Persoonlijk zou ik voor een 1080p (naya 1920x1200 @ 24") gaan, omdat ik mijn ook mijn computer er aan zou sluiten. Aangezien ik nu op 1600x1200 werk is 720p veel te klein voor mij. TV/blu-ray/hddvd gebruik ik niet.quote:Op maandag 16 juli 2007 21:51 schreef AQuila360 het volgende:
Maar heb je op dit moment echt wat aan een 1080p tv? Voor tv-uitzendingen nog lang niet, 360 werkt op 720p, PS3 kan wel 1080p maar volgens mij niet veel spellen en het ziet er ook niet echt beter uit als de 360.
Blu-ray en of HDDVD daar heb je dan wel echt voordeel van 1080p.
Juist.quote:Op maandag 16 juli 2007 23:33 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
720p is meer dan voldoende. Waarvoor zou je een Full HD toestel halen? Alleen om je dick nog helderder te kunnen zien? Er zijn amper spellen die full 1080p ondersteunen en ja voor de films....who gives a shit.
1080p is OVERHYPED.
Maar was de ene dan wel 720p materiaal en de andere 1080p materiaal.quote:Op maandag 16 juli 2007 23:39 schreef JimmieTheSaint het volgende:
Heb je wel eens Full-HD materiaal gezien op een 720p en een 1080p tv die naast elkaar stonden?
Ik wel, en echt onder de indruk van het (gebrek aan) verschil was ik niet.
Het is echt zoeken naar extra details, niet de echt overtreffende stap zoals van SD naar HD.
Nope, allebei dezelfde 1080p bron.quote:Op maandag 16 juli 2007 23:47 schreef Markster het volgende:
[..]
Maar was de ene dan wel 720p materiaal en de andere 1080p materiaal.
Ja maar dat doet een 42" ook, totdat ie in je kamer staatquote:Op maandag 16 juli 2007 23:49 schreef Cyberia18 het volgende:
Maar ik twijfel nu tussen een 32 inch en een 37 inch toestel. In de winkel heb ik meestal de intentie dat de 32 variant nogal klein uitvalt...
Men neme de maten van zowel een gemiddelde 32" en 37", 2 grote stukken karton, een schaar, een pen, meetlint en wat tijd en je weet precies hoe groot ie er thuis uitziet.quote:Op maandag 16 juli 2007 23:49 schreef Cyberia18 het volgende:
Maar ik twijfel nu tussen een 32 inch en een 37 inch toestel. In de winkel heb ik meestal de intentie dat de 32 variant nogal klein uitvalt...
Geluid kijk ik absoluut niet naar bij een tv, maar volgens mij is die panasonic wel beter. Zit er veel prijsverschil in? Ik haal in iedergeval geen FullHD ben ik net achter gekomen dat is me toch net wat te duur.quote:Op maandag 16 juli 2007 23:25 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Ik twijfel nu tussen de LE32R81 en de TX-32LX70.
Volgende week gaat de BCC hier open en dan zal ik ze beide in bewegend beeld zien. Mijn gevoel zegt dat het de TX-32LX70 gaat worden aangezien het geluid een stuk aangenamer lijkt te zijn dan die van Samsung.
Panasonic TX-32LX70quote:Op maandag 16 juli 2007 23:53 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Geluid kijk ik absoluut niet naar bij een tv, maar volgens mij is die panasonic wel beter. Zit er veel prijsverschil in? Ik haal in iedergeval geen FullHD ben ik net achter gekomen dat is me toch net wat te duur.
So truequote:Op maandag 16 juli 2007 23:51 schreef JimmieTheSaint het volgende:
[..]
Men neme de maten van zowel een gemiddelde 32" en 37", 2 grote stukken karton, een schaar, een pen, meetlint en wat tijd en je weet precies hoe groot ie er thuis uitziet.
Ik had voor mijn huidige tv ook een Panasonic was wel nog een gewone breedbeeld CRT maar was echt een mooi ding kwa beeld en ook kwa design. En vind die tv ook weer erg mooi.quote:Op maandag 16 juli 2007 23:56 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Panasonic TX-32LX70
[url=http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/queryprices?readform&qcode=tv_lcd&q=le32r83&pcode=tv_lcd&gq=le32r83]LE32R83[/.url]
Dan leg ik toch liever 150 euro bij voor een tv die ook nog als best is getest door hun test.
225 euro...quote:Op maandag 16 juli 2007 23:56 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Panasonic TX-32LX70
LE32R83
Dan leg ik toch liever 150 euro bij voor een tv die ook nog als best is getest door hun test.
Als je geen surround set hebt dan is het geluid van tv misschien nog wel belangrijk ja.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:02 schreef JimmieTheSaint het volgende:
[..]
225 euro...
http://www.kieskeurig.nl/(...)C12572A400574F29.htm
Maar het geluid van de samsung LCD's is idd ruk.
Jij hebt altijd je surround aanstaan? als ik gewoon journaal wil kijken zet ik gewoon m'n tv aan, niet mn tv + surround + juiste bron op surround + tv volume op nul om een echo te voorkomen.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:06 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Als je geen surround set hebt dan is het geluid van tv misschien nog wel belangrijk ja.
Voor het journaal hoef ik geen topgeluid dan is gewoon stereo goed evenals andere tv's programma's en films kijk ik nauwelijks op tv. Maar voor dat soort dingen als journaal voldoet elk tv geluid wel. Maar het is natuurlijk mooi meegenomen als het geluid van de tv goed is daar heb je gelijk in.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:10 schreef JimmieTheSaint het volgende:
[..]
Jij hebt altijd je surround aanstaan? als ik gewoon journaal wil kijken zet ik gewoon m'n tv aan, niet mn tv + surround + juiste bron op surround + tv volume op nul om een echo te voorkomen.
En dan moet 't ook niet klinken alsof ze het journaal presenteren vanuit een wc.
Het is een Aquos ja. De component ingang zit er niet op, maar er zit een verloopstuk bij om dat op te lossenquote:Op vrijdag 13 juli 2007 13:32 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
heb je een AQUOS-serie gekocht?
ik heb er nog bij staan kijken en heeeeeel erg getwijfeld tussen de PHILIPS en de Sharp, maar ik wilde geen 42'' meer en had ik ook niets meer aan de Full-HD,
Helaas had de Sharp waar ik naar keek ook geen component ingang![]()
dus uiteindelijk toch maar voor de mooiere ombouw en Philips gegaan
Ja maar lieve schat, ik zou voor de LE32R83 gaanquote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:02 schreef JimmieTheSaint het volgende:
[..]
225 euro...
http://www.kieskeurig.nl/(...)C12572A400574F29.htm
Maar het geluid van de samsung LCD's is idd ruk.
Overhyped of niet. Ik heb nog nooit zo'n geweldig beeld gezien als de PS3 met een full hd eraan. Echt ongelooflijk hoe mooi dat is.quote:Op maandag 16 juli 2007 23:33 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
720p is meer dan voldoende. Waarvoor zou je een Full HD toestel halen? Alleen om je dick nog helderder te kunnen zien? Er zijn amper spellen die full 1080p ondersteunen en ja voor de films....who gives a shit.
1080p is OVERHYPED.
Nee maar zoals ik Jimmie hierboven al zie zeggen, het verschil is amper zichtbaar. Dus ja dan neem ik dat ook wel aan. Maar heb je zowel een HD als een Full HD naast elkaar gelegd? Weet je die 400 euro extra vind ik niet de moeite waard om iets meer opgewonden te raken van iets scherpere textures. Ik bedoel het verschil tussen een SD en HD tv is al freakin HUGE, dus straks geniet ik net zo lekker van m'n tvquote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:21 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Overhyped of niet. Ik heb nog nooit zo'n geweldig beeld gezien als de PS3 met een full hd eraan. Echt ongelooflijk hoe mooi dat is.
Ik vraag me eigenlijk af of jij ooit die combinatie in het echt hebt zien spelen
Heb je gelijk in dat het mooier is. En zo blijf je altijd aan de gang want gooi er nog eens 1000 tegen aan en je hebt nog een betere tv. Ik vind het nu de meerprijs niet waard om 1080p te hebben, komt ook omdat ik geen ps3 heb natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:21 schreef SToRM81 het volgende:
[..]
Overhyped of niet. Ik heb nog nooit zo'n geweldig beeld gezien als de PS3 met een full hd eraan. Echt ongelooflijk hoe mooi dat is.
Ik vraag me eigenlijk af of jij ooit die combinatie in het echt hebt zien spelen
Ik had mijn 26inch Bravia voor 425 euro nu bijna een jaar terug dat was pas echt genietenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:28 schreef Cyberia18 het volgende:
Voor mij is het simpel: ik koop een HD tv en geniet daarbij net zo lekker voor 400 euro minder. Of ik lap 1500 euro neer en ik kan nog langer wachten op m'n PS3.
HD Tv en PS3 = 1600.
Cyb wat denk je slecht over mijquote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:33 schreef Cyberia18 het volgende:
Toch geen maffiapraktijken hé?
Daar heb wel je gelijk in. Ik heb ook niet echt met een 720p tv kunnen vergelijken, maar dat zal er vast ook erg goed uitzienquote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:28 schreef Cyberia18 het volgende:
Voor mij is het simpel: ik koop een HD tv en geniet daarbij net zo lekker voor 400 euro minder. Of ik lap 1500 euro neer en ik kan nog langer wachten op m'n PS3.
HD Tv en PS3 = 1600.
Ze zeggen dat je het vanaf 42'' inch goed gaat merken het verschil dus ik zou in dit geval dan wel voor een 1080p tv gaan.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:49 schreef Markster het volgende:
Okee, volgende vraag.
Ik wil perse een 42inch, omdat ik die minimaal qua grootte wil, en omdat het in mijn budget past (1500euro ongeveer)
Is het nou niet gewoon zo dat een HDready scherm veel te grote pixels heeft op zo een formaat? Dat idee krijg ik namelijk. Kan puur tussen de oren zitten hoor, maar ik vraag me af of dat ook niet een rede is om toch voor fullHD te gaan.
Heb nog nooit zo zitten twijvelen over een stuk hardware
Okee. Dat idee kreeg ik dus ook al. Alleen welke, de tatung of de toshiba... moeilijk, toshiba heeft betere beeldkwaliteit, tatung meer functies (pip, pop 1080 over vga etc)quote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:51 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ze zeggen dat je het vanaf 42'' inch goed gaat merken het verschil dus ik zou in dit geval dan wel voor een 1080p tv gaan.
toshiba heeft pianolak finishquote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:55 schreef AQuila360 het volgende:
Toshiba is erg goed, Tatung heb ik mijn twijfels over, je moet gewoon nagaan welke functies je echt gaat gebruiken. pip en pop is volgens mij ff leuk maar daarna gebruik je het nooit meer. 1080 over VGA is dan wel weer handig.
Toch zou ik 100% zeker voor die Toshiba gaan
je gaat het dan nog steeds niet GOED merken, maar je kunt een verschil waarnemen!quote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:51 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ze zeggen dat je het vanaf 42'' inch goed gaat merken het verschil dus ik zou in dit geval dan wel voor een 1080p tv gaan.
21" ...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 09:40 schreef BMH het volgende:
Of je speelt net als ik je next gen consoles op je monitor. 21" + halen allemaal 1080p op 60hz, hebben vaak meerdere VGA/DVI ingangen, en kosten helemaal geen reet. Pleur een fibre optic geluidskaart in je pc en je hebt 5.1-7.1 geluid. Aangezien je al vaak een monitor hebt kost het je enkel een VGA kabel.
Ja. Je gebruikt je PC monitor vanaf je bank.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 09:56 schreef JimmieTheSaint het volgende:
[..]
21" ...
leveren ze er dan ook vergrootglas bij zodat ik het vanaf de bank ook nog kan zien?
Ik snap echt niet dat mensen kunnen gameen vanaaf een 21'' monitor... dan heeft HD ook niet echt zo'n zin . Op een TV is het gaaf dat je een gigantisch scherm hebt en het dan nog gewoon retestrak eruit ziet... op een monitor ziet alles er altijd scherp uit.. zelfs als je tv zou kijken via je monitorquote:Op dinsdag 17 juli 2007 10:02 schreef BMH het volgende:
[..]
Ja. Je gebruikt je PC monitor vanaf je bank.![]()
En aangezien de Xbox 360 geen multiplayer games heeft die je met meerdere mensen op de bank wil spelen zie ik de toegevoegde waarde er niet van in. Geef mij maar een bureaustoel en een knopje waarmee ik naar mijn PC schakel. Kan ik tijdens de laadtijden lekker fokken
Grote onzin natuurlijk. PC monitors zijn al jaren lang te bekijken in hoge resoluties en nu eeneens word je er scheel van?=quote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:40 schreef ErwinEHVNL het volgende:
[..]
Ik snap echt niet dat mensen kunnen gameen vanaaf een 21'' monitor... dan heeft HD ook niet echt zo'n zin . Op een TV is het gaaf dat je een gigantisch scherm hebt en het dan nog gewoon retestrak eruit ziet... op een monitor ziet alles er altijd scherp uit.. zelfs als je tv zou kijken via je monitor
en je wordt scheel als je dicht op je scherm zit![]()
op een bank en een groot scherm kijkt toch 100X makkelijker dan op je bureaustoel en eenklein schermpje?!quote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:47 schreef BMH het volgende:
[..]
Grote onzin natuurlijk. PC monitors zijn al jaren lang te bekijken in hoge resoluties en nu eeneens word je er scheel van?=
Het console gevoel is bij de Xbox 360 maar minimaal aanwezig. Als je het vergelijkt met bijvoorbeeld de Gamecube, waarbij je games speelt met 4 mensen op de bank, is het net een PC.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:00 schreef SToRM81 het volgende:
Het hele punt van console gamen vind ik net dat je lekker relaxed in de bank kunt zitten. Ik wil echt niet in een bureaustoel voor een 21" scherm zitten gamen als ik dat ook kan op een 42" terwijl ik lekker onderuit lig in de bank
Waarom wil je dan DS spellen hebben.quote:Op maandag 16 juli 2007 23:53 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Geluid kijk ik absoluut niet naar bij een tv, maar volgens mij is die panasonic wel beter. Zit er veel prijsverschil in? Ik haal in iedergeval geen FullHD ben ik net achter gekomen dat is me toch net wat te duur.
Over de grote twijfel ik net als Cyb nog welheb het idee van groter= beter of in ieder geval vetter om spellen op te spelen!
Zit toch liever chill op de bank of bed achter een groot scherm dan achter mijn bureau op een klein schermpie.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:30 schreef BMH het volgende:
[..]
Het console gevoel is bij de Xbox 360 maar minimaal aanwezig. Als je het vergelijkt met bijvoorbeeld de Gamecube, waarbij je games speelt met 4 mensen op de bank, is het net een PC.
Omdat ik een DS heb die ik erg leuk vind en ik je vergelijk niet snapquote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:44 schreef Heintje het volgende:
[..]
Waarom wil je dan DS spellen hebben.
Als iets kleine schermpjes heeft is het de DS wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |