Ik ben in Oost,West,noord en zuid geweestquote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:46 schreef maartena het volgende:
[..]
Hoe vaak ben jij eigenlijk geweest? (En heb je wat meer gezien dan het "toeristenrondje" door het Zuid-Westen?)
Ik vind dat wel zo ideaal. Op zondag kun je gewoon overal naar toe, (alhoewel dat in de grotere steden in Nederland ook steeds vaker gebeurd), en je kunt ook op dinsdagavond om 20:00 lekker gaan winkelen voor een paar nieuwe schoenen. Dat kan in Nederland volgens mij nergens....quote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:47 schreef BonJovi het volgende:
En winkelen wanneer je maar wilt, of 3 uur savonds na werk ofzo nog ff inkopen doen. Of gewoon op Zondag overal kunnen winkelen, en waar je grote parkeerplaatsen hebt. En niet zo dicht op elkaar en klein als hier
BLASPHEMY !quote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:52 schreef maartena het volgende:
Ik doe meestal op zondagmorgen mijn wekelijkse boodschappen. Dan zit half Amerika nog lekker in de kerk, en dan is het tenminste heerlijk rustig in de supermarkt, en kan ik op mijn gemak winkelen.
Ja preciesquote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:48 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik heb ook een tijd een USA vlag als avatar gehad. Dat had wel politieke redenen. Ik kan me meer vinden in de Amerikaanse manier van doen dan van die slappe lulletjes rozenwater hier in Nederland (echt verschrikkelijk).
Probeer eens je eigen beeld te nuanceren.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:53 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Ja precies![]()
maar wonderer wat je zegt klopt wel, je was er gewoon bang voor en meningen van andere hadden je gemanipuleerd en gaven je een ander beeld over het land. Maar nu je er woont vind je het mooi en is alles goed toch![]()
Alles goed?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:53 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Ja precies![]()
maar wonderer wat je zegt klopt wel, je was er gewoon bang voor en meningen van andere hadden je gemanipuleerd en gaven je een ander beeld over het land. Maar nu je er woont vind je het mooi en is alles goed toch![]()
Tja, dat is helaas waar..... veel mensen die in dit topic schreeuwen zijn er inderdaad nog nooit geweest. En tja, van de media (waar ook ter wereld) moet je het meestal ook niet hebben om objectieve berichtgeving te krijgen, en dat geldt natuurlijk net zo hard voor Amerikaanse televisiestations. Ik ben blij dat ik tenminste nog BBC World News kan krijgen hier.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:51 schreef BonJovi het volgende:
Ik ben in Oost,West,noord en zuid geweest. Ik werkte voor een Amerikaans bedrijf met Amerikaanse mensen. Dus ik weet waar ik het over heb, en niet zoals de meeste die ANTI-Amerika zijn beetje schreeuwen terwijl ze er nooit geweest zijn.
Ja in de grotere steden kan je wel op Zondag nog gaan winkelen. Maar in de andere overige plaatsen kan je dat echt niet doen. Hier is het zo als je van 9-5 werkt dat je door de weeks niks snel kunnen halen. Ik heb vaak situaties waar ik iets kleins nodig hebt en dan heel lang moet wachten, vooral in het weekend dan moet je wachten tot maandag.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:52 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik vind dat wel zo ideaal. Op zondag kun je gewoon overal naar toe, (alhoewel dat in de grotere steden in Nederland ook steeds vaker gebeurd), en je kunt ook op dinsdagavond om 20:00 lekker gaan winkelen voor een paar nieuwe schoenen. Dat kan in Nederland volgens mij nergens....
Ik doe meestal op zondagmorgen mijn wekelijkse boodschappen. Dan zit half Amerika nog lekker in de kerk, en dan is het tenminste heerlijk rustig in de supermarkt, en kan ik op mijn gemak winkelen.
In California helemaal. Betonnen wegen met overal potholes erin.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:55 schreef wonderer het volgende:
Vooral de wegen mogen beter, allemachtig.
Hier is alles van asfalt, dat dus standaard elke winter kapot vriest en dan provisorisch wordt gemaakt, waardoor er water inkomt dat bij de eerstvolgende vorstperiode weer springt... *zucht*quote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:57 schreef maartena het volgende:
[..]
In California helemaal. Betonnen wegen met overal potholes erin.
ja preciesquote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:56 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja, dat is helaas waar..... veel mensen die in dit topic schreeuwen zijn er inderdaad nog nooit geweest. En tja, van de media (waar ook ter wereld) moet je het meestal ook niet hebben om objectieve berichtgeving te krijgen, en dat geldt natuurlijk net zo hard voor Amerikaanse televisiestations. Ik ben blij dat ik tenminste nog BBC World News kan krijgen hier.
Maar ik weet van familie en vrienden in Nederland en de manier waarop hier op FOK! over de VS gesproken wordt dat het inderdaad vooral een kwestie van onwetendheid, en als makke schapen achter de media aanlopen is..... En ze veroordelen de gehele VS dus ook meteen op basis van de politiek, en hebben dus zelf nooit meegegeten bij een Amerikaanse familie.
Komt nog wel.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 18:09 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik vind de Europese vlag inderdaad best mooi!
Het is alleen zo jammer dat de EU zo weinig voorstelt omdat elk lid zo bang is haar eigen identiteit te verliezen.
Ik had ooit het LEF om om 17:55 een Blokker binnen te stappen, en dan ook nog eens om hulp te vragen van een winkelgriet om de juiste stofzuigerzak te vinden voor mijn stofzuiger. 5 minuten voor sluitingstijd? Nee, dat kan ECHT niet meer hoor, want om 18:00 gaan de deuren dicht, en om 18:01 staat iedereen bij de achteringang op straat om naar huis te gaan. Bij deze bewuste Blokker begonnen ze ook al om 17:30 met het stofzuigen van de winkel, want daar hebben ze na sluitingstijd geen tijd meer voor natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:57 schreef BonJovi het volgende:
Ja in de grotere steden kan je wel op Zondag nog gaan winkelen. Maar in de andere overige plaatsen kan je dat echt niet doen. Hier is het zo als je van 9-5 werkt dat je door de weeks niks snel kunnen halen. Ik heb vaak situaties waar ik iets kleins nodig hebt en dan heel lang moet wachten, vooral in het weekend dan moet je wachten tot maandag.
Ja over 50 jaar misschien. Er is ook in Nederland nog veel te veel verzet tegen de EU, en ze kregen de EU grondwet er nog niet eens doorgedrukt..... Feit is dat veel Nederlanders gewoon Nederlander willen blijven, en geen onderdaan van de EU.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 20:05 schreef SpecialK het volgende:
Komt nog wel.
Woon je in de USA?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 20:20 schreef BonJovi het volgende:
de EU zijn gewoon knuffelbeertjes van the USA, kunnen niks zelf.
De EU als instituut is briljant en heeft weinig met de VS te maken. Loop toch niet zo slap te lullen.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 20:20 schreef BonJovi het volgende:
Dat suffe gelul van jou moet ook menig persoon de neus uitkomen.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 20:20 schreef BonJovi het volgende:
Ja precies, in Amerika gewoon heletijd bijvullenquote:Op vrijdag 30 maart 2007 20:14 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik had ooit het LEF om om 17:55 een Blokker binnen te stappen, en dan ook nog eens om hulp te vragen van een winkelgriet om de juiste stofzuigerzak te vinden voor mijn stofzuiger. 5 minuten voor sluitingstijd? Nee, dat kan ECHT niet meer hoor, want om 18:00 gaan de deuren dicht, en om 18:01 staat iedereen bij de achteringang op straat om naar huis te gaan. Bij deze bewuste Blokker begonnen ze ook al om 17:30 met het stofzuigen van de winkel, want daar hebben ze na sluitingstijd geen tijd meer voor natuurlijk.
En die winkelgriet dus zo van: "Nee, dat model stofzuigerzak hebben we niet achter liggen, dat weet ik uit mijn hoofd". Ik naar de manager gestapt (ik weet hoe winkels werken, dat weten ze niet uit hun hoofd), en de manager kwam dus wel mooi terug met een stofzuigerzak die ik nodig had. Maar ja, ik weet wat die winkelgriet dacht..... "Als ik die stofzuigerzak ga halen dan mis ik de bus van 18:05 en moet ik tot 18:20 wachten". Wat een RAMP!
Klantenservice, dat is iets wat ze in de VS wel degelijk kennen. Althans, in California zeker wel. Ik kocht hier een televisie een aantal jaren geleden, en 6 weken later (ruim na het ruilen binnen 14 dagen) deed plots mijn TV helemaal niets meer. Ik dat ding naar de auto gezeuld, naar de winkel gegaan, in de auto laten liggen, naar de balie gegaan en gezegd: Ik heb een TV in de auto liggen die kapot is, 6 weken geleden gekocht. Winkel: Geen probleem! We halen een nieuwe uit het magazijn, en ik loop wel even met je mee naar de auto om de oude op te halen.
Dat moet je na 6 weken eens in Nederland proberen..... volgens mij krijg je dan iets van: Moeilijk, moeilijk, moet terug naar de fabriek en dat duurt 2 maanden, garantiegevalletje, nee ik kan em niet omruilen voor een nieuwe TV. En vervolgens kun je misschien als je geluk hebt een leen-toestel krijgen, maar je TV ben je 2 maanden kwijt.
En tja.... als ik hier naar de McDonalds ga hoef ik:
- NIET extra te betalen voor extra mayo of ketchup.
- NIET te betalen als ik nog dorst heb nadat mijn cola op is: Refill bij de automaat!
- NIET te betalen om naar de WC te mogen.
Bij een restaurant is water gratis, en komt aangeleverd in een groot bokaal met ijs. In Nederland mag je 2 euro neertellen voor een miezerig flesje Spa Blauw. Je moet dan heel specifiek om kraanwater vragen, en dan nog zijn ze vaak boos dat je niet wil betalen voor water. Sommige restaurants weigeren het zelfs, daar moet je verplicht Spa Blauw bestellen als je water wil.
Amerikanen kunnen alleen geen bier maken.Nu is dat ook niet waar eigenlijk want er zijn duizenden microbreweries die heerlijk bier kunnen brouwen, maar het bier van de grote fabrikanten zoals Budweiser, Miller, Coors, etc.... is werkelijk niet te zuipen. Nog erger dan Heineken.
![]()
Wat heeft de EU bereikt vertel me dat maar ff. De airbus bouwen is een goed voorbeeld, is ook weinig van gekomen met samenwekring van Europese landen.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 20:23 schreef Zyggie het volgende:
[..]
De EU als instituut is briljant en heeft weinig met de VS te maken. Loop toch niet zo slap te lullen.![]()
En maar raar opkijken dat de helft van bevolking (veel) te zwaar isquote:Op vrijdag 30 maart 2007 20:29 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Ja precies, in Amerika gewoon heletijd bijvullen.
De euro? Want ach tsja.. de kleine projectjes worden snel vergeten he?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 20:33 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Wat heeft de EU bereikt vertel me dat maar ff. De airbus bouwen is een goed voorbeeld, is ook weinig van gekomen met samenwekring van Europese landen.
en dat is maar goed ook. kijk maar naar amerika, daar heeft 50 procent van de mensen overgewichtquote:Op vrijdag 30 maart 2007 20:29 schreef BonJovi het volgende:
ja drinken is zo duur hier.
Iedereen is er zelf verantwoordelijk voor, als je dat veel eet moet je niet komen klagen dat je er dik van word. Dat is toch algemeen bekend,en ja euro was het ff vergetenquote:Op vrijdag 30 maart 2007 20:35 schreef wonderer het volgende:
[..]
En maar raar opkijken dat de helft van bevoling (veel) te zwaar is
moet je die dikke Amerikanen martelen, schijnen ze goed in te zijn...quote:Op vrijdag 30 maart 2007 20:38 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Iedereen is er zelf verantwoordelijk voor, als je dat veel eet moet je niet komen klagen dat je er dik van word. Dat is toch algemeen bekend,en ja euro was het ff vergeten
Dat is het niet helemaal. Grotere hoeveelheden worden relatief goedkoop aangeboden, en de obers komen ook vragen of je nog een glas drinken wil als je eerste glas nog niet eens leeg is. Het vergt best wel veel zelfbeheersing om dat af te slaan en niet de grote portie te bestellen. En in het land van onbegrensde mogelijkheden ligt zelfbeheersing toch al niet zo goed in de markt,..quote:Op vrijdag 30 maart 2007 20:38 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Iedereen is er zelf verantwoordelijk voor, als je dat veel eet moet je niet komen klagen dat je er dik van word. Dat is toch algemeen bekend,en ja euro was het ff vergeten
Amerikanen nemen dan toch wel beduidend minder verantwoordelijkheid, gezien het grote aantal mensen dat overgewicht heeft.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 20:38 schreef BonJovi het volgende:
Iedereen is er zelf verantwoordelijk voor, als je dat veel eet moet je niet komen klagen dat je er dik van word.
mja daarom klagen amerikanen de rookindustrie aan als ze kanker krijgenquote:Op vrijdag 30 maart 2007 20:38 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Hoe dan ook, ik kan hier wel heeeeerlijk genieten van mijn maaltijd in een restaurant, zonder dat een tafeltje verderop men van die stinksigaretten in de hens steekt!quote:Op vrijdag 30 maart 2007 21:09 schreef Crazy-M het volgende:
mja daarom klagen amerikanen de rookindustrie aan als ze kanker krijgen
ach ja, moet je eigenlijk jammer vinden, heb je weer een punt minder om over te zeikenquote:Op vrijdag 30 maart 2007 21:11 schreef maartena het volgende:
[..]
Hoe dan ook, ik kan hier wel heeeeerlijk genieten van mijn maaltijd in een restaurant, zonder dat een tafeltje verderop men van die stinksigaretten in de hens steekt!![]()
Ik ben blij dat het in Nederland ook eindelijk gaat gebeuren in 2008
Ik weet niet wat erger is voor mijn eetlust, iemand die een peuk opsteekt of iemand van 250 kilo die in zijn eentje een familieportie potatoskins naar binnen werkt...quote:Op vrijdag 30 maart 2007 21:11 schreef maartena het volgende:
[..]
Hoe dan ook, ik kan hier wel heeeeerlijk genieten van mijn maaltijd in een restaurant, zonder dat een tafeltje verderop men van die stinksigaretten in de hens steekt!![]()
Ik ben blij dat het in Nederland ook eindelijk gaat gebeuren in 2008
quote:Op vrijdag 30 maart 2007 21:15 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik weet niet wat erger is voor mijn eetlust, iemand die een peuk opsteekt of iemand van 250 kilo die in zijn eentje een familieportie potatoskins naar binnen werkt...
lees 2 posts verder:quote:Op vrijdag 30 maart 2007 21:15 schreef BonJovi het volgende:
Crazy M wat je liet zien viel mee, dat heb je hier in de randstad net zo erg.
het gaat erom dat hier alleen vanuit de amerikanen de positieve dingen werden gepost. ik maak een kleine indruk van de slechte kant. en zoals je 2 posts later ziet zeg ik ook dat het in Nederland is.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 20:46 schreef Crazy-M het volgende:
ow en trouwens... ik zeg niet dat alles in Nederland zo goed gaat. Maar wij zien ook slechte dingen in Nederland en accepteren die. Americanen zien die niet over hun eigen land.
Trots zijn op een land?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 21:17 schreef Shira het volgende:
Om te beweren dat Amerikanen de slechte dingen van het politiek systeem niet zien is onzin. Amerikanen zeuren er niet zo over als Nederlanders.
Het is een trots volk, trots op hun land... zeker niet trots op hun politiek systeem, de Amerikaanse vlag voor de huizen betekend niet dat de mensen pro-bush zijn, het betekend dat mensen trots zijn op hun land.
En wat is daartegen? Trots zijn op je land? Immers, Nederlanders zijn toch ook trots op hun land? Belgen toch ook? Duitsers toch ook? en zo kan ik wel een tijdje doorgaan![]()
Dat blijkt uit de criminaliteitscijfers in Amerika ja.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:36 schreef thePatriotUSA het volgende:
[..]
Eens met de eerste helft. de andere helft niet.Als justitie hier ook zo werkte hadden we minder problemen op straat met de zogenaamde probleemjeugd.
Relkloontje?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |