Na Win98 was W2k al een flinke sprong in de goede richting, met XP hebben ze NT bij de thuisgebruiker gebracht.quote:Op dinsdag 10 april 2007 09:17 schreef wc-eend het volgende:
Ik vind er wel wat verbeteringen tussen zitten, ik ben dan ook blij
Ik vind het persoonlijk sneller dan XP.quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:20 schreef SHERMAN het volgende:
Ik vind het persoonlijk trager dan XP..
Heb het hier draaien op een AMD Athlon 64 3200+, 1.5Gb RAM en een 9800 Pro, en wat ik hier merk is dat documenten/programma's minder snel opstarten voor mijn gevoel, zelfs bij een schone installatie. Ook het opstarten duurt naar mijn idee langer..quote:Op dinsdag 10 april 2007 15:00 schreef Bright het volgende:
[..]
Ik vind het persoonlijk sneller dan XP.
Grappig, die verschillen... Sommige spellen draaien sneller, anderen weer langzamer...
Heb je wel je windows.old map verwijdert? of heb je eerst format gedaan en toen install? Want ik ik had via express upgrade clean install gedaan, maar dan bewaart tie alles nog in een map.. was mooi 12 gig aan zooiquote:Op dinsdag 10 april 2007 15:29 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Heb het hier draaien op een AMD Athlon 64 3200+, 1.5Gb RAM en een 9800 Pro, en wat ik hier merk is dat documenten/programma's minder snel opstarten voor mijn gevoel, zelfs bij een schone installatie. Ook het opstarten duurt naar mijn idee langer..
Wel eens van..... (waarschuwing: scheldwoord in aankomst) "kopen" gehoord?quote:Op dinsdag 10 april 2007 13:54 schreef Autoreply het volgende:
Alcohol 120% wel, maar daar moet ik dan weer een warez-request voor plaatsen enzo![]()
Alcahol doet wat meerquote:Op dinsdag 10 april 2007 18:28 schreef maartena het volgende:
[..]
Wel eens van..... (waarschuwing: scheldwoord in aankomst) "kopen" gehoord?
In het freeware circuit kun je gewoon Daemontools downloaden. Deze werkt perfect. Je kunt ook een add-on downloaden die de "mount image" opties toevoegt aan je rechtermuisknopmenu.
Ik gebruik al jaren Daemontools, onder XP deed ik dat al, en onder Vista weer. Waarom zoeken voor warez als het met een prima freeware oplossing kan?
Gedaan, maar qua preformance maakt het niet bepaald uit volgens mij..quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:57 schreef wc-eend het volgende:
[..]
Heb je wel je windows.old map verwijdert? of heb je eerst format gedaan en toen install? Want ik ik had via express upgrade clean install gedaan, maar dan bewaart tie alles nog in een map.. was mooi 12 gig aan zooigelukkig kwam ik erachter.. gelijk weg gegooid..
Als 't nodig is koop ik; in dit geval is er dus een prima alternatief, waarvoor dank PietjePukquote:Op dinsdag 10 april 2007 18:28 schreef maartena het volgende:
Wel eens van..... (waarschuwing: scheldwoord in aankomst) "kopen" gehoord?
Dank voor de tip, dat werkt erg lekker zoquote:In het freeware circuit kun je gewoon Daemontools downloaden. Deze werkt perfect. Je kunt ook een add-on downloaden die de "mount image" opties toevoegt aan je rechtermuisknopmenu.
Da's een of twee topics geleden ook voorbij gekomen. ctrl+f en plugin of wmp will doquote:Op dinsdag 10 april 2007 22:19 schreef Pizzahut het volgende:
ik heb een klein probleempje.
ik gebruik firefox en die heeft in xp altijd WMP bestanden af kunnen spelen.
echter sinds ik vista gebruik doet hij dit niet en wil ook niet de plugin instaleren o.i.d.
dit probleem doet zich voor op zowel mijn laptop (business) als mijn pc (ultimate)
Die laatste catalyst drivers zijn toch vanaf X800?quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:26 schreef 907 het volgende:
Standaard drivers van MS werken prima bij mij van m`n videokaart, maar als ik de Catalyst drivers ga installeren, krijg je een witscherm met zwarte strepen na de reboot
(laptop met een X700 128MB videokaart)
Zijn daar meer mensen mee?
Ik draai overigens Vista Business ...
Hm... AMD 64 4200+ cpu en daar heb ik geen last van. Misschien doordat ik 2 snelle sATA schijven gebruik?quote:Op dinsdag 10 april 2007 15:29 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Heb het hier draaien op een AMD Athlon 64 3200+, 1.5Gb RAM en een 9800 Pro, en wat ik hier merk is dat documenten/programma's minder snel opstarten voor mijn gevoel, zelfs bij een schone installatie. Ook het opstarten duurt naar mijn idee langer..
MOet je opzoeken of je controller standaard ondersteund wordt door vista.quote:Op woensdag 11 april 2007 08:32 schreef SHERMAN het volgende:
Ben dan ook van plan om de boel nog op een SATA disk opnieuw te gaan installeren..
Hoe is de SATA ondersteuning trouwens bij de installatie? Moet er nog steeds een diskette met drivers bij komen?
Dat viel me overigens wel op, alle hardware werd netjes herkend die ik had aangesloten. Op een antieke HP Laserjet 2200DN na dan.quote:Op woensdag 11 april 2007 08:35 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
MOet je opzoeken of je controller standaard ondersteund wordt door vista.
Ik had in elk geval geen floppy nodig
Ik heb het in elk geval bij elke versie van de catalyst driversquote:Op woensdag 11 april 2007 07:49 schreef Bright het volgende:
[..]
Die laatste catalyst drivers zijn toch vanaf X800?
Gewoon een SATA schijf moet lukken, maar voor raid zal je denk ik wel een diskette nodig hebben.quote:Op woensdag 11 april 2007 08:32 schreef SHERMAN het volgende:
Ben dan ook van plan om de boel nog op een SATA disk opnieuw te gaan installeren..
Hoe is de SATA ondersteuning trouwens bij de installatie? Moet er nog steeds een diskette met drivers bij komen?
Opnieuw doen en installatie starten met xp sp2 combitabiliteitquote:Op woensdag 11 april 2007 11:34 schreef _GdR_ het volgende:
als ik de laatste nero download dan zegt ie gewoon dood leuk dat ie niet compatible is
er is geen specifieke 'vista' versie toch?quote:Op woensdag 11 april 2007 11:50 schreef Beach het volgende:
[..]
Opnieuw doen en installatie starten met xp sp2 combitabiliteit![]()
Of een goede versie downen.
Daar gaan we nog is naar kijken.quote:Op woensdag 11 april 2007 11:49 schreef Beach het volgende:
[..]
Gewoon een SATA schijf moet lukken, maar voor raid zal je denk ik wel een diskette nodig hebben.
Ligt aan je hardwarequote:Op woensdag 11 april 2007 11:49 schreef Beach het volgende:
[..]
Gewoon een SATA schijf moet lukken, maar voor raid zal je denk ik wel een diskette nodig hebben.
Niemand?quote:Op dinsdag 10 april 2007 10:53 schreef Chandler het volgende:
Paar kleine vraagjes over Vista VS XP
- Ik heb een laptop met een duo core, moet ik Vista draaien om deze te gebruiken?
- Heeft iemand ervaring met MySQL / Apache onder Vista?
- Is vista nu echt sneller? of is dat net zoals bij XP dat hoelanger het er op zit hoe de slooooomer het wordt!?
Alvast bedankt voor jullie input!
moet je de .inf aanpassenquote:Op woensdag 11 april 2007 22:07 schreef RacerDKB het volgende:
Ohja,
Als ik de nieuwste beta drivers van nvidia wil installeren, of de gewone nieuwe krijg ik deze fout:
[afbeelding]
Als ik echter een oudere installeer gaat dit wel goed.
Ik heb een FX5500 (![]()
) en vind het vaag.
Iemand oplossingen?
Net zoals Logitech - echt flauwekul dat ze hun hardware van slechts 1 1/2 jaar geleden in het geheel niet meer ondersteunen!quote:Op woensdag 11 april 2007 23:14 schreef dikkedorus het volgende:
Nvidia zit enorm in de knoop met z'n drivers de laatste tijd. Helaas pindakaas.
Een van de redenen dat ik Vista nu niet gebruik. De games draaide er niet goed op. Ik wacht wel op goede ondersteuning (al verwacht ik eigenlijk dat ze mijn generatie (6) gewoon laten voor wat het is)
heel irri inderdaad, heb ik ook... verwijderen en toevoegen schijnt ook niet te helpenquote:Op woensdag 11 april 2007 21:46 schreef RacerDKB het volgende:
Paar vraagjes:
In IE7 heb ik rechtsboven Google gezet. Dat is nu ineens naar google.co.uk veranderd, hoe zet ik dit terug naar nl? Heb cookies etc al weggetiefd, op google.nl gekozen dat ik nederlands ben.
Simpel, doe dat TEST bij google nl, dan voeg je hem toe, maak de NL je standaard en dan verwijder je de andere google die erin staat..quote:Op donderdag 12 april 2007 09:58 schreef joeltje het volgende:
[..]
heel irri inderdaad, heb ik ook... verwijderen en toevoegen schijnt ook niet te helpen
Dat helpt wel, maar dan staat ie altijd overal voor, bovendien met een grijze rand en dat hoeft nou ook weer niet.quote:Op donderdag 12 april 2007 20:09 schreef PietjePuk007 het volgende:
Valt me nu pas op.
Sidebar is er ook weer als je daarna ieder ander venster aanklikt. En het lijkt me geen 'probleem' maar bewust gekozen.
In de sidebar is er nog de optie "altijd weergeven", misschien helpt dat?
Misschien in iets standaards als Gebruikers --> (jouw naam) --> Muziek?quote:Op donderdag 12 april 2007 20:39 schreef shmoopy het volgende:
Najaaa!
Ik heb gisteren wat muziek en geluiden gedownload, voor het eerst dus sinds ik Vista heb (home basic), en ik zoek de map waar het in staat, nergens te vinden.
Waar gooien ze die shared folder nou in ergens?
C: user naamquote:Op donderdag 12 april 2007 20:39 schreef shmoopy het volgende:
Najaaa!
Ik heb gisteren wat muziek en geluiden gedownload, voor het eerst dus sinds ik Vista heb (home basic), en ik zoek de map waar het in staat, nergens te vinden.
Waar gooien ze die shared folder nou in ergens?
Waarmee heb je het gedownload?quote:Op donderdag 12 april 2007 20:52 schreef shmoopy het volgende:
Nope, ik krijg alleen maar de al op de pc gezette baggermuzakjeslijst dan.
*weent*
Ik moet voor morgen allemaal enge geluidjes op een cd branden, en gisteren had ik ze nog.![]()
Gewoon zoeken op muziekfile's en sorteren op datum lijkt mijquote:Op donderdag 12 april 2007 20:53 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Waarmee heb je het gedownload?
En weet je nog een naam van 1 van de downloads? Anders zou het met de search zo te vinden zijn
Een naam is meestal toch wat makkelijker en nauwkeuriger dan een wildcard?quote:Op donderdag 12 april 2007 20:54 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Gewoon zoeken op muziekfile's en sorteren op datum lijkt mij![]()
Hij doet er wel wat mee als het goed isquote:Op donderdag 12 april 2007 21:00 schreef shmoopy het volgende:
Ik denk dat het niet opgeslagen is.
Heb Limewire geinstalleerd, en met de oude pc met W2000 ging dat vanzelf netjes in een shared folder, maar wrs heb ik dat verkeerd ingesteld nu.
Ik ga dus even bij de opties kijken en veranderen. *duimt*
Welles!quote:Op donderdag 12 april 2007 21:05 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Hij doet er wel wat mee als het goed is![]()
Ze verdwijnen niet in een zwartgat.
Ik maak helemaal braaf een nieuwe map via Limewire aan om een testdownloadje in te zetten: noppes.quote:Even in de opties kijken van limewire? en dan staan ze toch ook in je library van limewire?
Probleem heb ik ook, maar gewoon een snelkoppeling naar die map gemaakt..quote:Op donderdag 12 april 2007 21:47 schreef shmoopy het volgende:
Ik heb nu iig teruggevonden wat ik op dit moment heb gedownload, dus hij slaat het nu op, alleen op een plek waarvan je denkt: hoe kom je erop.![]()
Ik verander nog maar even niets meer, straks brand ik wat ik morgen nodig heb, en dan ga ik verder kijken of het wil lukken op mijn manier.
Voor je het weet ben ik alles weer kwijt.
Bedankt voor de tips!
Goh en met die apps heb ik onder Vista HP totaal geen problemen.quote:Op vrijdag 13 april 2007 08:27 schreef Dylanesque het volgende:
Wat een verschrikking, Vista op nieuwe laptop..
- Winamp doet het nog niet
- Firefox start niet op
- WMP laat elk nummer haperen tegen t einde aan
Ik had gewoon moeten wachten![]()
Klopt, Vista trekt nu nog al je geheugen weg.quote:Op woensdag 11 april 2007 23:14 schreef dikkedorus het volgende:
Nvidia zit enorm in de knoop met z'n drivers de laatste tijd. Helaas pindakaas.
Een van de redenen dat ik Vista nu niet gebruik. De games draaide er niet goed op. Ik wacht wel op goede ondersteuning (al verwacht ik eigenlijk dat ze mijn generatie (6) gewoon laten voor wat het is)
Winamp kan ik wel installeren, maar die crasht zodra een nummer is afgelopen (of nog eerder). Firefox is een bekend probleem, iets met xpicleanup verwijderen, maar die oplossing werkte bij mij niet en nu kan ik na verschillende uninstalls- en installs zelfs geen foutmeldinkje meer krijgen bij het opstarten ervan; hij doet gewoon helemaal niets meer.quote:Op vrijdag 13 april 2007 08:39 schreef Dementor het volgende:
[..]
Goh en met die apps heb ik onder Vista HP totaal geen problemen.
Ik heb met geen van drieen ook maar het minste probleem.quote:Op vrijdag 13 april 2007 08:27 schreef Dylanesque het volgende:
Wat een verschrikking, Vista op nieuwe laptop..
- Winamp doet het nog niet
- Firefox start niet op
- WMP laat elk nummer haperen tegen t einde aan
Ik had gewoon moeten wachten![]()
Yup.. Bij mij geeft winamp de foutmelding 'Winamp werkt niet meer', waar ik dus ook niet heel veel mee kan.. ik denk dat ik m maar gewoon helemaal opnieuw moet installeren, zonder alle Dell-troep die erbij zat, en kijken of ie t dan wel doet. Vind het belachelijk dat de 2 programma's die ik altijd gebruik niet normaal werken, terwijl dat blijkbaar bij anderen wel gewoon werkt.quote:Op vrijdag 13 april 2007 10:49 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Ik heb met geen van drieen ook maar het minste probleem.
Wel geeft Winamp bij het opstarten een foutmelding (dll niet gevonden), maar het werkt daarna perfect. Heb je van alle progs de nieuwste versie?
Neehoor, lijkt maar zo.quote:Op vrijdag 13 april 2007 08:45 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Klopt, Vista trekt nu nog al je geheugen weg.
MSCONFIG en dan uit het optestarten rijtje gooien..quote:Op vrijdag 13 april 2007 22:11 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik heb altijd zo'n icoon van het Synchronisatiecentrum in het systeemvak van mijn taakbalk. Ik heb niks te synchroniseren en gebruik het nooit. Hoe kan ik het eruit gooien?
Bashen is makkelijk, beargumenteer het op z'n minst zodat iemand anders er misschien wat aan heeft.quote:
Ik vind Vista wel leuk en aardig enzo, maar op dit moment is het een mooie XP, verder niet echt.quote:
Hij kreeg het vast niet goed gekraakt ofzo....quote:Op zaterdag 14 april 2007 13:40 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Waarom?
Lol mijn laptop heeft nog slechtere stats en vista draait erop beter dan xpquote:Op zaterdag 14 april 2007 14:29 schreef RacerDKB het volgende:
Ik vind Vista wel leuk en aardig enzo, maar op dit moment is het een mooie XP, verder niet echt.
Bovendien is mijn pc, een p4 3.0ghz 1gb ddr, niet echt heel geschikt voor Vista.
Als ik een nieuwe pc hebt dan neem ik zeker vista, en als ik de spellen heb uitgespeeld die het in vista niet doen ^^
Ik bash Vista niet, ik vind het top hoor, alleen op dit moment op mijn pc werkt XP gewoon beter.
Oja, dat kan natuurlijk ook nog. Nja, ik ben te eerlijk voor deze wereldquote:Op zaterdag 14 april 2007 15:32 schreef maartena het volgende:
[..]
Hij kreeg het vast niet goed gekraakt ofzo....
Al die gasten die Vista draaien, en dan op een gegeven moment XP er weer opzetten hebben echt niet betaald voor het OS denk ik....
Ik heb hierboven al geantwoord maarjaquote:Op zaterdag 14 april 2007 15:32 schreef maartena het volgende:
[..]
Hij kreeg het vast niet goed gekraakt ofzo....
Al die gasten die Vista draaien, en dan op een gegeven moment XP er weer opzetten hebben echt niet betaald voor het OS denk ik....
Tja, dat zou niet gek zijn he... Heb je nog iets in gedachten dan?quote:Op zaterdag 14 april 2007 07:44 schreef maartena het volgende:
Wanneer komen er weer wat Windows Ultimate Extras?
Daar heb je niets aan en je gebruikt het na twee keer ook niet meer.quote:Op donderdag 19 april 2007 22:44 schreef ukga het volgende:
wel leuk heb ik vista home basic(zat al bij me pc toenk em kocht) zit die vette flip screen 3d bende niet bij de home basic versie
naaiers ook weer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |