quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 18:10 schreef BonJovi het volgende:Ja, zeg ff de goeie dingen van the USA. Je kan toch niet geloven wat deze sukkels zeggen?
Ach, dat heb ik intussen al zo vaak gedaan, daar begin ik niet eens maar aan. En bovendien: Wat geldt voor de ene staat geldt niet voor een andere staat.... neem nou StefanP met zijn huizenprijzen van $125.000.... Daar koop je in de L.A. area nog niet eens een krot voor Inglewood of Compton (zwarte Ghetto's). Hier moet ik minimaal $500.000 meenemen voor een fatsoenlijk huisje.
Er zijn genoeg goede dingen te noemen over de VS.... neem het feit dat je tenminste op normale tijden (dat wil zeggen buiten je werkuren van 8 tot 5 enzo) je kleren kunt kopen, in plaats van met z'n allen op donderdagavond of zaterdag tegen een parkeertarief van 4 euro per uur ofzo. Of dat je hier nog tenminste naar een sportwedstrijd kan zonder bang te zijn voor rellen, EN je kunt gewoon bier in het stadion kopen. Of gewoon de andere mentaliteit van mensen.... men kijkt in Nederland toch met een meer calvinistisch oogpunt tegen de wereld aan. Dat hoeft niet perse negatief te zijn, maar het is opvallend hoe Nederlanders denken dat Amerikanen niets van de wereld weten, terwijl Nederlanders eigenlijk zelf ook bar weinig van andere culturen afweten, en dat ook niet willen weten.
Maar politiek gezien is de VS natuurlijk een kutland. Het politieke systeem kent te veel problemen, neem bijvoorbeeld het hele "attach a rider" probleem met het doorvoeren van wetten in de Senate of het House. Ook hangen er nadelen aan het Electoral College principe, maar weer voordelen aan het Primaries principe. Hen die zich een klein beetje in de Amerikaanse politiek hebben verdiept zullen wel snappen waar ik het over heb, hen die dit niet begrijpen zullen dat eerst moeten Googlen denk ik - begrijpelijk, want Amerikaanse politiek is niet simpel te begrijpen, alhoewel sommigen in dit topic wel doen voorkomen dat ze het snappen.
![]()
Ik snap zelf ook nog lang niet alles, en ik heb zelfs voor een politieke campagne gewerkt op lokaal county niveau. (John Kerry).
En Bush? Dat is een nietsnut die de economie van dit land tot op het randje van de afgrond heeft gebracht, en een oorlog aan het voeren is die ZOveel kost dat we het hele land voor de komende 15 jaar hadden kunnen voorzien van een ziekenfonds.
Maar ik ben ook niet naar de VS verhuisd omdat ik het echt eens was met de politiek van dat land. Ik ben hier middels mijn vrouw terecht gekomen, en de levensstijl, mentaliteit, carrieremogelijkheden, het weer, en diverse andere zaken bevallen me gewoon zo goed dat ik hier niet meer weg wil. Maar ik ben wel iemand die genuanceerd naar de zaken kijkt en niet van de "you are with us or you are against us" club. Er is zat mis in dit land, en mensen die DAT niet zien zijn vrij blind.
Proud to be American.
Hier woon ik."Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin