abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50748340
Kan er niet in meedelen, hier in het klinische behandelcentrum van Zon en Schild mag ik enkel naar buiten om te luchten in een luchtruimte met een dwangbuis om, ketting om mijn enkels en gewelds masker op... Laat staan buiten het hek komen.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 00:09:53 #52
177242 Irien
Innit though
pi_50748645
wat?!? dat klinkt afschuwelijk, hoe kunnen ze je dat aandoen??
Between the click of the light and the start of the dream
pi_50748817
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 00:09 schreef Irien het volgende:
Sorry mag niet te lang meer reageren, mijn computer uurtje voor vandaag zit er bijna op. Het licht gaat zo uit.

In feite denk ik dat het komt door iets te veel pillen en het feit dat ik dacht onsterfelijk was, dat en de combinatie dat ik een vreemde man in mijn bed aantrof.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2007 00:17:03 ]
  zaterdag 23 juni 2007 @ 00:20:04 #54
177242 Irien
Innit though
pi_50748953
sterkte! Ik schrik van je verhaal! Hoop dat je er snel weer " uit" komt
pi_50749059
Nog twee maanden als alles goed gaat. Dank voor je bezorgdheid. Hoe zie je eruit?
  zaterdag 23 juni 2007 @ 12:13:27 #56
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_50755747
Ik ben zelf Belg, en ik zal niet ontkennen dat er een verschil bestaat tussen Nederlanders en Belgen.
Ik heb al veel nllers tegengekomen in m'n leven en meestal zijn ze zo luidruchtig en bijna wild in hun handelingen dat je meteen het gevoel hebt dat ze willen intimideren of geen opvoeding hebben gehad of zo. Dat is natuurlijk bs, want dat zijn meestal geen kwaaie mensen. Een tijdje geleden ben ik naar een FOK meeting geweest, van subforum K&W, en dat waren bovenste beste mensen, zonder dat typische nederlandse luide en wilde.
Het feit dat jullie Belgen als achterbaks beschouwen, kan ik niet helemaal begrijpen. Kijk er de R&P topics maar op na, de vrouwen gaan bij jullie op even slinkse wijze vreemd als hier, om maar een voorbeeld te geven . Als wij praten met elkaar dan doen we meestal ons best om niet al te kwetsend over te komen als we kritiek hebben op de ander (ikzelf ben daar niet zo'n goed voorbeeld van, ik ben wel vrij direct). Gewoon omdat als je hier direct to the point je kritiek spuit, de mensen gewoon verschieten en denken dat het probleem veel groter is dan het eigenlijk is. Dat is gewoon te wijten aan een cultuurverschil. Behoedzaam je punt proberen aanbrengen is niet hetzelfde als achterbaks.
Vriendschappen hier zijn niet minder oppervlakkig dan bij jullie, zeker weten. Ik heb vrienden waarvoor ik mijn leven zou wagen, en andersom is het ook al gebleken dat het meer is dan samen op café gaan. Dat het tussen een nller en een belg moeilijker is om een vriendschap te hebben, daar kan ik dan wel weer inkomen. Ik denk dat in dit geval beiden water in de wijn moeten doen. Belgen moeten wat gewoon worden aan dat zeer directe (iets wat wij bijvoorbeeld erg grof vinden, en vinden dat het is alsof je jezelf de meerdere vindt (=respectloos), en de Nederlander zich uit het hoofd zet dat de Belg bezig is met allerlei achterbakse verborgen agenda's en moeite doet om iets geciviliseerder te zijn in zijn emoties, moet dat echt wel lukken. Als jij naar nederlandse gebruiken iemand afblaft, dan is de reactie van de andere in 5 vd 10 gevallen dat die dichtklapt. Beeld je eens in dat je hetzelfde doet in een cultuur waarin diezelfde directheid niet zoveel voorkomt? Juist. En wie wil er nu een vriendschap met iemand die je afblaft? Neen, arrogante mensen wil je niet als vriend, en hou je op afstand. Stel je voor dat je over diepere gevoelens begint en die kerel is ook op dat vlak zo onemotioneel direct? Vandaar de koelheid tegenover nllers denk ik.
Het vervallen uitzicht van Belgie, dat hangt af van streek tot streek, net zoals het soort mensen afhangt van streek tot streek. We hebben hier evenveel marginalen in getunde golfjes die werken aan de band bij de Volvo, we hebben hier universitairen die nog nooit van een lief hebben gehoord, we hebben hier klenburgelijke mensen die denken dat seks voor het huwelijk slecht is, we hebben mensen die menselijk zijn, alles willen doen voor de medemens, .... etc. Net zoals dat bij jullie zo zal zijn. Denk toch niet omdat je 1 keer een Belg hebt gezien, dat je ze allemaal kent?
Jullie zijn het vervallen zicht (en onze wegen ) niet erg gewoon, net zoals wij de ellenlange rijen in groep gebouwde identieke huizen, door de overheid neergeplant, niet gewoon zijn. We hebben hier achterstandsbuurten met meer pittazaken in een straat dan kraters op de maan, maar we hebben ook de normalere wijken, en de villawijken met villa's waarbij je mond op de grond valt. De bouwwijzez verschilt gewoon van land tot land, maar om het ene nu inferieur te vinden aan het andere?
Dat we geen humor hebben is ook bullshit. Denk maar aan 'In de Gloria', dat moet zowat een van de beste humorreeksen vanuit België zijn die ik mij kan herinneren. Of alles kan beter:
in de gloria:
Den draad
alles kan beter:
De shoplijn
Maar wij hebben hier ook de gemakkelijkere humor zoals FC de kampioenen, zoals bij jullie de Familie Flodder.
FC de kampioenen:
http://www.youtube.com/watch?v=ZN485QYcCUU

Zoveel verschillende humor voor evenveel verschillende smaken.

Trouwens, je moet eens kijken op uitzending gemist (wou dat we hier zoiets hadden in belgie), naar de aflevering van zembla (geloof ik) over de Nederlanders die als een van de arrogantste volkeren van europa worden bestempeld:

In elk geval: we are not so different, you and I, alleen moet je elkaar willen begrijpen.
pi_50957085
tvp
pi_50964262
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 00:09 schreef Irien het volgende:
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 00:20 schreef Irien het volgende:
sterkte! Ik schrik van je verhaal! Hoop dat je er snel weer " uit" komt
PWNED
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  vrijdag 29 juni 2007 @ 11:47:56 #59
181897 ZwareZweed
to cool for school
pi_50964826
Ik woon al 6 jaar in België en ik heb het echt naar m'n zin.
Oorspronkelijk kom ik uit Rotterdam maar ik voel mij meer Europeaan,
mede door mijn zweedse achtergrond.
De enige minpuntjes zijn mischien de kleine kledingmaten die ze verkopen en het feit dat de Vlamingen een andere stijl hebben; zo een slijmerige langharige landbouwershouding.
Het lijkt wel of ze constant zo stoned als een garnaal zijn.
De frieten zijn hier ook niet te vreten. Soms mis ik de grote puntzak met pindasaus van Bram Ladage.
(bekend bij mede-Rotterdammers)
  zaterdag 30 juni 2007 @ 15:13:05 #60
177242 Irien
Innit though
pi_51001411
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 11:47 schreef ZwareZweed het volgende:
andere stijl hebben; zo een slijmerige langharige landbouwershouding.
pi_51088132
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 11:47 schreef ZwareZweed het volgende:
Ik woon al 6 jaar in België en ik heb het echt naar m'n zin.
Oorspronkelijk kom ik uit Rotterdam maar ik voel mij meer Europeaan,
mede door mijn zweedse achtergrond.
De enige minpuntjes zijn mischien de kleine kledingmaten die ze verkopen en het feit dat de Vlamingen een andere stijl hebben; zo een slijmerige langharige landbouwershouding.
Het lijkt wel of ze constant zo stoned als een garnaal zijn.
De frieten zijn hier ook niet te vreten. Soms mis ik de grote puntzak met pindasaus van Bram Ladage.
(bekend bij mede-Rotterdammers)
euhm, ik weet nie waar jij rondloopt, maar onze stijl is zeker nie wa jij daar zegt ze...
en ons frieten zijn zalig ;-)
maar is ook afhankelijk van waar je nu woont.
Ik ben een avond op stap geweest in rotterdam, ik heb eigelijk niet veel verschil gezien, alleen veel meer buitenlanders bij jullie, ze zijn wel vriendelijk.
voor de rest niks speciaals
pi_57023399
Ok al lang niet gereageerd op dit bericht maar kwamt tegen dus ja...

Is het nu eigenlijk wel of niet extra moeillijk om vrienden te maken in Belgie? De een schrijft geen moeite te hebben gehad en de ander doet vrijwiligerswerk etc en het helpt nietl. Ligt het dan erg aan je persoonlijkheid ofzo? Ik ben zelf van plan om naar Antwerpen te vertrekken ivm werk maart zou het toch wel leuk vinde om wat vrienden te maken... Als het echt zo moeilijk ligt vind ik het vooral erg jammer dat het zo loopt eigenlijk..

grtz
Marijne
pi_57023613
quote:
Op donderdag 5 april 2007 21:29 schreef Miss_Legend het volgende:
Het is gewoon dat ik even alles kwijt moest. ik heb geen moeite met vrienden maken. het is meer dat als ik weet dat het niks gaat worden met sommigen dat ik er ook geen tijd meer aan verdoe.
Ten eerste moet je je afvragen of dat nou echt alleen aan Belgen ligt, als dat namelijk niet zo is en je blijft het er voor jezelf op houden dat het aan je omgeving ligt dan zal er ook niets veranderen. Misschien ligt het meer bij jezelf, en had je hetzelfde probleem ook in Nederland gehad... dat zou een positieve concluse zijn want dan kan je misschien zelf veranderen en wél vrienden maken in Belgie

Ten tweede, je bent 22, wat weerhoud je om terug naar Nederland te verhuizen?

edit; oh oud topic
pi_57023700
-edit-
  donderdag 28 februari 2008 @ 01:57:28 #65
200902 GambitRS
King of Hearts
pi_57026530
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 23:22 schreef Marijne het volgende:
Ok al lang niet gereageerd op dit bericht maar kwamt tegen dus ja...

Is het nu eigenlijk wel of niet extra moeillijk om vrienden te maken in Belgie? De een schrijft geen moeite te hebben gehad en de ander doet vrijwiligerswerk etc en het helpt nietl. Ligt het dan erg aan je persoonlijkheid ofzo? Ik ben zelf van plan om naar Antwerpen te vertrekken ivm werk maart zou het toch wel leuk vinde om wat vrienden te maken... Als het echt zo moeilijk ligt vind ik het vooral erg jammer dat het zo loopt eigenlijk..

grtz
Marijne
Wat is nou weer extra moeilijk?

Ik denk niet dat het moeilijker is om in belgie vrienden te maken. Ik denk zelfs dat het prettiger is, zelfs de mensen die je niet zo moeten zullen waarschijnlijk nog beleefd tegen je zijn, terwijl dat in nederland wel anders is.

Ga daar gewoon groeps dingen doen, zoals sporten (geen idee wat de belgische favo sport is, misschien ook wel voetbal? .... in dat geval raad ik wat anders aan. Bleh, voetbal ), verenigingen, clubs, wat je maar leuk vind. En maak je geen zorgen.... vrienden kan je echt overal maken, al verhuis je naar de zuidpool (al zullen je meeste vrienden dan wel penguins zijn )
  donderdag 28 februari 2008 @ 02:17:44 #66
130955 Floripas
Blast from the past
pi_57026629
Ikzelf vind België geweldig, maar ik vind het ook erg lastig er te wonen. Ik ben nogal spontaan en uitgesproken, en dat wordt daar minder gewaardeerd dan hier.
pi_57029190
Ik snap je klacht volkomen. Woon en werk in Nederland, maar mijn werk zit precies op de grens met België en ik kom voor mijn werk ook vaak in België. Ik vind de mensen minder hartelijk en ontzettend afstandelijk, en ik heb ook altijd het idee dat je met een paar kilometer ineens in een 3e wereld land zit met al die kabels boven de grond en achterstallig onderhoud aan huizen. Kapotte wegen, geen onderhoud aan openbare zaken.. ik snap dat niet. Mijn ouders wilden een paar jaar geleden ook graag naar België verhuizen en spelen nog steeds met dat idee, ik heb toen direct duidelijk gemaakt dat als ze dat zouden doen, ik het huis uit zou gaan en in Nederland zou gaan wonen. Ben inmiddels al lang het huis uit en ze zijn nog niet weg, maar toch. Voor geen GOUD dat ik in België ga wonen.

De belgen die ik ken (bijvoorbeeld studerend in Nederland) vind ik ook vaag. Ik doe wel moeite om ze te leren kennen, maar omdat ze zo "beleefd" zijn, vind ik ze achterbaks. Ik weet namelijk nooit wat ik aan ze heb: doen ze vriendelijk in je gezicht en dan kom je er later achter dat ze je helemaal niet moeten. Maak dat dan gewoon duidelijk Dan weet je tenminste wat je aan iemand hebt.

Natuurlijk zijn er ook leuke toffe Belgen, dat weet ik ook wel
pi_57029839
Oh een topic met de ene na de andere generalisatie... Zalig weer

Ik ben belg en zeer gereserveerd... zeker tegen Nederlanders, tis geen geheim wij hebben jullie niet graag GRAPJE
pi_80685428
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 10:44 schreef AcidBurner het volgende:
Oh een topic met de ene na de andere generalisatie... Zalig weer

Ik ben belg en zeer gereserveerd... zeker tegen Nederlanders, tis geen geheim wij hebben jullie niet graag GRAPJE
Belgenhumor "Ik moet kloppen want de bel doet het niet" is nog grappiger.
Een heer met stijl
  woensdag 30 juni 2010 @ 10:04:22 #70
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_83479346
Haha en hoe gaat het nu ts ?
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_83481765
quote:
Op zondag 25 april 2010 01:55 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

AMAAAAA GERTJUHHHHHHHHHHHHHHH
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_83481884
"Ten eerste, 't is ALBERTOOOOOOOOOOOO! En ten tweede..."

jeugdtrauma
pi_83485023
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 19:46 schreef Ulreazj het volgende:

[..]

Als je het land Belgie niet zitten, dan roep ik maar wat geks. Ga verhuizen ?
Ik kwam toen veel in Belgie voor mijn werk. Maar zelfs een paar Belgische collega's zijn/waren het met me eens. Werk er niet meer namelijk. En heb er helemaal nooit gewoond, gelukkig niet zeg.
History became legend, legend became myth.
pi_83486247
quote:
Op zondag 25 april 2010 01:55 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Was deze post nu de rechtvaardiging om een topic van een dikke 2 jaar oud omhoog te schoppen?
pi_83496106
Ik ben enkele jaren geleden naar Nederland verhuisd vanuit België en ik zie zowel positieve als negatieve aspecten in beide landen. Het is pas wanneer je het ene gaat idealiseren dat je niets goeds kan vinden in het andere (had ik ook toen heimwee opstak na 1 jaar in nederland).
België heeft lekker gebak en lekkere friet (of patat zoals ze het zeggen in NL ), meer kledingwinkels met kleinere maten (is voor mij persoonlijk een voordeel ) en ik neem nog liever een Leffe dan een Bavaria. Nederland heeft daarentegen betere wegen (VEEEEL BETER), een regering die niet om de haverklap valt , een koningshuis dat nog niet zo vervreemd is van haar eigen volk en een vrijere werkstructuur (minder hiërarchisch dan in België).

Ik had ook veel moeite om mijn draai te vinden in Nederland (en nog steeds), maar ik heb hier wel mensen die ik ondertussen wat ken, wat ook al scheelt Hetgene waar ik het meeste moeite mee had was het grote mentaliteitsverschil (botte nederlander vs beleefde belg).

Hier zijn voor de leut nog enkele persoonlijke voorbeelden van verschillen in omgang :3

Gereserveerd vs Spontaan:
Ongevraagde visite komt langs en het komt toch echt niet uit...
Wat een Nederlander zegt: "Het is toch lekker zo, spontaan op visite gaan, niet? "
Wat een Belg denkt: "Nee mens, het komt me niet uit en het maakt je enkel nog meer opdringerig in mijn ogen ". -> wat die uiteindelijk zegt: "Ja...kom maar binnen."

Beleefd vs recht door zee
Iets gemaakt wat nog niet helemaal goed loopt..
Wat een Belg zegt: "Ja het ziet er op zich ok uit, ik zou hier nog wel iets aanpassen, misschien."
Wat een Nederlander zegt: "Wat is dit nou weer voor troep, maak het opnieuw lul! *5 minuten later* HEUJ! Biertje? "

Enfin, zo zie ik de verschillen toch, ruzies tussen mij en mijn nederlandse vriend lopen ook zo, 5 minuten bot zijn en alles eruit gooien en dan is het ook weer klaar Persoonlijk vind ik dat er geen verschillen zijn in vriendschap tussen belgen en nederlanders, we zijn misschien iets wat meer gereserveerd / hebben meer tijd nodig om los te komen, maar uiteindelijk gaat het toch om de momenten die je samen deelt, en ongeacht iemands nationaliteit, zijn echte vrienden er wel voor elkaar

Enneh Edit: had nu pas gezien dat de OP van 2008 kwam.. het zal die vlaamse traagheid wel zijn
pi_83497609
Dit topic weer.
  woensdag 30 juni 2010 @ 18:21:56 #77
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83499841
Zijn er nog leuke belgische meisjes die met mij willen daten?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_83500015
Het was een leuk topic!
pi_83502533
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 16:47 schreef Musyn het volgende:
(botte nederlander vs beleefde belg).
Ik noem het eerder 'de goudeerlijke doortastende nederlander vs de kneuzige belg'

Oh ja aan alle belgen hier:

-ik vind het heerlijk dat Wouter Bos jullie zo terug heeft gepakt met Fortis en ABN AMRO, oh wat moesten jullie lachen toen jullie onze bank overgenomen dachten te hebben, tja wie het laatst lacht...
-hoe is het om te weten dat jullie niet de grootste haven van europa hebben?
-hoe is het om te weten dat jullie eigenlijk volledig worden ondergesneeuwd door de walen, naar jullie zogenaamde stoere onafhankelijkheid?
-Wat vinden jullie er nou van dat alle steden behalve Brussel kleiner en minder florerend zijn dan de nederlandse? (Brussel is overigens wat het nu is, dankzij de EU).

Een heer met stijl
pi_83511811
Antwoord op hierboven voor de lol:

Oh ja aan alle belgen hier:

-hoe is het om te weten dat jullie niet de grootste haven van europa hebben?
Belg: "Meh, boeien"
-hoe is het om te weten dat jullie eigenlijk volledig worden ondergesneeuwd door de walen, naar jullie zogenaamde stoere onafhankelijkheid?
Belg "Lolwalen"
-Wat vinden jullie er nou van dat alle steden behalve Brussel kleiner en minder florerend zijn dan de nederlandse? (Brussel is overigens wat het nu is, dankzij de EU).
Belg "Nog meer fransozen >: ("

Lolbelgië inderdaad! En toch mis ik het ergens wel :3
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')