quote:'Geboorte eerste kuiken rond 13 april'
Gepubliceerd op donderdag 05 april 2007
Het duurt niet lang meer voordat het eerste slechtvalkei zal openbarsten.
Peter van Geneijgen, voorzitter van de Werkgroep Slechtvalken Nederland, verwacht dat de eieren van Pa en Ma op of rond vrijdag 13 april uit zullen komen.
Medio april
De voorspellingen op het forum over de data wanneer de kuikens uit hun ei zullen kruipen, lopen uiteen van 8 tot 17 april, waarbij 13 en 14 april het meeste worden genoemd.
Die laatste data lijken het meeste kans te maken, zo rekent Van Geneijgen voor. "De beste methode om dit te bepalen, is 39 dagen optellen vanaf het moment dat het eerste ei is gelegd. Het eerste ei werd op 6 maart gelegd, dus kun je rond 13 april verwachten dat de eieren zullen openbreken."
Of de eieren op dezelfde dag zullen opbreken, is niet te zeggen, zo weet de slechtvalkkennner uit ervaring. "Ze kunnen makkelijk alledrie op dezelfde dag uitkomen, maar er kunnen ook een of twee dagen tussen zitten. Meestal liggen die momenten echter dicht bij elkaar. Binnen een of twee dagen zijn de eieren vermoedelijk alledrie uitgekomen."
Die momenten kunnen zowel overdag als 's nachts plaatsvinden. 'Dat is net als bij mensen geheel willekeurig," weet Van Geneijgen.
Pittige klus
De ontworsteling uit de eierschaal is voor de kuikens nog een hele klus. "De 'bevrijding' betekent voor hen hard werken. Het kan wel 24 uur duren voordat een kuiken volledig uit het ei is gekropen," vertelt van Geneijgen.
Na zo'n zware inspanning moeten de pasgeborenen wel eventjes bijkomen. "Even rustig opdrogen en uitrusten. Voor hun energie kunnen ze de eerste uren nog teren op de voedingsstoffen die ze via de dooierzak in het ei naar binnen hebben gekregen," aldus Van Geneijgen.
"Toch ligt het voedsel al min of meer voor ze klaar. Zodra het mannetje merkt dat de eieren gaan barsten, is hij druk in de weer met het aanvoeren van voedsel. Hun tafeltje is al gedekt voordat ze goed en wel zijn opgedroogd."
Wilco Meijers
© 2007 Planet Internet
Webcams...quote:Op zaterdag 14 april 2007 19:40 schreef sjeedie het volgende:
wat doet t niet????
Dan vind ik het nest er best nog netjes uitzien.quote:Op zondag 22 april 2007 20:19 schreef Lienekien het volgende:
Vorig jaar hebben ze er vier grootgebracht, dus drie moet ook lukken. Ze eten meestal gevogelte, bijv. duiven. Die worden meestal onthoofd binnengebracht.
Och, nee toch.quote:Op maandag 23 april 2007 17:23 schreef sjeedie het volgende:
klees net dat ma verjaagd is door een ander vrouwtje
Ben ik met je eens. Normaliter ben ik er ook voor om de natuur zijn gang te laten gaan. Maar in dit geval is de slechtvalk een ernstig bedreigde roofvogel en moet de populatie nog veel verder omhoog. Dan lijkt het mij wenselijk dat de mens de natuur een handje helpt, puur om de populatie een beetje sneller op gang te helpen.quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:26 schreef sjeedie het volgende:
ingrijpen???? waarom???
zo is de natuur.
dat wij er met onze neus boven op zitten/kijken,maar ingrijpen moet je nooit doen
quote:Op donderdag 26 april 2007 21:47 schreef Dinus het volgende:
Nee, die cam heb ik nog niet eerder gezien maar is ook leuk!
Papa slechtvalk zit nu een beetje met ze te kroelen, als ik het niet verkeerd zie![]()
Vader was er toch nog?quote:Op vrijdag 27 april 2007 22:34 schreef Cahir het volgende:
De ouders zijn toch verjaagd?
quote:Op vrijdag 27 april 2007 23:08 schreef Cahir het volgende:
wie is S2?
quote:Indringster afkomstig uit Wallonië
Peter van Geneijgen, voorzitter van de Werkgroep Slechtvalken Nederland, heeft inmiddels de identiteit van 'S2' achterhaald.
"Van mijn collega's van het Fonds voor Instandhouding van Roofvogels (FIR), heb ik vernomen dat de 'indringster' in 2005 is geboren in een nestkast op de elektriciteitscentrale van Seraing, ten zuiden van Luik."
Precies survival of the fittest, beter 1 offer dan 3.quote:Op zaterdag 28 april 2007 10:58 schreef Quembel het volgende:
Ik heb me even ingelezen op Planet en het ziet er niet goed uit voor het kleintje, als ze uberhaupt nog leeft als ik dit schrijf.
"Er zijn verschillende voederpogingen gedaan door Paps, hij is goed actief, maar de kleinste bedelt niet en krijgt dus geen eten".
Het is ontzettend triest maar ja... Moeder Natuur.
Survival of the fittest is hier niet echt van toepassing. Maar de sterkste overleven in dit geval.quote:Op zaterdag 28 april 2007 11:03 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Precies survival of the fittest, beter 1 offer dan 3.
maar hij krijgt nu geen eten..quote:Op zaterdag 28 april 2007 13:37 schreef Cahir het volgende:
Die in het hoekje leeft nog, hij beweegt wel.
Kan iemand mij nou vertellen waarom die 2 cam beelden door elkaar heen lopen en hoe ik dat kan oplossen?quote:
Nee, ze kruipen tegen 'm aan.quote:Op zaterdag 28 april 2007 13:58 schreef admiraal_anaal het volgende:
Word die zwakke nou vermoord door die andere?
Dat ze hem aan het pikken zijn?
Ik denk het niet.quote:Op zaterdag 28 april 2007 14:04 schreef kikkererwt het volgende:
Maar ik denk dat het zou kunnen dat ze hem uiteindelijk opeten.
Je kon 't wel leuk vinden.quote:Op zaterdag 28 april 2007 14:06 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Want?
Ik denk overigens van wel
Volgens mij gebeurt dat wel vaker bij roofvogels dat een zwak jong wordt opgegeten dan wel uit het nest wordt gegooid. In ieder geval ziet het er slecht voor hem uit, hij is nu zo zwak dat ie niet meer piept voor voer.quote:
Hhahaha, oke ik zal me inhouden.quote:Op zaterdag 28 april 2007 14:10 schreef Lienekien het volgende:
Vooralsnog zegt hun instinct 'warmhouden', niet 'opeten'. Ik vind dat gespeculeer een beetje vervelend, eerlijk gezegd.
misschien projecteer je teveel menselijke gevoelens op die beestjesquote:Op zaterdag 28 april 2007 14:10 schreef Lienekien het volgende:
Vooralsnog zegt hun instinct 'warmhouden', niet 'opeten'. Ik vind dat gespeculeer een beetje vervelend, eerlijk gezegd.
Is het projectie om het vervelend te vinden zo'n beestje langzaam te zien sterven?quote:Op zaterdag 28 april 2007 14:13 schreef nixxx het volgende:
[..]
misschien projecteer je teveel menselijke gevoelens op die beestjes
nee hoor, maar wel om gevoelens aan die andere twee toe te kennen.. maar is een beetje offtopicquote:Op zaterdag 28 april 2007 14:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Is het projectie om het vervelend te vinden zo'n beestje langzaam te zien sterven?
Ik dicht ze toch geen gevoelens toe? Ik zeg met opzet 'instinct'.quote:Op zaterdag 28 april 2007 14:18 schreef nixxx het volgende:
[..]
nee hoor, maar wel om gevoelens aan die andere twee toe te kennen.. maar is een beetje offtopic
ik denk dat 2/3 ook een goed resultaat is voor een paartje valken
Aaaiiii, hoe durf je!!! Daar gaat mijn middagje in de zon!quote:Op zaterdag 28 april 2007 14:27 schreef Quembel het volgende:
Zal ik even de aandacht afleiden:
Deze site is ook een aanrader (alleen hoe kom ik dan nog achter mijn laptop vandaan?)
http://www.beleefdelente.nl/portal
Geen fijn gezicht inderdaad.quote:Op zaterdag 28 april 2007 15:26 schreef Lienekien het volgende:
Zo verdrietig om te zien.
Moeder is verjaagd. Er wordt ook wel gespeculeerd dat ze verongelukt is.quote:Op zaterdag 28 april 2007 15:29 schreef Cahir het volgende:
Waarom komt moeder eigenlijk niet meer terug? En de vader wel?
Beseft de vader wel dat de moeder weg is?
Ja hij loopt nog weleens wat stukjes. Maar ik ben bang dat bij de volgende voederbeurt die andere twee er als de kippen bij zullen zijn. Laten we hopen dat ie de volgende keer wat krijgt. Ik vraag me af of ze die zwakke er niet uit kunnen halen om hem te redden. Maar misschien is dat te gevaarlijk omdat vader dan misschien ook het nest verlaat.quote:Op zaterdag 28 april 2007 15:35 schreef Cahir het volgende:
De zwakke zit nu opeens op een andere plek, heeft ie dit zelf gedaan of? Dit is wel een gunstigere plek ivm met voeden denk ik.
Ja maar die hebben geen webcam, dus word er ook geen ophef over gemaakt. Bij deze welquote:Op zaterdag 28 april 2007 15:45 schreef Lienekien het volgende:
Het beleid is om niet in te grijpen.
Het is natuurlijk een absurde situatie dat we zo mee kunnen kijken, en daardoor zo kunnen meeleven. Het is de dagelijkse praktijk dat niet alle kuikens het halen. Zopas hebben de valkjes een merel verorberd. De kans is natuurlijk groot dat die merel ook een nest jongen te verzorgen had...
Als je zoiets laat zien en er niets aan doet is dat wanbeleid, want je weet dat mensen meekijken en dan moet je daar je beleid maar op aanpassen. Natuurlijk is het zo dat een door de slechtvalk gevangen vogel zelf ook een nest kan hebben, maar daar kijken we niet met mee. Dat is nogal een verschil!!! Als je mensen mee laat kijken zul je als Vogelbescherming daarin je verantwoordelijkheid moeten nemen en er dus voor moeten zorgen dat je je dieren zo goed mogelijk "verzorgt", in ieder geval dat je probeert dieren niet onnodig te laten lijden. Dat doe je namelijk bijvoorbeeld in een dierentuin ook, ook daar kijken mensen mee, en worden dieren zo goed mogelijk verzorgd en in leven gehouden. Dit is op zich een natuurlijke situatie, maar met 1 groot verschil en dat is dat er duizenden mensen meekijken.quote:Op zaterdag 28 april 2007 15:45 schreef Lienekien het volgende:
Het beleid is om niet in te grijpen.
Het is natuurlijk een absurde situatie dat we zo mee kunnen kijken, en daardoor zo kunnen meeleven. Het is de dagelijkse praktijk dat niet alle kuikens het halen. Zopas hebben de valkjes een merel verorberd. De kans is natuurlijk groot dat die merel ook een nest jongen te verzorgen had...
Het ziet er idd niet goed uit voor die kleine. Het piept nog wel, maar de twee andere kuikens zien er duidelijk beter uit.quote:Op zaterdag 28 april 2007 08:07 schreef Lienekien het volgende:
Helaas lijkt het vanochtend alsof de kleinste de strijd heeft moeten staken. 't Beestje ligt (op sterven na) dood in een hoekje.![]()
Als je niet tegen de natuur kan, moet je niet kijken.quote:Op zaterdag 28 april 2007 15:50 schreef kikkererwt het volgende:
Als je zoiets laat zien en er niets aan doet is dat wanbeleid, want je weet dat mensen meekijken en dan moet je daar je beleid maar op aanpassen. Natuurlijk is het zo dat een door de slechtvalk gevangen vogel zelf ook een nest kan hebben, maar daar kijken we niet met mee. Dat is nogal een verschil!!! Als je mensen mee laat kijken zul je als Vogelbescherming daarin je verantwoordelijkheid moeten nemen en er dus voor moeten zorgen dat je je dieren zo goed mogelijk "verzorgt", in ieder geval dat je probeert dieren niet onnodig te laten lijden. Dat doe je namelijk bijvoorbeeld in een dierentuin ook, ook daar kijken mensen mee, en worden dieren zo goed mogelijk verzorgd en in leven gehouden. Dit is op zich een natuurlijke situatie, maar met 1 groot verschil en dat is dat er duizenden mensen meekijken.
Hhahaah, wat een lulkoek. Dus als een hond jouw kat afmaakt dan laat je het gebeuren en kijkt er niet naar onder het mom "het is de natuur"?quote:Op zaterdag 28 april 2007 15:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je niet tegen de natuur kan, moet je niet kijken.
Ik ben het ook niet met je eens, kikkererwt. Omdat wij toevallig in staat worden gesteld om mee te kijken, vind ik niet dat wie dan ook verantwoordelijk is om ons een happy end te garanderen.quote:Op zaterdag 28 april 2007 15:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je hoeft je standpunt niet met drogredenaties te gaan verdedigen.quote:Op zaterdag 28 april 2007 15:57 schreef kikkererwt het volgende:
Hhahaah, wat een lulkoek. Dus als een hond jouw kat afmaakt dan laat je het gebeuren en kijkt er niet naar onder het mom "het is de natuur"?
Niet kijken? Waarom zou je hiernaar gaan kijken? Kan me wel iets vrolijkers voorstellen om naar te kijken. Dat neemt niet weg dat dit gewoon de natuur is.quote:Op zaterdag 28 april 2007 15:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is geen vergelijk.quote:Op zaterdag 28 april 2007 15:57 schreef kikkererwt het volgende:
[..]
Hhahaah, wat een lulkoek. Dus als een hond jouw kat afmaakt dan laat je het gebeuren en kijkt er niet naar onder het mom "het is de natuur"?
Ik zeg ook niet dat je alle wrede dingen die in de natuur gebeuren allemaal maar moet voorkomen etc etc.quote:Op zaterdag 28 april 2007 15:57 schreef Quembel het volgende:
Ik begrijp je standpunt wel Kikkererwt maar ik deel hem niet. Hoe vaak ik met tranen in de ogen zit bij Discovery omdat de natuur zijn wrede kanten heeft.
Omdat dit valkenpaar (nu pa) een nestkastje heeft uitgezocht om te broeden is geen reden om in te grijpen omdat je ziet wat er fout gaat.
Hahhaha, nee hoor, vrees niet. Mensen mogen van mening verschillen, een nare discussie ga ik er niet van maken in ieder geval.quote:Op zaterdag 28 april 2007 15:59 schreef Quembel het volgende:
oei, dit wordt een nare discussie ben ik bang
Gelijk heb je, ik zoek mijn tuintje nog maar even op. Geniet!quote:Op zaterdag 28 april 2007 16:05 schreef Quembel het volgende:
Mooi dan ga ik er toch nog even tussenuit, nog wat plantjes voor op mijn balkonnetje kopen.
Ach ik weet het, het is wat vergezocht. Maar goed, we verschillen hierin van mening, we zullen er ook niet uitkomen. Geeft niks.quote:Op zaterdag 28 april 2007 15:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je hoeft je standpunt niet met drogredenaties te gaan verdedigen.
Ja, die beweegt al een tijdje niet meerquote:Op zaterdag 28 april 2007 19:08 schreef Cahir het volgende:
die andere is nu echt dood denk ik..
Ik heb 't zelf niet gezien, maar op datzelfde forum staat te lezen dat het kleintje toch na die tijd nog tekenen van leven gaf, maar tegen het eind van de avond toch is overleden.quote:Op zaterdag 28 april 2007 21:21 schreef Isabeau het volgende:
Op het forum van planet denken ze dat hij tussen 20:00 en 20:30 is overleden.
Ik heb ook geen beweging meer gezien in het afgelopen uur.
Dat ze maar mag vliegen over de eeuwige jachtvelden.
Volgens de luitjes op het forum van planet is het Pa die daar zit en S2 die net even in de kast kwam kijken. Maar die is weer weg.quote:Op zondag 29 april 2007 09:59 schreef Quembel het volgende:
Verrek, dat is voor het eerst dat ik zie dat S2 naast de kast zit
Wat zielig dat het kuiken nog zo lang geleefd heeft eigenlijkquote:Op zondag 29 april 2007 09:22 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb 't zelf niet gezien, maar op datzelfde forum staat te lezen dat het kleintje toch na die tijd nog tekenen van leven gaf, maar tegen het eind van de avond toch is overleden.
Weer een voeding en deze keer succesvol!quote:Op zondag 29 april 2007 17:25 schreef WitteWaker het volgende:
Maar nu is het bijna 4 uur geleden de laatste maaltijd. en dat is lang voor die jonge vogels, hij moet wel snel met eten komen zondar dat S2 het afpakt.
Die schijnt nog steeds in de buurt te bivakkeren...
Met Pa overigens.
Ik vroeg me dus al af hoeveel dan normaal is.quote:Op zondag 6 mei 2007 01:58 schreef WitteWaker het volgende:
Als het zo doorgaat gaan de jongen het trouwens niet allebei halen, er wordt te weinig naar het nest gebracht voor 2 opgroeiende kuikens...
Ga es weg met je sombere voorspellingen.quote:Op zondag 6 mei 2007 01:58 schreef WitteWaker het volgende:
Die S2/Esther voert ze btw echt niet, komt soms zelf wat snaaien en de jongen pakken he tdan soms snel uit haar bek.
Als het zo doorgaat gaan de jongen het trouwens niet allebei halen, er wordt te weinig naar het nest gebracht voor 2 opgroeiende kuikens...
Er wordt te weinig gebracht.quote:Op zondag 6 mei 2007 06:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ga es weg met je sombere voorspellingen.![]()
quote:De slechtvalk-jongen maken het goed
Gepubliceerd op maandag 07 mei 2007
Peter van Geneijgen, voorzitter van de Werkgroep Slechtvalken Nederland, heeft nog steeds goede hoop dat de jonge slechtvalken het gaan redden. “Op het oog gaat het goed. Vader brengt toch geregeld aardige hoeveelheden voer mee. Ook grote prooien, die mannetjes gewoonlijk laten gaan.”
Voldoende te eten dus voor de jongen. Toch wisselt de hoeveelheid voer die pa naar de nestkast in De Mortel brengt per dag behoorlijk. Afgelopen zaterdag bijvoorbeeld moesten de jongen het doen met vier prooien, waarvan er ook nog eens één werd weggekaapt door indringster S2. Een dag later, zondag, deed pa het duidelijk niet rustig aan. De alleenstaande vader wist tien prooien naar de nestkast te brengen. Hoewel drie van die prooien werden ingepikt door de indringster, konden de twee jongen zich die dag toch behoorlijk vol eten.
Veren
Hoewel de dieren, door het vertrek van moeder, een conditieachterstand moeten hebben ‘presteren’ ze volgens Van Geneijgen toch op een gezonde en normale manier. “De veren beginnen uit te komen”, vertelt de voorzitter van de Slechtvalken-werkgroep. “Dat is normaal voor jongen van ongeveer drie weken. Zo op het oog hebben ze dus geen achterstand.”
Die veren hebben ze straks nodig. Als alles goed gaat verlaten de slechtvalken namelijk ongeveer na veertig levensdagen het nest. De beide slechtvalkjongen zijn nu drie weken oud. Het werk zit er voor pa voorlopig dus nog niet op.
De rol van de indringster is de afgelopen periode weinig veranderd. “Het kan nog steeds gebeuren dat ze mee gaat helpen met voeren”, weet Van Geneijgen. “Ze is zo’n nest alleen niet gewend en dan is het toch moeilijk om dat soort gedrag op gang te brengen.”
Ik heb het een paar dagen niet gevolgd, maar jemig ze zijn inderdaad enorm groot gewordenquote:Op woensdag 9 mei 2007 09:22 schreef Lienekien het volgende:
Wat zijn ze toch groot.
Dat zie je vooral goed als Pa in de kast zit.quote:Op woensdag 9 mei 2007 09:39 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik heb het een paar dagen niet gevolgd, maar jemig ze zijn inderdaad enorm groot geworden![]()
Ik zal het vandaag eens in de gaten houden, ik vond het zo ook al erg opvallendquote:Op woensdag 9 mei 2007 09:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat zie je vooral goed als Pa in de kast zit.
Een beetje. Als je 't bij wilt houden, heb je daar een dagtaak aan.quote:Op donderdag 10 mei 2007 18:02 schreef PH52 het volgende:
volgt iemand de reacties op het Planet forum ?
Dat klopt ja, en bovendien, de afwezigheid van regelmaat levert toch af en toe momenten op dat ik denk, kom, ik kijk ff een poosje niet, het blijft een spannende soap tot ze uitgevlogen zijn.quote:Op donderdag 10 mei 2007 18:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een beetje. Als je 't bij wilt houden, heb je daar een dagtaak aan.
Zeg, naaktslak, doe us liefquote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:47 schreef Lienekien het volgende:
Niks realistisch. Doemdenken, zwartkijken, azijnpissen.
Ze zitten trouwens alweer te eten.
Ik heb een huisje, hoor!quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:52 schreef PH52 het volgende:
[..]
Zeg, naaktslak, doe us liefDie dikke had trouwens wel heel snel de hele buit ingepikt.
Lief, lief, wat is lief, uiteindelijk heeft er al een het loodje gelegd, dat is de harde realiteit.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb een huisje, hoor!
En jij bent degene die het heeft over 'verhongeren'. Noem je dat lief?![]()
en hoeveel papa en mama-dieren zijn er al gevangen en gedood door slechtvalk-pa om de kleintjes eten te geven?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:56 schreef PH52 het volgende:
[..]
Lief, lief, wat is lief, uiteindelijk heeft er al een het loodje gelegd, dat is de harde realiteit.
Dat wil je echt niet weten, en dan de kleintejs van die prooi-dieren, die sterven allemaal als pa en ma niet meer komen. Maar ach, als we op die toer gaan, hoeveel koeien, varkens en lammetjes vreten wij met zn allen op per jaar ?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:58 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
en hoeveel papa en mama-dieren zijn er al gevangen en gedood door slechtvalk-pa om de kleintjes eten te geven?![]()
Ik vind dat nog geen reden om nu te gaan zitten miesmuizen dat ze gaan verhongeren.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 19:56 schreef PH52 het volgende:
[..]
Lief, lief, wat is lief, uiteindelijk heeft er al een het loodje gelegd, dat is de harde realiteit.
Lieverd, pa heeft intussen alweer wat te eten gebracht en ze zitten alweer een poos te bunkeren, dus verhongeren zullen ze niet, ik bedoelde alleen maar te zeggen dat als ze groter groeien, en pappie brengt niet voldoende voedsel, bv zoals op een dag als vandaag, dat ze een groei-achterstand oplopen. Of verhongeren, maar dan in het alleralleralleruiterste geval dat pa, en daar ziet het helemaal niet naar uit, niet meer met eten zou komen.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind dat nog geen reden om nu te gaan zitten miesmuizen dat ze gaan verhongeren.
Hallo zeg. Wie begon er nou over verhongeren? Ik was het niet, dus mij hoef je niet gerust te stellen. Ik ben optimistisch.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 20:09 schreef PH52 het volgende:
[..]
Lieverd, pa heeft intussen alweer wat te eten gebracht en ze zitten alweer een poos te bunkeren, dus verhongeren zullen ze niet, ik bedoelde alleen maar te zeggen dat als ze groter groeien, en pappie brengt niet voldoende voedsel, bv zoals op een dag als vandaag, dat ze een groei-achterstand oplopen. Of verhongeren, maar dan in het alleralleralleruiterste geval dat pa, en daar ziet het helemaal niet naar uit, niet meer met eten zou komen.
Zo, ben je nu weer een beetje gerustgesteld ?
Gelukkig, ik dacht dat ik je ongerust gemaakt had.quote:Op zondag 13 mei 2007 01:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hallo zeg. Wie begon er nou over verhongeren? Ik was het niet, dus mij hoef je niet gerust te stellen. Ik ben optimistisch.
Leuk!quote:Op zondag 13 mei 2007 14:26 schreef Quembel het volgende:
Dit moet je echt zien!!!!!
http://www.youtube.com/watch?v=zY3Pbu4qbHI
GEWELDIG !! Go birdies![]()
![]()
Vooral dat 'op moederdag'quote:Op zondag 13 mei 2007 22:16 schreef kikkererwt het volgende:
Zojuist heeft S2 een vette duif gevoerd aan de kuiks, op moederdag is ze dus een echte moeder geworden!! Wat een topper!
Nee, dit is een stelletje in Brabant, deze http://www.planet.nl/planet/show/id=2219209/sc=cf508fquote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:54 schreef Thorical het volgende:
Zijn dit nou de zelfde Amsterdamse vliegenderatten opruimers als http://www.beleefdelente.nl/portal ?
Ik wist niet dat er zoveel fora en mensen waren die over 1 vogelpaar gingen.
dikkie en twee!quote:Op donderdag 17 mei 2007 21:07 schreef Isabeau het volgende:
Hebben jullie nog meegedaan aan de polls om stiefma en de kleintjes een naam te geven?
"Hope en Faith" staat nu bovenaan met de meeste stemmen voor de kuikensBrrrr.
quote:
Wat je zegtquote:Op donderdag 17 mei 2007 21:13 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb gewoon S2 gekozen![]()
Dikkie en Twee is in ieder geval stùkken beter dan Hope en Faith.
net gestemd voor Dikkie en Tweetjequote:Op vrijdag 18 mei 2007 18:53 schreef Lienekien het volgende:
Ik zie nu net dat ze een tweede stemronde hebben. Voor de kleintjes gaat het tussen Dikkie & Twee en Hope & Faith. Dus nog een keertje stemmen!
gatverdemme, wie heeft dat verzonnen ?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 19:01 schreef Isabeau het volgende:
Als ik het zo zie wordt het dus Hoop en Feet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |