abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 april 2007 @ 16:39:40 #151
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_47895923
quote:
Op zondag 1 april 2007 16:33 schreef PastorOfMuppets het volgende:

Nu is het gewoon een bout boek met een bias.
Hoedatzo?

Wat voor een belang heeft de dame in kwestie dan om de situatie zwarter te maken dan nodig?

En doe je best, kom met meer dan dat ze een 'razzzist' is.
pi_47896259
quote:
Het probleem is het praten over Marokkanen in plaats van met Marokkanen.
In dit boek zou niet één Marokkaan ondervraagt zijn, wat is dat dan voor boute kut zooi als het het "Marokkanen drama" heet?
Zelfde geld voor velen hier die denken dat ze alles weten, volgens mij zitten de meeste van jullie op overwegend witte scholen (of hebben daar op gezeten, of hebben op school gezeten toen er nauwelijks allochtonen waren) waar net 1 op de 10 leerlingen allochtoon is, dan weet je geen ene reet en heb je eigenlijk niet het recht om er over te praten.
Ik heb op scholen gezeten in Amsterdam West waar 10 op de 20 leerlingen Marokkaans waren. (de rest verdeeld over Turken, Surinamers, en misschien één Nederlander)

Kijk, dan kan je pas praten over het onderwerp, niet als zoals dat Fleur wijf de Marokkaan die je het beste kent de jongen is die gisteren je pizza heeft bezorgd ofzo.
Als ze in Amsterdam West weken/maanden lang in klassen had gezeten, met jongeren mee was gegaan na school, etc, dan pas zou ze respect verdienen.

Dit is ook weer treurig makkelijk ik woon, studeer en werk al m'n hele leven met alle soorten allochtonen, of ik daardoor meer of minder recht van spreken heb weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat er naast een heleboel leuke, toffe al dan niet goed geintegreerde mensen vooral in de groep Marokkanen een heleboel tuig zit.
pi_47900103
quote:
Het probleem is het praten over Marokkanen in plaats van met Marokkanen.
In dit boek zou niet één Marokkaan ondervraagt zijn, wat is dat dan voor boute kut zooi als het het "Marokkanen drama" heet?
Zelfde geld voor velen hier die denken dat ze alles weten, volgens mij zitten de meeste van jullie op overwegend witte scholen (of hebben daar op gezeten, of hebben op school gezeten toen er nauwelijks allochtonen waren) waar net 1 op de 10 leerlingen allochtoon is, dan weet je geen ene reet en heb je eigenlijk niet het recht om er over te praten.
Ik heb op scholen gezeten in Amsterdam West waar 10 op de 20 leerlingen Marokkaans waren. (de rest verdeeld over Turken, Surinamers, en misschien één Nederlander)

Kijk, dan kan je pas praten over het onderwerp, niet als zoals dat Fleur wijf de Marokkaan die je het beste kent de jongen is die gisteren je pizza heeft bezorgd ofzo.
Als ze in Amsterdam West weken/maanden lang in klassen had gezeten, met jongeren mee was gegaan na school, etc, dan pas zou ze respect verdienen.

Wanneer zou jij dan respect verdienen? Als je eens naliet aannames te doen over de samenstelling van het leerlingenbestand op de door ons bezochte scholen? Over ''bias'' gesproken, zeg.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_47900222
Ik zal eens kijken of ik geld over heb voor dit boek. Het maakt wel een bepaald sensationalistische indruk, met die titel en die foto.
pi_47900903
Het boek moet zeer snel verboden moeten worden vanwege leugens over Marokkanen
het zaait haat en maakt mensen bewust van geweldplegingen tegen Marokkanen.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 1 april 2007 @ 19:41:20 #156
86655 Halfgedraaide
Ik kan alles!
pi_47901109
quote:
Op zondag 1 april 2007 19:34 schreef Meki het volgende:
Sluit je ogen maar. Zoals je weer ziet haten erg veel mensen marokkanen. Wat zou daar nou van de oorzaak zijn? De media? (die overwegend links jullie jarenlang de hand boven het hoofd heeft gehouden maar zelfs dat kan nu niet meer)Dus ik zou zeggen doe er iets aan in plaats van het te ontkennen.

Het merendeel van de Marokkanen is gewoon verkeerd bezig. Of vertrekken als je het hier niet bevalt of aanpassen. En dubbele nationaliteit ook afschaffen. Dan rot je maar op naar Marokko als je zo graag Marokkaan wil zijn. Daar valt geen fuck te halen hebben nooit iets op de kaart gezet dus daar wil je ook niet heen he?

Marokko is gewoon een ontwikkelingsland en niks om trots op te zijn. Europa is the shit.

pi_47901161
quote:
Het boek moet zeer snel verboden moeten worden
Publiekelijk verbranden dan maar??
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_47901442
quote:
Op zondag 1 april 2007 19:41 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Sluit je ogen maar. Zoals je weer ziet haten erg veel mensen marokkanen. Wat zou daar nou van de oorzaak zijn? De media? (die overwegend links jullie jarenlang de hand boven het hoofd heeft gehouden maar zelfs dat kan nu niet meer)Dus ik zou zeggen doe er iets aan in plaats van het te ontkennen.

Het merendeel van de Marokkanen is gewoon verkeerd bezig. Of vertrekken als je het hier niet bevalt of aanpassen. En dubbele nationaliteit ook afschaffen. Dan rot je maar op naar Marokko als je zo graag Marokkaan wil zijn. Daar valt geen fuck te halen hebben nooit iets op de kaart gezet dus daar wil je ook niet heen he?

Marokko is gewoon een ontwikkelingsland en niks om trots op te zijn. Europa is the shit.

Zoals velen hier erkennen vele Nederlanders de allochtonen dus niet. met woorden als " gastarbeiders " etc.

en de haat . laten we maar even duidelijk zijn. Haat hebben tegen een groep mensen is gewoon racisme punt uit. valt absoluut geen andere discussie erbij te halen.!

Het merendeel van Marokkanen zijn verkeerd bezig ?? Hoe ??
Hoe zijn zij verkeerd bezig.
pi_47902343
Ff offtopic gekut schoonmaken.

En meki, doe eens ff normaal.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 1 april 2007 @ 20:26:02 #160
86655 Halfgedraaide
Ik kan alles!
pi_47902666
quote:
Op zondag 1 april 2007 19:50 schreef Meki het volgende:

Het merendeel van Marokkanen zijn verkeerd bezig ?? Hoe ??
Hoe zijn zij verkeerd bezig.
Als je dat niet eens weet dan bevestig je weer het vooroordeel dat Marokkanen erg laag geschoold zijn. (dom?)

Ik snap trouwens niet dat je trots bent op je marokkaanse cultuur. Lijkt me iets om je kapot voor te schamen. Een ontwikkelings land wat nooit iets heeft bereikt, achterlijk religie, loopt eeuw achter t.o.v. europa, vrouwen met snor onderdrukking etc etc. Komen ze eindelijk in een welvarend land hebben ze het voor elkaar om de meest associale en gehate groep inwoners te zijn van iedereen. Nee echt iets om trots op te zijn idd.
pi_47903161
quote:
Op zondag 1 april 2007 16:39 schreef ExTec het volgende:

[..]

Hoedatzo?

Wat voor een belang heeft de dame in kwestie dan om de situatie zwarter te maken dan nodig?

En doe je best, kom met meer dan dat ze een 'razzzist' is.
Zoals veel eerder aangeduid is heeft ze eerder artikels geschreven over hoe ze haar kinderen op een witte school wil hebben, enz. (en dat mag natuurlijk, al ben ik het er niet mee eens)
Verder is het belang duidelijk, lekker een sensationeel boek schrijven waar van ze van te voren weet dat het controversieel en besproken zal zijn.
quote:
Dit is ook weer treurig makkelijk ik woon, studeer en werk al m'n hele leven met alle soorten allochtonen, of ik daardoor meer of minder recht van spreken heb weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat er naast een heleboel leuke, toffe al dan niet goed geintegreerde mensen vooral in de groep Marokkanen een heleboel tuig zit.
Juist, en daarom moet je juist de normale burgers niet onder één kap noemen met het tuig. (wat jij misschien niet doet maar vele anderen wel, zoals de schrijfster van dit boek)
Dat is criminalisatie, maakt de problemen tienvoudig groter... als je in een achterstandswijk woont tussen mensen waar van alleen maar gezegd word dat ze crimineel zijn ga je dat op den duur zelf ook veel sneller worden, helemaal als je geen baan kan vinden.
In Nederland heb je geen ghettos, maar op deze manier gaat het heel snel op de banlieus in Frankrijk lijken.
Zie hier bevolkingsgroepen die decennia lang gecriminaliseerd zijn:

http://youtube.com/watch?v=YuEz0TYBWZQ

Het tuig moet je dus in keiharde opvoedingskampen plaatsen, maar als je generaliseert ben je zelf een hoofd schuldige aan de problemen.
There was
a HOLE
here.
It's gone now.
pi_47903366
quote:
Op zondag 1 april 2007 20:36 schreef Prego het volgende:

[..]

zwak, erg zwak van je
Hij noemt de problemen voor het algemeen bij Marokkanen.
dan verwacht hij hetzelfde antwoord terug
pi_47903411
quote:
Op zondag 1 april 2007 20:39 schreef PastorOfMuppets het volgende:

In Nederland heb je geen ghettos, maar op deze manier gaat het heel snel op de banlieus in Frankrijk lijken.
Zie hier bevolkingsgroepen die decennia lang gecriminaliseerd zijn:
al vind ik je daar net wat te éénzijdig
pi_47906658
Ach, het staat iedereen vrij dit soort geschriftjes te produceren. HP/DeTijd is al jaren bezig met een neocon-campagne. Lekker anti, lekker bashen ipv naar oplossingen zoeken.
pi_47906855
quote:
Op zondag 1 april 2007 22:02 schreef SCH het volgende:
Ach, het staat iedereen vrij dit soort geschriftjes te produceren. HP/DeTijd is al jaren bezig met een neocon-campagne. Lekker anti, lekker bashen ipv naar oplossingen zoeken.
Dat heb je in dit topic nu al tig keer geroepen kon met iets nieuws of ga eens iets anders doen.
pi_47906888
quote:
Op zondag 1 april 2007 22:02 schreef SCH het volgende:
HP/DeTijd is al jaren bezig met een neocon-campagne. Lekker anti, lekker bashen ipv naar oplossingen zoeken.
Als antwoord bash jij nu HP/DeTijd?
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_47907044
quote:
Op zondag 1 april 2007 22:07 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Dat heb je in dit topic nu al tig keer geroepen kon met iets nieuws of ga eens iets anders doen.
Het is de kern van dit hele verhaal. En rechtse types als jullie komen er op klaar, zelfs zonder het te lezen
pi_47907086
quote:
Op zondag 1 april 2007 22:08 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Als antwoord bash jij nu HP/DeTijd?
zo hoort het
pi_47907279
quote:
Op zondag 1 april 2007 22:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is de kern van dit hele verhaal. En rechtse types als jullie komen er op klaar, zelfs zonder het te lezen
Neu

De kern van het verhaal is dat jij alles wat je om wat voor reden dan ook niks vind altijd als "rechts'' zal bestempelen, waarmee je vervolgens alle inhoudelijke bespreking van een onderwerp onmogelijk tracht te maken.

Het is niets anders dan je eigen gelijk proberen te halen door zaken die je onwelgevallig zijn uit alle macht belachelijk te maken. Zou je inhoudelijk werkelijk iets te melden hebben dan zou dat helmaal niet nodig zijn, je doet uiteindelijk dus niks anders mee dan jezelf diskwalificeren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Pony-Lover op 01-04-2007 22:27:21 ]
pi_47907441
HP/De Tijd heeft wel lef. Hun neoconcampage in Irak is nog niet ten einde of ze beginnen alweer in Nederland.
pi_47907592
quote:
Op zondag 1 april 2007 22:18 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Neu

De kern van het verhaal is dat jij alles wat je om wat voor reden dan ook niks vind altijd als "rechts'' zal bestempelen, waarmee je vervolgens alle inhoudelijke bespreking van een onderwerp onmogelijk tracht te maken.

Het is niets anders dan je eigen gelijk proberen te halen door zaken die je onwelgevallig zijn uit alle macht belachelijk te maken. Zou je inhoudelijk werkelijk iets te melden hebben dan zou dat helmaal niet nodig zijn, je doet uiteindelijk dus niks anders dan jezelf diskwalificeren.

Jezus, wat een nonsens. Heb je dit allemaal zelf zo verzonnen?

Matig je niet zo'n oordeel aan man. Ik heb het boek gelezen en vindt het prut. Het boek van Kleijwegt gaat veel verder dan dit en daar hebben we veel meer aan.

Jij leest het niet maar prijst de conclusies al wel de hemel in .Dus hou je even gedeisd zeg
pi_47908110
quote:
Op zondag 1 april 2007 22:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Jezus, wat een nonsens. Heb je dit allemaal zelf zo verzonnen?

Matig je niet zo'n oordeel aan man. Ik heb het boek gelezen en vindt het prut. Het boek van Kleijwegt gaat veel verder dan dit en daar hebben we veel meer aan.

Jij leest het niet maar prijst de conclusies al wel de hemel in .Dus hou je even gedeisd zeg
gut gut

Jou manier van posten is voor iedereen naleesbaar, de dingen die ik hier boven zeg zijn geen nonsens. Verder dan een goedkope links/rechts discussie kom je meestal niet maar aangezien je de waarheid in pacht denkt te hebben post je deze maar weer even-->

Wat het boek betreft: ik zal het lezen en daarna een oordeel vellen (zoals ik eerder in het topic ook al aangegeven heb). Je kan niet beweren dat ik de conclusies van het boek ''de hemel in prijs'', dat doe ik namelijk niet. Wel heb ik aangegeven dat het waarschijlijk een hoop open deuren en bekende feiten bevat, die ansich niet afwijs. Veelal gaat het om gegevens uit eerdere onderzoeken, of een samenvatting daarvan in dit boek goed is kan ik nu idd moelijk zeggen. Dat het rommel is puur omdat de schrijfster of de HP/deTijd rechts zijn, is te simpel voor woorden.
pi_47908370
quote:
Op zondag 1 april 2007 20:17 schreef Mutant01 het volgende:
Ff offtopic gekut schoonmaken.

En meki, doe eens ff normaal.
HHAAHAHAHHAAHAH

Mooie contradictus interminus.
  zondag 1 april 2007 @ 23:12:36 #174
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_47909680
De titel is idd wel erg sensationeel (iets te naar mijn mening), maar ik geloof ook best dat er een probleem is. Ik kan me ook wel weer voorstellen dat je als goedwillende Marokkaan niet echt blij bent met zo'n boek.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_47910573
quote:
Op zondag 1 april 2007 23:12 schreef Zero2Nine het volgende:
Ik kan me ook wel weer voorstellen dat je als goedwillende Marokkaan niet echt blij bent met zo'n boek.
Ik ook, voornamelijk door de titel. Als ik ergens een boek zie dat ''Het Hollanderdrama'' heet en op de voorkant staat een afbeelding van blank gepeupel dat zich onherkenbaar maakt, zou ik concluderen dat het niet over mij gaat. Maar het is goed mogelijk dat het boek hierdoor aan sommigen voorbijgaat. Slechte keus van de auteur.
  zondag 1 april 2007 @ 23:35:59 #176
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_47910585
quote:
Op zondag 1 april 2007 23:12 schreef Zero2Nine het volgende:
De titel is idd wel erg sensationeel (iets te naar mijn mening), maar ik geloof ook best dat er een probleem is. Ik kan me ook wel weer voorstellen dat je als goedwillende Marokkaan niet echt blij bent met zo'n boek.
Mensen weten echt wel om wat voor soort k*tmarokkaantjes dit gaat. Van die Tokkieberbers...
  zondag 1 april 2007 @ 23:48:36 #177
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_47911035
quote:
Boeken verbieden helpt niet. Marokkanen laten beter zien dat het boek onzin is door zich goed te gedragen. Maargoed boeken verbieden helpt nooit dan krijgt het een cultstatus en wordt het een zeer gewild object. Mein Kampf schijnt een belachelijk slecht bezoek te zijn (niet alleen qua boodschap maar ook qua stijl) maar veel mensen zijn er nieuwschierig naar omdat het in Nederland niet verkocht mag worden (niet door boekhandels alleen door antiekwinkels geloof ik).
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  zondag 1 april 2007 @ 23:54:15 #178
32679 PsyCha
Krieltje!
pi_47911269
Ik ga hem maar eens kopen!
En natuurlijk ook lezen.
  zondag 1 april 2007 @ 23:59:25 #179
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_47911487
quote:
Het boek moet zeer snel verboden moeten worden vanwege waarheden over Marokkanen
het zaait haat en maakt mensen bewust van geweldplegingen DOOR Marokkanen.
  maandag 2 april 2007 @ 00:01:12 #180
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_47911567
Helaas vertegenwoordigt de M ethnie 50 to 70% van de bajespopulatie, een oneer van formaat, islamonwaardig volkje.
  maandag 2 april 2007 @ 00:03:03 #181
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_47911644
Het EU drama was correcter, west EU dan, maar er is hoop zie de Russen in St petersburg en Mockba
  FOK!fotograaf maandag 2 april 2007 @ 11:46:28 #182
18921 freud
Who's John Galt?
pi_47919956
Wel vervelend om te zien dat elke keer dat er iemand is die een onderbouwd politiek incorrect feit aan de kaak stelt, men zo begint tegen te stribbelen. Waarom mag je pas iets constateren als er ook een oplossing is? KO, dan hier een oplossing: al die betreffende crimineeltjes gewoon terug sturen. Paspoort hebben ze al. Laat ze daar dan maar genieten van de superieure cultuur en opvoeding door 'de buurt'. Maar nee, dat is niet de oplossing die men wil horen. En tja, de westerse cultuur heeft ook zijn voordelen natuurlijk.

Ik ben persoonlijk van mening dat het zinloos is om geld te stoppen in het bestrijden van de gevolgen van de ontsporing. Ik hoop dat dit soort boeken die naar de oorzaak van het probleem kijken, meer licht kunnen werpen op het aanpakken van de problemen op een structurele manier. Want de problemen zijn er, simpel zat. Dat er ook andere groepen zijn die ook problemen veroorzaken, doen in dit topic niet ter zake. 'Ja maar de antillianen doen het ook' is dus geen excuus om deze groep niet aan te pakken.

Nu nog de politieke en maatschappelijke wil om structureel te handelen, en er kunnen echt spijkers met koppen geslagen worden.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_47922447
quote:
Op maandag 2 april 2007 11:46 schreef freud het volgende:
Wel vervelend om te zien dat elke keer dat er iemand is die een onderbouwd politiek incorrect feit aan de kaak stelt, men zo begint tegen te stribbelen. Waarom mag je pas iets constateren als er ook een oplossing is? KO, dan hier een oplossing: al die betreffende crimineeltjes gewoon terug sturen. Paspoort hebben ze al. Laat ze daar dan maar genieten van de superieure cultuur en opvoeding door 'de buurt'. Maar nee, dat is niet de oplossing die men wil horen. En tja, de westerse cultuur heeft ook zijn voordelen natuurlijk.

Ik ben persoonlijk van mening dat het zinloos is om geld te stoppen in het bestrijden van de gevolgen van de ontsporing. Ik hoop dat dit soort boeken die naar de oorzaak van het probleem kijken, meer licht kunnen werpen op het aanpakken van de problemen op een structurele manier. Want de problemen zijn er, simpel zat. Dat er ook andere groepen zijn die ook problemen veroorzaken, doen in dit topic niet ter zake. 'Ja maar de antillianen doen het ook' is dus geen excuus om deze groep niet aan te pakken.

Nu nog de politieke en maatschappelijke wil om structureel te handelen, en er kunnen echt spijkers met koppen geslagen worden.
Je weet inmiddels toch wel dat alleen positive verhalen die de problemen bagetaliseren ''objectief'' kunnen zijn. Dit soort wat negativere verhalen geeft namelijk de noodzaak van het zoeken naar oplossingen aan, en die heeft links helaas maar zelden.
pi_47922601
Welke positieve verhalen. Alles wat ogenschijnlijk positief lijkt, weet men in de rechtse media zo te verdraaien dat het negatief is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_47922783
quote:
Op maandag 2 april 2007 13:06 schreef Mutant01 het volgende:
Welke positieve verhalen. Alles wat ogenschijnlijk positief lijkt, weet men in de rechtse media zo te verdraaien dat het negatief is.
Ach lul niet Er zijn ook zat Marokkanen die wel hun school afmaken, werken en zich als een voorbeeld voor anderen gedragen, dat weet iedereen ook wel.
Klaag alleen niet dat randgroep Marokkanen meer media aandacht krijgen, dat werkt nou eenmaal zo. Willem Holleeder krijgt ook meer negative aandacht dan de gemiddelde Nederlander die zich gewoon aan de wet houd.
Brave burgers zijn nou eenmaal geen nieuws, ongeacht afkomst.

Kap allemaal eens met zielig doen, ga iets leuks met je leven doen en het zal allemaal wel goed komen.
pi_47922920
quote:
Op maandag 2 april 2007 13:06 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ben Frysk.
Mij valt op dat er ook nooit positieve verhalen in de media komen over hoe geweldig de provinsje Fryslân bijdraagt aan de Nederlandse economie.
Ben wel blij met de positieve discriminatie: alle verhalen over hoe anti-Hollands, anti-democratisch en crimineel de Fryske bern zijn worden gelukkig wel angstvallig uit de media geweert.

Dat was sarcastisch: ik bedoel, over wat niet gebeurt kan je geen berichten publiceren.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_47922975
quote:
Op maandag 2 april 2007 13:18 schreef Masterix het volgende:

[..]

Ik ben Frysk.
Mij valt op dat er ook nooit positieve verhalen in de media komen over hoe geweldig de provinsje Fryslân bijdraagt aan de Nederlandse economie.
Ben wel blij met de positieve discriminatie: alle verhalen over hoe anti-Hollands, anti-democratisch en crimineel de Fryske bern zijn worden gelukkig wel angstvallig uit de media geweert.

Dat was sarcastisch: ik bedoel, over wat niet gebeurt kan je geen berichten publiceren.
Wacht even, beweer je nu dat er geen positief nieuws is om te melden.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 2 april 2007 @ 13:32:08 #188
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_47923341
quote:
Op maandag 2 april 2007 13:13 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Ach lul niet Er zijn ook zat Marokkanen die wel hun school afmaken, werken en zich als een voorbeeld voor anderen gedragen, dat weet iedereen ook wel.
Klaag alleen niet dat randgroep Marokkanen meer media aandacht krijgen, dat werkt nou eenmaal zo. Willem Holleeder krijgt ook meer negative aandacht dan de gemiddelde Nederlander die zich gewoon aan de wet houd.
Brave burgers zijn nou eenmaal geen nieuws, ongeacht afkomst.

Kap allemaal eens met zielig doen, ga iets leuks met je leven doen en het zal allemaal wel goed komen.
Het is inderdaad een beetje raar je te vereenzelvigen met 'rellende kutmarokkanen' als je een (Nederlandse) Marokkaan bent die wel een diploma heeft/naar school gaat/ werkt/etc.

Tenminste, ik begrijp dat niet helemaal.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_47923379
quote:
Op maandag 2 april 2007 13:32 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het is inderdaad een beetje raar je te vereenzelvigen met 'rellende kutmarokkanen' als je een (Nederlandse) Marokkaan bent die wel een diploma heeft/naar school gaat/ werkt/etc.

Tenminste, ik begrijp dat niet helemaal.
Denk je dat personen dat zichzelf aanmeten, of dat het hen word aangemeten? Als je denkt dat het 't eerste is, zou je dan ook wellicht een reden kunnen bedenken waarom mensen zoiets zouden doen? Ik zie er namelijk geen enkel belang in.
Allah Al Watan Al Malik
pi_47923836
quote:
Op maandag 2 april 2007 13:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wacht even, beweer je nu dat er geen positief nieuws is om te melden.
Positief nieuws wordt gemeld, als het er is.

Vandaar dat er ook weinig berichten in de media staan over hoe Fryslân de Nederlandse economie opjaagd, net zomin als dat kranten bol staan van berichten over hoe rustgevend het Kralingse bos is.
De economie wordt aangejaagd door de Randstad, rust vind je in Fryslân.
Don't shoot the messenger.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
  maandag 2 april 2007 @ 13:52:15 #191
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_47923983
quote:
Op maandag 2 april 2007 13:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Denk je dat personen dat zichzelf aanmeten, of dat het hen word aangemeten? Als je denkt dat het 't eerste is, zou je dan ook wellicht een reden kunnen bedenken waarom mensen zoiets zouden doen? Ik zie er namelijk geen enkel belang in.
Ik denk beide. Enerzijds een zekere terughoudendheid ten aanzien van Marokkanen.
Anderzijds de rechtschapene Marokkanen die zeggen; 'Zie je wel, 'ze' hebben het wéér op ons gemunt'.
Dat laatse begrijp ik dus niet en dan met name het 'ons'.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  FOK!fotograaf maandag 2 april 2007 @ 14:14:27 #192
18921 freud
Who's John Galt?
pi_47924671
quote:
Op maandag 2 april 2007 13:01 schreef Pony-Lover het volgende:
Je weet inmiddels toch wel dat alleen positive verhalen die de problemen bagetaliseren ''objectief'' kunnen zijn. Dit soort wat negativere verhalen geeft namelijk de noodzaak van het zoeken naar oplossingen aan, en die heeft links helaas maar zelden.
Rechts heeft ook weinig structurele oplossingen hierin. Dat ze er niet zijn, komt door ons gekozen democratische besturingsstelsel, waarin alles onder de noemer 'compromis' wordt verwaterd tot nutteloos.
quote:
Op maandag 2 april 2007 13:18 schreef Masterix het volgende:
Ik ben Frysk.

Friesland negeren we gewoon, die zijn ook niet in de grote steden mensen aan het lastigvallen. Alleen van tijd tot tijd in een festival (arme Siep...) wat halfhartige pogingen.

Er zijn genoeg positieve voorbeelden, maar ik vind het denigrerender om die te laten zien hoor. Wat ik liever zou zien is dat de gemeenschap zelf eens de hand in eigen boezem steekt en dat openlijk durft te doen, met duidelijke stappen. Ze weten waarschijnlijk zelf het beste hoe ze het aan kunnen pakken!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  maandag 2 april 2007 @ 14:16:25 #193
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_47924747
Misschien vinden de Marokkanen in de achterstandswijke het wel best zo, want ze doen inderdaad zelf ook weinig aan de situatie.
  maandag 2 april 2007 @ 14:19:40 #194
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_47924857
quote:
Op zondag 1 april 2007 13:13 schreef Drugshond het volgende:
Toch is de TT van het boek wat tendentieus, het zou een eerlijker zijn geweest als ook andere bevolkingsgroepen in de vergelijking werden meegenomen.
"Probleem jongeren" was een betere context geweeest.
Je kunt idd ook zo een boek schrijven over Antillianen en hun problematiek, gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel, blingblingcultuur, gouden tanden, oorringetjes en het Ulrich van Gobbel syndroom.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_47925488
quote:
Op maandag 2 april 2007 14:19 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Je kunt idd ook zo een boek schrijven over Antillianen en hun problematiek, gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel, blingblingcultuur, gouden tanden, oorringetjes en het Ulrich van Gobbel syndroom.
(al is dat geloof ik een surinamer)

Dat er over Antillianen ook zo'n boek te schijven is, is echter totaal een geldige reden om over Marokkanen geen boek te mogen schrijven.
In dat geval zou je moeten pleiten voor een totaal verbod op het aansnijden van welk probleem dan ook, er zit namelijk altijd wel ergens iemand anders die het ook niet goed doet.
pi_47925682
quote:
Op maandag 2 april 2007 14:14 schreef freud het volgende:

[..]

Rechts heeft ook weinig structurele oplossingen hierin. Dat ze er niet zijn, komt door ons gekozen democratische besturingsstelsel, waarin alles onder de noemer 'compromis' wordt verwaterd tot nutteloos.
Rechts is daar idd ook niet heel sterk in, al is een beroep doen op de eigen verantwoordelijkheid van mensen een prima begin, je kan uiteindelijk alleen zelf iets van je leven maken. Ik vind het benoemen van problemen echter altijd nog sterker dan proberen die problemen onder het tapijt te schijven en het publiek ondertussen te bestoken met zoetsappige verhaaltjes, daar heeft namelijk niemand wat aan, ook de achterstands groepen zelf niet.
pi_47928512
Wat heeft het benoemen van problemen hiermee te maken? Het benoemen van problemen doe je niet door een boek te schrijven die gericht is op sensatie. Daarnaast zijn deze problemen inmiddels 5 miljard keer benoemd. Wanneer komen deze rechtse rukkers, die hun eigen fame te danken hebben aan deze kut-marokkanen, met oplossingen? Volgens mij willen ze helemaal geen oplossingen, zonder kut-marokkanen valt er namelijk weinig fame te halen.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 2 april 2007 @ 16:15:40 #198
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_47928903
The hurting never stops.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 2 april 2007 @ 16:16:31 #199
117098 Hathor
Effe niet
pi_47928943
quote:
Op maandag 2 april 2007 16:06 schreef Mutant01 het volgende:
Wat heeft het benoemen van problemen hiermee te maken? Het benoemen van problemen doe je niet door een boek te schrijven die gericht is op sensatie. Daarnaast zijn deze problemen inmiddels 5 miljard keer benoemd. Wanneer komen deze rechtse rukkers, die hun eigen fame te danken hebben aan deze kut-marokkanen, met oplossingen? Volgens mij willen ze helemaal geen oplossingen, zonder kut-marokkanen valt er namelijk weinig fame te halen.
Tsja, daar klemt het hem nou net een beetje, als er al iemand opstaat met een oplossing, word ie gelijk als racist bestempelt, en het lijkt wel of dat een enge ziekte is, want niemand, behalve onze geblondeerde dorpsgek, schijnt daarmee besmet te willen worden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 2 april 2007 @ 16:20:40 #200
167723 sanni
Acima de seu
pi_47929086
Ik zie het als volgt:

De overlastgevende Marokkaantjes zijn de grootste ziekte van de Nederlandse samenleving. Niet de Antillianen,Nigerianen of welke andere bevolkingsgroep zorgt voor zoveel irritatie in Nederland bij ook
andere minderheden. Ik vind het een uitstekend boek dat evenwichtig is geschreven en goed onderbouwd. In Nederland hebben wij altijd immigranten gehad en daar is niet alijd fijntjes mee omgesprongen. Vanaf de jaren 60 tot nu, er zijn altijd immigranten geweest. Herrie met de Turken in de jaren 70,de molukkers etc etc... ze waren er,maar nog niet op zo een grote schaal jaar in jaar uit met Marokkanen. Let wel, het is een bepaalde groep die de overlast veroorzaakt maar daar waar in andere bevolkingsgroepen onderling ingegrepen wordt,is dat bij de Marokkanen vaak niet sow. Daar is het meer " we zijn mocro's onder elkaar dus indekken en " tegen de rest van Nederland opstaan. Vooral het constante " anders willen" wekt grote irritatie bij de meerderheid van de Nederlandse bevolking terwijl andere allochtone bevolkingsgroepen moeite doen om in te passen. Bij Marokkanen is het meer " wij zijn berber mocro's, dus wij eisen..." houding die gewoon uitgespuugd wordt. Geloof? Nou het wordt inderdaad te pas en te onpas gebruikt om zichzelf in te kunnen dekken en die argeloze nederlanders die geeft hun maar de zin in de hoop dat het probleem weggaat want 1 ding hebben dit soort bevolkingsgroepen allang door: Nederlanders zijn softies en mooi weer praters die liever zichzelf opgeven dan ervoor te staan/vechten zoals in dit soort culturen vaak een gewoonte is als men ergens in geloofd of een standpunt wil maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')