abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47929239
quote:
Op maandag 2 april 2007 16:06 schreef Mutant01 het volgende:
Wat heeft het benoemen van problemen hiermee te maken? Het benoemen van problemen doe je niet door een boek te schrijven die gericht is op sensatie. Daarnaast zijn deze problemen inmiddels 5 miljard keer benoemd. Wanneer komen deze rechtse rukkers, die hun eigen fame te danken hebben aan deze kut-marokkanen, met oplossingen? Volgens mij willen ze helemaal geen oplossingen, zonder kut-marokkanen valt er namelijk weinig fame te halen.
Wederom te makkelijk kerel, je komt niet verder dan roepen dat het rechts en dus slecht is. Alles dat je niet aanstaat afdoen als sensatiezucht slaat nergens op, een enigzins populair geschreven boek dat het knuffelbeleid hooghoud zou je hier namelijk niet afkraken (en zelfs direct omarmen).
Mensen zijn bezig met de positie die o.a. Marokkanen in onze samenleving hebben en schrijven daar dus ook over (positief en negatief). Je kan daar drie dingen mee doen:

1. Je kan het ter kennisgeving aannemen en verder gaan met je leven.
2. Je kan proberen de boodschapper belachelijk te maken, is lekker makkelijk en weinig constructief.
3. Je kan eens bekijken wat je zelf in positive zin kan bijdragen.

Het niet direct aan kunnen dragen van concrete oplossingen voor de problemen zou in jouw visie trouwens moeten resulteren in een politiek beroepsverbod voor zowel links als rechts en is dus onzinnig.
pi_47929939
1 blik op marokko.nl zegt me genoeg
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 2 april 2007 @ 16:45:03 #203
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_47929988
quote:
Op maandag 2 april 2007 16:43 schreef Knipoogje het volgende:
Ik kom daar nooit.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_47930125
quote:
Op maandag 2 april 2007 16:45 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik kom daar nooit.
Mis je weinig aan.
Met Nederlands belastinggeld zetten Marokkanen daar zichzelf neer als tuig van de richel. Daar haalt Wilders zijn inspiratie, het is eigenlijk de PVV promotie-site.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_47930758
quote:
Op maandag 2 april 2007 16:43 schreef Knipoogje het volgende:
Een fusie met Stormfront lijkt me een gezonde keuze voor die site, ze houden er namelijk ongeveer dezelfde stompzinnige ideeen op na.
pi_47931286
quote:
Op maandag 2 april 2007 16:16 schreef Hathor het volgende:

[..]

Tsja, daar klemt het hem nou net een beetje, als er al iemand opstaat met een oplossing, word ie gelijk als racist bestempelt, en het lijkt wel of dat een enge ziekte is, want niemand, behalve onze geblondeerde dorpsgek, schijnt daarmee besmet te willen worden.
Wellicht komt het omdat de personen die "opstaan met "de" oplossing", nogal onzinnige oplossingen aandragen. Sterker nog, het zijn alles behalve oplossingen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_47931399
quote:
Op maandag 2 april 2007 16:24 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Wederom te makkelijk kerel, je komt niet verder dan roepen dat het rechts en dus slecht is. Alles dat je niet aanstaat afdoen als sensatiezucht slaat nergens op, een enigzins populair geschreven boek dat het knuffelbeleid hooghoud zou je hier namelijk niet afkraken (en zelfs direct omarmen).
Mensen zijn bezig met de positie die o.a. Marokkanen in onze samenleving hebben en schrijven daar dus ook over (positief en negatief). Je kan daar drie dingen mee doen:

1. Je kan het ter kennisgeving aannemen en verder gaan met je leven.
2. Je kan proberen de boodschapper belachelijk te maken, is lekker makkelijk en weinig constructief.
3. Je kan eens bekijken wat je zelf in positive zin kan bijdragen.

Het niet direct aan kunnen dragen van concrete oplossingen voor de problemen zou in jouw visie trouwens moeten resulteren in een politiek beroepsverbod voor zowel links als rechts en is dus onzinnig.
Uhm "kerel" ik heb nergens gezegd dat het "rechts" is en dus slecht, ik zeg dat er geen oplossingen aangedragen worden. Men roept en roept tot men een ons weegt, maar constructieve oplossingen ho maar, dat lijkt inderdaad net iets te hoog gegrepen voor dit soort (vaak) rechtse schreeuwers. Nergens heb ik gezegd dat je niks mag benoemen, of dat er maar sprake moet zijn van een politiek beroepsverbod. Sterker nog je, post gaat helemaal niet in op mijn post, maar is eerder een ontwijking...haast een welbekende slachtofferrol..
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 2 april 2007 @ 17:29:55 #208
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_47931625
quote:
Op maandag 2 april 2007 17:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wellicht komt het omdat de personen die "opstaan met "de" oplossing", nogal onzinnige oplossingen aandragen. Sterker nog, het zijn alles behalve oplossingen.
Het boek geeft al een aantal aanbevelingen, maar erkenning van een probleem is de eerste fase van het werken naar een oplossing.
De suggestie van minister Vogelaar is wat mij betreft weer terug bij af. Zij denkt dat de integratie een kwestie van een mooie woning en buurt is.
Met de presentatie van het boek van Jurgens ben ik in een van de vele commentaren al tegengekomen, dat er meer kleinschalig, praktisch en prestatiegericht onderwijs met veel aandacht voor discipline moet komen. De politie op straat moet weer gezagvol kunnen optreden. En ouders moeten aansprakelijk gesteld kunnen worden voor het gedrag van hun kinderen.
dat is al een begin.
Nu ja, erkenning van het probleem is het begin.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_47931685
quote:
Op maandag 2 april 2007 17:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Uhm "kerel" ik heb nergens gezegd dat het "rechts" is en dus slecht, ik zeg dat er geen oplossingen aangedragen worden. Men roept en roept tot men een ons weegt, maar constructieveoplossingen ho maar, dat lijkt inderdaad net iets te hoog gegrepen voor dit soort (vaak) rechtse schreeuwers. Nergens heb ik gezegd dat je niks mag benoemen, of dat er maar sprake moet zijn van een politiek beroepsverbod. Sterker nog je, post gaat helemaal niet in op mijn post, maar is eerder een ontwijking...haast een welbekende slachtofferrol..
ik voel me van niemand slachtoffer man, lul dus net uit je nek

Ik ga tamelijk direct op jouw post in Mutant, de balk in je oog verhinderd waarschijnlijk elk begrip voor een mening die niet direct de jouwe is.

Wat betreft jouw "constructieve oplossingen" wil jij naar mijn idee net zolang wachten tot er iemand komt opdagen die alle problemen als sneeuw voor de zo laat verdwijnen zonder dat het de Marokkanen zelf een centje pijn kost. Over afhankelijkheid en slachtofferschap gesproken.
pi_47931744
quote:
Op maandag 2 april 2007 17:29 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het boek geeft al een aantal aanbevelingen, maar erkenning van een probleem is de eerste fase van het werken naar een oplossing.
De suggestie van minister Vogelaar is wat mij betreft weer terug bij af. Zij denkt dat de integratie een kwestie van een mooie woning en buurt is.
Met de presentatie van het boek van Jurgens ben ik in een van de vele commentaren al tegengekomen, dat er meer kleinschalig, praktisch en prestatiegericht onderwijs met veel aandacht voor discipline moet komen. De politie op straat moet weer gezagvol kunnen optreden. En ouders moeten aansprakelijk gesteld kunnen worden voor het gedrag van hun kinderen.
dat is al een begin.
Nu ja, erkenning van het probleem is het begin.
Mijnsinsziens is dat meer damage control maar goed. En erkenning van het probleem....volgens mij is dat al 7 jaar lang het geval..
Allah Al Watan Al Malik
pi_47931858
quote:
Op maandag 2 april 2007 17:31 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

ik voel me van niemand slachtoffer man, lul dus net uit je nek

Ik ga tamelijk direct op jouw post in Mutant, de balk in je oog verhinderd waarschijnlijk elk begrip voor een mening die niet direct de jouwe is.

Wat betreft jouw "constructieve oplossingen" wil jij naar mijn idee net zolang wachten tot er iemand komt opdagen die alle problemen als sneeuw voor de zo laat verdwijnen zonder dat het de Marokkanen zelf een centje pijn kost. Over afhankelijkheid en slachtofferschap gesproken.
Wat heeft dat met "constructieve oplossingen" te maken. Hoofddoekjes, ik lust ze rauw! Verscheur de helft van de Koran...nog meer constructieve oplossingen? Wat is dat nou voor onzin man. Weer weiger je trouwens in te gaan op mijn posts en leg je wederom woorden in mijn mond. Waaruit blijkt dat ik net zolang wil wachten tot er iemand is die alle problemen als sneeuw voor de zon laat verdwijnen zonder dat het de Marokkanen zelf een centje pijn kost? Waaruit blijkt dat??
Allah Al Watan Al Malik
pi_47932010
quote:
Op maandag 2 april 2007 17:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat heeft dat met "constructieve oplossingen" te maken. Hoofddoekjes, ik lust ze rauw! Verscheur de helft van de Koran...nog meer constructieve oplossingen? Wat is dat nou voor onzin man. Weer weiger je trouwens in te gaan op mijn posts en leg je wederom woorden in mijn mond. Waaruit blijkt dat ik net zolang wil wachten tot er iemand is die alle problemen als sneeuw voor de zon laat verdwijnen zonder dat het de Marokkanen zelf een centje pijn kost? Waaruit blijkt dat??
ik wilde je net vragen dat niet bij mijn te doen.

Waar maak jij uit op dat ik Wilders een zinvolle bijdrage vind leveren?
pi_47932112
quote:
Op maandag 2 april 2007 17:39 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

ik wilde je net vragen dat niet bij mijn te doen.

Waar maak jij uit op dat ik Wilders een zinvolle bijdrage vind leveren?
Hoe kom je erbij dat ik denk dat je Wilders een zinvolle bijdrage vind leveren? Het was een voorbeeld van een typische rechtse schreeuwer.
Allah Al Watan Al Malik
pi_47932176
quote:

[..]

Aangezien uit je posts blijkt dat jij ook zeker niks te bieden hebt waar het gaat om oplossingen maar kennelijk wel een totale radiostilte wil todat men eruit is. Om de arme Marokkaantjes maar niet op hun tere door Nederland misvormde zieltjes te trappen.

(Ik vat trouwens nog steeds niet helemaal wat je bedoeld als je zegt dat ik niet op jou posts in ga? Of bedoel je met ''er op in gaan" dat je wacht tot ik het met je eens ben?)
pi_47932212
quote:
Op maandag 2 april 2007 17:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat ik denk dat je Wilders een zinvolle bijdrage vind leveren? Het was een voorbeeld van een typische rechtse schreeuwer.
Dan moet je wat meer moeite doen het onderwerp van het topic en mijn postings binnen dat topic van elkaar te onderscheiden.
  maandag 2 april 2007 @ 17:46:10 #216
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_47932230
quote:
Op maandag 2 april 2007 17:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Mijnsinsziens is dat meer damage control maar goed. En erkenning van het probleem....volgens mij is dat al 7 jaar lang het geval..
Grapjas.
Deze problematiek speelt al vele jaren langer. In 1986 schreef Werdmolder "Van vriendenkring tot randgroep. Marokkaanse jongeren in een oude stadswijk".
Daarin staat alles dat Jurgens meldt, maar nog wat extra's.
Dat in de criminologie de cultuur heel lang heerste, dat criminaliteit uitsluitend aan de sociale omstandigheden mag worden geweten.
De basis van het politiek correct denken.
pi_47932324
quote:
Op maandag 2 april 2007 17:44 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Aangezien uit je posts blijkt dat jij ook zeker niks te bieden hebt waar het gaat om oplossingen maar kennelijk wel een totale radiostilte wil todat men eruit is. Om de arme Marokkaantjes maar niet op hun tere door Nederland misvormde zieltjes te trappen.

(Ik vat trouwens nog steeds niet helemaal wat je bedoeld als je zegt dat ik niet op jou posts in ga? Of bedoel je met ''er op in gaan" dat je wacht tot ik het met je eens ben?)
Nee hoor, dat blijkt helemaal niet uit mijn posts. Uit mijn posts blijkt dat ik mijn frustraties uit jegens bepaalde rechtse schreeuwers die geen constructieve bijdrage WILLEN leveren omdat het Marokkanen-probleem hen nu eenmaal helpt in fame and fortune. Wellicht is het na zeven jaar tijd (7 jaar lang geroep) om met oplossingen te komen. Maar nee, wat krijgen we....een Wilders...en iemand die een boek schrijft...halleluja..wat een bijdrages aan constructieve oplossingen.

En met erop in gaan, daarmee bedoelde ik dus...reageer eens op die stelling binnen die post over rechts en constructieve oplossingen.

Ik heb niks te bieden qua oplossingen, maar ik ga er dan ook geen boek over schrijven...of de politiek in met dit probleem op mijn agenda.
Allah Al Watan Al Malik
pi_47932362
quote:
Op maandag 2 april 2007 17:46 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Grapjas.
Deze problematiek speelt al vele jaren langer. In 1986 schreef Werdmolder "Van vriendenkring tot randgroep. Marokkaanse jongeren in een oude stadswijk".
Daarin staat alles dat Jurgens meldt, maar nog wat extra's.
Dat in de criminologie de cultuur heel lang heerste, dat criminaliteit uitsluitend aan de sociale omstandigheden mag worden geweten.
De basis van het politiek correct denken.
Mijn god Damian...het roepen is populair sinds 7 jaar...ik heb nergens ook maar enigszins gezegd dat de problematiek zelf maar 7 jaar oud is...
Allah Al Watan Al Malik
pi_47932581
quote:
Op maandag 2 april 2007 17:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee hoor, dat blijkt helemaal niet uit mijn posts. Uit mijn posts blijkt dat ik mijn frustraties uit jegens bepaalde rechtse schreeuwers die geen constructieve bijdrage WILLEN leveren omdat het Marokkanen-probleem hen nu eenmaal helpt in fame and fortune. Wellicht is het na zeven jaar tijd (7 jaar lang geroep) om met oplossingen te komen. Maar nee, wat krijgen we....een Wilders...en iemand die een boek schrijft...halleluja..wat een bijdrages aan constructieve oplossingen.

En met erop in gaan, daarmee bedoelde ik dus...reageer eens op die stelling binnen die post over rechts en constructieve oplossingen.

Ik heb niks de bieden qua oplossingen, maar ik ga er dan ook geen boek over schrijven...of de politiek in met dit probleem op mijn agenda.
Goed nou komen we ergens

Naar mijn mening hebben zowel Links als Rechts geen pasklare oplossingen voot het probleem. Waarschijlijk zijn die er ook niet aangezien een groep die niet geholpen wil worden (wat ik vrees bij een heel aantal van die figuren) door niemand uit het moeras getrokken kan worden. Het begin ligt toch altijd in eigen initiatief tot verandering, waar Rechts weer beter mee omgaat.

Roepen dat boeken en negative meningen over Marokkanen ook niet direct helpen heeft een kern van waarheid echter is het niet meer dan een zijweg. Je mond houden over zaken die je niet direct kunt oplossen is zinloos, het onderwerp leeft al jaren onder de mensen en is niet door opiniemakers en politici opgedrongen.
pi_47932610
quote:

[..]

Waarom moeten het 'constructieve' (lees: wees aardig voor de Marokkaantjes) oplossingen zijn? De bezem er een keer goed door zeg ik.
pi_47932626
quote:
Op maandag 2 april 2007 17:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Mijn god Damian...het roepen is populair sinds 7 jaar...ik heb nergens ook maar enigszins gezegd dat de problematiek zelf maar 7 jaar oud is...
Er wordt (in de grote steden) al 25 jaar over gesproken. Ik heb de toon onder de bevolking nauwelijks zien veranderen. Overdreven positief en overdreven negatief zijn beiden altijd aanwezig geweest.

[ Bericht 4% gewijzigd door Pony-Lover op 02-04-2007 18:07:57 ]
  maandag 2 april 2007 @ 18:01:26 #222
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_47932672
quote:
Op maandag 2 april 2007 17:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Oké my bad.
Die zeven jaar is volgens mij een te korte periode, want het was Bolkesteijn in begin jaren negentig de multiculturele samenleving, de grote toestroom van immigranten en de integratieproblematiek hekelde.
Ook de regeerperiodes van Paars is dit een issue geweest. Dat was niet zo heel erg moeilijk, aangezien de immigratiepolitiek zover was doorgeschoten dat asielzoekers voor de huisvesting aangewezen waren op tenten in de provincie en de integratieroblematiek aldus al heel lang leeft.
pi_47933128
quote:
Op maandag 2 april 2007 17:59 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Waarom moeten het 'constructieve' (lees: wees aardig voor de Marokkaantjes) oplossingen zijn? De bezem er een keer goed door zeg ik.
Wie zegt dat constructief "wees aardig voor de Marokkaantjes" betekent?
Allah Al Watan Al Malik
pi_47934122
Bijkomend probleem is natuurlijk: wie gaat al die vervelende criminele karwijtjes oppikken als de Marokkaanse problematiek verholpen is?
Moeten we dan weer mensen over laten vliegen uit pak hem beet, Turkmenistan?
2 bier graag..
Dank U
pi_47934137
quote:
Op maandag 2 april 2007 18:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wie zegt dat constructief "wees aardig voor de Marokkaantjes" betekent?
Ik vond dat jij dat impliceerde
pi_47936070
quote:
Op maandag 2 april 2007 00:03 schreef dancemacabre het volgende:
maar er is hoop zie de Russen in St petersburg en Mockba
Ik hoop dat jij ze eens tegen het lijf loopt.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  maandag 2 april 2007 @ 20:50:35 #227
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_47939527
quote:
Op maandag 2 april 2007 19:33 schreef Apropos het volgende:

[..]

Ik hoop dat jij ze eens tegen het lijf loopt.
Inderdaad om te kotsen is dat (die Nazi's in Rusland), gewoon ff met 10 man een verkoper in elkaar rossen omdat die een kleurtje heeft (filmpje op RTL nieuws tijdje terug dat ze zelf hadden gemaakt). Hey guess what ze doen precies hetzelfde wat wij zo haten van relMarokkannen, met z'n allen een onschuldig slachtoffer pakken. Nazi's in Oost-Europa zijn sowieso raar bezig, ze verenigen zich met een Ideologie die hen als minderwaardig zag (Oost-Europeanen waren echt geen ubermenschen, misschien is de definitie later wat opgerekt toen ze soldaten tekort kwamen )
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_47960751
Dat er een probleem is is duidelijk. Maar waar komt het probleem precies vandaan?

(geen zin in dit hele verhaal? onderaan deze post staat een samenvatting.)

Gebrek aan discipline? Discriminatie? Onverschilligheid van ouders?

Ja. Maar... gelden die 'oorzaken' alleen voor Marokkanen? -Ik ken namelijk genoeg Nederlandse jongeren die
grenzeloos verwend zijn (echt van die misselijkmakende types die slechts interesse hebben voor
dingen die te koop zijn.)
-Ik ken ook Nederlandse jongeren die gediscrimineerd worden, bijvoorbeeld omdat ze puistjes hebben, een beetje 'sociaal onhandig' zijn enzovoorts.
-Veel Nederlandse ouders zijn ook onverschillig. Tel maar op je vingers na: hoeveel veertienjarige blonde breezersletjes, verslaafd aan aandacht, ken je? Hoevaak kom je in de bus zo'n onverschillig blank ***-jonk tegen die het vertikt om in een retevolle bus twee zitplaatsen vrij te maken (bezet door ZIJN tas en ZIJN benen)??
Inmiddels ben ik geen puber meer, maar als ik terugkijk op mijn eigen puberteit dan kan ik de volgende conclusie trekken: de tijden dat ik onverschillig, sletterig en dwars deed waren de tijden dat ik thuis niet de zorg, aandacht en discipline kreeg die ik nodig had. Gelukkig waren er andere mensen in mijn leven die me op dat moment behoedden voor enorme missers.

Volgens mij zijn de problemen onder Marokkaanse jongeren het topje van de ijsberg. De grote ijsberg van de ikke-ikke-mentaliteit, de leegte... Iedereen denkt dat je identiteit en eigenwaarde kunt KOPEN, waardoor eigenwaarde afhankelijk wordt van geld en spullen. Men haalt 'image' en eigenwaarde door elkaar.
Een image krijg je bijvoorbeeld door te doen wat Elle Girl etc. je opdraagt. Eigenwaarde staat los van bezit.
Als je eigenwaarde hebt kun je zelf nog trots op jezelf zijn als je NIETS hebt.
Zo zou het dus kunnen dat een bosjesman tien keer meer eigenwaarde heeft dan die jongen die in de bus zo cool zit te wezen met zijn geile gelkoppie en trendy koptelefoontje.

De reden dat 'de Marokkanen' zo extreem zijn in hun reacties op deze inhoudsloosheid, is denk ik omdat zij tot de groep behoren die het minste hebben:
- over het algemeen minder 'eerlijk' zakgeld;
- geen ouders die kunnen steunen bij de opleiding; (ouders die zelf weinig of geen Nederlands onderwijs hebben gevolgd, weten niet goed wat een opleiding inhoudt.)
- minder grote (schriftelijke) taalvaardigheid, die juist zo nodig is voor die opleiding;
- ouders hebben vaak weinig weet van 'wat er gaande is'.
Een vicieuze cirkel ontstaat:
1ouders doen een poging 2lukt niet helemaal 3reactie van nederlanders is afwijzend 4ouders raken onzeker door reactie en eigen gebrek aan kennis 5door onzekerheid mislukt de volgende poging weer, enzovoorts. De onzekerheid en onkunde blijft of wordt zelfs groter! Is het onmenselijk om dan na een tijdje de moed te verliezen?

Het gaat hier over JONGEREN. Een jongere is iemand die aan het opgroeien is. Daar is steun en begeleiding bij nodig.
Het feit dat jongeren graag aansluiting zoeken bij een groep is heel menselijk. Zet een groot aantal jongeren bij elkaar die zich niet happy voelen en voila: een anti-groepje is geboren. Met de zgn. 'Lonsdalejongeren' gebeurt in feite precies hetzelfde. Het grootste gedeelte daarvan is ook afkomstig uit de armste lagen van de samenleving.

Een oplossing is zo een twee drie moeilijk te vinden. Het kernprobleem is denk ik: de weg kwijt zijn en niemand hebben om je erop te sturen.
Discipline is zeker belangrijk, maar een 'drill' zonder waardevolle dingen te leren (zoals inlevingsvermogen, goed lezen, afmaken waar je aan begint) zijn minstens zo belangrijk.
Ik zou het alleen jammer vinden wanneer alleen 'de Marokkanen' deze steun krijgen. Kijk, de oppervlakkige en egoistische (en stiekem ongelukkige) Nederlandse pubers hebben hier ook baat bij. Want stel bijvoorbeeld dat de armoede stijgt: waar moeten zij dan op terugvallen, als ze geen geld meer hebben om zichzelf steeds tevreden mee te kopen?

Samenvatting van mijn mening:
Heel veel jongeren in Nederland staan onverschillig en negatief in het leven, zowel dutchies als niet-dutchies.
Dat sommige Marokkanen hierin 'extreem' zijn komt doordat zij minder middelen hebben om op terug te vallen. (middelen = geld, taalvaardigheid, ouders die 'thuis' zijn in hoe het er hier aan toe gaat.)
Steun aan deze jongeren moet gericht zijn op het ontwikkelen van zelfredzaamheid en eigenwaarde.

[ Bericht 9% gewijzigd door Liesjuuh op 03-04-2007 13:45:56 ]
~ ~ ~ Zalig zijn de armen van geest ~ ~ ~
pi_47960831
Hey, kun je meteen je ont-oppervlakkigheid gaan trainen door zo'n lang stuk te lezen
pi_47961221
quote:
Volgens mij zijn de problemen onder Marokkaanse jongeren het topje van de ijsberg.
De grote ijsberg van de ikke-ikke-mentaliteit, de leegte... Iedereen denkt dat je identiteit en eigenwaarde kunt KOPEN.
Dit lijkt ook een steeds groter probleem te worden ongeacht welke afkomst maar vooral in de lagere sociale klasses: jaloezie, hebzucht, afgunst, misplaatste trots, domheid en totaal onverantwoordelijke gedrag. Ik denk dat die kids nooit A Clockwork Orange hebben gekeken, maar daar begint het op te lijken.
pi_47961608
@Toffe ellende:

Ook onder de 'rijker' klasses is er deze leegte. Alleen valt ie daar, onder het laagje goede manieren, minder op.
pi_47961684
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 13:50 schreef Liesjuuh het volgende:
@ Toffe Ellende:

In de 'lagere sociale klasses' uit het probleem zich eerder dan onder de 'rijkeren'.

Alleen al het wonen in een huis met meerder kamers of niet, maakt al een groot verschil in hoe jij je avonden gaat besteden als je je kut voelt: vlucht je een kamer in of vlucht je de straat op?

Zo zijn er vast nog tientallen meer vluchtmogelijkheden te bedenken die de een wel heeft en de ander niet.
Ik weet het niet. Een hoop van die Marokkanen hebben door hun opvoeding een wrede vorm van narcisme ontwikkeld. Is niet voor niks dat een film als Scarface zo populair tegenwoordig is binnen bepaalde subculturen. Tony Montana is echt een voorbeeld voor die gasten. Dat wil ook zeggen dat ze het verschil tussen fictie en werkelijkheid niet meer zien. Wat moet je nog met zulke knakkers aan?
pi_47961975
(hihi, inmiddels had ik mijn reactie al wat aangepast.)

"Ik weet het niet. Een hoop van die Marokkanen hebben door hun opvoeding een wrede vorm van narcisme ontwikkeld. Is niet voor niks dat een film als Scarface zo populair tegenwoordig is binnen bepaalde subculturen. Tony Montana is echt een voorbeeld voor die gasten. Dat wil ook zeggen dat ze het verschil tussen fictie en werkelijkheid niet meer zien. Wat moet je nog met zulke knakkers aan?"
Ja... hoe komt het dat zij de inzichten missen (bijv verschil fictie en werkelijkheid)???
Omdat ze dat niet geleerd hebben. Kun je de schulde aan hun ouders geven? Die hebben het nl. ook niet -althans niet in NL's manieren- geleerd....

Ik weet niet of je moet spreken van schuld hier. Wat wel zou helpen is verbeteren van het onderwijs, kleinere klassen op de basisschool zouden bijvoorbeeld goed zijn voor de taalontwikkeling van niet-NL-sprekers. En 'slechte wijken' verbeteren. (k ben benieuwd wat er terecht gaat komen van de plannen van dit kabinet.)
  dinsdag 3 april 2007 @ 14:00:27 #234
78918 SeLang
Black swans matter
pi_47961989
Eindelijk eens een boek over het toenemende marokkanisme
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_47962051
@ Toffe ellende:
Die 'wrede vorm van narcisme' die jij noemt... ja, dat klopt... maar hey, je weet wat men zegt over arrogante mensen: die zijn eigenlijk doodongelukkig met zichzelf.
pi_47962121
Dat narcisme kan wel afgeleerd worden: geef ze een beter alternatief en EIS dit van ze (want in het begin zullen vast nogal wantrouwend zijn.)
  dinsdag 3 april 2007 @ 14:06:26 #237
117098 Hathor
Effe niet
pi_47962184
Remigratie stimuleren, desnoods met een oprotpremie erbij, altijd nog beter dan ze hun leven lang een uitkering betalen waar ze m.i niet eens recht op hebben, aangezien de kans nihil is dat ze ooit een baan krijgen. Totaal nutteloze bevolkingsgroep dus, en kost ook nog eens klauwen vol met geld. Een terugkeer stimuleren met een leuk bedragje om te starten is in alle opzichten voor beide partijen DE beste oplossing.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_47962188
Maar ja... hoeveel goedwillende burgers hebben hier de vaardigheden en het geduld voor in huis?
En vooral: de wil?
pi_47962303
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 14:06 schreef Hathor het volgende:
Remigratie stimuleren, desnoods met een oprotpremie erbij, altijd nog beter dan ze hun leven lang een uitkering betalen waar ze m.i niet eens recht op hebben, aangezien de kans nihil is dat ze ooit een baan krijgen. Totaal nutteloze bevolkingsgroep dus, en kost ook nog eens klauwen vol met geld. Een terugkeer stimuleren met een leuk bedragje om te starten is in alle opzichten voor beide partijen DE beste oplossing.
Jajaja... menselijk hoor, en helemaal in de lege geest van deze tijd: door het af te kopen....
  dinsdag 3 april 2007 @ 14:13:35 #240
117098 Hathor
Effe niet
pi_47962437
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 14:09 schreef Liesjuuh het volgende:

[..]

Jajaja... menselijk hoor, en helemaal in de lege geest van deze tijd: door het af te kopen....
Nee, je moet ze tot in de eeuwigheid laten parasiteren op de belastingbetaler, wou je dat menselijk noemen? Je hoort vaak genoeg dat ze hier niet echt gelukkig zijn, nou, dan is een stimulans om terug te keren misschien juist het zetje in de goede richting. Als iemand niet wil houd het op natuurlijk, het moet eigen eigen vrije wil zijn, maar dit zou voor beide partijen gewoon het beste zijn.
  dinsdag 3 april 2007 @ 14:15:26 #241
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_47962518
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 14:09 schreef Liesjuuh het volgende:

[..]

Lijkt me juist heel menselijk ze krijgen dan de kans om in een land wat ze zo mooi vinden en wat hun land is een nieuw bestaan op te bouwen.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_47962612
Hoe hoog is de oprotpremie?
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 3 april 2007 @ 14:19:34 #243
117098 Hathor
Effe niet
pi_47962681
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 14:15 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Lijkt me juist heel menselijk ze krijgen dan de kans om in een land wat ze zo mooi vinden en wat hun land is een nieuw bestaan op te bouwen.
En das niet het enige, ik hoor steeds vaker geluiden dat de Marokkaanse economie zo in opkomst is. Als ik Marokkaan was wist ik het wel, als ik daar meer kans op een baan heb dan hier, en daar begint het steeds meer op te lijken, was ik allang pleite geweest. Hier een beetje op straathoeken gaan lopen hangen, terwijl je daar aan een toekomst kunt bouwen....lijkt me geen moeilijke keuze.
pi_47962711
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 14:19 schreef Hathor het volgende:

[..]

En das niet het enige, ik hoor steeds vaker geluiden dat de Marokkaanse economie zo in opkomst is. Als ik Marokkaan was wist ik het wel, als ik daar meer kans op een baan heb dan hier, en daar begint het steeds meer op te lijken, was ik allang pleite geweest. Hier een beetje op straathoeken gaan lopen hangen, terwijl je daar aan een toekomst kunt bouwen....lijkt me geen moeilijke keuze.
Het zijn Nederlanders.
pi_47962722
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 14:06 schreef Hathor het volgende:
Wat doe je dan met de andere groepen? Turken kun je niet terugsturen immers omdat ze als het goed is geen dubbel paspoort hebben. En Antillianen, Arubanen? Voor je dit geregeld hebt, heeft het probleem zich wel opgelost denk ik...
  dinsdag 3 april 2007 @ 14:20:56 #246
117098 Hathor
Effe niet
pi_47962747
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 14:17 schreef Mutant01 het volgende:
Hoe hoog is de oprotpremie?
Ik zou zeggen een bedrag dat gelijk staat aan 10 jaar uitkering, ineens uitbetaald. Lijkt me dat je daarmee in Marokko best iets kan organiseren voor jezelf.
  dinsdag 3 april 2007 @ 14:22:52 #247
117098 Hathor
Effe niet
pi_47962828
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 14:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Het zijn Nederlanders.
Op papier ja, maar de realiteit ligt toch iets gecompliceerder.
pi_47962931
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 14:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik zou zeggen een bedrag dat gelijk staat aan 10 jaar uitkering, ineens uitbetaald. Lijkt me dat je daarmee in Marokko best iets kan organiseren voor jezelf.
Ik zou dan meteen weg zijn.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 3 april 2007 @ 14:26:05 #249
117098 Hathor
Effe niet
pi_47962981
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 14:20 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Wat doe je dan met de andere groepen? Turken kun je niet terugsturen immers omdat ze als het goed is geen dubbel paspoort hebben. En Antillianen, Arubanen? Voor je dit geregeld hebt, heeft het probleem zich wel opgelost denk ik...
Voor Turken zou je iets soortgelijks kunnen doen, alhoewel ik de indruk heb dat er voor Turken meer kansen hier op de arbeidsmarkt liggen dan voor Marokkanen, dus die zouden minder reden hebben om te remigreren denk ik.
  dinsdag 3 april 2007 @ 14:28:36 #250
78918 SeLang
Black swans matter
pi_47963081
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 14:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja hallo, gaan we marokkanisme ook nog belonen.
Ik ben er wel voorstander van dat ze een eigen staat krijgen waar ze dan naartoe kunnen, in Marokko
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')