Fluwelen handschoentjes graagquote:Op woensdag 4 april 2007 10:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]graag! Alleen geen idee hoe je dat dan aanpakt
Ja hoor daar is al heel erg veel onderzoek naar gedaanquote:Op woensdag 4 april 2007 10:52 schreef conleche het volgende:
Als heel jong kind was ze niet te dik. Rond haar tiende begon ze te dik te worden. Wel had ze als kind van twee al een taille (ze noemden haar altijd klein vrouwtje) en dat hebben kinderen meestal niet. Ook is haar bouw heel anders dan de mijne, want haar vet zit meer in de benen en billen en armen, maar ze heeft nog steeds wel een taille. Als ik aankom is het over mijn hele lichaam verdeeld. En ik heb ook minder een uitgesproken taille. Wordt hier eigenlijk veel onderzoek naar gedaan? Ik bedoel naar oorzaken van te dik worden? Ik vind het superinteressant namelijk.
quote:Een positieve energiebalans leidt niet bij iedereen tot dezelfde mate van overgewicht. Op individueel niveau kunnen een of meerdere van de volgende factoren een rol spelen:
- voedselkeuze
- te weinig lichaamsbeweging
- aanleg
- zwangerschap, overgang
- stoppen met roken
- hypothyreoidie
- medicijngebruik (prednison, psychofarmaca, geslachtshormonen)
- eetbuien
- gebrek aan verzadigingsgevoel
- stress of sociale veranderingen
Doorgaans leidt een combinatie van omgeving, psychologische en sociale factoren tot het ontstaan van overgewicht. Een verkeerde voedselkeuze blijkt in de praktijk, in combinatie met te weinig lichaamsbeweging of andere inactiviteit als langdurig tv kijken of computeren, het kernprobleem. Komt daar een van de andere aspecten bij dan kan het lichaamsgewicht zelfs in korte tijd sterk stijgen.
Geef je maar gauw op voor Isabeaus onderzoekquote:Op woensdag 4 april 2007 11:21 schreef Marloes het volgende:
Ik heb én een taille én buikvet, dan ben ik zeker heel raar![]()
Yep, daarvoor ben ik deze topicreeks ook begonnen: voor proefpersonenquote:Op woensdag 4 april 2007 11:30 schreef octopussy het volgende:
Isabeau, als je nou eens een wetenschappelijk onderzoek naar een obesitas-gerelateerd onderwerp wil doen dan heb je in ieder geval genoeg proefpersonen![]()
Nou ja, overgewicht in verpleeghuizen wordt ook steeds meer een probleem. Het kost ook geld, want heel erg zware mensen moeten meestal door 2 personen worden geholpen. En ik heb 1x iemand meegemaakt die door 6 man moest worden getild...te zwaar voor de tillift (die gaat maar tot 150 kilo) en hij moest echt naar een ander bed.quote:Op woensdag 4 april 2007 12:14 schreef Troel het volgende:
Overgewicht bij ouderen voorkomen door onderzoek te doen op minder-ouderen
"Nieuws" hè.quote:Op woensdag 4 april 2007 12:45 schreef Troel het volgende:
Brandweer bevrijdt vrouw (318 kilo) uit badkamer
Zucht.
Wat moet die vrouw zich opgelaten hebben gevoeld. Zo'n situatie lijkt me zo vernederend.quote:
Ja!quote:Op woensdag 4 april 2007 12:44 schreef Troel het volgende:
Prijsvraag 2:
Win kaarten voor de theatertour van Spinvis!
Winnaars:
Liejannuh
Is dat al bekend?
Willen de winnaars van de Spinviskaartjes ons zo snel mogelijk e-mailen? Jullie hebben gastenlijstkaarten gewonnen en ik hoor graag naar welke voorstelling jullie willen gaan. Graag je naam, FOK!username, datum en plaats van de voorstelling doorgeven.
Ik wist het nog helemaal niet.quote:Op woensdag 4 april 2007 13:11 schreef Isabeau het volgende:
Ik zit hier met tranen in mijn ogen te lezen: Kijk nu live mee in de kraamkamer van Indra!
Wat ben ik blij dat ik die webcam niet bekeken heb tijdens de bevalling![]()
Nieuwegein is natuurlijk het leukst, daar komt ie vandaan. Mag je wel bij mij komen overnachtenquote:Op woensdag 4 april 2007 13:26 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ja!En ik weet nog steeds niet naar welke voorstelling ik toe ga!
Erg he?!
Ter compensatie, ik heb al kaartjes voor Den Haag.
Is dat ook niet een stukje arrogantie van de mens, dat men de natuur wel ff na kan bootsen, en dan ook nog een webcam erbij... heel verdrietig.quote:Op woensdag 4 april 2007 13:11 schreef Isabeau het volgende:
Ik zit hier met tranen in mijn ogen te lezen: Kijk nu live mee in de kraamkamer van Indra!
Wat ben ik blij dat ik die webcam niet bekeken heb tijdens de bevalling![]()
quote:Op woensdag 4 april 2007 16:47 schreef Rewimo het volgende:
"En ik weeg 28 kilo kommaar 7," zegt hij. "Soms val ik af en soms val ik er ook weer aan."![]()
Ik zal eens kijken of ik daar iets aan heb; het zou veel frustratie schelenquote:Op woensdag 4 april 2007 17:30 schreef teigan het volgende:
volgens mij heet het reference manager Isa, en kun je het gewoon downloaden.
wil je misschien mijn Sonjameuk hebben? Volkoren penne, kip en spinazie met boursin lightquote:Op woensdag 4 april 2007 18:13 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb zin in snacks en chocolade. Maar het scheelt, ik heb niets van dat alles in huis. Toch moet ik nog boodschappen doen en ondertussen heb ik echt zin in snacks en chocolade.
Ga alleen naar de groenteboer?quote:Op woensdag 4 april 2007 18:16 schreef Isabeau het volgende:
Nou, als dat direct hier op tafel zou kunen staan: graag!Dan hoef ik niet naar de supermarkt waar de schappen vol liggen met dingen waar ik nu zin in heb, maar die ik beter niet kan eten in grote hoeveelheden.
In Hoogeveen zit geen groenteboerquote:
Nee, dat is juist hardstikke goedquote:Op woensdag 4 april 2007 18:59 schreef miss_dynastie het volgende:
Oke, ik ben ergIk heb echt trek in iets 'slechts', gooi de frietpan aan, gooi de ballen vast in het net en.... bedenk me. Dus heb de frietpan weer uitgezet, spullen in de vriezer gegooid en maar een grapefruit genomen
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |