Wat hij bedoelt is dat er drie kanten zijn.quote:Op zaterdag 14 april 2007 09:34 schreef De_Brandweer het volgende:
De moord op Dumblerode doorgestoken kaart? Kan je daar iets meer over vertellen?
Hmm...quote:Op zaterdag 14 april 2007 17:14 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat misschien een fout van J.K. was
Maar ze hadden de Sisselspraak van Harry toch gehoord? En ze hoorden helemaal niets toen Harry het hoorde in de gang, ze zouden toch iets (ruis ofzo) moeten gehoord hebben?quote:Op zaterdag 14 april 2007 17:39 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Hmm...
1. De meeste leerlingen zijn niet bekend met Sisselspraak, uberhaupt niet hoe het klinkt voor een buitenstaander.
2. We hebben het hier wel over een school met Foppe. Fat chance dat ie de WC's gesaboteerd had.
Ik denk niet dat J.K. zulke fouten zal maken.quote:Op zaterdag 14 april 2007 17:14 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat misschien een fout van J.K. was
Ik zou ook willen geloven dat het niet zo is, maar het is toch wel vreemd dat ze niets horen.quote:Op zondag 15 april 2007 10:54 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ik denk niet dat J.K. zulke fouten zal maken.
Ik heb het boek net weer gelezen, en ik moet zeggen dat ik het, na jullie reacties, ook wel erg vaag vind. Niemand hoort de basilisk behalve Harry. Terwijl ze inderdaad met bijna de hele school over de zeik raken als ze hem horen parseltonguen tijdens het duel.quote:Op zondag 15 april 2007 12:06 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik zou ook willen geloven dat het niet zo is, maar het is toch wel vreemd dat ze niets horen.
Ik zou het boek er moeten opnieuw bijnemen om het te controleren (maar die heb ik hier niet bij mij), maar ik ben 100% zeker dat ze in de films uit de lucht vallen als Harry zegt dat hij iets hoort.
Terwijl ze hem tijdens het duelleren duidelijk *iets* horen zeggen want ze herkennen het als sisselspraak.
Ik vind je theorie heel leuk om te lezen. Misschien heb je inderdaad een punt. Ik ben er in ieder geval van overtuigd dat er meer met Petunia aan de hand is dan je denkt. Maar vergeet je de brief niet die Dumbledore op Harry heeft achtergelaten toen hij hem voor de deur bij de Dursleys achterliet? Samen met de howler zou dat dus een meervoud van brief zijn...quote:Op zaterdag 14 april 2007 15:30 schreef bladibladibla het volgende:
Zeg, niet mijn theorie overhoop gooien hè?
Even serieus: Misschien heeft Dumbledore er een of andere betovering overheen gegooid zodat ze niet vernietigd kunnen worden. Of hij heeft gedreigd Dudley in een walvis te veranderen als ze ze wel vernietigde.
Misschien staat er wel heel belangrijke informatie in, die aan Harry doorgegeven moet worden. Het huis aan de Privet Drive biedt tot Harry's 17e verjaardag bescherming aan hem, maar misschien ook wel aan de andere inwoners en alle spullen, zoals brieven.
Zou idd wel kunnen.quote:Op zondag 15 april 2007 12:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb het boek net weer gelezen, en ik moet zeggen dat ik het, na jullie reacties, ook wel erg vaag vind. Niemand hoort de basilisk behalve Harry. Terwijl ze inderdaad met bijna de hele school over de zeik raken als ze hem horen parseltonguen tijdens het duel.
Misschien is de basilisk alleen hoorbaar voor mensen die parseltongue spreken, het is ten slotte een magisch beest en een nalatenschap van Salazar Slytherin. Dat lijkt mij de meest logische verklaring. Dat is misschien ook waarom Tom Riddle toen de chamber of secrets heeft geopend. Hij is de enige in jaren die parseltongue spreekt, hij kon dan ook gestuurd worden door de basilisk. Ja, nu ik dit typ lijkt me dit een goede verklaring!
Ik denk dat er inderdaad een verschil zit tussen de spreker, de mens of de slang. Dat moet wel want zoals eerder gezegd, JK zou niet zulke grote fouten maken. Kijk maar eens wat 1 stukje tekst, dat in eerste instantie niet leek te kloppen, kan leiden tot zo'n lange theorie.... en daarmee bedoel ik dus die 7 editorials, die gebaseerd zijn op het feit dat trelawney vertelde dat ze sneep ná de prophecy zag....quote:Op zondag 15 april 2007 12:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb het boek net weer gelezen, en ik moet zeggen dat ik het, na jullie reacties, ook wel erg vaag vind. Niemand hoort de basilisk behalve Harry. Terwijl ze inderdaad met bijna de hele school over de zeik raken als ze hem horen parseltonguen tijdens het duel.
Misschien is de basilisk alleen hoorbaar voor mensen die parseltongue spreken, het is ten slotte een magisch beest en een nalatenschap van Salazar Slytherin. Dat lijkt mij de meest logische verklaring. Dat is misschien ook waarom Tom Riddle toen de chamber of secrets heeft geopend. Hij is de enige in jaren die parseltongue spreekt, hij kon dan ook gestuurd worden door de basilisk. Ja, nu ik dit typ lijkt me dit een goede verklaring!
Misschien heeft DD wel gelogen tegenover Harry om Snape te beschermen? VM kan Harry's gedachten lezen en als hij erachter komt dat Snape tegen hem gelogen heeft is zijn tijd als Spion voorbij. Ik vond het Masterplan heel goed. En dit is zeker niet de eerste keer dat Mugglenet members het bji het rechte eind hebben wat betreft theorien. De gruzie elementen theorie die in HBP uit de doeken wordt gedaan (en CoS is daar natuurlijk voorbode van) werd ook door sommige posters voorspeld. Voldemorts geheim lag al die tijd in zijn naam. En dit vind ik ook plausibel.quote:Op zondag 15 april 2007 10:54 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ik denk niet dat J.K. zulke fouten zal maken.
Die theorie van Dumbledore's masterplan is inderdaad geweldig.
Het begint natuurlijk al in het eerste boek, het is achteraf zo logisch dat DD echt wel wist dat er iets niet in orde was met Krinkel. En dat hij daarom de Steen naar de school haalde.
Ik vraag me alleen nog steeds af wat er precies is gebeurd die avond dat Zwamdrift de voorspelling deed. Was Sneep aan het afluisteren? Waarom was hij daar dan? Hij kan nooit zo snel gekomen zijn tijdens dat ze haar voorspelling aan het doen was, dus hij moest daar al zijn geweest.
Ik denk ook eerder dat Sneep misschien wel de hele voorspelling heeft gehoord, maar dat DD misschien het laatste deel uit zijn geheugen gehaald heeft of iets dergelijks.
En we weten natuurlijk nog steeds niet vanaf welk punt en waarom DD heeft besloten om Sneep volledig te vertrouwen.
Ik ben er wel van overtuigd van het complot dat het de bedoeling was dat Sneep DD zou vermoorden. En nu helemaal, na het lezen van die theorie.
Ik ga in juni de 6 boeken opnieuw lezenquote:Op zondag 15 april 2007 15:06 schreef Etcetera het volgende:
ja dat weet ik welmaar ik vond het echt té makkelijk
aan de andere kant, als het moeilijker was hadden Harry Ron en Hermelien niet zo ver kunnen komen natuurlijk
ach, heb het alleen herlezen met de op handen zijnde uitbrenging van deel 7, dus binnenkort deel 2 uit de kast halen
Dat dacht ik ook,maar na het lezen van deel 2 van Dumbledore's Masteplan op muggelenet valt er wel een en ander op zijn plaats.quote:Op zondag 15 april 2007 15:00 schreef Etcetera het volgende:
ik heb net deel 1 weer gelezen in het engels, en ik moet zeggen... ik vond het een beetje childishkan niet echt uitleggen waarom, maar vond het een beetje vaag allemaal.... als de Steen de Wijzen niet gevonden moest worden, waarom waren er dan redelijk makkelijke raadsels (als een paar eerste jaars ze kunnen breken....) en waarom die bezemstelen? een échte gróte tovenaar, duister of niet, had die deur zo wel open gekregen toch?
mss heb ik deel 1 te vaak gelezen
toch maar 's proberen danquote:Op zondag 15 april 2007 15:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook,maar na het lezen van deel 2 van Dumbledore's Masteplan op muggelenet valt er wel een en ander op zijn plaats.
http://www.mugglenet.com/(...)it-connollys02.shtml
Vind ik ook hoor. De schrijfwijze is dan ook heel anders. Dat wordt elk boek steeds volwassener. Boek 1 is nog echt een kinderboek, dat wordt steeds minder.quote:Op zondag 15 april 2007 15:00 schreef Etcetera het volgende:
ik heb net deel 1 weer gelezen in het engels, en ik moet zeggen... ik vond het een beetje childish![]()
Het is ook altijd de bedoeling geweest dat het lezerspubliek mee zou groeien met de boeken.quote:Op zondag 15 april 2007 17:58 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Vind ik ook hoor. De shrijfwijze is dan ook heel anders. Dat wordt elk boek steeds volwassener. Boek 1 is nog echt een kinderboek, dat wordt steeds minder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |