abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47825541
quote:
'Joker' gemeentehuis uitgezet

Robert Coleman - alias FOK!-user Oversight, alias De Joker - zit voorlopig nog steeds zonder identiteitskaart. Afgelopen maand meldde hij zich volgens een woordvoerder van de gemeente Hellevoetsluis bij de afdeling burgerzaken om een nieuw ID-bewijs aan te vragen. Daarbij zou Coleman een serie pasfoto's hebben overlegd waarop hij ''wederom was afgebeeld als Joker of iets dergelijks.''

De gemeente Hellevoetsluis voelde er niets voor om weer een Joker-achtige ID-kaart uit te geven. ''Komt hij met normale foto's, dan is er niks aan de hand en krijgt hij zijn bewijs'', aldus de woordvoerder.

Coleman zorgde volgens de gemeente ook voor overlast op het gemeenthuis. Hij weigerde weg te gaan voordat hij in ieder geval de kans had gehad zijn aanvraag voor een nieuwe pas in te dienen. Uiteindelijk werd de politie gebeld die Coleman uit het gemeentehuis verwijderde.

De 35-jarige Coleman, die zijn ID-kaart moest inleveren nadat hij met zijn pas op kosten van FOK! probleemloos een vliegreisje naar Londen had gemaakt, hoopt ondanks alles nog steeds op een goede afloop. ''Het recht zal zegevieren.''
Bron: FOK

Ik vind dit echt te absurd voor woorden. Omdat Coleman geen aanhanger is van een gevestigd geloof als het christendom of de islam of een ander gevestigd geloof, wordt hij niet serieus genomen cq zelfs het gemeentehuis uitgezet. Alleen maar omdat hij geen gevestigd geloof aanhangt!

Dit is discriminatie van de puurste vorm cq in strijd met de scheiding tussen kerk en staat. De overheid hoort niet over geloven te oordelen namelijk. Maar dat doen ze in dit geval wel.

Ze zeggen letterlijk "wederom was afgebeeld als Joker of iets dergelijks".
Oh, dus iemand met een hoofddoekje mogen we voortaan ook uitmaken voor "afgebeeld als een raar Arabisch sprookjesfiguur of iets dergelijks"? "Kom maar terug met een keppeltje, want het jodendom nemen wij wel serieus."
  † In Memoriam † vrijdag 30 maart 2007 @ 12:16:39 #2
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47825593
Je hebt een punt, maar die Oversight is ook een mongool eerste klas.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 12:17:02 #3
121890 M42
I Love Techno!
pi_47825608
Goed dat dit eens aan de kaak gesteld wordt. Het is belachelijk dat zolang jij geen moslim bent jij ook op dit soort zaken wordt benadeeld, een aparte behandeling mag genieten en dus gewoon gediscrimineerd wordt!

Dit geldt zowel voor autochtonen als allochtonen in Nederland die geen moslim zijn.
De wijzen maken spreuken en de dwazen herhalen ze
pi_47825669
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:16 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Dus toch een groep waar hij thuishoort en waardoor hij een reden moet hebben om wel zijn pas te krijgen.
En als ik om mij heen kijk zie ik dat die groep in de meerderheid is.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_47825674
de overheid heeft het beste met u voor
pi_47825676
Hij moet naar de rechter gaan. Maar zoals aahikwordgek al zegt is die oversight wel een triest figuur.

[ Bericht 4% gewijzigd door ub40_bboy op 30-03-2007 12:24:40 ]
lollig
  vrijdag 30 maart 2007 @ 12:19:35 #7
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_47825677
Joden komen er ook met hun bakkebaarden en keppeltjes op de foto. Geldt eveneens voor de joodse vrouwen met hun pruiken.
Schijt aan iedereen
pi_47825707
dit mag dan weer wel, uiteraard:

ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
pi_47825735
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:20 schreef Mr.Spock het volgende:

[afbeelding]
En dat blijft belachelijk. Er is geen enkel verschil tussen links of rechts.

Tenzij de NLe staat allah heeft gesproken of zo
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_47825739
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:19 schreef Deadre het volgende:
Joden komen er ook met hun bakkebaarden en keppeltjes op de foto. Geldt eveneens voor de joodse vrouwen met hun pruiken.
  † In Memoriam † vrijdag 30 maart 2007 @ 12:24:09 #11
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47825798
quote:

[afbeelding]
Op grond van levensbeschouwing zou dus wel mogen.
Het is echt een trieste spagaat van de overheid. Puntje voor Oversight.
  † In Memoriam † vrijdag 30 maart 2007 @ 12:25:06 #12
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47825835
quote:

[afbeelding]
Dat zijn trouwens dezelfde personen, ik zie verschillen.
Identificatie op uiterlijk is sowieso achterhaald.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 12:25:17 #13
121890 M42
I Love Techno!
pi_47825839
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:19 schreef Deadre het volgende:
Hou nou toch eens op over jouw Jodenhaat... wij hebben nauwelijks Joden in NL en zeker niet die zo op de foto gaan zoals jij beweert
pi_47825853
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:25 schreef M42 het volgende:

[..]

Hou nou toch eens op over jouw Jodenhaat... wij hebben nauwelijks Joden in NL en zeker niet die zo op de foto gaan zoals jij beweert
Er zijn wel veel Joden maar die zien er niet meer zo uit.
lollig
  vrijdag 30 maart 2007 @ 12:28:19 #15
71513 _Liquid_
Pimp maintenance
pi_47825929
:r Patty Brard :r
pi_47825930
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:25 schreef M42 het volgende:

[..]

Ik dacht dat het een grapje van hem was omdat hij het had over het keppeltje dat op de foto wordt gezet
  † In Memoriam † vrijdag 30 maart 2007 @ 12:28:58 #17
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47825948
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

En dat blijft belachelijk. Er is geen enkel verschil tussen links of rechts.

Tenzij de NLe staat allah heeft gesproken of zo
Hoe toon je inderdaad aan dat de godsdienst zich ertegen verzet? Wat een slappe overheid is het toch tegenwoordig. Echte kneuzen die overal in achter lopen. Altijd maar adhoc ideetjes die later totaal onzinnig blijken te zijn. Eén grote mislukking dat overheidsapparaat.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 12:35:43 #18
121890 M42
I Love Techno!
pi_47826151
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:28 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ik dacht dat het een grapje van hem was omdat hij het had over het keppeltje dat op de foto wordt gezet
Nee, Deadre reageert altijd op de frontpage ook altijd anti-joods, dus zijn afkomst is mij ook gelijk duidelijk en dan snap ik dus ook waarom hij een haat koestert tegen Joden.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 12:37:06 #19
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_47826195
Klopt. Er bestaat dan ook geen "vrijheid van godsdienst" in dit land, er bestaat een "bescherming van bepaalde gelovigen ten koste van alles"
censuur :O
pi_47826216
Ik geloof ook wel eens andere dingen.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
pi_47826361
De foto op je paspoort representateerd hoe je er in het dagelijks leven uitziet. Een moslima zal niet alleen voor de foto een hoofddoekje opdoen, maar deze zoveel mogelijk dragen. Ik weet het niet zeker, maar iets zegt me dat mr Coleman in het dagelijks leven niet geschminkt door het leven gaat. Ik vind dat de regels gewoon vervangen moeten worden met deze:

'Met de foto moet in een oogopslag duidelijk zijn dat de drager van het document dezelfde persoon is als de foto op het document.'

Niet moeilijk doen met al die onzinregeltjes. Mijn levensovertuiging schrijft me voor dat ik zoveel mogelijk lachend door het leven moet. Dikke pech als ik wil lachen op de foto voor een nieuw paspoort.
pi_47826464
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:35 schreef M42 het volgende:

[..]

Nee, Deadre reageert altijd op de frontpage ook altijd anti-joods, dus zijn afkomst is mij ook gelijk duidelijk en dan snap ik dus ook waarom hij een haat koestert tegen Joden.
Hij kan van alles zijn (tussen de haakjes een karakteristiek voorbeeld), een anti-semitische: -katholiek (Dries van Agt), links-extremist (Anja Meulenbelt), evangelist (Jenny Goeree), Islamist (Tariq Ramadan), dwangneurist (Gretta Duisenberg) of rechts-extremist (Kusters). Maar er zijn vast nog wel meer voorbeelden te noemen.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 12:46:49 #23
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_47826527
Och die regeltjes ja... zulks een overdreven gedoe Zo heb ik laatst 2 keer pasfoto's kunnen maken omdat de eerste serie niet goed was... terwijl die volgens de fotograaf wel goed zou moeten zijn...

Maar in ieder geval: iedere gek weet dat Coleman het erom doet; en daarom wordt ie geweigerd. Terecht overigens
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_47826567
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:42 schreef zuchtje het volgende:
De foto op je paspoort representateerd hoe je er in het dagelijks leven uitziet. Een moslima zal niet alleen voor de foto een hoofddoekje opdoen, maar deze zoveel mogelijk dragen.
En anderen hebben weer altijd een petje op
pi_47826688
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:14 schreef pberends het volgende:

[..]

Bron: FOK

Ik vind dit echt te absurd voor woorden.
Inderdaad, het moet maar ns afgelopen zijn met die Oversight. Het is lang geleden leuk geweest, maar nu weer over tot de orde van de dag.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 12:54:19 #26
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_47826784
Wat een kneus. Als grap is het voor een dag maar nu mag het wel ophouden. Het bleek ook dat hij in het normale leven niet die smink ophad, dus er is wel een basis om dat paspoort in te houden.
pi_47826993
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:16 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ook eerste klas mongolen mogen niet gediscrimineerd worden volgens de wet.
pi_47827252
Pleur toch op man , die gast had allang ze baan bij de overheid kwijt moeten zijn.

Staan ze waarschijnlijk nog sterk ook in de rechtszaal met die domme akties van hem .

Dit is iemand die het koningshuis en/of ministers moet beschermen , staat lekker dan als een mongool tegen het systeem lopen schoppen.
pi_47827481
De overheid heeft wel een punt in deze specifieke zaak. Het staat denk ik inmiddels wel vast dat de persoon in kwestie niet vanwege zijn geloof dagelijks zo door het leven gaat als op de foto.

Blijft echter wel overeind staan dat mensen in principe wél als clown op de foto zouden moeten kunnen, want het is natuurlijk niet aan de overheid om voor mij te gaan bepalen of mijn geloof een valide geloof is.

Maar wat mij betreft wordt de uitzondering voor gelovigen in het geheel geschrapt. Als het voor identificeerbaarheid noodzakelijk is, dat iemand's pasfoto aan bepaalde regels voldoet, moeten die regels gewoon gevolgd worden. Hoogstens een uitzondering maken op controleerbare medische gronden.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:25:11 #30
42466 EdPowers
Professional Pervert
pi_47827826
sorry hoor, een keer is leuk, nog een keer proberen betekent toch net iets teveel van je 15 minutes of fame te hebben genoten

Ik kan me goed voorstellen dat ze bij het gemeentehuis niet weer dezelfde fout willen maken en publiekelijk voor debielen willen worden uitgemaakt.

Daarnaast is het nu onmogelijk om iemand nog te laten geloven dat je een bepaald type geloof aanhangt, want iedereen weet nu dat het gekozen uiterlijk niets met welk geloof dan ook te maken heeft.
pi_47831461
Vind dat je hoofd best bedekt mag zijn, zolang je gezicht dat maar niet is.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 16:55:48 #32
121890 M42
I Love Techno!
pi_47835753
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 14:57 schreef jaoka het volgende:
Vind dat je hoofd best bedekt mag zijn, zolang je gezicht dat maar niet is.
Ik ben het daar niet mee eens en waarom:

Veel gezichtherkenningssoftware herkend bepaalde aspecten van het gezicht, maar ook de nieuwere software kan mensen van opzij herkennen. Zodra hoofddeksels, hoofddoeken, burka's etc toegestaan zijn, dat werkt de software niet. Ook voor opsporingsambtenaren maakt het het veel lastiger wanneer je iemand zijn gezicht niet in zijn totaal kan zien.

Niemand hoort dus gemaskeerd op een foto! wat jouw afkomst, sexe, kleur, geloof, overtuiging etc allemaal is. Anders ga ik volgende keer als Calimero op de foto
pi_47836587
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 16:55 schreef M42 het volgende:

[..]

Ik ben het daar niet mee eens en waarom:

Veel gezichtherkenningssoftware herkend bepaalde aspecten van het gezicht, maar ook de nieuwere software kan mensen van opzij herkennen. Zodra hoofddeksels, hoofddoeken, burka's etc toegestaan zijn, dat werkt de software niet. Ook voor opsporingsambtenaren maakt het het veel lastiger wanneer je iemand zijn gezicht niet in zijn totaal kan zien.
Je hebt toch ook geen foto van opzij in je paspoort
pi_47836700
Jammer dat Oversight zo doordraaft. Het slaat nu echt nergens meer op.
Zijn actie begon goed, punt gemaakt. Maar nu wordt hij zo'n verbeten type dat zijn gelijk maar niet krijgt.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 17:47:08 #35
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_47837502
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:37 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Ik geloof ook wel eens andere dingen.
En ik geloof dat ik maar eens een biertje neem.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_47837804
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 17:22 schreef SCH het volgende:
Zijn actie begon goed, punt gemaakt. Maar nu wordt hij zo'n verbeten type dat zijn gelijk maar niet krijgt.
Moet jij nodig zeggen.
pi_47837892
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:51 schreef Argento het volgende:

[..]

Inderdaad, het moet maar ns afgelopen zijn met die Oversight. Het is lang geleden leuk geweest, maar nu weer over tot de orde van de dag.
Het mag dan wel een mongool zijn, hij heeft hiermee gewoon gelijk. Wie bepaalt welke religie/levensovertuiging telt en welke niet?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 18:06:24 #38
121890 M42
I Love Techno!
pi_47838066
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 17:19 schreef jaoka het volgende:

[..]

Je hebt toch ook geen foto van opzij in je paspoort
Nee, touche... maar als je ogen, neus en mond alleen maar zichtbaar zijn is een groot gedeelte helemaal niet zichtbaar. Normaal gesproken zie je op de foto een deel van de zijkant van je hoofd (o.a. oren, soms nog wat hoofd en/of haar). Bepaalde software kan hier redelijk mee uit de voeten... anderzijds krijgen wij toch binnen een paar jaar een foto van rondom (dus een 3D foto) die in de chip opgeslagen zal worden, naast andere bioritmische gegevens.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 18:15:22 #39
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_47838343
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 13:14 schreef Petera het volgende:
De overheid heeft wel een punt in deze specifieke zaak. Het staat denk ik inmiddels wel vast dat de persoon in kwestie niet vanwege zijn geloof dagelijks zo door het leven gaat als op de foto.
Volgens mijn geloof moet ik alleen een masker op doen als ik op de foto ga. Nou jij weer.....
Die hele uitzondering voor het geloof is belachelijk! Het nut van die foto vervalt zo volledig.
censuur :O
  vrijdag 30 maart 2007 @ 18:25:45 #40
121890 M42
I Love Techno!
pi_47838615
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 18:15 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Volgens mijn geloof moet ik alleen een masker op doen als ik op de foto ga. Nou jij weer.....
Die hele uitzondering voor het geloof is belachelijk! Het nut van die foto vervalt zo volledig.
Sowieso horen er helemaal geen wetten te zijn waarop uitzonderingen zijn mbt geloof! dat is ronduit belachelijk en pure discriminatie
pi_47840082
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 18:06 schreef M42 het volgende:

[..]

Nee, touche... maar als je ogen, neus en mond alleen maar zichtbaar zijn is een groot gedeelte helemaal niet zichtbaar. Normaal gesproken zie je op de foto een deel van de zijkant van je hoofd (o.a. oren, soms nog wat hoofd en/of haar). Bepaalde software kan hier redelijk mee uit de voeten... anderzijds krijgen wij toch binnen een paar jaar een foto van rondom (dus een 3D foto) die in de chip opgeslagen zal worden, naast andere bioritmische gegevens.
Kan wel zijn, maar als meisjes met hoofddoekjes deze toch altijd dragen, denk ik dat ze alleen maar minder goed herkenbaar zijn wanneer deze af zijn op een foto, maar op hebben terwijl ze hun paspoort laten zien.
pi_47840136
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 17:56 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Moet jij nodig zeggen.
pi_47840480
Oh en ik vind het verwijderen van iemand uit een gemeentehuis wel iets anders dan een razzia. Al vind ik de christelijke streak van dit kabinet ook zeer irritant in zijn betutteling.
pi_47840541
Ach ja, normaal zeikt pberends enorm als de WOII er bij gehaald wordt, en nu slaat het echt nergens op en zet hij zelfs in de TT

Maar de TS heeft de neiging nauwelijks terug te keren in de topics die hij geopend heeft.
pi_47841706
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 17:22 schreef SCH het volgende:
Hij lijkt op jou.
pi_47841728
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 18:15 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat klopt.

Doch vind ik het niet kunnen dat gevestigde geloven dus worden voorgetrokken.
pi_47841766
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 19:28 schreef SCH het volgende:
Ach ja, normaal zeikt pberends enorm als de WOII er bij gehaald wordt, en nu slaat het echt nergens op en zet hij zelfs in de TT

Maar de TS heeft de neiging nauwelijks terug te keren in de topics die hij geopend heeft.
Ik haal nergens WO2 erbij. Het staat gewoon in de Van Dale:

raz·zia (de ~, ~'s)
1 politionele drijfjacht => klopjacht

Je laatste zin slaat ook kant noch wal. Bovendien ben ik niet verplicht om te reageren waar dan ook op. Dat moet een ieder voor zich weten.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 20:09:07 #48
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_47841914
Onmogelijke spagaat van de overheid. tvp
pi_47842816
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 20:05 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik haal nergens WO2 erbij. Het staat gewoon in de Van Dale:

raz·zia (de ~, ~'s)
1 politionele drijfjacht => klopjacht

Je laatste zin slaat ook kant noch wal. Bovendien ben ik niet verplicht om te reageren waar dan ook op. Dat moet een ieder voor zich weten.
Ja, concentratiekamp staat ook gewoon in de Van Dale. Maar is hier sprake van een politionele drijfjacht dan?

En het valt gewoon op dat je maar wat roept en dan vaak weer weg bent
pi_47842908
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 20:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, concentratiekamp staat ook gewoon in de Van Dale. Maar is hier sprake van een politionele drijfjacht dan?

En het valt gewoon op dat je maar wat roept en dan vaak weer weg bent
Doe ik een keer links, is het nog niet goed. Wat ben je toch een zuurpruim, SCH.
pi_47863070
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 20:34 schreef pberends het volgende:

[..]

Doe ik een keer links, is het nog niet goed. Wat ben je toch een zuurpruim, SCH.
Doe niet zo hypocriet, je weet best dat het links alleen opkomt voor andere culturen en niet voor jokers
  zaterdag 31 maart 2007 @ 16:56:33 #52
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_47863450
van de fp
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 @ 11:45 schreef Napalm het volgende:
Worden nu ook mensen met hoofddoekjes eruit gezet?

Een ambtenaar mag NOOIT het geloof van een aanvrager toetsen. Blijkbaar wordt in dit geval toch getoetst of het joker-geloof echt is.

Graag bij de volgende moslim met hoofddoek even om bewijs vragen dat mohammed echt een profeet was.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')