abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48056598
7 jaar geleden, een hele memorabele dag voor mij. Nee ik had geen loterij gewonnen en ook niet het geluk van mijn leven gevonden, nee we gingen verhuizen naar Belgie. Ik was vreselijk ziek en heb toen kunnen uitzieken in Belgie. We zijn toen halsoverkop verhuisd naar het Land der Zuiden, Belgie. Ik snapte de keuze van mijn ouders niet maar naarmate je ouder wordt en wijzer begin je het langzaamaan te snappen en accepteren van het feit dat je in Belgie woont.

Heb mijn woorden als kut, vuile hoer maar snel afgeleerd want discipline was de van het op mijn nieuwe middelbare school. Ik heb vaak gehuild en miste Nederland like hell. Jaren gingen voorbij en vrienden uit nederland behoud je ook moeilijk omwille van de afstand. Het vervaagt na een aantal jaar, iedereen gaat verder met z'n leven. Ik heb nooit mijn draai kunnen vinden op mijn middelbare school, dus daarom dacht ik misschien dat het beter gaat als ik naar de Hoge school ga. Na jaren op de hoge school te hebben gezeten kom ik weer tot de conclusie, Belgen zijn maar een raar volkje. Ik pas gewoon niet in heel die belgische cultuur. Ik voel me niet thuis in België.

Spontaniteit van Nederlanders mis ik gewoon. Belgen zijn gewoon zo gesloten. Alles blijft zo oppervlakkig dus het blijft moeilijk om echte vrienden te maken. Veel vrienden die je nodig hebben voor iets maar als jij hun nodig hebt zijn ze er nooit voor je. Komt dit jullie bekend voor? Fakers... heb er een hekel aan!

Kan je in ieder geval vertellen dat ik België nog steeds shit vind, zelfs na al die jaren.

Komt dit jullie bekend voor?
Wat is jullie mening over heel het Belgische gebeuren?
  donderdag 5 april 2007 @ 21:23:05 #2
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_48057583
Hoe oud ben je? Als je naar een hoge school gaat, waarom dan niet één in Breda, Tilburg, Eindhoven, Maastricht?....
pi_48057717
ik ben 22. hoge school omdat het beter paste bij mijn opleiding van middelbare school
het is gewoon zo gelopen
pi_48057771
Je hebt duidelijk moeite met het cultuurverschil. Ik ben Belg en ik weet dat we geslotener zijn, maar oppervlakkig allerminst. Eens je bevriend bent met iemand is het ook dieper. Ik geloof dat je ook je draai niet gevonden hebt op die school, moeite met vrienden maken misschien?

Als het je troost: ik ben het ook beu hier te wonen! Ik ben verhuist naar het
franstalige Brussel en ik voel me hier een stuk meer thuis.
pi_48057848
waar woonde je vroeger dan katerwater?
pi_48057900
Het is gewoon dat ik even alles kwijt moest. ik heb geen moeite met vrienden maken. het is meer dat als ik weet dat het niks gaat worden met sommigen dat ik er ook geen tijd meer aan verdoe.
  donderdag 5 april 2007 @ 21:33:16 #7
32927 jaap393
only users lose drugs
pi_48058026
Ik ben nu bijna 4 jaar geleden naar antwerpen verhuisd om te studeren, ik heb mijn studie niet afgerond maar toch besloten hier te blijven.

Ik ben hier op mijn plek en de meeste van mijn vrienden hier zijn vlamingen, en sinds kort heb ik ook een vlaams lief

Ik heb iig besloten hier te blijven, hoewel ik dat van te voren niet echt had verwacht.

Misschien scheelt het dat ik zelf al een brabander ben en maar naar antwerpen ben verhuisd waar ze wel wat hollanders gewoon zijn maar ik heb iig nooit echt moeite ondervonden om contacten te maken en vind eigenlijk dat hier alles wat losser en relaxter is.

Maar ik denk dat ik toch wel altijd den ollander ga blijven

het enige minpunt vind ik die ambetante azertyklavieren maar soit
my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7
pi_48058123
quote:
Op donderdag 5 april 2007 21:28 schreef Miss_Legend het volgende:
waar woonde je vroeger dan katerwater?
In Lennik, ong. 15km links van Brussel. Is een écht Vlaamsgezind dorp
  donderdag 5 april 2007 @ 21:36:23 #9
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_48058129
quote:
Op donderdag 5 april 2007 21:00 schreef Miss_Legend het volgende:

Veel vrienden die je nodig hebben voor iets maar als jij hun nodig hebt zijn ze er nooit voor je.
Gelukkig hebben we dat soort mensen niet in Nederland..
  donderdag 5 april 2007 @ 21:42:14 #10
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_48058352
quote:
Op donderdag 5 april 2007 21:26 schreef katerwater het volgende:
Je hebt duidelijk moeite met het cultuurverschil. Ik ben Belg en ik weet dat we geslotener zijn, maar oppervlakkig allerminst. Eens je bevriend bent met iemand is het ook dieper. Ik geloof dat je ook je draai niet gevonden hebt op die school, moeite met vrienden maken misschien?

Als het je troost: ik ben het ook beu hier te wonen! Ik ben verhuist naar het
franstalige Brussel en ik voel me hier een stuk meer thuis.
Ik woon net over de grens in Belgie en belgen zijn booooooooooooooooringgggggggg...
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  donderdag 5 april 2007 @ 21:44:47 #11
175738 Queen_Beeseksueel
See ya in another life, sista
pi_48058455
Als ik op Werchter ben vind ik daar de mensen toch stukken vriendelijker dan op PinkPop. Ook allerlei excessen die je hier vindt op die festivals heb je daar niet.
Ik schrijf een boek.
Het heet "Pot".
Het is een autobiografie.
The more I see the less I know the more I try to let it go
pi_48058491
Ik snap gewoon niet dat die paar kilometers zo'n verschil uitmaken...
pi_48058534
quote:
Op donderdag 5 april 2007 21:36 schreef Alicey het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we dat soort mensen niet in Nederland..
Zulke mensen heb je overal hoor
Het is gewoon een verschil in cultuur: niet beter of slechter. Al kan je het wel zo ervaren, omdat je het niet gewoon bent.
pi_48060756
Nederlanders maken veel makkelijker contact dan Belgen.

In België is iedereen wat gereserveerder, wat niet altijd een slechte eigenschap is, maar vrienden maken na je 25ste is hier volgens mij heel moeilijk. (ben niet zeker want ben zo oud nog niet)

Ook op werk enzo gaat het allemaal wat gereserveerd en oppervlakkig, dat is spijtig genoeg waar.

Heel wat anders dan als je vb. in Zuid-Frankrijk gaat fietsen waar je op een helling bovenkomt en er andere wielertoeristen je uitnodigen aan hun picknicktafel.
  vrijdag 6 april 2007 @ 07:19:24 #15
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_48068380
quote:
Op donderdag 5 april 2007 21:46 schreef katerwater het volgende:

[..]

Het is gewoon een verschil in cultuur: niet beter of slechter. Al kan je het wel zo ervaren, omdat je het niet gewoon bent.
Ik zal het de volgende keer tussen <sarcasme> </sarcasme> tags zetten.
pi_48068386
Mooi toch, belastingvoordeel.
  FOK!fotograaf vrijdag 6 april 2007 @ 07:29:45 #17
73911 ultra_ivo
pi_48068428
Ik ken dit gevoel totaal niet. Ik woon zowat op de grens en heb zowel in Nederland (Amsterdam) als België (Gent) gestudeerd. Amsterdam beviel me totaal niet, in Gent heb ik een pracht tijd gehad. Ik voel mezelf wel vaak in een driedubbele spagaat, heb ook nog eens veel familie in Duitsland.
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:02:04 #18
11102 knep
Mountainfreak
pi_48072357
Ik kan me voorstellen dat zuiderlingen minder moeite met Belgie hebben.
Als Limburger kom ik liever in Belgie dan in de randstad.
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:32:47 #19
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_48073620
quote:
Op donderdag 5 april 2007 21:25 schreef Miss_Legend het volgende:
ik ben 22. hoge school omdat het beter paste bij mijn opleiding van middelbare school
het is gewoon zo gelopen
Dat bedoel ik niet, waarom ga je niet naar een Hogeschool in Nederland, je bent oud genoeg om op jezelf te wonen.
  zaterdag 7 april 2007 @ 16:11:00 #20
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_48111702
Volgens mij is een groot deel van de kritiek ook op Nederlanders van toepassing, zo open zijn we toch niet? Ik hoor het weleens van buitenlanders dat ze Nederlanders open vinden t.o.v. Duitsers ofzo maar zelf merk ik de verschillen niet zo. Komt misschien ook omdat ik zelf wat gereseveerder ben dus het wel gewoon gedrag vind
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  zaterdag 7 april 2007 @ 18:14:27 #21
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_48114606
Het is idd misschien wel wat voor je een studie in Nederland te gaan doen, of straks in Nederland een baan te gaan zoeken.
quote:
Op donderdag 5 april 2007 21:42 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Ik woon net over de grens in Belgie en belgen zijn booooooooooooooooringgggggggg...
Je bent een Belg geworden! .
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_48114795
Mijn ervaring is dat belgen 50 jaar achter lopen. Bang voor de baas. Geniepig enz.
History became legend, legend became myth.
pi_48116941
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 18:21 schreef valek het volgende:
Mijn ervaring is dat belgen 50 jaar achter lopen. Bang voor de baas. Geniepig enz.

Als je het land Belgie niet zitten, dan roep ik maar wat geks. Ga verhuizen ?
  zaterdag 7 april 2007 @ 19:51:11 #24
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_48117079
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 18:14 schreef Frezer het volgende:
Het is idd misschien wel wat voor je een studie in Nederland te gaan doen, of straks in Nederland een baan te gaan zoeken.
[..]

Je bent een Belg geworden! .
Naja ik sta ingeschreven in msterdam, dus echte belg ben ik ook niet

Maar belgen/limburgers zijn best slappe hap. Waar is die heerlijke westerse arrogantie begleven?
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_48117152
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 11:32 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Dat bedoel ik niet, waarom ga je niet naar een Hogeschool in Nederland, je bent oud genoeg om op jezelf te wonen.
  donderdag 14 juni 2007 @ 20:33:09 #26
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_50463323
Aangezien we in R&P zitten, wat zou iemand tot zo'n daad drijven?
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_50465978
Ik kan altijd prima met Belgen overweg. Kwestie van wederzijds aanpassen. Als je in België een Hollander blijft, ja... dan krijg je het lastig.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 00:06:14 #28
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_50471638
Belgen, tja ik vind die paar die ik ken super saai en duf
  vrijdag 15 juni 2007 @ 00:09:35 #29
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_50471734
Die Belgen krijgen me toch een pandoering.
pi_50492724
Miljaar zeg!
  vrijdag 15 juni 2007 @ 18:11:01 #31
54281 hallodagg
Lekker peuzelen
pi_50494428
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 17:09 schreef Koewam het volgende:
Miljaar zeg!
Walaaaaaap nou zeg!!
Die zoute stokjes...
pi_50495779
quote:
Op donderdag 5 april 2007 21:00 schreef Miss_Legend het volgende:
7 jaar geleden, een hele memorabele dag voor mij. Nee ik had geen loterij gewonnen en ook niet het geluk van mijn leven gevonden, nee we gingen verhuizen naar Belgie. Ik was vreselijk ziek en heb toen kunnen uitzieken in Belgie. We zijn toen halsoverkop verhuisd naar het Land der Zuiden, Belgie. Ik snapte de keuze van mijn ouders niet maar naarmate je ouder wordt en wijzer begin je het langzaamaan te snappen en accepteren van het feit dat je in Belgie woont.

Heb mijn woorden als kut, vuile hoer maar snel afgeleerd want discipline was de van het op mijn nieuwe middelbare school. Ik heb vaak gehuild en miste Nederland like hell. Jaren gingen voorbij en vrienden uit nederland behoud je ook moeilijk omwille van de afstand. Het vervaagt na een aantal jaar, iedereen gaat verder met z'n leven. Ik heb nooit mijn draai kunnen vinden op mijn middelbare school, dus daarom dacht ik misschien dat het beter gaat als ik naar de Hoge school ga. Na jaren op de hoge school te hebben gezeten kom ik weer tot de conclusie, Belgen zijn maar een raar volkje. Ik pas gewoon niet in heel die belgische cultuur. Ik voel me niet thuis in België.

Spontaniteit van Nederlanders mis ik gewoon. Belgen zijn gewoon zo gesloten. Alles blijft zo oppervlakkig dus het blijft moeilijk om echte vrienden te maken. Veel vrienden die je nodig hebben voor iets maar als jij hun nodig hebt zijn ze er nooit voor je. Komt dit jullie bekend voor? Fakers... heb er een hekel aan!

Kan je in ieder geval vertellen dat ik België nog steeds shit vind, zelfs na al die jaren.

Komt dit jullie bekend voor?
Wat is jullie mening over heel het Belgische gebeuren?
Ik ben Belg,
en ik ben van mening dat Nederlanders inderdaad een stuk spontaner zijn.
Got cat ?
pi_50496400
ik ben half nl en mn moeder komt uit het midden oosten en vergeleken met de mensen uit het land waar mn moeder vandaan komt zijn de mensen in nl ook vrij gesloten en afstandelijk. is echt een groot verschil iig. ik woon ook nog eens in eindhoven (brabant) wat best wel bagger is vind ik. ik houd meer van plekken die echt leven. ik zou ook graag in het land willen wonen waar mn moeder vandaan komt
  vrijdag 15 juni 2007 @ 20:30:07 #34
177242 Irien
Innit though
pi_50498996
Miss_Legend, je verhaal komt me heel bekend voor! Ik ben half Belg half Nederlander. Ben op 6de naar Belgie verhuisd en heb ook veel gehuild. Ik miste Nederland ook! Maakte lastig vriendjes, vond alles streng en ouderwets, hierarchisch, gesloten... Pas op m'n 14de ofzo ging alles prima daar.
Ben sinds m'n 18de terug in Nederland, toen ik ging studeren. Ik ging naar Breda, later Utrecht. Echt een aanrader!!! Jij zal ook gewoon studiefinanciering en dergelijke krijgen. En het gekke is... dan ga je Belgie ineens herwaarderen...
Between the click of the light and the start of the dream
  vrijdag 15 juni 2007 @ 20:30:48 #35
177242 Irien
Innit though
pi_50499023
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 20:30 schreef Irien het volgende:
Miss_Legend, je verhaal komt me heel bekend voor! Ik ben half Belg half Nederlander. Ben op 6de naar Belgie verhuisd en heb ook veel gehuild. Ik miste Nederland ook! Maakte lastig vriendjes, vond alles streng en ouderwets, hierarchisch, gesloten... Pas op m'n 14de ofzo ging alles prima daar.
Ben sinds m'n 18de terug in Nederland, toen ik ging studeren. Ik ging naar Breda, later Utrecht. Echt een aanrader!!! Jij zal ook gewoon studiefinanciering en dergelijke krijgen. En het gekke is... dan ga je Belgie ineens herwaarderen...
pi_50501325
quote:
Op donderdag 5 april 2007 21:36 schreef katerwater het volgende:

[..]

In Lennik, ong. 15km links van Brussel. Is een écht Vlaamsgezind dorp
Dat valt toch wel mee?
* leonieke woont in Ninove
pi_50501356
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 18:55 schreef SnEeUwWiEtJe het volgende:

[..]

Ik ben Belg,
en ik ben van mening dat Nederlanders inderdaad een stuk spontaner zijn.
Maar daarom niet meer of minder oppervlakkig als het om vriendschap gaat.
pi_50519343
Belgie heeft zo ook zijn charmes denk ik
de mensen zijn echt heel erg droog
verslaggeving van Belgen op sport-programma's is hilarisch!
daarbij is de taal veel schoner dan die van de nederlanders....
het enige wat mij niet aanstaat in belgie is het vervallen uiterlijk....
behalve in de binnensteden waar oude gebouwtjes dan ook weer leuk zijn...
Ik doe niet meer aan een signature
pi_50642349
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 21:36 schreef leonieke het volgende:

[..]

Dat valt toch wel mee?
* leonieke woont in Ninove
Iedereen van mijn streken, ik van Halle. Alhoewel ik er niet super graag woon, ikzelf ben van Waregem maar ben gaan samenwonen. Ik hou toch van het rustige, Halle is echt druk. En het probleem dat ik niemand ken in Halle, speelt ook wel mee
pi_50642673
Ik ben ook Belg en ik geef TS gelijk.
Aan de andere kant vind ik Nederlanders soms overdreven spontaan en los.
En middenweg zou eigenlijk perfect zijn
pi_50700795
Belgen zijn geslotener op het eerste zicht maar als je iemand goed leert kennen, loopt het vanzelf los.

Ik vind de nederlanders veel te luidruchtig en (idd) overdreven spontaan. Ik zou nooit in nederland kunnen wonen. Geef mij dan maar de gereserveerdere belgen.
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
  donderdag 21 juni 2007 @ 19:52:57 #42
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_50702034
Ik zit hier nu bijna een jaar en op zich bevalt het me wel. Ze zijn wat minder spontaan dan Nederlanders, staan er ook wat minder open voor maar in principe zijn het beste mensen zenne.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 10:35:00 #43
177242 Irien
Innit though
pi_50720517
quote:
[
Aan de andere kant vind ik Nederlanders soms overdreven spontaan en los.
Mee eens. Luidruchtig ook! Giel op 3FM, hoe grappig ook, word ik erg moe van 's ochtends vroeg. Nee dan Peter van de Veire
pi_50722454
Hmm, ik hoop niet dat ik straks tegen hetzelfde probleem aanloop als TS. En ik word vaak beschreven als zeer spontaan.
pi_50723639
Ben zelf 5 jaar geleden voor een bedrijfsstage naar Belgie vertrokken. Ik woonde vroeger in Maastricht en had via een Belgisch 'lief' al eens kennis gemaakt met de Belgische gereserveerdheid en geslotenheid. Maar ik dacht dat het rond Antwerpen wel zou meevallen. Niet dus! Natuurlijk geldt het niet voor alle Belgen, maar in het algemeen wel. Het is inderdaad enorm moeilijk om hier vriendschappen op te bouwen en openheid en spontaniteit zijn amper te bekennen.

Ik ben er wel bijven wonen, maar vooral omdat ik er m'n droombaan heb gevonden en ik regelmatig in Nederland en Australie te vinden ben

[ Bericht 1% gewijzigd door Rhodos op 22-06-2007 12:15:23 ]
pi_50723737
quote:
Op donderdag 5 april 2007 21:46 schreef katerwater het volgende:

[..]

Belgen snappen sarcasme ook niet zo goed blijkbaar
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_50723857
Verder vind ik dat je iets te generaliserend bezig bent TS. Je vindt het niet leuk in Belgie, dat snappen we, maar daardoor zie je alles als negatief. Terwijl er ook veel Nederlanders zijn met eigenschappen als die jij beschrijf in je verhaal...

Je kan gewoon in Nederland komen studeren, dus wat houd je tegen?
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_50723959
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 12:07 schreef Flashwin het volgende:
Je kan gewoon in Nederland komen studeren, dus wat houd je tegen?
Dat dus. Zelfs al zouden we met z'n allen vinden dat Belgen in het algemeen niet gesloten zijn, dan maakt dat voor jouw waardering van de situatie nog niets uit. Als je je niet lekker voelt op een Hogeschool in Belgie, dan staat het je toch helemaal vrij om naar een Hogeschool in Nederland te gaan?
  vrijdag 22 juni 2007 @ 12:40:11 #49
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_50725106
quote:
Belgen snappen sarcasme ook niet zo goed blijkbaar
Haha, Belgen zijn sowieso wat trager van begrip als het humor betreft geloof ik. Ik maak vaker mee dat het net wat langer duurt. Voorbeeldje: ik was twee weken terug met twee vlamingen op stap (gezellige lui trouwens!) maar je moest die gasten bijna elke grap uitleggen omdat ze het niet konden volgen. Een Nederlandse maat van me zei toen: nou weet ik weer waarom we die gasten altijd als dom bestempelen

En inderdaad, ze zijn wat gereserveerder, maar dat loopt uiteindelijk ook wel los. Maar OT: kom ook gezellig studeren in Utrecht. Je hebt de tijd van je leven, trust me
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 22 juni 2007 @ 23:50:31 #50
177242 Irien
Innit though
pi_50748070
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 12:40 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Haha, Belgen zijn sowieso wat trager van begrip als het humor betreft geloof ik.
No way!!!

Humo, Schalkse Ruiters, Kamagurka, Gummbah, Rob Vanoudenhoven, Mark Uyterhoeven, Luc de Vos, Erik van Looy, Urbanus, Man Bijt Hond, Hugo Mathijssen, Kommil Foo, Wim Helsen, .....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')