"We willen Anderlecht pijn doen"Cercle Brugge droomt van een stunt tegen Anderlecht. Coach Harm van Veldhoven heeft zijn strijdplan klaar om de leider vanavond te verschalken. Frank Vercauteren eist dan weer maximale concentratie van zijn spelers. Aftrap om 20.30u.
Met Cercle Brugge en Anderlecht staan vrijdag de beste twee verdedigingen in de eerste klasse tegenover elkaar. "Tja, dan kunnen de mensen maar beter thuisblijven", lacht Harm van Veldhoven.
De coach van Cercle heeft zijn strijdplan klaar.
"Een goed georganiseerde verdediging die weinig weggeeft, goede flanken, bepalende infiltraties, snelheid leggen in de omschakeling en een goede balcirculatie", zegt hij in Het Laatste Nieuws.
"Anderlecht pijn doen dus, maar we moeten daar wel op tijd mee beginnen. Dus niet als we al 0-3 achterstaan, want dat zou nogal belachelijk zijn."
"Geen gemakzucht bij Anderlecht""Voor Anderlecht is dit weer een hyperbelangrijke wedstrijd, de eerste in het cruciale drieluik Cercle-Gent-Roeselare",
zegt Frank Vercauteren in de kranten. (Belga) "We hebben een vervelende week achter de rug. Het was heel druk met al dat volk op de club en dat verstoort de concentratie wat. Bovendien vind ik het erg een speler als Goor te verliezen."
"Een uitmatch bij Cercle is niet zo makkelijk. Ik moet ook opletten dat er geen gemakzucht in de groep sluipt of dat er spelers in een zetel gaan zitten en denken dat ze al kampioen zijn. Ik wil dat niet horen of lezen."
Frank zal zijn best moeten doen, zeker omdat hij zelf al beweerde dat hij EN kampioen En bekerwinnaar zou worden!