Klopt ze vragen aan je of je toestemming geeft om dit uit te laten zenden, alleen als je zegt dat je niet wil dat het uitgezonden word zenden ze het alsnog uit als ze dit willen alleen zorgen ze dat je niet herkenbaar bent.quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:25 schreef t_igger het volgende:
Volgens mij kan altijd aangeven, als je eenmaal je bekeuring hebt gehad, of je wil dat het uitgezonden
word of niet! Ze moeten toestemming van de persoon hebben als ze het uit willen zenden!
Tenminste dat dacht ik altijd!![]()
Het begint zo weer!![]()
Gewoon na elke zin zeggen dat Leo een eikel is.quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:35 schreef sander89 het volgende:
[..]
Klopt ze vragen aan je of je toestemming geeft om dit uit te laten zenden, alleen als je zegt dat je niet wil dat het uitgezonden word zenden ze het alsnog uit als ze dit willen alleen zorgen ze dat je niet herkenbaar bent.
Filmen mogen ze gewoon, het is openbare weg, dus super veel kan je er niet tegen doen in NL zover ik weet.
En er achteraan iets van: "Dets no djook hè"quote:Op dinsdag 25 november 2008 21:02 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
"Your driverslicense is going to the police."
Vaak genoeg. Meestal staan die voertuigen er dan achter, maar dan zijn ze niet zo te zien in het voorbijrijden.quote:Op woensdag 26 november 2008 21:40 schreef SwiffMeister het volgende:
Ooit een politiebureau gezien zonder politievoertuigen :S ? ik niet...
hoe bedoel je?quote:Op woensdag 26 november 2008 22:24 schreef 2cv het volgende:
Is er al een actie op touw gezet om die Koos Spee op andere gedachten te brengen ?
Ik denk niet dat er verschil zit tussen de agenten in Webmisbruikers en in Blik op de Weg hoor...quote:Op donderdag 27 november 2008 14:45 schreef SwiffMeister het volgende:
"Ik schrok van het vermogen" Briljant![]()
Heeftie nog geluk dat het de blik op de weg agenten zijn.
(Naar mijn idee zijn dat veel mindere mierenneukers dan die van wegmisbruikers.)
Anders hattie ook een boete gekregen voor de hanenkam die op zn helm geplakt zat.
maar bij blik op de weg zit er ook lang niet altijd een agent in de autoquote:Op donderdag 27 november 2008 15:33 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er verschil zit tussen de agenten in Webmisbruikers en in Blik op de Weg hoor...
Het enige verschil zit 'm er denk ik in dat Blik op de Weg veel minder belerend is dan Wegmisbruikers. In Wegmisbruikers heb je altijd die gruwel van een Koos Spee er tussendoor met z'n moralistische gezeik, en die presentator is ook het braafste jongetje van de klas.
Wegmisbruikers laat volgens mij ook veel meer lullige bekeurinkjes zien, terwijl Blik op de Weg ook gerust veel mensen laat zien die er met een waarschuwing vanaf komen, of die zelfs helemaal niet staande gehouden worden. Zoals die gast die ooit een keer véél te hard, maar in principe niet onveilig reed... Die hebben ze toen laten gaan.
Lees dit topicquote:
Dat is al een tijdje soort van opgelost toch?quote:Op donderdag 27 november 2008 20:13 schreef 2cv het volgende:
[..]
Lees dit topic
De politie mag niet meer meewerken aan Blik Op De Weg omdat Koos Spee niet een moraliserend praatje mag houden waarbij hij vertelt hoe slecht en milieuvervuilend het wel niet is als je 0,3km/u te hard rijdt.
Ja, dat verhaal wist ik wel, maar BodW heeft ondanks dat (door medewerking van de regio Haaglanden, dacht ik) nieuw materiaal kunnen opnemen.quote:Op donderdag 27 november 2008 20:13 schreef 2cv het volgende:
[..]
Lees dit topic
De politie mag niet meer meewerken aan Blik Op De Weg omdat Koos Spee niet een moraliserend praatje mag houden waarbij hij vertelt hoe slecht en milieuvervuilend het wel niet is als je 0,3km/u te hard rijdt.
Die zijn oersaai inderdaad, maar op zich vind ik het wel goed dat die praatjes worden gehouden hoor. Daarmee wordt namelijk ook de persoon achter de overtreder getoond... In Webmisbruikers wordt iedereen die 3 km/h te hard rijdt al meteen een asociale wegpiraat genoemd die zo snel mogelijk tot stoppen moet worden gedwongen, omdat er anders door zijn roekeloze rijgedrag nog slachtoffers kunnen vallen. In BODW wordt er juist veel meer genuanceerd, mede door de interviews bij mensen thuis.quote:
Ik schrok van het vermogen ....quote:Op donderdag 27 november 2008 14:45 schreef SwiffMeister het volgende:
"Ik schrok van het vermogen" Briljant![]()
Heeftie nog geluk dat het de blik op de weg agenten zijn.
(Naar mijn idee zijn dat veel mindere mierenneukers dan die van wegmisbruikers.)
Anders hattie ook een boete gekregen voor de hanenkam die op zn helm geplakt zat.
Mag het ietsje genuanceerder ajb?quote:En kan BodW alsjebleblieft stoppen met die motorspecial ? We weten zo onderhand wel dat Leo zelf motor rijdt en dat er ook onder motorrijders best nette mensen zitten. Dat jaarlijks ophemelen van motorrijders - terwijl iedereen weet dat er geen groter tuig op de wegen te vinden valt - komt me de strot uit.
*hap*quote:
Ja, het zijn net Marokkaantjes.quote:Het imago van motorrijders wordt door een kleine groep negatief beinvloed. Mag de grote groep dan het beeld corrigeren, dat recht hebben ze wel degelijk.![]()
Hoe zit dat met automobilisten? Hoeveel procent van de ongelukken wordt veroorzaakt door een andere auto?quote:Wist je trouwens dat 90% van de ongevallen waarbij een motorrrijder betrokken is, veroorzaakt is door een automobilist. Die overige 10% wordt door eigen toedoen veroorzaakt waarbij ongeveer de helft daarvan eigen schuld, dikke bult is.
Ik heb zelfs voor mijn bromfietscertificaat destijds moeten leren dat het verboden is om uitstekende dingen op je helm te plakken. Niet alleen omdat de lijm van het plakvlak de helm kan beschadigen (net zoals met stickers en verf die je ook niet op je helm moet plakken) maar ook omdat het gevaarlijk kan zijn en het de functie van de helm ongedaan maakt als je valt.quote:Op vrijdag 28 november 2008 02:48 schreef bikkeltje2 het volgende:Is een hanenkam dan verboden? Effe serieus? Ik heb er twee, als ik ze beide opplak krijg ik dan ook twee boetes?
Ik vind het geen onzin. De praatjes van Spee gaan inderdaad puur over regeltjes. En het is altijd in negatieve zin (dus wat er allemaal niet mag). En Wegmisbruikers gaat ook alleen maar over het overtreden van regeltjes en dat dat allemaal heel stout is (iedere "klant" van de politie in wegmisbruikers wordt door het programma ook gelijk als wegpiraat bestempeld). Daarbij wordt de uitleg van de regeltjes (en de achterliggende gedachte) ook meestal beperkt tot een non-argument waardoor het verhaal eigenlijk neerkomt op "je moet je aan de regels houden, punt uit".quote:Op vrijdag 28 november 2008 00:40 schreef k_man het volgende:
Dat er van de praatjes van Spee niks blijft hangen is natuurlijk grote onzin. Die praatjes gaan eigenlijk altijd over de regeltjes en hebben er aan meegeholpen dat inmiddels half Nederland weet hoe de gang van zaken is bij verkeersovertredingen. Al dan niet onderbewust blijven die dingen toch hangen.
Kwestie van ff op de site kijken of er een nieuwe aflevering komt of niet...quote:Op vrijdag 28 november 2008 17:14 schreef k_man het volgende:
Als je bij BodW één aflevering hebt gezien... krijg je diezelfde aflevering nog tien keer te zien.
Heb ik ook geleerd, stickers op je helm kunnen (theoretisch dan) de lak beschadigen vanwege de lijm (een chemische reactie). Maar die hanenkammen zitten vast met van die plakhangers (hoe heet dat, je likt aan de achterkant en dan druk je erop en zuigt ie zich vast door vacuum te trekken (net zoals die hangers in de badkamer)). Als dat je helm beschadigt dan heb je een heel ander probleem! Het moet niet gekker worden!quote:Op vrijdag 28 november 2008 14:43 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Ik heb zelfs voor mijn bromfietscertificaat destijds moeten leren dat het verboden is om uitstekende dingen op je helm te plakken. Niet alleen omdat de lijm van het plakvlak de helm kan beschadigen (net zoals met stickers en verf die je ook niet op je helm moet plakken) maar ook omdat het gevaarlijk kan zijn en het de functie van de helm ongedaan maakt als je valt.
Nou zal dat bij zo'n mohawk wel meevallen, maar zo is het nou eenmaal opgenomen in de wet. Die regel is er zodat mensen geen vikinghoorns enzo op hun helm gaan plakken...
Ik vind het zelf ook geen probleem, maar kan me zomaar voorstellen dat een gefrustreerde agent gewoon gaat schrijven.
Rationeel? De opdracht is handelend optreden ten behoeve van de VERKEERSVEILIGHEID. Dat is wat anders dan 'hoe kan ik hem zo vuil mogelijk pakken'quote:Op vrijdag 28 november 2008 19:23 schreef SwiffMeister het volgende:
Ow, dat wist ik niet van die zuignappen, ik dacht dat ze met een lijmstrip vast zaten.
Maar hoezo maken de agenten zich belachelijk dan? Ik vind dat ze in de meeste gevallen zeer rationeel handelen.
Denk het niet. Er zitten maar drie toetsen tussen de e en de u. Geloof je me als ik zeg dat het een tikfout was?quote:Op vrijdag 28 november 2008 21:20 schreef k_man het volgende:
Zouden ze wel het verschil tussen kennen en kunnen snappen?
Dat lijkt me meer iets voor Wegmisbruikers. Al was het maar omdat Blik op de Weg meer doet dan achter hardrijders aanvangen.quote:Op vrijdag 28 november 2008 20:31 schreef bikkeltje2 het volgende:
[..]
Rationeel? De opdracht is handelend optreden ten behoeve van de VERKEERSVEILIGHEID. Dat is wat anders dan 'hoe kan ik hem zo vuil mogelijk pakken'
Voorbeeld: iemand rijdt te hard, zeg 135 daar waar je 100 mag, ze kennen de weg (want ze doen niets anders dan rondjes rijden) en weten dat er verderop voor 200 meter de max. snelheid overgaat op 70 en wachten dan af of ie dan nog steeds 135 rijdt. De meesten die haast hebben gaan echt niet voor 200 meter van het gas af en dan rijdt ie meer dan 50 te hard en dan hup, rijbewijs inleveren. Is dat goed voor de verkeersveiligheid? Nee, want dan zorg je ervoor dat je belet dat er zo;n gevaarlijke situatie ontstaat ten behoeve van de VERKEERSVEILIGHEID! (en hou je hem / haar meteen staande!)
Geloof je hetzelf?quote:Op vrijdag 28 november 2008 21:51 schreef Light het volgende:
[..]
Dat lijkt me meer iets voor Wegmisbruikers. Al was het maar omdat Blik op de Weg meer doet dan achter hardrijders aanvangen.
En als je voor 200 meter terug moet van 100 naar 70 dan is dat meestal omdat er een kruising in het 70-stuk zit. Misschien ook wel met verkeerslichten. Reden te meer om af te remmen dus. En het kan ook nog dat het wel rustig is en dat de agenten iemand die 135 ipv 100 rijdt nauwelijks interessant vinden als'ie de snelheid wel aanpast in het 70-stuk.
Daarbij, 200 meter en 70km/u is niet eens voldoende voor een trajectmeting.
Toch ben ik 't wel met hem eens...quote:
Ja zeker terecht, heel goed dat die gast terug naar het CBR gestuurd is.quote:
Jewel, was erg geweest als ie alleen een bekeuring had gekregenquote:Op dinsdag 2 december 2008 21:04 schreef Omniej het volgende:
Jezus, een invordering?
Die had ik niet aan zien komen...
Z'n rijgedrag was ook wel belachelijk inderdaad, maar een invordering heb ik in dit soort situaties nog niet zo vaak gezien... Die heb je meestal alleen bij snelheidsovertredingen van 50+.quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:06 schreef Piles het volgende:
[..]
Jewel, was erg geweest als ie alleen een bekeuring had gekregen
Vooral datquote:Op dinsdag 2 december 2008 21:11 schreef Jordy-B het volgende:
Ik stond ook te kijken van de invordering, eigenlijk.
Zo'n relatief rustig gesprek en dan zo'n conclusie.![]()
En die doorgetrokken streep bij het inhalen, daar deden ze ook niet echt moeilijk over.quote:Op dinsdag 2 december 2008 21:18 schreef NrSiX het volgende:
[..]
Vooral datDacht, ach voor die snelheid een waarschuwing, zegt ie bij deze vorderen we je rijbewijs in.. lol
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |