Ik kan niet zeggen dat dit idee geen enkele keer in mijn gedachten is gekomen sinds ik de datum wistquote:Op zondag 1 april 2007 20:02 schreef alwaysthebest het volgende:
Het in ieder geval niet zo dat je 's avonds op je bruiloft met z'n allen de bioscoop induikt.![]()
Ja... wel...quote:Op maandag 2 april 2007 21:28 schreef IedeK. het volgende:
TVP
Je moet je plaatjes nog even aanpassen.
tja... tis natuurlijk een verfilming...quote:Op maandag 2 april 2007 22:25 schreef alwaysthebest het volgende:
Ik ben wel bang dat er echt heel veel is weggelaten. Het is toch het dikste boek, en bij GOF handelden ze ook alles al zo snel af...
Ja, ik zie de films een beetje als een (niet helemaal kloppende) samenvatting van de boeken.quote:Op maandag 2 april 2007 22:25 schreef alwaysthebest het volgende:
Ik ben wel bang dat er echt heel veel is weggelaten. Het is toch het dikste boek, en bij GOF handelden ze ook alles al zo snel af...
Inderdaad, ik zit me al een tijdje af te vragen wat ik uit de film weg zou laten als ik regisseur was...quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:11 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ja, ik zie de films een beetje als een (niet helemaal kloppende) samenvatting van de boeken.
Bij de vorige film was het jammer dat het voor mensen die de boeken niet gelezen hebben het hele verhaal nogal onduidelijk was.
Niks... gewoon een 6 uur durende film!quote:Op dinsdag 3 april 2007 16:00 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
Inderdaad, ik zit me al een tijdje af te vragen wat ik uit de film weg zou laten als ik regisseur was...
Haha, lol!quote:Op dinsdag 3 april 2007 16:13 schreef Elvi het volgende:
[..]
Niks... gewoon een 6 uur durende film!Ik zou echt niet kunnen kiezen
![]()
en ze is lesbisch...quote:Op dinsdag 3 april 2007 00:06 schreef Ecthelion het volgende:
Wow, Ant Petunia ziet er bijna lekker uit... Beetje jammer dat ze zo oud is, maar toch...
Haha, maakt mij niet uit, hoor. Ik zei ook dat ze er bijna lekker uit zag.quote:
Ik zou Hogwarts weglaten. Hups, direct naar de climax.quote:Op dinsdag 3 april 2007 16:00 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
Inderdaad, ik zit me al een tijdje af te vragen wat ik uit de film weg zou laten als ik regisseur was...
Harry eruit schrijven bespaart ook een hoop tijdquote:Op vrijdag 6 april 2007 22:56 schreef MeneerTim het volgende:
[..]
Ik zou Hogwarts weglaten. Hups, direct naar de climax.
Bron: Dreuzels.comquote:De Engelse uitgeverij, Bloomsbury, heeft aangegeven dat de Britse versie van het zevende boek 608 pagina's zal bevatten. Al eerder was aangekondingd dat de Amerikaanse versie van het boek 784 (HP5: 870 en HP4: 734) pagina's zou bevatten en dat zou er voor zorgen dat Harry Potter en het Fatale Heiligdom langer wordt dan Harry Potter en de Vuurbeker. Máár volgens de Britse variant van het boek zal het boek 28 pagina's korter worden dan HP4. Men neemt aan dat dit komt door een groter lettertype bij de Amerikaanse uitgifte van boek zeven.
Niet zulk goed nieuws natuurlijk maar laten we maar hopen dat de inhoud van het boek super goed zal zijn! Persoonlijk had ik het boek net zo lang als boek vijf verwacht, maar Rowling heeft al eerder aangegeven dat ze dat boek zelf te lang vond en HP4 het ideale formaat vond, vandaar misschien een zelfde soort formaat als boek 4! Ik heb genoten van alle Harry Potter boeken, laten we hopen dat we met z'n allen net zoveel van dit boek kunnen genieten als de voorgaande boeken.
Maakt mij niet uit of het boek lang of kort is, als de inhoud maar goed is en het einde bevredigend.quote:
quote:Op maandag 16 april 2007 08:58 schreef Patch het volgende:
The strangest rumor of the week has popped up over at Slashfilm. Seems the runtime of "Harry Potter and The Order of Phoenix" is being cut down due to the failure of "Grindhouse" being perceived as being due to its 191 minute length.
Wat is Grindhouse?quote:Op maandag 16 april 2007 08:58 schreef Patch het volgende:
The strangest rumor of the week has popped up over at Slashfilm. Seems the runtime of "Harry Potter and The Order of Phoenix" is being cut down due to the failure of "Grindhouse" being perceived as being due to its 191 minute length.
ja, schaam je diep !quote:Op maandag 16 april 2007 10:51 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Wat is Grindhouse?
Ik begrijp het bericht eigenlijk niet.![]()
Dus omdat het publiek die 2-in-1 film (beetje raar om die te vergelijken met HP) te lang vond gaan ze nu OotP ook verkorten?quote:Op maandag 16 april 2007 10:57 schreef Patch het volgende:
[..]
ja, schaam je diep !
http://www.imdb.com/title/tt0462322/
Looking good!quote:Op zaterdag 21 april 2007 18:40 schreef alwaysthebest het volgende:
Nieuwe trailer die is uitgelekt. Enorme slechte kwaliteit (met een brakke camera vanaf een tv opgenomen zo te zien). Morgen komt-ie in gewone kwaliteit uit.
Ik vind hem er op het station echt angstaanjagend uitzien.quote:Op zondag 22 april 2007 16:22 schreef G-Mart het volgende:
Trailer ziet er goed uit, alleen vind ik Voldemort niet zo indrukwekkend
YouTube.quote:Op zondag 22 april 2007 19:18 schreef RaymanNL het volgende:
Werkt hier nietIk moet een plug in installen, maar het drukken op de plug-in install knop werkt niet
![]()
Bekijken in Internet Explorer seems to be the trick.quote:Op zondag 22 april 2007 19:18 schreef RaymanNL het volgende:
Werkt hier nietIk moet een plug in installen, maar het drukken op de plug-in install knop werkt niet
![]()
Dat is als ze naar/in Londen vliegen.quote:Op zondag 22 april 2007 19:28 schreef archgallo het volgende:
Ik zag de trailer vandaag in de bioscoop, was cool! Ze vlogen alleen langs een boot, snapte het niet helemaal.
Wat doet 'ie op het station?quote:Op zondag 22 april 2007 17:20 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Ik vind hem er op het station echt angstaanjagend uitzien.
[afbeelding]
Dat vraag ik me ook af. Ik denk dat dat niet echt is, dat Harry dat fatamorgaand (ik kom niet op het goeie woordquote:
In een visioen ofzo? Maar dat kan ik me helemaal niet herinneren uit het boek.quote:Op maandag 23 april 2007 10:21 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af. Ik denk dat dat niet echt is, dat Harry dat fatamorgaand (ik kom niet op het goeie woord).
Ik ook niet.quote:Op maandag 23 april 2007 11:55 schreef magnifor het volgende:
Ik kan mij dat stukje ook niet herinneren uit het boek.
quote:New OOTP trailer out May 4th
New OOTP trailer out May 4th Yes, there's another one coming. USA Today is reporting that a new Order of the Phoenix trailer wil be released on May 4th before Spider-Man 3 in theaters. Accordingly, WB has published some astounding new images from the trailer:
Zijn mooie foto's, hoewel ik de meeste al had gezien. High res boeit me niet zoveel. Of het nou even groot als m'n scherm is of groter, maakt mij niet uit.quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:18 schreef IedeK. het volgende:
OMG!![]()
HPANA heeft 16 high res pics van de WB gekregen.
Klik hier om ze te bekijken.
Voldemort is zo freaking cool!![]()
Er zitten wel wat nieuwe shots tussen!quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:23 schreef alwaysthebest het volgende:
Ttrailer
Ik heb hem nog niet gekeken, dus eet niet in hoeverre hij nieuw is.
edit: zo te zien niet nieuw, alleen hogere resolutie.
Ik vraag me eigenlijk af of Quidditch er wel inzit.quote:Op dinsdag 24 april 2007 17:20 schreef Irien het volgende:
De trailers zien er goed uit!!! Ik ga zeker kijken. Ik had Umbridge nog lelijker verwacht, maar de stem is goed!
Dingen waar ik benieuwd naar ben in de film:
-Grimauld Place 12 (met Kreacher)
-Het gevecht in het ministerie tegen de Death Eaters en Sirius die...
-De Weasly tweeling Fred en George die Hogwarts op z'n kop zetten
-Ron als keeper van het Quiditch team
-Harry's eerste kus...![]()
Door die nieuwe shots is die nog mooier geworden!quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:55 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Er zitten wel wat nieuwe shots tussen!![]()
Ben benieuwd, het complete Hogwarts uit de film zit in de game en het ziet er echt heel goed uit!quote:The theme of the game is to explore Hogwarts and follow the story from the book and movie. However, unlike prior games, this time the adventure will be a sandbox style game, similar to GTA and Bully, in that Hogwarts is fully explorable most of the time, and there are "discovery points" that provide rewards to the player, which can be activated by completing side missions.
A press release made by EA Games on November 21, 2006 gave an idea of what the game will be like. The Wii version will also utilize the Wiimote's motion sensor when casting spell, and its pointer to move objects around.
Pff, sukkelaarquote:Op woensdag 25 april 2007 13:19 schreef Angelic_Rose het volgende:
That's a real torture, om 2 keer naar deze film te moeten gaan..![]()
![]()
Links rechts achter?quote:Op woensdag 25 april 2007 20:51 schreef Silaz het volgende:
Teringjantje, aan de hand van die trailer word dit dus een echte bioscoop film. Vooral het eindgevecht wil ik zo hard zienEn jep. Hermelien word aardig knap ja.. maar wie is dat meisje naast harry, die verraadster ofzo?
youtube loopt te kutten momenteel.quote:Op woensdag 25 april 2007 21:34 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ben ik de enige die de trailer niet kan zien? Of ligt youtube plat ofzo?
Ik kan hem wel zien op Youtube, maar hij staat ook op andere plekken hoor.quote:Op woensdag 25 april 2007 21:34 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ben ik de enige die de trailer niet kan zien? Of ligt youtube plat ofzo?
http://movies.yahoo.com/f(...)derofthephoenix.htmlquote:Op woensdag 25 april 2007 21:41 schreef leonieke het volgende:
Ah k, dan zoek ik ff op mugglenet of dreuzels.com![]()
thxquote:Op woensdag 25 april 2007 21:44 schreef IedeK. het volgende:
[..]
http://movies.yahoo.com/f(...)derofthephoenix.html
![]()
Dat is Ginny, Luna staat aan de andere kant achteraan (die blonde).quote:Op woensdag 25 april 2007 20:51 schreef Silaz het volgende:
Teringjantje, aan de hand van die trailer word dit dus een echte bioscoop film. Vooral het eindgevecht wil ik zo hard zienEn jep. Hermelien word aardig knap ja.. maar wie is dat meisje naast harry, die verraadster ofzo?
Yep, dit zijn toch de DA-ledenquote:Op donderdag 26 april 2007 08:46 schreef Koningin het volgende:
[..]
Dat is Ginny, Luna staat aan de andere kant achteraan (die blonde).
Die jongen, is dat Neville?
Ik denk van wel, maar hij lijkt niet meer op zichzelf.quote:Op donderdag 26 april 2007 08:46 schreef Koningin het volgende:
[..]
Dat is Ginny, Luna staat aan de andere kant achteraan (die blonde).
Die jongen, is dat Neville?
Ja, het is toch geweldig om die jonge koppies zo te zien veranderen!quote:Op donderdag 26 april 2007 10:06 schreef IedeK. het volgende:
Moet je hier eens kijken: http://www.emma-watson-fans.net
Collin Creevy in CoS:
[afbeelding]
Die acteur nu:
[afbeelding]
O en hier nog één van Neville:
[afbeelding]
![]()
Ze groeien niet veel sneller dan wij hoor. Op de middelbare school kreeg je elk jaar een nieuwe pasfoto en mijn ouders bewaarden die steeds en als je die naast elkaar legt... Je herkent jezelf niet eens.quote:Op donderdag 26 april 2007 11:22 schreef Purky het volgende:
Ze groeien te snelAls je deel 1 kijkt zijn ze nog schattig, nu zijn ze al bijna volwassen. Logisch natuurlijk, maar het verschilt zo, per film zien ze er weer anders uit
![]()
Mij hoor je niet klagen hoorquote:Op maandag 2 april 2007 22:26 schreef Koningin het volgende:
Zoals ik al zei, het wordt een Harry Potter zomer!!
quote:Op donderdag 26 april 2007 11:15 schreef Ecthelion het volgende:
[afbeelding]
Is die linker niet Fred of George?
[afbeelding]
Zal zich wel hebben willen afzetten tegen zijn Collin-rol. Kan me voorstellen dat de rol niet echt heel goed is voor je image. Trekt wel weer bij.quote:Op donderdag 26 april 2007 22:56 schreef Adelante het volgende:
Collin Creevy --> Collin Creepy
wat een emo/gohic/spook is dat zeg
Maar Dumbledore is gewoon een beetje apart.quote:Op zaterdag 28 april 2007 19:18 schreef alwaysthebest het volgende:
Het stomste aan deze Dumbledore vind ik nog wel dat-ie altijd z'n baard strikt. Ziet er niet uit.
Nou, daar is wel wat om te doen, althans, laat ik een post van iemand anders op een ander forum quoten:quote:Op zondag 29 april 2007 11:08 schreef Silaz het volgende:
hmm ff een vraagje he.. wat is in het nederlandse boek Godric's Hollow ? want zit beetje op mugglenet te kijken enzo, en dat komt best vaak voormaar weet dus niet wat het is..
Als in zin van : Is there a connection between Godric's Hollow and Godric Gryffindor?
quote:Ik ben af en toe zo bang dat er iets cruciaals verkeerd vertaald is: Godrics hollow Halvemaanstraat. omdat Godrics Hollow misschien iets te maken heeft met Goderic Griffoendor... j.k.r. vond iemand die erover begon in een interview heeeeel erg slim. Maar goed, ik vind het merendeel van de namen e.d. gewoon hilarisch, dus wat dat betreft... en ik heb er ook wel vertrouwen in dat Wiebe dat weer goed weet op te lossen als het inderdaad van belang is, iets als de halvemaanstraat staat in de toverwereld...
Bellatrix Lestrange als ze net uit Azkaban komt.quote:Op zondag 29 april 2007 23:23 schreef Kiepkantel het volgende:
[..]
Wie (of wat) is dat op foto 3? Is dat Kreacher ?
She should find herself a boyfriend...quote:Op zondag 29 april 2007 23:27 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Bellatrix Lestrange als ze net uit Azkaban komt.
Ik zie daar niet Helena Bonham-Carter in. Ik zie nu wel het gestreepte gevangeniskloffie en het nummerbordje (was me nog niet opgevallenquote:Op zondag 29 april 2007 23:27 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Bellatrix Lestrange als ze net uit Azkaban komt.
Haha, ik zag de foto nu pas, maar je hebt helemaal gelijk! Vooral die blik in zijn ogen: "ik ben moe...quote:Op zaterdag 28 april 2007 19:13 schreef Silaz het volgende:
[afbeelding]
haha, ik vind Perkamentus wel een beetje op King Theodon van lotr lijken... ( nog voordat hij weer de normale word zegmaar)
Ik heb het boek de laatste tijd ook niet meer gelezen, maar dat hoeft ook niet, want ik ken het bijna uit m'n hoofd.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 16:36 schreef wonderer het volgende:
Ik heb het boek al heel lang niet gelezen en ik denk dat ik dat maar zo houDe trailer is geweldig. Hopelijk veel Snape-screentime
Amg Gothic die 2dequote:Op donderdag 26 april 2007 10:06 schreef IedeK. het volgende:
Moet je hier eens kijken: http://www.emma-watson-fans.net
Collin Creevy in CoS:
[afbeelding]
Die acteur nu:
[afbeelding]
O en hier nog één van Neville:
[afbeelding]
![]()
Zou een goede zijn voor de 'zoek de verschillen' belspelletjes.quote:Op woensdag 2 mei 2007 00:33 schreef Wouser het volgende:
[..]
Amg Gothic die 2dedamn die is wel veel veranderd
Moet je dit topic dan maar eens bekijken.quote:Op woensdag 2 mei 2007 10:37 schreef Cootz het volgende:
Ik ben de afgelopen dagen de films allemaal nog een keertje aan het kijken... zo kom je écht weer helemaal in de stemming... Hermione/Emma gaat er wel op vooruit door de jaren heen trouwens![]()
![]()
In de 1e film:quote:Op woensdag 2 mei 2007 17:44 schreef Silaz het volgende:
Hmm ik moet zeggen dat Ginny er ook niet lelijker op wordt..
Met het tempo waarmee de films uitkomen hoef je daar in ieder geval niet bang voor te zijnquote:Op woensdag 2 mei 2007 18:09 schreef Ecthelion het volgende:
Zit idd vooruitgang inHoewel ze nog steeds best jong is. Ik hoop dat ze zich tussen de 5e en 6e film nog flink ontwikkeld, want het zou echt not done zijn als Harry met een "klein" kind zoent...
Grow, Ginny, grow!!quote:Op woensdag 2 mei 2007 18:42 schreef Silaz het volgende:
nouja, deel 6 komt volgend jaar al..
Release date(s) 21 November, 2008
Minstens tot 75C?quote:
LOL!quote:
Die reacties hoor ik wel meer, maar ik vind het nog wel mee vallen. Het is in ieder gevak beter dan dit:quote:
Heel mooi ja. (hotlinkplaatjequote:Op woensdag 2 mei 2007 19:27 schreef Ecthelion het volgende:
Het beste kapsel (ook naar beschrijvingen van het boek) vind ik in de 3e film:
[afbeelding]
Op deze promoposter wel iig (hier zit z'n haar ook wat piekerig)quote:Op woensdag 2 mei 2007 19:33 schreef wonderer het volgende:
Ja, het moet stom zitten, piekerig en ontembaar. Dat zie ik in de trailer voor OotP echt niet terug hoor. Het is ook niet zwart. En zijn Radcliffe's ogen wel groen eigenlijk?
Kerstfilms zijnquote:Op woensdag 2 mei 2007 18:56 schreef Cootz het volgende:
Dan weer een kerstfilm... dat heeft ook wel wat
Volgens mij zijn zijn echte ogen niet groen, maar ik kan geen goede foto vinden waarop dat duidelijk te zien is. Mij maakt het ook weinig uit; je kan niet alles precies hebben zoals in het boek.quote:Op woensdag 2 mei 2007 19:41 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Op deze promoposter wel iig (hier zit z'n haar ook wat piekerig)
[afbeelding]
Nevill is btw ook veel veranderd zeg damnquote:Op woensdag 2 mei 2007 19:19 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
LOL!Maakt mij niet zoveel uit als ze er maar gewoon iets ouder uit gaat ziet. Hoewel ik er haar op de promo-poster haar wel weer ouder uit vindt zien:
[afbeelding]
Ook beetje chaggie trouwens
Edit: Stoer poster!![]()
Echt wel. Check deze foto ("Neville, is that you...?"):quote:Op woensdag 2 mei 2007 20:56 schreef Wouser het volgende:
[..]
Nevill is btw ook veel veranderd zeg damn
Ik vind het wel raar dat de titel niet eens op de normale poster staat. Straks denkt er iemand op straat: "Lijkt me wel een leuke film, maar hoe heet ie nou?"quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wie ziet het verschil tussen de gewone en de imax-poster?.
Hermione ziet er wel anders uit...quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Is gewoon de kwaliteitquote:
Kwaliteit? D'r tieten zijn groter en 'r haar zit wilder op die onderste foto...quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:59 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
Is gewoon de kwaliteitRon lijkt op de een ook chagerijniger te kijken dan op de ander.
Het ging vooral over de aangepaste cupsizequote:Op woensdag 2 mei 2007 21:59 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
Is gewoon de kwaliteitRon lijkt op de een ook chagerijniger te kijken dan op de ander.
quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:18 schreef wonderer het volgende:
[..]
Kwaliteit? D'r tieten zijn groter en 'r haar zit wilder op die onderste foto...
Verrek, had ik niet eens gezien... had de foto maar vluchtig bekeken... Wel apart, maar vind het niet zo erg...quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het ging vooral over de aangepaste cupsize.
Volgens mij komt film 7 dan uit in de zomer van 2010. Tot nu toe is elke film namelijk anderhalf jaar na de vorige uitgekomen...quote:Op woensdag 2 mei 2007 18:42 schreef Silaz het volgende:
nouja, deel 6 komt volgend jaar al..
Release date(s) 21 November, 2008
Ik koop hem denk ik gewoon in een boekenwinkel en anders bestel ik hem wat later via bol.comquote:Op woensdag 2 mei 2007 22:45 schreef Silaz het volgende:
Hmm qua prijs van het nieuwe boek dachten ze geloof ik aan 25¤..
Zag het net in het Bruna krantje.. reserveren voor 25¤. (niet alles was nog zeker, maar dit was richtprijs ofzo).. maarja.. word steeds duurder.. vorig jaar had ik het nog gekocht voor 20,-
En toen kreeg ik ook nog een vette boekenlegger xD (zon eentje met magneten) en een ansichtkaart met knijpert -_-
Dat wat ik dus zei...quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:42 schreef Ecthelion het volgende:
Harry Potter and the Half-Blood Prince (2008)
Harry Potter and the Deathly Hallows (2010)
Bron
Is dat niet Nigel, dat jochie dat in film 4 opeens opdook en helemaal geobsedeerd was door Harry?quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:43 schreef Ecthelion het volgende:
En volgens mij is dit de nieuwe Creevy (of het broertje)
[afbeelding]
quote:Op donderdag 3 mei 2007 10:38 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Is dat niet Nigel, dat jochie dat in film 4 opeens opdook en helemaal geobsedeerd was door Harry?
Whahaha gelijk heb je btwquote:Op woensdag 2 mei 2007 22:18 schreef wonderer het volgende:
[..]
Kwaliteit? D'r tieten zijn groter en 'r haar zit wilder op die onderste foto...
Hij lijkt er idd verdomd veel op... Jammer dat ze niet gewoon een Creevey van hebben gemaakt (Colin of Dennis).quote:Op donderdag 3 mei 2007 10:45 schreef Cootz het volgende:
[..]film gister nog gezien, hij lijkt idd op Nigel...
Radcliffe's ogen zijn blauw..quote:Op woensdag 2 mei 2007 19:33 schreef wonderer het volgende:
Ja, het moet stom zitten, piekerig en ontembaar. Dat zie ik in de trailer voor OotP echt niet terug hoor. Het is ook niet zwart. En zijn Radcliffe's ogen wel groen eigenlijk?
Maar dan speelt er weer een gothic meequote:Op donderdag 3 mei 2007 12:08 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
Hij lijkt er idd verdomd veel op... Jammer dat ze niet gewoon een Creevey van hebben gemaakt (Colin of Dennis).
Nee, juist nietquote:
Jah, inderdaad. Ik herkende Ginny amper. Maar het is idd mooie poster.quote:Op donderdag 3 mei 2007 17:20 schreef Cootz het volgende:
Ja... de andere foto's staan toch dichterbij de film-karakters... Qua kleding idd, maar ook wel qua uitdrukking... Ron is veel te stoer, Hermione veel te mooi en Harry veel te hip... Mooie poster, dat wel...
De wizardrobes horen meer bij het verhaal vind ik, geeft er net weer een ander tintje aan.quote:Op donderdag 3 mei 2007 16:21 schreef Purky het volgende:
Wat is er zo raar aan die kleren dan? Het past toch bij het karakter? Het zijn niet extreem mode-achtige kledingstukken ofzo..
Oow jij dacht dat het een soort poncho was?quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:01 schreef wonderer het volgende:
Maar zelfs daar gaat een gewoon schooluniform onder schuil. Dat heb ik uit de boeken nooit opgemaakt...
Nee, meer een monnikspij maar dan zonder muts. Zoiets wat Mickey Mouse aanheeft in Fantasia of zo. Anders kun je ook iemand niet ondersteboven hangen zodat het gewaad over zijn hoofd valt een spillebeentjes en een afgeragde onderbroek zietquote:Op donderdag 3 mei 2007 20:04 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Oow jij dacht dat het een soort poncho was?
Misschien hield Snape gewoon niet zo van broekenquote:Op donderdag 3 mei 2007 20:11 schreef wonderer het volgende:
[..]
Nee, meer een monnikspij maar dan zonder muts. Zoiets wat Mickey Mouse aanheeft in Fantasia of zo. Anders kun je ook iemand niet ondersteboven hangen zodat het gewaad over zijn hoofd valt een spillebeentjes en een afgeragde onderbroek ziet
Ik hoor 't hem al bijna zeggen.quote:Op donderdag 3 mei 2007 23:46 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
Misschien hield Snape gewoon niet zo van broekenVond hij dat te Muggle-achtig. Je baalt dan wel als je daar ondersteboven aan hangt: "Waarom had ik niet gewoon vanochtend een broek aan kunnen doen...
"
Bijna, want hij had zeep in z'n mond dus er kwamen alleen bellen uit.quote:Op donderdag 3 mei 2007 23:48 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Ik hoor 't hem al bijna zeggen.
Dat kwam later pas. (Volgens mij wordt ie eerst naar beneden gedaan, dan zegt ie dat ie geen hulp nodig had, en toen kwam de zeep.)quote:Op vrijdag 4 mei 2007 00:29 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
Bijna, want hij had zeep in z'n mond dus er kwamen alleen bellen uit.
Ik ben het boek nu aan het lezen, ik ben benieuwd naar heeel veeel scenes!!quote:Op vrijdag 4 mei 2007 01:56 schreef wonderer het volgende:
't Is dat ik deel vijf niet heb, anders zou ik het nog even nalezen
Ben benieuwd naar die scene in de film!
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:27 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik ben denk ik de enige die die scène, met jonge sneep, James, Lupin, Sirius en Wormstaart totaal niet grappig vind en hem eigenlijk altijd oversla als ik het boek herlees?
De centaurs zitten er dus in. Nou hopen dat ze wat minder slecht van kwaliteit tijd zijn als Firenze in de eerste film.quote:Framestore CFC, a firm which works on some of the special effects seen in the Harry Potter movies, has updated its site with some information on the Order of the Phoenix film, including that there will be over 100 centaurs.
"We have been hard at work on some of the film's most demanding beings, including over 100 centaurs, a house-elf named Kreacher, the return of Fawkes the Phoenix and assorted magical effects. In addition, we are creating the films title sequence for the first time."
De scène is inderdaad niet grappig, maar ik vind het wel een goede scène om 2 redenen: 1. de gevolgen van deze scène maken het boek extra spannend (inbreken in Umbridge kantoor etc.) 2. Rowling laat je (net als Harry) medelijden krijgen met Snape en ik heb het vermoeden dat dit nog een belangrijke rol gaat spelen in het 7e boek.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:27 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik ben denk ik de enige die die scène, met jonge sneep, James, Lupin, Sirius en Wormstaart totaal niet grappig vind en hem eigenlijk altijd oversla als ik het boek herlees?
Ik vind hem ook niet grappig, maar wel een heel goed stuk om de belangrijkste personages in de boeken de karakteriseren.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:27 schreef zoeperzazke het volgende:
Het viel me pas op toen de film op tv was dat men wel had nagedacht over de anatomie van een centaur. Hij had extra spieren in zijn rugquote:Op vrijdag 4 mei 2007 11:50 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
De centaurs zitten er dus in. Nou hopen dat ze wat minder slecht van kwaliteit tijd zijn als Firenze in de eerste film.
En de geruchten gaan dat David Yates ook Half-Blood Prince gaat regisseren.
Ja.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 17:57 schreef Silaz het volgende:
Hmm in Boek 5 wordt Firenze toch ook de nieuwe leraar Waarzeggerij?
Grawp lijkt me ook stoer om te zien in film 5!quote:
Daar heb je (en Wonderer ook) wel gelijk in. De scène weet me echter niet te boeien, ik lees hem automatisch heel snel, heb moeite om hem net zo serieus te lezen als de rest van het verhaal. Dat heb ik met de eindscène van deel 3 ook altijd trouwens, dat hele gedoe in het Krijsende Kot....quote:Op vrijdag 4 mei 2007 14:27 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
De scène is inderdaad niet grappig, maar ik vind het wel een goede scène om 2 redenen: 1. de gevolgen van deze scène maken het boek extra spannend (inbreken in Umbridge kantoor etc.) 2. Rowling laat je (net als Harry) medelijden krijgen met Snape en ik heb het vermoeden dat dit nog een belangrijke rol gaat spelen in het 7e boek.
Rowling had ergens uitgelegd wat Peeves nou echt is, maar weet niet precies waar... Peeves is een klopgeest en is dus niet een echte geest. Ook het feit dat hij dingen kan verplaatsen en dus contact maakt met materie maakt hem anders van de rest van geesten. Tenslotte is hij zelf ook soort van massief, want in PoA schoot Lupin een kauwgombal in z'n neusgat; bij een normale geest zou het er dwars doorheen gaan. Gebaseerd op de gegevens zie ik Peeves eigenlijk als een kruising tussen spook en mens. Tijdens het lezen maak ik eigenlijk geen visualisatie van hem (terwijl ik dat bij andere wel doe...), maar ik zou hem denk ik zien als een soort hofnar/joker figuur.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 20:42 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Daar heb je (en Wonderer ook) wel gelijk in. De scène weet me echter niet te boeien, ik lees hem automatisch heel snel, heb moeite om hem net zo serieus te lezen als de rest van het verhaal. Dat heb ik met de eindscène van deel 3 ook altijd trouwens, dat hele gedoe in het Krijsende Kot....
Trouwens nog een vraagje; hoe stellen julllie je Peeves eigenlijk voor? Ik heb altijd (ik geloof door het pc-spel van deel 1) een soort Graaf Tel figuur van Sesamstraat in mijn hoofd, ik kan me hem niet visualiseren als een 'doodnormale' geest... jullie?
Hier is behoorlijk wat ophef over ontstaan.quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb het op de normale manier gedaan en ben daar ook blij om. Ik heb eerst zelf voorstellingen gemaakt van hoe alles eruit ziet en laat me dus ook amper beïnvloeden door de films. Een heel raar feit is dat Ron in mijn verbeelding zwart haar heeft. Verder zien bij mij Fred & George er wel verschillend uit, maar Crab & Goyle weer niet. Ik denk dat het komt door namen. Als ik een naam lees, maak ik altijd meteen een voorstelling van hoe die persoon eruit zou zien, wat er ook voor informatie bij staat. En als namen op elkaar lijken, lijken de personen in mijn verbeelding ook op elkaar.quote:Op zondag 6 mei 2007 08:45 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik ben op een heel rare manier aan HP begonnen... Ik heb éérst het spel gespeeld van deel 1, toen deel 1 op film gezien en dáárna ben ik pas gaan lezen, dus mijn beeldvorming was al aardig beïnvloed toen ik aan de boeken begon.
Ik vind het hoofdstuk over Hagrid zijn broer (die reus) zo vervelend!!quote:Op vrijdag 4 mei 2007 10:27 schreef zoeperzazke het volgende:
Heeft iemand de filmpjes gedownload als je op bovenstaande link drukt? Zo ja, duurt het laden van de totale film bij jullie ook zo lang? Ik moet echt lang wachten voordat ik hem helemaal kan zien...quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:23 schreef alwaysthebest het volgende:
Ttrailer
Ik heb hem nog niet gekeken, dus eet niet in hoeverre hij nieuw is.
edit: zo te zien niet nieuw, alleen hogere resolutie.
Hmmdat heb ik juist met Hagrid en die Reuzin die naar de reuzen toe gaan om te onderhandelen.. (of is dat in boek 6? nee toch..)quote:Op maandag 7 mei 2007 09:21 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ik vind het hoofdstuk over Hagrid zijn broer (die reus) zo vervelend!!
Dat heb ik over geslagen.
Soms sla ik dat stuk over, andere keer lees ik het wel. Het komt er eigenlijk op neer dat het plan mislukt is, maar dat Hagrid zijn "kleine" broertje mee heeft kunnen krijgen.quote:Op maandag 7 mei 2007 21:43 schreef Silaz het volgende:
Je moet natuurlijk niet op HD Kwaliteit gaan klikken hegewoon op het windows media player dingetje bovenaan dacht ik.
EXCLUSIVE TRAILER
Windows Media | Quicktime
[..]
Hmmdat heb ik juist met Hagrid en die Reuzin die naar de reuzen toe gaan om te onderhandelen.. (of is dat in boek 6? nee toch..)
Peeves is uit de eerste film geknipt. Wie hem speelde?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 20:42 schreef zoeperzazke het volgende:
Trouwens nog een vraagje; hoe stellen julllie je Peeves eigenlijk voor? I
Oh, die zou echt goed zijn als Peeves! Inderdaad, echt jammer!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:43 schreef Sprouts het volgende:
[..]
Peeves is uit de eerste film geknipt. Wie hem speelde?
[afbeelding]
Juist, Rik Mayall! Bekend o.a. Bottom en The Young Ones.
Jammer, ik had die scenes graag willen zien!![]()
Rik Mayall, Drop Dead Fred!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:43 schreef Sprouts het volgende:
[..]
[afbeelding]
Oja, in die film speelt hij ook wel een beetje een Peeves!quote:
Waarom moest Chris Colombus (regisseur 1e film) die scène er nou uit knippen...quote:Op donderdag 10 mei 2007 18:28 schreef Sprouts het volgende:
[..]
Oja, in die film speelt hij ook wel een beetje een Peeves!
Zoiets zal het geweest zijn!![]()
[afbeelding]
Ik ook, was echt kwaad toen ik hoorde dat peeves niet in de film kwam...quote:Op dinsdag 8 mei 2007 16:43 schreef Sprouts het volgende:
[..]
[afbeelding]
Nou jah, ik was niet kwaadquote:Op donderdag 10 mei 2007 19:35 schreef Wouser het volgende:
[..]
Ik ook, was echt kwaad toen ik hoorde dat peeves niet in de film kwam...
Peeved, zeg maar?quote:Op donderdag 10 mei 2007 19:35 schreef Wouser het volgende:
[..]
Ik ook, was echt kwaad toen ik hoorde dat peeves niet in de film kwam...
Hahaha geweldig!quote:Op zondag 13 mei 2007 13:06 schreef MeneerTim het volgende:
Zijn dit ook beelden uit de film?
http://www.youtube.com/watch?v=Tx1XIm6q4r4
quote:Op zondag 13 mei 2007 13:06 schreef MeneerTim het volgende:
Lol!quote:Op zondag 13 mei 2007 13:06 schreef MeneerTim het volgende:
Jah, die was grappig! Die moet eigenlijk in de film, maar volgens mij is dat niet gebeurt...quote:Op maandag 14 mei 2007 17:45 schreef Take_A_Picture het volgende:
Het is jammer dat Peeves niet in de films zit.
1 van mijn favoriete momenten in boek 5 is wanneer de Weasley twins er vandoor gaan wegens Umbridge en dan tegen Peeves zeggen, 'Give her hell from us, Peeves'. En dan dat peeves het dan ook nog eens aanneemt.
Deze blijft ook goedquote:Op zondag 13 mei 2007 13:06 schreef MeneerTim het volgende:
Briljant!quote:Op maandag 14 mei 2007 18:25 schreef Wouser het volgende:
[..]
Deze blijft ook goed
http://www.youtube.com/watch?v=n4yvY6vqFO0
Wel aardig, maar vond de andere trailers mooier.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 10:29 schreef Silaz het volgende:
http://www.mugglenet.com/app/news/show/902
nieuwe trailer met wat nieuwe stukjes erin..![]()
Gave site! Ziet er strak uit!quote:
Toffe site! Ook nog maar eens de trailer helemaal bekeken... Jee, ik krijg nu al rillingenquote:
Echt zo'n mooie Ron-actequote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:31 schreef Cootz het volgende:
[..]
Toffe site! Ook nog maar eens de trailer helemaal bekeken... Jee, ik krijg nu al rillingen![]()
"Sort of exicting, isn't it? Breaking the rules..."
"Who are you and what have you done to Hermione Granger??"![]()
![]()
Op de site?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 17:51 schreef Etcetera het volgende:
wie is die blonde meidluna misschien?
links staan ginny en percy geloof ik
Ik vind de actrice, die Luna speelt, er echt apart uit zien op de poster. Ter vergelijkenis:quote:Op zaterdag 19 mei 2007 18:00 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Op de site?
vlnr: Ron, Ginny, Neville, Luna, Hermione, Harry.
je kan d'r ook nakend zien in "Mrs Henderson Presents"quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:07 schreef Koningin het volgende:
Ik had Tonks nog niet gezien.
[afbeelding]
Volgens mij is dat idd in de Hall of Prophecy. Ik vind het in ieder geval een stoer plaatjequote:Op zondag 27 mei 2007 10:29 schreef Silaz het volgende:
Ja idd, ik geloof dat dit dat stukje is met die profetitien (?) dat ze daarin vechten dus.. en als ze zo'n bal dus kapot schieten dat er allemaal gestaltes uitkomen enzo
Hij is inderdaad, net zoals Snape, geweldig gecastquote:Op zondag 27 mei 2007 12:03 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
Volgens mij is dat idd in de Hall of Prophecy. Ik vind het in ieder geval een stoer plaatjeLucius is sowieso stoer en echt goed gecast!
![]()
Bij mij lijken de hoofdpersonen in m'n gedachten heel anders dan in de film of hoe ze zelfs beschreven worden! Ron bijvoorbeeld heeft in mijn verbeelding zwart haar!quote:Op zondag 27 mei 2007 12:26 schreef Silaz het volgende:
inderdaad, maar netzoals harry zelf.. hij leek gewoon precies op mijn gedachtes zeg maar.. dat kan ik soms gewoon niet snappen.. dat er gewoon precies zo'n iemand rondloopt... ( ik las het voor de films waren dusja xD)
Beetje vreemd voor iemand die meerdere malen beschreven wordt als roodharig en een familie van alleen maar roodharigen heeft (waar die familie dan ook om bekend staat).quote:Op zondag 27 mei 2007 23:37 schreef Ecthelion het volgende:
Ron bijvoorbeeld heeft in mijn verbeelding zwart haar!
Ik niet. Nooit gehad.quote:Op zondag 27 mei 2007 23:48 schreef Adelante het volgende:
Ach, sinds de eerste film lees je de boeken ook alsof het die karakters zijn, die het meemaken. Alleen Dumbledore zie ik nog altijd als de eerste, die andere die er nu in zit is een gekke hulp sinterklaas.
Jah, ik weet dat het echt heel stom is, maar kan d'r niets aan doen. Als ik een boek lees, lees ik altijd snel over de beschrijvingen van personen en ruimtes. Misschien is dat een verklaring... Ron met zwart haar zie ik trouwens alleen voor me als ik het boek lees. Als je nu tegen me zegt: verbeeld je hoe Ron eruit ziet, dan heeft ie wel rood haarquote:Op zondag 27 mei 2007 23:42 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Beetje vreemd voor iemand die meerdere malen beschreven wordt als roodharig en een familie van alleen maar roodharigen heeft (waar die familie dan ook om bekend staat).
Ik laat me er weinig door afleiden als ik de boeken lees. Ik had natuurlijk al 3 boeken gelezen, voordat ik de films zag dus de personen zaten al best wel goed in m'n hoofd.quote:Op zondag 27 mei 2007 23:48 schreef Adelante het volgende:
Ach, sinds de eerste film lees je de boeken ook alsof het die karakters zijn, die het meemaken. Alleen Dumbledore zie ik nog altijd als de eerste, die andere die er nu in zit is een gekke hulp sinterklaas.
Ik vraag me af hoe je je dat dan inbeeldquote:
Niet altijd. Er zijn karakters waarbij me dat simpelweg niet lukt. De meeste hoofdpersonen wel hoor en soms komt mijn beeld dan ook goed overeen, maar een enkeling blijf ik niet volledig 'matchend' vinden.... Overigens, de meest briljante cast die ze níét beter hadden kunnen uitbeelden en die exact 1 was met mijn eigen beeld was Rita Skeeter. Hilarisch!!!!quote:Op zondag 27 mei 2007 23:50 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe je je dat dan inbeeld
Nieuwe personages vorm je bij het boek zelf een beeld over, maar als ik die dan eenmaal in de film heb gezien en je leest het volgende boek (of herleest er wat) dan heb je toch dat beeld van iemands personages?
LOL!!quote:Op maandag 28 mei 2007 00:02 schreef Adelante het volgende:
Ik had bij Omber altijd dit beeld in m'n hoofd, waarschijnlijk door het toadlike face
[[url=
de oma van dinosaurs
Als woorden, geloof ik. Ik weet het niet, eerlijk gezegd. Als ik lees zijn de beelden net een droom, waarvan je de betekenis wel begrijp maar geen vastomlijnde beelden in je hoofd hebt. Ik droom ook bijna nooit gezichten. Ik herinner me meestal de omschrijvingen, bijvoorbeeld van Snape, met zijn vettige zwarte haar en zijn haakneus, maar ik heb daar geen gezicht bij. Alleen de herinnering dat ik heb geweten hoe hij eruit zag.quote:Op zondag 27 mei 2007 23:50 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe je je dat dan inbeeld
Nieuwe personages vorm je bij het boek zelf een beeld over, maar als ik die dan eenmaal in de film heb gezien en je leest het volgende boek (of herleest er wat) dan heb je toch dat beeld van iemands personages?
Ik denk dat ik ongeveer snapt wat je bedoelt, maar bij mij zit het iets anders. Als ik een naam lees, zie ik meteen een gezicht.quote:Op maandag 28 mei 2007 00:23 schreef wonderer het volgende:
[..]
Als woorden, geloof ik. Ik weet het niet, eerlijk gezegd. Als ik lees zijn de beelden net een droom, waarvan je de betekenis wel begrijp maar geen vastomlijnde beelden in je hoofd hebt. Ik droom ook bijna nooit gezichten. Ik herinner me meestal de omschrijvingen, bijvoorbeeld van Snape, met zijn vettige zwarte haar en zijn haakneus, maar ik heb daar geen gezicht bij. Alleen de herinnering dat ik heb geweten hoe hij eruit zag.
Klinkt geloof ik een beetje wazig...Maar ik kan dus allerlei boeken lezen waarvan ik de film gezien heb zonder dat ik last heb van het beeld dat die film op me heeft achtergelaten.
Dat wil niet zeggen dat ik elke casting goed vind. Het moet wel voldoen aan mijn herinnering, zeg maar.
Ik hou al op, het wordt alleen maar waziger
Spuit 11quote:Op maandag 28 mei 2007 00:02 schreef Adelante het volgende:
Ik had bij Omber altijd dit beeld in m'n hoofd, waarschijnlijk door het toadlike face
[afbeelding]
de oma van dinosaurs
Mssn 2 zielen, 1 gedachtequote:Op maandag 28 mei 2007 11:26 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
Spuit 11![]()
:
Harry Potter and the Halfblood Prince deel #3
whehehe, goed om te zien dat ik niet de enige ben met een sick mindquote:Op maandag 28 mei 2007 11:26 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
Spuit 11![]()
:
Harry Potter and the Halfblood Prince deel #3
Jij zegt het!quote:Op maandag 28 mei 2007 20:53 schreef Adelante het volgende:
[..]
whehehe, goed om te zien dat ik niet de enige ben met een sick mind
Hoe kunnen ze die nou zo ondersteboven hangen dat zijn onderbroek tevoorschijn komt? Hij heeft gewoon een broek aan!quote:
Wow, stoer plaatje, hoe kom je daaraan? Is dit officieel vrij gemaakt of is dit uitgelekt? Ben het trouwens eens met wonderer dat we nu geen onderbroekscene krijgen of James moet de boek met magie uittrekken (wat ik de filmmakers ook nog zie doen ook).quote:
Kingshackle of zo? Of was dat die neger?quote:
Kingsley Schacklebolt was inderdaad die neger.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:21 schreef wonderer het volgende:
[..]
Kingshackle of zo? Of was dat die neger?
Nog 5 posts en hij is er alweer uit.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:12 schreef RandomReader het volgende:
Deze maar ff in mn myat zetten
Heerlijke film lijkt me! En hij komt nog uit op m'n verjaardag ook
Toen WAS hij een kind. Of begon jij al op je tiende te puberen?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:36 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Gister de trailer gezien in de bios. Die film wordt erg vet, je ziet echt dat Harry in die 4 films (straks 5) erg ontwikkelt heeft!
In de 1e film was hij net een kind.
En hoe krijg je die ook OP je desktop? Ik heb het bestand afgehaald, maar er verschijnt niets op mijn desktopquote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:32 schreef Silaz het volgende:
Dat was een neger ja.
Btw, Check allemaal ff mugglenet.com staat een vette download. zo'n aftelklok voor op je desktop met releases van OotP & Deathly Hallows
Hmm, apart. Een tijdje terug kreeg ik hem wel op m'n destkop, maar nu geeft ie een foutmelding.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 22:29 schreef leonieke het volgende:
[..]
En hoe krijg je die ook OP je desktop? Ik heb het bestand afgehaald, maar er verschijnt niets op mijn desktop
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |