abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47880959
quote:
Op zondag 1 april 2007 01:33 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Heb je nou echt zo'n enorm bord voor je kop Meki?

Er zijn gewoon belachelijk veel Marokkaanse jongeren waar het waardeloos mee gaat in Nederland. Je zou je daar zorgen om moeten maken in plaats van dat je roept dat het allemaal leugens zijn.

Boeken willen verbieden omdat ze een onderwerp bespreken dat jij liever onder het tapijt schuift is bovendien een teken van een beperkte geest een een totaal gebrek aan tollerantie.

(en ga niet niet weer roepen dat men in Nederland alle Marokkanen kut vind en discrimineert, want dat is gewoonweg niet waar.

Het is absoluut waar.
Nergens wordt er gezeikt over extreem rechtse jongeren en Wilders aanhangers
totaal 1 Miljoen man.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_47880960
quote:
Op zondag 1 april 2007 01:29 schreef Meki het volgende:
Dan mag ik dus een boek schrijven dat Joden allemaal moordenaars zijn.
dat ze allemaal ontsporen en dat ze allemaal talmoed volgen.

ik noem honderdduizenden joden en haal geen bron bij.

dat gebeurt nu maar dan met Marokkanen.
Nee, dat mag niet. Omdat dat (uitgaande van de Nederlandse situatie) idd niets dan leugens zou bevatten, we hebben er om te beginnen niet eens genoeg joden voor.
pi_47880981
quote:
Op zondag 1 april 2007 01:35 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Nee, dat mag niet. Omdat dat (uitgaande van de Nederlandse situatie) idd niets dan leugens zou bevatten, we hebben er om te beginnen niet eens genoeg joden voor.

Nee ik breng die boek uit en gebruik leugens net als deze wijf
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_47881005
quote:
Op zondag 1 april 2007 01:35 schreef Meki het volgende:

[..]

Het is absoluut waar.
totaal 1 Miljoen man.
Lees eens een krant of zet je TV aan.

Zat negatief nieuws over Wilders en extreem rechts te vinden Meki (en terecht trouwens)
pi_47881024
Meki, ga je winkel eens opruimen
pi_47881062
quote:
Op zondag 1 april 2007 01:31 schreef Meki het volgende:

[..]

we moeten juist op de persoon spelen omdat zij diegene is die haat zaait en leugens verspreidt onder de bevolking
Wat een beperkt figuur ben je ook Meki
  zondag 1 april 2007 @ 01:40:22 #107
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_47881103
quote:
Op zondag 1 april 2007 01:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Kom op zeg, dat is ontiegelijk relevant. De achtergrond en opvattingen van deze filosofe zijn van groot belang. Het maakt toch nogal wat uit of Marcel van Dam of Frits Bolkesteijn een boek schrijft?
Doe wat je niet laten kan
Wat zegt dat volgens jou over de beweringen zoals ze in het boek staan?
Wat is jouw mening over de 'vier mythen van het Marokkanenprobleem'?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_47881116
quote:
Op zondag 1 april 2007 01:34 schreef Meki het volgende:

[..]

tienduizenden Marokkanen ontsporen.

er zijn ruim 30 a 40.000 Marokkaanse jongeren in totaal in Nederland en die zijn allemaal ontspoort volgens deze liegende wijf
ehm ken jij ze allemaal?
Zij wel!!!!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_47881118
quote:

[..]

Nee ik breng die boek uit en gebruik leugens net als deze wijf
Je doet je best maar,

Jouw Jodenhaat zit echt diep volgens mij bel de jongens van Stormfront eens, je zou het waarschijlijk prima met ze kunnen vinden.
pi_47883090
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 13:05 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Ja, en daarom zeg ik: Dit stuk had ook maar zo op nederlandse criminelen, antiliaanse criminelen en elke andere crimineel van toepassing kunnen zijn!!!
Is dat niet het punt ? waarom zou je juist bij marokkanen allerlei andere redenen (Marokkaanse criminele jongens worden in de armen gedreven van de misdaad omdat zij gediscrimineerd worden op de Nederlandse arbeidsmarkt) er bij gaan bedenken waarom ze crimineel zijn ....
Soccer , spice and everything nice
stop overpopulation!
pi_47883303
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 12:50 schreef Pizzakoppo het volgende:
Kutboek!
Precies
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
  zondag 1 april 2007 @ 09:14:14 #112
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47884135
ik heb het boek gister gekocht. ik ga zelf wel kijken wat ze schrijft.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_47884557
quote:
Op zondag 1 april 2007 01:29 schreef SCH het volgende:
Tja, als je zo over het gezin denkt
Hoe denkt ze daar over en wat is er mis mee?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_47884930
goed, wie de islamitische wereld wil begrijpen moet dus dit boek aanschaffen?
pi_47885165
quote:
Op zondag 1 april 2007 10:22 schreef Godslasteraar het volgende:
Mekistan
Bestond dat maar, dan konden we de oorlog eraan verklaren
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_47885264
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 12:50 schreef Pizzakoppo het volgende:
Kutboek!
Als je zou gewoon zegt dat het onderwerp je niet aanstaat omdat je zèlf tot die groep behoort, ben je een flinke vent. Je hebt dat hele boek gewoon niet gelezen!!!
pi_47885310
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 21:58 schreef jaoka het volgende:

[..]

Het is een boek, geen film
[..]

Maar beetje triest als mensen gaan schrijven over het wel en wee van een bepaalde groep waarmee ze niet eens zouden kunnen converseren.
Coverseren? Met dat tuig? Hahaha! Gek!
pi_47885341
quote:
Op zondag 1 april 2007 01:34 schreef Meki het volgende:

[..]

tienduizenden Marokkanen ontsporen.

er zijn ruim 30 a 40.000 Marokkaanse jongeren in totaal in Nederland en die zijn allemaal ontspoort volgens deze liegende wijf
Deze wijf is niet liegent. Deze wijf weet waarover deze wijf praad! (Ik probeer een beetje Meki's te spreken )
pi_47885353
quote:
Op zondag 1 april 2007 10:20 schreef Godslasteraar het volgende:
goed, wie de islamitische wereld wil begrijpen moet dus dit boek aanschaffen?
Ik schaf 't wèl aan, alleen maar om nóg meer onbegrip voor deze criminelen bij mezelf te kweken.
pi_47885683
quote:
Op zondag 1 april 2007 10:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Bestond dat maar, dan konden we de oorlog eraan verklaren
wat ik eigenlijk verwacht;

Fleur Jurgens is extreem rechts
Fleur Jurgens polariseert
Fleur Jurgens discrimineert
Fleur Jurgens is islamofoob
Fleur Jurgens praat peop

ergo, Fleur Jurgens heeft politiebescherming nodig

waarna zij die in feite de noodzakelijkheid van politiebescherming veroorzaken beginnen te zeiken over de kosten ván die beveiliging.

En de reactie op de feitelijke inhoud:

pi_47888471
quote:
Op zondag 1 april 2007 09:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Hoe denkt ze daar over en wat is er mis mee?
Lees de HP DeTijd van deze week.
pi_47888582
quote:
Op zondag 1 april 2007 12:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Lees de HP DeTijd van deze week.
Wat vindt jij dat er mis is met haar opvattingen over het gezin dan?
En wat heeft dat te maken met het gezeik met Marokkanen? Gevalletje shoot the messenger?
pi_47888914
Dat is inderdaad wel frappant, vooral omdat Marokkanen niet de grootste groep allochtonen vormen. Dat zijn namelijk de Turken. bron

Interessant is ook dat het in principe mogelijk is om die Marokkanen het land uit te sturen, omdat de meeste tot in de derde generatie een dubbel paspoort hebben. Een kind met twee Marokkaanse ouders is namelijk automatisch zelf ook een Marokkaan. bron
pi_47889064
quote:
Op zondag 1 april 2007 10:42 schreef progrock het volgende:

[..]

Coverseren? Met dat tuig? Hahaha! Gek!
Maar er wel een boek over schrijven? Hahaha! Gek!
pi_47889141
quote:
Op zondag 1 april 2007 13:00 schreef SCH het volgende:

[..]

MOeten we dan meegaan met rechts en doen alsof het de nieuwe joden zijn?

Volgens mij ontkent vrijwel niemand de problemen hoor.
Nee, want dat doet rechts ook niet.

Het is gewoon nogal opvallend dat jij tot de groep linkse Nederlanders behoord die bij nieuws dat ze niet welgevallig is altijd zal proberen de boodschapper onderuit te halen, een beetje goedkoop naar mijn idee.
Mocht je inhoudelijk iets tegen dat boek in te brengen hebben dan horen we het hier graag.
pi_47889219
quote:
Op zondag 1 april 2007 13:07 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Nee, want dat doet rechts ook niet.

Het is gewoon nogal opvallend dat jij tot de groep linkse Nederlanders behoord die bij nieuws dat ze niet welgevallig is altijd zal proberen de boodschapper onderuit te halen, een beetje goedkoop naar mijn idee.
Mocht je inhoudelijk iets tegen dat boek in te brengen hebben dan horen we het hier graag.
Ja tuurlijk joh. Dat doet rechts niet als het om de zogenaamde linkse media gaat
pi_47889349
quote:
Op zondag 1 april 2007 13:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja tuurlijk joh. Dat doet rechts niet als het om de zogenaamde linkse media gaat
Ga eens op de vraag in ipv een flauwe uitvlucht te zoeken

Je komt op dit monent namelijk niet verder dat roepen dat de schijfster conservatief is en dus dat boek niet zou kunnen schrijven.

..en ja rechts doet dat ook, en dat is ook ontzettend kinderachtig.
pi_47889372
quote:
Op zondag 1 april 2007 13:12 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Ga eens op de vraag in ipv een flauwe uitvlucht te zoeken
..en ja rechts doet dat ook, en dat is ook ontzettend kinderachtig.
Het is geen uitvlucht, ik heb al gezegd wat ik van het boek vind. Heb jij het gelezen?
  zondag 1 april 2007 @ 13:13:42 #130
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_47889378
Toch is de TT van het boek wat tendentieus, het zou een eerlijker zijn geweest als ook andere bevolkingsgroepen in de vergelijking werden meegenomen.
"Probleem jongeren" was een betere context geweeest.
  zondag 1 april 2007 @ 13:15:58 #131
80268 kLowJow
That's Gay
pi_47889434
quote:
Op zondag 1 april 2007 12:54 schreef R181 het volgende:
Waarom word er dan vaak geklaagd over marokkanen, en nauwelijks over Indo's, Turken, Suri's, en negers?
Het is lastig gevoelens van onvrede evenredig over de genoemde groepen te verdelen of afhankelijk van het onderwerp ten aanzien van de juiste groepen te uiten. Makkelijker is het er zo nu en dan één groep uit te lichten en je hier collectief op te richten.
pi_47889483
quote:
Op zondag 1 april 2007 13:13 schreef Drugshond het volgende:
Toch is de TT van het boek wat tendentieus, het zou een eerlijker zijn geweest als ook andere bevolkingsgroepen in de vergelijking werden meegenomen.
Titels van boeken zijn vaak tendentieus, misschien flauw maar dan verkopen ze wat beter, dat vindt de uitgever leuk.

Er zijn trouwens zat onderzoeken gedaan waar ook andere groepen (probleem) jongeren in aanbod komen. (Er is vorgige week ook het een en ander verschenen dat het probleem van de Lonsdale-jongeren bespreek.) Feit blijft dat Marokkaanse jongens tussen de 15 en de 30 het veel slechter doen dan andere groepen. Daardoor is een onderzoek als dit prima te rechtvaardigen.
  zondag 1 april 2007 @ 13:19:24 #133
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47889516
quote:
Op zondag 1 april 2007 01:27 schreef SCH het volgende:
[afbeelding]

Jarenlang is zij miskend, ‘bevrijd’ of belachelijk gemaakt. Vanwege haar starre plichtsgevoel en frêle onderdanigheid. Maar volgens Fleur Jurgens is de burgertrut de hoedster van goede zeden en daarmee het cement van een welvarende samenleving. Een pleidooi voor het klassieke gezin.
Van dit soort plaatjes word ik overigens ook doodsbang.
pi_47889564
quote:
Op zondag 1 april 2007 13:15 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Het is lastig gevoelens van onvrede evenredig over de genoemde groepen te verdelen of afhankelijk van het onderwerp ten aanzien van de juiste groepen te uiten. Makkelijker is het er zo nu en dan één groep uit te lichten en je hier collectief op te richten.
Er is in het verleden ook zat onderzoek naar de problemen van die groepen gedaan, echter blijkt steeds dat die het heel aardig en steeds beter doen. Tussen jongeren met een Surinaamse achtergrond en blanke Nederlanders is bv al nauwelijks meer verschil te zien waar het gaat om studie en werk prestaties.
pi_47889608
Heb je het boek gelezen Pony_-Lover?

Het is helemaal geen onderzoek hoor.
  zondag 1 april 2007 @ 13:23:59 #136
80268 kLowJow
That's Gay
pi_47889618
quote:
Op zondag 1 april 2007 13:21 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Er is in het verleden ook zat onderzoek naar de problemen van die groepen gedaan, echter blijkt steeds dat die het heel aardig en steeds beter doen. Tussen jongeren met een Surinaamse achtergrond en blanke Nederlanders is bv al nauwelijks meer verschil te zien waar het gaat om studie en werk prestaties.
Ja, je noemt nu één specifieke groep m.b.t. één specifiek onderwerp. Wat wil je hiermee t.a.v. mijn post zeggen?
pi_47889672
Het is een beetje alsof je Hugo Borst een boek over Ajax laat schrijven natuurlijk
pi_47889741
quote:
Op zondag 1 april 2007 13:23 schreef SCH het volgende:
Heb je het boek gelezen Pony_-Lover?

Het is helemaal geen onderzoek hoor.
Het is gebaseerd op vrij toegankelijke gegevens over die groep, die idd niet door de schrijfster zelf verzameld zijn. Dat zou zowel een voordeel als een nadeel voor de betrouwbaarheid van het verhaal kunnen zijn.

Nee ik heb het nog niet gelezen maar ik zal het komende week eens aanschaffen, had jij het eigenlijk wel al gelezen.
pi_47889858
quote:
Op zondag 1 april 2007 13:23 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ja, je noemt nu één specifieke groep m.b.t. één specifiek onderwerp. Wat wil je hiermee t.a.v. mijn post zeggen?
Ik geef aan dat ik het grotendeels eens ben met jouw vorige post. Met als aanvulling dat er voldoende gegevens beschikbaar zijn over verschillende groepen om een objective vergelijking te maken.
Dat in een verhaal/boek/onderzoek willen doen is zinloos omdat dat meestal niet verder komt dat een hardstikke leuk politiekcorrect verhaaltje waar mensen als SCH van zullen smullen maar wat inhoudelijk waardeloos is.
Verschillen onderkennen lijkt mijn een voorwaarde om problemen aan te kunnen pakken, of dat nou lullig is voor bepaalde groepen mensen of niet.
pi_47889865
quote:
Op zondag 1 april 2007 13:29 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Het is gebaseerd op vrij toegankelijke gegevens over die groep, die idd niet door de schrijfster zelf verzameld zijn. Dat zou zowel een voordeel als een nadeel voor de betrouwbaarheid van het verhaal kunnen zijn.

Nee ik heb het nog niet gelezen maar ik zal het komende week eens aanschaffen, had jij het eigenlijk wel al gelezen.
Ja, dat schreef ik al eerder in dit topic.

Het is een pamflet, best interessant hoor. Maar niet meer dan een pamflet. Het lijkt erop dat de titel eerst is verzonnen en vervolgens nog vrij veel moeite is gedaan om dat te onderbouwen. Dat lukt ook niet helemaal omdat heel veel deskundigen de conclusies die de schrijfster graag wil horen, helemaal niet onderbouwen. Het is een aardig neo-con pamflet maar journalistiek en wetenschappelijk is het nauwelijks interessant.
  zondag 1 april 2007 @ 13:34:19 #141
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_47889870
quote:

[..]

Het is absoluut waar.
totaal 1 Miljoen man.
Houd toch je mond, achterlijke idioot.

Het is geen misdaad om extreem-rechts te zjn en/of Wilders aanhanger te zijn.

Oude omaatjes beroven en overvallen plegen WEL.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_47889921
quote:
Op zondag 1 april 2007 13:33 schreef Pony-Lover het volgende:
Verschillen onderkennen lijkt mijn een voorwaarde om problemen aan te kunnen pakken, of dat nou lullig is voor bepaalde groepen mensen of niet.
Verschillen tussen mensen inderdaad. Maar tussen groepen mensen als generalisatie.

Ik ben daar trouwens helemaal niet tegen hoor omdat in kaart te brengen. Ik ben erg verontrust over de problemen bij jonge Marokkanen. Ik zeg alleen dat dit boek niet zo interessant is en dat woordje drama vind ik kwalijk.
  zondag 1 april 2007 @ 13:36:10 #143
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_47889924
quote:
Op zondag 1 april 2007 13:13 schreef Drugshond het volgende:
Ja, laten we vooral politiek correct blijven in plaats van het beestje bij de naam te doen.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_47889984
quote:
Op zondag 1 april 2007 13:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, dat schreef ik al eerder in dit topic.

Het is een pamflet, best interessant hoor. Maar niet meer dan een pamflet. Het lijkt erop dat de titel eerst is verzonnen en vervolgens nog vrij veel moeite is gedaan om dat te onderbouwen. Dat lukt ook niet helemaal omdat heel veel deskundigen de conclusies die de schrijfster graag wil horen, helemaal niet onderbouwen. Het is een aardig neo-con pamflet maar journalistiek en wetenschappelijk is het nauwelijks interessant.
Goh

Ik vermoed dat het eigenlijk vooral open deuren intrapt, roepen dat er eigenlijk niks aan de hand is kan niemand meer.
Verder zal het idd wel een lekker verhaaltje zijn dat prima verkoopt in het huidige klimaat. (Titels worden in dit genre trouwens meestal vaak niet door de schrijver zelf (en achteraf) verzonnen).
  zondag 1 april 2007 @ 13:41:24 #145
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_47890073
Ik blijf het frappant vinden dat zo'n hoog percentage van de Marokkaanse jongens geen diploma behaalt en dat ze dan gaan klagen over racisme omdat ze geen baan kunnen vinden...
pi_47890202
quote:
Op zondag 1 april 2007 13:38 schreef Pony-Lover het volgende:
(Titels worden in dit genre trouwens meestal vaak niet door de schrijver zelf (en achteraf) verzonnen).
In dit geval is het helemaal het dingen van Jurgens hoor.

Waarom wil je maar niet zien dat dit gewoon een rechts pamfletje in de beste traditie van HP/DeTijd is?

Lees liever het boek van Margalith Kleijwegt - dat is veel onthullender en gaat veel verder en zij komt wel bij de mensen thuis.
pi_47890390
quote:
Op zondag 1 april 2007 13:45 schreef SCH het volgende:

[..]

In dit geval is het helemaal het dingen van Jurgens hoor.

Waarom wil je maar niet zien dat dit gewoon een rechts pamfletje in de beste traditie van HP/DeTijd is?
Lees liever het boek van Margalith Kleijwegt - dat is veel onthullender en gaat veel verder en zij komt wel bij de mensen thuis.
Misschien vind ik het wel best dat het een rechtspamfletje is , roepen dat het daardoor volstrekt waardeloos zou zijn is naar mijn idee overdreven. Alles is uiteindelijk politiek, ook de verhalen waar jij mee kan komen aanzetten, alleen passen die dan wat beter bij jou ideeen en zal je ze dus eerder als objectief beoordelen. ... maar goed ik zal het eens even gaan lezen, best kans dat ik het achteraf wel met je eens ben.

En ik kom ook wel eens bij maokkanen thuis dus dat geloof ik verder ook wel.
pi_47892131
quote:
Op zondag 1 april 2007 13:15 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Klopt, je kan je best op een groep richten. Vind het alleen nogal dat de schrijver alleen onderzoek naar hulpverleners heeft gedaan, dan ga je je toch die groep zelf onderzoeken, zit je ook niet met de filtering van tussenpersonen.
  zondag 1 april 2007 @ 14:53:40 #149
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_47892311
quote:
Op zondag 1 april 2007 13:51 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Misschien vind ik het wel best dat het een rechtspamfletje is , roepen dat het daardoor volstrekt waardeloos zou zijn is naar mijn idee overdreven. Alles is uiteindelijk politiek, ook de verhalen waar jij mee kan komen aanzetten, alleen passen die dan wat beter bij jou ideeen en zal je ze dus eerder als objectief beoordelen.
Het klinkt inderdaad als 'Oh, een "rechts" boek, dan zl het wel onzin zijn, want het is niet geschreven vanuit mijn (linkse) politieke visie.
pi_47895772
Het probleem is het praten over Marokkanen in plaats van met Marokkanen.
In dit boek zou niet één Marokkaan ondervraagt zijn, wat is dat dan voor boute kut zooi als het het "Marokkanen drama" heet?
Zelfde geld voor velen hier die denken dat ze alles weten, volgens mij zitten de meeste van jullie op overwegend witte scholen (of hebben daar op gezeten, of hebben op school gezeten toen er nauwelijks allochtonen waren) waar net 1 op de 10 leerlingen allochtoon is, dan weet je geen ene reet en heb je eigenlijk niet het recht om er over te praten.
Ik heb op scholen gezeten in Amsterdam West waar 10 op de 20 leerlingen Marokkaans waren. (de rest verdeeld over Turken, Surinamers, en misschien één Nederlander)

Kijk, dan kan je pas praten over het onderwerp, niet als zoals dat Fleur wijf de Marokkaan die je het beste kent de jongen is die gisteren je pizza heeft bezorgd ofzo.
Als ze in Amsterdam West weken/maanden lang in klassen had gezeten, met jongeren mee was gegaan na school, etc, dan pas zou ze respect verdienen.

Nu is het gewoon een bout boek met een bias.
There was
a HOLE
here.
It's gone now.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')