abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47974627
Je mag ook niks meer tegenwoordig.
De hele samenleving is zo afgeschermt vind ik. De enige fun die je nog legaal kan beleven is dat heel cliche met je
familie een dagje Harderwijk op een zomerse dag, Op een terrasje zitten in je vrije tijd, klussen aan je woning,
of skaten, ijsjes eten, en in het extreemste geval 'bungee-jumpen..'
Je leeft maar 1x. En je krijgt te maken met zoveel regels die anderen hebben verzonnen en die voor jouw bepalen
wat wel of niet van waarde/toepassing is.

Volgens mij leven we al in een politiestaat. Ik hoop dat die MadMax tijdperk nou eens gauw komt..
Ik verveel me de pleures hierzo...
Als ik brak als een stuk metaal was het gelijk over. Nu lijd ik al 20 jaar.
  dinsdag 3 april 2007 @ 19:11:36 #2
152954 Mokz
De man met de snor.
pi_47974679
Moet je eens naar Irak, een wandeling door baghdad maken verkleed als george bush ofzo. Dat mag. En is best spannend.
pi_47974693
je wil kinderen of bejaarden neuken?
  dinsdag 3 april 2007 @ 19:12:21 #4
152954 Mokz
De man met de snor.
pi_47974713
Ohja, wat wil je dan doen dat niet mag? Er is vast wel een plek waar dat wel mag.
pi_47974801
Ik ben momenteel 1984 van George Orwell aan het lezen. Dat is best bizar, in dat licht hebben we nog erg veel vrijheid. Maar de vrijheid wordt zeer zeker meer en meer ingeperkt.
pi_47975027
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:14 schreef Stofje het volgende:
Ik ben momenteel 1984 van George Orwell aan het lezen. Dat is best bizar, in dat licht hebben we nog erg veel vrijheid. Maar de vrijheid wordt zeer zeker meer en meer ingeperkt.
Daarmee lijk je te willen zeggen dat het altijd zo geweest is, dat we vrij waren. Dat is natuurlijk niet zo. Pas sinds de jaren 60 hebben we langzaam al die vrijheden verworven. Te gek voor de mensen die er mee om konden gaan (met name de hogere sociale klassen) maar toen de paupers zich gingen realiseren wat er allemaal mogelijk was begon de ellende. Het is niet meer dan een correctie dat wat nu gaande is, denk ik. Vrijheid is een illusie en als je dat niet ziet leef je misschien wel zelf gevangen.
pi_47975042
quote:
Leuk boek?
Blij dat er nog mensen zijn die de vrijheids-inperking ook inzien.
  dinsdag 3 april 2007 @ 19:21:54 #8
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_47975111
quote:
Maar de vrijheid wordt zeer zeker meer en meer ingeperkt.
Terecht, want ik denk de onzin waar TS op doelt ten koste gaat van anderen. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
pi_47975159
Ik denk dat er weinig landen op de wereld zijn waar je zo in vrijheid leeft als in Nederland. Zelfs een vriend van me uit de VS die een paar weken hier logeerde vond de hoeveelheid vrijheid in Nederland opvallend
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_47975226
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:20 schreef Lipton-Anubis het volgende:

[..]

Leuk boek?
Blij dat er nog mensen zijn die de vrijheids-inperking ook inzien.
Ga es Brave new world lezen als je zo van lezen houdt

En ik vraag me af wat de TS bedoeld, alles wat ik wil mag ongeveer. Hetgeen ik wil en niet mag vind ik maar goed ook dat het niet mag, zoals bijv. rijden onder invloed ofzo. Soms vind ik zelfs dat er teveel mag ik NL
pi_47975247
Wat zou je dan niet mogen?

