abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47981237
Ik heb na de laatste lesdag nog proefwerkweek en rapportenvergaderingen, en nog wat zooi van de opleiding, maar ik heb begin juli echt vakantie.

Ik ga direct na de laatste lesdag een weekendje weg, verder hebben wij nog geen vakantie geboekt, voor hetzelfde geld moeten we deze zomer verhuizen..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_47981409
Op de laatste schooldag trek ik ook echt de deur achter me dicht en kom pas 5 weken later weer op school Heerlijk vooruitzicht, overigens!
29 juni
pi_47981564
Bij mij duurt het nog wat langer..
Ik heb geloof ik begin juli ergens een slotbijeenkomst, en dan zal er ook wel afscheid van mij worden genomen..
En ik weet nog niet waar ik na de vakantie aan de slag ga.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  dinsdag 3 april 2007 @ 21:56:42 #229
1762 YPPY
Yppiaans
pi_47982056
Wat heerlijk om uit te kijken naar de vakantie! Wij hebben het nu ook vastgelegd, de laatste twee weken van juni en de eerste week van juli.

Wij zijn juist wel erg bezig met de voeding van Anna en hoe we dat gezond houden. Ze krijgt weinig potjes, maar wel veel vers fruit of de groenten die wij eten. En ze is helemaal gek op brood met appelstroop.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2007 @ 22:55:30 #230
43556 miss_dynastie
pi_47985413
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 21:35 schreef Miss_S het volgende:

[..]

jammer genoeg kunnen ze dat niet tenminste de jongste niet
Dan zou je die paar toch kunnen helpen? Of gaat het echt om de helft of zo? En desnoods kunnen de oudere kinderen misschien helpen?

Ik ben net terug van een heerlijke vergadering en even een hapje aan het eten. Ik merk toch wel dat ik op vergaderdagen worstel met het avondeten, meestal eten we ver na zessen en het lukt me eigenlijk niet om om zes uur het eten op tafel te hebben, gewoon geen zin in nog. Gelukkig heeft de mister het eten klaar als ik thuis ben, maar dit was een vroegertje, normaalgesproken is het later.
pi_47986602
quote:
Een grote meerderheid van de Nederlandse moeders (64%) weet niet dat een gezond eetpatroon in de eerste drie levensjaren van hun kind bepalend is voor de gezondheid later. Nederlandse moeders maken zich met name druk over alledaagse dingen, zoals `Eet mijn kind wel genoeg' en `Is de kleine geen moeilijke eter'. In vergelijking met andere Europese landen scoort Nederland laag in kennis over de relatie tussen voeding en gezondheid.
Ik denk dat ik weet waarom mijn "ik-heb-genoeg" knop in de hersenen niet of nauwelijks werkt: Mijn moeder kreeg mij toen ze net 19 was en ze gaf mij borstvoeding, maar er was niet genoeg melk en ik schijn 4 weken aan een stuk te hebben gehuild. Toen pas hebben ze bij het consultatiebureau gezegd dat ze flessenvoeding moest bijgeven en toen pas werd ik een modelbaby. Ik denk echt dat het ermee te maken heeft gehad. Als kind was ik echt onverzadigbaar. Ik kreeg zelden snoep of koek, maar ik wilde heel graag 3 borden eten. En boterhammen, helemaal geen ongezonde dingen, maar echt veel. Nu nog stop ik altijd met eten als ik eigenlijk nog trek heb. (20 min. later merk ik pas dat ik eigenlijk gewoon genoeg heb gehad).
  dinsdag 3 april 2007 @ 23:42:46 #232
111820 JeukAanMeNaad
Heb jij ook zo'n last?
pi_47987951
Goedenavond mede fokkers

Mijn BMI is momenteel 28. Veels te hoog in mijn ogen. Iedereen in mijn omgeving maakt er opmerkingen over (Zelfs me vriendin) en ik wil graag van me overgewicht afkomen (Zoals velen van jullie). Misschien dit topic me motiveren om echt op me voeding te letten en genoeg te bewegen. Toch had ik een paar kleine vraagjes die jullie misschien weten te beantwoorden!

Is het waar dat als je opeens minder gaat eten, je stofwisseling ook een stuk langzamer gaat werken?

Dit als direct gevolg heeft dat je dus ook minder snel afvalt?

Hoe reeel is het om binnen 4 weken 7 tot 10 kilo verantwoord af te vallen? Zijn hier bepaalde tips voor vanuit jullie kant?

Wat zijn nou echt DE basis tips bij het afvallen?

Alvast bedankt voor jullie tijd
pi_47988528
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:05 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Maar jullie houden hem geheim begrijp ik

Etos voordeel selectie dagcreme.
3,50 geloof ik
Geen geld en de beste creme ooit

Waarschijnlijk omdat er gewoon geen dure rotzooi in zit
pi_47989291
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 23:42 schreef JeukAanMeNaad het volgende:
Goedenavond mede fokkers
Goedenavond en welkom, Jeuk
quote:
Mijn BMI is momenteel 28. Veels te hoog in mijn ogen. Iedereen in mijn omgeving maakt er opmerkingen over (Zelfs me vriendin) en ik wil graag van me overgewicht afkomen (Zoals velen van jullie). Misschien dit topic me motiveren om echt op me voeding te letten en genoeg te bewegen. Toch had ik een paar kleine vraagjes die jullie misschien weten te beantwoorden!
Ik hoop dat we je kunnen helpen en dat je ondertussen ook wat slanker en actiever wordt.
quote:
Is het waar dat als je opeens minder gaat eten, je stofwisseling ook een stuk langzamer gaat werken?
Ja, dat klopt. Je stofwisseling past zich aan om te kunnen overleven op de afgenomen hoeveelheid energie. Dit kan je voor een deel tegengaan door veel te gaan sporten en dan met name krachttraining. Meer spierweefsel zorgt namelijk voor een hoger basaalmetabolisme gedurende de gehele dag.

Bij een erg streng dieet 'eet' je lichaam trouwens ook je eigen spierweefsel op en niet alleen je vetvoorraden. Hierdoor daalt je basaalmetabolisme nòg sterker en stel je jezelf bloot aan het beruchte jojo-effect als je denkt weer normaal te gaan eten.
quote:
Dit als direct gevolg heeft dat je dus ook minder snel afvalt?
Ja, je zal na verloop van tijd steeds langzamer afvallen. Na een half jaar wordt het echt moeilijk om af te vallen.
quote:
Hoe reeel is het om binnen 4 weken 7 tot 10 kilo verantwoord af te vallen? Zijn hier bepaalde tips voor vanuit jullie kant?
Niet echt reëel, maar het zal je als man waarschijnlijk wel lukken. De eerste 1-2 kilo's zijn meestal vocht en glycogeenvoorraad uit je spieren en lever: dat komt direct terug als je weer meer gaat eten. En waarom jezelf uithongeren met alle risico's op terugval als je op een langzaam tempo ook die 10 kilo kan kwijtraken, maar dan voor altijd en zonder je lichaam uit te hongeren.
quote:
Wat zijn nou echt DE basis tips bij het afvallen?
  • Kies een dieet wat bij je past en dat niet te veel afwijkt van je huidige eetgewoontes.
  • Ontbijt.
  • Beweeg meer (minstens een half - 1 uur per dag).
  • Laat snacks, snoep, frisdrank, vruchtensappen, drinkyoghurts en vette tussendoortjes zoveel mogelijk staan.
  • Eet 's morgens en 's middags een gezond tussendoortje (stuk fruit, glas halfvolle melk en dergelijke).
  • Honger je lijf niet uit, neem 3 volwaardige maaltijden met veel vezels.
    quote:
    Alvast bedankt voor jullie tijd
    Graag gedaan, succes en als je meer wilt weten dan vraag je het maar.
  • "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      woensdag 4 april 2007 @ 00:19:38 #235
    111820 JeukAanMeNaad
    Heb jij ook zo'n last?
    pi_47989608
    Bedankt voor de tips
      woensdag 4 april 2007 @ 06:54:01 #236
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_47992668
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 21:35 schreef Miss_S het volgende:

[..]

jammer genoeg kunnen ze dat niet tenminste de jongste niet
    Dat kunnen ze leren.

In de kleuterklassen kunnen ze aan het begin van het jaar ook niet hun mandarijn pellen, moet je nog een beginnetje voor ze maken, maar na een week of wat kunnen ze het helemaal zelf.

Nou heb je natuurlijk niet altijd mandarijnen, maar:
    Bananen schillen is ook geen probleem en een appel wassen en in vier stukken snijden (met schil dus) en het klokhuis eruit moet ook te doen zijn. Daar kunnen de oudste kinderen gewoon mee helpen.
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
      woensdag 4 april 2007 @ 07:14:22 #237
    1762 YPPY
    Yppiaans
    pi_47992707
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 23:16 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik denk dat ik weet waarom mijn "ik-heb-genoeg" knop in de hersenen niet of nauwelijks werkt: Mijn moeder kreeg mij toen ze net 19 was en ze gaf mij borstvoeding, maar er was niet genoeg melk en ik schijn 4 weken aan een stuk te hebben gehuild. Toen pas hebben ze bij het consultatiebureau gezegd dat ze flessenvoeding moest bijgeven en toen pas werd ik een modelbaby. Ik denk echt dat het ermee te maken heeft gehad.
    Ja sorry, ik moet hier als bv maffia lid op reageren. Ik geloof zeker dat je veel huilde, maar er waren ook andere oplossingen mogelijk geweest waarschijnlijk. Er werd in de tijd dat wij werden geboren veel waarde gehecht aan op tijd voeden en lange tijd tussen de voedingen laten, terwijl het bij bv ontzettend belangrijk is om op verzoek te voeden en veel keren per dag. Dan ga je ook meer melk aanmaken waardoor de baby geen honger meer heeft. Anna is ook net een bootwerker en vandaar dat ik weet hoe dat werkt.

Bv is overigens een goede manier om te beginnen met gezond eten. Baby's geven dan namelijk zelf aan wanneer ze genoeg hebben en leren daardoor niet zichzelf te overdrinken. Bij kunstvoeding zie je dat eerder, omdat ouders er 'stiekem' een schepje bij doen of juist graag willen dat de hele fles leeg gaat.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
    pi_47995597
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 07:14 schreef YPPY het volgende:

[..]

Ja sorry, ik moet hier als bv maffia lid op reageren. Ik geloof zeker dat je veel huilde, maar er waren ook andere oplossingen mogelijk geweest waarschijnlijk. Er werd in de tijd dat wij werden geboren veel waarde gehecht aan op tijd voeden en lange tijd tussen de voedingen laten, terwijl het bij bv ontzettend belangrijk is om op verzoek te voeden en veel keren per dag. Dan ga je ook meer melk aanmaken waardoor de baby geen honger meer heeft. Anna is ook net een bootwerker en vandaar dat ik weet hoe dat werkt.

Bv is overigens een goede manier om te beginnen met gezond eten. Baby's geven dan namelijk zelf aan wanneer ze genoeg hebben en leren daardoor niet zichzelf te overdrinken. Bij kunstvoeding zie je dat eerder, omdat ouders er 'stiekem' een schepje bij doen of juist graag willen dat de hele fles leeg gaat.
    Wat is een bv maffia lid?? (of ben ik nu een oen??) Maar eigenlijk is mijn punt niet borstvoeding vs flessenvoeding. Mijn punt is dat ik 4 weken hoe dan ook te weinig eten heb gekregen en dat mijn lichaampje daarna, toen ik wel genoeg kreeg, al is gaan hamsteren. Zoiets. Ow, ik zie het al, "bv maffia" is borstvoeding maffia.. (blond, dan krijg je dat...)
    pi_47995622
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 06:54 schreef Troel het volgende:
    Dat kunnen ze leren.

In de kleuterklassen kunnen ze aan het begin van het jaar ook niet hun mandarijn pellen, moet je nog een beginnetje voor ze maken, maar na een week of wat kunnen ze het helemaal zelf.

Nou heb je natuurlijk niet altijd mandarijnen, maar:
    Bananen schillen is ook geen probleem en een appel wassen en in vier stukken snijden (met schil dus) en het klokhuis eruit moet ook te doen zijn. Daar kunnen de oudste kinderen gewoon mee helpen.
    Ik ben ook van het 'waar een wil is is een weg' denken. En sowieso zijn 2 snackmomenten in de middag al helemaal onzin natuurlijk. Als die kinderen een stukje fruit ipv koekjes en snoep zouden krijgen dan hebben ze geen trek meer voor het avondeten.

Yppy, ik las net op een site dat er zelfs moeders zijn die zelf bang zijn dat hun kinderen te weinig borstvoeding krijgen en ze dan er ook maar flesvoeding naast geven Vooral allochtone moeders hebben snel die neiging en hun kinderen zijn ook veel dikker dan de kinderen van Nederlanders (nòg dikker). Er zijn twee momenten in je leven wanneer de aanmaak van vetcellen die nooit meer weggaan (nooit dus, als in: nooit) vooral plaatsvindt: vanaf de 30ste zwangerschapsweek t/m een tijdje na de geboorte en in de puberteit. Als je bij een pasgeboren kindje al gaat overvoeden komt dat qua vetcellen nooit meer goed...
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_47995690
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 10:15 schreef conleche het volgende:

Wat is een bv maffia lid?? (of ben ik nu een oen??) Maar eigenlijk is mijn punt niet borstvoeding vs flessenvoeding. Mijn punt is dat ik 4 weken hoe dan ook te weinig eten heb gekregen en dat mijn lichaampje daarna, toen ik wel genoeg kreeg, al is gaan hamsteren. Zoiets. Ow, ik zie het al, "bv maffia" is borstvoeding maffia.. (blond, dan krijg je dat...)
    Je komt zeker nooit in OUD Daar ben je bijna een ontaarde moeder als je geen borstvoeding gaat geven.

En je lichaam gaat niet plots hamsteren als je een tijdje te weinig eten hebt gekregen, niet in die fase van je leven.
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
      Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 4 april 2007 @ 10:20:43 #241
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_47995745
    Voeding voor hongerige baby's is dan een betere oplossing. Dat is voeding met dezelfde voedingswaarde, maar met johannesbroodpitmeel erin, dat ervoor zorgt dat de voeding langer in het maagje blijft. Christan heeft dat ook gehad, toen hij na een aantal weken steeds eerder honger kreeg. Eenmaal overgeschakeld op die voeding werd zijn schema weer gewoon

Sorry YPPY, bv lukte hier niet
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_47995786
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 10:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je komt zeker nooit in OUD Daar ben je bijna een ontaarde moeder als je geen borstvoeding gaat geven.

En je lichaam gaat niet plots hamsteren als je een tijdje te weinig eten hebt gekregen, niet in die fase van je leven.
    Heb geen kinderen, dus in OUD heb ik niet veel te zoeken.
    Maar wat jij in de post hierboven zegt over vetcellen, dat zou het dan natuurlijk ook kunnen zijn: dat mijn moeder zo geschrokken is van dat het consultatiebureau had gezegd dat ik veel te mager was, dat ze me is gaan overvoeden met flessenvoeding.
    pi_47996005
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 10:22 schreef conleche het volgende:
    Maar wat jij in de post hierboven zegt over vetcellen, dat zou het dan natuurlijk ook kunnen zijn: dat mijn moeder zo geschrokken is van dat het consultatiebureau had gezegd dat ik veel te mager was, dat ze me is gaan overvoeden met flessenvoeding.
    Dat kan wel, dat je daardoor teveel kreeg en je lichaam vetcellen is gaan aanmaken. Later word je zwaarder door het extra vullen van de vetcellen die je al hebt, tot je puberteit en daarna maak je geen nieuwe meer aan. De hoeveelheid vetcellen zijn ook genetisch bepaald. De wetenschap heeft steeds beter door dat vetcellen domweg endocrien weefsel zijn (weefsel dat hormonen maakt) en één doel van dat weefsel is: zichzelf in stand houden. Succes met je zelfdiscipline en dergelijke, maar fysiologische processen (de kracht van je lijf) gaat altijd boven bewuste denkpatronen (zelfbeheersing etc). Erg interessante materie. Erg frustrerend ook als je zelf te zwaar bent en wilt afvallen.
      woensdag 4 april 2007 @ 10:36:15 #244
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_47996275
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 10:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ben ook van het 'waar een wil is is een weg' denken. En sowieso zijn 2 snackmomenten in de middag al helemaal onzin natuurlijk. Als die kinderen een stukje fruit ipv koekjes en snoep zouden krijgen dan hebben ze geen trek meer voor het avondeten.

Yppy, ik las net op een site dat er zelfs moeders zijn die zelf bang zijn dat hun kinderen te weinig borstvoeding krijgen en ze dan er ook maar flesvoeding naast geven Vooral allochtone moeders hebben snel die neiging en hun kinderen zijn ook veel dikker dan de kinderen van Nederlanders (nòg dikker). Er zijn twee momenten in je leven wanneer de aanmaak van vetcellen die nooit meer weggaan (nooit dus, als in: nooit) vooral plaatsvindt: vanaf de 30ste zwangerschapsweek t/m een tijdje na de geboorte en in de puberteit. Als je bij een pasgeboren kindje al gaat overvoeden komt dat qua vetcellen nooit meer goed...
    Maar ik had de eerste twee jaar van mijn leven ondergewicht, waarom heeft dat niet doorgezet dan
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_47996354
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 10:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat kan wel, dat je daardoor teveel kreeg en je lichaam vetcellen is gaan aanmaken. Later word je zwaarder door het extra vullen van de vetcellen die je al hebt, tot je puberteit en daarna maak je geen nieuwe meer aan. De hoeveelheid vetcellen zijn ook genetisch bepaald. De wetenschap heeft steeds beter door dat vetcellen domweg endocrien weefsel zijn (weefsel dat hormonen maakt) en één doel van dat weefsel is: zichzelf in stand houden. Succes met je zelfdiscipline en dergelijke, maar fysiologische processen (de kracht van je lijf) gaat altijd boven bewuste denkpatronen (zelfbeheersing etc). Erg interessante materie. Erg frustrerend ook als je zelf te zwaar bent en wilt afvallen.
    Zowel mijn vader als mijn moeder zijn slank en ook al mijn grootouders waren gewoon. Mijn zusje daarentegen is echt te zwaar (ze wil het me niet zeggen, maar ik schat ergens in de 90) en als ik zou eten naar mijn trek zou ik waarschijnlijk hetzelfde wegen als mijn zusje. En ik bedenk me nu dat mijn zusje alleen maar flessenvoeding kreeg. Misschien oorzakelijk verband?
    pi_47996421
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 10:36 schreef Troel het volgende:
    Maar ik had de eerste twee jaar van mijn leven ondergewicht, waarom heeft dat niet doorgezet dan
    Je kan zonder aanmaak van megaveel vetcellen in de babytijd ook gewoon te dik worden hoor
    Ik vraag me alleen af hoe het in jouw lichaam nu geregeld is, aangezien je vetcellen alleen maar leeg raken en niet weg gaan. Ondertussen maken die wel hormonen aan die tegen je hersenen blijven roepen: eet nou toch eens wat meer, we raken hardstikke leeg!!
    pi_47996509
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 10:38 schreef conleche het volgende:

Zowel mijn vader als mijn moeder zijn slank en ook al mijn grootouders waren gewoon. Mijn zusje daarentegen is echt te zwaar (ze wil het me niet zeggen, maar ik schat ergens in de 90) en als ik zou eten naar mijn trek zou ik waarschijnlijk hetzelfde wegen als mijn zusje. En ik bedenk me nu dat mijn zusje alleen maar flessenvoeding kreeg. Misschien oorzakelijk verband?
    Is je zusje ook altijd al te dik geweest? Vaak toch het gevolg van een verkeerde manier van eten aanbieden door de ouders. Flesvoeding is niet zo goed als borstvoeding, maar je moet het ook niet te ver gaan doortrekken. De meeste kinderen op flesvoeding worden niet dikker dan kinderen die borstvoeding hebben gehad.
      woensdag 4 april 2007 @ 10:50:22 #248
    35189 Troel
    scherp en bot
    pi_47996759
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 10:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je kan zonder aanmaak van megaveel vetcellen in de babytijd ook gewoon te dik worden hoor
    Ik vraag me alleen af hoe het in jouw lichaam nu geregeld is, aangezien je vetcellen alleen maar leeg raken en niet weg gaan. Ondertussen maken die wel hormonen aan die tegen je hersenen blijven roepen: eet nou toch eens wat meer, we raken hardstikke leeg!!
    Ik hoop dat een groot gedeelte gewoon weggehaald wordt als ik mijn buik laat corrigeren. Daarnaast heb ik eigenlijk alleen maar echt een hongergevoel als mijn maag echt leeg is (tenminste, het doet dan zo'n pijn dat ik er vanuit ga dat ie echt leeg is).

Maarja, hoe het zit? Ik weet het niet. Je mag me wel onderzoeken voor een onderzoek hoor
    troel (de ~ (v.), ~en)
    1 [inf.] vrouw of meisje
    2 trut
    pi_47996824
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 10:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Is je zusje ook altijd al te dik geweest? Vaak toch het gevolg van een verkeerde manier van eten aanbieden door de ouders. Flesvoeding is niet zo goed als borstvoeding, maar je moet het ook niet te ver gaan doortrekken. De meeste kinderen op flesvoeding worden niet dikker dan kinderen die borstvoeding hebben gehad.
    Als heel jong kind was ze niet te dik. Rond haar tiende begon ze te dik te worden. Wel had ze als kind van twee al een taille (ze noemden haar altijd klein vrouwtje) en dat hebben kinderen meestal niet. Ook is haar bouw heel anders dan de mijne, want haar vet zit meer in de benen en billen en armen, maar ze heeft nog steeds wel een taille. Als ik aankom is het over mijn hele lichaam verdeeld. En ik heb ook minder een uitgesproken taille. Wordt hier eigenlijk veel onderzoek naar gedaan? Ik bedoel naar oorzaken van te dik worden? Ik vind het superinteressant namelijk.
    pi_47996914
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 10:50 schreef Troel het volgende:
    Ik hoop dat een groot gedeelte gewoon weggehaald wordt als ik mijn buik laat corrigeren. Daarnaast heb ik eigenlijk alleen maar echt een hongergevoel als mijn maag echt leeg is (tenminste, het doet dan zo'n pijn dat ik er vanuit ga dat ie echt leeg is).

Maarja, hoe het zit? Ik weet het niet. Je mag me wel onderzoeken voor een onderzoek hoor
    graag! Alleen geen idee hoe je dat dan aanpakt

Zou dat pijngevoel wat je ervaart dan iets te maken hebben met je hersenen die geprikkeld worden door al die verwarde hormonen? Ik heb geen idee hoor, nog nooit iets gevonden over vetcellen en hormoonproduktie bij extreem gewichtsverlies. Wel bij veel en snel gewichtsverlies.
    Het is eigenlijk ook best ingewikkeld allemaal Het is erg simpel om tegen mensen te zeggen: energie wat er in gaat, moet ook worden verbrand, maar het is bij iedereen die zich er ook maar een beetje in verdiept heeft wel bekend dat het zo toch ook niet helemaal werkt.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')