Een topic uit 2007 over de CL van 2009/2010... En ik dacht dat ik vroeg was

Met de finale aanstaande woensdag van het 2008/2009 toenooi in het vooruitzicht en het einde van de reguliere competities waarin de laatste plaatsen voor de CL worden verdeeld is het tijd om alweer verer vooruit te kijken: Over een week of 5 starten de eerste voorrondes alweer voor de CL van 2009/2010 met play-offs tussen de landskampioenen van Montenegro, Andorra (UE Sant Julià), Malta en San Marino.
De opzet van het voorronde toernooi zal anders zijn dan vorige jaren. Ten eerste is er van ieder land maar een team dat in de voorrondes meedoet. Ten tweede wordt er een splitsing gemaakt tussen voorrondes voor landskampioenen (5 teams kunnen zich zo kwalificeren in 2 voorrondes) en teams die dat niet geworden zijn (ook 5 plaatsen in 4 voorrondes). Er zijn 22 gesplaatste teams waarvan 13 landskampioenen en 9 niet landskampioenen. Hiermee is het zeker dat er aan het echter CL toernooi 18 landskampioenen meedoen en 14 niet-landskampioenen (ter vergelijking: 2008-2009 had 17 landskampioenen, en 15 niet landskampioenen).
Is dit een verbeterde opzet?
Ik denk van wel. Door de splitsing tussen voorrondes tussen landskampioenen en niet-landskampioenen kan eindelijk gekeken of mensen echt liever kijken tussen wedstrijden tussen landskampioenen of tussen niet-landskampioenen uit meer vooraanstaande voetballanden.
Julie mening?
En uit welke niet geplaatste landskampioensschaplanden hoop je dat de landskampioenen in het uiteindelijke toernooi tecrechtkomen?
En twente moet voor het uiteindelijke toernooi kan bereiken nu twee in plaats van een voorronde spelen? Tegen welk land hoop je dat Twente loot?
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool -
JFT 96 -
Never forgotten