Ja.quote:Op maandag 2 april 2007 22:55 schreef clumsy_clown het volgende:
Wtf, je hebt al een vriendin maar je bent nog bezig in het proces van verliefd worden, én je weet eigenlijk helemaal niet eens zo zeker of het iets voor je is?
Is dit niet iétsje te snel gegaan?
Verbazen hoe dom iemand kan zijn ?quote:Op maandag 2 april 2007 22:56 schreef Poncho het volgende:
Ik ben ook een stuk intelligenter dan mijn vriendin..
Ik leer ermee leven. Zij vult mij aan emotioneel en ik vul haar verstandelijk aan..
Je moet je niet irriteren.. Je moet je verbazen..
Neem nu maar van mij aan dat je je gewoon moet verbazen...quote:Op maandag 2 april 2007 22:58 schreef Koffielurk01 het volgende:
[..]
Verbazen hoe dom iemand kan zijn ?
Nee maar dat je elkaar aanvult is denk ook heel waardevol, dat is ook de reden dat ik haar zo leuk vind.
Je kan altijd wat van elkaar leren.quote:Op maandag 2 april 2007 22:57 schreef clumsy_clown het volgende:
Overigens zou ik me dood ergeren als ik een relatie zou hebben die ik als 'minder intelligent dan ik' zou bestempelen. Ik hecht nou eenmaal waarde aan het kunnen leren van elkaar en goede discussies en gesprekken kunnen voeren.
Dat interreseert me dus echt niet.. ik moet gelukkig met haar zijn en oke ze moet wel een beetje toonbaar zijn, maar dat heb je het over een uiterlijke zaak en eventueel over een aanwezigheid/houding.quote:Op maandag 2 april 2007 22:58 schreef Edwinuss het volgende:
Ik begrijp het, je weet niet hoelang je nog bij deze persoon bent, het is heel belangrijk ( vind ik ) hoe een partner over komt bij vrienden etc. Laat nooit je vrienden vallen voor een meisje, hoe leuk ze ook is.. Geloof mij maar IK heb dezelfde fout gemaakt. Ik zal deze fout nooit meer begaan.
Ik begrijp wel wat je bedoeld, het bespaard een boel stress en het kan soms echt heel grappig zijn.quote:Op maandag 2 april 2007 22:59 schreef Poncho het volgende:
[..]
Neem nu maar van mij aan dat je je gewoon moet verbazen...
Dat maakt het leven een stuk minder stressig..
quote:Op maandag 2 april 2007 22:58 schreef Edwinuss het volgende:
Ik begrijp het, je weet niet hoelang je nog bij deze persoon bent, het is heel belangrijk ( vind ik ) hoe een partner over komt bij vrienden etc. Laat nooit je vrienden vallen voor een meisje, hoe leuk ze ook is.. Geloof mij maar IK heb dezelfde fout gemaakt. Ik zal deze fout nooit meer begaan.
quote:Op maandag 2 april 2007 23:00 schreef clumsy_clown het volgende:
[..].
Dus als jouw vrienden straks de liefde van je leven maar een stomme haarkleur vinden hebben, of ze heeft zo'n stomme tongval, dan laat je d'r vallen?
'Je moet je hond Zeus noemen man.. Dat is stoer voor een kuttenlikker..'quote:Op maandag 2 april 2007 23:00 schreef Koffielurk01 het volgende:
[..]
Ik begrijp wel wat je bedoeld, het bespaard een boel stress en het kan soms echt heel grappig zijn.
Zeker weten? Ik zou zweren dat het 'dan ik 'is.quote:Op maandag 2 april 2007 23:00 schreef BladE-l----- het volgende:
Het is even intelligent als ik, btw.
Het zal dus wel meevallen met die intelligentiekloof..
Mijn vrouw en ik zijn ook WO/mbo, dat kan prima samengaan.
Zij is meer een gevoelsmens en heeft beduidend meer eq dan ik.
Spelling/grammatica is niet mijn sterkste kant, eerder logicaquote:Op maandag 2 april 2007 23:00 schreef BladE-l----- het volgende:
Mijn vrouw en ik zijn ook WO/mbo, dat kan prima samengaan.
Zij is meer een gevoelsmens en heeft beduidend meer eq dan ik.
quote:Op maandag 2 april 2007 23:00 schreef BladE-l----- het volgende:
Maar in wat voor dingen is zij dommer dan?quote:Op maandag 2 april 2007 23:03 schreef Koffielurk01 het volgende:
[..]
Spelling/grammatica is niet mijn sterkste kant, eerder logica
Maar in ieder geval ik denk dat elkaar aanvullen ook heel waardevol is (zeg het nogmaals).
Misschien dat ik gewoon een verkeerd verwachtingspatroon van een vriendin heb ingebrand want ik krijg het idee dat ik bepaalde verwachtingen heb die niet realistisch zijn en ook niet dingen zijn die je puur bij een vriendin moet zoeken.
Hahahaha, algemene ontwikkeling heet dat.quote:Op maandag 2 april 2007 23:01 schreef Poncho het volgende:
[..]
'Je moet je hond Zeus noemen man.. Dat is stoer voor een kuttenlikker..'
'Wie is Zeus?'
*Verbaas*
Beter dan:
'Je moet je hond Zeus noemen man.. Dat is stoer voor een kuttenlikker..'
'Wie is Zeus?'
*Irriteer*
Zo goed ken ik haar nog niet, maar ik denk dat ze geen al te brede woordenkennis heeft, dat ze niet echt logisch/abstract na kan denken (hoewel dat natuurlijk ook een mannending is).quote:Op maandag 2 april 2007 23:04 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Maar in wat voor dingen is zij dommer dan?
'Maar die en die weten ook niet wie Zeus is.'quote:Op maandag 2 april 2007 23:04 schreef Koffielurk01 het volgende:
[..]
Hahahaha, algemene ontwikkeling heet dat.
Maar intelligent dat ze zijn!quote:Op maandag 2 april 2007 23:02 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Zeker weten? Ik zou zweren dat het 'dan ik 'is.
Ok, maar jouw grammatica en taalkennis laat het ook afweten soms. En niet goed abstract na kunnen denken, denk je dan aan wiskundige/natuurkundige dingen? Dat hoeft allemaal nog niets uit te maken voor de intelligentie van een persoon natuurlijk.quote:Op maandag 2 april 2007 23:05 schreef Koffielurk01 het volgende:
[..]
Zo goed ken ik haar nog niet, maar ik denk dat ze geen al te brede woordenkennis heeft, dat ze niet echt logisch/abstract na kan denken (hoewel dat natuurlijk ook een mannending is).
Even intelligent als ik (ben)quote:Op maandag 2 april 2007 23:02 schreef clumsy_clown het volgende:
quote:Op maandag 2 april 2007 22:52 schreef Koffielurk01 het volgende:
I dat ze niet zo intelligent is als mij
Ja, maar in mijn geval is het een typefout. TS gebruikt het consequent verkeerd.quote:Op maandag 2 april 2007 23:02 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Tip: als je iemand verbetert, lees dan even wat je zelf tikt na. Je deed het namelijk fout, of je nou wel of niet weet hoe het moet.quote:Op maandag 2 april 2007 23:10 schreef BladE-l----- het volgende:
[..]
Ja, maar in mijn geval is het een typefout. TS gebruikt het consequent verkeerd.
Nee, het is trouwens geen typefout. Geloof ik..
Zeik niet zo als je het maar begrijpt.. toch?quote:Op maandag 2 april 2007 23:13 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Tip: als je iemand verbetert, lees dan even wat je zelf tikt na. Je deed het namelijk fout, of je nou wel of niet weet hoe het moet.
Het gaat me niet specifiek om haar in dit geval maar het is iets waar ik al langer mee zit en ik wil gewoon eens weten hoe andere erover denken.quote:Op maandag 2 april 2007 23:09 schreef Friek_ het volgende:
Dus, jullie zitten cognitief niet op hetzelfde niveau (volgens jou) en je vraagt nog aan ons om advies? Wat wil je dat we zeggen? "Kijk het even aan, misschien is ze zometeen wel briljant!"![]()
Of je iemand aantrekkelijk vindt hangt af van drie factoren: uiterlijk, verstand en gevoelens. Als één van die drie factoren te ver uit elkaar liggen (tussen jou en je partner dus) kun je je relatie bij voorbaat a; opgeven. Knap ook dat je er nu, volgens jou dan, verliefd 'aan het worden' bent op haar. Get real.
quote:
2 dagenquote:Op maandag 2 april 2007 23:12 schreef clumsy_clown het volgende:
Even uit pure nieuwsgierigheid, hoelang ken je haar?
Als ikquote:
quote:Op maandag 2 april 2007 23:16 schreef Koffielurk01 het volgende:
[..]
Dan ik
Dan ik
Dan ik
En daarom heb ik soms juist de pest aan ontwikkelde mensen, wat boeit het nou of je zinsbouw/grammatica niet goed doet.
Iets irriteert je en je kan jezelf aan iets ergeren.quote:Op maandag 2 april 2007 22:56 schreef Poncho het volgende:
Ik ben ook een stuk intelligenter dan mijn vriendin..
Ik leer ermee leven. Zij vult mij aan emotioneel en ik vul haar verstandelijk aan..
Je moet je niet irriteren ergeren.. Je moet je verbazen..
Wat zeur je dan in je OP?quote:Op maandag 2 april 2007 23:16 schreef Koffielurk01 het volgende:
[..]
Dan ik
Dan ik
Dan ik
En daarom heb ik soms juist de pest aan ontwikkelde mensen, wat boeit het nou of je zinsbouw/grammatica niet goed doet.
Kap 's met die nietszeggende posts van je.quote:
Ben je serieus?quote:
Tssk..quote:Op maandag 2 april 2007 23:13 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Tip: als je iemand verbetert, lees dan even wat je zelf tikt na. Je deed het namelijk fout, of je nou wel of niet weet hoe het moet.
quote:Op maandag 2 april 2007 23:14 schreef Koffielurk01 het volgende:
[..]
Het gaat me niet specifiek om haar in dit geval maar het is iets waar ik al langer mee zit en ik wil gewoon eens weten hoe andere erover denken.
En wat betreft het verliefd worden, ze is niet heel erg dom ofzo... op een of andere manier juist niet maar ik vraag me gewoon af waarom ik er zo ongemakkelijk van wordt.
quote:2 dagen
Jij speelde schaken met haar bij de hoeveelste date?quote:Op maandag 2 april 2007 23:05 schreef Koffielurk01 het volgende:
[..]
Maar bv mijn ex versloeg mij met schaken, terwijl ik wel een beetje kan schaken...
Ik zeg toch dat ik niet wil pochen met mijn intelligentie... lezen heet datquote:Op maandag 2 april 2007 23:22 schreef Friek_ het volgende:
[..]
[..]... juist.
Echt gast, kom even van je arrogante troon af. Elk mens vindt zichzelf briljant en denkt van zichzelf dat-ie slim is.
Goddomme, ik las het verkeerd. Je hebt gelijk.quote:Op maandag 2 april 2007 23:21 schreef BladE-l----- het volgende:
[..]
Tssk..
Vergrotende trap: .. dan
Vergelijking: even .. als
Ga eens gauw je eigen advies opvolgen zeg.![]()
Uhm, geloof dat we toen nog nieteens een relatie hadden... heb anderhalf jaar een relatie met haar gehad.quote:Op maandag 2 april 2007 23:24 schreef XpectorNL het volgende:
[..]
Jij speelde schaken met haar bij de hoeveelste date?![]()
Nee het is geen lol-topic, de insteek is gewoon niet helemaal correct... het gaat met niet echt specifiek om haar het gaat me om het algemeen.quote:Op maandag 2 april 2007 23:20 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Kap 's met die nietszeggende posts van je.
[..]
Ben je serieus?. En het is je vriendin?
.
Let op, als ik erachter kom dat het een semi-lollig topic is ben je de lul.
Wat?quote:Op maandag 2 april 2007 23:28 schreef yvonne het volgende:
Sorry hoor, maar als ik die OP eens ontcijfer zou ik me maar geen zorgen maken dat je vriendin dommer is dan jij..
Als ze echt een enorme doos blijkt te zijn adviseer ik natuurlijk met heel mijn hart dat je bij haar blijft.quote:Op maandag 2 april 2007 23:24 schreef Koffielurk01 het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat ik niet wil pochen met mijn intelligentie... lezen heet dat
En 2 dagen is idd erg kort, maar deze topic gaat ook niet specifiek over haar, het is een beetje die kan op aan het gaan.
Tsja, dat krijg je als je zegt er last van te hebbenquote:Op maandag 2 april 2007 23:26 schreef Koffielurk01 het volgende:
[..]
Nee het is geen lol-topic, de insteek is gewoon niet helemaal correct... het gaat met niet echt specifiek om haar het gaat me om het algemeen.
quote:Op maandag 2 april 2007 23:09 schreef Copycat het volgende:
Maar wat minder intelligent dan ik ben, vind ik geen probleem. Dat zou de spoeling immers helemaal dun maken.
Auch!quote:Op maandag 2 april 2007 23:28 schreef yvonne het volgende:
Sorry hoor, maar als ik die OP eens ontcijfer zou ik me maar geen zorgen maken dat je vriendin dommer is dan jij..
1 + 1 = 0.5 ?quote:Op maandag 2 april 2007 23:37 schreef Lucille het volgende:
Anyway, misschien moet de TS meer tijd steken in de relatie zelf dan in het nadenken over zijn eigen intelligentie. Want als je daar te veel over aan het nadenken bent dan ben je niet slim bezig. Dussssss.
als ik, als ik, niet als mij, dat is niet intelligent.quote:Op maandag 2 april 2007 23:41 schreef Koffielurk01 het volgende:
[..]
1 + 1 = 0.5 ?
Ik mag me toch wel gewoon afvragen waarom ik het zo'n punt vind als mensen niet zo intelligent zijn als mij... of gewoon een andere sociale achtergrond hebben.
Het is ook nog maar 534354 in dit topic gezegd maar de TS blijft volhouden dat het "als mij" is.quote:Op maandag 2 april 2007 23:43 schreef Lucille het volgende:
[..]
als ik, als ik, niet als mij, dat is niet intelligent.![]()
Ja, nou, het probleem zit hem in het feit dat je zoiets moet roepen als diegene ook daadwerkelijk dommer is. (En dat dan verwerkt in een zin zonder spel- of taalfouten, het liefst). Ik wil je echt geloven hoor, als jij zegt dat dat het geval is, maar ik vraag me dus af waaruit je dat opmaakt. Op welk gebied jullie zo ver uit elkaar liggen dat het een probleem wordt.quote:Op maandag 2 april 2007 23:41 schreef Koffielurk01 het volgende:
[..]
1 + 1 = 0.5 ?
Ik mag me toch wel gewoon afvragen waarom ik het zo'n punt vind als mensen niet zo intelligent zijn als mij... of gewoon een andere sociale achtergrond hebben.
En vanaf dat punt ben ik maar gestopt met lezenquote:Ik heb het gevoel en door dat ze niet zo intelligent is als mij
LOLquote:Op maandag 2 april 2007 23:20 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Kap 's met die nietszeggende posts van je.
[..]
Wouldn't worry too much about that, chump.quote:Op maandag 2 april 2007 22:52 schreef Koffielurk01 het volgende:
Ik heb het gevoel en door dat ze niet zo intelligent is als mij en ik zeg dat niet omdat...
Even intelligent als.quote:Op maandag 2 april 2007 23:02 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Vermoeidheid.quote:Op maandag 2 april 2007 23:17 schreef Koffielurk01 het volgende:
Zag het al... vermoeing...
Precies, het is maar net hoe je er in je relatie mee om gaat.quote:Op dinsdag 3 april 2007 10:46 schreef releaze het volgende:
...
Ik vind dat het hele probleem sowieso in de attitude ligt. Net zoals met het verbazen of irriteren, het is maar hoe je er tegenaan kijkt. Je kan intelligentieniveau bijvoorbaat een stoorfactor vinden, of je vindt het gewoon interessant, uitdagend, leuk diversiteit.
Hier geef je al duidelijk aan dat het probleem niet bij een minder intelligente persoon ligt, maar bij jezelf. Jij wil je namelijk constant bewijzen, en duidelijk maken dat je intelligent bent. Geloof me maar, mensen die constant in discussie gaan en willen laten blijken hoe slim ze zijn, zijn hele vervelende mensen en ook vrouwen hebben er een hekel aan.quote:Op maandag 2 april 2007 22:52 schreef Koffielurk01 het volgende:
Ik zit met het volgende ... ik heb sinds 2 dagen een nieuwe vriendin... echt een ongelooflijk lief meisje en ik ben ook redelijk verliefd (aan het worden).
Maar nou zit ik toch met de volgende vraag/het volgende probleem:
Ik heb het gevoel en door dat ze niet zo intelligent is als mij en ik zeg dat niet omdat ik me beter voel of omdat ik wil pochen ofzo maar het is gewoon iets wat me altijd erg opvalt als ik met mensen omga.
Daardoor maak ik me ook zorgen over een eventuele toekomst met haar... en dan bedoel ik niet de nabije toekomst... ik zit meer met de vraag of iemand die niet even intelligent als mij is wel bij mij zal passen. Ik heb hierover trouwens wel redelijk dubbele gevoelens, want mijn ex-vriendin was (al dan niet intelligenter) even intelligent als mij en dat [b]ging ook dodelijk mis omdat we altijd bezig waren met elkaar uitpasen in discussies etc.[/b
In ieder geval... herkennen andere dit en kan iemand mij verklaren waarom ik het zo belangrijk vind dat iemand intelligent is... is er eventueel iemand die een soortgelijke houding/eis heeft maar toch met een minder intelligent persoon een relatie heeft.
Ik wil wel een voetnootje zetten in dit verhaal, ik hou gevoel in deze vraag een beetje afzijdig want dat is een compleet ander verhaal.
Nederlands is vast ook niet haar goeiste vak.quote:Op maandag 2 april 2007 22:52 schreef Koffielurk01 het volgende:
...als mij...
Geen zorgen, gezien er geen touw aan je verhaal is vast te knopen loopt het met je eigen intelligentie ook wel los.quote:Op maandag 2 april 2007 22:52 schreef Koffielurk01 het volgende:
Ik zit met het volgende ... ik heb sinds 2 dagen een nieuwe vriendin... echt een ongelooflijk lief meisje en ik ben ook redelijk verliefd (aan het worden).
Maar nou zit ik toch met de volgende vraag/het volgende probleem:
Ik heb het gevoel en door dat ze niet zo intelligent is als mij en ik zeg dat niet omdat ik me beter voel of omdat ik wil pochen ofzo maar het is gewoon iets wat me altijd erg opvalt als ik met mensen omga.
Daardoor maak ik me ook zorgen over een eventuele toekomst met haar... en dan bedoel ik niet de nabije toekomst... ik zit meer met de vraag of iemand die niet even intelligent als mij is wel bij mij zal passen. Ik heb hierover trouwens wel redelijk dubbele gevoelens, want mijn ex-vriendin was (al dan niet intelligenter) even intelligent als mij en dat ging ook dodelijk mis omdat we altijd bezig waren met elkaar uitpasen in discussies etc.
In ieder geval... herkennen andere dit en kan iemand mij verklaren waarom ik het zo belangrijk vind dat iemand intelligent is... is er eventueel iemand die een soortgelijke houding/eis heeft maar toch met een minder intelligent persoon een relatie heeft.
Ik wil wel een voetnootje zetten in dit verhaal, ik hou gevoel in deze vraag een beetje afzijdig want dat is een compleet ander verhaal.
Ik zou het persoonlijk toch wel redelijk dramatisch/sneu/bizar vinden als mijn partner zo'n zin op een forum zou kwakken.quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:43 schreef MissLeDuq het volgende:
Mijn vriend is minder intelligent dan ik maar wij hebben daar nooit een probleem van gemaakt.
Ik bedoel maar...quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:28 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Nederlands is vast ook niet haar goeiste vak.
Op het moment dat ik verliefd ben maakt het me niets uit welk opleidingsniveau iemand heeft of hoe hoog zijn IQ is. En ik zal me ook zeker niet boven iemand verheven voelen omdat mijn nummertje in bepaalde gevallen misschien hoger is dan iemand anders nummertje.quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:40 schreef Hik het volgende:
[..]
Ik zou het persoonlijk toch wel redelijk dramatisch/sneu/bizar vinden als mijn partner zo'n zin op een forum zou kwakken.
Waar slaat het op dat hij op een feestje niet met collega's zou kunnen praten? Is hij echt zwakzinnig of zijn je collega's weinig sociaal/onaardig/in het bezit van een zeer beperkte belevingswereld die niet verder gaat dan de nanotechnologie waar jullie mee werken?![]()
Je zegt het netjes, maar het probleem is in wezen dat de ander niet denkt.quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:06 schreef Ripley het volgende:
Maar... in mijn afgelopen relaties braken sommige dingen die met intelligentie te maken hadden of met opleidingsniveau ons wel op. Het is soms heel lastig communiceren met iemand die zich heel anders uitrdrukt dan jij en heel anders nadenkt.
Zo bedoel ik dat dus zeker niet... jammer dat je het zo interpreteertquote:Op dinsdag 3 april 2007 13:40 schreef Hik het volgende:
[..]
Ik zou het persoonlijk toch wel redelijk dramatisch/sneu/bizar vinden als mijn partner zo'n zin op een forum zou kwakken.
Waar slaat het op dat hij op een feestje niet met collega's zou kunnen praten? Is hij echt zwakzinnig of zijn je collega's weinig sociaal/onaardig/in het bezit van een zeer beperkte belevingswereld die niet verder gaat dan de nanotechnologie waar jullie mee werken?![]()
Precies,quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:06 schreef Ripley het volgende:
[..]
..... Bovendien vond ik het soms heel jammer dat ik over een aantal dingen die mij wel echt boeien slecht gesprekken kon voeren, zoals politiek, economie, boeken en kunst. Simpelweg omdat de interesse of de kennis daarvoor ontbrak.
Er zijn wel verschillende soorten intelligentie volgens mij overigens. Iemand kan heel intelligent zijn volgens testen, maar geen normaal gesprek kunnen voeren. En iemand kan zeer laag geschoold zijn maar een ingebouwde intelligentie hebben die niet geschoold is.
Maar waarom heb je een relatie met een bouwvakker? Ik snap dat niet.quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:31 schreef MissLeDuq het volgende:
[..]
Precies,
Interesse in bepaalde zaken is natuurlijk niet per definitie afhankelijk van intelligentie. Ik zeg ook echt niet dat minder intelligente mensen nooit interesse in politiek / kunst / boeken enz. tonen. Echter zie je vaak wel dat intelligentere mensen vaak toch breder zijn georienteerd en dat de interesses van minder intelligente mensen op andere vlakken liggen.
In mijn relatie zal ik nooit een gesprek goed gesprek kunnen voeren over een goed boek of aktuele ontwikkelingen in de politiek. Jammer, dan voer ik dergelijke gesprekken maar elders.![]()
Je bedoelt: willen neuken; jawel. Verliefdheid; nee.quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:15 schreef oddman het volgende:
Inhoudelijk: ik zou me zelf voornamelijk ergeren aan een domme vriendin. Ik zou überhaupt nooit verliefd worden op iemand van gemiddelde of lagere intelligentie. Crushes, jawel. Verliefdheid, nee.
Je hebt me doorquote:Op dinsdag 3 april 2007 14:40 schreef Catbert het volgende:
[..]
Je bedoelt: willen neuken; jawel. Verliefdheid; nee.
Verliefdheid laat zich niet altijd sturen he. Bovendien kan iemand die geen goede gesprekken kan voeren over boeken of politiek soms wel heel zinnige gesprekken voeren over andere dingen en je op een andere manier andere inzichten geven. De ene bouwvakker is de andere nietquote:Op dinsdag 3 april 2007 14:39 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Maar waarom heb je een relatie met een bouwvakker? Ik snap dat niet.
Je schrijft letterlijk "Mijn vriend is minder intelligent dan ik".quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:23 schreef MissLeDuq het volgende:
[..]
Zo bedoel ik dat dus zeker niet... jammer dat je het zo interpreteert![]()
![]()
Zie mijn eerdere stukje.quote:
Voel je jezelf een beetje aangesproken.![]()
Dat is ook wel een andere situatie - in principe heeft iedereen in Nederland dezelfde mogelijkheid tot opleiding. Dat is behoorlijk anders dan in de meeste Zuid-Amerikaanse landen. Daar zul je dus waarschijnlijk relatief veel meer mensen vinden die intelligenter zijn dan hun opleidingsniveau doet vermoeden.quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:47 schreef Hik het volgende:
[..]
Je schrijft letterlijk "Mijn vriend is minder intelligent dan ik".
[..]
Zie mijn eerdere stukje.
Bij mijn toenmalige vriend vond ik het wel erg dat mensen in mijn omgeving (die hem nog niet hadden ontmoet) er automatisch vanuit gingen dat ik "intelligenter" zou zijn. Ik vond dat erg storend en kwetsend eigenlijk.
Overigens is het ook een cultuurverschil. Hij kwam uit Zuid-Amerika en daar is hem/mij/ons NOOIT iets gezegd over ons verschil in opleiding of werk. Het was gewoon geen issue. In Nederland was gelijk de eerste vraag "wat doet hij?" en dan raakten mensen helemaal in de war als ik dat vertelde.
Dat is volgens mij een beetje het probleem... zo'n zin klinkt erg negatief terwijl het niet zo is bedoeld. In mijn ogen is iemand die intelligenter is niet beter/meer dan een ander. Het is niet iets wat je aan kan leren, je wordt er mee geboren. Ik zou alleen niet weten hoe ik het anders moet verwoorden.quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:47 schreef Hik het volgende:
[..]
Je schrijft letterlijk "Mijn vriend is minder intelligent dan ik".
[..]
En waarom is dat?quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:34 schreef nozem het volgende:
Ik vind vrouwen die intelligenter zijn dan ik enorm geil, maar ik prefereer toch een partner die wat minder intelligent is dan ik.
Geen idee. Wellicht haal ik er voldoening uit als ik met mijn kennis poch en mijn vriendin zegt: "Oew schat, wat weet je toch veel..."quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |