abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51513264
Opvallend dat niemand de HG editie van de Mosveld Baby's noemt. Die is ook prachtig!
volgende wedstrijden:
pi_51526425
quote:
Op maandag 16 juli 2007 00:51 schreef MaxPower het volgende:
En dan te bedenken dat de auteur nu pas wat centjes overhoudt aan VAK 127... De eerste druk was slechts break even draaien...
De 'markt' is natuurlijk vrij klein voor dat soort boeken.
pi_51526491
Dat valt wel mee volgens mij. Niet kleiner dan voor hoogdravende literatuur iig.
pi_51526871
quote:
Op maandag 16 juli 2007 16:49 schreef MaxPower het volgende:
Dat valt wel mee volgens mij. Niet kleiner dan voor hoogdravende literatuur iig.
Ik kan niet zo snel iets vinden over oplages van voetbalboeken, sportboeken en 'gewone' literatuur. Kwam wel tegen dat Hard Gras een oplage van 10.000 heeft. Maar goed, de kosten van het drukken en leveren zijn ook vrij prijzig. Denk dat je er moeilijk van kan leven of een echt leuk bedrag erbij verdienen.
pi_51529141
Daarom is 90% van de schriijvers ook armoedzaaiers
pi_51584656
Ik Voetbalkoorts inmiddels bijna uitgelezen, en inderdaad een erg leuk boek. Veel herkenbare dingen die hij ook schrijft, en die ik in mijzelf herken. Inderdaad een aanrader dus.

Ik zag dat ze op Bol.com tegenwoordig ook tweedehands boeken verkopen, en zag ook meteen Het wonder van Castel di Sangro staan. Aangezien ik dat boek altijd nog wilde lezen, maar nergens kon vinden, heb ik het meteen maar besteld. Als ik die gelezen heb, heb ik "De Grote Drie" (1. Een seizoen met Hellas Verona, 2. Het wonder van Castel di Sangro en 3. Voetbalkoorts) die hier regelmatig in dit topic worden genoemd, gelezen.
pi_51585439
Ik heb The miracle of Castel di Sangrio hier nog liggen. Nooit uitgelezen (vrij saai vind ik het)
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_51590193
quote:
Op maandag 16 juli 2007 18:16 schreef MaxPower het volgende:
Daarom is 90% van de schriijvers ook armoedzaaiers
Hugo Borst/ Hard Gras kreeg zelfs subsidie voor Hard Gras 7.
pi_51590319
En? Dat zegt niks over armoedzaaier zijn, dat is gewoon je recht in bepaalde gevallen. Bijdrage aan kunst/cultuur leveren, dan wordt dat gesponsord.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_51590459
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 13:00 schreef Lennox het volgende:
En? Dat zegt niks over armoedzaaier zijn, dat is gewoon je recht in bepaalde gevallen. Bijdrage aan kunst/cultuur leveren, dan wordt dat gesponsord.
Niks en, is gewoon een leuk weetje aanvullend op het gesprek dat we hadden.
  woensdag 18 juli 2007 @ 21:54:18 #161
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_51607565
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 10:02 schreef Urquhart het volgende:
Een seizoen met Hellas Verona,
Erg goed boek. Het is een leuk verhaal, maar wat ik er vooral goed aan vind is dat Parks er in slaagt om het hooligan/ultra-zijn te beschrijven zoals het is. De meeste buitenstaanders vinden het nodig om hun afkeer uit te spreken en de moraliserende vinger op te heffen, zonder te snappen waar het nu echt om gaat. Parks lijkt het wel te snappen en houdt zich verre van 'CDA-gezwets'.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  donderdag 19 juli 2007 @ 09:29:03 #162
184336 Vale17
Divide et impera
pi_51618634
Het 17de van Elvin Post
  donderdag 19 juli 2007 @ 12:29:04 #163
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_51623358
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 09:29 schreef Vale17 het volgende:
Het 17de van Elvin Post
is dat leuk, of juist niet....waar gaat het over ?

Misschien leuk als je er iets over vertelt, of heb je het zelf (nog) niet gelezen ?
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  vrijdag 20 juli 2007 @ 18:29:54 #164
184336 Vale17
Divide et impera
pi_51669507
Nog niet gelezen.. Maar ik dacht misschien doet het wat stof opwaaien bij het noemen van de titel.

Voor alle voetballers in de lagere regionen van het amateurvoetbal zijn het herkenbare taferelen die worden beschreven. Elke zondag vroeg op, want je moet om half tien spelen. Vlak voor de wedstrijd moeten constateren dat er te weinig man zijn. Maar toch, plezier staat voorop bij deze vriendenploeg. Elvin Post schrijft op een aanstekelijke, humoristische en relativerende wijze: 'Vorig jaar werden jullie kampioen, nu staan jullie laatste. Wees blij dat je niet in de grijze middenmoot staat, dan speel je helemaal nergens voor. En zelfs dan: het gaat jullie op dit niveau toch vooral om het plezier en niet om de wekelijkse drie punten. Het is maar een spelletje, er zijn belangrijkere dingen in het leven.'
Bron: bol.com
pi_51671056
Ja, heb het boek hier thuis liggen.Super boek, erg herkenbaar voor iedereen die in een een lager amateurteam voetbalt.
pi_51672728
Dat is toch de verzameling van de serie die in het AD gestaan heeft? Of is het echt een apart boek geworden rond hetzelfde thema? Was altijd wel aardig om te lezen, al kon je in die kortere stukken in het AD nooit echt de figuren goed leren kennen. Maar dat kan in het boek dus anders zijn.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:13:05 #167
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_51674583
Ik heb nog een Engels boek liggen, dat ik nog moet lezen dat ook over een recreatie-elftal gaat: Any chance of a game?
pi_51674843
Boek over Dynamo Kiev in de Tweede Wereldoorlog in één ruk uitgelezen. Indrukwekkend.
pi_51675405
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 19:16 schreef El_Bassie het volgende:
Ja, heb het boek hier thuis liggen.Super boek, erg herkenbaar voor iedereen die in een een lager amateurteam voetbalt.
fictie?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:39:46 #170
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_51675451
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:21 schreef Beschouw het volgende:
Boek over Dynamo Kiev in de Tweede Wereldoorlog in één ruk uitgelezen. Indrukwekkend.
Alhoewel er nog altijd verhalen de ronde doen dat dat verhaal niet helemaal juist is en deels door de Sovjets verzonnen danwel sterk overdreven is. De winnaar schrijft immers de geschiedenis.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:40:30 #171
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_51675483
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:21 schreef Beschouw het volgende:
moet ik ook nog steeds lezen
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:44:09 #172
184336 Vale17
Divide et impera
pi_51675603
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 09:29 schreef Vale17 het volgende:
Het 17de van Elvin Post
Voor mensen die een bredere interesse hebben dan alleen voetbalboeken, Vals Beeld van Elvin Post is zeker een aanrader
pi_51675881
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:39 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Alhoewel er nog altijd verhalen de ronde doen dat dat verhaal niet helemaal juist is en deels door de Sovjets verzonnen danwel sterk overdreven is. De winnaar schrijft immers de geschiedenis.
Dat het door de Sovjets verzonnen is betwijfel ik. Heb al veel boeken over WO II gelezen en wat in het boek over Dynamo verteld wordt, de repressies van de Duitse bezetters van Kiev, het leven van alledag en het reilen en zeilen van de voetballers in die ellendige tijd lijkt me geen Sovjet 'propaganda'. Het was echt zo. Trouwens, in het boek staat ook het Sovjetverhaal over de belevenissen van Dynamo en dat luidt toch wel anders dan het verhaal van Andy Dougan.
pi_51677478
Dougan heeft voldoende research gedaan inderdaad. Hij houdt overigens nog wel een slag om de arm m.b.t. het waarheidsgehalte, al komt zijn verhaal wel het dichtst bij hoe het echt gebeurd is denk ik.
pi_51688398
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:38 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

fictie?
Nee, volgens mij speelde hij echt in dat team.
www.thuisuiteten.nl
pi_51696354
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:38 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

fictie?
Hij speelt inderdaad echt in dat team. Het is gewoon een verzameling van de columns, al heeft hij er wel wat bijgeschreven geloof ik
pi_51886965
Heb de eerste vakantieweek mede gebruikt voor het lezen van Onder Marokkanen van Igor Wijnker.

Leuk geschreven en een interessant boek. Het geeft wel een aardig beeld van de Marokkaanse samenleving in Nederland en alle goede / minder goede kanten daaraan. Maar wat me vooral opvalt is het rommeltje dat er aan de beleidskant gemaakt wordt. Aangezien ik zelf aardig kan oordelen hoe het er bij een groot deel van de amateurclubs aan toe gaat, vind ik dit toch zeer wonderlijk.

Natuurlijk, het beleid van een club met overwegend Nederlandse leden valt niet te vergelijken met dat bij een vrijwel volledig Marokkaanse vereniging. Maar eigenlijk is er gewoon geen beleid. De voorzitter is de grote man en regelt alles, ook qua geld, maar om nu te zeggen dat dit allemaal zo goed gaat? De meeste bestuursleden, op de volledig Chabab-gekke Habib na, doen eigenlijk niks. Zo wordt er geen contributie geïnd, in elk geval niet actief. Er wordt niets geregeld met de gemeente, zodat de accommodatie niet kan worden aangepast en er later zelfs een frisbee-vereniging aanspraak mag maken op een veld. Zonder dat ze dit krijgen overigens.

Dan zijn er zo'n 50 spelers ingeschreven als lid van de A-selectie van Chabab. Dat moet ook wel, want om de haverklap verdwijnen er selectiespelers. Soms omdat ze niet meer willen spelen, omdat ze zijn aangetast in hun trots. Of omdat ze het land uitgezet worden, zoals de Nigeriaan Charlie. Sowieso is het lastig werken met die Nigerianen, die naar eigen zeggen allemaal prof zijn, één zelfs van Levski Sofia. Ze krijgen via de club een woning en wat geld voor strippenkaarten. De premies zijn hun verdere inkomsten. Nog zoiets: ze krijgen alleen een premie bij winst, zodat bij een gelijke stand erg veel risico wordt genomen en er soms onnodig wordt verloren.

Ondertussen kan Igor Wijnker eigenlijk relatief eenvoudig opklimmen tot bestuurslid, mede omdat ze denken dat hij als Nederlander alles wel kan regelen.

Voorbeeld van het beleid dat er dus eigenlijk niet is: Op een dag besluiten ze om entreegeld te vragen, zagen ze bij een andere club en leek wel wat. Dan wordt er snel een hokje neergezet en vragen ze 2 euro 50. Maar ja, wie niet wil betalen, mag doorlopen. Bij het tellen van de recette blijkt dan ook dat die veel te laag uitvalt gezien het aantal toeschouwers. Zo zijn er talloze voorbeelden. Bijvoorbeeld als er een nieuw beleidsplan is geschreven. "Goed plan toch Igor?" zegt de voorzitter dan. Igor vindt het echter niet zo sterk en doet suggesties ter verbetering. "Ja, ik vond het ook niet zo'n goed plan," zegt die voorzitter dan.

Verder zijn de verschillen tussen Marokkanen en Nederlanders duidelijk beschreven, zonder een oordeel te vellen. Mede omdat Wijnker overal aan meedoet, ook aan de Ramadan, heeft hij recht van spreken. Kortom, een interessant boek, dat je af en toe hoofdschuddend leest.
www.thuisuiteten.nl
pi_51887681
Dat klinkt best boeiend. Welke klasse speelt FC Chabab eigenlijk?
pi_51887921
Eerste klasse zondag.

Ook hadden ze Nigerianen die op zaterdag voetbalden onder een schuilnaam. En in dat seizoen speelde Youssef Fertout, ex-AZ, er.
www.thuisuiteten.nl
pi_51888001
Best een hooggeklasseerde club dus. Ik had eerder verwacht dat het een 5e klasser was, gezien die toestanden die worden beschreven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')