Ze houden vandaag een persconferentie, voor iedereen is er beschuit met gestampte muisjesquote:Op woensdag 4 april 2007 09:00 schreef Xebber het volgende:
Zou het babyolifantje nog een naam krijgen?
Op de middelste foto is het kalf allang al dood...quote:Op woensdag 4 april 2007 09:02 schreef Spartan.Has.Pubic.Hair het volgende:
Video geboorte olifant, normaliter:
http://video.google.com/videoplay?docid=5736044891704882660
Hoe het dus niet moet:
http://images.fok.nl/upload/070404_21290_kalfindra.jpg
webcam link met lege kooi:
http://www.dierenparkamersfoort.nl/index2.php?id=49,
Kan je lezen?quote:Op woensdag 4 april 2007 09:03 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Op de middelste foto is het kalf allang al dood...![]()
Ja, ook je andere topic was zo leuk om te lezen...quote:
Dat is zo mooi om te zien. En dan de vergelijking met wat er gisteravond gebeurde.quote:Op woensdag 4 april 2007 09:20 schreef senesta het volgende:
We wachten de berichten maar even af.
In dat filmpje in dat reservaat zie je inderdaad dat alle olifanten om de moeder heen gaan staan, het is echt een groepsgebeuren.
De betrokkenen hebben wel even wat anders aan hun hoofd.quote:Op woensdag 4 april 2007 09:39 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Een beetje fatsoenlijke informatie verschaffen is te moeilijk zeker?Al melden ze dat er straks nog een persconferentie komt ofzo?
Ze hebben kennelijk wel de tijd om de site aan te passen, dus dan kunnen ze ook wel wat meer informatie verschaffen. Ze vonden het de moeite waard om alles via twee webcams uit te zenden, maar dan gaat je verantwoordelijkheid ook verder als het voor het oog van de wereld gruwelijk mis gaat...quote:Op woensdag 4 april 2007 09:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De betrokkenen hebben wel even wat anders aan hun hoofd.
Hadden ze geen live cam moeten gebruiken. Ze kunnen echt wel 1 idioot achter een pc zetten om 2 regels te typen, maak t evenquote:Op woensdag 4 april 2007 09:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De betrokkenen hebben wel even wat anders aan hun hoofd.
Ik gok er even op dat die ene idioot met een brok in zijn keel nu een persbericht zit te typen wat later via de media de wereld in zal gaan...quote:Op woensdag 4 april 2007 09:45 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Hadden ze geen live cam moeten gebruiken. Ze kunnen echt wel 1 idioot achter een pc zetten om 2 regels te typen, maak t even
Dat indeedquote:Op woensdag 4 april 2007 09:44 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ze hebben kennelijk wel de tijd om de site aan te passen, dus dan kunnen ze ook wel wat meer informatie verschaffen. Ze vonden het de moeite waard om alles via twee webcams uit te zenden, maar dan gaat je verantwoordelijkheid ook verder als het voor het oog van de wereld gruwelijk mis gaat...
Al zetten ze op de site dat het kalf helaas bij de geboorte overleden is. Nu vind je daar helemaal niets van terug. Iemand die het hele gebeuren vannacht gemist heeft, denkt bij wijze van spreke dat de webcams gewoon kapot zijn.quote:Op woensdag 4 april 2007 09:49 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind dat jullie wel erg snel verwachten meer informatie te krijgen. Ik ga ervan uit dat zodra ze kunnen ze informatie naar buiten zullen brengen.
Geduld. Er komt in de loop van de dag heus informatie.quote:Op woensdag 4 april 2007 09:52 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Al zetten ze op de site dat het kalf helaas bij de geboorte overleden is. Nu vind je daar helemaal niets van terug. Iemand die het hele gebeuren vannacht gemist heeft, denkt bij wijze van spreke dat de webcams gewoon kapot zijn.
Ik ook.quote:Op woensdag 4 april 2007 09:49 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind dat jullie wel erg snel verwachten meer informatie te krijgen. Ik ga ervan uit dat zodra ze kunnen ze informatie naar buiten zullen brengen.
quote:Op woensdag 4 april 2007 09:48 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik gok er even op dat die ene idioot met een brok in zijn keel nu een persbericht zit te typen wat later via de media de wereld in zal gaan...
Oh, ik niet.quote:Op woensdag 4 april 2007 09:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Geduld. Er komt in de loop van de dag heus informatie.
Ik vind dit eerlijk gezegd een beetje gezeur.
Persconferentie?quote:Op woensdag 4 april 2007 09:39 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Een beetje fatsoenlijke informatie verschaffen is te moeilijk zeker?Al melden ze dat er straks nog een persconferentie komt ofzo?
Vooral blijven zeuren.quote:Op woensdag 4 april 2007 09:56 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Oh, ik niet.
Daar schieten we veel mee op hè
Ja maar even een zinnetje "Ja u zag het goed, olifantje is dood. Meerdere info volgt asap"quote:Op woensdag 4 april 2007 09:56 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat kun je wel aannemen.
Het moet voor hen vele maslen erger zijn geweest adn voor de mensen die het via cam hebben meegekeken.
En men zal ook wel willen uitzoeken wat er nou precies gebeurd is voor ze iets gaan roepen
mijn hemel zegquote:Op woensdag 4 april 2007 09:44 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ze hebben kennelijk wel de tijd om de site aan te passen, dus dan kunnen ze ook wel wat meer informatie verschaffen. Ze vonden het de moeite waard om alles via twee webcams uit te zenden, maar dan gaat je verantwoordelijkheid ook verder als het voor het oog van de wereld gruwelijk mis gaat...
Nah zie, die ene idioot heeft zijn werk gedaanquote:Op woensdag 4 april 2007 09:57 schreef Tammymara het volgende:
Persbericht op de site:
http://www.dierenparkamersfoort.nl/index2.php?id=578
Mens, ga janken. Ik gebruikte idioot als zélfs een idioot. Ik noem ze daar geen idioten. Jeezquote:Op woensdag 4 april 2007 10:00 schreef Ireth het volgende:
[..]
Nah zie, die ene idioot heeft zijn werk gedaan![]()
![]()
Trek je tenen even onder mijn maatje 38 vandaan wil je!quote:Op woensdag 4 april 2007 10:01 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Mens, ga janken. Ik gebruikte idioot als zélfs een idioot. Ik noem ze daar geen idioten. Jeez
Zoals ik al zei: als ze het zo leuk vinden twee webcams te plaatsen, moeten ze ook beseffen dat het mis kan gaan. En of het wel zo wenselijk is dat het publiek dat ziet. De webcam bij het kindergedeelte van de site is zelfs nog lange tijd actief geweest nadat twee andere cams waren 'uitgezet'. Het kindergedeelte!quote:Op woensdag 4 april 2007 09:58 schreef milagro het volgende:
[..]
mijn hemel zeg
wees blij dat je ueberhaupt mee kon kijken, over onnatuurlijk gesproken, zeg.
je bent nu getuige geweest van iets wat ms wel juist heel natuurlijk was, een te klein kalf wat door de moeder/oma verstoten wordt.... in de natuur gebeurt dit ook, als een kalf niet gezond blijkt, alleen dan maak je dat niet mee.
bel anders stichting correlatie even als je er zo mee zit.
Ze gaan er dus vooralsnog vanuit dat het kalf gezond was?quote:P E R S B E R I C H T
Amersfoort, 4 april 2007
Olifantenbaby gedood na geboorte
Gisterenavond rond 11 uur werd in DierenPark Amersfoort het lang verwachtte olifantje geboren. Een olifantengeboorte is vaak pijnlijk voor de moeder en hierdoor kan bij haar agressie ontstaan. In deze agressie kan de moeder het kalf doden. Dit is ook gebeurd in DierenPark Amersfoort. Ook de moeder van Indra, Khine War War was aanwezig om te ondersteunen bij de geboorte. Dit is de meest natuurlijke gang van zaken. Maar ook haar zorg sloeg echter om in agressie. Met helaas fatale afloop.
ze moeten helemaal niets.quote:Op woensdag 4 april 2007 10:05 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: als ze het zo leuk vinden twee webcams te plaatsen, moeten ze ook beseffen dat het mis kan gaan. En of het wel zo wenselijk is dat het publiek dat ziet. De webcam bij het kindergedeelte van de site is zelfs nog lange tijd actief geweest nadat twee andere cams waren 'uitgezet'. Het kindergedeelte!
Lijkt erop ja. Ze zeggen dat het gewoon puur agressie was.quote:Op woensdag 4 april 2007 10:08 schreef Re het volgende:
[..]
Ze gaan er dus vooralsnog vanuit dat het kalf gezond was?
Die sliepen op dat momentquote:Op woensdag 4 april 2007 10:05 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: als ze het zo leuk vinden twee webcams te plaatsen, moeten ze ook beseffen dat het mis kan gaan. En of het wel zo wenselijk is dat het publiek dat ziet. De webcam bij het kindergedeelte van de site is zelfs nog lange tijd actief geweest nadat twee andere cams waren 'uitgezet'. Het kindergedeelte!
idd, en gezien de irritaties hier hadden een aantal ook een uurtje meer slapen moeten pakkenquote:
bullshitquote:Op woensdag 4 april 2007 10:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zegt misschien eerder wat van hoe onnatuurlijk het is voor een olifant in gevangenschap te bevallen.
Helemaal mee eens!quote:Op woensdag 4 april 2007 10:10 schreef milagro het volgende:
[..]
ze moeten helemaal niets.
behalve dan nu zorg dragen voor een moeder zonder kind.
en of het wel zo wenselijk is of publiek dit ziet, lijkt me je eigen verantwoordelijkheid, en als ouder kun je ook je eigen gezonde verstand gebruiken en beslissen of je het risico wil nemen om je kind mee te laten kijken, want het kan namelijk altijd misgaan.
ik zie het probleem niet zo, in menig natuurfilm op Animal Planet zie je ook schattige newborns een vreselijke dood sterven. dus tjaaaa.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |