Inderdaad, stimulerende gesprekken (en dan heb ik het nu even over verstandelijk stimulerendquote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:05 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
voor mij geldt dat de vrouw in zekere mate wel een tegenpool mag zijn; uitdagend in gesprekken bijvoorbeeld, dat maakt het erg interessant en dat lijkt me een belangrijk onderdeel van een relatie.
Het vermijden van al het foute gedrag,quote:
Ik zat toch in de buurt.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:08 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Het vermijden van al het foute gedrag,
Het ondernemen van het goede,
En het ontwikkelen van je eigen geest;
Dit is de leer van de Boeddha's.
—Boeddha
oh, daar had ik het helemaal niet over!quote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:08 schreef webspider het volgende:
[..]
Inderdaad, stimulerende gesprekken (en dan heb ik het nu even over verstandelijk stimulerend) voegen veel toe aan een relatie.
.
quote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:09 schreef Christine het volgende:
Dat is ook nog iets wat ik me afvraag. Vallen 'intellectuele' mensen minder snel op uiterlijk?
Maar ik geloof niet in een god.quote:
ik denk dat lelijke mensen minder op uiterlijk letten omdat ze zich eigenlijk geen hogere doelgroep kunnen veroorloven...quote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:09 schreef Christine het volgende:
Dat is ook nog iets wat ik me afvraag. Vallen 'intellectuele' mensen minder snel op uiterlijk? Of is het gewoon zo dat knappe mensen een knappe partner willen en dat lelijke mensen minder op uiterlijk letten?
Het is desondanks een hele verandering.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:14 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Maar ik geloof niet in een god.
Ik geloof wel in eerlijkheid, oprechtheid en liefde![]()
Wat zoek ik in een vrouw? In ieder geval een stuk genegenheid natuurlijk. Iemand om mee te lachen en leuke dingen mee te doen. Iemand met een aantal dezelfde eigenschappen of interesses, zodat je iets hebt om met elkaar te delen, door erover te praten of het samen te doen. Maar ik vind het ook belangrijk dat ze mij kan aanvullen, dat ze dus eigenschappen of interesses heeft die ik niet heb, maar die ze toch met me deelt.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 20:59 schreef Elvi het volgende:
Maar zoeken mannen een tegenpool of juist iemand die hetzelfde is?
Wát zoeken mannen in een vrouw?
Status is ook een uiterlijke eigenschap,quote:
OPeens weet je het...quote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:16 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het is desondanks een hele verandering.![]()
Als eerste indruk kun je bijna niet anders dan op iemands uiterlijk afgaan. Ik zal iemand alleen niet snel alleen vanwege haar uiterlijk afwijzen. Het karakter en de inhoud zijn voor mij ook erg belangrijk.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:09 schreef Christine het volgende:
Dat is ook nog iets wat ik me afvraag. Vallen 'intellectuele' mensen minder snel op uiterlijk? Of is het gewoon zo dat knappe mensen een knappe partner willen en dat lelijke mensen minder op uiterlijk letten?
Geloof je dat zelf? Er zullen toch genoeg vrouwen zijn die jij simpelweg niet aantrekkelijk vindt qua uiterlijk?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:22 schreef DaMart het volgende:
Ik zal iemand alleen niet snel alleen vanwege haar uiterlijk afwijzen.
Ik mag mezelf (als ik de experts mag geloven tenminstequote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:09 schreef Christine het volgende:
quote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:26 schreef CherryLips het volgende:
Ik durf mezelf niet bijster intelligent te noemen, maar als iemand consequent niet kan spellen, is het wel een enorme afknapper.
Hm, dat is dus een mooi voorbeeld van:'hoe zeg ik niet, wat ik wilde zeggen'.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:25 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Geloof je dat zelf? Er zullen toch genoeg vrouwen zijn die jij simpelweg niet aantrekkelijk vindt qua uiterlijk?
Ja, dat lijkt me logisch.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:33 schreef DaMart het volgende:
[..]
Hm, dat is dus een mooi voorbeeld van:'hoe zeg ik niet, wat ik wilde zeggen'.
Ik probeerde aan te geven dat uiterlijk alleen niet altijd belangrijk is voor mij. Natuurlijk zijn er vrouwen die ik het liefst snel voorbij loop, omdat ze in mijn ogen niet aantrekkelijk zijn. Ook ik heb mijn grenzen wat dat betreft.
Maar er zijn ook vrouwen die misschien niet de knapste zijn, maar dat compenseren met de inhoud. Ik probeer dus altijd verder te kijken dan uiterlijk alleen, al lukt dat vaak dan ook weer niet helemaal.
Ik doe Engels, behalve dat taalkunde me niet ligt, beschouw ik het niet als keihard werken. Ik snap niet waarom het een universitaire opleiding is, eigenlijk.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:30 schreef Frezer het volgende:
[..]
.
Daarom zit je zeker ook op de uni, als dom blondje?.
quote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:31 schreef thaleia het volgende:
Ik geloof dat ik het belangrijkste vind dat ie me aan het lachen maakt
Doe niet zo negatief over jezelf CL.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:36 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik doe Engels, behalve dat taalkunde me niet ligt, beschouw ik het niet als keihard werken. Ik snap niet waarom het een universitaire opleiding is, eigenlijk.
Nee kom op, het is geen biomedische wetenschappen, ik scoor gemiddeld bij IQ-testen hoor. Ik ben de slimste hier thuis maar ik ben geen al te groot licht.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:37 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Doe niet zo negatief over jezelf CL.
Hou op CL. Als je een universitaire studie afrondt mag je best zeggen dat je intelligent bent.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:39 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee kom op, het is geen biomedische wetenschappen, ik scoor gemiddeld bij IQ-testen hoor. Ik ben de slimste hier thuis maar ik ben geen al te groot licht.
Klinkt zo bekend....quote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:39 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee kom op, het is geen biomedische wetenschappen, ik scoor gemiddeld bij IQ-testen hoor. Ik ben de slimste hier thuis maar ik ben geen al te groot licht.
De studie zal niet heel makkelijk zijn. je bent er blijkbaar goed in. Bij biomedische wetenschappen zullen er genoeg rondlopen die van jouw studie niks bakken (en vice versa).quote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:39 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En ook jou staat een dergelijke negatieve insteek nietquote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:41 schreef Memento-Mori het volgende:
Eigenlijk vind ik mezelf vergeleken bij mn studiegenootjes maar een dom wicht.
En dat terwijl jij er gezien je achtergrond veel meer moeite voor hebt moeten doen om überhaupt ook maar op de universiteit terecht te komen.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:41 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Klinkt zo bekend....
Hoewel ik betwijfel of ik de slimste thuis ben, mn ouders hebben nooit de kans gehad om te studeren of door te leren en mn broer had geen zin er moeite voor te doen (die is zonder ooit iets van huiswerk te maken door zn mavo heen gegaan).
ja maar ik heb hem nog niet afgerondquote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:40 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Hou op CL. Als je een universitaire studie afrondt mag je best zeggen dat je intelligent bent.
Maar dat gaat wel binnen afzienbare tijd gebeuren.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:46 schreef CherryLips het volgende:
[..]
ja maar ik heb hem nog niet afgerond.
Ik snap ook wel dat er mensen zijn die absoluut geen Engels kunnen, maar qua niveau denk ik soms echt waarom je hier vwo voor nodig hebt. VWO is veel moeilijkerquote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:41 schreef Frezer het volgende:
[..]
De studie zal niet heel makkelijk zijn. je bent er blijkbaar goed in. Bij biomedische wetenschappen zullen er genoeg rondlopen die van jouw studie niks bakken (en vice versa).
Misschien ben jij wel dusdanig intelligent dat de studie je daarom zo eenvoudig afgaat.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:48 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik snap ook wel dat er mensen zijn die absoluut geen Engels kunnen, maar qua niveau denk ik soms echt waarom je hier vwo voor nodig hebt. VWO is veel moeilijker.
Lees de openingspost eens? Geen Slowchat hier. Je input is niet relevant voor het topic.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:48 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik snap ook wel dat er mensen zijn die absoluut geen Engels kunnen, maar qua niveau denk ik soms echt waarom je hier vwo voor nodig hebt. VWO is veel moeilijker.
M'n zus heeft mavo gedaan en roept altijd dat als ze er zin in had gehad ze best havo had kunnen doen. En dan noem ik haar lui en dan ben ik een trutquote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:41 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Klinkt zo bekend....
Hoewel ik betwijfel of ik de slimste thuis ben, mn ouders hebben nooit de kans gehad om te studeren of door te leren en mn broer had geen zin er moeite voor te doen (die is zonder ooit iets van huiswerk te maken door zn mavo heen gegaan).
Ok, ik hou m'n smoel al, als iemand anders dan eens wat nuttigs zeiquote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:51 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Lees de openingspost eens? Geen Slowchat hier. Je input is niet relevant voor het topic.
Ik zeg toch nergens dat ik dom ben.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:50 schreef Christine het volgende:
Nee, weet je wat? CL je bent gewoon dom. Dat is ook de reden dat niemand je ziet staan. Als jij dat zo nodig wilt geloven, geloof het dan maar gewoon en miep er niet over. Dit lijkt me een singlestopic, niet een 'praat mensen zelfvertrouwen aan'-topic.
Waar dacht je dat ik mee bezig was?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:52 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ok, ik hou m'n smoel al, als iemand anders dan eens wat nuttigs zei.
Wie praat wie een relatie aan?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:52 schreef webspider het volgende:
Wel een praat mensen een relatie-aan topic?
I agree with these words.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:54 schreef Christine het volgende:
[..]
Wie praat wie een relatie aan?
Als het goed is moet het niks uit maken of je een relatie hebt of niet. Je moet gewoon met jezelf door één deur kunnen, jezelf leuk en lief vinden, zelf fijne dingen doen en een leuk leven hebben, vrienden en familie om je heen verzamelen, etc. zodat die hele relatie geen r**t verschil maakt. En daarna ben je pas eens klaar voor een relatie, maar heel veel mensen uit dit topic zijn daar nog lang niet mee klaar (of helemaal niet mee bezig omdat ze te hard naar een relatie zoeken).
Misschien heb je gelijk, maar het is zo makkelijk gezegd.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:56 schreef brooklynzoo het volgende:
Het wel of niet single zijn moet geen fuck uitmaken.
Wat is er makkelijk aan gezegd?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:57 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Misschien heb je gelijk, maar het is zo makkelijk gezegd.
Het was niet als een aanval bedoeld hoorquote:
Yup, hier ben ik het helemaal mee eens! Het heeft me wel even gekost om erachter te komen dat je inderdaad eerst met jezelf moet kunnen leven, voordat je dat met een ander kunt, maar goed. We zijn er. That's what counts.quote:Als het goed is moet het niks uit maken of je een relatie hebt of niet. Je moet gewoon met jezelf door één deur kunnen, jezelf leuk en lief vinden, zelf fijne dingen doen en een leuk leven hebben, vrienden en familie om je heen verzamelen, etc. zodat die hele relatie geen r**t verschil maakt. En daarna ben je pas eens klaar voor een relatie, maar heel veel mensen uit dit topic zijn daar nog lang niet mee klaar (of helemaal niet mee bezig omdat ze te hard naar een relatie zoeken).
Dat het niet zou moeten uitmaken, dat kan wel zo zijn, maar dat is lastig om jezelf aan te praten.quote:
Weer zo eentje die het 'met jezelf kunnen leven' ziet als een voorbereiding op de *trommelgeroffel* relatie.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:58 schreef webspider het volgende:
[..]
Het was niet als een aanval bedoeld hoor
[..]
Yup, hier ben ik het helemaal mee eens! Het heeft me wel even gekost om erachter te komen dat je inderdaad eerst met jezelf moet kunnen leven, voordat je dat met een ander kunt, maar goed. We zijn er. That's what counts..
quote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:59 schreef thaleia het volgende:
labielo's
uiterlijk speelt wel degelijk mee imo, maar is zeker niet het belangrijkste.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:33 schreef DaMart het volgende:
[..]
Hm, dat is dus een mooi voorbeeld van:'hoe zeg ik niet, wat ik wilde zeggen'.
Ik probeerde aan te geven dat uiterlijk alleen niet altijd belangrijk is voor mij. Natuurlijk zijn er vrouwen die ik het liefst snel voorbij loop, omdat ze in mijn ogen niet aantrekkelijk zijn. Ook ik heb mijn grenzen wat dat betreft.
Maar er zijn ook vrouwen die misschien niet de knapste zijn, maar dat compenseren met de inhoud. Ik probeer dus altijd verder te kijken dan uiterlijk alleen, al lukt dat vaak dan ook weer niet helemaal.
Dat klopt, maar een relatie wordt vaak zo geïdealiseerd... alsof je niet gelukkig kunt zijn zonder partner en dat is een idee wat ik pertinent wil bestrijden.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:59 schreef thaleia het volgende:
Nou ik zie anders toch wel een boel voordelen aan een relatieDat betekent niet dat het een doffe ellende is zonder, maar ook niet dat het helemaal geen fuck uitmaakt.
Sja, labielo's hebben wat dat betreft misschien een veel lagere lat, en zullen dus ook sneller een relatie aangaan met iemand die eigenlijk niet heel erg lijkt op hun ideale partner, terwijl de mensen die met zichzelf gelukkig zijn, vaak zoeken naar perfectie met het idee 'anders hoeft het niet'.quote:Overigens heb ik juist de indruk dat mensen die erg goed met zichzelf door een deur kunnen vaak lang single blijven. De labielo's in mijn omgeving hebben altijd het snelst weer een relatie.
Daar gaan we het niet over eens worden.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 22:01 schreef brooklynzoo het volgende:
Ik vind relaties eerder een opstapje om met jezelf te kunnen leven.
Waarom zou je het jezelf aan moeten praten?! En JUIST mensen als jij, die geen relatie-ervaring hebben... je hebt het al 20-en-nogwat-jaar lang prima gedaan in je eentje en nu zou je ineens niet gelukkig kunnen zijn zonder meiske? Kom op zeg, wat een gewauwel... als je een ander nodig hebt om jouw leven compleet te maken, dan spoort er iets niet aan je.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 21:59 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat het niet zou moeten uitmaken, dat kan wel zo zijn, maar dat is lastig om jezelf aan te praten.
Wat hij zegt.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 22:03 schreef Litpho het volgende:
[..]
Daar gaan we het niet over eens worden.
Dat zeg ik niet. Ik zeg niet dat ik niet gelukkig kan zijn zonder meisje en ik vermaak me doorgaans ook prima in mijn eentje, maar dat neemt niet weg dat ik ook graag eens 'de andere kant' zou willen ervaren.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 22:04 schreef Christine het volgende:
[..]
Waarom zou je het jezelf aan moeten praten?! En JUIST mensen als jij, die geen relatie-ervaring hebben... je hebt het al 20-en-nogwat-jaar lang prima gedaan in je eentje en nu zou je ineens niet gelukkig kunnen zijn zonder meiske? Kom op zeg, wat een gewauwel... als je een ander nodig hebt om jouw leven compleet te maken, dan spoort er iets niet aan je.
Ik heb verschillende relaties gehad die allemaal niet werkten omdat ik zelf nog niet eens wist wie ik nu eigenlijk zelf was (oa) .. hoe kun je dan een partner vinden die daarop aansluit?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 22:01 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Weer zo eentje die het 'met jezelf kunnen leven' ziet als een voorbereiding op de *trommelgeroffel* relatie.
Ik vind relaties eerder een opstapje om met jezelf te kunnen leven.
Motivatie?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 22:03 schreef Litpho het volgende:
[..]
Daar gaan we het niet over eens worden.
Zou je "fouten" willen definieeren?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 22:05 schreef webspider het volgende:
[..]
Het is bij mij dus een beetje van allebei: Door de relaties die ik gehad heb, en doordat de tijd nu eenmaal niet stilstaat, is de kans op "fouten" nu wat kleiner zegmaar. Ofwel: Door schade en schande wordt men wijs.
Met iemand samen zijn voegt toch wel degelijk voor mij iets toe aan mijn leven hoor (en dan heb ik het niet alleen over "Heb je nu alweer die WC-bril omhoog laten staan!@!#!@$"quote:Op zaterdag 31 maart 2007 22:04 schreef Christine het volgende:
[..]
als je een ander nodig hebt om jouw leven compleet te maken, dan spoort er iets niet aan je.
Nee, dat is niet normaal, het is een gebrek.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 22:08 schreef webspider het volgende:
[..]
Met iemand samen zijn voegt toch wel degelijk voor mij iets toe aan mijn leven hoor (en dan heb ik het niet alleen over "Heb je nu alweer die WC-bril omhoog laten staan!@!#!@$"), en in dat opzicht voel ik me inderdaad prettiger met iemand naast me dan alleen. Dat lijkt me ook heel normaal, eigenlijk.
Bij voorbaat kansloze pogingen om iets te beginnen met iemand die helemaal niet bij jou, of je manier van leven past.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 22:07 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Zou je "fouten" willen definieeren?
Wat zijn fouten?
Wat is dan een goede relatie? En wat is een slechte? Wie bepaalt die normen?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 22:09 schreef thaleia het volgende:
Toch vind ik dat je ook niet moet doorslaan naar de andere kant. "Het moet helemaal niks uitmaken". Het is geen schande om toe te geven dat het best leuk kan zijn hoor, zo'n relatie, mits een goeie. Sterker nog, als het een goeie is, dan IS het gewoon leuker dan single zijn.
Dat durf ik rustig te stellen, want zelfs die lange relatie die ik had die toch zeker niet geheel ideaal was, vond ik toch al wel leuker dan single zijn. Het heeft gewoon een boel voordelen, en de nadelen van een relatie, daar heb je eigenlijk vooral last van als het echt een kutrelatie is.
Herkenbaar.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 22:05 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik zeg niet dat ik niet gelukkig kan zijn zonder meisje en ik vermaak me doorgaans ook prima in mijn eentje, maar dat neemt niet weg dat ik ook graag eens 'de andere kant' zou willen ervaren.
Dan is er toch helemaal geen sprake van een relatie?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 22:09 schreef webspider het volgende:
[..]
Bij voorbaat kansloze pogingen om iets te beginnen met iemand die helemaal niet bij jou, of je maneir van leven past.
Nee. Desalniettemin ben ikzelf de constante factor in de stoet zoals ik die waarneem, en enige onvrede over mijzelf kleurt dus al mijn contacten. Reden genoeg om die basis goed te willen hebben.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 22:06 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Motivatie?
Je bent gekomen, en je zult verdwijnen. Daar tussenin komen en verdwijnen er andere personen.
Jij opent en sluit de stoet. Is dat zo moeilijk te begrijpen?
Natuurlijk is het een toevoeging, anders zit er iets mis in je relatiequote:Op zaterdag 31 maart 2007 22:08 schreef webspider het volgende:
[..]
Met iemand samen zijn voegt toch wel degelijk voor mij iets toe aan mijn leven hoor (en dan heb ik het niet alleen over "Heb je nu alweer die WC-bril omhoog laten staan!@!#!@$"), en in dat opzicht voel ik me inderdaad prettiger met iemand naast me dan alleen. Dat lijkt me ook heel normaal, eigenlijk.
Geluk is zo subjectief dat je er echt helemaal niets zinnigs over kunt zeggen. Laat het dan ook.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 22:10 schreef DaMart het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Je weet niet of je als single gelukkiger bent dan met relatie of andersom, als je geen vergelijkingsmateriaal hebt.
Definieer jij dan "relatie" eens?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 22:10 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Dan is er toch helemaal geen sprake van een relatie?
Een toevoeging aan wat?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 22:11 schreef Christine het volgende:
[..]
Natuurlijk is het een toevoeging, anders zit er iets mis in je relatie. Maar ik bedoel dat het geen noodzakelijkheid moet zijn.
Dat zegt dan ook niemand.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 22:11 schreef Christine het volgende:
[..]
Natuurlijk is het een toevoeging, anders zit er iets mis in je relatie. Maar ik bedoel dat het geen noodzakelijkheid moet zijn.
Die definities mag ieder voor zich bepalen, maar een (redelijk) goeie relatie is elke relatie die leuker is dan single zijn, en een (redelijk) kutte relatie is elke relatie die minder leuk is dan single zijnquote:Op zaterdag 31 maart 2007 22:09 schreef brooklynzoo het volgende:
Wat is dan een goede relatie? En wat is een slechte? Wie bepaalt die normen?
Een relatie is het ene ten opzichte van het andere. Met andere woorden: alles wat je in onze relatieve wereld kunt waarnemen. Een relatie heeft als voorwaarde dat iets alleen kan bestaan als er ook iets is wat het niet is.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 22:12 schreef webspider het volgende:
[..]
Definieer jij dan "relatie" eens?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |