesteld door het ‘Varela project’.

- Het bevorderen van bewustwording in de Europese toeristensector inzake de Cubaanse realiteit en het ontwikkelen van concrete activiteiten daartoe.

- Bevorderen dat Europese investeerders in Cuba zich houden aan de internationale arbeidsrechten zoals overeengekomen in de Internationale Arbeidsorganisatie (ILO)

- Het organiseren van bezoeken aan het eiland van experts, die de dissidentie terzijde kan staan naar een vreedzame politieke overgang.
Dat is het punt waar het bij mij helemaal omgaat. Dit 'Varela project' is opgericht om zogenaamd 'democratische hervormingen in Cuba te ondernemen', door de Cubaan Oswaldo Paya, die het hoofd is van de 'christelijke vrijheidsbeweging'. Paya is, samen met handlangers, opgepakt vanwege het collaboreren met een vijandige natie, de Verenigde Staten, iets wat overigens in alle landen tot celstraf zou leiden. Daarnaast zou hij informatie doorgespeeld hebben. Hij en de andere opgepakte mensen, zijn wat bij ons bekend staan als 'de dissidenten'. Als straf voor het oppakken van deze 'dissidenten' kondigde de EU een boycot met Cuba aan, dat tot de dag van vandaag voortduurt. Hier staan foto's waarbij Paya op bezoek is bij James Carson, chef van de 'United States Interests Section' in Cuba (tot 2005). Dit is bij wet verboden, naast dat het geen officiele ambassade is, is de VS officieel een staatsvijand. Dit zou dus bij elk land een gevangenisstraf opleveren, in sommige landen zelfs de doodstraf vanwege hoogverraad.
pi_48085949
Dubbeltopic, [Tegenlicht VPRO] De Israel Lobby loopt beter.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')