quote:Its four in the morning, the end of december
Im writing you now just to see if youre better
New york is cold, but I like where Im living
Theres music on clinton street all through the evening.
Lien lang niet gezienquote:Op dinsdag 3 april 2007 00:38 schreef lienelien het volgende:
Carolyne komt ook niet met een nieuwe vraag?
waar kom jij vandaagquote:Op dinsdag 3 april 2007 00:41 schreef Carolyne1575 het volgende:
Famous Blue Rain Coat - Leonard Cohen
Nou voor deze keer vergeef ik het jequote:Op dinsdag 3 april 2007 00:41 schreef Carolyne1575 het volgende:
Excuses voor alle ongemak...ik zit op mijn werk en af en toe moet ik ook werken
Ha, en ik ga zo ook weer weg!quote:Op dinsdag 3 april 2007 00:40 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Lien lang niet gezien
Hihi dat rijmt
Het is dat je belangerijk werk doet want andersquote:Op dinsdag 3 april 2007 00:43 schreef Carolyne1575 het volgende:
Ik was bezig met het opstarten van de nieuwe topic ja dat zou ik ook zeggen, toen ik opeens moest werken
Ik kwam gewoon even kijken en jullie verblijden met een bezoekjequote:Op dinsdag 3 april 2007 00:43 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
waarom ben je dan toch hier als je wer weg gaat![]()
En dan toch de punten wegkapen!quote:Op dinsdag 3 april 2007 00:41 schreef Carolyne1575 het volgende:
Famous Blue Rain Coat - Leonard Cohen
Waar loop je stage?quote:Op dinsdag 3 april 2007 00:45 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ik kwam gewoon even kijken en jullie verblijden met een bezoekje
Maar ik moet morgen weer vroeg stagelopen, dus ik moet écht zo gaan slapen
Dan neem je gewoon een extra kopje koffie doe ik ook altijdquote:
I happen to be a great fan of Leonard Cohenquote:Op dinsdag 3 april 2007 00:46 schreef broer het volgende:
[..]
En dan toch de punten wegkapen!
Carolyne1575 +1
Tussenstand 696
Carolyne1575 2
quote:Op dinsdag 3 april 2007 00:47 schreef Yurithemaster het volgende:
Dan neem je gewoon een extra kopje koffie doe ik ook altijd
Ik zit ook rond de 4 uur per nachtquote:Op dinsdag 3 april 2007 00:48 schreef lienelien het volgende:
[..]
![]()
Koffie is vies.
Ik heb de afgelopen 3 weken geen enkele nacht meer dan 6 uur geslapen en ben bijna geen enkele avond thuis geweest, dus ik zit een beetje op een breekpunt![]()
![]()
O, in dat geval is het punt je gegund.quote:Op dinsdag 3 april 2007 00:48 schreef Carolyne1575 het volgende:
I happen to be a great fan of Leonard Cohen
Kermit de Kikker?quote:
Carolyne1575 +1quote:Op dinsdag 3 april 2007 01:12 schreef Carolyne1575 het volgende:
James Woods
Het ligt niet aan de film, maar uit principe vind ik dat per definitie elke film met Jack Blackquote:Op dinsdag 3 april 2007 01:28 schreef broer het volgende:
High Fidelity is een goed te genieten film. Wie schreef het boek waar de film op gebaseerd is?
Het kost wat moeite, maar als je om hem heen weet te kijken, is High Fidelity toch écht niet slecht.quote:Op dinsdag 3 april 2007 01:33 schreef Carolyne1575 het volgende:
Het ligt niet aan de film, maar uit principe vind ik dat per definitie elke film met Jack Blackals inferieur beschouwd moet worden
![]()
Nee, maar Fons Rademakers heeft volgens mij ook een oscar gewonnen.quote:Op dinsdag 3 april 2007 01:44 schreef broer het volgende:
Fons Rademakers?
Voor De Aanslag, toch?quote:Op dinsdag 3 april 2007 01:47 schreef AryaMehr het volgende:
Nee, maar Fons Rademakers heeft volgens mij ook een oscar gewonnen.
Ja.....quote:Op dinsdag 3 april 2007 01:56 schreef Strychnine het volgende:
Albert nogwat.... zit ik in de goede richting hiermee?
hehe even heel goed nadenken!quote:Op dinsdag 3 april 2007 01:57 schreef Strychnine het volgende:
Leuk dat ik dat weet, maar die achternaam kan ik dus niet opkomen
Correctquote:Op dinsdag 3 april 2007 01:58 schreef Carolyne1575 het volgende:
Bert Haanstra?
quote:Op dinsdag 3 april 2007 02:06 schreef Strychnine het volgende:
System of a Down?
Volgens mij is het system of a down baardje iets langerquote:Op dinsdag 3 april 2007 02:07 schreef Strychnine het volgende:
Twijfelde al, maar die derde zijn baardje had er wel wat van weg
Na de volgende 2 gokjes zal ik een hintje gevenquote:Op dinsdag 3 april 2007 02:09 schreef Strychnine het volgende:
Misschien had hij zich net geschoren
Sorry, OT.
Ik ken ze wel ergens van maar dat heb ik met 99% van de dingen die ik niet weet
quote:Op dinsdag 3 april 2007 02:10 schreef Strychnine het volgende:
Zijn we trouwens de enige 2 akq'ers nog Carolyne?
Volgend gokje;
Saybia
Dan wordt het tijd voor een hintjequote:Op dinsdag 3 april 2007 02:11 schreef Strychnine het volgende:
Sorry, ik geef het op, ik denk niet dat ik ze ken.
Op de valreep toch nog ingekoptquote:Op dinsdag 3 april 2007 02:16 schreef Strychnine het volgende:
Faith no more heeft het nummer Easy gedaan volgens mij, maar volgens mij is dat ook niet deze band?
(I wanna be high, so high, I want to be free)
Sterrenquote:Op dinsdag 3 april 2007 02:22 schreef Strychnine het volgende:
Ik zal nog een vraag verzinnen, degene die hem goed heeft mag zichzelf een puntje geven want ik ga er vandoor en zal er niet voor morgenavond weer zijn
Wat zijn dit?
-Sirius
-Wolf
-Lalande
-Tau Ceti
-Epsilon Indy
-Canopus
-Arcturus
Nou dicht jezelf het punt maar toe en verzin een nieuwe vraagquote:
Ik heb geen ideequote:Op dinsdag 3 april 2007 02:52 schreef Sitethief het volgende:
Wie werd er vandaag precies 125 jaar gelden doodgeschoten?
Johan van Oldenbarnevelt 125 jaar geleden??? Misschien tijd om de geschiedenisboeken er weer even bij te pakken? Hij werd onthoofd trouwens (ergens begin 1600!)quote:Op dinsdag 3 april 2007 03:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Johan van Olde Barnevelt, of werd die met de bijbel op z'n kop gemept?![]()
Sorry, ik was niet zo heel serieus.quote:Op dinsdag 3 april 2007 03:07 schreef Carolyne1575 het volgende:
[..]
Johan van Oldenbarnevelt125 jaar geleden??? Misschien tijd om de geschiedenisboeken er weer even bij te pakken? Hij werd onthoofd trouwens (ergens begin 1600!)
Hahaha dat hoop ik dan maarquote:Op dinsdag 3 april 2007 03:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Sorry, ik was niet zo heel serieus.![]()
Hoewel ik niet heel goed in jaartallen ben.quote:
Ja in die tijd zijn er niet veel Nederlandse parlementariers doodgeschoten geloof ikquote:Op dinsdag 3 april 2007 03:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Hoewel ik niet heel goed in jaartallen ben.Ik weet eigenlijk alleen echt veel van de Nederlandse parlementaire geschiedenis van de afgelopen 100 jaar.
Peggy Sue waarschijnlijkquote:Op dinsdag 3 april 2007 09:39 schreef steekbal het volgende:
ik offer me wel weer op, met een flauwe vraag:
Wie 'got married not long ago" volgens buddy holly ?
Ik krijg gewoon punten zonder dat ik meespeelquote:Op dinsdag 3 april 2007 10:33 schreef SaskiaR het volgende:
Mark_v +1
Tussenstand 696
Carolyne1575 4
AryaMehr 2
broer 1
Strychnine 1
Sitethief 1
Mark_v 1
quote:Op dinsdag 3 april 2007 10:40 schreef RoofingBurner het volgende:
Da's een Nederlands acteur maar zijn naam
Ik moet zo een meeting in, dus als je een serie weet waar hij in speelt, reken ik het ook goedquote:Op dinsdag 3 april 2007 10:40 schreef RoofingBurner het volgende:
Da's een Nederlands acteur maar zijn naam
Uitstekend!quote:Op dinsdag 3 april 2007 10:49 schreef OA het volgende:
Chris Tates
Mooiquote:Op dinsdag 3 april 2007 10:44 schreef Mark het volgende:
Off topic: ik moet bij Saskia's sig altijd aan dit gedicht denken:
Fire And Ice
by Robert Frost.
Some say the world will end in fire;
Some say in ice.
From what I've tasted of desire
I hold with those who favor fire.
But if it had to perish twice,
I think I know enough of hate
To know that for destruction ice
Is also great
And would suffice.
quote:Op dinsdag 3 april 2007 10:59 schreef SaskiaR het volgende:
andorra?
quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:00 schreef RoofingBurner het volgende:
Vaticaanstad?
Allemaal niet goed...quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:04 schreef ChopperMick het volgende:
Liechtenstein?
quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:08 schreef steekbal het volgende:
Zwitserland ?
steekbal +1quote:Bern is alleen de facto hoofdstad, want officieel heeft Zwitserland geen hoofdstad. De stad wordt Bundesstadt of la ville fédérale (Bondsstad) genoemd. De discussie of Zwitserland een hoofdstad moet hebben is al zo oud als het land zelf.
quote:Rijke zee - waarvan de vissers dromen
Want jij geeft brood aan man en vrouw en kind""
Wrede zee jij hebt zo veel genomen
In jouw schoot rust menig trouwe vriend
Nee, maar net zo bekendquote:Op dinsdag 3 april 2007 11:34 schreef SaskiaR het volgende:
Ketelbinkie?
Die wel.quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:37 schreef steekbal het volgende:
De klok van Arnemuiden
Nope, dit is een van de weinige vormen van kanker die NIET spontaan ontstaan....quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:00 schreef methan het volgende:
erfelijkheid?
HPV inderdaad...... geen sex hebben means geen baarmoederhalskankerquote:Op dinsdag 3 april 2007 12:02 schreef RoofingBurner het volgende:
Een virus 'geīnjecteerd' door een bedpartner.
door bedpartners?quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:04 schreef RoofingBurner het volgende:
Vandaar dat ze nu het plan hebben, en proeven aan het nemen zijn om maagden preventief te injecteren.
en in italie ook, vrij onzinnig overigens omdat de vaccinatie slechts een paar jaar werkt, nare bijwerkingen kan hebben en baarmoederhalskanker pas na jaaaaren kwaadaardig wordt.quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:05 schreef ChopperMick het volgende:
sterker nog in Duitsland gaan ze een vaccinatie campagne starten bij jong vrouwen
Alleen de Z onbreekt dus verder prima hoor.quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:07 schreef ChopperMick het volgende:
van het Franse m'aide (help me), zal wel verkeerd gespeld zijn
quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:08 schreef RoofingBurner het volgende:
Tussenstand 696:
Carolyne1575 4
AryaMehr 2
broer 1
Strychnine 1
Sitethief 1
Mark 1
OA 1
Steekbal 2
RoofingBurner 1
Mark_V 1
Roofingburner 2
Mark_V 1
ChopperMick 1
quote:
quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:35 schreef Mark het volgende:
Ik denk dat Napoleon het beeindigde
Zo zie je maar weer, mbv de AKQ kan je ook leren voor je eindtoetsquote:Op dinsdag 3 april 2007 12:39 schreef Yestuuur het volgende:
ik had moeten leren voor de eindtoets.. dan had ik het geweten.
Juiste componist, verkeerde werkquote:Op dinsdag 3 april 2007 12:44 schreef Yestuuur het volgende:
pff für elise? ? ?
Eroica it isquote:Op dinsdag 3 april 2007 12:46 schreef Mark_V het volgende:
heetboven - derde symfonie - heroicca
Mooie verhaalquote:Op dinsdag 3 april 2007 12:51 schreef Mark het volgende:
AAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRGGGGGGGGGHHHHHHHHHHH
?
Ik heb op de middelbare school best veel geleerd over duitsland/pruisen/oostenrijk-hongarije etc, maar vooral de 19een 20e eeuw. In elk geval heb ik daar meer over geleerd dan over Engeland en Frankrijk.quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:33 schreef Mark_V het volgende:
Het valt me overigens op dat wij Nederlanders eigenlijk nauwelijks iets weten over de hele geschiedenis van midden-europa. We zijn eigenlijk vnl. gericht op Engeland en Frankrijk.
Ik ben pas wat over dat hele heilige roomse rijk gaan lezen toen er hier een keer een vraag over werd gesteld, daarvoor wist ik nauwelijks was het was
Allemaal nog fout....het is een hele bekende naam.....
Wij kwamen eigenlijk nooit veel verder dan Rome om eerlijk te zijn. Toen gingen we opeens door naar Lodewijk de 14de, toen amerikaanse onafhankelijk, toen napoleon en toen de eerste wereldoorlog en tweede. Geschiedenis op de middelbare school had net zo goed niet gegeven kunnen worden.quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:58 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ik heb op de middelbare school best veel geleerd over duitsland/pruisen/oostenrijk-hongarije etc, maar vooral de 19een 20e eeuw. In elk geval heb ik daar meer over geleerd dan over Engeland en Frankrijk.
Wij hadden het hele 1e jaar Egypte, 2e jaar Rome, 3e jaar verovering van Amerika door de Europeanen, 4e jaar Ancien Regime, 5e jaar Europa (vooral midden-Europa) van 1815-1939, 6e jaar eindexamenonderwerpen.quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:01 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Wij kwamen eigenlijk nooit veel verder dan Rome om eerlijk te zijn. Toen gingen we opeens door naar Lodewijk de 14de, toen amerikaanse onafhankelijk, toen napoleon en toen de eerste wereldoorlog en tweede. Geschiedenis op de middelbare school had net zo goed niet gegeven kunnen worden.
Who cares about Pyrrus van Epirus als je niet eens weet wat er in het land naast je gebeurde 2 eeuwen geleden
Ik vond het geweldig... alleen 6 jaar is gewoon te kort om de hele geschiedenis te behandelen, dus je mist wel onderwerpen.quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:04 schreef Mark_V het volgende:
Geschiedenis is dan ook met AFSTAND het slechtst gegeven vak op de middelbare school..... (oude programma dus, van tweede fase heb ik geen verstand)
Mjah, behandel het dan iets minder uitgebreid. Een jaar lang ouwehoeren over Rome is gewoon te veel.quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:07 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ik vond het geweldig... alleen 6 jaar is gewoon te kort om de hele geschiedenis te behandelen, dus je mist wel onderwerpen.
lijkt op die van Augustus, die zei Acta est fabula.quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:12 schreef Mark_V het volgende:
Hij zal wel te moeilijk zijn dan..... het was: "applaudisseer vrienden, deze komedie is over". Ik vind het misschien wel de mooiste laatste woorden ooit......
quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:13 schreef SaskiaR het volgende:
mon dieu, ayez pitié de moi et de mon pauvre peuple.
ik heb precies hetzelfde! maar ik hou ook niet van talen (behalve engels, italiaans) en economie.quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:20 schreef erkel het volgende:
Ik was 2e jaar nadat 2e fase werd ingevoerd, met die profielen ongein enzo. Ik heb toen in de 4e klas Natuur gekozen en jaar erna Natuur&Gezondheid. Weet eigenlijk nog steeds niet waarom, waarschijnlijk gewoon omdat ik goede cijfers haalde 3e jaar.
Ik heb nu egenlijk een diepgegronde haat tegen wiskunde, dus had misschien beter Cultuur kant kunnen kiezen.
Ja, daar ben ik nu ook achterquote:Op dinsdag 3 april 2007 13:25 schreef RoofingBurner het volgende:
Dat gaat natuurlijk over Potter.
Zwerkbalquote:Op dinsdag 3 april 2007 13:29 schreef Mark_V het volgende:
ja en daar is ook een spel van, dat je een bal op je bezem in een ander doel moet krijgen enzo....
Ik pas, mag dat ook.quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:34 schreef Yestuuur het volgende:
hoeveel goals maakte 'Der Bomber' Gerd Müller in dienst van Bayern München?
iedereen mag 1 antwoord posten en wie er over 10 min dichste bij zit wint.
Hehe okquote:Op dinsdag 3 april 2007 13:22 schreef Yestuuur het volgende:
[..]
ik heb precies hetzelfde! maar ik hou ook niet van talen (behalve engels, italiaans) en economie.
ja klopt. ik heb het ook lekker breed gehouden. N&G met economie en geschiedenisquote:Op dinsdag 3 april 2007 13:35 schreef erkel het volgende:
[..]
Hehe okHoemeer ik er over nadenk, des te meer ik ga denken dat ik de verkeerde keuze gemaakt heb
![]()
Maar tegenwoordig kun je met bijna alle profielen elke studie die je maar wilt gaan volgen.
als je het weet mag je het zeggenquote:
Ik had één vak in vrije deel, namelijk M&Oquote:Op dinsdag 3 april 2007 13:37 schreef Yestuuur het volgende:
[..]
ja klopt. ik heb het ook lekker breed gehouden. N&G met economie en geschiedenis
quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:00 schreef Mark het volgende:
Abel Xavier, de oud-PSV'er?
quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:00 schreef Mark het volgende:
Abel Xavier, de oud-PSV'er?
In de 3de ging het bij ons vooral over de siciale zekerheid, ontzuiling enzo maar daar vond ik juist geen klap aan geef mij dan maar de romeinen/griekenquote:Op dinsdag 3 april 2007 13:01 schreef Mark_V het volgende:
Who cares about Pyrrus van Epirus als je niet eens weet wat er in het land naast je gebeurde 2 eeuwen geleden
Dat is me te vrijblijvend, iets specifiekerquote:Op dinsdag 3 april 2007 14:09 schreef Yurithemaster het volgende:
walles and gromit
quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:10 schreef RoofingBurner het volgende:
Iets met cursed rabit ofzo?
Het is were-rabbit (als in werewolf), maar ik reken het goed genoegquote:Op dinsdag 3 april 2007 14:10 schreef LadyBlack het volgende:
... and the curse of the wearrabbit dan
Tja, Wallace en Gromit hebben meerdere films gemaakt, dus het was te algemeenquote:
Het gaat er meer om dat ie schandalig wordt gegekaapt terwijl ik even in een ander topic zitquote:Op dinsdag 3 april 2007 14:14 schreef Mark het volgende:
[..]
Tja, Wallace en Gromit hebben meerdere films gemaakt, dus het was te algemeen
hehehe, right time right place-verhaalquote:Op dinsdag 3 april 2007 14:15 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat ie schandalig wordt gegekaapt terwijl ik even in een ander topic zitc
quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:16 schreef SaskiaR het volgende:
dom in milaan?
ook niet, die heeft weer veel meer koepeltjesquote:Op dinsdag 3 april 2007 14:18 schreef BlaZ het volgende:
venetie kathedraal?
That's the onequote:Op dinsdag 3 april 2007 14:19 schreef RoofingBurner het volgende:
St. Paul's cathedral in London
quote:Quietly now as I turn the page
Act one is over without costume change
The prince of rock would like to leave the stage
The crowd don't understand
Dit is begin 18e eeuw he, toen grepen ze flink terug op de barok en renaissance uit, jawel.... Italië.quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:23 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Hmm vind het niet erg lijken op noord-europese kerkstijl
Ik vind het maar lelijkquote:Op dinsdag 3 april 2007 14:25 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Dit is begin 18e eeuw he, toen grepen ze flink terug op de barok en renaissance uit, jawel.... Italië.
Hint?quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:23 schreef RoofingBurner het volgende:
Over laatste woorden gesproken, ik heb hier een stukje tekst. Welk nummer en van wie?
[..]
quote:Ever since I was a kid at school
I messed around with all the rules
Apologised then realised
I'm not different after all
Me and the boys thought we had it sussed
Valentinos all of us
My dad said we looked ridiculous
But boy we broke some hearts
In and out of jobs, running free
Waging war with society
Dumb blank faces stare back at me
But nothing ever changed
ken je hem niet, die zangert met die enorme leverworst in zijn broek?quote:
Eh?quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:45 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
ken je hem niet, die zangert met die enorme leverworst in zijn broek?![]()
Dat doet denken aan Rod Stewart, maar kan er geen titel aan plakkenquote:Op dinsdag 3 april 2007 14:41 schreef RoofingBurner het volgende:
De zanger wilde eerst profvoetballer worden maar koos toch voor de muziek.
artiest is iig goed.quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:46 schreef Mark het volgende:
[..]
Dat doet denken aan Rod Stewart, maar kan er geen titel aan plakken
quote:Now you ask me if I'm sincere
That's the question that I always fear
Verse seven is never clear
But I'll tell you what you want to hear
I try to give you all you want
But giving love is not my strongest point
If that's the case it's pointless going on
I'd rather be alone
'Cause what I'm doing must be wrong
Pouring my heart out in a song