quote:Op zondag 1 april 2007 22:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wat dacht je van: "Ik wil een dag vrij"? Je hebt recht op die dagen, dus waarom smoesjes verzinnen?
Met de nadruk op dat woord. Maar vaak heb ik dat gevoel ook, zeker in een kleine onderneming als waar ik werk waar dan weer een vervanger geregeld moet worden.quote:Op zondag 1 april 2007 22:15 schreef Tism het volgende:
Je hoeft geen rede op te geven om vrij te nemen.
En wat andere daarvan denken, het zou je een worst moeten wezen.![]()
Voor een dagje of een halve dag vrij?quote:Op zondag 1 april 2007 22:16 schreef Ebayzo.nl het volgende:
[..]
Met de nadruk op dat woord. Maar vaak heb ik dat gevoel ook, zeker in een kleine onderneming als waar ik werk waar dan weer een vervanger geregeld moet worden.
Je moet je vrije dagen toch een keer opmaken?quote:Op zondag 1 april 2007 22:16 schreef Ebayzo.nl het volgende:
[..]
Met de nadruk op dat woord. Maar vaak heb ik dat gevoel ook, zeker in een kleine onderneming als waar ik werk waar dan weer een vervanger geregeld moet worden.
Belachelijk!quote:Op zondag 1 april 2007 22:17 schreef ooge het volgende:
als ik gewoon vrij vraag zonder reden kijken ze je meteen zo achterdochtig aan.. en naar de doktor/tandarts ben ik pas geweest
Waarom geven ze je dan vrije dagen?quote:Op zondag 1 april 2007 22:17 schreef ooge het volgende:
als ik gewoon vrij vraag zonder reden kijken ze je meteen zo achterdochtig aan.. en naar de doktor/tandarts ben ik pas geweest
quote:Op zondag 1 april 2007 22:37 schreef HarryP het volgende:
Geef bewust nooit een reden voor een vrije dag. Daar hebben ze niks mee te maken. En als ik een goede reden heb dan geef ik die reden ook niet zodat ze andere keren ook geen reden verwachten.
Nee, dat heeft niemand.... Interesseert ze echt geen moer.quote:Op zondag 1 april 2007 22:07 schreef ooge het volgende:
Iedereen zal het welleens hebben, je wilt een dag of middag vrij van je werk. Om de een of andere reden vertel je de reden om vrij te nemen niet. Maar als je geen reden geeft, wat natuurlijk je goedrecht is, vind waarschijnlijk wel iedereen je een rare snuiter. Wat is een geloofwaardig verhaal om vrij te nemen, dus niet dat je echtgenoot is overleden ofzoiets flauws.
in de detailhandel is dat bijvoorbeeld heel gebruikelijk.quote:Op zondag 1 april 2007 22:18 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Voor een dagje of een halve dag vrij?
Ik zou twijfelen over de continuiteit van jouw werkgever.... serieus.
Wat is daar raar aan? Een vrije dag is een vrije dag en die neem je op omdat je dat wil.quote:Op zondag 1 april 2007 22:07 schreef ooge het volgende:
Iedereen zal het welleens hebben, je wilt een dag of middag vrij van je werk. Om de een of andere reden vertel je de reden om vrij te nemen niet. Maar als je geen reden geeft, wat natuurlijk je goedrecht is, vind waarschijnlijk wel iedereen je een rare snuiter. Wat is een geloofwaardig verhaal om vrij te nemen, dus niet dat je echtgenoot is overleden ofzoiets flauws.
Je moest eens weten wat sommige mensen op hun vrije dag uitspoken.quote:Op zondag 1 april 2007 22:35 schreef Netram het volgende:
'Hoi, ik neem een dagje vrij.' Met een zelfverzekerde smile. Schijt aan die achterdocht.![]()
als ik vind dat er geen goede reden is om mijn collegae te informeren over de reden van mijn absentie zeg ik dat "ik dringend nodig ben op mijn sexboerderij". of ik zeg dat ik ga solliciteren. 'kzal ze krijgen, die nieuwsgierige aagjes!! zich een beetje bemoeien met zaken die de hunne niet zijn. je vraagt iets onbetamelijks, dan krijg je ook een onbetamelijk antwoord.quote:Op maandag 2 april 2007 08:02 schreef Alicey het volgende:
Je moest eens weten wat sommige mensen op hun vrije dag uitspoken.![]()
of in jouw geval: ik moet mijn KWAKje naar de dokter brengenquote:Op maandag 2 april 2007 09:58 schreef KWAKje het volgende:
[..]
als ik vind dat er geen goede reden is om mijn collegae te informeren over de reden van mijn absentie zeg ik dat "ik dringend nodig ben op mijn sexboerderij". of ik zeg dat ik ga solliciteren. 'kzal ze krijgen, die nieuwsgierige aagjes!! zich een beetje bemoeien met zaken die de hunne niet zijn. je vraagt iets onbetamelijks, dan krijg je ook een onbetamelijk antwoord.
ik las hier iets over aambeien. die ga ik onthouden![]()
Ehm, dus? Of is dit weer ironie die ik niet ziequote:Op maandag 2 april 2007 08:02 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je moest eens weten wat sommige mensen op hun vrije dag uitspoken.
Sarcasme inderdaad.quote:Op maandag 2 april 2007 10:54 schreef Netram het volgende:
[..]
Ehm, dus? Of is dit weer ironie die ik niet zie![]()
Hoewel het statistisch genomen wel zo is dat veel moordenaars juist hun moord plegen op hun vrije dag.quote:
Maar meestal geven ze aan hun collega's een andere reden op.quote:Op maandag 2 april 2007 11:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hoewel het statistisch genomen wel zo is dat veel moordenaars juist hun moord plegen op hun vrije dag.
quote:Op maandag 2 april 2007 11:40 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar meestal geven ze aan hun collega's een andere reden op.
Alleen gaan je collega's in het nieuws dan later allemaal zeggen dat ze 'dat nooit van je verwacht hadden'quote:Op maandag 2 april 2007 12:07 schreef Netram het volgende:
Inderdaad, als je nou gewoon zegt dat je even een middagje vrij nodig hebt om je buurman te liquideren, word je waarschijnlijk ook nog gewaardeerd om je humor.
"het was altijd zo een rustig persoon, hij zei wel dat hij vrij wou om de buurman neer te steken, maar ik had niet verwacht dat hij het ook echt zou doen."quote:Op maandag 2 april 2007 12:16 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Alleen gaan je collega's in het nieuws dan later allemaal zeggen dat ze 'dat nooit van je verwacht hadden'
zoietsquote:Op maandag 2 april 2007 12:39 schreef covie het volgende:
[..]
"het was altijd zo een rustig persoon, hij zei wel dat hij vrij wou om de buurman neer te steken, maar ik had niet verwacht dat hij het ook echt zou doen."![]()
Ik weet niet waar jij werkt, maar bij het bedrijf waar ik werk worden de dagen dat je ziek bent niet van de vrije dagen afgetrokken hoor.quote:Op maandag 2 april 2007 12:58 schreef DWJ111 het volgende:
Gewoon zeggen dat je die dag ziek bent. Dus gewoon "hey, ik wil graag volgende week vrij, dan ben ik namelijk ziek."
Is je baas ook weer blij dat hij een werknemer heeft die het ziek zijn aan ziet komen waardoor je baas zich er weer op kan voorbereiden.
Daarom is het ook beter om je ziek te melden, dan kan je je vrije dagen besteden aan je vakantie.quote:Op maandag 2 april 2007 13:03 schreef covie het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij werkt, maar bij het bedrijf waar ik werk worden de dagen dat je ziek bent niet van de vrije dagen afgetrokken hoor.![]()
Of je checkt in dat soort gevallen gewoon de weersverwachting.quote:Op maandag 2 april 2007 12:37 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik had afgelopen vrijdag geen zin om te werken, dus ik had woensdag al gezegd dat ik dan vrij zou nemen, vanwege het mooie weer. Is het vrijdag de hele dag bewolkt. Heb ik weer
Ik dacht dat het mooi weer zou blijvenquote:Op maandag 2 april 2007 13:48 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Of je checkt in dat soort gevallen gewoon de weersverwachting.![]()
het KNMI niet.quote:Op maandag 2 april 2007 14:10 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik dacht dat het mooi weer zou blijven
en de weergoden ook niet. maar hbe me wel goed vermaakt met C&C3quote:
quote:Op zondag 1 april 2007 22:11 schreef PsyCha het volgende:
Je moet je zieke moeder gaan helpen
Precies, dus gewoon omdat ik dagen heb en ik zin heb om ze nu op te nemen...quote:Op zondag 1 april 2007 22:21 schreef Aventura het volgende:
Wat dacht je van 'omdat ik geen zin heb om te werken'.
Nee, dat is aso!quote:Op maandag 2 april 2007 13:08 schreef MinderMutsig het volgende:
Daarom is het ook beter om je ziek te melden, dan kan je je vrije dagen besteden aan je vakantie.![]()
hoi gangster duspaspopquote:Op woensdag 4 april 2007 13:49 schreef Ikbengangsterduspasop het volgende:
Ik zeg altijd jo baas je weet tog ik ben gangster dus pas op dus geef nu vrij
Wij zijn zoveel voor projecten op reis dat het echt niks uitmaakt of je een keer een dag 'gewoon' afwezig bent. Er wordt er vanuit gegaan dat iedereen volwassen genoeg is om zelf te plannen wanneer hij vrij neemt zonder dat dit problemen voor projecten of collegas oplevert.quote:Op woensdag 4 april 2007 15:52 schreef Larissa het volgende:
Dan ben je toch echt de uitzondering die de regel bevestigt. De meeste mensen hebben op een kantoor te maken met collega's waar ze rekening mee moeten houden.
Maar als je vrij neemt zonder eerst te checken of die collega's ook vrij zijn weet je toch ook niet of je voor problemen zorgt?quote:Op woensdag 4 april 2007 18:24 schreef Fogel het volgende:
Wij zijn zoveel voor projecten op reis dat het echt niks uitmaakt of je een keer een dag 'gewoon' afwezig bent. Er wordt er vanuit gegaan dat iedereen volwassen genoeg is om zelf te plannen wanneer hij vrij neemt zonder dat dit problemen voor projecten of collegas oplevert.
Als die collegas ook vrij zijn schep ik in ieder geval geen problemen voor hen. We hebben per project maar 2 a 3 harde deadlines per jaar en ieder werkt grotendeels aan een eigen deel zonder al te veel met de anderen te maken te hebben.quote:Op woensdag 4 april 2007 19:34 schreef Larissa het volgende:
[..]
Maar als je vrij neemt zonder eerst te checken of die collega's ook vrij zijn weet je toch ook niet of je voor problemen zorgt?
Naja, zoals ik die me 3 jaar lang niet ziekmeld en dan 1x wel, dan is het geen rampquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |