nee, en dus?quote:Op woensdag 4 april 2007 13:02 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ja, in de natuur zal het zeker gebeuren. Dat ontken ik helemaal niet. Maar ze zitten niet meer in die natuur.
Denk je nou echt dat een rechtzaak ook maar enige schijn van kans heeft?quote:Op woensdag 4 april 2007 13:03 schreef Paracelsus het volgende:
[..]
Ik snap dat het moeilijk si om te accepteren dat er eindelijk een partij is die zich wél druk maakt om het welzijn van dieren. Dat was in Nederland echt hard nodig. En reken er maar op dat die partij zal groeien en groeien en mensen zoals jij uiteindelijk wel op de knieen krijgt.
met geweld desnoods!!!!!!!!!!!!!quote:Op woensdag 4 april 2007 13:03 schreef Paracelsus het volgende:
[..]
Ik snap dat het moeilijk si om te accepteren dat er eindelijk een partij is die zich wél druk maakt om het welzijn van dieren. Dat was in Nederland echt hard nodig. En reken er maar op dat die partij zal groeien en groeien en mensen zoals jij uiteindelijk wel op de knieen krijgt.
quote:Op woensdag 4 april 2007 12:42 schreef Paracelsus het volgende:
Denken jullie dat het mogelijk de dierentuin of de verzorgers aan te klagen vanwege dood door schuld? Ze hebben niks gedaan toen ze zagen dat het fout ging, bijvoorbeeld de moeder vastgebonden met kettingen of het kalf wegslepen, zoals wel vaker gebeurt in dierentuinen. Ze stonden erbij en keken er naar.
Ik ga dat binnenkort eens uitzoeken wat de mogelijkheden zijn. Misschien dat de Partij voor de Dieren daar meer uitsluitsel over kan geven, zij zijn immers niet voor niks als volsvertegenwoordiger in de 2e Kamer gekozen. Zij komen op voor dieren dus als het goed is ook voor olifanten.
je zou kunnen zeggen, wat een Dombo !quote:
Zeg ajb dat je een grapje maakt en dat je niet écht van plan bent de PvdD hierquote:Op woensdag 4 april 2007 12:42 schreef Paracelsus het volgende:
Denken jullie dat het mogelijk de dierentuin of de verzorgers aan te klagen vanwege dood door schuld? Ze hebben niks gedaan toen ze zagen dat het fout ging, bijvoorbeeld de moeder vastgebonden met kettingen of het kalf wegslepen, zoals wel vaker gebeurt in dierentuinen. Ze stonden erbij en keken er naar.
Ik ga dat binnenkort eens uitzoeken wat de mogelijkheden zijn. Misschien dat de Partij voor de Dieren daar meer uitsluitsel over kan geven, zij zijn immers niet voor niks als volsvertegenwoordiger in de 2e Kamer gekozen. Zij komen op voor dieren dus als het goed is ook voor olifanten.
dat was brabant hoorquote:Op woensdag 4 april 2007 13:09 schreef Armageddon het volgende:
Het zal weer niet in Amersfoort zijn. Alleen maar mongolen wonen daar. Ik zweer het je.
Ja, dat gevoel heb ik ook, ik ben heel blij dat ik die beelden niet live heb gezien.quote:Op woensdag 4 april 2007 10:19 schreef Brighteyes het volgende:
Pfff, ik krijg tranen in mijn ogen als ik de 'streamverslagen' van hier lees van gisterenavond. Users die vragen of het wel normaal is. Wat lijkt me dat naar om te zien zeg...
Ik vrees dat ie het meent J.quote:Op woensdag 4 april 2007 13:11 schreef Jarno het volgende:
[..]
Zeg ajb dat je een grapje maakt en dat je niet écht van plan bent de PvdD hier. kamervragen
. over te laten stellen van onze centen he? Plies? Plieeeees??
Ik ga er niet over of zij kamervragen gaan stellen. Wat ik graag van ze wil weten of ze in Amersfoort aangepakt kunnen worden vanwege eventuele nalatigheid.quote:Op woensdag 4 april 2007 13:11 schreef Jarno het volgende:
[..]
Zeg ajb dat je een grapje maakt en dat je niet écht van plan bent de PvdD hier. kamervragen
. over te laten stellen van onze centen he? Plies? Plieeeees??
Het is overal een ander verhaal...quote:Op woensdag 4 april 2007 13:11 schreef nebelung het volgende:
Het was oma War War die het kalfje gedood heeft.
Oma doodt olifantenbaby na geboorte
In Dierenpark Amersfoort is de geboorte van een olifantenbaby fataal afgelopen. Het kalf werd vrijwel direct na de geboorte gedood door de moeder van olifantenmoeder Indra.
Olifantenverzorger Marjo Hoedemaker van Dierenpark Amersfoort is er stuk van. Na een draagtijd van 22 maanden door olifant Indra (zie foto), wachtte hij net als iedereen in de dierentuin vol spanning op de geboorte van het babyolifantje. In toerbeurten met collega's sliep hij zelfs in de kraamkamer. Alle bijzonderheden werden in een zwangerschapsdagboek nauwgezet bijgehouden.
"Vijf weken lang hebben we bij haar gewaakt in afwachting van de geboorte. Dinsdagavond laat was het eindelijk zover, maar de geboorte is dus fataal afgelopen."
Zorgzaamheid overgeslagen in agressie
De zwangere Indra, die acht jaar geleden in het dierenpark is geboren, werd tijdens de bevalling bijgestaan door haar moeder WarWar. "Dat is normaal bij olifanten", aldus Hoedemaker. "Olifantenmoeders en -dochters hebben een zeer sterke band."
Al een maand of twee deelden de aanstaande moeder en de aanstaande oma samen de kraamstal. "Gewoonlijk helpt de grootmoeder haar dochter en stelt ze haar gerust tijdens de bevalling", legt Hoedemaker uit. "Door onverwachte bewegingen van het kalf sloeg de zorgzaamheid van de grootmoeder echter om in agressie. Ze wilde haar dochter beschermen en schopte het jong bij de moeder vandaan, met fatale gevolgen. Moeder Indra greep niet in, want bij olifanten leidt de grootmoeder het geboorteproces."
Planet Internet
Onderneem dan actie ipv hier te zeuren.quote:Op woensdag 4 april 2007 13:13 schreef Paracelsus het volgende:
[..]
Ik ga er niet over of zij kamervragen gaan stellen. Wat ik graag van ze wil weten of ze in Amersfoort aangepakt kunnen worden vanwege eventuele nalatigheid.
Ik mag hier mijn mening niet uiten en anderen wel? Puur en alleen omdat ik toevallig wél begaan ben met het lot van de zwaksten uit onze samenleving?quote:Op woensdag 4 april 2007 13:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Onderneem dan actie ipv hier te zeuren.![]()
quote:Op woensdag 4 april 2007 13:16 schreef Paracelsus het volgende:
[..]
Ik mag hier mijn mening niet uiten en anderen wel? Puur en alleen omdat ik toevallig wél begaan ben met het lot van de zwaksten uit onze samenleving?![]()
Oh ja... Dit is het "lach Indra en haar dode jong uit"-topic, wist je dat nog niet?quote:Op woensdag 4 april 2007 13:16 schreef Paracelsus het volgende:
[..]
Ik mag hier mijn mening niet uiten en anderen wel? Puur en alleen omdat ik toevallig wél begaan ben met het lot van de zwaksten uit onze samenleving?![]()
Ja, we hadden het olifantje kunstmatig in leven moeten houden, bergen aan medicijnen inpompen, en lekker lang laten lijden. Dát zou pas natuurlijk geweest zijn he!quote:Op woensdag 4 april 2007 13:16 schreef Paracelsus het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 4 april 2007 13:19 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, we hadden het olifantje kunstmatig in leven moeten houden, bergen aan medicijnen inpompen, en lekker lang laten lijden. Dát zou pas natuurlijk geweest zijn he!
Wie zegt dan dat dat het geval was?quote:Op woensdag 4 april 2007 13:19 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, we hadden het olifantje kunstmatig in leven moeten houden, bergen aan medicijnen inpompen, en lekker lang laten lijden. Dát zou pas natuurlijk geweest zijn he!
Ah, maar dan hadden ze niet lang na hoeven denken over de naamquote:Op woensdag 4 april 2007 13:19 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee hoor gewoon neerknallen, net als de hertenquote:Op woensdag 4 april 2007 13:24 schreef Paracelsus het volgende:
[..]
Wie zegt dan dat dat het geval was?
En bovendien, als je dieren gevangen houdt dan heb je de verplichting voor ze te zorgen. Dus als dat betekend dat ze medicijnen nodig hebben dan moeten ze die krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |