abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 april 2007 @ 23:35:16 #251
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_48199520
Shichinin no samurai

Jajaja, dit is zeker wel een gave film. Vooral Mifune als ADHD'er was grappig, maar de samurai die in Sokolsky's usericoon figureert, steelde toch de show, hip personage . Als kritiekpuntje las ik laatst dat het wel lastig was om de zeven samurai te onderscheiden. Daar kan ik wel enigszins mee inkomen, want niet iedereen kan ik zo voor de geest halen. Aan de andere kant kon me dit ook weer niet heel erg irriteren. Cijfer: 8,5

The Corpse Vanishes

Bela Lugosi in een slechte film over een professor die met behulp van orchideeën pasgetrouwde vrouwen bedwelmt en vervolgens hun vochtige sappen gebruikt om zijn eigen vrouw jong en kwiek te houden. Dit klinkt an sich nog heel veelbelovend, maar dat is het niet. De journaliste die Bela Lugosi moet ontmaskeren speelt bizar slecht en de spanning is ook erg ver te zoeken. Cijfer: 3,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 11 april 2007 @ 09:48:49 #252
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_48206249
Gisteravond eerst in de bios A Prairie Home Companion, en die was erg goed. Een heerlijk intieme film over de radioshow met dezelfde naam. De radioshow "A Prarie Home Companion" loopt al jaren, en moet plotseling stoppen. En dit is onverwachts de laatste show. Altman's zweverige camera geeft het perfecte 'backstage' gevoel en ook het acteerwerk van de sterrencast is dik in orde. De film zit vol nostalgie en dat is niet alleen terug te zien in de liedjes maar ook in karakters als de cowboys Lefty & Dusty en natuurlijk detective Guy Noir. En dan zijn er nog de fantastische liedjes met voor mij als hoogtepunt "Bad Jokes" en ook Lindsay Lohan's bewerking van "Frankie & Johnny" was erg leuk! Ik denk dat Altman zichzelf geen beter afscheid van het witte doek had kunnen wensen! Aanrader!

The Secret Life of Words was ook erg goed. Een erg rustige en sombere film die handelt over een getraumatiseerde, dove fabrieksmedewerkster die op vakantie moet. Eenmaal op haar bestemming besluit ze mee te gaan naar een booreiland waar ze iemand moet verzorgen. Diegene is Tim Robbins die ernstige brandwonden heeft opgelopen na een brand op het booreiland. Langzaam maar zeker komt de relatie op gang en gaat alles uit de doeken. Sterk acteer werk van Robbins, maar het is vooral Sarah Polly die de show steelt. Haar monoloog van meer dan 10 minuten is werkelijk verpleterend. Ook een aanrader, en een must-see voor die mensen die van echte acteurfilms houden!
pi_48206534
Afgelopen zaterdag...: Mr Bean op vakantie..zooo leuk....
pi_48206579
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 13:09 schreef cwk het volgende:
Oh ja, ik zag gisteren ook Hot Fuzz. Erg leuk de eerste anderhalf uur maar gaat dan toch iets te lang en iets te over-the-top door. Bovendien heeft Hot Fuzz ook last van het bekende komedie kwaaltje: het eindigen in semi-serieusheid en met een moraal. Net zoals een sterk einde een matige film kan redden kan een zwak einde een goeie film ook verpesten. Ruime 7, dat nog wel.
Daar had Shaun of the Dead ook al last van.
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 11:03:57 #255
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_48208557
De aftiteling van Shaun of the Dead was dan wel weer hilarisch.
Sheridana +1
  woensdag 11 april 2007 @ 12:33:17 #256
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_48211596
Trois couleurs: Bleu (1993)
Prachtig tragischer worden ze niet.
cijfer: 10

The Chumscrubber (2005)
American Beauty en Donnie Darko zijn de favoriete films van regisseur Arie Posin. Dat is de conclusie die ik trek uit deze film. Het niveau van die films haalt die absoluut niet. Maar wel leuk voor een avondje, als je van dit soort films houdt.
Carrie-Ann Moss als ultieme MILF was erg
cijfer: 7.5

The Ice Harvest (2005)
Ook sympathieke acteurs als John Cusack, Billy Bob en Oliver Platt kunnen dit stukje ongeïnspirireerdheid niet redden.
cijfer: 4.5
pi_48211821
Das Leben der Anderen (Florian Henckel von Donnersmarck, 2006)
Niet onaardig, maar zeker niet zo bijzonder als de meesten hier volgens mij vinden. Ik vond de film nergens echt verrassend of origineel, ik vond het een vrij 'veilige' en soms wat voorspelbare film. Daarentegen kan natuurlijk worden gezegd dat het geheel er wel prima uitzag. Petje af voor het acteerwerk en de mooie, rustige beelden. 3,5* Lijkt me een prima score.

Shadows (John Cassavetes, 1959)
Bijzondere film met een score en een sfeer waar je als jazzliefhebber zeker van kan genieten. Ik heb begrepen dat de film voor een groot deel op geimproviseerd spel rust en dat komt het geheel helemaal ten goede. Het acteerwerk komt daardoor overtuigend en naturel over, niet elke zin die wordt uitgesproken heeft direct zijn functie voor het verhaal en dat juist dat maakte dit zo goed. Het verhaal heeft geen eenduidige plot of finale en daardoor kabbelt het allemaal op aangenaam tempo voort.
Al met al een heel sfeervol en menselijke portret van het leven zoals dat vanuit een echte jazzy insteek kan worden bezien. Dik verdiende 4*

My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_48218661
Ik dacht dus dat ik The Godfather II aan het kijken was, rollen opeens na een uur de eindcredits langs het scherm. Blijkt dat ik CD2 er in gestopt had. Ik snapte er al niets van.
Graag op anoniem
  woensdag 11 april 2007 @ 15:54:30 #259
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_48218965
quote:
Op woensdag 11 april 2007 15:47 schreef Mainport het volgende:
Ik dacht dus dat ik The Godfather II aan het kijken was, rollen opeens na een uur de eindcredits langs het scherm. Blijkt dat ik CD2 er in gestopt had. Ik snapte er al niets van.
Download dan ook geen xvids/vcd's .

Of zit de film op meerdere dvd's...

whatever
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
  woensdag 11 april 2007 @ 16:44:21 #260
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_48221134

Zèèr goeie verassende buddy-movie
7.5/10
  woensdag 11 april 2007 @ 16:55:50 #261
67089 Gillingham
The horror...
pi_48221614
quote:
Ouch!

En je vond The Godfather nog wel zo'n geweldige film? Maar er ging geen belletje rinkelen?
What's it going to be then, eh?
pi_48222238
quote:
The Godfather is dan ook zo saai dat je niet merkt waar je in godsnaam in het verhaal beland bent.
Who knew?
pi_48224427
Double Indemnity (Billy Wilder, 1944)
Film die het voornamelijk moet hebben van het fantastische verhaal. MacMurray vond ik minder fantastisch en Stanwyck vond ik bij vlagen zelfs wat irritant. Edward G. Robinson steelt in de weinige tijd die hij heeft de show. Geweldige man. Overigens is het allemaal zeer de moeite waard, alleen jammer dat het niet helemaal aan mijn (hoge) verwachtingen kon voldoen.

pi_48224797
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:55 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Ouch!

En je vond The Godfather nog wel zo'n geweldige film? Maar er ging geen belletje rinkelen?
The Godfather staat op mijn absolute nummer 1. Wat pijnlijk dit, zeg.
Graag op anoniem
  woensdag 11 april 2007 @ 20:02:31 #265
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_48228563
Inland Empire (2006)
Ik ben net terug van de bios. En heb er nog niks verder overgelezen. (behalve wat reviewtjes hier) Dus dit is mijn eerste pure reactie. Ik snap nog een heleboel niet. Wat ik snapte is dat het ging over een actrice, die langzaam de scheidslijn tussen werkelijkheid en fictie, personage en zichzelf uit het oog verliest. Dat dit weer een aanklacht is van Lynch aan Hollywood. Maar verder zit ik nog met heel veel vragen over Poolse hoertjes, rare buurvrouwen, een sit-com met konijnen etc. Maar dat komt later wel.
Want het allerbelangrijkste wat ik wel snapte, toen ik uit de bioscoop kwam, was dat dit minimaal tot mijn beste 100 filmervaringen ooit behoort. Dat 2007 dankzij deze film nu al een top jaar is. Dat het voor de rest nog knap lastig wordt om deze van de nummer 1 van dit jaar af te stoten.
cijfer: 9.5
  woensdag 11 april 2007 @ 20:05:16 #266
67089 Gillingham
The horror...
pi_48228714
En zo weet David Lynch wederom wat hartjes te veroveren in deze wereld.
  woensdag 11 april 2007 @ 20:09:46 #267
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_48228937
Mijn hartje had die allang veroverd..
  woensdag 11 april 2007 @ 22:40:12 #268
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_48236576
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:02 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Inland Empire (2006)
Ik ben net terug van de bios. En heb er nog niks verder overgelezen. (behalve wat reviewtjes hier) Dus dit is mijn eerste pure reactie. Ik snap nog een heleboel niet. Wat ik snapte is dat het ging over een actrice, die langzaam de scheidslijn tussen werkelijkheid en fictie, personage en zichzelf uit het oog verliest. Dat dit weer een aanklacht is van Lynch aan Hollywood. Maar verder zit ik nog met heel veel vragen over Poolse hoertjes, rare buurvrouwen, een sit-com met konijnen etc. Maar dat komt later wel.
Want het allerbelangrijkste wat ik wel snapte, toen ik uit de bioscoop kwam, was dat dit minimaal tot mijn beste 100 filmervaringen ooit behoort. Dat 2007 dankzij deze film nu al een top jaar is. Dat het voor de rest nog knap lastig wordt om deze van de nummer 1 van dit jaar af te stoten.
cijfer: 9.5
Vooral met die laatste zin ben ik het grondig eens
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:05 schreef Gillingham het volgende:
En terecht
pi_48237348
waarom draait ie nou niet in de buurt hier
  woensdag 11 april 2007 @ 23:12:06 #270
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_48238029
Moet je maar in de bewoonde geciviliseerde wereld gaan wonen.
pi_48238057
  woensdag 11 april 2007 @ 23:20:24 #272
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_48238423
quote:
Op woensdag 11 april 2007 22:56 schreef pascalheister het volgende:
waarom draait ie nou niet in de buurt hier
pi_48241874
Ff ook hier posten:

De nieuwe beanfilm gezien
Dat het verkeerd afslaan op de terugweg 100 keer grappiger was dan de film, zegt wel genoeg
"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?'
  donderdag 12 april 2007 @ 10:05:02 #274
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_48246350
Franctic (1988)
Harrison Ford komt met z'n vrouw naar Parijs, uiteraard voor een congres. Ze komen er achter dat er een verkeerde koffer meegekomen is. Als Ford klaar is met douchen komt hij er achter dat z'n vrouw weg is en het blijkt ontvoerd.

ik bleek die film al gezien te hebben ooit. Het erge was dat ik het pas wist toen Ford bijna van het dak zou gaan flikkeren. Het is dan al redelijk lang op gang.

cijfer 6 / imdb 6.6
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_48247208
Confessions of a Teenage Dramaqueen. Wat een aanfluiting.
  donderdag 12 april 2007 @ 11:18:10 #276
154952 spoor4
Spoort niet
pi_48249013
quote:
Op donderdag 12 april 2007 10:30 schreef BloodyLotte het volgende:
Confessions of a Teenage Dramaqueen. Wat een aanfluiting.
Kon je dat niet al aan de titel aflezen dan?
  donderdag 12 april 2007 @ 14:23:53 #277
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_48255597
Mysterious Skin (2004)
Ik had deze nog steeds niet gezien. Maar nu eindelijk dus wel. Erg goede film met een erg controversieel onderwerp, dat op een goede , realistische, niet te zware manier behandeld wordt. Joseph Gordon-Levitt is zeer goed. Maar ook Brady Corbet levert goed werk af.
cijfer: 8.5
  donderdag 12 april 2007 @ 17:26:19 #278
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_48261113
Gisteren Grindhouse (2007) gekeken. Het was alles wat ik verwacht had plus extras Na de eerste "preview" (Machette ) zat de sfeer er al dik in. Daarna Planet Terror, nou ja, wat moet je hier eigenlijk over zeggen? Uber-camp en Uber-cool Daarna weer 2 (of 3?) previews, die zo slecht zijn dat ze weer goed worden, gevolgd door anderhalf uur death proof. Vergeleken met Planet Terror vond ik hem iets minder, maar alsnog een zeer goede afsluiting van een film die ik iedereen kan aanraden (als je hem tenminste in 1 deel kunt zien).
Cijfer: 9
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_48261249
quote:
Op donderdag 12 april 2007 11:18 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Kon je dat niet al aan de titel aflezen dan?
Uiteraard. Maar wat moet je anders doen op je vrije dag om half 9 's morgens?
pi_48261340
Slapen?
Graag op anoniem
  donderdag 12 april 2007 @ 19:11:58 #281
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_48264193
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:05 schreef Gillingham het volgende:
Mwoah, dat vraag ik me af. Volgens mij heeft iedereen die niets met Lynch heeft na deze film nog minder met hem, en hebben de fans vorig jaar al besloten 'm goed te vinden. Ik wil 'm ook nog wel zien, maarja, draait niet in Zeeland he.
  donderdag 12 april 2007 @ 19:17:05 #282
67089 Gillingham
The horror...
pi_48264358
quote:
Op donderdag 12 april 2007 19:11 schreef RuneRose het volgende:

[..]

Mwoah, dat vraag ik me af. Volgens mij heeft iedereen die niets met Lynch heeft na deze film nog minder met hem, en hebben de fans vorig jaar al besloten 'm goed te vinden. Ik wil 'm ook nog wel zien, maarja, draait niet in Zeeland he.
Dan vergeet je echter de groep die Lynch nog niet kende. Die zal natuurlijk niet groot zijn, maar die is er wel degelijk. Maar inderdaad, de pessimisten zullen negatiever worden en de optimisten positiever. Over het algemeen tenminste.
pi_48278417
John Carpenter's Cigarette Burns (2005)

Uit de 'Masters of Horror' serie. Het gaat over een filmnerd die voor een miljonair op zoek gaat naar een film die gek maakt, genaamd 'Le Fin Absolue Du Monde'. De film deed me denken aan een kruising tussen 8MM, The Ninth Gate en In The Mouth of Madness. Heb me wel vermaakt, hoewel het nergens echt spannend wordt. Er zitten wel een aantal mooie gory momenten in. Niet Carpenters beste werk, maar wel weer een stap in de goede richting. De extra's op de DVD zijn wel weer klasse; vooral het interview met Carpenter zelf is erg interessant. 7/10
pi_48280984
An American Haunting..... ..op zich best eng.... maar een beetje verwarrend...
  vrijdag 13 april 2007 @ 11:22:07 #285
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_48286152
Rebecca (1940)
De film begon heel leuk. Joan Fontaine is zo leuk, dat je er wel verliefd op moet worden. Maar nadat ze naar Manderlay verhuizen, vond ik de film erg inzakken. Ik begon me te ergeren aan Penny. De film begon saai te worden. Maar toen kwam Hitchcock opeens met een onverwachte twist, waardoor de film de vaart weer oppakte en stukken beter wordt. Al prefereer ik toch de Hitchcock thriller klassiekers.
cijfer: 8
pi_48293317
Net Hot Fuzz in de bios gezien! Hij is leuk!
pi_48304025
Happiness (Tod Solondz, 1998)
Wat een film. Het acteerwerk is hier zonder uitzondering zeer goed. Ik had op het begin wel wat moeite met de scenes met de pedofiel (waaronder een van de meest bizarre scenes die ik ooit heb gezien:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeer gewaagde maar heel kundig gemaakte film die ik nog wel even moet laten bezinken om op waarde te kunnen schatten.

On the Waterfront (Elie Kazan, 1954)
Ik vond dit helemaal niks. Het begon al met Marlon Brando, die ik helemaal niet zo sterk vond acteren, bij vlagen zelfs gewoon heel matig, en de afschuwelijke stereotypen, de voorspelbare plot en de achterhaalde en soms wat absurde moraal waren de grootste stoorzenders. Ik zou me kunnen voorstellen dat dit gezien de thema's destijds een gewaagde film is geweest, maar het levert nu een niet al te interessant stukje cinema op. Pluspuntje is nog Eva Marie Saint. Nog 2,5*
  vrijdag 13 april 2007 @ 21:08:28 #288
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_48304777
Gisteren:

The Astronaut Farmer
Het verhaal gaat over een boer (Billy Bob Thornton) die er al z`n hele leven van droomt om astronaut the worden. Hij heeft er dan ook letterlijk alles voor over om deze uit te laten komen. Als dat het uitgangspunt van je film is, kom je natuurlijk al gauw uit bij The American Dream. Het patriotisme en nationalisme druipt er dan ook aan alle kanten vanaf. Wellicht dat ze daar aan de andere kant van die grote plas water wel van houden, maar ik vond het veel te veel van het goede. Het werd zo ongeveer iedere minuut van de film je strot in geduwd, zo erg dat je al snel met de gedachte zit te kijken van: "enough already". Mede daardoor weet je al ongeveer vanaf het begin hoe de film gaat aflopen. Het geheel wordt met z`n speelduur van bijna 2 uur dan ook te lang uitgerekt.
Verder is er eigenlijk niet echt veel op aan te merken. Het is een zeer degelijk gemaakte film die er goed uit ziet en waarin goed wordt geacteerd. Billy Bob en Virginia Madsen (als diens vrouw) vormen een goed koppel waarin Billy Bob met kop en schouders boven de rest uit steekt. Verder zijn de bijrolletjes goed ingevuld, zijn de kinderen eens niet irritant, is de soundtrack goed en zit er een gezonde dosis humor in.
Geen wereldtopper of schokkends maar ook geen straf om naar te kijken.

IMDB Cijfer: 6,5/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
pi_48304871

The second coming is upon us, and Jesus has returned to earth. But before he can get down to the serious business of judging the living and the dead, he has to contend with an army of vampires that can walk in the daylight.

Combining kung-fu action with biblical prophecy and a liberal dose of humour, the film teams the Savior with Mexican wrestling hero El Santos against mythological horrors and science gone mad, and also manages to address contemporary sexual politics. And did we mention that it's a musical?

Geweldige film
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zaterdag 14 april 2007 @ 00:59:56 #290
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_48312660
The Lost Weekend

Heel alleraardigst allemaal. Ray Milland speelt een alcoholist en zijn verslaving zorgt uiteraard voor allerlei problemen. Zijn problemen wisten me niet heel erg te grijpen, maar verder vond ik het een degelijke film van Billy Wilder. Cijfer: 7,5

Beauty and the Beast

Grappig om eens terug te zien, maar verder niet heel bijzonder. Andere Disney-tekenfilms zijn leuker . Cijfer: 6

Robot Monster

Eén buitenaards wezen (in een apenpak met duikhelm ) komt op aarde terecht om... verrassing!... de mensheid te vernietigen. Deze film is van het niveau Ed Wood, belachelijke dialogen en plot . Cijfer: 3.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_48317889
Big Fish

Deze had ik nog niet gezien, maar mèn wat een geweldige film. De hele film door vrolijk, luchtig en prachtig in beeld gebracht, met een einde dat dan weer een vreemde combinatie van die drie en ontroerend is. Ik was niet echt bekend met Burton's werk, maar dit is meer dan genoeg reden om nog wat films van hem te huren. 9/10

Big Nothing

Nieuwe film met Simon Pegg (dit maal als Amerikaan) en David Schwimmer die eigenlijk gewoon weer Ross uit Friends speelt. Niet dat daar iets mis mee is overigens. Het verhaal is ingewikkeld en met een stuk of 1000 plottwists maar het komt er op neer dat door omstandigheden Pegg en Schwimmer een pastoor gaan afpersen en dat dit enigszins uit de hand loopt. Het mooie aan het verhaal is dat de opbouw naar een eind waar alleen pure chaos overblijft mooi is neergezet. Wel gaat de film af en toe iets te ver door in het flauwe en zijn niet alle grappen even sterk, maar over het algemeen heb ik goed kunnen lachen om deze film en bovendien blijft hij zeer onderhoudend. 8/10
Who knew?
  zaterdag 14 april 2007 @ 11:21:09 #293
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_48318315
Batalla en el cielo (Carlos Reygadas, 2005)
De belichaming van de arthouse film. Expliciete sexscenes, impressionistische cinema en symboliek. In eerste instantie afstandelijk en vervreemdend, maar langzaam kruipt de film op je. De lange shots en stiltes bieden ruimte voor reflectie. De regisseur vertilt zich af en toe wel. Het komt wel eens geforceerd over alsof de regisseur wel heel graag tot de groten gerekend wil worden, maar net niet de finesse hiervoor beschikt. Desalniettemin een boeiend geheel. ***½
pi_48320350
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 02:10 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ex-Drummer
Wat vond je ervan??
  zaterdag 14 april 2007 @ 13:27:02 #295
13148 Shogo
Psycho...
pi_48320866
Spider-Man (2002)
Bij de tweede keer kijken toch een stuk leuker dan de eerste keer. Gewoon een toffe actiefilm.
pi_48321513
Stalag 17 (Billy Wilder, 1953) :: 8.5

Een sterke en overtuigende film zoals we van Wilder gewend zijn, een komische en luchtig plot afgewisseld door het overtuigende rollenspel .
  zaterdag 14 april 2007 @ 15:15:19 #297
67089 Gillingham
The horror...
pi_48323185
Hardy Candy (2005) 6+

Uit dit concept had veel meer gehaald kunnen worden. De toon werd al gezet door de chatsessie, te ongeloofwaardig voor een zichzelf-serieus-nemende film met pedofilie als onderwerp. Het meisje was geen 14, mentaal was ze minstens 20. Het onderwerp maakte de film dan weer wel interessant. Verder was de manier waarop er met je medeleven werd gepingpongt aardig gedaan.

Ivanovo Detstvo (1962) 8+

Tarkovsky's eerste feature-length film. Zijn talent komt direct tot uiting, alhoewel dit nog niet zo sterk het geval is als bij de films die nog zouden volgen. Een aantal shots zijn prachtig. Dit versterkt hij door gebruik te maken van water, spiegels, zonnenstralen, de natuur en herinneringen. Voornamelijk elementen die in veel van zijn films terugkeren. Het verhaal is voor een Tarkovsky wat eenvoudig en rechtlijnig, echter zonder te vervallen in voorspelbaarheid en cliché's. Ook minder ambitieus dan zijn andere films. Kleine Ivan weet je sympathie er wel bij te betrekken. Ik krijg steeds meer respect voor Tarkovsky.
  Moderator zaterdag 14 april 2007 @ 21:27:49 #298
9859 crew  Karina
Woman
pi_48332832
Desu noto: The last name (2006)
Oftwel Death Note 2. Het verhaal gaat verder waar deel 1 ophield, als je het eerste deel niet hebt gezien denk ik dat je er niet zo heel veel van snapt. L denkt nog steeds dat Light, Kira is. Light sluit zich aan bij het detective team. En er komt een tweede en een derde Kira in het verhaal. De rest mag je zelf bekijken.

Ik vond deel 2 net zo onderhoudend als deel 1 en heb me weer prima vermaakt.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_48339731
It's a boy girl thing
meine gute liebe wat een kutfilm
werkelijk alles is cliché....
  zondag 15 april 2007 @ 10:49:19 #300
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_48342693
Tacones lejanos (High Heels) (Pedro Almodóvar, 1991)
Degelijke film van Pedro Almodóvar. Onmiskenbaar zijn stijl. Het felle vloekende kleurenpallet, veel vrouwen en travestieten zijn typische Almodóvar elementen die ook hier terug te vinden zijn. De film heeft een aantal sterke moment over het algemeen genomen is het niet zijn beste werk. Daarvoor is het verhaal niet rijk genoeg voor. ***½

Gallipoli (Peter Weir, 1981)
Goede oorlogsfilm met goed acteerwerk van onder andere nog een jonge Mel Gibson. Met name het einde is erg sterk, waar de onmenselijke situatie in de loopgraven van de Eerste Wereldoorlog nog maar eens duidelijk wordt. Alleen die muziek tijdens de ren-scenes. Niet om aan te horen. ****

Naked Lunch (David Cronenberg, 1991)
Bizarre film van David Croneberg. De setting in de jaren '50 zorgt voor een interessante sfeer waardoor de film een erg plezierige zit is. Niet in de laatste plaats ook door de humor die in de film zit. ***½
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')