Om
Seksmisja echt te waarderen moet je Pools zijn, dat is wel duidelijk. Er schijnen allemaal politieke aanklachten in te zitten en het gebrek aan censuur was ook al heel wat. Voor deze oerhollandse jongen doet dit allemaal niet echt ter zake. Veel flauwe grapjes en een zeer matige productie, hoewel ik dat laatste ze maar zal vergeven gezien de omstandigheden in Polen rond die tijd. Wil trouwens niet zeggen dat de film niet uit te zitten is. De 'ontknoping' is aardig. En de boobcount loopt flink op, dat houd de aandacht toch vast van tiet tot tiet.
![]()
Dat kan beter zou je denken. Helaas. Het was het een
kutweek:
Shopgirl wiegde mij tot twee keer toe in slaap, saai en weinig origineel werkje van Martin. Vrij kut.
Ghost Rider was helaas nog kutter en zet een absoluut dieptepunt neer in het genre. Heb er eigenlijk weinig woorden voor. Gewoon écht écht héél kut, style over substance is zó 2005.
Reefer Madness is een oude documentaire uit de jaren 30 die opnieuw uit is gebracht in de jaren '70 en hilarisch moet zijn om de compleet overdreven effecten van marihuana gebruik. Deze overdrijvingen zijn 2 minuten grappig en wat rest is gewoon kut. Niet Ghost Rider-kut, maar bijna net zo kut. En als slagroom op de kut-taart was
Renaissance ook kut. Stijl verveeld, verhaal is flinterdun en heel erg onorgineel. Het boeit werkelijk geen seconde.
Delicatessen vond ik dan wel weer een uiterst origineel werkje. Erg grappig en mooi afgewerkt verhaal, verdiend een 8.
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie IIIThere is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.