Sociale wenselijkheid vind ik niet echt "geen vrijheid", want er is nog altijd de keuze om je daaraan te houden of niet.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  dinsdag 3 april 2007 @ 19:27:17 #12
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_47975299
Ga bij het vreemdelingenlegioen ofzo. Heb je actie genoeg.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 3 april 2007 @ 19:28:43 #13
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_47975351
Ik snap ook niet waar TS op doelt... "We hebben te weinig vrijheid!" Maar vervolgens niet zeggen wat hij anders zou willen.
Uit het rijtje van: In een restaurant roepen: "Dat lust ik niet!", maar meneer, wat wilt u dan eten?
  dinsdag 3 april 2007 @ 19:28:46 #14
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47975353
Zeg dan even wat je zo graag zou willen maar zogenaamd niet mag.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 3 april 2007 @ 19:28:52 #15
94510 BillGates
Me postcount!
pi_47975359
relatief gezien mag je nog een hoop, het probleem ligt mi. juist in het woord 'mogen'...
impliceert dat er 'iets' of een 'iemand' is die bepaalt wat ik wel of niet mag.
natuurlijk is het logisch dat je niet zomaar kan doen waar je zin in hebt: dan zou het idd een soepzooitje worden. maar vroeger werd de 'mores' bepaald door de mensen die in je directe omgeving leefden en werkten. je buren, collegas, dorpsgenoten. was het in het ene dorp doodnormaal om je afval op maandagochtend op het dorpsplein te verbranden, in een ander dorp werd je met de nek aangekeken ervoor.

en hier ligt het probleem van 'tegenwoordig' : het is totaal niet inzichtelijk wie of wat beslist wat ik wel of niet mag. bijna wekelijks wordt er weer iets ingevoerd of bedacht wat in theorie mijn 'vrijheid' zou kunnen inperken (nieuwe wetten, cameras), en vaak op basis van een grote groep 'anoniemen' (telegraaf of fok-lezers zo je wilt), waar de 'politiek' een gebaar naar wilt maken.

die anoniemen hebben mij echter nog nooit gezien of gesproken.. en ik wens ook geen rekening te houden in mijn levensstijl met een groep mensen die honderd of meer kilometer van mij afwoont.. dus ja, ik verbrand mijn afval in mijn tuin, ik drink eens een keer te veel, ik bezondig mij aan masturbatie in het openbaar, ik luister afwijkende muziek, ik weiger om voor 12 uur 's ochtends op te staan en ik laat een scheet wanneer ik daar zin in heb.

allemaal moreel afwijkend gedrag blijkbaar, maar zolang mijn directe buren, collegas en vrienden daar geen last van hebben mag dat geen probleem zijn.

god verhoede de dag waarop dat wel een probleem is.. helaas blijkt dat gisteren al te zijn.
  dinsdag 3 april 2007 @ 19:30:53 #16
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_47975436
Ik vind dat we al verdomd veel mogen. En de dingen die niet mogen zijn ook gevaarlijk voor jezelf of de samenleving.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_47975455
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:28 schreef Posdnous het volgende:
Zeg dan even wat je zo graag zou willen maar zogenaamd niet mag.
  dinsdag 3 april 2007 @ 19:32:21 #18
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_47975496
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:28 schreef BillGates het volgende:
relatief gezien mag je nog een hoop, het probleem ligt mi. juist in het woord 'mogen'...
natuurlijk is het logisch dat je niet zomaar kan doen waar je zin in hebt: dan zou het idd een soepzooitje worden. maar vroeger werd de 'mores' bepaald door de mensen die in je directe omgeving leefden en werkten. je buren, collegas, dorpsgenoten. was het in het ene dorp doodnormaal om je afval op maandagochtend op het dorpsplein te verbranden, in een ander dorp werd je met de nek aangekeken ervoor.

en hier ligt het probleem van 'tegenwoordig' : het is totaal niet inzichtelijk wie of wat beslist wat ik wel of niet mag. bijna wekelijks wordt er weer iets ingevoerd of bedacht wat in theorie mijn 'vrijheid' zou kunnen inperken (nieuwe wetten, cameras), en vaak op basis van een grote groep 'anoniemen' (telegraaf of fok-lezers zo je wilt), waar de 'politiek' een gebaar naar wilt maken.

die anoniemen hebben mij echter nog nooit gezien of gesproken.. en ik wens ook geen rekening te houden in mijn levensstijl met een groep mensen die honderd of meer kilometer van mij afwoont.. dus ja, ik verbrand mijn afval in mijn tuin, ik drink eens een keer te veel, ik bezondig mij aan masturbatie in het openbaar, ik luister afwijkende muziek, ik weiger om voor 12 uur 's ochtends op te staan en ik laat een scheet wanneer ik daar zin in heb.

allemaal moreel afwijkend gedrag blijkbaar, maar zolang mijn directe buren, collegas en vrienden daar geen last van hebben mag dat geen probleem zijn.

god verhoede de dag waarop dat wel een probleem is.. helaas blijkt dat gisteren al te zijn.
Dus JIJ bepaalt wat de maatschappij wel of niet van jou moet goed vinden?
pi_47975510
Geef eens voorbeelden van dingen die hier niet mogen en in veel andere landen wel
  dinsdag 3 april 2007 @ 19:32:45 #20
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_47975512
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:31 schreef Lipton-Anubis het volgende:

[..]

Je wilt jezelf als clown schminken, ga je gang.

--> KLB / ONZ
  dinsdag 3 april 2007 @ 19:34:02 #21
94510 BillGates
Me postcount!
pi_47975560
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:32 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Dus JIJ bepaalt wat de maatschappij wel of niet van jou moet goed vinden?
wie is die 'maatschappij' dan in godsnaam helemaal? een stel 18 jarige pubers uit de provincie die nog niet heeft geleerd hun eigen broek op te houden?
ik hou rekening met mezelf en mijn naasten (buren,dorpsgenoten,vrienden). is dat niet mooi genoeg?
  dinsdag 3 april 2007 @ 19:35:41 #22
167723 sanni
Acima de seu
pi_47975632
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:10 schreef Lipton-Anubis het volgende:
De hele samenleving is zo afgeschermt vind ik. De enige fun die je nog legaal kan beleven is dat heel cliche met je familie een dagje Harderwijk op een zomerse dag, Op een terrasje zitten in je vrije tijd, klussen aan je woning, of skaten, ijsjes eten, en in het extreemste geval 'bungee-jumpen..'
Je leeft maar 1x. En je krijgt te maken met zoveel regels die anderen hebben verzonnen en die voor jouw bepalen wat wel of niet van waarde/toepassing is.

Volgens mij leven we al in een politiestaat. Ik hoop dat die MadMax tijdperk nou eens gauw komt..
Ga een boek schrijven,iets met je handen doen waar je je energie in kwijt kan.
ontopic: " i feel ur pain " zoals iemand ooit zei. Met dank aan de linkse Kerk en dit nieuwe Kabinet
met aan het hoofd het CDA. Inkapselen, wegpraten,knuffelen en alles weer van voor de Fortuyn era.

[ Bericht 1% gewijzigd door sanni op 03-04-2007 20:50:51 ]
pi_47975674
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:25 schreef SuperRogier het volgende:

[..]

Ga es Brave new world lezen als je zo van lezen houdt
alles wat ik wil mag ongeveer.
Precies, je bent geindoctrineerd (of hoe je dat ook noemt) Er is zoveel dat vooraf voor je wordt bepaald.
Enkelt de cliche dingen mogen nog. En je merkt het nieteens. (das best triest)
En alswe dit niet inzien wordt het van kwaad naar erger he... Geloof me nou maar. Degenen die alle regels
opstellen kijken ook telkens hoe ver ze wel niet kunnen gaan. Dus als je nu niet op de een of andere manier protesteert..
pi_47975728
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:32 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Je wilt jezelf als clown schminken, ga je gang.

--> KLB / ONZ
Je weet best wat ik bedoel. Dat ik hier nog op in ga
  dinsdag 3 april 2007 @ 19:39:35 #25
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_47975797
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:38 schreef Lipton-Anubis het volgende:

[..]

Je weet best wat ik bedoel. Dat ik hier nog op in ga
Ontzettende natte krant, ZEG dan gewoon wat je wilt anders kan dit hele topic meteen de shredder in of naar TRU, wat op hetzelfde neer komt.
pi_47975801
ach ja, als ja als burger al tevreden bent met een beetje terwijl je maar 1x leeft.
waarom ook niet.
pi_47975816
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:20 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Daarmee lijk je te willen zeggen dat het altijd zo geweest is, dat we vrij waren. Dat is natuurlijk niet zo. Pas sinds de jaren 60 hebben we langzaam al die vrijheden verworven. Te gek voor de mensen die er mee om konden gaan (met name de hogere sociale klassen) maar toen de paupers zich gingen realiseren wat er allemaal mogelijk was begon de ellende. Het is niet meer dan een correctie dat wat nu gaande is, denk ik. Vrijheid is een illusie en als je dat niet ziet leef je misschien wel zelf gevangen.
In bepaalde opzichten waren mensen vroeger vrijer dan nu. Zo zijn paspoorten nog niet zo oud. tevens was er een tijd dat men niet elk uur een klok hoorde luiden, maar slechts keek naar de opkomst en ondergang van de zon. Toen was men veel minder tijdsgebonden dan nu.
pi_47975845
Ik heb nog steeds geen voorbeelden gezien van TS van de dingen die hij wil doen die elders wel mogen, maar die hier niet mogen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_47975902
Verhuis naar Amerika, daar heb je in vergelijking met overige Westerse landen nog steeds heel veel vrijheid.

Nadeel hiervan is dat je dan geen zekerheid meer hebt. Maar ja, je moet wat voor over hebben.
pi_47975917
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:39 schreef Lipton-Anubis het volgende:
ach ja, als ja als burger al tevreden bent met een beetje terwijl je maar 1x leeft.
waarom ook niet.
Je maakt op geen enkele manier concreet wat je nou precies niet zou mogen. Als jij dan zo bewust bent van het feit dat iedereen een kuddedier is die allerlei dingen doen, omdat de maatschappij/tijdsgeest het zo heeft bepaald, waarom maak je dan geen gebruik van die kennis en ga jij je leven inrichten zoals je dat wilt? Dat is toch vrijheid?
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_47975949
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:42 schreef DreamForEver het volgende:
Verhuis naar Amerika, daar heb je in vergelijking met overige Westerse landen nog steeds heel veel vrijheid.

Nadeel hiervan is dat je dan geen zekerheid meer hebt. Maar ja, je moet wat voor over hebben.
Zoals ik al zei vond een Amerikaanse vriend van mij dat je meer vrijheden in Nederland had.
  dinsdag 3 april 2007 @ 19:43:28 #32
94510 BillGates
Me postcount!
pi_47975965
tot op een paar jaar geleden nog hingen er niet op elke straathoek camera's waarmee wordt gecontroleerd of je je wel conform de norm gedraagt.

mijn probleem is dat die norm nooit vaststaat, elk moment kan veranderen, naar maatstaven die niet de mijne zijn, opgesteld door mensen die mij niet kennen, niks met mij te maken hebben en waar ik ook niks te maken mee wil hebben.
pi_47975982
Pak een zwaard, verf je gezicht blauw en doe er wat aan!
I am the Alpha and the Omega
pi_47975990
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:36 schreef Lipton-Anubis het volgende:

[..]

Precies, je bent geindoctrineerd (of hoe je dat ook noemt) Er is zoveel dat vooraf voor je wordt bepaald.
Enkelt de cliche dingen mogen nog. En je merkt het nieteens. (das best triest)
En alswe dit niet inzien wordt het van kwaad naar erger he... Geloof me nou maar. Degenen die alle regels
opstellen kijken ook telkens hoe ver ze wel niet kunnen gaan. Dus als je nu niet op de een of andere manier protesteert..
Goed, geindoctrineerd Gezond verstand noem ik het, ik weet waar grenzen liggen tussen wel mogelijk en volgens de wet uitvoerbare handelingen zonder dat ik strafrechtelijk wordt vervolgd. Simplistische en generaliserende gedachte en bovendien behoorlijk naief. Noem eens een voorbeeld, want abstract lullen kan iedereen. Welk "iets" of welke "actie" wil jij uitvoeren wat niet mag?
  dinsdag 3 april 2007 @ 19:45:03 #35
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_47976017
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:44 schreef BossFight het volgende:
Pak een zwaard, verf je gezicht blauw en doe er wat aan!
Blue man group?
pi_47976825
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:40 schreef jaoka het volgende:

[..]

In bepaalde opzichten waren mensen vroeger vrijer dan nu. Zo zijn paspoorten nog niet zo oud. tevens was er een tijd dat men niet elk uur een klok hoorde luiden, maar slechts keek naar de opkomst en ondergang van de zon. Toen was men veel minder tijdsgebonden dan nu.
Ok, waar... maar als we kijken naar de laatste eeuwen. Ook met ups en downs trouwens. Dat we onder het juk van de kerk uit zijn mag een zege zijn voor de vrijheid.
pi_47991720
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:39 schreef Lipton-Anubis het volgende:
waarom ook niet.
ik heb het idee dat jouw onvermogen om zelf iets leuks te bedenken of je te ontworstelen aan het sociale stramien waarin je bent vastgeroest meer over jou zegt dan over je gebrek aan vrijheden.
Bovendien heb ik je nog geen goed argument zien geven, behalve inhaken op 1984 en roepen dat alles een cliché is.

Ten slotte vind ik het ronduit schandalig om zulke uitspraken te doen terwijl er honderduizenden ruim 50 jaar geleden hun leven hebben gegeven om jou je vrijheden terug te geven zoals jij die nu kent.

anarchisten die alleen maar huilen en niet nadenken hoe het beter kan:
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
  woensdag 4 april 2007 @ 01:58:42 #38
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_47991743
quote:
De hele samenleving is zo afgeschermt vind ik. De enige fun die je nog legaal kan beleven is dat heel cliche met je
familie een dagje Harderwijk op een zomerse dag, Op een terrasje zitten in je vrije tijd, klussen aan je woning,
Je leeft maar 1x. En je krijgt te maken met zoveel regels die anderen hebben verzonnen en die voor jouw bepalen

I agree.
Thinking about thinking of you.
pi_47991808
quote:
Op woensdag 4 april 2007 01:58 schreef shifto het volgende:
I agree.
is dit de klaagbaak ofzo? met inhoudsloos geklaag? Wat missen jullie dan? wat willen jullie zo graag waarin je wordt tegen gehouden door 'het systeem'? hoe moet het anders?

Wil je lekker streetracen, en in the process een moeder die net terugkomt van haar derde baantje bij de mac doodrijden? Of ga je liever voor het wat grovere werk, en wil je een keer ongestraft meneer agent uitschelden of over zijn uniform heenpissen?

WAT MISSEN JULLIE????
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
  woensdag 4 april 2007 @ 02:06:53 #40
105263 Litso
Interlectueel.
pi_47991833
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:28 schreef BillGates het volgende:

Misschien dat als je nog meer woorden tussen 'aanhalingstekens' zet ik wat van je verhaal ga begrijpen
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  woensdag 4 april 2007 @ 07:08:10 #41
94510 BillGates
Me postcount!
pi_47992691
quote:
Op woensdag 4 april 2007 02:06 schreef Litso het volgende:

[..]

Misschien dat als je nog meer woorden tussen 'aanhalingstekens' zet ik wat van je verhaal ga begrijpen
en anders reageer je gewoon even inhoudelijk.

stakker
pi_47992808
Je mag niet met een biertje buiten het café staan, je mag niet tegen een boompje plassen, je mag niet op een verlaten kruispunt door rood rijden, je mag die boom in je tuin niet kappen, je mag niet met die gammele auto rijden, je mag niet onverzekerd zijn, je mag niet door de bossen banjeren, je mag niet voor 9 uur met korting reizen in de trein, je mag vaak niet eens zitten, je mag niet hands-on bellen in de auto, je mag niet zonder gordel rijden, je mag niet lachen op je paspoort-foto, je mag niet zonder id-bewijs rondlopen, je mag niet gratis je eigen geld opnemen aan de balie van de bank.

Zulke dingen, TS?
  woensdag 4 april 2007 @ 07:47:57 #43
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_47992872
quote:
Op woensdag 4 april 2007 07:38 schreef DennisMoore het volgende:
Je mag niet met een biertje buiten het café staan, je mag niet tegen een boompje plassen, je mag niet op een verlaten kruispunt door rood rijden, je mag die boom in je tuin niet kappen, je mag niet met die gammele auto rijden, je mag niet onverzekerd zijn, je mag niet door de bossen banjeren, je mag niet voor 9 uur met korting reizen in de trein, je mag vaak niet eens zitten, je mag niet hands-on bellen in de auto, je mag niet zonder gordel rijden, je mag niet lachen op je paspoort-foto, je mag niet zonder id-bewijs rondlopen, je mag niet gratis je eigen geld opnemen aan de balie van de bank.

Zulke dingen, TS?
Veel van die dingen zijn bedoeld voor de veiligheid.

En TS mag inderdaad wel eens met een paar voorbeelden noemen anders is het zo'n gelul in de ruimte.
Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
  woensdag 4 april 2007 @ 07:55:56 #44
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_47992925
Maar... wat zou je dan wel willen doen...?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_47992931
quote:
Op woensdag 4 april 2007 07:47 schreef Larissa het volgende:

Veel van die dingen zijn bedoeld voor de veiligheid.
Je kunt het ook betutteling noemen natuurlijk. .
pi_47992973

Gewoon wat roepen en vervolgens niet willen onderbouwen.

pi_47993142
Ik ben het wel met TS eens eigenlijk.
De leiders van de wereld verrampeneren de vrije wil eigenlijk.
Puur om dingen te verbieden, of als slecht te bestempelen.
Om te verbieden ivm de gezondheid. of anti reclames maken ergens voor.
Laat de mens lekker zelf doen waar hij zelf zin in heeft, Al is het slecht voor je, Lekker boeiend? Laat de mens zelf hun lichaam vertieften als ze dat willen.
De "regels" en wetten zoals we die vandaag de dag kennen zijn door de jaren heen gegroeid en aangepast. Maar vauit welk oogpunt? Niet vanuit het gewone volk.
Maar vanuit over het paard getilde politicus die denken de wijsheid in pacht te hebben, en denken te weten wat goed is voor de mensheid.
Uiteraard meot er iemand of iets aan het roer staan van de grote machine genaamd "overheid". Maar tot in hoeverre kan je hun jou beweginsvrijheid laten aantasten?
Wie beslist er nou eigenlijk voor het geheel dat iets slecht of goed voor je is? En wat is eigenlijk goed of slecht voor je?
Dat is zono rekbaar begrip en het ligt er maar net aan hoe dat geintrepeteerd wordt.
Het is natuurlijk belachelijk om te denken dat je alle neuzen 1 kant op gaat krijgen.
maar waarom laat je die neuzen niet hun eigen gang gaan? en kijken welke kant ze zelf op willen?
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
  woensdag 4 april 2007 @ 08:30:12 #48
136780 Nosh
hurpdurp
pi_47993273
quote:
Op woensdag 4 april 2007 08:19 schreef het.ismij het volgende:
Laat de mens lekker zelf doen waar hij zelf zin in heeft, Al is het slecht voor je, Lekker boeiend? Laat de mens zelf hun lichaam vertieften als ze dat willen.
De "regels" en wetten zoals we die vandaag de dag kennen zijn door de jaren heen gegroeid en aangepast. Maar vauit welk oogpunt? Niet vanuit het gewone volk.
Maar vanuit over het paard getilde politicus die denken de wijsheid in pacht te hebben, en denken te weten wat goed is voor de mensheid.
De enige dingen die ik kan bedenken zijn dingen waarvan we uiteindelijk anderen in hun vrijheid beperken.

Met 180 door het centrum, harddrugs, geluidsoverlast, dat werk. Dat zijn wetten, en die zijn er nu eenmaal altijd geweest. Een klein stukje vrijheid inleveren om dat van anderen te waarbergen, dat is nodig in een rechtstaat.

Als we het over ingeprogrammeerde sociale conventies hebben: zolang je niet met een gigantische swastika op je voorhoofd de straat op gaat, mag er veel. Dingen gaan alleen snel tegen de alledaagse norm in, maar dat is iets waar je doelbewust voor kiest als je een hanenkam neemt, of in vrouwenlingerie voor het raam gaat zitten.

Enfin: > KLB.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_47993426
quote:
Maar ondertussen wel zeiken als ik weet niet hoe als de zorgverzekeringspremie omhoog gaat... En het probleem is vaak dat het niet alleen je zelf aan gaat maar ook anderen. De rookvrije werkplek bijvoorbeeld. Dat is niet gedaan omdat ze willen dat mensen niet meer roken, maar om mensen die er last van hebben omdat ze zelf niet roken recht te doen.

Anti reclame is een waarschuwing voor mensen(kinderen) die niet weten hoe slecht roken is. Heb je last van die anti-reclame?

We leven in een democratie dus blijkbaar wil een groot deel van de mensen dit
quote:
Dit hou je altijd. Als jij leider was geweest zou je ook doen waarvan jij denkt dat goed is voor de mensheid. Daar verschillen de meningen nou eenmaal over. En nogmaals, democratie, de mensen hebben op deze leiders gestemd.
quote:
Uiteraard meot er iemand of iets aan het roer staan van de grote machine genaamd "overheid". Maar tot in hoeverre kan je hun jou beweginsvrijheid laten aantasten?
Wie beslist er nou eigenlijk voor het geheel dat iets slecht of goed voor je is? En wat is eigenlijk goed of slecht voor je?
Slecht en goed wordt volgens mij vooral gezien als kort of lang leven. Dus dingen die je leven verkorten zijn slecht. Andermans leven verkorten wordt ook gezien als slecht. Dus door te roken in een omgeving met veel andere mensen, mensen hebben daar last van, dus is het slecht.

Rijden met drank op, kans op een ongeval is vele malen groter, dus de kans dat je iemand anders iets aan doet is groter, dus is het slecht
quote:
Dat is zono rekbaar begrip en het ligt er maar net aan hoe dat geintrepeteerd wordt.
Het is natuurlijk belachelijk om te denken dat je alle neuzen 1 kant op gaat krijgen.
maar waarom laat je die neuzen niet hun eigen gang gaan? en kijken welke kant ze zelf op willen?
Omdat we in een democratie leven, en hoe stel je t voor je dat alle neuzen hun eigen kant op gaan?

Ik denk dat we wetten en regels nodig hebben omdat er ook veel mensen die anders misbruik gaan maken van anderen.

btw, van mij mogen er ook een hele hoop regels geschrapt worden hoor, er komen een hoop zinloze regels bij. Maar een hoop regels kan ik ook wel begrijpen.
  woensdag 4 april 2007 @ 08:40:58 #50
141482 Q.
JurassiQ
pi_47993451
Stel je niet aan.
For great justice!
pi_47993458
Wat is TS trouwens voor een triest figuur? Waarom zeg je nou niet gewoon wat je dwars zit man...
pi_47993468
wat een dikke nerd die ts
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  woensdag 4 april 2007 @ 08:44:38 #53
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_47993514
In wat wel en niet mag is nog maar betrekkelijk weinig veranderd. Wat -volgens mij- wel veranderd is ten opzichte van vroeger is het strak volgens de letter van de wet handhaven van wetten waarvan niet iedereen het nut inziet. Om 4 uur 's nachts bekeurd worden omdat je 125 op een lege autoweg rijdt, omdat je een plasje tegen een boom doet op een plaats waar niemand er last van heeft, of omdat je toevallig een plastic kaartje niet bij je had.

Het "Hey, doe es niet!" wordt minder gebruikt dan vroeger en dat zorgt ervoor dat mensen zich strenger behandeld voelen, zelfs al is de wetgeving zelf niet zo heel erg veranderd.
Vampire Romance O+
  woensdag 4 april 2007 @ 09:05:36 #54
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_47993902
quote:

Op die manier dacht ik ook altijd, goh, het is toch je eigen leven...
Maar, aan de andere kant, hoe zou het dan zijn? Als je geen politie hebt, heb je complete chaos. Dat is ook weer niet de bedoeling...
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_47996320
quote:
Op woensdag 4 april 2007 08:44 schreef MouseOver het volgende:
In wat wel en niet mag is nog maar betrekkelijk weinig veranderd. Wat -volgens mij- wel veranderd is ten opzichte van vroeger is het strak volgens de letter van de wet handhaven van wetten waarvan niet iedereen het nut inziet. Om 4 uur 's nachts bekeurd worden omdat je 125 op een lege autoweg rijdt, omdat je een plasje tegen een boom doet op een plaats waar niemand er last van heeft, of omdat je toevallig een plastic kaartje niet bij je had.

Het "Hey, doe es niet!" wordt minder gebruikt dan vroeger en dat zorgt ervoor dat mensen zich strenger behandeld voelen, zelfs al is de wetgeving zelf niet zo heel erg veranderd.
Yep, daar kan ik nog inkomen dat je dan voelt dat je vrijheid is beknot. Maar dat is voor een deel dan weer imho de schuld van betreffende agent die volgens de letter van de wet leeft en niet in de geest er van.
  woensdag 4 april 2007 @ 10:45:39 #56
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_47996600
quote:
Op woensdag 4 april 2007 08:44 schreef MouseOver het volgende:
Om 4 uur 's nachts bekeurd worden omdat je 125 op een lege autoweg rijdt.

Kijk eindelijk eens iets waar we wat mee kunnen. Heb je ook helemaal gelijk in, maar die wetten zijn gemaakt ten tijde van autowegen die nog niet zo mooi glad waren enz. Ja dat soort wetten moeten veranderd worden. Maar voel jij je beperkt in je vrijheid hierdoor?
pi_47997269
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:10 schreef Lipton-Anubis het volgende:De enige fun die je nog legaal kan beleven is dat heel cliche met je familie een dagje Harderwijk op een zomerse dag, Op een terrasje zitten in je vrije tijd, klussen aan je woning, of skaten, ijsjes eten, en in het extreemste geval 'bungee-jumpen..'
Het is niet de schuld van de maatschappij dat jij zo weinig fantasie en lef hebt.
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  woensdag 4 april 2007 @ 11:10:28 #58
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_47997379
Hij wil graag plassen tegen een boom met een biertje in zijn hand. En als zijn ID-kaart wordt gevraagd heeft hij die niet bij zich. Bovendien heeft hij haast want hij moet nog ruzie maken over kortingen met de conducteur die alleen buiten de spits gelden.
Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
  woensdag 4 april 2007 @ 11:19:11 #59
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_47997680
quote:
Je mag prima je eigen lichaam naar de knoppen helpen, zolang je anderen maar niet tot last bent. En dat lijkt me niet meer dan logisch...
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  woensdag 4 april 2007 @ 17:33:30 #60
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_48011296
zoeen gaar topic.

Als iedereen doet waar hij zin in heeft komt er chaos > stel er raakt iemand gewond, niemand kan geholpen worden want iedereen zit de lekkerste wijven te verkrachten > hoe denk je aan eten te komen ?

Baggeroptopique, je moet eens langer nadenken homeboy
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_48011338
Zoeen hendig sjieke reply, mister Maikuuuuul, jeweets!

Wanneer ga je nou je vocabulaire vernieuwen?
  woensdag 4 april 2007 @ 18:17:25 #62
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_48012965
quote:
Op woensdag 4 april 2007 17:33 schreef Maikuuul het volgende:
zoeen gaar topic.

Als iedereen doet waar hij zin in heeft komt er chaos > stel er raakt iemand gewond, niemand kan geholpen worden want iedereen zit de lekkerste wijven te verkrachten > hoe denk je aan eten te komen ?

Baggeroptopique, je moet eens langer nadenken homeboy
Gofterdomme, na al die jaren van bagger komt er wat zinnigs uit je mond! Respect.
  woensdag 4 april 2007 @ 18:18:36 #63
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_48013010
quote:
Op woensdag 4 april 2007 17:34 schreef DreamForEver het volgende:
Zoeen hendig sjieke reply, mister Maikuuuuul, jeweets!

Wanneer ga je nou je vocabulaire vernieuwen?
Godmienja gek, weet ik veel.

Als ik een leuk woord tegenkom dan post mii het wel
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_48013035
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:18 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Godmienja gek, weet ik veel.

Als ik een leuk woord tegenkom dan post mii het wel
het woordje anarchie omschrijgt jouw zeldzaam intelligente post goed