quote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:19 schreef MaxPower het volgende:
Ik heb vandaag Hard Gras 2 en 17 (van Basten) binnengekregen. Via marktplaats gekocht. Nu is mijn collectie compleet, van 1 t/m 54![]()
![]()
Ik mis er nog 9quote:
Pfoe, dat weet ik zo niet. Top 3 is sowieso:quote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:12 schreef TerroRobbie het volgende:
Wat is je top 10 Maxpower? (eventueel in willekeurige volgorde)
Is echt aan te raden. Geweldig boek.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:51 schreef TerroRobbie het volgende:
Oke zal het mooiste leven eens bestellen die andere 2 heb ik al.
Daar moet ik 2 ook nog van danquote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:47 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Pfoe, dat weet ik zo niet. Top 3 is sowieso:
1. Het mooiste leven (sc Heerenveen)
2. De coolsingel bleef leeg (Hard Gras 7)
3. Je hebt het niet van mij (Vitesse)
Daarna zijn er een hoop inwisselbaar.
Voor oude nummers van Hard Gras zou ik gewoon een keer bij De Slegte naar binnenlopen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:25 schreef TerroRobbie het volgende:
Iemand nog een paar aanradertjes van hard gras boeken? (Ben een beetje op marktplaats aan het shoppen.)
Hard Gras 45 - Het verhaal over voetballen in de gevangenisquote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:25 schreef TerroRobbie het volgende:
Iemand nog een paar aanradertjes van hard gras boeken? (Ben een beetje op marktplaats aan het shoppen.)
Utrecht heb ik er ooit een stuk of 15 vandaan gehaaldquote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:32 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Voor oude nummers van Hard Gras zou ik gewoon een keer bij De Slegte naar binnenlopen.
Morgen eens in Den Bosch kijken danquote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:32 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Voor oude nummers van Hard Gras zou ik gewoon een keer bij De Slegte naar binnenlopen.
Goed rijtje!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:40 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Hard Gras 45 - Het verhaal over voetballen in de gevangenis
Hard Gras 41 - De culthelden
Hard Gras 43 - Over Adriaanse
Hard Gras 37 - Voetbal en de dood
Hard Gras 36 - De geschiedenis
quote:Op woensdag 4 juli 2007 05:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die van Vitesse is nu al een legende
Ik vind die van Van Nistelrooy(Duncan) ook wel de moeite waard
In Den Haag hebben ze er altijd wel een aantal, hoe dat in andere plaatsen is weet ik niet.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:42 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Utrecht heb ik er ooit een stuk of 15 vandaan gehaald![]()
Andere plaatsen hadden wat minder.
Ik ga vanmiddag nog even kijken.quote:Op woensdag 4 juli 2007 10:59 schreef MaxPower het volgende:
In Groningen vaak ook wel, al is het minimaal een jaar geleden dat ik bij de Slegte geweest ben. Wellicht ga ik er vrijdag even langs, misschien kom ik nog wat leuks tegen.
Nee, bij de Slegtequote:
Bespaar je de moeite, ze hebben er maar 3.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:45 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Morgen eens in Den Bosch kijken dan
Het is erg leuk, vooral de passage over de League Cuyp Winst in 87 (en met name de halve finale tegen Tottenham) is erg leuk. Doet me erg denken aan de bekerwinst van mijn club Roda in 97: volkomen onverwacht een prijs winnen, voor het eerst in jaren.een prijs winnen en volwassen kerels die buiten zichzelf van vreugde raken en minutenlang staan te huilen etc.quote:Op woensdag 11 juli 2007 22:43 schreef Urquhart het volgende:
Mooi, heb ik komend weekend wat te lezen in de zon.
Welke boeken zijn dat?? Lijkt me ook erg interessant om te lezen. Ben ook sinds kort lid van Hard Grasquote:Op zondag 1 juli 2007 20:59 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Ik heb zelf nu 3 boeken liggen over verdwenen Engelse clubs. Mooie literatuur voor de zomeravonden.
Toen zijn wij nog genaaid in de halve finale tegen julliequote:Op woensdag 11 juli 2007 22:47 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Doet me erg denken aan de bekerwinst van mijn club Roda in 97: volkomen onverwacht een prijs winnen, voor het eerst in jaren.een prijs winnen en volwassen kerels die buiten zichzelf van vreugde raken en minutenlang staan te huilen etc.
Genaaid? Dat weet ik echt niet meer. In mijn herinnering was het een saaie wedstrijd die in 0-0 keek te eindigen, maar die Roda won omdat Sibon toevallig tegen een bal aanliep.quote:Op donderdag 12 juli 2007 17:38 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Toen zijn wij nog genaaid in de halve finale tegen jullie![]()
Haha, heeft SMOOK stiekem toch een boek ervan gemaakt!quote:Op donderdag 12 juli 2007 18:40 schreef MaatjeTho het volgende:
Ik heb net het boek "La Nostra Unica Fede" besteld, een bundel over de verhalen van Napoli waarvan er enkelen ook op dit forum te lezen waren.
Het is te verkrijgen: http://www.smook.biz/winkel/product_info.php?products_id=22&osCsid=6afe59c1075e74dff37a98b029cb743a
Ik ben benieuwd![]()
Hoe doe ik trouwens een url achter een woord verstoppen zeg maar? Ik zag hem niet tussen de opmaaktoetsen staan of moet dat 'met de hand'?
Die van Vitesse is goed jaquote:Op vrijdag 13 juli 2007 00:37 schreef DutchGooner het volgende:
Gisteren Hard Gras 48 over Vitesse gekregen en vandaag in 1 adem uitgelezen, wat een slapstick
Vak 127 is zeker een aanrader. Dat boek van Paul Vos vind ik ook helemaal niets.quote:Op donderdag 12 juli 2007 20:14 schreef Lennox het volgende:
Dat boek van Paul Vos (Hooligans) heb ik tijdje terug gelezen. Niet echt speciaal en je hebt het zo uit.
Ga nu dat van "Vak 127" maar eens bestellen.
Ook besteld.quote:Op donderdag 12 juli 2007 18:40 schreef MaatjeTho het volgende:
Ik heb net het boek "La Nostra Unica Fede" besteld, een bundel over de verhalen van Napoli waarvan er enkelen ook op dit forum te lezen waren.
Het is te verkrijgen: http://www.smook.biz/winkel/product_info.php?products_id=22&osCsid=6afe59c1075e74dff37a98b029cb743a
Ik ben benieuwd![]()
Hoe doe ik trouwens een url achter een woord verstoppen zeg maar? Ik zag hem niet tussen de opmaaktoetsen staan of moet dat 'met de hand'?
Vind vak 127 ook niet echt geweldig. Te simpel in mijn ogen. Iedere "gek" had het kunnen schrijven. Vind zijn schrijfstijl te weinig kenmerkend / aansprekend.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 10:42 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Vak 127 is zeker een aanrader. Dat boek van Paul Vos vind ik ook helemaal niets.
Paultje laat teveel merken dat ie Utrecht supporter is helaas.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 10:42 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Vak 127 is zeker een aanrader. Dat boek van Paul Vos vind ik ook helemaal niets.
Valt je tegen hoor. Omnifacer zei in een eerder topic ook al zoiets, maar het is verdomd lastig om uit het schoolkrantniveau te komen. En als je het wel kan: beginnen met schrijven!quote:Op zondag 15 juli 2007 23:37 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Vind vak 127 ook niet echt geweldig. Te simpel in mijn ogen. Iedere "gek" had het kunnen schrijven. Vind zijn schrijfstijl te weinig kenmerkend / aansprekend.
Heb hem al een tijdje maar nog steeds niet uit, lees af en toe een verhaaltje.
Ga ik dit seizoen doen. De vraag is alleen wie er zit te wachten op "Een jaar lang Vak M, van de Geusselt tot de LangeLeegte"quote:Op zondag 15 juli 2007 23:43 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Valt je tegen hoor. Omnifacer zei in een eerder topic ook al zoiets, maar het is verdomd lastig om uit het schoolkrantniveau te komen. En als je het wel kan: beginnen met schrijven!
De 'markt' is natuurlijk vrij klein voor dat soort boeken.quote:Op maandag 16 juli 2007 00:51 schreef MaxPower het volgende:
En dan te bedenken dat de auteur nu pas wat centjes overhoudt aan VAK 127... De eerste druk was slechts break even draaien...
Ik kan niet zo snel iets vinden over oplages van voetbalboeken, sportboeken en 'gewone' literatuur. Kwam wel tegen dat Hard Gras een oplage van 10.000 heeft. Maar goed, de kosten van het drukken en leveren zijn ook vrij prijzig. Denk dat je er moeilijk van kan leven of een echt leuk bedrag erbij verdienen.quote:Op maandag 16 juli 2007 16:49 schreef MaxPower het volgende:
Dat valt wel mee volgens mij. Niet kleiner dan voor hoogdravende literatuur iig.
Hugo Borst/ Hard Gras kreeg zelfs subsidie voor Hard Gras 7.quote:Op maandag 16 juli 2007 18:16 schreef MaxPower het volgende:
Daarom is 90% van de schriijvers ook armoedzaaiers
Niks en, is gewoon een leuk weetje aanvullend op het gesprek dat we hadden.quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:00 schreef Lennox het volgende:
En? Dat zegt niks over armoedzaaier zijn, dat is gewoon je recht in bepaalde gevallen. Bijdrage aan kunst/cultuur leveren, dan wordt dat gesponsord.
Erg goed boek. Het is een leuk verhaal, maar wat ik er vooral goed aan vind is dat Parks er in slaagt om het hooligan/ultra-zijn te beschrijven zoals het is. De meeste buitenstaanders vinden het nodig om hun afkeer uit te spreken en de moraliserende vinger op te heffen, zonder te snappen waar het nu echt om gaat. Parks lijkt het wel te snappen en houdt zich verre van 'CDA-gezwets'.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:02 schreef Urquhart het volgende:
Een seizoen met Hellas Verona,
is dat leuk, of juist niet....waar gaat het over ?quote:Op donderdag 19 juli 2007 09:29 schreef Vale17 het volgende:
Het 17de van Elvin Post
fictie?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:16 schreef El_Bassie het volgende:
Ja, heb het boek hier thuis liggen.Super boek, erg herkenbaar voor iedereen die in een een lager amateurteam voetbalt.
Alhoewel er nog altijd verhalen de ronde doen dat dat verhaal niet helemaal juist is en deels door de Sovjets verzonnen danwel sterk overdreven is. De winnaar schrijft immers de geschiedenis.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:21 schreef Beschouw het volgende:
Boek over Dynamo Kiev in de Tweede Wereldoorlog in één ruk uitgelezen. Indrukwekkend.
moet ik ook nog steeds lezenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:21 schreef Beschouw het volgende:
Boek over Dynamo Kiev in de Tweede Wereldoorlog in één ruk uitgelezen. Indrukwekkend.
Voor mensen die een bredere interesse hebben dan alleen voetbalboeken, Vals Beeld van Elvin Post is zeker een aanraderquote:Op donderdag 19 juli 2007 09:29 schreef Vale17 het volgende:
Het 17de van Elvin Post
Dat het door de Sovjets verzonnen is betwijfel ik. Heb al veel boeken over WO II gelezen en wat in het boek over Dynamo verteld wordt, de repressies van de Duitse bezetters van Kiev, het leven van alledag en het reilen en zeilen van de voetballers in die ellendige tijd lijkt me geen Sovjet 'propaganda'. Het was echt zo. Trouwens, in het boek staat ook het Sovjetverhaal over de belevenissen van Dynamo en dat luidt toch wel anders dan het verhaal van Andy Dougan.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:39 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Alhoewel er nog altijd verhalen de ronde doen dat dat verhaal niet helemaal juist is en deels door de Sovjets verzonnen danwel sterk overdreven is. De winnaar schrijft immers de geschiedenis.
Nee, volgens mij speelde hij echt in dat team.quote:
Hij speelt inderdaad echt in dat team. Het is gewoon een verzameling van de columns, al heeft hij er wel wat bijgeschreven geloof ikquote:
Als ik Het wonder van Castel di Sangro heb uitgelezen, ga ik denk ik aan Het mooiste leven beginnenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:47 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Pfoe, dat weet ik zo niet. Top 3 is sowieso:
1. Het mooiste leven (sc Heerenveen)
2. De coolsingel bleef leeg (Hard Gras 7)
3. Je hebt het niet van mij (Vitesse)
Daarna zijn er een hoop inwisselbaar.
Yep, bundel van SMOOK, die hier ook post, eigenlijk louter over Napoli.quote:Op donderdag 12 juli 2007 18:40 schreef MaatjeTho het volgende:
Ik ben benieuwd![]()
Ik dreigde halverwege ook even af te haken, maar toen ik eenmaal door dat saaie stuk heen was ging het wel weer.quote:Op zondag 5 augustus 2007 16:48 schreef Lennox het volgende:
Ik kreeg hem niet uitgelezen (Castel di Sangro dus).
Aah, opzich wel een leuk nummer, maar wel hele korte bio'tjes. En een wat langer stuk over Aimarquote:Op zondag 5 augustus 2007 20:09 schreef Fides het volgende:
Heb deze week ff de Hard Gras over kleine grote spelers gehaald. 2 euro. Wel vermakelijk om te lezen maar verder niet heel bijzonder.
Saviola, en een vermakelijk verhaal over een Feyenoorder van 1.59m.quote:Op zondag 5 augustus 2007 20:19 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Aah, opzich wel een leuk nummer, maar wel hele korte bio'tjes. En een wat langer stuk over Aimaren nog wat spelers.
Ik heb hem bij De Slegte gehaald.quote:Op zondag 5 augustus 2007 18:51 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Waar is Voetbalkoorts/ Fever Pitch nog te krijgen?
Pff, pas weer bij De Slegte geweest, maar daar hadden ze helemaal niets boeiends (Den Bosch). Utrecht vind ik nog steeds 1 van de betere, hadden een stuk of 15 Hard Gras. Vanaf nu dus ook goed opletten voor Fever Pitch, bedanktquote:Op maandag 6 augustus 2007 10:27 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik heb hem bij De Slegte gehaald.
Afgelopen zaterdag nog in DB geweest maar ze hadden er maar 3 staan van Hard Gras.quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:26 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Pff, pas weer bij De Slegte geweest, maar daar hadden ze helemaal niets boeiends (Den Bosch). Utrecht vind ik nog steeds 1 van de betere, hadden een stuk of 15 Hard Gras. Vanaf nu dus ook goed opletten voor Fever Pitch, bedankt![]()
Inderdaad, maar een stuk of 3. Wel hadden ze nog Bestemming Zanderij, dat is opzich nog wel ok geloof ik.quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:32 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Afgelopen zaterdag nog in DB geweest maar ze hadden er maar 3 staan van Hard Gras.
Heb er wel Zwaar Leer meegenomen over hoet voetbal in Engeland.
Als je Fever Pitch zoekt (in het Engels) kan je hem van mij lenen als je in de buurt woont.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |