Een alleenstaande moeder krijgt wel aanvullende bijstand. Ze krijgt het niet extra! Nu heeft ze wel extra geld voor een kind. Een behoorlijke belastingaftrek en de kinderbijslag. Dus dat is alvast goedkoper.quote:Op woensdag 4 april 2007 15:52 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En die bijdrage wordt dermate laag dat er niet van te leven valt? En er is ook geen mogelijkheid tot aanvullende bijstand? Dan zou het inderdaad niet lucratiever zijn, maar is dat ook het plaatje dat jij voor ogen hebt?
De mijne zijn ook al groot. Jongste wordt bijna 13.quote:Op woensdag 4 april 2007 16:08 schreef Larissa het volgende:
Als ik dat allemaal zo lees ben ik blij dat mijn dochter (12) al een tijdje op zichzelf past.
Ja, maar alleen als je werkt en dus gebruik maakt van kinderopvang. Die mensen vangen dus nu dubbel, kinderbijslag en belastingvoordeel. Mensen die kiezen voor thuisblijven tot de jongste 4 is, krijgen, behalve kinderbijslag helemaal niks. Terwijl alleenstaanden die ervoor kiezen thuis te blijven tot de jongste 4 is, vanalles krijgen, bijstand, kinderbijslag + nog een fikse kinderaftrek.quote:Op woensdag 4 april 2007 16:52 schreef Larissa het volgende:
Wat ik ervan begrepen heb is het voor de meeste ouders goedkoper geworden omdat er zoveel via de belasting terug te krijgen is.
Ivm de sollicitatieplicht.quote:Op woensdag 4 april 2007 15:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom is het lucratiever ze elke vier jaar te krijgen?
De enige vrouw die daar dus baat bij heeft, is de dame die van plan was thuis te blijven terwijl haar man werkt. Die heeft dan een lekker extra zakcentje, 500 euro p/m versus 150 euro p/m. Mja, ik vind dat niet zo nodig. Wat mij betreft is het systeem van bijstand als vangnet i.p.v. hangmat al goed, maar dan moet het nog wel een stuk strikter doorgevoerd worden imho. Het is al een stuk beter dan een jaar of dertig geleden (een tijd waarin veel kennissen zwanger zijn geworden, huisje toegewezen kregen en voor de rest van hun leven thuis mochten blijven... groot was dan ook de schok voor velen dat ze op het moment dat hun kind 18 werden ineens aan hetquote:Op woensdag 4 april 2007 16:06 schreef Gia het volgende:
Het stelt vrouwen die daarvoor kiezen, in staat om thuis te blijven en anderen die liever blijven werken, kunnen daarvan de kinderopvang betalen.
Ja, bijstandmoeders-van-toen. Is dus gelukkig al een hele poos niet meer zo 'gul', want dat was echt té. Waarom zou men ook aan het werk gaan; geld genoeg en nou woon ik ook in een gemeente met een hoop extra voorzieningen, een echte vetpot is het natuurlijk nooit, maar ze konden zich meer dan prima redden en als je ooit weer begint kom je toch in een 'rotbaantje' terecht en het hoeft niet, dus ach. De meeste van die dames die ik nu spreek zijn blij dat ze weer aan het werk zijn; hoewel ze het nooit hadden verwacht voelt het toch wel goed, je eigen geld verdienen.quote:Op woensdag 4 april 2007 19:09 schreef Larissa het volgende:
Heb je het nu over bijstandsmoeders?
Hier worden bijstandsgerechtigden, zowel mannen als vrouwen, verplicht gesteld vrijwilligerswerk te doen. Haha, verplicht vrijwilligerswerk. Met behoud van uitkering. Weigeren ze, worden ze gekort.quote:Op woensdag 4 april 2007 19:30 schreef Larissa het volgende:
Ik dacht dat je overal moest gaan werken als je kind 12 werd! Later naar 5 teruggebracht. Maar inderdaad wel terecht dat ook deze verwende bijstandsvrouwen weer eens achter de geraniums vandaan komen.
Zo gek is dat toch niet?quote:Op woensdag 4 april 2007 19:52 schreef Gia het volgende:
Haha, verplicht vrijwilligerswerk. Met behoud van uitkering. Weigeren ze, worden ze gekort.
Hoeveel kinderen? 1?quote:Op woensdag 4 april 2007 19:54 schreef Larissa het volgende:
Hoezo niet? Ik kom er als alleenstaande ouder toch ook van rond...
En dat van dat vrijwilligerswerk is volgens mij iets landelijks...en die regel van 5 jaar is volgens mij ook de norm nu.
Nee, ben het er ook wel mee eens, maar verplicht en vrijwillig in één zin blijft natuurlijk raar.quote:
Nee, is niet gek.. maar de grap zit um natuurlijk in dat "vrijwilligers"werk. dat verplicht isquote:Op woensdag 4 april 2007 20:01 schreef DS4 het volgende:
Zo gek is dat toch niet?
Ook toen ik nog samenwoonde jaren terug en veel minder geld had was ervan rond te komen met 3 personen. Het is geen vetpot maar ook geen pure armoede.quote:Op woensdag 4 april 2007 20:04 schreef Gia het volgende:
Hoeveel kinderen? 1?
Dan is dat dus voor 2 personen, één volwassene en één kind.
Is wel nog wat anders dan een gezin met 4 personen, allen boven de 12.
Ze moeten het gewoon anders noemen.quote:Nee, ben het er ook wel mee eens, maar verplicht en vrijwillig in één zin blijft natuurlijk raar.
Vroeger vaak genoeg meegemaakt dat "vrijwilligers" werden aangewezen. Het begrip heeft enige devaluatie achter de rug...quote:Op woensdag 4 april 2007 20:04 schreef Gia het volgende:
Nee, ben het er ook wel mee eens, maar verplicht en vrijwillig in één zin blijft natuurlijk raar.
Ja het ontbreken daarvan bij die jongeren, Het feit dat ze aangeleerd word dat je op alless mag schelden ageren en schoppen dat buiten "hun" bereik lijkt te liggenquote:Op woensdag 4 april 2007 00:13 schreef moussie het volgende:
[..]
en wat is er mis met een beetje gemeenschapszin ? Was het niet juist het ontbreken daarvan dat bij sommige jongeren voor van die heftige ontsporingen zorgt ?
Daar zijn moeders voor. of ouders beter gezegd...een kind heeft geen recht op creche, evenmin hebben ouders dat. Een kind heeft wettelijk recht op scholing...sterker het is leerplichtig...VANAF 4 JAARquote:het gaat mij anders niet om de rechten van de moeder maar om de rechten van het kind .. die hoort gewoon goed verzorgt te worden, punt uit ..
Alsof ze dat bij creches hebben.....quote:Op woensdag 4 april 2007 01:07 schreef moussie het volgende:
[..]
En dan moet de werkende ouder verplicht zijn/haar kind bij iemand achter laten die je voor de rest niet kent, niet gediplomeerd is of wat dan ook ? Je snapt toch hopelijk dat de meeste ouders wel hun kleintjes beschermen en dus wel enige zekerheid willen hebben, bewijs van goed gedrag ed, over diegene bij wie ze hun kind achterlaten ? Ik persoonlijk zou iig nooit en te nimmer mijn kind bij iemand achterlaten die er alleen maar op past omdat die ertoe verplicht wordt !!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |