De 'markt' is natuurlijk vrij klein voor dat soort boeken.quote:Op maandag 16 juli 2007 00:51 schreef MaxPower het volgende:
En dan te bedenken dat de auteur nu pas wat centjes overhoudt aan VAK 127... De eerste druk was slechts break even draaien...
Ik kan niet zo snel iets vinden over oplages van voetbalboeken, sportboeken en 'gewone' literatuur. Kwam wel tegen dat Hard Gras een oplage van 10.000 heeft. Maar goed, de kosten van het drukken en leveren zijn ook vrij prijzig. Denk dat je er moeilijk van kan leven of een echt leuk bedrag erbij verdienen.quote:Op maandag 16 juli 2007 16:49 schreef MaxPower het volgende:
Dat valt wel mee volgens mij. Niet kleiner dan voor hoogdravende literatuur iig.
Hugo Borst/ Hard Gras kreeg zelfs subsidie voor Hard Gras 7.quote:Op maandag 16 juli 2007 18:16 schreef MaxPower het volgende:
Daarom is 90% van de schriijvers ook armoedzaaiers
Niks en, is gewoon een leuk weetje aanvullend op het gesprek dat we hadden.quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:00 schreef Lennox het volgende:
En? Dat zegt niks over armoedzaaier zijn, dat is gewoon je recht in bepaalde gevallen. Bijdrage aan kunst/cultuur leveren, dan wordt dat gesponsord.
Erg goed boek. Het is een leuk verhaal, maar wat ik er vooral goed aan vind is dat Parks er in slaagt om het hooligan/ultra-zijn te beschrijven zoals het is. De meeste buitenstaanders vinden het nodig om hun afkeer uit te spreken en de moraliserende vinger op te heffen, zonder te snappen waar het nu echt om gaat. Parks lijkt het wel te snappen en houdt zich verre van 'CDA-gezwets'.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:02 schreef Urquhart het volgende:
Een seizoen met Hellas Verona,
is dat leuk, of juist niet....waar gaat het over ?quote:Op donderdag 19 juli 2007 09:29 schreef Vale17 het volgende:
Het 17de van Elvin Post
fictie?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:16 schreef El_Bassie het volgende:
Ja, heb het boek hier thuis liggen.Super boek, erg herkenbaar voor iedereen die in een een lager amateurteam voetbalt.
Alhoewel er nog altijd verhalen de ronde doen dat dat verhaal niet helemaal juist is en deels door de Sovjets verzonnen danwel sterk overdreven is. De winnaar schrijft immers de geschiedenis.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:21 schreef Beschouw het volgende:
Boek over Dynamo Kiev in de Tweede Wereldoorlog in één ruk uitgelezen. Indrukwekkend.
moet ik ook nog steeds lezenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:21 schreef Beschouw het volgende:
Boek over Dynamo Kiev in de Tweede Wereldoorlog in één ruk uitgelezen. Indrukwekkend.
Voor mensen die een bredere interesse hebben dan alleen voetbalboeken, Vals Beeld van Elvin Post is zeker een aanraderquote:Op donderdag 19 juli 2007 09:29 schreef Vale17 het volgende:
Het 17de van Elvin Post
Dat het door de Sovjets verzonnen is betwijfel ik. Heb al veel boeken over WO II gelezen en wat in het boek over Dynamo verteld wordt, de repressies van de Duitse bezetters van Kiev, het leven van alledag en het reilen en zeilen van de voetballers in die ellendige tijd lijkt me geen Sovjet 'propaganda'. Het was echt zo. Trouwens, in het boek staat ook het Sovjetverhaal over de belevenissen van Dynamo en dat luidt toch wel anders dan het verhaal van Andy Dougan.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:39 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Alhoewel er nog altijd verhalen de ronde doen dat dat verhaal niet helemaal juist is en deels door de Sovjets verzonnen danwel sterk overdreven is. De winnaar schrijft immers de geschiedenis.
Nee, volgens mij speelde hij echt in dat team.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |