abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48000408
Nieuwsbericht van RTL Nieuws:

Een drama in dierenpark Amersfoort. Olifant Indra heeft haar baby direct na de geboorte doodgetrapt, samen met haar eigen moeder Khine War War.

Het dierenpark had de oma juist bij de bevalling toegelaten omdat in het wild de bevalling ook meestal door een ouder vrouwtje wordt begeleid. Het was de eerste baby van de 8-jarige Indra.

"Het komt vaker voor dat een olifant bij de eerste bevalling het kalf doodt, zeker als de moeder jong is zoals Indra," zegt een woordvoerder van het park. Dat zou komen door de pijn van de bevalling, en de paniek die dat oplevert.

Toch is het niet uitgesloten dat de dierentuin Indra toch weer zwanger laat worden. "In de toekomst kan het zijn dat Indra gewoon een kleintje opvoedt". Indra en Khine War War maken het verder goed, aldus de woordvoerder.
pi_48000453
Denken jullie dat het mogelijk de dierentuin of de verzorgers aan te klagen vanwege dood door schuld? Ze hebben niks gedaan toen ze zagen dat het fout ging, bijvoorbeeld de moeder vastgebonden met kettingen of het kalf wegslepen, zoals wel vaker gebeurt in dierentuinen. Ze stonden erbij en keken er naar.

Ik ga dat binnenkort eens uitzoeken wat de mogelijkheden zijn. Misschien dat de Partij voor de Dieren daar meer uitsluitsel over kan geven, zij zijn immers niet voor niks als volsvertegenwoordiger in de 2e Kamer gekozen. Zij komen op voor dieren dus als het goed is ook voor olifanten.
pi_48000469
omg
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_48000498
quote:
Op woensdag 4 april 2007 12:42 schreef Paracelsus het volgende:
Denken jullie dat het mogelijk de dierentuin of de verzorgers aan te klagen vanwege dood door schuld? Ze hebben niks gedaan toen ze zagen dat het fout ging, bijvoorbeeld de moeder vastgebonden met kettingen of het kalf wegslepen, zoals wel vaker gebeurt in dierentuinen. Ze stonden erbij en keken er naar.

Ik ga dat binnenkort eens uitzoeken wat de mogelijkheden zijn. Misschien dat de Partij voor de Dieren daar meer uitsluitsel over kan geven, zij zijn immers niet voor niks als volsvertegenwoordiger in de 2e Kamer gekozen. Zij komen op voor dieren dus als het goed is ook voor olifanten.
Zou jij tussen 2 boze olifanten in gaan staan?
pi_48000525
Bah, ik ben er nog steeds van slag van
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
  woensdag 4 april 2007 @ 12:47:58 #131
141850 Gallard
We take no prisoners
pi_48000613
quote:
Op woensdag 4 april 2007 09:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De betrokkenen hebben wel even wat anders aan hun hoofd.
Stel je toch niet zo aan. Dit is een professionele organisatie, met PR-mensen, marketingmensen, afdelingen communicatie, afdelingen pers&promotie, afdelingen Klantenservice. Er zijn nogal wat mensen hier die denken dat het voltallige personeel van het dierenpark nu de rest van de week met een betraand smoel rondloopt. Guess again. Hoort bij de business.

Klinkt hard, maar zo is het wel.

En als zo'n organisatie het leuk vindt om de consument betrokken te laten zijn bij zo'n bevalling (in de hoop dat diezelfde consument massaal komt kijken a raison van 16,50 per kaartje) scheppen ze daarmee ook de plicht die consument adequaat op de hoogte te houden. Wat hebben "live cams" voor zin als je de tekstuele content niet up-to-date houdt?
  woensdag 4 april 2007 @ 12:49:29 #132
141850 Gallard
We take no prisoners
pi_48000649
quote:
Op woensdag 4 april 2007 12:02 schreef Shellinssa het volgende:

[..]

Idd.. das wel ontzettend cool..

Ik mis het echt..
Ik wil er binnenkort weer heen..
Vond het zooo mooi..

Afrika...
Ga effe lekker een eigen topic beginnen over je vakantie.
  woensdag 4 april 2007 @ 12:49:51 #133
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_48000661
quote:
Het is inderdaad absurd dat ze niet direct die kleine kooi met 2 losgeslagen olifanten in stapten....
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_48000710
quote:
Op woensdag 4 april 2007 12:49 schreef Gallard het volgende:

[..]

Ga effe lekker een eigen topic beginnen over je vakantie.
Ga lopen zeiken ofzo..
pi_48000727
nou, zure appels, klaag ze aan, wegens dood door schuld, verzuimen van de plicht jegens potentieel betalend voetvolk...

mijn hemel, zeg
  woensdag 4 april 2007 @ 12:52:21 #136
141850 Gallard
We take no prisoners
pi_48000740
quote:
Denken jullie dat het mogelijk de dierentuin of de verzorgers aan te klagen vanwege dood door schuld?
Heb de gore moed eens, dom kalf! Kostbare tijd van de Tweede Kamer verspillen met kamervraagjes van onbenullige kul-partijtjes.
  woensdag 4 april 2007 @ 12:52:32 #137
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_48000746
quote:
Op woensdag 4 april 2007 12:49 schreef Ireth het volgende:

[..]

Het is inderdaad absurd dat ze niet direct die kleine kooi met 2 losgeslagen olifanten in stapten....
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  woensdag 4 april 2007 @ 12:53:05 #138
141850 Gallard
We take no prisoners
pi_48000762
quote:
Op woensdag 4 april 2007 12:51 schreef Shellinssa het volgende:

[..]

Ga lopen zeiken ofzo..
Niks. Jij hebt hier niks te zoeken met je vakantieverhalen. We don't care. Ik niet althans, en het topic is er ook niet naar.
pi_48000802
quote:

Ben je nu serieus? Wat hadden de verzorgers moeten doen? Er tussen springen? Mama en oma verdoven en het kleintje uit het hok slepen? En wat als ze het kleintje een dag later hadden vermorzelt? Hadden ze dat kleintje dan maar met de fles moeten grootbrengen? Of hadden ze Indra beter niet zwanger kunnen laten worden?

Shit happens en zeker in de natuur. Dieren hebben een instinct. En als ze in paniek raken of iets als een bedreiging zien of als blijkt dat een jong te zwak is dan vallen ze aan of laten ze het links liggen.

Ik denk dat geen enkele rechter de dierentuin zal veroordelen. Ze hebben het laten gebeuren ja ... maar zo gaat het ook in de natuur
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_48000809
quote:
Op woensdag 4 april 2007 12:53 schreef Gallard het volgende:

[..]

Niks. Jij hebt hier niks te zoeken met je vakantieverhalen. We don't care. Ik niet althans, en het topic is er ook niet naar.
Ik ga niet eens de moeite nemen om je te vertellen hoe het zit..
Lees maar ff terug..

En alsof het hier nog over een vakantie gaat..
Stel je aan ofzo..
pi_48000939
quote:
Op woensdag 4 april 2007 12:49 schreef Ireth het volgende:

[..]

Ze hebben van te voren al gezegd dat ze er rekening mee hielden dat dit zou geboren maar hebben er niks aan gedaan om het te voorkomen. Ik weet niet of je het weet hoor, maar in andere dierentuinen gebeurd het dat het kalf direct wordt weg gesleept na de geboorte. Ze hebben de verplichting voor elk dier een veilige omgeving te scheppen. JUIST voor zo'n kleintje.
  woensdag 4 april 2007 @ 13:00:02 #142
150152 Queen_Bee
pi_48000983
Ik wil de dierentuin zeker niet aanklagen hoor maar ik vind het wel raar dat je over zoiets zegt "dat is de natuur"
Dat is de natuur niet meer.
I'm super sonic man
pi_48000987
Ja, dat gebeurd weleens he. Zo ook bij andere dieren. Sommige vissen eten bijvoorbeeld gewoon hun eigen jongen op. En toen ik niet in de gaten had dat mijn vrouwelijke konijn zwanger was, heeft de ram de kinderen gelijk na de bevalling gedood. Tsja, shit happens.

[ Bericht 3% gewijzigd door HPoi op 04-04-2007 13:05:19 ]
pi_48001037
quote:
Op woensdag 4 april 2007 13:00 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik wil de dierentuin zeker niet aanklagen hoor maar ik vind het wel raar dat je over zoiets zegt "dat is de natuur"
Dat is de natuur niet meer.
dat is het wel.

dit kan ook gebeuren in de vrije natuur.
pi_48001064
quote:
Op woensdag 4 april 2007 11:20 schreef yvonne het volgende:

[..]

FP bericht zeker gemist dat vrij recent 2 toeristen tot moes getrappeld zijn door die lieve schattige olifanten in het wild?
Ja, die namen ook het risico met een gids door dat gebied te gaan lopen, wat wordt afgeraden.
Ik vind olifanten prachtig, maar niet lief of schattig ofzo.
  woensdag 4 april 2007 @ 13:02:42 #146
150152 Queen_Bee
pi_48001070
quote:
Op woensdag 4 april 2007 13:01 schreef milagro het volgende:

[..]

dat is het wel.

dit kan ook gebeuren in de vrije natuur.
Ja, in de natuur zal het zeker gebeuren. Dat ontken ik helemaal niet. Maar ze zitten niet meer in die natuur.
I'm super sonic man
  woensdag 4 april 2007 @ 13:03:11 #147
150152 Queen_Bee
pi_48001096
quote:
Op woensdag 4 april 2007 13:02 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, die namen ook het risico met een gids door dat gebied te gaan lopen, wat wordt afgeraden.
Ik vind olifanten prachtig, maar niet lief of schattig ofzo.
Als je daar gaat lopen is dat gewoon het risico. Tough luck.
I'm super sonic man
pi_48001099
quote:
Op woensdag 4 april 2007 12:52 schreef Gallard het volgende:

[..]

Heb de gore moed eens, dom kalf! Kostbare tijd van de Tweede Kamer verspillen met kamervraagjes van onbenullige kul-partijtjes.
Ik snap dat het moeilijk si om te accepteren dat er eindelijk een partij is die zich wél druk maakt om het welzijn van dieren. Dat was in Nederland echt hard nodig. En reken er maar op dat die partij zal groeien en groeien en mensen zoals jij uiteindelijk wel op de knieen krijgt.
  woensdag 4 april 2007 @ 13:04:13 #149
150152 Queen_Bee
pi_48001136
quote:
Op woensdag 4 april 2007 13:03 schreef Paracelsus het volgende:

[..]

Ik snap dat het moeilijk si om te accepteren dat er eindelijk een partij is die zich wél druk maakt om het welzijn van dieren. Dat was in Nederland echt hard nodig. En reken er maar op dat die partij zal groeien en groeien en mensen zoals jij uiteindelijk wel op de knieen krijgt.
WAt een bullshit. Ik stem op die partij Maar ik ben het toch echt oneens met jou
I'm super sonic man
pi_48001141
quote:
Op woensdag 4 april 2007 12:58 schreef Paracelsus het volgende:

[..]

Ze hebben van te voren al gezegd dat ze er rekening mee hielden dat dit zou geboren maar hebben er niks aan gedaan om het te voorkomen. Ik weet niet of je het weet hoor, maar in andere dierentuinen gebeurd het dat het kalf direct wordt weg gesleept na de geboorte. Ze hebben de verplichting voor elk dier een veilige omgeving te scheppen. JUIST voor zo'n kleintje.
Welke dierentuinen slepen ze direct na de geboorte de kalven weg en hoe doen ze dat? Bron?

Dierenoppassers aanklagen. Ga je gang zou ik zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')