abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47790975
quote:
UEFA flags up new Champions plan
POSTED: 8:10 a.m. EDT, March 29, 2007

BRUSSELS, Belgium (Reuters) -- Domestic cup winners across Europe could qualify for the Champions League as part of a proposed shake-up of the competition, a senior UEFA official said on Thursday.

Under proposals being discussed by European soccer's governing body in June, the winners of each country's main knock-out competition could be included in a new playoff system at the end of the season which will determine the final Champions League places. Awarding the cup winner one of their country's automatic positions is also being tabled, but is likely to be seen as a step too far at this stage. At present cup winners qualify for the UEFA Cup.

"Giving the cup winners one of these spots is something which we will discuss. We want to revitalize the cup competitions in each country which have suffered in recent years," William Gaillard, special advisor to UEFA president Michel Platini told Reuters. "But to be honest if the same team that finishes first, second or third ends up winning the cup, the the place would go to the next team in the league.

"If the cup winner goes to the Champions League, then that third or fourth-placed team goes to the UEFA Cup. There has to be some reality."

The popularity of the cup in many countries has plummeted in recent years as leagues with lucrative Champions league spots on offer continue to grow in importance. Some clubs regularly now field weaker line-ups in cup games for the sake of their league position.

Increase chances
Platini proposed a new playoff format earlier this month as part of his plan to reduce the numbers of berths for the bigger countries and increase the chances of other clubs across Europe to qualify for the elite competition.

The former French international -- elected president at the end of January -- said he would like to see the likes of England, Spain and Italy with only three clubs in the money-spinning competition. Currently these three leagues have up to four places. Among his ideas is that the fourth-placed teams in the bigger leagues could face each other in end of season playoffs and so free up places for smaller leagues to take up.

Another formula was for the high profile teams from England, Spain and Italy to play-off against teams from the smaller nations, thus giving them the chance of an upset. However, these play-off places may now go to the cup winners instead.

According to sources within UEFA, the new idea regarding the cup winners - to be discussed by UEFA's new strategic committee during its first meeting in June - has support within all sectors of the game, including some of the more powerful clubs.

"The likes of Barcelona, Bayern Munich, Rangers and others have already indicated their support," one UEFA source said. Many associations are expected to back the plan in a bid to resurrect dwindling interest in their domestic cups. Smaller nations and lesser-known clubs will view this an opportunity to realize what otherwise may have remained a dream in reality.
Bekerwinnaars in de play-offs voor de CL... Het wordt steeds gekker joh .
  donderdag 29 maart 2007 @ 14:25:15 #2
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_47790997
ZUCHT.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_47791061
Kan er geen splintergroepering komen ofzo?

Iemadn een samenvatting btw?
pi_47791186
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:26 schreef De_Ananas het volgende:
Kan er geen splintergroepering komen ofzo?

Iemadn een samenvatting btw?
Bekerwinnaars in de CL, daar komt het op neer .
  donderdag 29 maart 2007 @ 14:30:47 #5
163039 SHOOOTO
ottokukukara shooto!
pi_47791259
Die UEFA denkt alleen meer inkomsten, uitzendrechten etc.. en Platini meer zieltjes winnen.
  donderdag 29 maart 2007 @ 14:31:01 #6
67174 Dos37
Come on Twente
pi_47791272
de opzet is nu toch goed alleen de grote 3 moeten het ook met 2 of 3 plekken gaan doen i.p.v. 4.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  donderdag 29 maart 2007 @ 14:31:43 #7
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_47791305
Begrijp ik het nu goed dat ze net als in Nederland overal playoffs aan het eind van het seizoen willen voor een CL-plek? Ook denken ze er over na eventueel de winnaar van de beker mee te laten doen in de CL.
  donderdag 29 maart 2007 @ 14:31:45 #8
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_47791308
Voor de CL, die overigens toch al verkracht is, een zonde.
De beker wordt er wel spannender op natuurlijk...
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_47791347
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:31 schreef BoNi het volgende:
Voor de CL, die overigens toch al verkracht is, een zonde.
De beker wordt er wel spannender op natuurlijk...
En de competitie NOG saaier
  donderdag 29 maart 2007 @ 14:33:52 #10
53851 BoNi
pi_47791405
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:32 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

En de competitie NOG saaier
Voor de competitie scheelt het naar mijn idee weinig tot niks.....
Schitterend!
pi_47791446
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:33 schreef BoNi het volgende:

[..]

Voor de competitie scheelt het naar mijn idee weinig tot niks.....
Als je voor de competitie geen CL play-off meer kan halen?
pi_47791465
Ok dus daar gaan de play-offs. Wel hard voor de knvb
  donderdag 29 maart 2007 @ 14:37:14 #13
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_47791575
Kunnen ze niet gewoon een Europese liga maken dan. Wat een gezeik dit.

En sorry voor de fipo Had het even niet meer toen ik het las
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  donderdag 29 maart 2007 @ 14:40:28 #14
53851 BoNi
pi_47791741
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:34 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Als je voor de competitie geen CL play-off meer kan halen?
Er zijn op dit moment twee ideeen:
1. Aparte knock-out rondes voor bekerwinnaars
2. Bekerwinnaars gaan direct naar de CL

Zoals ik het nu lees gaat er alleen bij idee 2 een plaats verloren voor clubs die zich via de competitie plaatsen voor de CL play-off.
Maar ik kan het natuurlijk verkeerd lezen.......
Schitterend!
pi_47792067
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:40 schreef BoNi het volgende:

[..]

Er zijn op dit moment twee ideeen:
1. Aparte knock-out rondes voor bekerwinnaars
2. Bekerwinnaars gaan direct naar de CL

Zoals ik het nu lees gaat er alleen bij idee 2 een plaats verloren voor clubs die zich via de competitie plaatsen voor de CL play-off.
Maar ik kan het natuurlijk verkeerd lezen.......
Lijkt mij dat als je via de Beker in de CL kan komen dat er dan een weg via de Competitie weg gaat...
  donderdag 29 maart 2007 @ 14:50:01 #16
53851 BoNi
pi_47792230
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 14:46 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Lijkt mij dat als je via de Beker in de CL kan komen dat er dan een weg via de Competitie weg gaat...
Niet als ze speciaal voor alle bekerwinnaars een aparte voorcompetitie organiseren en bijvoorbeeld een aantal plaatsen minder via de huidige voorrondes beschikbaar maken, of het aantal plaatsen uitbreiden.
Zoals ik het nu lees zijn zelfs de hoge bazen het daar nog niet over eens.....
Schitterend!
pi_47792861
Iemand die een korte samenvatting heeft?
  donderdag 29 maart 2007 @ 15:03:23 #18
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_47792896
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 15:02 schreef hello_moto1992 het volgende:
Iemand die een korte samenvatting heeft?
Bekerwinnaars in cl...
pi_47793055
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 15:03 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

Bekerwinnaars in cl...
ow, dat was het al
Maar doe maar niet, dan is er straks geen verschil meer tussen de nummer 2 en 9
  donderdag 29 maart 2007 @ 15:06:57 #20
139407 jorienvdherik
pi_47793081
doe maar niet idd
pi_47793193
In Nederland is het bekertoernooi toch niet zo sprankelend, houd dan de competitie spannend.
  donderdag 29 maart 2007 @ 16:24:05 #22
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_47796147
Kan de Europa Cup II niet beter heringevoerd worden?
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_47796847
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 16:24 schreef ErikT het volgende:
  donderdag 29 maart 2007 @ 16:41:00 #24
139407 jorienvdherik
pi_47796922
quote:
Was wel geinig toen
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 maart 2007 @ 16:49:48 #25
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_47797341
onzinnig plan, Mijn voorkeur heeft om per land nog maar 1 direct CL toelating te hebben en dan nummer twee of drie internationale play offs
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 29 maart 2007 @ 17:13:30 #26
67174 Dos37
Come on Twente
pi_47798277
quote:
Niet echt. Hoe vaak komt het niet voor dat de Beker winnaar of kampioen is of al geplaats is voor de Champions League.
pi_47798412
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 16:49 schreef borisz het volgende:
onzinnig plan, Mijn voorkeur heeft om per land nog maar 1 direct CL toelating te hebben en dan nummer twee of drie internationale play offs
Dan heb je wel heel veel wedstrijden, een soort dubbele Champions League
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 maart 2007 @ 17:19:52 #28
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_47798518
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 17:17 schreef hello_moto1992 het volgende:

[..]

Dan heb je wel heel veel wedstrijden, een soort dubbele Champions League
zeg 16 beste landen krijgen 1 plaats en dan nog met drie voorrrondes zoals het nu is
pi_47801487
In plaats van de drempel te verhogen willen ze het verlagen. Waar zijn die lui mee bezig .
pi_47801528
quote:
  vrijdag 30 maart 2007 @ 11:25:45 #31
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_47823868
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 17:13 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Niet echt. Hoe vaak komt het niet voor dat de Beker winnaar of kampioen is of al geplaats is voor de Champions League.
Ja maar dat moet dus niet. Enkel de kampioenen moeten naar de CL. Zo vaak komt het niet voor dat een team de dubbel wint.
pi_47824066
Ik vind dat de bekerwinnaar in bijvoorbeeld Italie meer recht heeft op de Champions League dan de nummer 4 ofzo, want dat gaat echt nergens over.
pi_47826010
Moet je eens de geschiedenis induiken welke clubs er dan ineens in de CL hadden gestaan na het draaien van een kut seizoen nationaal, maar wel met de nationale beker in de hand (of een verloren finale tegen de latere landskampioen of zo).

Ik noem een Millwall, Ipswich, Kaiserslautern etc.

Lachen joh.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_47826804
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:30 schreef DIGGER het volgende:
Moet je eens de geschiedenis induiken welke clubs er dan ineens in de CL hadden gestaan na het draaien van een kut seizoen nationaal, maar wel met de nationale beker in de hand (of een verloren finale tegen de latere landskampioen of zo).

Ik noem een Millwall, Ipswich, Kaiserslautern etc.

Lachen joh.

Willem II heeft ook Champions League gespeeld met dir huidige systeem. Chievo zal dit jaar dacht ik ook in de voorrondes
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:11:50 #35
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_47827399
De CL helemaal verkrachten dus...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_52812689
quote:
UEFA beslist pas in november over nieuwe opzet Champions League
Datum: 30-aug-2007 15:12

Het uitvoerend comité van de UEFA beslist pas in november over voorstellen van voorzitter Michel Platini om de opzet van de Champions League vanaf het seizoen 2009/2010 te veranderen. Aanvankelijk zou het verdict in september vallen, maar Platini kreeg vandaag in Monaco stevige oppositie bij aftastende besprekingen met clubs en vertegenwoordigers van competities.

Platini wil dat de top drie van de coëfficiëntenranglijst, sinds mensenheugenis Italië, Spanje en Engeland, voortaan haar bekerwinnaar in plaats van de nummer vier van de competitie afvaardigt in de voorronde. Zo kunnen kampioenen uit meerdere landen meedoen aan het miljoenenbal.

‘Het format van de Champions League handhaven we, dat staat vast’, meldde Platini na afloop op een persconferentie. ‘Het huidige systeem heeft zeker voordelen, maar in de nieuwe opzet nemen zestien in plaats van negen landskampioen rechtstreeks deel. Winnaars, en niet clubs die rijker zijn of beter liggen in de media, hebben recht op deelname. Natuurlijk worden de nationale bekercompetities ook aantrekkelijker als er een Champions League-ticket aan is verbonden.’

‘De competities en clubs hebben om uitstel van de beslissing gevraagd, zodat ze mijn voorstel beter kunnen bestuderen en zelf eventueel wijzigingen kunnen indienen. Ik houd vast aan mijn plan en dan nemen we in november een besluit.’ (MA)
pi_52812913
Ach, het beste idee zal toch geen doorgang vinden, het idee dat het meeste geld oplevert wint het altijd.
pi_52813241
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 12:54 schreef Fides het volgende:

[..]

Chievo zal dit jaar dacht ik ook in de voorrondes
Dat zou heel knap zijn.

Vorig seizoen deden ze er wel aan mee ja, en in datzelfde seizoen zouden ze uiteindelijk degraderen.
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueño en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
pi_52813250
Dit staat erover op Vi.nl:
quote:
Nederland levert Europees zwaar in

Over twee jaar wordt het steeds onwaarschijnlijker dat er twee Nederlandse club meedoen aan het hoofdtoernooi van de Champions League. De wijzigingen die UEFA-voorzitter Michel Platini doorvoert, zijn bovendien veel minder gunstig voor het aantal clubs in de UEFA Cup.

Platini had al aangekondigd het mes in de Europa Cup-toernooien te zetten. De Fransman wil de macht van de grote landen beperken en de kleintjes meer kansen geven. In de opzet die vanaf het seizoen 2009/10 voor in ieder geval drie jaar van kracht is, komt de groep met subtoppers er niet best vanaf.

Zo mag Nederland op basis van de huidige plek op de UEFA Coëfficiëntenranglijst (achtste) maar één club (de kampioen) afvaardigen naar het hoofdtoernooi van de Champions League. Wel kan de nationale bekerwinnaar een extra ticket verdienen. Maar dan moet die wel een van de vier overgebleven clubs zijn in de strijd tussen de bekerwinnaars van de beste zestien landen.

Nederland moet ook harder werken om in het UEFA Cup-toernooi een rol van betekenis te spelen. De nummers zeven tot en met twaalf van de UEFA-ranglijst krijgen maar één zekere deelnemer, terwijl twee clubs zich via de voorronden dienen te kwalificeren. De nationale bekerwinnaar krijgt ook een herkansing als die strandt in de kwalificatie voor de Champions League. Het toernooi om de Intertoto Cup, waarmee UEFA Cup-voetbal kon worden afgedwongen, verdwijnt.

Als laatste wil Platini de finale van de Champions League vanaf 2009 altijd op zaterdagavond laten spelen. Tot nog toe was woensdag de vaste speelavond.

Alle veranderingen hebben grote invloed op de play-offs in Nederland. De grootste beloning, een plaats in de voorronde van de Champions League, is sowieso niet meer te vergeven. Evenals de troostprijs van Intertoto-voetbal.

'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_52813436
"Alle veranderingen hebben grote invloed op de play-offs in Nederland. De grootste beloning, een plaats in de voorronde van de Champions League, is sowieso niet meer te vergeven. Evenals de troostprijs van Intertoto-voetbal."

Daar gaan dus de playoffs in Nederland
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  donderdag 30 augustus 2007 @ 16:18:00 #41
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_52813594
de playoffs verdwijnen, dat is dan toch een voordeel
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_52829967
quote:
Nederland levert Europees zwaar in

EXCLUSIEF: Over twee jaar wordt het steeds onwaarschijnlijker dat er twee Nederlandse club meedoen aan het hoofdtoernooi van de Champions League. De wijzigingen die UEFA-voorzitter Michel Platini doorvoert, zijn bovendien veel minder gunstig voor het aantal clubs in de UEFA Cup.

Platini had al aangekondigd het mes in de Europa Cup-toernooien te zetten. De Fransman wil de macht van de grote landen beperken en de kleintjes meer kansen geven. In de opzet die vanaf het seizoen 2009/10 voor in ieder geval drie jaar van kracht is, komt de groep met subtoppers er niet best vanaf.

Zo mag Nederland op basis van de huidige plek op de UEFA Coëfficiëntenranglijst (achtste) maar één club (de kampioen) afvaardigen naar het hoofdtoernooi van de Champions League. Wel kan de nationale bekerwinnaar een extra ticket verdienen. Maar dan moet die wel een van de vier overgebleven clubs zijn in de strijd tussen de bekerwinnaars van de beste zestien landen.

Nederland moet ook harder werken om in het UEFA Cup-toernooi een rol van betekenis te spelen. De nummers zeven tot en met twaalf van de UEFA-ranglijst krijgen maar één zekere deelnemer, terwijl twee clubs zich via de voorronden dienen te kwalificeren. De nationale bekerwinnaar krijgt ook een herkansing als die strandt in de kwalificatie voor de Champions League. Het toernooi om de Intertoto Cup, waarmee UEFA Cup-voetbal kon worden afgedwongen, verdwijnt.

Als laatste wil Platini de finale van de Champions League vanaf 2009 altijd op zaterdagavond laten spelen. Tot nog toe was woensdag de vaste speelavond.

Alle veranderingen hebben grote invloed op de play-offs in Nederland. De grootste beloning, een plaats in de voorronde van de Champions League, is sowieso niet meer te vergeven. Evenals de troostprijs van Intertoto-voetbal.
pi_52830117
Daar moet dus ''een....Nederlandse'' deelnemer staan. Zou een mod dit even willen aanpassen en anders indien de TT veranderen in: ''CL plannen van Platini''

Mijn dank is groot.
pi_52830145
Dus:
Kampioen --> CL
Bekerwinnaar-->CL/UC
Nummer 2-->UC
Nummer 3-->Voorronde UC
Nummer 4-->Voorronde UC

Ajax, Feyenoord, PSV en AZ pakken in normale doen dus de Europese tickets via de competitie. Voor de subtoppers rest de route via het bekertoernooi of de 5e plek als een top-4club die beker wint.
pi_52830167
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 01:53 schreef Cyberia18 het volgende:
Daar moet dus ''een....Nederlandse'' deelnemer staan. Zou een mod dit even willen aanpassen en anders indien de TT veranderen in: ''CL plannen van Platini''

Mijn dank is groot.
.

Shit, nu valt 'één' weg.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 01:58:51 #46
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52830197
Goed plan, mits het voor alle landen zou gaan gelden.

De CL zou weer moeten worden wat de EC1 ooit was. Maar dat zal wel nooit meer gebeuren.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_52830255
Oftewel meer Oostbloklanden die van de partij zijn van het kaliber Slavia . Dat belooft veels goeds dan

Hoogstaande voetbal am cry.
pi_52830269
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 01:56 schreef RayMania het volgende:

[..]

.

Shit, nu valt 'één' weg.
Is zo wel goed joh.

Danke!
pi_52830274
Kortom, de UEFA wil voor de vorm de kleine pauperlandjes en bijbehorende clubs, die niemand wil zien, een voorsprong geven. Uiteraard worden de grote landen niet opgeofferd, en dus zijn langen als Portugal, Turkije, Nederland, enzovoorts mooi het haasje.

De bekerwinnaar in de CL; wat een waanzin!
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 31 augustus 2007 @ 02:10:00 #50
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_52830333
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 02:04 schreef heiden6 het volgende:

De bekerwinnaar in de CL; wat een waanzin!
Utrecht heeft een kans
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 02:10:05 #51
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_52830337
Vraag me ook af wat dit plan gaat doen met de TV-inkomsten. Zou er nog steeds zo extreem veel geboden worden voor de rechten als je zo duidelijk de aantrekkelijkheid ervan omlaag gooit?
pi_52830358
Dit zou een plan zijn als ze ook de grote landen gaan aanpakken, maar dat durven ze waarschijnlijk niet. Dus pakken ze de kleine landjes maar aan waarbij tegenspraak toch geen zin heeft.

Het geeft overigens wel een goede impuls aan het Nederlandse bekervoetbal, misschien gaat het zo wel wat voorstellen.
pi_52830387
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 02:10 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

Utrecht heeft een kans
dan moet je dus bij de beste 4 eindigen en de strijd aangaan met de bekerwinnaars van italie spanje engeland duitsland frankrijk etc. + nog een stel landen

op papier leuk maar in de praktijk komt het er waarschijnlijk op neer dat NL nog maar 1 CL deelnemer heeft, de landskampioen
pi_52830442
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 01:55 schreef Cruoninga het volgende:
Dus:
Kampioen --> CL
Bekerwinnaar-->CL/UC
Nummer 2-->UC
Nummer 3-->Voorronde UC
Nummer 4-->Voorronde UC

Ajax, Feyenoord, PSV en AZ pakken in normale doen dus de Europese tickets via de competitie. Voor de subtoppers rest de route via het bekertoernooi of de 5e plek als een top-4club die beker wint.
kunnen we eindelijk wat punten pakken want clubs als Utrecht, Groningen en Twente kosten je juist veel punten.
Alleen finalcieel gaan we er op achteruit als we telkens maar 1 club in de CL krijgen
pi_52830511
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 02:21 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

kunnen we eindelijk wat punten pakken want clubs als Utrecht, Groningen en Twente kosten je juist veel punten.
Alleen finalcieel gaan we er op achteruit als we telkens maar 1 club in de CL krijgen
In principe moet zo'n 2e ticket er wel in zitten. Na gisteravond kunnen ze het Ajax beter niet laten doen, maar PSV, AZ of Feyenoord in goede doen moeten dat wel kunnen redden.
pi_52830788
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 02:27 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

In principe moet zo'n 2e ticket er wel in zitten. Na gisteravond kunnen ze het Ajax beter niet laten doen, maar PSV, AZ of Feyenoord in goede doen moeten dat wel kunnen redden.
Worden wij in het belang van het Nederlandse voetbal toch lekker elk jaar landskampioen .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 02:58:51 #57
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52830839
Oh crap, ik las dat laatste niet van die cupwinnaars.

Wat een zooitje zijn die Europese cups geworden zeg.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_52835879
De 16 Europese bekerwinnaars moeten strijden om 4 CL-tickets.

Dus laten we zeggen dat Milwall de FA-Cup wint en VVV-Venlo de KNVB beker, dan is de kans alsnog nihil dat ze in de CL belanden.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_52836096
Cup Winners Cup moet weer terug
pi_52836328
belachelijk plan. Ik heb het plan van Platini altijd begrepen als zijnde dat ALLE landen moesten inleveren en dat het dus weer een echte CHAMPIONS-league zou worden. (in dat licht zou je er wat voor kunnen zeggen dat de bekerwinnaars mee mogen doen) maar meneer durft weer niet te tornen aan Duitsland, Italie, Spanje en Engeland.

Kortom, nieuw gezicht bij de UEFA, niks veranderd.
pi_52837873
Misschien domme vraag maar is dit plan al definitief?

Zoja, kutzooi
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:31:38 #62
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_52837926
Bedankt Feyenoord & Ajax. Prutsers.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:36:28 #63
184899 Mike.Strutter
Am I The Only One?...
pi_52838064
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:23 schreef Asskicker14 het volgende:
De 16 Europese bekerwinnaars moeten strijden om 4 CL-tickets.

Dus laten we zeggen dat Milwall de FA-Cup wint en VVV-Venlo de KNVB beker, dan is de kans alsnog nihil dat ze in de CL belanden.
Dat doen ze om het niveau van de bekercompetities omhoog te krikken. De FA-cup is in Engeland al een belangrijke prijs. Maar in veel landen, waaronder Nederland, stelt die hele KNVB beker vrij weinig voor (voor topclubs)
pi_52839457
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 02:15 schreef WooZ het volgende:

[..]

dan moet je dus bij de beste 4 eindigen en de strijd aangaan met de bekerwinnaars van italie spanje engeland duitsland frankrijk etc. + nog een stel landen

op papier leuk maar in de praktijk komt het er waarschijnlijk op neer dat NL nog steeds maar 1 CL deelnemer heeft, de landskampioen
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:53:41 #65
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_52842504
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:31 schreef ShaoliN het volgende:
Bedankt Feyenoord & Ajax. Prutsers.
Feyenoord en Ajax hebben Platini boze plannetjes in het oor gefluisterd?
pi_52859787
Ze moete het financiele plaatje CL en de UEfa CUp wat meer gelijk maken.
pi_53030758
quote:
Topcoaches steunen nieuwe CL-opzet Platini
Datum: 8-sep-2007 15:49

Arsène Wenger, José Mourinho, Ottmar Hitzfeld, Juande Ramos en Roberto Mancini steunen het voorstel van een vernieuwde Champions League-opzet van UEFA-voorzitter Michel Platini. Dat bleek tijdens een door de UEFA georganiseerd forum met topcoaches.

Platini (links op de foto) wil vanaf het seizoen 2009/2010 een apart kwalificatietoernooi voor bekerwinnaars lanceren. Cuphouders van de drie grootmachten (eerste drie landen op de coëfficiëntenlijst) strijden met dertien andere bekerwinnaars om vier tickets. De nummer vier van Engeland, Italië en Spanje verliezen hun recht op een stek in de voorronde. Wel kwalificeren de eerste drie, in plaats van de eerste twee, zich rechtstreeks voor de groepsfase.

‘Tijdens de discussies plaatste niemand negatieve kanttekeningen bij de voorgestelde veranderingen,’ aldus een opgetogen UEFA-woordvoerder William Gaillard. ‘Het was allemaal heel positief. Vooral Mourinho en Wenger staan achter het plan.’ Verklaard opposant van de vernieuwingsdrift Alex Ferguson stuurde zijn kat naar het forum.

De UEFA beslist in november over de plannen van Platini. (MA)
pi_53030964
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 02:21 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

In het huidige systeem zou dat toch net zo goed gebeuren? Of in welk systeem dan ook. Het werkt als een cunjunctuurgolf in de economie:

veel deelnemers --> weinig punten --> minder deelnemers --> meer punten --> veel deelnemers

Het zou zich in welk systeem dan ook steeds in stand moeten houden over de langere termijn. Zonder verval van de Nederlandse topclubs t.o.v. de rest van Europa althans.
pi_53031444
wanneer wordt het weer een CHAMPIONS league.

desnoods aangevuld met bekerWINNAARS
pi_53034176
Gewoon blij mee zijn!

De nieuwe realiteit is alweer even dat je niet een landencompetitie hebt (Europa Cup's), maar een commerciële competitie (Champion's League) De gevolgen voor het voetbal heb je kunnen zien. Het voetbal wordt natuurlijk alleen gespeeld waar dat lucratief is.

Nu heb je daarnaast een nieuwe UEFA-voorzitter, die zich onderscheiden moet en zijn vrienden moet belonen voor hun stemmen. Geen wonder, zo gaat dat in de moderne wereld.

Kortom een logische ontwikkeling, want groei moet er zijn.
pi_53188784
quote:
Een meerderheid van de Europese topclubs, verenigd in de G14, keren zich tegen de hervormingsplannen van UEFA-topman Michel Platini. De Fransman opperde het plan om nationale bekerwinnaars automatisch toegang tot de Champions League te verschaffen.
Tijdens een algemene bijeenkomst van de 18 grootste clubs van Europa, waaronder Manchester United, Barcelona en AC Milan, werd besloten om zich niet te voegen naar de plannen van Platini. “Wij zijn tegen het idee om bekerwinnaars een plek in de Champions League te geven. We zien het nut niet van een automatische deelname van deze clubs. We maken ons zorgen om de kwaliteit van de competitie en de schade die deze plannen kunnen aanrichten”, aldus Thomas Kurth, de algemeen manager van de G14.

Een woordvoerder van de UEFA verklaarde tegenover persbureau Reuters dat ze zich nog geen zorgen maken. “Natuurlijk staan we open voor ieders mening en we zien de alternatieven van de G14 graag tegemoet. We zijn er echter zeker van dat we genoeg steun krijgen van de meerderheid van de clubs in Europa voor deze hervorming”, aldus de UEFA.

Platini stelt voor om 16 bekerwinnaars deel te laten nemen aan een apart kwalificatieschema voor het miljoenenbal. Vier ploegen zouden aanspraak kunnen maken op onmiddelijke plaatsing voor het hoofdtoernooi van de Champions League.
  zaterdag 15 september 2007 @ 01:51:46 #72
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_53189633
Ik zie zo de halve Premier League degraderen als Platini zijn voorstel doordrukt. Wat wel fantastisch is natuurlijk.

Investeerders zijn duiven: ze helpen de club groot te brengen, maar ze schijten op je als de mogelijkheden tot vooruitgang uitgeput raken.

Ik zit te wachten op het moment dat Abramovich Chelsea in de steek laat en die club naar de kelder gaat.
pi_54447882
quote:
Reker dient plan in om CL drastisch te hervormen
08 november 2007

Als het aan Jan Reker ligt, gaat de Champions League op de schop. De directeur van PSV heeft een plan gelanceerd om het toernooi drastisch te hervormen. Het zogenaamde kampioenenbal moet weer echt een toernooi der kampioenen worden, met veel teams uit kleine landen. Op die manier wil hij af van de huidige trend dat teams uit grote landen het toernooi volledig domineren.

Je kan veel van Jan Reker zeggen, maar hij is in ieder geval iemand die initiatief neemt. Een paar weken geleden lanceerde hij al een plan om de Eredivisie te hervormen en inmiddels heeft hij ook een concreet idee voor een nieuwe Champions League. En het blijft niet alleen bij een idee, hij heeft zijn plan via de KNVB en de ECV zelfs al ingediend bij de UEFA. Een reactie heeft hij nog niet gekregen, maar zelf is hij (uiteraard) van mening dat zijn plan een enorme verbetering zou zijn.

In het plan van Reker doen er 48 teams mee aan de Champions League. Deze teams worden verdeeld over twaalf groepen van vier. Dat is al nieuw, vergeleken met de 32 teams (acht poules van vier) die nu deelnemen. Maar de grote vraag is natuurlijk: hoe wil Reker deze deelnamebewijzen verdelen? Samengevat komt het hier op neer:
- De beste drie landen van de UEFA Cup krijgen vier startbewijzen
- Landen 4 t/m 6 van de UEFA-lijst krijgen drie startbewijzen
- Landen 7 t/m 12 van de UEFA-lijst krijgen twee startbewijzen
- Landen 13 t/m 17 van de UEFA-lijst krijgen één startbewijs

In het totaal zijn hiermee 38 startbewijzen verdeeld. De overige tien tickets worden verdeeld onder de kampioenen van landen 18 t/m 37 van de lijst. Deze twintig teams spelen één play-off, de tien winnaars plaatsen zich voor de Champions League.

"Het grote voordeel hiervan is dat je 27 echte kampioenen in de Champions League hebt. Zo wordt het echt weer een toernooi der kampioenen. Want we je momenteel ziet, is dat je vanaf de kwartfinale alleen nog maar teams uit grote landen hebt. Waarom de grote landen dit plan goed zouden keuren? Nou, omdat er voor hen weinig verandert. De allergrootste landen hebben nog steeds vier tickets. Het startgeld wordt alleen iets minder, omdat er meer ploegen deelnemen. Maar goed, dat ene miljoen zal het verschil niet maken", legt Reker uit.

Het nieuwe plan is gunstig voor Nederland. "We staan sowieso tussen plaats zeven en twaalf, dus Nederland is dan verzekerd van twee startbewijzen", zegt Reker.
Natuurlijk moet Reker ook weer met een idee komen . Je hebt wel weer 27 kampioenen, maar nog steeds bijna de helft van de clubs is geen kampioen.
pi_54449620
best een aardig plan, i.t.t. zijn competitie-ideetje.
pi_54449652
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:29 schreef Fides het volgende:
Cup Winners Cup moet weer terug
Eens en de CL moet weer voor kampioenen worden
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
  donderdag 8 november 2007 @ 09:50:44 #76
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54449749
Doe maar weer ouderwets, met alleen de kampioenen!
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  Moderator / Redactie Sport donderdag 8 november 2007 @ 11:01:44 #77
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_54451021
Of pleur alles in 1 europese competitie. CL, Uefa cup en intertoto en gewoon een heen en terug wedstrijd iedere ronde. Alles in 1 pot en klaar
pi_54451733
quote:
Op donderdag 8 november 2007 09:50 schreef M0NTANA het volgende:
Doe maar weer ouderwets, met alleen de kampioenen!
Inderdaad.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_54452120
256 clubs shootout. 17 wedstrijden incl. finale. Geen gewogen loting, dus Real - Barca is mogelijk in ronde 1.
  donderdag 8 november 2007 @ 11:58:24 #80
67174 Dos37
Come on Twente
pi_54452225
De laatste 2 speeldagen laten wel zien dat het niveau in de Champions League niet alles is idd.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 8 november 2007 @ 11:58:34 #81
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_54452229
quote:
Op donderdag 8 november 2007 11:53 schreef Coelho het volgende:
256 clubs shootout. 17 wedstrijden incl. finale. Geen gewogen loting, dus Real - Barca is mogelijk in ronde 1.
en dan ook het uit en thuis doelpunten afschaffen
  vrijdag 9 november 2007 @ 10:18:58 #82
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_54475888
quote:
Op donderdag 8 november 2007 03:57 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Natuurlijk moet Reker ook weer met een idee komen . Je hebt wel weer 27 kampioenen, maar nog steeds bijna de helft van de clubs is geen kampioen.
Okee, ik begrijp dat Reker de grote landen niet teveel voor het hoofd wil stoten en dus met dit genuanceerde plan komt, maar het gaat mij lang niet ver genoeg. 4 ploegen uit Engeland, Spanje en Italië is gewoon te veel.

Er is maar één kampioen!!!
De CL wordt steeds meer een herhaling van zichzelf. Ze kunnen net zo goed de wedtrijden van 3 jaar terug uitzenden, maakt geen reet uit.
pi_54556909
quote:
Platini's Euro Cup plan rejected

Uefa president Michel Platini's plan for Cup winners to qualify for the Champions League has been rejected, BBC Sport understands. Platini had proposed to open up a qualifying place for domestic Cup winners instead of handing it to the lowest-placed top league finishers. But his proposal was turned down at a meeting of top European officials. However, six new countries will earn automatic Champions League status, increasing the teams from 16 to 22.

Platini had outlined his plans to Uefa's European Professional Football Strategy Council, a 16-member group comprising of officials from Europe's leagues, associations and clubs in Nyon, Switzerland. The new changes will be ratified at Uefa's executive committee meeting in Lucerne on 1 December. BBC sports editor Mihir Bose said: "Platini wanted the new club champions to come in from the less privileged parts of Europe. He has got that part of the plan through, six new clubs will come in. But the other part of the proposal, which involved the Cup winners, has been completely abandoned."

The meeting's other significant outcome will see the top three Premier League teams qualifying automatically for the Champions League group stages. "The Premier League has won a thumping victory over Platini," added Bose.

With 22 teams automatically qualifying for the Champions League, Platini had planned to supplement the 10 remaining places through a separate qualifying route. The Frenchman had suggested domestic Cup winners should also be included in the draw for the final 10 places. This would have meant the fourth-placed Premier League team would not qualify for the final Champions League slot, which would instead go to the FA Cup winners.

It was this proposal that faced the strongest opposition from the Strategy Council, which asked for more time for consideration when Platini first unveiled his plans in August. The plan has been opposed by the G14, the body which represents 18 of Europe's leading clubs including Liverpool, Manchester United and Arsenal, who said any change would devalue the reputation of the Champions League.

Their view was backed by Arsenal boss Arsene Wenger. "You have to be careful not to change the Champions League too much by bringing in even more weaker teams because you could find yourself with games with no meaning," he said. "That would be very dangerous for the quality of the competition."

Goed dat bekerwinnaars niet de CL in gaan, slecht voor Nederland dat er meer Oostbloklanden direct gekwalificeerd raken.
pi_54560477
We kunnen ook meteen het totale voetbal opheffen. Dat is ook een plan.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_54567178
Ik zou voor 64 ploegen gaan en 5 rondes gaan
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 13 november 2007 @ 07:05:22 #86
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54567219
Ach, de grote landen zijn zo machtig dat er toch nooit meer iets aan de opzet zal veranderen. Niets drastisch in ieder geval...
pi_54569661
Slechte zaak dit!
quote:
The meeting's other significant outcome will see the top three Premier League teams qualifying automatically for the Champions League group stages.
GVD dus van de toplanden spelen de nummers 1 t/m 3 nu automatisch in de poule!

Platini slappe zak!
  dinsdag 13 november 2007 @ 11:49:26 #88
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_54571734
Right. Dus het wordt alleen maar erger.
pi_54962512
De UEFA Cup wordt ook anders:
quote:
Radicaal andere opzet UEFA Cup
Datum: 30-nov-2007 21:10

Waar de UEFA de opzet van de Champions League grofweg intact hield, zijn de veranderingen in de UEFA Cup voor de periode 2009-2012 radicaal te noemen.

De UEFA Cup begint vanaf het seizoen 2009/2010 met een Champions League-achtige groepsfase. De 48 deelnemers worden onderverdeeld in twaalf groepen van vier. Clubs treffen elkaar in een hele competitie, waarbij de nummers één en twee zich kwalificeren voor de knock-outfase. De 24 clubs krijgen daarin gezelschap van de acht teams die als derde eindigden in hun Champions League-poule.

Intertoto afgeschaft
In het huidige model start de UEFA Cup met een knock-outronde. Deze kaf-van-het-koren-scheiden-exercitie wordt onderdeel van de kwalificatie, vanaf 2009 bestaande uit vier rondes en 37 extra clubs. Alleen de titelhouder is automatisch gekwalificeerd voor de groepsfase. De Intertoto Cup legt het loodje: clubs die in het huidige systeem zouden meedoen aan de zomercompetitie beginnen in de eerste voorronde van de UEFA Cup. (MA)
Veranderingen CL:
quote:
UEFA keurt CL-opzet 2009-2012 goed
Datum: 30-nov-2007 20:50

Het uitvoerend comité van de UEFA heeft de plannen van voorzitter Michel Platini voor de opzet van de Champions League in de periode 2009-2012 goedgekeurd.

In de ‘nieuwe’ Champions League zijn 22 in plaats van zestien ploegen rechtsteeks gekwalificeerd voor de poulefase. De extra zes tickets zijn gereserveerd voor de nummers drie van de top drie van de UEFA-lijst (momenteel Spanje, Italië en Engeland) en de kampioenen van de nummers tien tot en met twaalf.

Er komen twee kwalificatietoernooien. In de ene competitie strijden de kampioenen uit de landen die tussen 13e en 53e plaats op de UEFA-lijst staan om vijf plaatsen. De clubs uit landen tussen de 1e en 15e plek op de lijst die géén kampioen zijn, belanden in het andere traject. Ook via deze route zijn vijf tickets te verdienen. Niet voordelig voor de Nederlandse nummer twee, die om mee te dansen op het kampioenenbal zich straks moet ontdoen van Engelse, Italiaanse of Spaanse oppositie.

De UEFA handhaafde de ontsnappingsroute naar de UEFA Cup voor teams die als derde eindigen in de poulefase van de Champions League. (MA)

Samenstelling Champions League vanaf 2009 – 2012:
* titelverdediger
* 3 teams uit top-3 UEFA-coëfficiëntenlijst
* 2 teams uit landen 4-6 UEFA-coëfficiëntenlijst
* kampioenen uit landen 7-12 UEFA-coëfficiëntenlijst
* 5 voorrondeplaatsen, te verdelen tussen kampioenen 13-53 UEFA-coëfficiëntenlijst
* 5 voorrondeplaatsen, te verdelen tussen niet-kampioenen 1-15 UEFA-coëfficiëntenlijst
  zaterdag 1 december 2007 @ 03:49:28 #90
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54962586
Hmmm nog meer poules, nog meer onzinnige wedstrijd.
Intertoto weg is okay, vreemde competitie...
pi_54962598
het wordt pas weer leuk als we weer in de top 6 komen...
  zaterdag 1 december 2007 @ 10:50:59 #92
67174 Dos37
Come on Twente
pi_54963690
ze gaan de finale nu ook eens op zaterdag doen

das best kut
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 1 december 2007 @ 10:57:11 #93
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_54963751
Wordt die uefa cup groepsfase een hele competitie dus 6 wedstrijden of maar 3 ?
pi_54967483
Staat in de tekst. Hele competitie.
pi_54967538
en wat willen de fans? iemand daar wel eens over nagedacht? nee he.
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_54968335
Ik ben toch wel voor. De toplanden leveren in, de kleintjes winnen.

Daarbij, als nummer twee van de competitie moet je het nu doen met een club uit Zweden, Denemarken of Tsjechië. In het nieuwe plan heb je meteen een aansprekende Duitse of Spaanse tegenstander.
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 14:43 schreef Aanvoerder het volgende:
en wat willen de fans? iemand daar wel eens over nagedacht? nee he.
Ajax-fans hadden er ook liever tegen een tegenstander uit een topland uitgegaan. Als je de beste bent, maakt het systeem niet uit.
pi_54968480
De ene Ajax-fan is de ander niet. Ik wil gewoon weer de echte CL terug zoals in de jaren '90.

Een Ajax dat 2e wordt of een Willem 2 bv horen daar gewoon niet thuis.
pi_54969471
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 15:35 schreef Aanvoerder het volgende:
De ene Ajax-fan is de ander niet. Ik wil gewoon weer de echte CL terug zoals in de jaren '90.
Voor jouw soort fan komt er wel een retro-toernooitje ooit. Ook voor die groep is een markt
pi_54969508
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 16:24 schreef okee6 het volgende:

[..]

Voor jouw soort fan komt er wel een retro-toernooitje ooit. Ook voor die groep is een markt

ja ik ben inderdaad nog van de oude leest.
pi_66728290

En met dank aan pfap: http://www.uclpredictions.ucoz.com/0809/cl0910.htm

Een overzicht met hoe het er momenteel voorstaat, wie er waar in kan komen en tegen wie eventueel.
  donderdag 5 maart 2009 @ 14:54:07 #101
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_66728655
Liverpool gaat dus de CL winnen volgend jaar. En Twente komt in de Europa League, terwijl PSV als ze tweede worden de achtste finales CL gaan halen!
pi_66729136
AZ in pot 2 is trouwens wel netjes, qua coëfficiënt.
pi_66756692
Maar goed dat de bekerwinnaar niet in de CL komt, Volendam zou maar in de finale komen en dan dat plan van Platini .
pi_68688269
Inmiddels weer een tijdje verder, en ondertussen zijn Liverpool. Chelsea, Barcelona, Manchester United, Inter Milan, Real Madrid, CSKA Moskou, FC Porto, AZ, Olympiakos Piraeus, Dinamo Kiev, Celtic, Anderlecht, Partizan Belgrado en Rubin Kazan al zeker van een inschrijving voor de groepsfase van de CL.

Twente heeft zich dus al nummer 2 geplaatst voor de derde voorronde op 28/29 juli en 4/5 augustus. Mogelijke tegenstanders voor Twente zijn al zeker Glasgow Ranger, Standard Luik en Dinamo Moskou, terwijl Shakhtar, Sporting Lisabon, Besiktas, Sparta Praag, PAOK en Unirea (uit Roemenie) momenteel in die ronde zouden uitkomen.

In de 4de en laatste voorronde wacht dan een van de volgende 5 clubs: Arsenal, Olympique Lyon, Valencia, Fiorentina en Herta BSC.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 12:39:18 #105
67174 Dos37
Come on Twente
pi_68688316
Genieten
pi_68690049
geplaatst:
68,292 Sporting Lissabon (POR)
68,020 Shaktar Donetsk (UKR)
56,575 Glasgow Rangers (SCO)
32,445 Beşiktaş (TUR)
26,150 Sparta Praag (CZE)

ongeplaatst:
21,065 Standard Luik (BEL)
17,825 FC Twente (NED)
09,632 PAOK FC (GRI)
09,525 Dynamo Moskou (RUS)
08,781 FC Unirea Urziceni (ROE)

Portugal:
1 FC Porto 27 63
2 Sporting Lissabon 27 57
3 Benfica 27 52
Er zijn nog 3 wedstrijden te gaan. Allemaal boven FCT geplaatst.

Oekraïne:
2 Shakhtar Donetsk 26 55
3 Metalist Charkov 26 52
Met nog 4 wedstrijden te gaan, Metalist heeft minder punten dan FCT. Mocht Metalist 2e worden zal FCT één plaats stijgen.

Schotland:
1 Celtic 34 77
2 Glasgow Rangers 34 76
Geen invloed op plaatsing FCT, beiden meer punten.

Turkije:
1 Sivasspor 30 60
2 Besiktas 30 59
3 Trabzonspor 30 56
Met nog 4 wedstrijden te gaan, alleen Besiktas is boven FCT geplaatst.

Tsjechië:
1 Slavia Praag 26 52
2 Sparta Praag 26 47
3 Slovan Liberec 26 44
4 Sigma Olomouc 26 43
5 Mlada Boleslav 26 42
Met nog 4 wedstrijden te spelen zijn alleen Slavia en Sparta boven FCT geplaatst.

België:
1 Anderlecht 32 71
2 Standard Luik 32 71
Geen invloed zie Schotland.

Roemenië:
1 Dinamo Boekarest 28 58
2 Unirea Urziceni 28 56
3 Politechnica Timisoara 28 55
Nog 6 wedstrijden te spelen is alleen Dinamo boven FCT geplaatst. De nummer 4 staat op 8 punten achterstand ten opzichte van de nummer 2. Dit is alleen wel Steaua, die meer punten heeft dan FCT.

In de volgende landen is de afgevaardigde aan de 3e voorronde CL al bekend:
Rusland: Dinamo Moskou
Griekenland: Paok Thessaloniki
Beiden hebben minder punten dan FCT.

Rechtstreeks van FCTwente.net gehaald, komt er dus op neer dat Twente nog 2 plaatsen moet stijgen om geplaatst te zijn voor de derde voorronde, dus als Sivasspor 2de eindigt en Sparta Praag nog door iemand wordt ingehaald zal Twente geplaatst zijn
pi_68690310
http://www.m9700.com/sport/Draw09.htm

Ik weet niet of deze goed bijgehouden wordt en of hij geheel correct is, maar hij lijkt aardig te kloppen voor nu.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 14:16:44 #108
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_68691781
hopen op 2 mooie uitwedstrijden
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_68692021
Ik heb overigens nog niets over een plaatsingssysteem gelezen van de UEFA als het gaat om die laatste kwalificatieronde. Misschien dat dan betekent dat er niet wijzigt, maar dan heeft Platini het de toplanden eigenlijk alleen maar makkelijker gemaakt.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_68692204
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 14:16 schreef 9christensen het volgende:
hopen op 2 mooie uitwedstrijden
Hopen dat je naar Praag mag. Mooie stad en niet duur!
pi_68694896
Is PAOK al zeker van de derde voorronde?
quote:
(Panathinaikos, PAOK Thessaloniki, AEK Athens, and AE Larissa
qualified for playoff and European football)
De actuele stand qua plaatsing: http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/qual2009.html
pi_68775879
Dinsdag zat ik Arsenal-Man.United te kijken met commentaar van Clive Tyldesley en hij zei dat de nummer 4 van Engeland in een open loting komt. Dat gaat dan dus om de laatste kwalificatieronde. Ik vermoedde dit al, maar nu min of meer bevestigd.
pi_68775966
Overigens is Belgie Barcelona dankbaar, omdat bij winst van Chelsea, Anderlecht of Standard ook een voorronde had moeten spelen, en nu is een van de twee direct geplaatst als kampioen voor de poulefase.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 mei 2009 @ 17:20:49 #114
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_69327958
Een topic uit 2007 over de CL van 2009/2010... En ik dacht dat ik vroeg was

Met de finale aanstaande woensdag van het 2008/2009 toenooi in het vooruitzicht en het einde van de reguliere competities waarin de laatste plaatsen voor de CL worden verdeeld is het tijd om alweer verer vooruit te kijken: Over een week of 5 starten de eerste voorrondes alweer voor de CL van 2009/2010 met play-offs tussen de landskampioenen van Montenegro, Andorra (UE Sant Julià), Malta en San Marino.

De opzet van het voorronde toernooi zal anders zijn dan vorige jaren. Ten eerste is er van ieder land maar een team dat in de voorrondes meedoet. Ten tweede wordt er een splitsing gemaakt tussen voorrondes voor landskampioenen (5 teams kunnen zich zo kwalificeren in 2 voorrondes) en teams die dat niet geworden zijn (ook 5 plaatsen in 4 voorrondes). Er zijn 22 gesplaatste teams waarvan 13 landskampioenen en 9 niet landskampioenen. Hiermee is het zeker dat er aan het echter CL toernooi 18 landskampioenen meedoen en 14 niet-landskampioenen (ter vergelijking: 2008-2009 had 17 landskampioenen, en 15 niet landskampioenen).

Is dit een verbeterde opzet?

Ik denk van wel. Door de splitsing tussen voorrondes tussen landskampioenen en niet-landskampioenen kan eindelijk gekeken of mensen echt liever kijken tussen wedstrijden tussen landskampioenen of tussen niet-landskampioenen uit meer vooraanstaande voetballanden.

Julie mening?

En uit welke niet geplaatste landskampioensschaplanden hoop je dat de landskampioenen in het uiteindelijke toernooi tecrechtkomen?

En twente moet voor het uiteindelijke toernooi kan bereiken nu twee in plaats van een voorronde spelen? Tegen welk land hoop je dat Twente loot?
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_69328080
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat er voorronde poules komen. Ik vind het echt te veel worden qua wedstrijden. Als je die Europa League wil winnen, moet je al 19 wedstrijden doorkomen. Dat is in Nederland meer dan een halve competitie ernaast.
pi_69337877
Hopelijk eerst naar Glasgow en dan naar Stuttgart
pi_69338002
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 23:04 schreef Sieps het volgende:
Hopelijk eerst naar Glasgow en dan naar Stuttgart
Duitsland lijkt me sowieso heel vet
Цой жив
pi_69338021
Uit het rijtje mogelijke tegenstanders zeg ik ook Celtic. Jantje Vennegoor terug in Enschede!
Verder lijkt me het geweldig een keer een wedstrijd in Schotland te kijken
  zondag 24 mei 2009 @ 00:03:09 #119
113682 WeebI
Wee Bull
pi_69339527
Sevilla doet ook zeker weer mee, na vanavond.

Voorrondeplaats lijkt voor Atético te zijn, tenzij Villarreal in de laatste speelronde wint bij Mallorca, terwijl Atlético onderuit gaat, thuis tegen Almería. Onwaarschijnlijk dat dat nog verandert dus.
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
  zondag 24 mei 2009 @ 01:43:12 #120
234795 sezten
El genius
pi_69341859
Tegen Sevilla in de groepsfase
Sevilla is trouwens gelijk groepshoofd bij de loting
Als ik lach met mijn lul, worden alle vrouwen gul.
Slepen ze me mee, hop naar de wc.
Spoelen maar, wat een mooi gebaar.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 mei 2009 @ 17:21:59 #121
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_69387515
Als ik het goed heb zijn de volgende clubs de clubs in de diverse potten gezien hun EUFA quocient

Pot1: LFC, Chelsea, ManU, Arsenal*, Barcelona, Sevilla, AC Milan, Bayern
Pot2: Lyon, Inter, Real, CSKA Moskou, Shaktar*, Porto, SpLisbon*, AZ
Pot 3: Juve, Celtic ...

Als het goed is AZ dus in pot 2. Clubs met een * moeten zich nog wel kwalificeren.

De andere zich nog mogelijk te kwalificeren teams via hun eigen competitie (zoals Fiorentina, Atletico of Villarrela) zitten volgens mij allen lager dan pot 2.
pi_69388997
Volgens mij komt AZ in pot 2 als:
- Villarreal zich niet plaatst (hoger coëfficiënt)
- Als AC Milan en Villarreal voorronde CL moeten spelen (6 teams met een hoger coëfficiënt, waar uiteindelijk 5 teams doorgaan)

Spanje:
Mallorca-Villarreal
Atletico Madrid-Almeria

Villarreal moet winnen en Atletico moet verliezen, wilt Villarreal voorronde CL halen.

Italie:
Fiorentina-Milan
Juventus-Lazio

Als Juventus verliest, speelt Milan bij verlies voorronde CL. Mocht Juve niet verliezen, dan zal Fiorentina met minstens 2 doelpunten verschil moeten winnen
pi_69389654
ManU
Real
Juve
Twente

Leuke poule!
pi_69600285
Pot 1 coef.
------------------------ --- ----------------
FC Barcelona Esp 121.853
Liverpool Eng 118.899
Chelsea Eng 118.899
Manchester United Eng 111.899
AC Milan Ita 110.581
Arsenal *4 Eng 106.899
Sevilla Esp 100.853
Bayern München Ger 98.339

Pot 2 coef.
Olympique Lyon *4 Fra 91.033
Internazionale Ita 87.581
Real Madrid Esp 78.853
Shakhtar Donetsk *3 Ukr 74.370
CSKA Moscow Rus 71.525
FC Porto Por 68.292
Sporting CP Lisbon *3 Por 68.292
AZ Alkmaar Ned 64.825

Pot 3 coef.
Juventus Ita 63.581
Panathinaikos *3 Gre 56.632
Glasgow Rangers Sco 56.575
Olympiakos Piraeus *3 Gre 52.632
Olympique Marseille Fra 48.033
Dinamo Kiev Ukr 46.370
Girondins Bordeaux Fra 40.033
Besiktas Tur 32.445

Pot 4 coef.
FC København ** Den 26.890
Slavia Praha *3 Cze 25.150
Levski Sofia ** Bul 24.250
Partizan Belgrade ** Srb 23.050

VfL Wolfsburg Ger 21.339
Standard Liège Bel 21.065
Rubin Kazan Rus 9.525
Unirea Urziceni Rom 8.781

[ Bericht 27% gewijzigd door BliksemSchigt op 01-06-2009 13:35:31 ]
  maandag 1 juni 2009 @ 13:24:43 #125
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_69600350
AZ in pot 2?
pi_69600416
Maar dit is nog sterker onder voorbehoud dan voorgaande jaren, aangezien Arsenal bijvoorbeeld ook Lyon kan loten.
pi_69600574
quote:
Op maandag 1 juni 2009 13:26 schreef mcyodogg het volgende:
Maar dit is nog sterker onder voorbehoud dan voorgaande jaren, aangezien Arsenal bijvoorbeeld ook Lyon kan loten.
Volgens mij niet hoor. Lyon zal geplaatst zijn in die kwalificatieronde en Arsenal ook.
quote:
Q3
Shakhtar Donetsk Ukr 74.370
Sporting CP Lisbon Por 68.292
Panathinaikos Gre 56.632
Celtic Sco 40.575
Anderlecht Bel 32.065
Sparta Praha Cze 26.150
Dinamo Bucuresti Rom 25.781
FC Twente Enschede Ned 17.825
Dinamo Moscow Rus 9.525
Sivasspor Tur 6.445
quote:
Q4:
Arsenal Eng 106.899
Olympique Lyon Fra 91.033
----------------------------------------
VfB Stuttgart Ger 45.339
Fiorentina Ita 42.581
Atlético Madrid Esp 41.853
Celtic *3 Sco 40.575
Anderlecht *3 Bel 32.065
pi_69600942
Anderlecht - Twente lijkt mij wel wat. Alleen jammer dat er nu ook een vierde voorronde is door de EL.
  maandag 1 juni 2009 @ 13:49:26 #129
67174 Dos37
Come on Twente
pi_69601063
Anderlecht of Celtic graag, vooral Anderlecht dat gaat een vol uitvak worden
pi_69601100
quote:
Op maandag 1 juni 2009 13:32 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Volgens mij niet hoor. Lyon zal geplaatst zijn in die kwalificatieronde en Arsenal ook.
[..]

[..]
Ik keek laatste Arsenal-Man. United op ITV en daar zei de commentaar redelijk expliciet dat een Engelse club geen beschermde status zal hebben in de voorronde Champions League. Dus volgens mij is er wel een plaatsingssysteem in de 3e, maar niet in de 4e.

Ik heb trouwens nog niets bevestigds/ontkennend gelezen van de UEFA, maar als ze wel aan plaatsing doen, dan heeft Platini het de grote landen eigenlijk alleen makkelijker gemaakt, en dat is juist wat hij niet wilt.
pi_69601766
quote:
Op maandag 1 juni 2009 13:50 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Ik keek laatste Arsenal-Man. United op ITV en daar zei de commentaar redelijk expliciet dat een Engelse club geen beschermde status zal hebben in de voorronde Champions League. Dus volgens mij is er wel een plaatsingssysteem in de 3e, maar niet in de 4e.

Ik heb trouwens nog niets bevestigds/ontkennend gelezen van de UEFA, maar als ze wel aan plaatsing doen, dan heeft Platini het de grote landen eigenlijk alleen makkelijker gemaakt, en dat is juist wat hij niet wilt.
Platini wilde toch juist voornamelijk meer kampioenen in de competitie? Daarom zijn er nu twee kwalificatie routes, eentje voor kampioenen en eentje voor best-placed teams. Ik denk dat er nog wel seedings zullen zijn in die rondes, want of je nou de nummer 4 van Engeland of Spanje of de nummer 2 uit Nederland of Belgie in de competitie hebt, het maakt weinig uit. De nummer 4 uit Engeland is commercieel interessanter .

Overigens las ik net wel dat de eerste KO fase straks over 4 weken ipv 2 weken gespreid wordt, vanwege meer live-wedstrijden.
pi_69601813
AZ boven Juventus

Barcelona
Olympique Lyon
Juventus
VfL Wolfsburg
pi_69602048
Of

Chelsea / Manchester / Liverpool
Inter / Real Madrid
Juventus
VfL Wolfsburg

pi_69602079
Liverpool
AZ
Glasgow Rangers
Rubin Kazan

Lijkt mij een zeer toffe poule qua uitwedstrijden! Zal dan wel m'n spaarrekening moeten aanspreken, maar goed
  Moderator / Redactie Sport maandag 22 juni 2009 @ 11:11:11 #135
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_70246495
Vandaag de eerste loting

Ronde 1:

Geplaatst
FK Mogren (MNE)
UE Sant Julià (AND)

Niet geplaatst
Hibernians FC (MLT)
SP Tre Fiori (SNM)

ROnde 2 geplaatst
FC København (DEN)
PFC Levski Sofia (BUL)
FK Partizan (SRB)
Maccabi Haifa FC (ISR)
NK Dinamo Zagreb (CRO)
Wisła Kraków (POL)
FC BATE Borisov (BLR)
FC Salzburg (AUT)
Kalmar FF (SWE)
APOEL FC (CYP)
Stabæk IF (NOR)
¦K Slovan Bratislava (SVK)
FK Ventspils (LVA)
NK Maribor (SVN)
FH Hafnarfjördur (ISL)
FC International Turku (FIN)
FK Ekranas (LTU)

Niet geplaatst
Bohemian FC (IRL)
NK Zrinjski (BIH)
Debreceni VSC (HUN)
FC Sheriff (MDA)
FC WIT Georgia (GEO)
FK Makedonija GP Skopje (MKD)
FK Bakı (AZE)
FC Levadia Tallinn (EST)
KF Tirana (ALB)
FK Aktobe (KAZ)
FC Pyunik (ARM)
Rhyl FC (WAL)
Glentoran FC (NIR)
EB/Streymur (FRO)
F91 Dudelange (LUX)
Winner 1QR match 1
Winner 1QR match 2
  maandag 22 juni 2009 @ 11:13:54 #136
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  Moderator / Redactie Sport maandag 22 juni 2009 @ 12:25:42 #137
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_70248504
pi_70257712
7. FH - Aktobe

Veel grotere afstanden zul je niet gauw tegenkomen
pi_70297332
Wat de clubs, gebaseerd op afgelopen seizoen, tegemoet kunnen zijn als ze de groepsfase halen:

3.000.000 om te starten, 400.000 per gespeelde wedstrijd + 600.000 voor een overwinning, 300.000 voor een gelijkspel. Tweede ronde komt er 2.200.000 bij, in de kwartinale is dat 2.500.000 en voor de halve finale nog eens 3.000.000. Barcelona als winnaar kreeg nog eens 7.000.000 erbij, en Man Utd 4.000.000.

Daarnaast komt er dan nog het geld van de vaderlandse televisiemarkt bij, vorig seizoen was dat voor PSV bijna 20 miljoen euro, komend seizoen zal dit een stuk lager liggen doordat de NOS minder heeft betaald.
pi_70299411
Niet slecht, 5.400.000 inkomsten en dan hoef je nog geen eens gepresteerd te hebben.

Best lucratief als je zo'n toernooi wint.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 19:52:11 #141
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_70299555
quote:
Op maandag 22 juni 2009 16:44 schreef Gatalin het volgende:
7. FH - Aktobe

Veel grotere afstanden zul je niet gauw tegenkomen
Kunnen die clubs de vliegtickets wel betalen?
  dinsdag 30 juni 2009 @ 18:21:43 #142
113682 WeebI
Wee Bull
pi_70521119
De Champions League 2009-10 begint zometeen

Hibernians FC (MLT) treedt aan tegen FK Mogren (MNE)
pi_70522686
Cetkovic(neefje van Pedrag Mijatovic) van Mogren is de eerste doelpuntenmaker deze editie. Hoeveel zou ervoor staan dat hij ook de laatste maakt?
  dinsdag 30 juni 2009 @ 19:55:22 #144
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_70523866
quote:
Op maandag 1 juni 2009 13:22 schreef BliksemSchigt het volgende:
Pot 1 coef.
FC Barcelona Esp 121.853
Liverpool Eng 118.899
Chelsea Eng 118.899
Manchester United Eng 111.899
AC Milan Ita 110.581
Arsenal *4 Eng 106.899
Sevilla Esp 100.853
Bayern München Ger 98.339

Pot 2 coef.
Olympique Lyon *4 Fra 91.033
Internazionale Ita 87.581
Real Madrid Esp 78.853
CSKA Moscow Rus 71.525
FC Porto Por 68.292
AZ Alkmaar Ned 64.825

Pot 3 coef.
Juventus Ita 63.581
Glasgow Rangers Sco 56.575
Olympiakos Piraeus *3 Gre 52.632
Olympique Marseille Fra 48.033
Dinamo Kiev Ukr 46.370
Girondins Bordeaux Fra 40.033
Besiktas Tur 32.445

Pot 4 coef.
FC København ** Den 26.890
Slavia Praha *3 Cze 25.150
Levski Sofia ** Bul 24.250
Partizan Belgrade ** Srb 23.050

VfL Wolfsburg Ger 21.339
Standard Liège Bel 21.065
Rubin Kazan Rus 9.525
Unirea Urziceni Rom 8.781

Ik neem aan als FC Twente zich plaatst (waar ik niet vanuit ga), dat FCT dan in pot 4 terecht komt?

[ Bericht 0% gewijzigd door o.us op 30-06-2009 19:56:34 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_70524338
FC Twente Enschede Ned 1.5166 1.6428 3.0000 9.2666 1.6332 17.059

Onderin pot 4 dus.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 20:19:27 #146
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_70524647
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 20:10 schreef VoreG het volgende:
FC Twente Enschede Ned 1.5166 1.6428 3.0000 9.2666 1.6332 17.059

Onderin pot 4 dus.
_!
Feyenoord Rotterdam
  dinsdag 30 juni 2009 @ 20:25:47 #147
113682 WeebI
Wee Bull
pi_70524857
Grbić maakt er 0-2 van. Nu alweer afgelopen voor de Maltezers, zo lijkt het.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 juni 2009 @ 22:42:40 #148
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_70529750
Nu moeten wel al die mensen die roepen dat de CL alleen voor kampioenen moet zijn beginnen met kijken - veel plezier
pi_70531459
Dat riep ik vroeger... nu weet ik waarom ik dat niet meer doe
pi_70532455
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:42 schreef Doc het volgende:
Nu moeten wel al die mensen die roepen dat de CL alleen voor kampioenen moet zijn beginnen met kijken - veel plezier
Als er ergens wat beelden van te zien zouden zijn wil ik er wel naar kijken.
  woensdag 1 juli 2009 @ 21:28:06 #151
113682 WeebI
Wee Bull
pi_70560940
Sant Julià (AND) op 0-1 bij SP Tre Fiori (SMR) tijdens de rust door een penalty van Xinos.
pi_70563000
Is uiteindelijk geëindigd in 1-1
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 7 juli 2009 @ 20:01:18 #153
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_70753242
UE Sant Julià komt op 1-0 door Moreira, de slager van Andorra.
pi_70753498
pi_70756376
Verlenging
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 7 juli 2009 @ 21:45:06 #156
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_70759298
Sant Julià wint met 5-4 vanaf 11 meter. Die ploeg moet nu tegen Levski Sofia.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:55:07 #157
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_70759791
Ik ben voor Levski dan.
pi_70938748
Programma voor deze week:

maandag 13 juli 2009 @ 17:11:05 #159
130094 Robinhoo
Hasj coke pillen
pi_70938768
Come on Twente
Diep in mijn hart daar zit mijn club, het hoort bij mij 't is mijn geluk, het rode shirt, het Twentse Ros.. JE BENT MIJN TROTS.
  maandag 13 juli 2009 @ 17:14:28 #160
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_70938879
Van mij mogen Inter Turku, Levski, Slovan Bratislava, Kopenhagen en Wisla doorgaan. Dinamo Zagreb is kut.

Makedonija Skopje kan ook nog. Heb ik ook in ieder geval een plek om te tukken mocht Ajax die loten.
  maandag 13 juli 2009 @ 17:15:42 #161
130094 Robinhoo
Hasj coke pillen
pi_70938916
Ajax moet in een heeeeeeeeel ander topic, dit is voor de masters in Champions League
Diep in mijn hart daar zit mijn club, het hoort bij mij 't is mijn geluk, het rode shirt, het Twentse Ros.. JE BENT MIJN TROTS.
  maandag 13 juli 2009 @ 17:15:46 #162
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_70938918
Oh wacht, dit is CL. Maar theoretisch kunnen die ook Ajax tegenkomen in de 4e ronde EL.
pi_70991638
Makedonija 0 - 2 BATE Borisov
Pyunik 0 - 0 Dinamo Zagreb
EB/Streymur 0 - 2 APOEL Nicosia
Ekranas 2 - 2 FK Baku
Rhyl 0 - 4 Partizan Belgrade

Weinig verrassingen, netjes van APOEL met Broerse in dienst.
  woensdag 15 juli 2009 @ 15:55:39 #164
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_71003840
Dinamo Zagreb tegenvaller hoor.
pi_71018596
FT Ventspils 3 - 0 Dudelange
FT Inter Turku 0 - 1 FC Sheriff
FT WIT Georgia 0 - 0 NK Maribor

FT Levski Sofia 4 - 0 Sant Julia
FT Maccabi Haifa 6 - 0 Glentoran
FT Debrecen 2 - 0 Kalmar

FT KF Tirana 1 - 1 Stabaek
FT FC Copenhagen 6 - 0 Mogren Budva
FT RB Salzburg 1 - 1 Bohemians

FT Wisla Krakow 1 - 1 Tallinna FC Levadia
FT Zrinski 1 - 0 Slovan Bratislava
FT Hafnarfjordur 0 - 4 Aktobe

Red Bull . Wisla ook wel tegenvallend.
pi_71020651
Levadia is ook altijd lastig, weet Twente alles van.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 09:43:10 #167
67174 Dos37
Come on Twente
pi_71057176
Hup Twente, Celtic of Anderlecht graag.
pi_71057572
die portugese club mag ook wel.
voetballen we eens rond 22:00uur ofzo haha
"Van Duitsers heb je pas gewonnen als ze met de bus de stad uit zijn."
pi_71062220

vrijdag 17 juli 2009 @ 16:56:50 #170
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_71072205
Moet te doen zijn voor Slavia. Tegen Inter Turku zou wel grappig zijn. Als tickets niet zo duur waren naar Finland, zou ik daar best heen willen aangezien ik vrienden in Turku heb zitten.

Sparta Praag weer tegen Panathinaikos. Vorig seizoen ook al.

Twente gaat het lastig krijgen.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 17:10:27 #171
113682 WeebI
Wee Bull
pi_71072603
Ik denk dat Sporting ook zeker niet blij zal zijn Twente te hebben geloot.
pi_71072806
Panathinaikos heeft als sterkste rechterteam het zwakste linkerteam geloot.
Verderzal Celtic het ook moeilijk gaan krijgen.
Twente tegen Sporting gaat Twente denk ik niet redden maar ik hoop natuurlijk van wel.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 17:19:06 #173
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_71072836
Sparta vliegt er zeker wel uit. En dan in de volgende ronde Sparta - Ajax.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 19:32:20 #174
234795 sezten
El genius
pi_71075873
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 17:19 schreef Aanvoerder het volgende:
Sparta vliegt er zeker wel uit. En dan in de volgende ronde Sparta - Ajax.
4-1
Als ik lach met mijn lul, worden alle vrouwen gul.
Slepen ze me mee, hop naar de wc.
Spoelen maar, wat een mooi gebaar.
pi_71075966
Anderlecht zal het ook moeilijk krijgen tegen Sivasspor.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 15:07:52 #176
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_71181259
Vandaag speelt er weer een dotje. Vandaag zal duidelijk worden of Slavia naar Finland of naar Moldavie moet.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 20:27:07 #177
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_71192517
Inter Turku weer achter. Slavia dus waarschijnlijk naar Moldavie.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 21:23:38 #178
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_71194657
Vooralsnog geen verrassingen in de vCL vandaag.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 22:03:42 #179
113682 WeebI
Wee Bull
pi_71196274
Überhaupt is er afgezien van Baku-Ekranas geen wedstrijd meer geweest waar twee teams scoorden. Allemaal eenrichtingverkeer. Partizan is lekker bezig Rhyl te verkrachten. Stand over twee duels vooralsnog op 9-0.

edit: 12-0

[ Bericht 10% gewijzigd door WeebI op 21-07-2009 22:16:42 ]
pi_71200121
Tjezus .
pi_71230405
red bull moet nog steeds een keer scoren, nog 20 min te gaan...
  woensdag 22 juli 2009 @ 22:02:07 #182
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_71230709
Wisla Krakow eruit. Erg jammer. Had die eventueel Europees nog wel met Ajax willen tegenkomen.
  woensdag 22 juli 2009 @ 22:11:30 #183
113682 WeebI
Wee Bull
pi_71231069
Debrecen door met de hakken over de sloot. Bijna had Rasmus Elm in zijn eentje roet in het eten gegooid.
pi_71231097
1-0 red bull 86e minuut pfff
  woensdag 22 juli 2009 @ 22:12:52 #185
113682 WeebI
Wee Bull
pi_71231117
Salzburg

Jammer voor Bohemians, ze hebben zich goed geweerd.
  woensdag 22 juli 2009 @ 22:13:11 #186
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_71231128
Salzburg met 1 voet in de volgende ronde. 0-1
  woensdag 22 juli 2009 @ 22:19:17 #187
113682 WeebI
Wee Bull
pi_71231349
FC København op 0-6 bij het Montenegrijnse Mogren. Hiermee komt het totaal op 12-0, eenzelfde score als Partizan gisteren tegen Rhyl FC op het bord zette.
  woensdag 22 juli 2009 @ 22:22:30 #188
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_71231481
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:11 schreef WeebI het volgende:
Debrecen door met de hakken over de sloot. Bijna had Rasmus Elm in zijn eentje roet in het eten gegooid.
Eigenlijk triest voor het Zweedse voetbal....
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  woensdag 22 juli 2009 @ 22:27:11 #189
113682 WeebI
Wee Bull
pi_71231682
FC Red Bull Salzburg (AUT) - NK Dinamo Zagreb (CRO)

¦K Slovan Bratislava (SVK) - CFP Olympiacos (GRE)

FC Zürich (SUI) - NK Maribor (SVN)

APOEL FC (CYP) - FK Partizan (SRB)

FC Sheriff Tiraspol (MDA) - SK Slavia Praha (CZE)

FC Akotbe (KAZ) - Maccabia Haifa FC (ISR)

FC Baku (AZE) - PFC Levski Sofia (BUL)

FK Ventspils (LAT) - FC BATE (BLR)

MS FC Levadia Tallinn (EST) - Debreceni VSC (HUN)

FC København (DEN) - Stabæk Fotball (NOR)

Vijf van deze twinting clubs gaan dit seizoen CL spelen.
  woensdag 22 juli 2009 @ 22:45:46 #190
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_71232411
Wel vaag eigenlijk, hoeven deze clubs dan niet in een laatste voorronde te spelen tegen een ploeg van het kaliber Arsenal dat ze daar staat op te wachten, zoals met Twente?

M'n logica zegt verder Olympiakos, Dinamo Zagreb, Stabæk, Slavia en Partizan, maar je zult altijd zien dat er weer één of andere oostblokverrassing bij zit zoals BATE vorig jaar.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  woensdag 22 juli 2009 @ 22:48:26 #191
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_71232514
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:45 schreef Kriegel het volgende:
Wel vaag eigenlijk, hoeven deze clubs dan niet in een laatste voorronde te spelen tegen een ploeg van het kaliber Arsenal dat ze daar staat op te wachten, zoals met Twente?

M'n logica zegt verder Olympiakos, Dinamo Zagreb, Stabæk, Slavia en Partizan, maar je zult altijd zien dat er weer één of andere oostblokverrassing bij zit zoals BATE.
Ik denk niet dat Stabeak het redt tegen Fc K.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  woensdag 22 juli 2009 @ 22:51:11 #192
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_71232632
Dat is 50/50 gok ik, maar ik zeg toch maar Stabæk omdat ik het om de een of andere reden een leukere club vind.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
  woensdag 22 juli 2009 @ 22:52:39 #193
113682 WeebI
Wee Bull
pi_71232693
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:45 schreef Kriegel het volgende:
Nee die hoeven dat niet. Als Twente niet zo'n grote club wil treffen in een voorronde moeten ze maar kampioen worden. Of zo slecht presteren dat de kampioen van Nederland over een paar jaar ook een voorronde voor niet-kampioenen moet spelen.
  woensdag 22 juli 2009 @ 22:57:02 #194
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_71232880
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:52 schreef WeebI het volgende:

[..]

Nee die hoeven dat niet. Als Twente niet zo'n grote club wil treffen in een voorronde moeten ze maar kampioen worden. Of zo slecht presteren dat de kampioen van Nederland over een paar jaar ook een voorronde voor niet-kampioenen moet spelen.
Tja, zo zou je ook kunnen stellen dat Arsenal als Engelse #4 uberhaupt niets in de CL te zoeken heeft, maar die worden dus nog zelfs boven de Nederlandse runner-up gewaardeerd. Zo scheef zijn de verhoudingen.

Maar hoe dan ook, het heeft er dus mee te maken dat dit allemaal kampioenen zijn en Twente niet? Dan is het wel begrijpelijk.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 juli 2009 @ 23:04:21 #195
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_71233181
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:52 schreef WeebI het volgende:

[..]

\
Dat zal niet gebeuren aangezien de opzet juist nu is dat kampioenen alleen tegen kampioen spelen in de voorrondes.
  woensdag 22 juli 2009 @ 23:07:57 #196
113682 WeebI
Wee Bull
pi_71233304
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 23:04 schreef Doc het volgende:

[..]

\
Dat zal niet gebeuren aangezien de opzet juist nu is dat kampioenen alleen tegen kampioen spelen in de voorrondes.
Ja ik bedoelde natuurlijk ook "kampioenen" in plaats van "niet-kampioenen"

@ Kriegel: ja, die twintig clubs hierboven zijn allemaal kampioenen.
  woensdag 22 juli 2009 @ 23:13:25 #197
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_71233571
De wedstrijden worden wel leuker de komende ronde. De 15 verliezers stromen in bij de 4e vEL. De 15 winnaars van de 3e vCL zijn sowieso zeker van de groepsfase EL.
pi_71235322
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:27 schreef WeebI het volgende:
FC Red Bull Salzburg (AUT) - NK Dinamo Zagreb (CRO)

¦K Slovan Bratislava (SVK) - CFP Olympiacos (GRE)

FC Zürich (SUI) - NK Maribor (SVN)

APOEL FC (CYP) - FK Partizan (SRB)

FC Sheriff Tiraspol (MDA) - SK Slavia Praha (CZE)

FC Akotbe (KAZ) - Maccabia Haifa FC (ISR)

FC Baku (AZE) - PFC Levski Sofia (BUL)

FK Ventspils (LAT) - FC BATE (BLR)

MS FC Levadia Tallinn (EST) - Debreceni VSC (HUN)

FC København (DEN) - Stabæk Fotball (NOR)

Vijf van deze twinting clubs gaan dit seizoen CL spelen.
Partizan, Slavia Praag, FC Kopenhagen, Olympiakos en Levski Sofia.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 22 juli 2009 @ 23:57:33 #199
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_71235499
Slavia Praag graag door. En dan bij AZ in de poule. Dan kom ik ff buurten.
pi_71235679
Zurich was een paar seizoenen terug een zeer geslaagd uitje, maar ook Kopenhagen of Praag zouden mooi zijn om heen te gaan.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 18:02:45 #201
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_71402687
HT 0-0 FK Baku - Levski Sofia

'1 0-0 Aktobe - Maccabi Haifa

20:00 Sparta Prague - Panathinaikos

20:45 Anderlecht - Sivasspor
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 juli 2009 @ 19:50:53 #202
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_71405678
FT Baku - Levski Sofia 0-0
FT Aktobe - Maccabi Haifa 0-0
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:53:51 #203
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_71405780
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:50 schreef borisz het volgende:
FT Baku - Levski Sofia 0-0
FT Aktobe - Maccabi Haifa 0-0
Je bent me net voor. Wilde het ook posten. Matige scores.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 juli 2009 @ 20:27:09 #204
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_71406992
Sparta Praag 1-0 Henkie ten Cate, Holenda.
2-0 Vacek

[ Bericht 13% gewijzigd door borisz op 28-07-2009 20:35:38 ]
pi_71407445
Beter PwnZ0rrT Anderlecht die turken hard.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 20:44:04 #206
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_71407559
Tyfussparta.
pi_71407569
Hup Anderlecht!
pi_71407929
Anderlecht had al voor moeten staan, Sivasspor kan er niet veel van.
pi_71408110
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:54 schreef Radegast het volgende:
Anderlecht had al voor moeten staan, Sivasspor kan er niet veel van.
Idd
pi_71408152
JAAAA
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:02:36 #211
121310 venomsnake
El Saltador
pi_71408174
Zat die keepert daar even mis..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_71408203
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:02 schreef venomsnake het volgende:
Nogal ja. 1-0 was van De Sutter.
pi_71408234
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:02 schreef venomsnake het volgende:
en weer
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:06:45 #214
121310 venomsnake
El Saltador
pi_71408312
En dat is 2-0
pi_71408319
Ik pak het telraam er even bij hoor..
pi_71408347
Hoe is die club ooit 2e geworden in Turkije?? Of is die competitie daar gewoon zo zwak
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:07:54 #217
121310 venomsnake
El Saltador
pi_71408361
Lekker hoog tempo houdt Anderlecht erin..
pi_71408397
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:07 schreef Counterattack het volgende:
Hoe is die club ooit 2e geworden in Turkije?? Of is die competitie daar gewoon zo zwak
2e? Holy shit
pi_71408448
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:06 schreef Radegast het volgende:
Ik pak het telraam er even bij hoor..
Voor het aantal turkse overtredingen ook ff 1..
pi_71408719
3-0.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:19:14 #221
121310 venomsnake
El Saltador
pi_71408764
Waardeloos elftal hebben die Turken, of ze zijn echt mega uit vorm..
En wat een Ben Onzekri is die keepert zeg.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:24:21 #222
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_71408937
Hehe, kutturken. Mzzl!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:24:32 #223
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_71408942
Prague - Panathinaikos 2-1

belangrijk doelpunt voor de grieken
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:33:54 #224
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_71409280
YES! Sparta zien we tegen Ajax hopelijk weer. Kunnen wij er ook nog even overheen klappen.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:43:51 #225
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_71409651
3-1 sparta
[b]Enschede![/b]
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:44:37 #226
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_71409686
Dit verrast mij wel enorm.
pi_71410966
4-0 voor Anderlecht, die Turken zijn echt te slecht
pi_71411435
5-0 :-) bijna afgelopen
pi_71411503
pi_71411507
Ongelooflijk. Sterk Anderlecht natuurlijk, maar is dit het nummer twee van Turkije?
pi_71411600
Misschien is die ploeg wel leeggekocht ofzo? Was echt niveauloos.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 22:45:55 #232
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_71411695
Ja leuk, dalijk loot Ajax die kutclub.
pi_71411749
Sivasspor verloor in de voorbereiding ook al met 5-0 van Heerenveen en met 3-0 van PSV..
Deze reactie was waarschijnlijk bedoeld om mijn naamsbekendheid te vergroten.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 22:49:06 #234
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_71411797
Met 9 man zijn ze moeilijker te verslaan.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 juli 2009 @ 18:27:03 #235
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_71435526
Ventpils - Bate 1-0, Chirkin .
  woensdag 29 juli 2009 @ 18:59:54 #236
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_71436358
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 18:27 schreef borisz het volgende:
Ventpils - Bate 1-0, Chirkin .
Ik kan het niet laten om te gniffelen bij die namen. Vent pils and bate.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  woensdag 29 juli 2009 @ 19:06:56 #237
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_71436556
Hup Slavia! Geen stream te vinden helaas.
  woensdag 29 juli 2009 @ 19:08:33 #238
113682 WeebI
Wee Bull
pi_71436608
Hup Shakhtar. Weg met de Roemenen.

Volgende week ben ik in Praag. Wellicht nog even de return Slavia - Sheriff checken
  woensdag 29 juli 2009 @ 19:23:28 #239
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_71437058
Shaxtar 1-0 achter.
  woensdag 29 juli 2009 @ 19:24:34 #240
113682 WeebI
Wee Bull
pi_71437092
Volgens Livescore:

65' Tallinna FC Levadia [0 - 1] Debrecen
70' [0 - 1] M.P.d.A. Leandro

Over vijf minuten wordt er dus gescoord door de Hongaren

En Shakhtar wtf
  woensdag 29 juli 2009 @ 19:59:57 #241
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  woensdag 29 juli 2009 @ 20:01:22 #242
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_71438217
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 19:59 schreef pfaf het volgende:
Shaktar nog steeds achter!
Slecht voor de ranking. Hoewel Oekraine er dan eigenlijk ook uit moet.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 juli 2009 @ 20:03:41 #243
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_71438289
Slovan Bratislava 0-1 Olympiacos, Papadopoulos
  woensdag 29 juli 2009 @ 20:06:23 #244
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_71438365
Fuck man, die is net begonnen. Wil Slovan wel loten met Ajax, dus dan zouden ze nu wel mogen verliezen. Bratislava is een leuk stadje en dat stadion van ze kan 30.000 man in.
  woensdag 29 juli 2009 @ 20:13:28 #245
113682 WeebI
Wee Bull
pi_71438564
APOEL FC - FK Partizan 1-0
50' Mirosavljević
  woensdag 29 juli 2009 @ 20:13:32 #246
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_71438566
Partizan op achterstand.
  woensdag 29 juli 2009 @ 20:20:20 #247
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_71438773
En de gelijkmaker van Shaxtar.
  woensdag 29 juli 2009 @ 20:25:25 #248
113682 WeebI
Wee Bull
pi_71438912
Olympiacos op 0-2 alweer.

En Zürich via Vonlanthen op 1-0 tegen Maribor.

København opent via Grønkjær tegen Stabæk
  woensdag 29 juli 2009 @ 20:26:29 #249
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_71438936
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 20:25 schreef WeebI het volgende:
Olympiacos op 0-2 alweer.
Ach ja, ik had ze ook vooraf weinig kans gegeven. Jammer dat de spanning zo weg is.
  woensdag 29 juli 2009 @ 20:26:54 #250
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_71438947
Slavia heeft er geen zin in vandaag.
  woensdag 29 juli 2009 @ 20:39:49 #251
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_71439302
Shaxtar weer achter.

Maribor draait de score om in Zurich en staat nu 2-1 voor.
  woensdag 29 juli 2009 @ 20:45:38 #252
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  woensdag 29 juli 2009 @ 20:47:04 #253
107005 Saviola
CM Legend
pi_71439495
Fernandinho
Barcelona CF ~ Club Brugge ~ Tampa Bay Lightning
  woensdag 29 juli 2009 @ 20:47:50 #254
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_71439519
Teleurstellend gelijkspel wordt dit voor Slavia.
  woensdag 29 juli 2009 @ 20:50:13 #255
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_71439581
Partizan zelfs 2-0 achter vlak voor tijd. Erg verrassend.
  woensdag 29 juli 2009 @ 20:52:57 #256
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_71439658
Dynamo Moskva al op 1-0 voor tegen Celtic.
  woensdag 29 juli 2009 @ 20:54:23 #257
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_71439706
Slavia 0-0 gespeeld in Moldavie. Linke uitslag.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 juli 2009 @ 20:56:13 #258
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_71439764
Kopenhagen op 2-0, Santín.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 juli 2009 @ 21:15:52 #259
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_71440292
Huub op 1-0 tegen Dinamo Zagreb, Zickler

Kopenhagen 2-1 Stabæk Fotball (NOO), Pálmi Pálmason.

[ Bericht 47% gewijzigd door borisz op 29-07-2009 21:28:59 ]
  woensdag 29 juli 2009 @ 22:09:40 #260
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_71442161
Kolere wat een schwalbe

Portugezen
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_71442170
Die handen ook he, ik deed niks!
  woensdag 29 juli 2009 @ 22:10:03 #262
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_71442173
Boschker
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_71442182
Ze speelden net zo lekker
  woensdag 29 juli 2009 @ 22:10:27 #264
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_71442198
I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
pi_71442209
perez eruit

haal dan janssen ofzo eruit.
pi_71442212
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:09 schreef Morpheus2002 het volgende:
Kolere wat een schwalbe

Portugezen
?
  woensdag 29 juli 2009 @ 22:10:42 #267
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_71442217
Zurich laat zich verrassen door de kampioen van Slovenie.
pi_71442236
AHAHAHAHA
pi_71442262
HELD
  woensdag 29 juli 2009 @ 22:11:27 #270
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_71442268
I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
pi_71442290
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:10 schreef buddyb het volgende:
perez eruit

haal dan janssen ofzo eruit.
Ben jij de trainert?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 juli 2009 @ 22:12:31 #272
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_71442320
Uitslagen

17.00 FK Ventspils (LET) BATE Borisov (WRU) 1-0 (0-0)
18.00 FC Levadia Tallinn (EST) Debreceni VSC (HON) 0-1 (0-0)
19.00 Shakhtar Donetsk (OEK) FC Timisoara (ROE) 2-2 (0-1)
19.00 APOEL Nicosia (CYP) Partizan Belgrado (SER) 2-0 (0-0)
19.00 Sheriff Tiraspol (MOL) Slavia Praag (TSJ) 0-0 (0-0)
20.00 Slovan Bratislava (SLW) Olympiakos Piraeus (GRI) 0-2 (0-2)
20.15 FC Kopenhagen (DEN) Stabæk Fotball (NOO) 3-1 (2-0)
20.15 FC Zürich (ZWI) NK Maribor (SLO) 2-3 (2-2)
20.30 Red Bull Salzburg (OOS) Dinamo Zagreb (KRO) 1-1 (1-0)
20.45 Celtic (SCO) Dinamo Moskou (RUS) 0-1 (0-1)
21.45 Sporting CP (POR) FC Twente (NED) 0-0 (0-0)

[ Bericht 5% gewijzigd door borisz op 29-07-2009 23:43:56 ]
  woensdag 29 juli 2009 @ 22:14:27 #273
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_71598400
Aktobe had vandaag eigenlijk een competitiewedstrijd. Die gasten dachte ook niet dat ze een ronde verder zouden komen.
pi_71599519
Overwinningen voor Anderlecht en Twente zouden mooi zijn
pi_71599649
Sivasspor is echt zooo slecht, daar klapt Anderlecht op de handrem nog wel een keertje met 2-0 over.
pi_71603525
Holy fuck, Aktobe scoort ff 3 goals in de eerste 15 minuten in de uitwedstrijd tegen Maccabi Haifa. Vorige wedstrijd was 0-0 dus Maccabi moet 4 keer scoren nu.
pi_71603587
Klinkt als omkoping.
pi_71603894
Maccabi scoort 1-3 en Sivasspor neemt de leiding tegen Anderlecht. Slechts voor de statistieken uiteraard.
pi_71603957
wtf Sivas- anderlecht 2-0 kan nog he
pi_71603977
2-0 heel snel in de wedstrijd. Anderlecht mag wel ff wakker blijven. 2e goal uit een pingel.
pi_71604077
M. Haifa 2 - 3 Aktobe
pi_71604130
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 20:24 schreef hayder het volgende:
M. Haifa 2 - 3 Aktobe
Wat een zinderende eerste helft zo.
pi_71604472
Sivasspor 2 - 1 GOALAnderlecht
pi_71604803
Jelle van Damme.
pi_71605103
Salzburg op 0-1
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 augustus 2009 @ 21:10:04 #287
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_71605626
4-3 Maccabi Haifa

Sivasspor 3-1. (Musa)

[ Bericht 5% gewijzigd door borisz op 04-08-2009 21:24:47 ]
pi_71606539
Maccabi
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 augustus 2009 @ 22:10:39 #289
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_71607675
Dinamo Z - Red Bull S 1-2 (Robin Nelisse)
pi_71608403
Sparta gaat ernaaaaaaa!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 augustus 2009 @ 22:34:28 #291
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_71608560
Henkies Panathinaikos maakt er 3-0 van.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 22:40:50 #292
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_71608892
dat geloof je ook niet van Twente
pi_71609104
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:40 schreef Timo20 het volgende:
dat geloof je ook niet van Twente
Het AZ-gevoel.
Sporting CP moet in de Bundesliga gaan spelen, Duitser kan het niet.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 22:49:02 #294
111382 Ofyles2
pi_71609308
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:44 schreef Radegast het volgende:

[..]

Het AZ-gevoel.
Sporting CP moet in de Bundesliga gaan spelen, Duitser kan het niet.
Sorry, de Bundesliga is meer vergevorderd dan de Portugese eredivisie.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 22:50:44 #295
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_71609379
Maccabi - Aqtobe is een fix ?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 22:50:50 #296
111382 Ofyles2
pi_71609387
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:30 schreef Aanvoerder het volgende:
Sparta gaat ernaaaaaaa!
Hoeveelste staat Tsjechië op de vijfjarenranglijst?

Lijkt me zonde als ze nog meer plaatsen zakken, dan moet de aanstaande kampioen nog meer voorrondes spelen.
pi_71609977
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 22:50 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Hoeveelste staat Tsjechië op de vijfjarenranglijst?

Lijkt me zonde als ze nog meer plaatsen zakken, dan moet de aanstaande kampioen nog meer voorrondes spelen.
Daar dacht ik ook al aan, maar de kampioen van Tsjechie heeft toch niets in de CL te zoeken.
pi_71610119
Wat heeft Portugal overeen met Duitsland?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 augustus 2009 @ 19:11:30 #299
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_71630326
We zijn begonnen.

BATE 1-1 Ventspils
Dinamo Moskou 0-1 Celtic
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 augustus 2009 @ 19:14:18 #300
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_71630408