In Lennik, ong. 15km links van Brussel. Is een écht Vlaamsgezind dorpquote:Op donderdag 5 april 2007 21:28 schreef Miss_Legend het volgende:
waar woonde je vroeger dan katerwater?
Gelukkig hebben we dat soort mensen niet in Nederland..quote:Op donderdag 5 april 2007 21:00 schreef Miss_Legend het volgende:
Veel vrienden die je nodig hebben voor iets maar als jij hun nodig hebt zijn ze er nooit voor je.
Ik woon net over de grens in Belgie en belgen zijn booooooooooooooooringgggggggg...quote:Op donderdag 5 april 2007 21:26 schreef katerwater het volgende:
Je hebt duidelijk moeite met het cultuurverschil. Ik ben Belg en ik weet dat we geslotener zijn, maar oppervlakkig allerminst. Eens je bevriend bent met iemand is het ook dieper. Ik geloof dat je ook je draai niet gevonden hebt op die school, moeite met vrienden maken misschien?
Als het je troost: ik ben het ook beu hier te wonen! Ik ben verhuist naar het
franstalige Brussel en ik voel me hier een stuk meer thuis.
Zulke mensen heb je overal hoorquote:Op donderdag 5 april 2007 21:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we dat soort mensen niet in Nederland..
Ik zal het de volgende keer tussen <sarcasme> </sarcasme> tags zetten.quote:Op donderdag 5 april 2007 21:46 schreef katerwater het volgende:
[..]
Zulke mensen heb je overal hoor![]()
Het is gewoon een verschil in cultuur: niet beter of slechter. Al kan je het wel zo ervaren, omdat je het niet gewoon bent.
Dat bedoel ik niet, waarom ga je niet naar een Hogeschool in Nederland, je bent oud genoeg om op jezelf te wonen.quote:Op donderdag 5 april 2007 21:25 schreef Miss_Legend het volgende:
ik ben 22. hoge school omdat het beter paste bij mijn opleiding van middelbare school
het is gewoon zo gelopen
Je bent een Belg geworden!quote:Op donderdag 5 april 2007 21:42 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ik woon net over de grens in Belgie en belgen zijn booooooooooooooooringgggggggg...
quote:Op zaterdag 7 april 2007 18:21 schreef valek het volgende:
Mijn ervaring is dat belgen 50 jaar achter lopen. Bang voor de baas. Geniepig enz.
Naja ik sta ingeschreven in msterdam, dus echte belg ben ik ook nietquote:Op zaterdag 7 april 2007 18:14 schreef Frezer het volgende:
Het is idd misschien wel wat voor je een studie in Nederland te gaan doen, of straks in Nederland een baan te gaan zoeken.
[..]
Je bent een Belg geworden!.
quote:Op vrijdag 6 april 2007 11:32 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet, waarom ga je niet naar een Hogeschool in Nederland, je bent oud genoeg om op jezelf te wonen.
Walaaaaaap nou zeg!!quote:Op vrijdag 15 juni 2007 17:09 schreef Koewam het volgende:
Miljaar zeg!
Ik ben Belg,quote:Op donderdag 5 april 2007 21:00 schreef Miss_Legend het volgende:
7 jaar geleden, een hele memorabele dag voor mij. Nee ik had geen loterij gewonnen en ook niet het geluk van mijn leven gevonden, nee we gingen verhuizen naar Belgie. Ik was vreselijk ziek en heb toen kunnen uitzieken in Belgie. We zijn toen halsoverkop verhuisd naar het Land der Zuiden, Belgie. Ik snapte de keuze van mijn ouders niet maar naarmate je ouder wordt en wijzer begin je het langzaamaan te snappen en accepteren van het feit dat je in Belgie woont.
Heb mijn woorden als kut, vuile hoer maar snel afgeleerd want discipline was de van het op mijn nieuwe middelbare school. Ik heb vaak gehuild en miste Nederland like hell. Jaren gingen voorbij en vrienden uit nederland behoud je ook moeilijk omwille van de afstand. Het vervaagt na een aantal jaar, iedereen gaat verder met z'n leven. Ik heb nooit mijn draai kunnen vinden op mijn middelbare school, dus daarom dacht ik misschien dat het beter gaat als ik naar de Hoge school ga. Na jaren op de hoge school te hebben gezeten kom ik weer tot de conclusie, Belgen zijn maar een raar volkje. Ik pas gewoon niet in heel die belgische cultuur. Ik voel me niet thuis in België.
Spontaniteit van Nederlanders mis ik gewoon. Belgen zijn gewoon zo gesloten. Alles blijft zo oppervlakkig dus het blijft moeilijk om echte vrienden te maken. Veel vrienden die je nodig hebben voor iets maar als jij hun nodig hebt zijn ze er nooit voor je. Komt dit jullie bekend voor? Fakers... heb er een hekel aan!
Kan je in ieder geval vertellen dat ik België nog steeds shit vind, zelfs na al die jaren.
Komt dit jullie bekend voor?
Wat is jullie mening over heel het Belgische gebeuren?
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 20:30 schreef Irien het volgende:
Miss_Legend, je verhaal komt me heel bekend voor! Ik ben half Belg half Nederlander. Ben op 6de naar Belgie verhuisd en heb ook veel gehuild. Ik miste Nederland ook! Maakte lastig vriendjes, vond alles streng en ouderwets, hierarchisch, gesloten... Pas op m'n 14de ofzo ging alles prima daar.
Ben sinds m'n 18de terug in Nederland, toen ik ging studeren. Ik ging naar Breda, later Utrecht. Echt een aanrader!!! Jij zal ook gewoon studiefinanciering en dergelijke krijgen. En het gekke is... dan ga je Belgie ineens herwaarderen...![]()
Dat valt toch wel mee?quote:Op donderdag 5 april 2007 21:36 schreef katerwater het volgende:
[..]
In Lennik, ong. 15km links van Brussel. Is een écht Vlaamsgezind dorp![]()
Maar daarom niet meer of minder oppervlakkig als het om vriendschap gaat.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:55 schreef SnEeUwWiEtJe het volgende:
[..]
Ik ben Belg,
en ik ben van mening dat Nederlanders inderdaad een stuk spontaner zijn.
Iedereen van mijn streken, ik van Halle. Alhoewel ik er niet super graag woon, ikzelf ben van Waregem maar ben gaan samenwonen. Ik hou toch van het rustige, Halle is echt druk. En het probleem dat ik niemand ken in Halle, speelt ook wel meequote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:36 schreef leonieke het volgende:
[..]
Dat valt toch wel mee?
* leonieke woont in Ninove
Mee eens. Luidruchtig ook! Giel op 3FM, hoe grappig ook, word ik erg moe van 's ochtends vroeg. Nee dan Peter van de Veirequote:[
Aan de andere kant vind ik Nederlanders soms overdreven spontaan en los.
Belgen snappen sarcasme ook niet zo goed blijkbaarquote:Op donderdag 5 april 2007 21:46 schreef katerwater het volgende:
[..]
Zulke mensen heb je overal hoor![]()
Het is gewoon een verschil in cultuur: niet beter of slechter. Al kan je het wel zo ervaren, omdat je het niet gewoon bent.
Dat dus. Zelfs al zouden we met z'n allen vinden dat Belgen in het algemeen niet gesloten zijn, dan maakt dat voor jouw waardering van de situatie nog niets uit. Als je je niet lekker voelt op een Hogeschool in Belgie, dan staat het je toch helemaal vrij om naar een Hogeschool in Nederland te gaan?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:07 schreef Flashwin het volgende:
Je kan gewoon in Nederland komen studeren, dus wat houd je tegen?
Haha, Belgen zijn sowieso wat trager van begrip als het humor betreft geloof ik. Ik maak vaker mee dat het net wat langer duurt. Voorbeeldje: ik was twee weken terug met twee vlamingen op stap (gezellige lui trouwens!) maar je moest die gasten bijna elke grap uitleggen omdat ze het niet konden volgen. Een Nederlandse maat van me zei toen: nou weet ik weer waarom we die gasten altijd als dom bestempelenquote:Belgen snappen sarcasme ook niet zo goed blijkbaar
No way!!!quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:40 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Haha, Belgen zijn sowieso wat trager van begrip als het humor betreft geloof ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |